Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
Arese
Období designu Seatu, do kterého patří Altea, bylo velmi nešťastné, a to jak zvenčí (beztvaré bublinovité linie), tak i uvnitř (velmi lacině působící přístrojové desky i výplně dveří). Vrcholná hrůza pak bylo od Altey odvozené Toledo III s hrbatou zádí. Jak toto auto někdo mohl schválit do výroby, je mi dodnes záhadou. Walter de Sylva je jistě skvělý designér, ale jeho návrhy pro Seat se mu prostě moc nepovedly, vč. Ibizy III. gen s jakoby "nafouknutým" pontonem a nízkými okénky...
Konstrukčním nesmyslem byly u Leonu II/Altey/Toleda III/Altey XL stírače svisle "zaparkované" pod lištami na áčkových sloupcích... 😞(((
Není proto divu, že Seatu se v tomto nešťasném období prodejně vůbec nedařilo. Záchranu pak naštěstí rázně odstartoval příchod mimořádně povedeného Leonu III. generace, který navíc poprvé přišel i jako kombík. 😊)
Konstrukčním nesmyslem byly u Leonu II/Altey/Toleda III/Altey XL stírače svisle "zaparkované" pod lištami na áčkových sloupcích... 😞(((
Není proto divu, že Seatu se v tomto nešťasném období prodejně vůbec nedařilo. Záchranu pak naštěstí rázně odstartoval příchod mimořádně povedeného Leonu III. generace, který navíc poprvé přišel i jako kombík. 😊)
S tim vzhledem souhlsim, ale od tw druhe generace rapidne VW zarizl kvalitu interieru a odhlucneni. Mel jsem tu cest jezdit s Leony 1, 2 i 3, Stejne jako s 2. Toledem (generace Leonu 1) Meli jsme z teto doby posledni Cordobu a tou to zacalo, Leon 2/Alets, Leon 3 porkacoval a i ve vyssich vybavach v tom byl kraval od podvozku, osklive tvrde plasty… jinak krasne auto. Tim poslednim jsem uz nejel. @Arese
@Arese
Tak v prvom rade de Silva, nie de Sylva.
No a tiež záleží na tom, aké zadanie a aké podmienky a termíny dizajnérovi zadáš a koľko mu chceš či nechceš platiť... Nakoniec musí výrobca aj tak dizajnový návrh schváliť, takže ak auto svojimi tvarmi nezaboduje, nie je to
len dizajnérove maslo. Altea bola vcelku zaujímavá, odlišná od všetkého ostatného, ale rýchle sa to okukalo a Altea XL už pôsobila dosť súdkovito. Toledo ale nevyšlo vôbec (aj keď ja by som s ním vedel žiť), pripomína mi to príbeh Fiatu s jediným dizajnom, ktorý mal uhrať všetko...
Nejaký čas predtým de Silva navrhol Alfu 156, a tá bola po dizajnovej stránke vydarená mimoriadne. Dojem kazila len predná, na stranu posunutá ŠPZ, okrem krajín, kde nebola predná ŠPZ povinná, alebo kde bolo možné použiť menší formát alebo samolepku.
Tak v prvom rade de Silva, nie de Sylva.
No a tiež záleží na tom, aké zadanie a aké podmienky a termíny dizajnérovi zadáš a koľko mu chceš či nechceš platiť... Nakoniec musí výrobca aj tak dizajnový návrh schváliť, takže ak auto svojimi tvarmi nezaboduje, nie je to
len dizajnérove maslo. Altea bola vcelku zaujímavá, odlišná od všetkého ostatného, ale rýchle sa to okukalo a Altea XL už pôsobila dosť súdkovito. Toledo ale nevyšlo vôbec (aj keď ja by som s ním vedel žiť), pripomína mi to príbeh Fiatu s jediným dizajnom, ktorý mal uhrať všetko...
Nejaký čas predtým de Silva navrhol Alfu 156, a tá bola po dizajnovej stránke vydarená mimoriadne. Dojem kazila len predná, na stranu posunutá ŠPZ, okrem krajín, kde nebola predná ŠPZ povinná, alebo kde bolo možné použiť menší formát alebo samolepku.
topten
nejnizsi cena 470tis pri tehdejsi prumerne hrube mzde/platu cca 17.5tis mesicne
zrychleni na stovku 12.8sec
5 kvaltu
ve 130km/h 4.3tis otacek
bez klimatizace
https😐/www.auto.cz/…icke-udaje-16898
.
o 8cm delsi mnohem vybavenejsi scala 85kW dnes stoji 480k pri prumerne hrube mzde/platu 45k mesicne
fakt nekomu prijde, ze dnesni auta jsou drahy a nepouzitelny ???
zrychleni na stovku 12.8sec
5 kvaltu
ve 130km/h 4.3tis otacek
bez klimatizace
https😐/www.auto.cz/…icke-udaje-16898
.
o 8cm delsi mnohem vybavenejsi scala 85kW dnes stoji 480k pri prumerne hrube mzde/platu 45k mesicne
fakt nekomu prijde, ze dnesni auta jsou drahy a nepouzitelny ???
@topten
Záleží, s čím to budeš srovnávat.
V roce 1985 stál osmiválcový Ford Mustang $9,885. Průměrná hodinová mzda tehdy byla $12,5. Američan si tedy před 40 lety mohl za zhruba 5 měsíců vydělat na osmiválcové kupé. My si dnes za zhruba 11 měsíců můžeme vydělat na tříválcovou Škodu Scala.
Záleží, s čím to budeš srovnávat.
V roce 1985 stál osmiválcový Ford Mustang $9,885. Průměrná hodinová mzda tehdy byla $12,5. Američan si tedy před 40 lety mohl za zhruba 5 měsíců vydělat na osmiválcové kupé. My si dnes za zhruba 11 měsíců můžeme vydělat na tříválcovou Škodu Scala.
@Tycoon
a co jiny kriteria
kolik to melo airbagu?
melo to automatickou klimatizaci??
jakou jsi mel sanci na preziti pri narazu sedestakou do stromu ???
a zapominas, ze amiky 40+ roku nedevastovali komousi jako nas
a co jiny kriteria
kolik to melo airbagu?
melo to automatickou klimatizaci??
jakou jsi mel sanci na preziti pri narazu sedestakou do stromu ???
a zapominas, ze amiky 40+ roku nedevastovali komousi jako nas
@topten
Přesně. V USA měli volný trh, který se řídil poptávkou zákazníků a nabídkou automobilek. To je recept k prosperitě.
BTW Škoda Scala za 480 tisíc má automatickou klimatizaci?
Přesně. V USA měli volný trh, který se řídil poptávkou zákazníků a nabídkou automobilek. To je recept k prosperitě.
BTW Škoda Scala za 480 tisíc má automatickou klimatizaci?
@Tycoon
zprisnovani technickych a bezpecnostnich standardu je vysledkem volneho trhu?
a soucany emisni limity, ktery maj amici mnohem prisnejsi nez my v EU je taky vysledek volnyho trhu ??
fakt si myslis, ze by 40 roku stary auta sly dnes realne registrovat?
zprisnovani technickych a bezpecnostnich standardu je vysledkem volneho trhu?
a soucany emisni limity, ktery maj amici mnohem prisnejsi nez my v EU je taky vysledek volnyho trhu ??
fakt si myslis, ze by 40 roku stary auta sly dnes realne registrovat?
@topten
Emisní limity škodlivých látek jsou potřebné pro ochranu zdraví. Asi se budeš divit, ale v Kalifornii vstoupily v platnost v době, kdy byl guvernérem Ronald Reagan, příznivec volného trhu a co nejmenších zásahů státu do ekonomiky.
40 let starý Mustang musel plnit tehdejší americké předpisy HC 250 mg/km a NOx 620 mg/km. Což vlastně není špatné, když si uvědomíme, že v EU mohou legálně jezdit dieselgatová auta VW, která vypouští NOx 1000 mg/km.
Emisní limity škodlivých látek jsou potřebné pro ochranu zdraví. Asi se budeš divit, ale v Kalifornii vstoupily v platnost v době, kdy byl guvernérem Ronald Reagan, příznivec volného trhu a co nejmenších zásahů státu do ekonomiky.
40 let starý Mustang musel plnit tehdejší americké předpisy HC 250 mg/km a NOx 620 mg/km. Což vlastně není špatné, když si uvědomíme, že v EU mohou legálně jezdit dieselgatová auta VW, která vypouští NOx 1000 mg/km.
@Tycoon
V roce 1985 byl median ročního příjmu domacnosti $23620. To je za mesic cca $2000 na celou domacnost. Takze zjednodušeně by šetřili 5 měsíců ve 2 lidech, tedy 10 mesicu v jednom. Nevím proč michas hodinovou mzdu a cenu výrobků. Reálný hrubý příjem je zásadnější, a to ukazuje ten příjem domacnosti.
A zajiste v tom snad nejhnus ějším mustangu bys přežil naraz v 50 jako v te scale. Měl jsi tam ESP, ABS, klimatizaci, LED světla, elekteicky ovládaná okna, 6stupnovou preovodvku, airbagy, predpinace a natahovace pasu atd.
V roce 1985 byl median ročního příjmu domacnosti $23620. To je za mesic cca $2000 na celou domacnost. Takze zjednodušeně by šetřili 5 měsíců ve 2 lidech, tedy 10 mesicu v jednom. Nevím proč michas hodinovou mzdu a cenu výrobků. Reálný hrubý příjem je zásadnější, a to ukazuje ten příjem domacnosti.
A zajiste v tom snad nejhnus ějším mustangu bys přežil naraz v 50 jako v te scale. Měl jsi tam ESP, ABS, klimatizaci, LED světla, elekteicky ovládaná okna, 6stupnovou preovodvku, airbagy, predpinace a natahovace pasu atd.
@Mikesus
Okrem toho záleží na tom, aké obdobia porovnávaš. Autá už boli vzhľadom k príjmom a životným nákladom o dosť drahšie ako dnes, ale boli aj podstatne lacnejšie.
Okrem toho záleží na tom, aké obdobia porovnávaš. Autá už boli vzhľadom k príjmom a životným nákladom o dosť drahšie ako dnes, ale boli aj podstatne lacnejšie.
@Mikesus
Jenže v běžné americké domácnosti pracoval na plný úvazek jenom muž. Proto mediánový příjem domácnosti není o moc vyšší než mzda jednoho člověka. Ve dvou na plný úvazek mohli mít Mustanga za 2,5 měsíce.
Neměl. Tehdy to nebyl standard. Tak jako si v roce 1985 nemohl na telefonu psát svůj příspěvek na forum. Plmně srovnávat to prostě nejde, to je jasné.
Ono Mustang z 80. let je nezajímavé auto. Zvolil jsem jej jen proto, že nikdy předtím, ani nikdy potom nebyl dostupnější. Dnešní Američané se mají hůře než jejích otcové a dědečci.
Jenže v běžné americké domácnosti pracoval na plný úvazek jenom muž. Proto mediánový příjem domácnosti není o moc vyšší než mzda jednoho člověka. Ve dvou na plný úvazek mohli mít Mustanga za 2,5 měsíce.
Neměl. Tehdy to nebyl standard. Tak jako si v roce 1985 nemohl na telefonu psát svůj příspěvek na forum. Plmně srovnávat to prostě nejde, to je jasné.
Ono Mustang z 80. let je nezajímavé auto. Zvolil jsem jej jen proto, že nikdy předtím, ani nikdy potom nebyl dostupnější. Dnešní Američané se mají hůře než jejích otcové a dědečci.
@Tycoon
Odvadis to jinam. Dnes je auto s ohledem na příjmy prakticky nejlevnejsi co kdy pro zakaznika v CR bylo.
Tady jede ale agitace jak zla EU a blabla.., zdražuje auta.
Opravdu je hruba mzda v te dobe v USA odpovidajici dnesni v CR? Socialni, zdravotni, dane…?
Odvadis to jinam. Dnes je auto s ohledem na příjmy prakticky nejlevnejsi co kdy pro zakaznika v CR bylo.
Tady jede ale agitace jak zla EU a blabla.., zdražuje auta.
Opravdu je hruba mzda v te dobe v USA odpovidajici dnesni v CR? Socialni, zdravotni, dane…?
hugino
Mne sa osobne Altea vždy páčila. Ideálne rodinné auto tej doby. 👍
@hugino
Leda tak XL, krátka Altea bola dosť malá.
Leda tak XL, krátka Altea bola dosť malá.
@traveldrive
S tim bych souhlasil. Podobně třeba konkurent od Renaultu.
Ten byl dle uvadenych rozměrů i o něco větší (pokud u obou bylo měření za stejných podmínek, se zadními či bez zadních sedadel). Já bych taky preferoval Xl, ale mám Grand Scenic a vnitřní prostornost a variabilita je velmi solidní.
S tim bych souhlasil. Podobně třeba konkurent od Renaultu.
Ten byl dle uvadenych rozměrů i o něco větší (pokud u obou bylo měření za stejných podmínek, se zadními či bez zadních sedadel). Já bych taky preferoval Xl, ale mám Grand Scenic a vnitřní prostornost a variabilita je velmi solidní.
jit dnes do chrochtu bez filtru ?
to se ti taky muze stat, ze ti s nim zakazou jezdit abys rakovinou nezamoroval vse, kudy projedes
podobne jako nesmis topit v kotli s nizsi emisni tridou nez trojkou
Kéž by na to byla politická vůle. Pomohlo by to cele populaci, zdravější prostředí, méně výdajů na zdravotnictví a sociální systém a tím pádem i menší shodek státního rozpočtu.