Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeZavádět limit je nesmysl. Němci jezdí na dálnicích pomaleji, neomezeně jede málokdo
140 komentářů
Petr Pinkas
To je nějaká divná statistika. Podle diskuzí na internetu tisíce odpůrců elektroaut je nechce protože jsou pomalá a oni jsou zvyklí denně jezdit 200 km rychlostí po německých dálnicích.
@Petr Pinkas 16 - 21% procent jede nad 130 km/h (tj. kategorie u většiny 140 - 150 km/h na tachometru), 7% nad 140 km/h (většina tacho 150+). Celkem teda 23 - 28%. To jsou rychlosti, kde už BEV mají problém se spotřebou a podáváním stálého výkonu. Takže ona ta statistika víceméně reflektuje nářek nad problémy dnešních BEV 😉
@adamzprahy V článku píší :" 83% jede rychlosti menší než 130 km/ hod. Dalších 10% jezdí 130- 140 km/hod. Tak asi neumíte číst a vymyšlíte si vlastní čísla, jinak to nevidím. Rád bych věděl kolik kilometrů za rok při rychlosti 200 km/hod najezdili ti čeští superřidiči .
@Petr Pinkas jo sečetl jsem blbě čísla v článku, respektive když se na to dívám znovu tak na začátku a na konci nesedí součty a celé mě to zmátlo. Je to tedy 17 - 21%. Platí že 1% provozu jezdí nad 160 km/h. Já osobně patřím k tomu 1%, v autě vyšší střední třídy to není problém. Řádově tisíce km tímto tempem ročně. Nejezdím to denně, ale pravidelně měsíčně.
Nemám problém s tím že to BEV nezvládají, ale vadí mi když fanatičtí fanoušci BEV tohle popírají a dělají že takové případy neexistují a oponují že je lepší jezdit pomalu s dlouhými přestávkami. Jako to děláš teď ty. Je to blbost. Jel jsem včera Praha - Brno - Praha. Cestou tam jedna zastávka na 3 min, zpátky žádná.
Nemám problém s tím že to BEV nezvládají, ale vadí mi když fanatičtí fanoušci BEV tohle popírají a dělají že takové případy neexistují a oponují že je lepší jezdit pomalu s dlouhými přestávkami. Jako to děláš teď ty. Je to blbost. Jel jsem včera Praha - Brno - Praha. Cestou tam jedna zastávka na 3 min, zpátky žádná.
adamzprahy
Zajímalo by mě jestli tam nějak odečítala nákladní vozidla nebo třeba dodávky? To by totiž vysvětlovalo ten nižší průměr v pracovní dny. Plus hustota provozu samozřejmě.
Každopádně 21% nad 130 km/h je docela hodně, víc bych ani nečekal. Ono ani 1% nad 160 km/h není rozhodně málo, je potřeba brát v potaz kolik auto projede, tzn. když si stoupnete k autobahnu, tak to je klidně každých pár desítek vteřin jedno auto.
Docela to odpovídá mým dojmům, rozporuji tady v diskuzích často názor že se podle některých v Německu už nejezdí rychleji - tak zde jsou data, je to 23 - 28% provozu. Pokud jsou v tom započítané i dodávky, tak z běžných osobáků to teda bude ještě o pár procent vyšší podíl. Takže to běžné je. A nehod je tam tuším statisticky méně než u nás (v přepočtu na obyvatele / auta), takže rozumný závěr, že to vůbec nestojí za politickou debatu omezovat něco co reálně není problém.
Každopádně 21% nad 130 km/h je docela hodně, víc bych ani nečekal. Ono ani 1% nad 160 km/h není rozhodně málo, je potřeba brát v potaz kolik auto projede, tzn. když si stoupnete k autobahnu, tak to je klidně každých pár desítek vteřin jedno auto.
Docela to odpovídá mým dojmům, rozporuji tady v diskuzích často názor že se podle některých v Německu už nejezdí rychleji - tak zde jsou data, je to 23 - 28% provozu. Pokud jsou v tom započítané i dodávky, tak z běžných osobáků to teda bude ještě o pár procent vyšší podíl. Takže to běžné je. A nehod je tam tuším statisticky méně než u nás (v přepočtu na obyvatele / auta), takže rozumný závěr, že to vůbec nestojí za politickou debatu omezovat něco co reálně není problém.
@adamzprahy
"takže rozumný závěr, že to vůbec nestojí za politickou debatu omezovat něco co reálně není problém" - to ovsem plati pre useky, ktore su na to stavane, nejde to aplikovat na vsetky dialnice... to len pre tych, kt. by si to vysvetlili nad ramec clanku.
"takže rozumný závěr, že to vůbec nestojí za politickou debatu omezovat něco co reálně není problém" - to ovsem plati pre useky, ktore su na to stavane, nejde to aplikovat na vsetky dialnice... to len pre tych, kt. by si to vysvetlili nad ramec clanku.
@lamal Jako ano. I když třeba mezi D5 (Praha - Rozvadov) a navazující A6 (po celé délce až do Francie) nebo A93 na Mnichov nebo jinými úseky na východě DE nevnímám jako řidič skoro žádný rozdíl. Vlastně se divím že třeba na té A93 nejsou omezení.
Pak ale uznávám že třeba D1 Mirošovice - Vysočina (včetně) je místama složitější (prudké zatáčky a stoupání) a podobně vytížené dálnice v Německu (ale i jinde) jsou stavěné mnohem přívětivěji pro rychlou jízdu.
Pak ale uznávám že třeba D1 Mirošovice - Vysočina (včetně) je místama složitější (prudké zatáčky a stoupání) a podobně vytížené dálnice v Německu (ale i jinde) jsou stavěné mnohem přívětivěji pro rychlou jízdu.
@adamzprahy
Skus si predstavit co pre iste skupiny vyznamne uvolenenie prinesie.
Testovanie max rychlosti tuzerov, este castejsie zavodenie a riskovanie, pre zakomplexovanych prostredie kde si dokazovat. Nehovoriac o vrakoch, s podplatenou STK/EK, ktore budu tieto rychlosti atakovat na starych pneu.
Nie je to nic prekvapujuce, s takymto pociatocnym efektom je nutne pocitat a bez toho aby si to osetril to nemozes uvolnit.
Skus si predstavit co pre iste skupiny vyznamne uvolenenie prinesie.
Testovanie max rychlosti tuzerov, este castejsie zavodenie a riskovanie, pre zakomplexovanych prostredie kde si dokazovat. Nehovoriac o vrakoch, s podplatenou STK/EK, ktore budu tieto rychlosti atakovat na starych pneu.
Nie je to nic prekvapujuce, s takymto pociatocnym efektom je nutne pocitat a bez toho aby si to osetril to nemozes uvolnit.
@adamzprahy Za debatu to nestojí, omezují to často proměnlivými značkami, někde pevnými, někde to omezuje velký provoz pravidelně, takže často zjistíte, že ani neomezeně jet nemůžete.
@praptak no jasný, za mě ideální řešení. Jsem zastánce vyšší rychlosti na dálnici, ale zároveň je potřeba zohlednit provoz a hlavně počasí.
@adamzprahy
Kde bereš číslo 21%? Nebo 23-28?
V článku se píše, ze pomaleji než 130 jede 83% mezi 130 a 140 jede 10% a do 160 6%. Na jízdy nad 160 zbyva 1%.
Celkem nad 130 to je 17%. Kde je tedy těch 21-28%?
Kde bereš číslo 21%? Nebo 23-28?
V článku se píše, ze pomaleji než 130 jede 83% mezi 130 a 140 jede 10% a do 160 6%. Na jízdy nad 160 zbyva 1%.
Celkem nad 130 to je 17%. Kde je tedy těch 21-28%?
@Mikesus tak se omlouvám, promíchal jsem čísla na začátku článku s těmi na konci. A v článku ty součty o procento nesedí 😁
Na začátku je to rozepsané na ty rychlosti (tam sedí těch 83% pod 130) . Dole se píše "V pracovní dny stotřicítku překračuje 16 procent, o víkendech už 21 procent řidičů." Pak teda nějak nechápu jestli těch 83% je celkový průměr nebo v té větě melo být 17% a 21%.
Takže tedy se omlouvám, zamotal jsem se v těch číslech. A na mou obhajobu musím říct že ty součty nesedí ani v článku 😁
Abych to shrnul, napsal jsem tedy chybu, mělo by to být teda 17 - 21%. To 1% nad 160 km/h by mělo platit. Což mi v celkovém součtu stále zní jako solidní podíl, nikoliv okrajový pro pár nadšenců do řízení jak tu někteří prezentují. Plus to berme tak, že lidi ve většině případů vidí na tachometru více než se změří.
Na začátku je to rozepsané na ty rychlosti (tam sedí těch 83% pod 130) . Dole se píše "V pracovní dny stotřicítku překračuje 16 procent, o víkendech už 21 procent řidičů." Pak teda nějak nechápu jestli těch 83% je celkový průměr nebo v té větě melo být 17% a 21%.
Takže tedy se omlouvám, zamotal jsem se v těch číslech. A na mou obhajobu musím říct že ty součty nesedí ani v článku 😁
Abych to shrnul, napsal jsem tedy chybu, mělo by to být teda 17 - 21%. To 1% nad 160 km/h by mělo platit. Což mi v celkovém součtu stále zní jako solidní podíl, nikoliv okrajový pro pár nadšenců do řízení jak tu někteří prezentují. Plus to berme tak, že lidi ve většině případů vidí na tachometru více než se změří.
@adamzprahy
Jo tak já to zase nečetl moc dál. Evidentně by udělali lip, kdyz by napsali jen relevantní informaci na 3 řádky než pomotali vše dohromady.
Jo tak já to zase nečetl moc dál. Evidentně by udělali lip, kdyz by napsali jen relevantní informaci na 3 řádky než pomotali vše dohromady.
@adamzprahy Přesně tak, jenže progresivistické levičáky dráždí už jen ta svobodná možnost jet po některých úsecích autobahnu hodně rychle. Jsou prostě odporný bolševický odpad, který miluje lidi omezovat, všechno možné jim zakazovat a celkově je všemožně prudit! 🤮🤮🤮
@Arese
Polutovaniahodne, ze si tuto nenavist nosis v hlave. Nezavidim, snad si raz uvedomis, ze ta to obmedzuje. A tym nemyslim, aby si zmenil politicke smerovanie.
Polutovaniahodne, ze si tuto nenavist nosis v hlave. Nezavidim, snad si raz uvedomis, ze ta to obmedzuje. A tym nemyslim, aby si zmenil politicke smerovanie.
@lamal Když ti tito fanatici přímo před očima byrokraticky a systematicky likvidují milované evropské automobilky, budované a tvrdě vydřené našimi předky po více než století (a vlastně i celý evropský průmysl) a celkově brutálně uměle zdražují a šemožně ztrpčují Evropanům jejich životy, těžko v tobě tito zločinci mohou vyvolat jakékoliv pozitivní emoce!
@Arese
S niecim by som suhlasil, to ako sa vyvinula emisna politika realizujuca sa brutalne na osobnej preprave sa mi tiez nelubi.
Druha vec je stratit rozlisovaciu schopnost a uplne vsetko si pospajat do jedneho protivnika. K tomu vedie aj propaganda z vychodu, ktora spolu s rozlozenim EU rozlozi aj tebou milovane automobilky, historiu a vo vysledku uplne vsetko co dnes mame pocinajuc slobodou.
Bohato nafinancovany politicky marketing velmi spolahlivo zacieli aj teba a alternativa, ktora ti naslubuje riesenie, sa postara o nieco uplne ine.
S niecim by som suhlasil, to ako sa vyvinula emisna politika realizujuca sa brutalne na osobnej preprave sa mi tiez nelubi.
Druha vec je stratit rozlisovaciu schopnost a uplne vsetko si pospajat do jedneho protivnika. K tomu vedie aj propaganda z vychodu, ktora spolu s rozlozenim EU rozlozi aj tebou milovane automobilky, historiu a vo vysledku uplne vsetko co dnes mame pocinajuc slobodou.
Bohato nafinancovany politicky marketing velmi spolahlivo zacieli aj teba a alternativa, ktora ti naslubuje riesenie, sa postara o nieco uplne ine.
@Arese
Predci se nadreli, aby vypracovali automobilky a dnešní manažeři je likvidují. Nikoliv byrokracie l nebo legislativa. To by nicila všechny automobilky. No a on je problém jen u některých, které produkují povětšinou podprůměrné výrobky.
Predci se nadreli, aby vypracovali automobilky a dnešní manažeři je likvidují. Nikoliv byrokracie l nebo legislativa. To by nicila všechny automobilky. No a on je problém jen u některých, které produkují povětšinou podprůměrné výrobky.
Barry Lyndon
Češi z diskuzí na auto.cz tam jezdí zásadně na max a ve svých Fabiích 1.5 TSI rychlostí 225 km/h o parník předjíždějí elektromrĐky jako je např. Audi A6 etron se směšnou maximálkou 210 km/h... To je realita a ne nějaké libtardní elektroeurohujerské zfalšované statistiky. 😁
@Barry Lyndon hele několikrát jsem tam předjížděl trojkové Fabie s DE SPZ poměrně těsně (jakože dlouho) při 220 - 230 km/h, nechtělo se mi až věřit. Řidiči se tam tvářili tak na pohodu a jeli stabilně i přes to že to musela být maximálka. Asi platí všude že nejrychlejší auto je služební.
Ostatně to taky ukazuje ta statistika, že nad 170 km/h jezdí lidé rychlejí v pracovní dny. Prostě se letí pracovně a čas jsou peníze 😊
Ostatně to taky ukazuje ta statistika, že nad 170 km/h jezdí lidé rychlejí v pracovní dny. Prostě se letí pracovně a čas jsou peníze 😊
@adamzprahy nejen že čas jsou peníze, ale taky jsi často v autě sám a už chceš být doma a tak.
@Emel Mozno to funguje aj obratene a dialnicni brzdici nesetria paliv👋dojazd, len sa neponahlaju domov do rozvrateneho manzelstva 🤣
@ptr078
Uvaha rovna ubohosti. U teba sa tomu nedivim, ubohe a obmedzene prispevky tu prezentujes casto.
Uvaha rovna ubohosti. U teba sa tomu nedivim, ubohe a obmedzene prispevky tu prezentujes casto.
@ptr078
Takze chceš říct, že ti co pospichaji musí rychle, aby doma zkontrolovali a hlídali zaletavou manželku? Protože stačí být o 10min déle pryč a vezme roha? To ti co nepospichaji vi, ze jen doma čeká rodina a chtějí se k ní vrátit, ne že hrají vabank na silnici a je jim fuk, jestli se vrátí domu.
Takhle jsi to myslel? 🤣
Takze chceš říct, že ti co pospichaji musí rychle, aby doma zkontrolovali a hlídali zaletavou manželku? Protože stačí být o 10min déle pryč a vezme roha? To ti co nepospichaji vi, ze jen doma čeká rodina a chtějí se k ní vrátit, ne že hrají vabank na silnici a je jim fuk, jestli se vrátí domu.
Takhle jsi to myslel? 🤣
Emel
Zajímavé by bylo vědět, odkud jsou data. Jsou to bodová měření, úseková měření? Z té věty "Průměr na úsecích bez dálničního limitu byl v roce 2021 116,5 kilometru v hodině" to zní, že je to založené na kamerách a úsekovém měření. Pak je ale potřeba si uvědomit, že abych na úsekovém měření dosáhl třeba 130km/h, musím obvykle držet vyšší cestovní rychlost, protože sem tam mě něco zpomalí... a čím vyšší průměrná rychlost, tím víc to platí.
Každopádně, co jsem chtěl říct je... že šesti procentům naměřím 140-160 neznamená, že tou rychlostí běžně nejezdí výrazně vyšší procento řidičů, jen tou rychlostí zrovna (z různých důvodů) nejeli když se to měřilo. Já teď třeba jel taky pomalu... s rakví a prknama na střeše.
Každopádně, co jsem chtěl říct je... že šesti procentům naměřím 140-160 neznamená, že tou rychlostí běžně nejezdí výrazně vyšší procento řidičů, jen tou rychlostí zrovna (z různých důvodů) nejeli když se to měřilo. Já teď třeba jel taky pomalu... s rakví a prknama na střeše.
kari.laz
Elektrikáři, Hybridi a jiní rychlostně omezení se tu vyrojili jak žížaly po dešti, aby se poplácali po zádech, div si nezlomí klíční kost, jak měli pravdu, že nikdo nepotřebuje jezdit rychleji.
Sice čísla říkají něco jiného, respektive jsou hooodně zavádějící a bez podrobnějších informací, ale jásot to je neuvěřitelný. Jak málo jim ke štěstí stačí.
Sice čísla říkají něco jiného, respektive jsou hooodně zavádějící a bez podrobnějších informací, ale jásot to je neuvěřitelný. Jak málo jim ke štěstí stačí.
@kari.laz ono je prokázáno, že snížení rychlosti snižuje nehodovost a vážnost zranění. Jsem tedy pro zavedení 30km/h ve městech a 60km/h mimo město včetně dálnic. 😉 👍🏻
@Pepa_007 😀😀 Však známe tu "okřídlenou" větu všech "starostlivě" zakazujících levičáků: Kdyby to ušetřilo byť jen jeden lidský život...". 😡
@kari.laz
Nikdo nepotřebuje jezdit rychle. Je tu jen ten, který si neumí zorganizovat čas rychlostnim limitum. A pokud je u nás 130 max a někomu je to málo, je to jen o tom, ze neumí počítat a přizpůsobovat se.
V Německu se to ovšem špatně počítá a je dobré brát v potaz reálný provoz, prumernou ryhlost a časy v něm.
Nikdo nepotřebuje jezdit rychle. Je tu jen ten, který si neumí zorganizovat čas rychlostnim limitum. A pokud je u nás 130 max a někomu je to málo, je to jen o tom, ze neumí počítat a přizpůsobovat se.
V Německu se to ovšem špatně počítá a je dobré brát v potaz reálný provoz, prumernou ryhlost a časy v něm.
@Mikesus zase tieto tvoje hrdinske kategoricke vyhlasenia. Nastastie ty vies kto si vie zorganizovat svoj cas...
@stopel
No není nad bezohledně ohrozovani ostatních, ze?
Ty si neumíš zorganizovat čas?
https😐/www.idnes.cz/…trava-zpravy_jog?…
No není nad bezohledně ohrozovani ostatních, ze?
Ty si neumíš zorganizovat čas?
https😐/www.idnes.cz/…trava-zpravy_jog?…
@Mikesus A ten jel myslíš rychle protože si neuměl zorganizovat čas a pospíchal nebo se prostě jako skoro každej mladej kluk předváděl?
@stopel
Ušetriť na 200-300 km nejakých 15 minút (v najlepšom prípade), za cenu väčšieho rizika, vyššej spotreby a väčšieho opotrebenia auta, plus vyššieho stresu, dáva to nejaký väčší zmysel? Podľa mňa až tak nie.
Ušetriť na 200-300 km nejakých 15 minút (v najlepšom prípade), za cenu väčšieho rizika, vyššej spotreby a väčšieho opotrebenia auta, plus vyššieho stresu, dáva to nejaký väčší zmysel? Podľa mňa až tak nie.
@traveldrive Vyššího stresu? U mě to funguje přesně naopak, stresorem a zdrojem únavy je pomalá jízda.
@Mikesus Kdyby vjel do protisměru v devadesátce, dopadlo by to v zásadě úplně stejně. Nešlo o rychlost, ale o nesprávné předjíždění.
@Mikesus Kdyby vjel do protisměru v devadesátce, dopadlo by to v zásadě úplně stejně. Nešlo o rychlost, ale o nesprávné předjíždění.
@lyon667
No musel by chudak zpomalit, tak predjizdel. Muzeme debatovat co byla pricina. To jednoznacne nespravne predjizdeni zapricinene vysokou rychlosti zase. Ale dusledky jsou orave kvuli rychlosti. A v 90 by rozdíl byl zásadní. Jelikož spolujezdec z Ibiza přežil, byla by dost šance i te mlade ridicky. Ale je tu vidět, kdo tu obhajuje vrahy jezdící vysokou rychlostí.
No musel by chudak zpomalit, tak predjizdel. Muzeme debatovat co byla pricina. To jednoznacne nespravne predjizdeni zapricinene vysokou rychlosti zase. Ale dusledky jsou orave kvuli rychlosti. A v 90 by rozdíl byl zásadní. Jelikož spolujezdec z Ibiza přežil, byla by dost šance i te mlade ridicky. Ale je tu vidět, kdo tu obhajuje vrahy jezdící vysokou rychlostí.
@Mikesus a kolik byl na tom obchvatu limit... 80? A zachránilo to někomu život?
Tenhle týpek evidentně nebyl ten případ, že by potřeboval někam strašně rychle dojet, nejspíš to byla prostě adrenalinová jízda pro zábavu kombinovaná s pocitem vlastní neomylnosti a nesmrtelnosti... ještě jednou kombinovaná s absencí řidičských schopností a zkušeností.
Tenhle týpek evidentně nebyl ten případ, že by potřeboval někam strašně rychle dojet, nejspíš to byla prostě adrenalinová jízda pro zábavu kombinovaná s pocitem vlastní neomylnosti a nesmrtelnosti... ještě jednou kombinovaná s absencí řidičských schopností a zkušeností.
@lyon667
No rozhodne. Nie každý je dobrý vodič a koľkokrát poznáš niečiu nervozitu aj pri jazde v limite, čo ešte, keď bude ponáhľať a poletí jak šarkan... Stres je nenápadný a smrtiaci faktor. Rozdiel je, keď si vyjazdený šofér a máš slušné auto, áno, to ťa nejakých 160-170, pokiaľ nie je preplnená diaľnica, nijak zvlášť nezaťaží. Ale myslím si, že takíto vodiči sú v našich končinách skôr výnimkou ako pravidlom.
No rozhodne. Nie každý je dobrý vodič a koľkokrát poznáš niečiu nervozitu aj pri jazde v limite, čo ešte, keď bude ponáhľať a poletí jak šarkan... Stres je nenápadný a smrtiaci faktor. Rozdiel je, keď si vyjazdený šofér a máš slušné auto, áno, to ťa nejakých 160-170, pokiaľ nie je preplnená diaľnica, nijak zvlášť nezaťaží. Ale myslím si, že takíto vodiči sú v našich končinách skôr výnimkou ako pravidlom.
@Mikesus Já ale nejezdím po dálnici rychle kvůli tomu, abych byl někdy dřív. Jedu rychle když to provoz na dálnici umožňuje a rychlá jízda zpříjemní cestování, které pak není nudné a uspávající. To se mi na Německu právě líbí, že tam na dálnici pokud je volno, nemusíš vůbec koukat na tachometr. V Čechách se snažím nejezdit přes 160, abych moc nevyčníval a nedostal zbytečně pokutu. Nicméně vyžaduje to sledovat v té rychlosti celkem zbytečně tachometr. Jet rychle za každou cenu v naději, že snad někde budu rychleji, je nesmyslný hazard. Rychle se jezdí pro radost ne protože pospíchám.
@ryccardo
Tak pro radost a rychle můžeš na okruh? Na to čas nemáš? Jak psla travel, zdaleka ne každý bude jako ty, aspoň trochu uvedomely, ale kontrolovat tachometr není fakt potřeba. To člověk pozná hned podle okolního provozu a podle HUD a i kdyby, za 140 tě nikdo na dalnici ani dnes buzerovat nebude.
Tak pro radost a rychle můžeš na okruh? Na to čas nemáš? Jak psla travel, zdaleka ne každý bude jako ty, aspoň trochu uvedomely, ale kontrolovat tachometr není fakt potřeba. To člověk pozná hned podle okolního provozu a podle HUD a i kdyby, za 140 tě nikdo na dalnici ani dnes buzerovat nebude.
@lyon667
Vadí to tomu, že zrušiť limit, tak sa vždy nájde blb, čo to preženie a narobí zo seba alebo aj niekoho druhého sekanú. Pokiaľ by boli všetci uvážliví ako ryccardo, bola by aj diaľnica bez Vmax bezpečná, pretože skutočne rýchlo by jazdili len tí, čo to skutočne potrebujú, a hlavne vedia. Tak ako v tom Nemecku.
Vadí to tomu, že zrušiť limit, tak sa vždy nájde blb, čo to preženie a narobí zo seba alebo aj niekoho druhého sekanú. Pokiaľ by boli všetci uvážliví ako ryccardo, bola by aj diaľnica bez Vmax bezpečná, pretože skutočne rýchlo by jazdili len tí, čo to skutočne potrebujú, a hlavne vedia. Tak ako v tom Nemecku.
@Mikesus Ta tvoje první věta je typický příklad totálně pokřiveného levičáckého "myšlení"! 🤮 👎
@Mikesus To jsou kecy, že byjeden brečel. Kdo tu co říká o nějakém času? Chápu, že řidičský analfabet v hybridu ploužící se 70 po okreskách, na kterého blikají čepičáři s platem vajec za oknem, ať přidá tohle zhodnotit nedokáže.
Já dodnes nechápu, proč ty se vůbec bavíš o autech, když tvá mantra je polužit se mimo dálnice rychlostně mezi Zetorem a JohnDeerem a koukat na "kytičku" na palubovce, aby tě auto pochválilo za ekojízdu. Proč jsi vůbec ne tomhle webu?
Já dodnes nechápu, proč ty se vůbec bavíš o autech, když tvá mantra je polužit se mimo dálnice rychlostně mezi Zetorem a JohnDeerem a koukat na "kytičku" na palubovce, aby tě auto pochválilo za ekojízdu. Proč jsi vůbec ne tomhle webu?
@kari.laz
Já zas nechapu, ze prolhaní ubožáci se pořád nestydí veřejné vystupovat. A taky tu jsi zpět. Jinak k tem tvým vyblitkum je zbytečné cokoliv říkat. Chapu, ze doufáš že je někdo větší tragéd než ty, ale to musíš trochu víc hledat. Tvé lži a výmysly realitu nezmění.
Já zas nechapu, ze prolhaní ubožáci se pořád nestydí veřejné vystupovat. A taky tu jsi zpět. Jinak k tem tvým vyblitkum je zbytečné cokoliv říkat. Chapu, ze doufáš že je někdo větší tragéd než ty, ale to musíš trochu víc hledat. Tvé lži a výmysly realitu nezmění.
@Arese
Ani ne. A víš proč? Protože pise blbosti. 70 mimo obec nejezdím pokud tma není omezení, kytičky auto žádné neukazuje. Nikdo nemá potřebu našich mne blikat. On to bere asi z vlastni zkusenosti, ze na něj pořád blikají a mysli si, ze to dělají i všem ostatnim
Ani ne. A víš proč? Protože pise blbosti. 70 mimo obec nejezdím pokud tma není omezení, kytičky auto žádné neukazuje. Nikdo nemá potřebu našich mne blikat. On to bere asi z vlastni zkusenosti, ze na něj pořád blikají a mysli si, ze to dělají i všem ostatnim
@kari.laz
Ked by si na Vmax 180 pravidelne stazovali Nemci v diskusiach asi je to ine, ako staznosti v krajine kde je povelene Vmax 130... a k tomu smeruju aj ironicke prispevky.
Ked by si na Vmax 180 pravidelne stazovali Nemci v diskusiach asi je to ine, ako staznosti v krajine kde je povelene Vmax 130... a k tomu smeruju aj ironicke prispevky.
@kari.laz Ha, ha, to jsi vystihl naprosto přesně! Nejvtipnější jsou ti baterkáři, kteří se na dálnicích většinou potupně vlečou mezi kamiony, aby vůbec někam dojeli. A kteří tady pravidelně horují za "nezbytnost" zastávek na kávu minimálně každych 150 km! 😀
sargis
Tak ja sosobne si myslim, ze keby sa to zaviedlo tu, ludia by prvy mesiac jazdili ako sialeni /ok neberiem do uvahy stav vozovky 😊)))/ a potom by sa to ukludnovalo. Vacsina ludi casom pochopi, ze nahanacka nikam nevedie casovoci ekonomicky a vacsinu aut aj tak dobehnes pri vyjazde, ked po nom nasleduje krizovatka.
@sargis přesně tak, v provozu člověk nazane zanedbatelný čas, někdy ani to ne. Ovšem s plýtvání zdrojů je to zásadní rozdíl.
@Mikesus
Čas jsou peníze!
Čas jsou peníze!
@rohYpnol
Jasně.
Kolik je usetrenych par vteřin nebo minut? Minimalne ten čas jsou peníze vynaložené u stojanu.
A jak vyčíslit tohle?
https😐/www.idnes.cz/…trava-zpravy_jog?…
Jasně.
Kolik je usetrenych par vteřin nebo minut? Minimalne ten čas jsou peníze vynaložené u stojanu.
A jak vyčíslit tohle?
https😐/www.idnes.cz/…trava-zpravy_jog?…
@rohYpnol
Jestli budu jezdit 200 kmh a budu mít spotřebu 7l nafty, nebo pojedu 130 kmh za 6l nafty, tak na stojanu strávím asi o tři vteřiny víc času ty troubo.
A nevím, proč bych vůbec měl komentovat nejakýho magora co se někde rozbije pro vlastní blbost.
Jestli budu jezdit 200 kmh a budu mít spotřebu 7l nafty, nebo pojedu 130 kmh za 6l nafty, tak na stojanu strávím asi o tři vteřiny víc času ty troubo.
A nevím, proč bych vůbec měl komentovat nejakýho magora co se někde rozbije pro vlastní blbost.
@Emel
Tak o rohypnolovi snad už nepochyboval nikdo. To je jako mokrous s jeho 160km/h za 5.5l nafty.
Tak o rohypnolovi snad už nepochyboval nikdo. To je jako mokrous s jeho 160km/h za 5.5l nafty.
@rohYpnol
No je vidět, kdo je tu rozbitej. Prej 200 za 7l. A pri 90 ti to vyrábí naftu co? Tipnu si. hlupak s TDI, který si pořád mysli, ze takovou lež někdo sežere.
Cim dal tim vic dokazuješ, ze ten diesel nici mozek a snižuje kognitivní funkce. To je pak I jasné, proč jsi nepochopil ty utracne peníze u stojanu. Nikoliv čas, ale vyšší výdaje.
https😐/www.news-medical.net/news/20230124/Brief-e😜osure-to-diesel-exhaust-can-affect-human-brain-function.aspx
No je vidět, kdo je tu rozbitej. Prej 200 za 7l. A pri 90 ti to vyrábí naftu co? Tipnu si. hlupak s TDI, který si pořád mysli, ze takovou lež někdo sežere.
Cim dal tim vic dokazuješ, ze ten diesel nici mozek a snižuje kognitivní funkce. To je pak I jasné, proč jsi nepochopil ty utracne peníze u stojanu. Nikoliv čas, ale vyšší výdaje.
https😐/www.news-medical.net/news/20230124/Brief-e😜osure-to-diesel-exhaust-can-affect-human-brain-function.aspx
@rohYpnol ty píšeš rohYpnolovi "troubo", viz 14.2. 16:21
Pokud ti dělá problém i rovnice 7-6=1 nebo 200-130=70, je mi líto... každopádně to tvrzení je totálně odtržené od reality😒br /> "Jestli budu jezdit 200 kmh a budu mít spotřebu 7l nafty, nebo pojedu 130 kmh za 6l nafty"
Pokud ti dělá problém i rovnice 7-6=1 nebo 200-130=70, je mi líto... každopádně to tvrzení je totálně odtržené od reality😒br /> "Jestli budu jezdit 200 kmh a budu mít spotřebu 7l nafty, nebo pojedu 130 kmh za 6l nafty"
rohYpnol
Pokud vím, tak to není žádná obecně zažitá představa, ale realita.
130 kmh je doporučená rychlost, a kdo jede rychleji, tak při případné nehodě mu vyšší rychlost může být příčtena k tíži.
130 kmh je doporučená rychlost, a kdo jede rychleji, tak při případné nehodě mu vyšší rychlost může být příčtena k tíži.
@rohYpnol
Pokud vím, aspon tak to bylo driv, obecne a automaticky se dává spoluvina při vyšší rychlosti.
Pokud vím, aspon tak to bylo driv, obecne a automaticky se dává spoluvina při vyšší rychlosti.
topten
ja bych to udelal tak, ze jak jedes nad 150, tak maximalni rozdilova rychlost pri mijeni je treba +50km/h
takze na volny dalnici bys s tou svoji rozzurenou fabkou, jak tady nekdo pise, moh pres 200 legalne
takze na volny dalnici bys s tou svoji rozzurenou fabkou, jak tady nekdo pise, moh pres 200 legalne
@topten To už je ale hodně rozzuřená Fabka ve 2 kilech 😁 Zrovna s Fabkou bych víc jak nějakých 160 nezkoušel. A faktem je že pro většinu Fabek jsou rychlosti kolem 160 strop.
@ryccardo
A proč ne s Fabkou nad 160 km/h? Z mého pohledu měly už od první generace slušné jízdní vlastnosti i na dálniční jízdu. Limitující je spíše slabší odhlučnění Fabií.
A proč ne s Fabkou nad 160 km/h? Z mého pohledu měly už od první generace slušné jízdní vlastnosti i na dálniční jízdu. Limitující je spíše slabší odhlučnění Fabií.
@Tycoon No joo F1 1.9TDI jsem měl v kombíku a taky 180kmh zvládla, v F2 silnější TSI bez problémů… 🤣 To byl ale svět pilotů s F1 a nezapomeňme na F1 1.9TDI RS - splašená nafta 🤣
@ no v F1 se 100 konovou 1.4 jsem se neco najezdil sice dala top speed pres 200 ale 180 v pohode fakt nejela. To auto neni v takovych rychlostech bezpecne a stabilni. Dokazes tak jet jen chvilku kdyz je prihodny rovny usek. Jinak F2 HTP tech 190 kratkodobe taky da taky, ale realna cestovni rychlost, kterou to zvladne je 140, takze asi tak k tem Fabiim. S zadnou bych nechtel cestovat vyssi rychlosti nez 160. Ze vytahne kratkodobe pres 200 je vec druha.
@topten
A ako by si to urobil? Prakticky.
A ako by si to urobil? Prakticky.
@traveldrive
kdyz radar v f35 je schopnej sledovat pres 20 cilu na vic jak 100 kilometru, proc by radar v policejni stihacce nebyl schopnej sledovat cile dva na 200 metru ?
je to jen vec softwaru
kdyz radar v f35 je schopnej sledovat pres 20 cilu na vic jak 100 kilometru, proc by radar v policejni stihacce nebyl schopnej sledovat cile dva na 200 metru ?
je to jen vec softwaru
@topten
Myslis, ze vsetky radarove clustre su rovnake a maju rovnake rozlisenie, alebo cenu ?
Myslis, ze vsetky radarove clustre su rovnake a maju rovnake rozlisenie, alebo cenu ?
@topten
Čo si ty za človeka? Ty by si v jednom kuse len niekoho sledoval, kontroloval, stíhal, trestal...
Ja sa pýtam, ako chceš dosiahnuť, aby tá rozdielová rýchlosť bola od rýchlosti 150 km/h len do 50 km/h. Ideš, povedzme stosedemdesiatkou, predbiehaš pomalšie auto, ako vieš, ako rýchlo ide? Podľa čoho prispôsobíš jazdu, aby si ten 50-kilometrový predpis v rozdiele rýchlostí neporušil?
Čo si ty za človeka? Ty by si v jednom kuse len niekoho sledoval, kontroloval, stíhal, trestal...
Ja sa pýtam, ako chceš dosiahnuť, aby tá rozdielová rýchlosť bola od rýchlosti 150 km/h len do 50 km/h. Ideš, povedzme stosedemdesiatkou, predbiehaš pomalšie auto, ako vieš, ako rýchlo ide? Podľa čoho prispôsobíš jazdu, aby si ten 50-kilometrový predpis v rozdiele rýchlostí neporušil?
Tycoon
Shodou okolností jsem teď jel do Severního Porýní-Vestfálska a i mimo špičku tam byl tak hustý provoz, že jsem se jen občas dostal na alespoň 130 km/h a o vyšších rychlostech jsem mohl jenom snít.
Je otázkou, proč to Německý ekonomický institut měřil právě tam.
Je otázkou, proč to Německý ekonomický institut měřil právě tam.
@Tycoon jezdím tam z Prahy cca 2x ročně už několik let. Jo okolí Kolína, Essen, Dusseldorf atd, tam je skoro vždy omezení a ve špičce fakt velký provoz. Mimo špičku se dá projet Německem neomezeně s pár výjimkama (okolo měst a křížení - klasika). Ale samozřejmě jak kdy... Vyrážím většinou pozdní odpoledne, příjezd pozdě večer.
Jenik3
Na německé dálnici mohou ale nemusí jet plný kotel.
Je to hukot, když porsak proletí 200kmh.
Na rovince 4+4 pruhy.
Je to hukot, když porsak proletí 200kmh.
Na rovince 4+4 pruhy.
Man Ký
je tady jeden problém. a sice, že zákony platí pro všechny - a rychlostní limit umožní jet absolventovi autoškoly po měsíci třeba 200. pokud by byly automobily odstupňované výkonem jako motocykly objemem, asi by to pomohlo. takhle se může 19letý rybíz v Mustangu za tatínkovy peníze legálně rozstřelit...
@Man Ký To je snad jediný validní argument pro stávající omezení. Dovedu si nicméně představit něco na způsob Austrálie s možností získat vyšší oprávnění umožňující jízdu ideálně bez limitu.
@Man Ký A co hůř, často se trefí do někoho dalšího a nevinného... Je to za mě i o tom, že pokud u nás jsou jen dva pruhy třeba na D2 prakticky v celé délce kromě odbočováků těsně před Brnem, tak pokud někdo jede vpravo mezi kamiony 130 a někdo už dnes, protože rychlost nikdo neměří, valí těch tady obhajovaných 200, tak se stanou dvě věci😒br />
a) Buď najede doleva a spěchač ho vytroubí a vybliká,
nebo b) dojede kamion a jede dál 100, protože se doleva nedostane, protože tam jede proud 150+ a rozdíl rychlostí je moc velký, a/nebo se bojí situace a), tedy vytroubení.
A pro spěchače - najetí do pruhu vlevo je omezení, ne ohrožení, pokud jedete podle dnes platných limitů. A zpoza kamionů se fakt blbě odhaduje, jestli v levém pruhu jede někdo 130, nebo 150 či víc, tedy jak rychle se přiblíží a tedy s jak včas nebo naknap mu tam s pomalejším autem najedu.
nebo b) dojede kamion a jede dál 100, protože se doleva nedostane, protože tam jede proud 150+ a rozdíl rychlostí je moc velký, a/nebo se bojí situace a), tedy vytroubení.
A pro spěchače - najetí do pruhu vlevo je omezení, ne ohrožení, pokud jedete podle dnes platných limitů. A zpoza kamionů se fakt blbě odhaduje, jestli v levém pruhu jede někdo 130, nebo 150 či víc, tedy jak rychle se přiblíží a tedy s jak včas nebo naknap mu tam s pomalejším autem najedu.
Buffalo007
Asi před 2 roky jsem si udělal takovou dovolenou na jih Německa (Norimberk, Mnichov) a je fakt, že v běžný den se mi nepodařilo jet více než 220Km/h - kvůli provozu.
To my, kteří vyjímečně můžou jet beztrestně takhle vysokou rychlostí to samozřejmě využijeme. Chápu Němce, když už vlastně to pro ně není nic speciálního a v tom hustým provozu se to ani nijak nevyplatí, tak se drží nějaké normální rychlosti.
Jinak - jakmile bylo nějaké rychlostní omezení, tak ze strachu z německé policie, jsem se rázem stal snad nejpomalejším účastníkem. Němci opravdu moc ty limity nedodržovali.
To my, kteří vyjímečně můžou jet beztrestně takhle vysokou rychlostí to samozřejmě využijeme. Chápu Němce, když už vlastně to pro ně není nic speciálního a v tom hustým provozu se to ani nijak nevyplatí, tak se drží nějaké normální rychlosti.
Jinak - jakmile bylo nějaké rychlostní omezení, tak ze strachu z německé policie, jsem se rázem stal snad nejpomalejším účastníkem. Němci opravdu moc ty limity nedodržovali.
psel
Nějak to vypadá podle diskuze, že to jedno procento co jezdí v Německu rychle jsou Češi a Slováci z této diskuze 😄
@psel
Včera a předevčírem jsme jeli s německým kolegou a po najetí na poměrně prázdný úsek tříproudé dálnice nás sám od sebe upozornil, že v Německu můžeme jet rychleji. Říkal, že on jezdí dvoustovkou. A to nemá žádné nadupané BMW nebo podobně, ale VW.
BTW Proč vlastně tolika lidem v diskuzích vadí, že Češi v Německu jezdí rychle, zvláště když jde o služební auto? Je to tam legální a pokud nikoho neohrozí nebezpečnou jízdou, tak na tom nevidím vůbec nic špatného.
Včera a předevčírem jsme jeli s německým kolegou a po najetí na poměrně prázdný úsek tříproudé dálnice nás sám od sebe upozornil, že v Německu můžeme jet rychleji. Říkal, že on jezdí dvoustovkou. A to nemá žádné nadupané BMW nebo podobně, ale VW.
BTW Proč vlastně tolika lidem v diskuzích vadí, že Češi v Německu jezdí rychle, zvláště když jde o služební auto? Je to tam legální a pokud nikoho neohrozí nebezpečnou jízdou, tak na tom nevidím vůbec nic špatného.
@psel Tak skoro každý český řidič si občas rád odskočí si užít k sousedům tu neomezenou dálniční maximálku. Mně nevyjímaje. 😉
Daniel Je
Myslím, že by se hlavouni měli zajímat raději o kvalitu dálnic, než o rychlost. Třetina řidičů ji stejně nedodržuje a pokud se náhodou zvýší limit, o moc se to nezmění.
Jezdec667
Smysl zavedení limitu se určitě neodvíjí od toho, kolik vozidel ho překračuje. Smysl by neměl leda, pokud by ho nepřekračoval nikdo.
Je to tak.
Musel by si to preukazat, napr Toyota pouziva na hybridoch s Vmax 170kmh pneu so sialenym indexom 240kmh. A brzdy nema nijak osudene.
V reale na osobakoch tymto stylom ani brzdy neosudis, keby to bolo obmedzenie pre benzinove supersporty tak by na brzdach usetrit mohli.. aj to je diskutabilne, staci ti okruh s rovinkami cca 180kmh a brzdy tam utavis.
Cinan nieviem ako, davas priklad EV s velkou dynamikou, ktore EV ma super brzdy ? Tesla ? 😁 ...
Nove Volvo XC90 B5 AWD ma horsie brzdy nez stara XC90 s 2,5t a 5valcom ? Nemyslim si..
"jasně že to píše hodně internetových hrdinů" Adam to napisal spravne, mne na daily staci 170 bez problemu. Vacsina malych aut bez obmedzenia ani viac nedala (i20, haťapky, vseliake ine atmo 1.2-1.4).
Percento ktoremu to realne chyba to neberiem, teba radim do tej skupiny hrdinov, ty aj pod hybridny crossover napises, ze pokial AWD nedriftuje je k ničomu... sam si za to mozes.
Presne a jeste tvrdi, ze čas jsou peníze a je potřeba jet rychle. Uspoří minimum času a plytva se zbytecne zdroji, které jsou nenahraditelné a mohly by být využity jinde.
"Němci jsou obecně spořiví a vědí, že svižnější jízdou uspoří jen málo času, ale připlatí si při tankování"
PODNIKATEL s tmavymi skladmi v predu na vylietanej... dopln 😁
Pokud to lze a provoz na dálnici odpovídá, proč bych nemohl jet rychleji, když to moje auto technicky zvládne?
Já jezdím většinou do 160kmh, ale když se dostanu do DE a je prázdná dálnice, klidně ten pedál sešlápnu víc. Třeba jsem jel tuhle z Hamburgu do Berlína v neděli ráno a prázdná dálnice a jel jsem dlouhou dobu 180kmh... A v pohodě 😄
Neviem kvoli comu okrem bezpecnosti pri zrazke sa obmedzuju Vmax. Ak je to pre niektore koncepcie prinosne, nech sa obmedzuju, ked sa raz ukaze, ze zakaznikom chyba 180kmh+ nech si to trh vyziada a postavia hybridy co budu lietat 230.
Kvoli akej uspore nakladov ? Si proti uspore nakladov? Ja nie, proti znizovaniu kvality som urcite. Nikto z vas nedal nic k veci co by naznacovalo setrenie na kvalite resp vykonnosti klucovych sucasti suvisiacich s ovladanim vozidla.
ak tomu dalsiemu copy tu😒br /> "Skus si predstavit co pre iste skupiny vyznamne uvolenenie prinesie.
Testovanie max rychlosti tuzerov, este castejsie zavodenie a riskovanie, pre zakomplexovanych prostredie kde si dokazovat. Nehovoriac o vrakoch, s podplatenou STK/EK, ktore budu tieto rychlosti atakovat na starych pneu.
Nie je to nic prekvapujuce, s takymto pociatocnym efektom je nutne pocitat a bez toho aby si to osetril to nemozes uvolnit."
Nikto z pricetnych asi nenamieta proti tomu aby za sucha a normal podmienok niekto lietal 200 na dialnici, ktora je na to prisposobena autom a vodicom, ktoreho schopnosti a mentalny i fyz.stav dovoluje bezpecne cestovat takymito rychlostami.
Moje auta mají vmax reálně kolem 210kmh a ani nepamatuji, že bych ji využil. Většinou v DE nejedu rychleji než 180kmh a v Čechách max 160kmh, to je ještě v pohodě...
Nikdo nikde nemluví o závodění nebo riskování, ale o plynulé a rychlé jízdě po dálnici, aby opravdu uspořila čas a byla svižná... Nic víc.
Keby ste mali dokazy o tom, ze komponenty su v znizenej kvalite, tak by som s vami suhlasil. Ale nic nemas, to je ten problem. Ako vravim, proti znizovaniu kvality som urcite, ale nie bez dokazu, jedna pani povedala. Emel tu spomina plugin S90, ktore malo predtym Vmax cca 250 a terajsia verzia ma Vmax 180... ktore komponenty su menej kvalitne a osudene v novej verzii ? Bud konkretny.
"Nikdo nikde nemluví o závodění nebo riskování, ale o plynulé a rychlé jízdě po dálnici, aby opravdu uspořila čas a byla svižná... Nic víc." - to by sme si priali vsetci, ale realita by taka nebola to sa stavim... mozme sa o tom dohadovat, asi mas prilis ruzove okuliare v tom co vsetko jazdi po nasich cestach.
Čím vyšší maximálku má auto, tím tužší musí mít naladění podvozku, aby to ustál. A naopak. Takže já bych klidně ocenil, kdyby moje auto nemělo maximálku 233, nebo kolik to má v papírech, ale třeba 180 a bylo pohodlnější.
Samozřejmě při zachování původní dynamiky.
Tady ale nejde o to, ze někdo někdy udela chybu. To udělá za život úplně každý. Tady jde o to, ze někteří záměrně porušují a ohrožují ostatní. Nikdo nemá vesteckou kouli, aby věděl co ten druhý udělá a může to jen předpokládat z nějakých nastavených pravidel.
Tak to nie je ten najsprávnejší pohľad. Nedá sa paušalizovať, či je 170 km/h použiteľná či nepoužiteľná maximálka. Treba brať do úvahy kontext. Nemecká a naša diaľnica je dosť veľký rozdiel, nemeckí a naši vodiči detto. Zloženie vozového parku, technická spôsobilosť diaľnic, atď. Je naivné myslieť si, že zrušenie maximálky na diaľnici bude všade fungovať ako v Nemecku. Nebude.
K tomu si vezmi najnovší trend - ekológiu. Akú spotrebu a aké emisie majú autá pri 130 km/h a trebárs pri tých 170 km/h. Trend je práveže celkom opačný. Napríklad v Rakúsku pribúdajú úseky s obmedzenou rýchlosťou podľa kvality ovzdušia a za prekročenie tejto rýchlosti sa platia dvojnásobné pokuty.
Za vyššie limity alebo neobmedzenú maximálku môžeš argumentovať ako chceš, ale pozitíva takého kroku nie sú jednoznačne pozitívne.
Hej, v rýchlosti som nevybral celkom správne slová. Inými slovami pozitíva nie sú až také jednoznačné a markantné.
Môže byť? 😉
Asi nechapem. Inak vacsinu tych veci som vo svojich prispevkoch spominal uz pred tebou, neviem teda co tym myslis vzhladom na moj prvy prispevok. Na zaciatku som ironicky poukazal na frekventovany diskusny kolorit...
To sa stane vtedy, keď mám nejakú robotu a odídem od PC a prakticky hotový príspevok hneď neodošlem, ale až potom, keď sa k počítaču po nejakej dobe vrátim. Logicky medzitým debata narástla, a ja už nie som aktuálny, resp. vyzerá to ako nosenie vody do lesa.
Na začiatku mi Tvoj prvý príspevok až tak ironicky neznel, tak som pre istotu napísal. Ale vidím, že máme podobné názory, takže nie je čo riešiť.
Moze byt, tento pripad kt popisujes by som nevycital (je to plug-in, no budiš teda...). Akurat, ze Skandinavci to vidia inak, tam to tiez nevyuziju a na Nemecke dialnice sa asi nevyhovaraju, ale chapem su ini nez my.
Ina vec je ze Arese, Ericn a ptr078 sa tu dusuju, ze auta s obmedzenou Vmax su osudene a preto by si ich nekupili... stigmata Vmaxu 😁 Skoda, ze chybaju argumenty.
Plug-in je eko auto, to mam k tomu.
Co s tymto ? "Ina vec je ze Arese, Ericn a ptr078 sa tu dusuju, ze auta s obmedzenou Vmax su osudene a preto by si ich nekupili..."
Arese ať se dušuje čím chce, já píšu za sebe... menší vMax je mínus, jak velké to mínus je záleží na kategorii auta a ceně.
Auto, kde je 400k ku jazdnym zazitkom, nekupil by som si ho s Vmax 180.
SUV so 400k a este plug-inom je somarina, takze len z principu by som si nekupil nezmysel. Preto mi je jedno aky ma Vmax. Jazdit s 2.5t SUV bez nakladu rychlostou 250kmh je tiez nezmysel.
Nikomu to nezakazujem, ked sa tak rozhodne sama automobilka, je mi to sumak.
Mas recht to som si nevsimol (sorry), spominali sme XC90 predtym v diskusii... s S90 bohuzial suhlasim, ako uber kombík so 400k je Vmax slabsia a dehonestuje hodnotu vykonu v aute, kde to ma este ako taky zmysel.
Zkus se na to podívat i z té druhé/lepší stránky.
Čím vyšší maximálku má auto, tím tužší musí mít naladění podvozku, aby to ustál. A naopak. Takže já bych klidně ocenil, kdyby moje auto nemělo maximálku 233, nebo kolik to má v papírech, ale třeba 180 a bylo pohodlnější.
Samozřejmě při zachování původní dynamiky.
Já už jel i 300 km/h a stačilo mi to zažít jednou.
Asi už jsem starej, ale mě přijde 180 jako víc než dostatečná rychlost pro všechny situace a víc prostě považuju už za příliš nebezpečné + samozřejmě dost nehospodárné. Málokdy se dá jet rychleji a i když to někde jde, tak se už necítím dobře. Víceméně mi přijde nejlepší kompromis 150 km/h GPS. Tenhle limit by na dálnicích byl ideální. Střelci by se vešli do tolerance a zbytek by nemusel čumět na tacho a jel by v klidu podle pocitu.
Nehledě na to, že se může stát cokoliv nečekaného včetně e😜loze přední pneu, nebo prasknutí zavěšení předního kola, či pružiny. A nazdar.