Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobily

Zpět na článek

Němci hledali nejlepší elektromobil na zimní dálniční přesuny. Levné rozhodně nejsou

65 komentářů

Avatar - Emel
Emel
No tak té ID.7 se musím trošku omluvit... v testu nižší spotřeba a rychlejší nabíjení než TM3, přitom je to větší auto... hezký.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Emel, nechápu proč to auto nemá design. Vypadá to jak z dob Passata B5
Avatar - Emel
Emel
@KANKUNEN koncept byl moc hezkej. Ta produkční verze se zase tolik neliší, ale těch pár detailů dělá hodně. Když to trošku vyšperkuješ, tak se to dá.
https😐/1326603524.rsc.cdn77.org/…etthumbnail.aspx?…
ptr078
@Emel Skor je to smutne , ze po tolkych rokoch, minutych miliardach sa top automobilky maju problem dostat na uroven americkej garazovej firmy s prestarnutym portfoliom
Krum Páč
Avatar - PETR ŠTĚPÁNEK
PETR ŠTĚPÁNEK
@ptr078
jestli to není o tom, že to je fyzika a není moc kam se posouvat
ptr078
@PETR ŠTĚPÁNEK To neviem posudit, vsade denne citame, ze to je len zaciatok a cakaju nas daleko lepsie ev po vsetkych strankach a lacnejsie. Tak asi este je kam sa posuvat, alebo?
dodo24
@ptr078 aktualne sa budú posúvať batérie a to konkrétne ich cena a hustota energie na kg. Nemyslím však, že by sa to nehýbalo. Stačí si pozrieť aké malé mestské EV sa dalo kúpiť pred 15 rokmi a aké dnes (Mitsubishi i-MiEV vs napr taký Renault 5). Dojazd stúpol minimálne 3 násobne. Ak by sme rovnaký scenár predpovedali aj na dalších 15 rokov, tak tu budú mestské autíčka s dojazdom 800km+
Avatar - skejpa
skejpa
Že je EQS 450+ super na dojezd, to je jasné. Ale nějak nerozumím tomu, kolik dojede na 20min nabití. Protože tam je na tom zoufale špatně a naopak Ioniq 6, kterej v tom exceluje, tak měl ty naměřená data horší. Takže buď soudruzi v NDR udělali někde chybu nebo to celé trochu smrdí... S nabíjecím výkonem kolem 100ky a spotřebou cca na úrovni toho Ioniqu nemůže mít dojezd přess 300km, když Ioniq, s nabíjecím výkonem přes 200kW tam má uvedeno jen 222km 😁
Avatar - Ham.
Ham.
@skejpa Mercedes má za standardních podmínek z 10% na 80% průměrný nabíjecí výkon 160 kW, Ioniq 6 má za stejných podmínek 120kW. Ten test byl navíc v zimně, takže nabíjecí výkony byly daleko od standardních podmínek, některá auta díky zimním podmínkám totálně propadla, viz třeba poslední BZ4X.
https😐/ev-database.org/…Benz-EQS-450plus
https😐/ev-database.org/…andard-Range-2WD
Avatar - skejpa
skejpa
@Ham. Je ze tam to je blbe. Max charging power Ioniqu 6 je 240kW. Proto taky ma 18 minut 10-80% a EQS ma to same za 31 minut. Samozrejme EQS zivi 108kWh baterii, takze to neni uplne spravedlive nicmene Ioniq 6 za normálních podminek nabije vic km za mensi cas nez Mercedes. Jedine snad kdyby nespustili predehrev v zime, ze by jim to jelo pomalu...
Avatar - Ham.
Ham.
@skejpa 240kW je špičková hodnota, kterou udrží jen krátce a za předpokladu ideálně nahřáté baterky, to je hodnota, která nevypovídá vůbec o ničem. A navíc předehřev v zimě funguje u někoho lépe a u někoho hůře, k ideálním nabíjecím křivkám se nedostalo žádné z testovaných aut.
Johnn
@skejpa V odkazu Hama výše je Ioniq 6 ale s 53kWh baterií, ne verze která je v testu. Úplně jiné hodnoty.
A test? Asi prostě ADAC.
Johnn
@Ham. EQS má průměrný nabíjecí výkon z 10%na 80% 149,5kW.
https😐/evkx.net/models/mercedes/eqs/eqs_450plus/chargingcurve/
Ioniq 6 má průměr 187,6kW.
https😐/evkx.net/models/hyundai/ioniq_6/ioniq_6_long_range_awd/chargingcurve/

A ten test byl v zimě, ale také v laboratoři, atd... Je to opět jen jeden z testů.
Zajímavé je že v zimních podmínkách Norska a Finska třeba ID7 takto nikdy dobře nedopadla.
Lubo
A tak jednoducho sa ten článok dal napísať... Testovali 25 áut so sľubovaným dojazdom nad 500 km, a baterkami od 71 do 118 kWh, pri 0 stupňoch.

Výsledok je, že z Berlína do Mníchova (582 km, max 130 km/h a nižšie pri obmedzeniach) by došiel bez nabíjania len Mercedes (na doraz, len pre silné nátury) a niektoré autá by potrebovali aj 3x nabíjanie (štart s plnou baterkou).

- Sedem elektromobilov by to zvládlo na jednu 20min zastávku.
- Deväť vozidiel by potrebovalo dve zastávky.
- Osem áut by potrebovalo tri zastávky, aby prešli cieľom.
- U 18 z testovaných elektrických modelov sú hodnoty spotreby energie o 50 a viac percent vyššie, ako sľubuje výrobca.
- Napr. u Cupra Born bola spotreba na diaľnici o 70% vyššia ako priemer udávaný výrobcom. Volvo EC40, MG4 a Ford Capri až o 80%.

A k tomu je tam aj prehľaná tabuľka miesto skóre konkrétne hodnoty.

https😐/www.adac.de/…-test-im-winter/
adamzprahy
@Lubo díky za koment, takto měl být napsaný článek 👍
Z toho jasně vyplývá současná limitace BEV: na 582 km potřebuje 17 z 25 aut 2x 20 min dobíjení. Co mě osobně štve jsou ty desítky procent rozdíly ve spotřebách na papíře a realita na dálnici. Zde podotknu, že dnešní spalováky tak velký rozdíl nemají. Další věc navíc je špičkový výkon dobíjení vs realita v zimě na dálnici. Do kontextu bych přidal data z nedávného článku o autobahnech: cca 20% řidičů jezdí nad 130 km/h. To všechno vyznívá proti BEV v dnešním rozhodovacím procesu velké části trhu. Za pár let to bude možná jiné. Ale dnes ten přechod prostě není pro značnou část lidí reálný.

Škoda že to testovali jen v laboratoři, tím je myšleno jako na brzdě nebo jak? 😁 Jako chápu, že vzít 25 aut za stejných podmínek (počasí + provoz) je těžko realizovatelné, ale pak je potřeba to brát s rezervou. I když rozdíly mezi auty asi budou vypovídající.

...a teď čekám hromadu komentářů o tom že 582 km trasy nikdo nejezdí a kdo jo tak je chudák a má si vše objednávat domu a nechodit do práce (a to co je potřeba 582 km fyzicky ujet se teleportuje) 😁😁
Johnn
@adamzprahy Tak tady je třeba fyzický zimní test https😐/fltp.fi/dl/27b7a0
Podle mého názoru test lépe zpracován než ADAC
adamzprahy
@Johnn v něčem ano, v něčem ne. Ve Finsku je 100 km/h v zimě na dálnici, v létě 120 km/h. Zbytek evropy jezdí 130+. A tam se právě láme chleba a nejvíc ujíždějí ty udávané spotřeby + realita nabíjení (tzn. vyšší zátěž baterek i motorů).
Avatar - Emel
Emel
@Johnn protože se ti víc líbí výsledek? 😄
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@Johnn Hmm, akoratzeten zimni test probihalpri teplote kolem nuly...
Johnn
@adamzprahy
Ale jo, je to nižší rychlost ( o dost).Ale je dobré porovnávat i testy vzájemně. Samozřejmě něco ovlivní totiž třeba něvědomky řidič (nezná třeba to auto perfektně, co potřebuje), je tam spousta drobností... .
@Emel tak si vybíráš mezi testy ( data)? Čekal bych více argumentů. Je pravda, že laboratorní test úplně nezapadá do reálných, je potřeba nad informaceni přemýšlet, ne je pouze konzumovat.
Tak třeba Norský.
https😐/www.naf.n👋elbil/elprix?leftColumn=Resultater
@Ja Prvni 123 bydlím na vysočině a zrovna tady také není zimní průměr teplot -10°C a níže , ale spíše se ty teploty stále motají kolem nuly. Jsou části ČR kde je chladněji, ale kolik mají obyvatel?
ptr078
@adamzprahy K tomu len tolko. Minuly tyzden london kosice, bmw 530i vs ex30. Zatial co posadka bmw pozerala film doma na gauci, posadka ex30 si vychutnavala vybornu kavu na nemecko polskom pohranici.
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
Demokratizace dopravy je jedním ze zásadních přínosů elektrické revoluce. Blíží se doba, kdy dostupná mobilita širokých mas budujících udržitelnou společnost nebude jen prázdnou frází, ale realitou pokrokového světa. Mercedes a Porsche kráčí v čele demokratického pokroku a umožňují vybraným vrcholným představitelům nově budované společnosti vychutnat si dostupnou, demokratickou, udržitelnou a ekologickou jízdu už dnes.
ptr078
@Horký Hrom Myslis to porsche ktoremu klesli ev predaje o 40%, firma co pred erou ev bola najziskovejsia v prepocte na jedno auto, odsuva vsetky ev projekty do nedohladna a vracia sa potichy k spalovacim motorom? Myslis ten mercedes co pozastavil svoj prechod na full ev do nedohladna, zastavil vyvoj viacerych ev modelov a alokoval 22 miliard na vyvoj novych ice technologii?
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@ptr078 Jde zřejmě o dočasné potíže. To však neovlivňuje cestu, kterou se Porsche vydalo. Je to cesta sociální udržitelnosti a odpovědné dekarbonizace, která je klíčová v boji proti klimatické změně jakožto integrální součásti myšlení společnosti Porsche.
ptr078
@Horký Hrom Aby sa toho porsche aj dozilo. A zatial co na cestach bojujeme proti klimatickej zmene a zachranujeme planetu sa kazdym rokom znasobuje znecistenie ovzdusia napr. Sukromnou leteckou prepravou, spalovanim uhlia a mazutu na vykryvanie nedostatkov fve a vrtuliek
Avatar - PETR ŠTĚPÁNEK
PETR ŠTĚPÁNEK
@Horký Hrom
co je na tom sociálního, když většina lidí nemá na auto s parametrama na které byly dosud zvyklý
Lubo
@ptr078 Porsche SE oznámilo 6.2.2025 investorom výhľad, že odpíšu hodnotu investície do Porsche AG v rozmedzí od 2,5 miliardy eur do 3,5 miliardy eur.
Zároveň očakáva, že odpis hodnoty investície do Volkswagen AG zostane v pôvodnom rozmedzí 7 miliárd až 20 miliárd eur.

Tieto zmeny majú údajne do veľkej miery súvislosť s neúspechmi v prechode na elektromobilitu. https😐/www.porsche-se.com/…nd-volkswagen-ag
ptr078
@Lubo To uz su financne veci mimo mna, mne je skor smutno, ze fandovia znacky prisli o vyborny boxster a cayman a ev nahrazky maju stat okolo 130k?
Lubo
@ptr078 áno, máš pravdu, tieto finančné veci môžu byť mimo. Len na konci dňa sa to budú snažiť preniesť do ceny áut a preto tie EV náhražky a nielen tie budú stať o dosť viac.

Plus, ľutujem tie automobilky, ktoré vyhodili miliardy do EV kvôli nariadeniam EU. Ľudia ich nechcú, tak sú z toho obrovské straty a ešte niektorí dostanú ako bonus pokuty. A zasiahne nás to všetkých (priamo v cenách, nepriamo v ekonomike).
ptr078
@Lubo Tak dufajme, ze sa to nejak utrasie a nakoniec vyhra zakaznik
Avatar - speedfred
speedfred
@Horký Hrom
S takýmto plameným prejavom ti pomáhal Miloš Jakeš alebo iný vodca strany?
gil54
@speedfred

No, ona je to ironie, jako prakticky vždy od Horkého Hroma, tedy podle mě. 😀
Avatar - Radek Holodňák
Radek Holodňák
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
DonVito
@speedfred
Ano, toto pochopeni je cilem jeho prispevku.
Zesmesneni elektromobility a jejich zastancu.
👎
ptr078
@DonVito Ale ved ty sa zosmiesnujes pravidelne sam, pomoc naozaj nepotrebujes 😂
ryccardo
@Horký Hrom Ty vole to jsou komoušský bláboly 😁

"mobilita širokých mas budujících udržitelnou společnost" To se ti fakt povedlo.
DonVito
@ryccardo
Chapes, ze jde o ironii a nadsazku, ktera ma za cil zdiskreditovat skutecnou snahu a dekarbonizaci?
ryccardo
@DonVito jj došlo mi to. Taky jsem mu to pochválil. Nesmyslný snahy o dekarbonizaci Evropy a její sebezničení netřeba diskreditovat. To zvládají soudruzi v Bruselu sami 😁
Avatar - sachs800
sachs800
Když to měřil ADAC, tak se tomu určitě dá věřit..... není nad vlastní zkušenost.
topten
do 5 roku baterka s pevnym elektrolytem vyresi problem s dlouhym dojezdem
podivej se, jaka nabidka EV byla pred peti lety a jaka je dnes
a jaka asi bude dalsich 5 roku
s baterkou s dvojnasobnou kapacitou
pokrok nezastavis
kesumb
@topten
ja se nemuzu zbavit dojmu, ze automobilky nechtej proste pridat vic baterek..

Tesla S existoval prototyp s 180kwh baterii (neseriovej). Do bmw ix narvali skoro 200kwh. Tesla Y mela mit davno 95kwh a cybertruck 150.

V etronu je pod podlazkou dira na nahradni kolo a pulku domacnosti. V Ix je pod podlahou kufru dira jak nekam plus dvojity dno pod celym kufrem. Veslo by se tak jeste jiste dalsich 30kWh. Tzn se stavajici technologii tyhle auta uvezou klidne 150kwh. A pak tu jsou ***i (bmw), ktery tvrdej, ze dojezd netreba zvysovat a ze staci. Nebo ***i z Mercedesu nebo Tesly s nejakou efektivitou. Realita ix coz bylo jedno z mala velkejch SUV co se wltp veslo do 20kwh a uzranym etronem ve stejnym provozu neni ani 10%. Pro dalnicni zimni pouziti na dalky je potreba zvednout kapacitu baterii na alespon 150kwh u suv, nejlip nekam na 180kwh. Realita omrzlyho auta a 150kmh tempomat je sotva polovina wltp coz je proste strasne malo. Navic test vyjedu z teply garze se 100% a jedu v kuse neni relevantni. Promrzla baterka proste neda 100 kapacity, na vyhrev vymrzlyho auta padne klidne 5kwh a aerodynamika auta olepenyho ledem je tutam. Takze pokud mas kde nabijet kazdej den je to v pohode ale pokud ne je potreba minimalne 50% kapacity baterie navic
DonVito
@kesumb

Vetsi baterka = vetsi hmotnost, cena i spotreba.
adamzprahy
@kesumb souhlas. Ta prohlášení jsou spíš teď to neumíme, respektive umíme ale nehodí se nám to (ekonomicky). Já věřim že Tesla by do Y 95kwh dala. Ale máš tu board investorů, který řekne že už to dotovali dlouho a je potřeba vydělávat zpátky. BMW atd. podobně, lejou do toho peníze a nemůžou zvýšit náklady a ceny, protože už tak bojují s tím že jsou BEV drahá a nemají prodeje jak bylo plánované. A tam je ten problém. Na trhu to vypadá že se vytvořila cílovka, která najezdí méně nebo má kde nabíjet, jsou otevřeni inovacím a novinkám a k tomu jsou ochotni za to připlatit. A těm současné BEV stačí. Ti ostatní čekají na víc a za méně peněz, takže vydat třeba v mém případě BMW i5 se 150 kwh baterkou za 2.5+ m nic neřeší, protože 20d stojí o milion méně 😁
Arese
Prý: "Nejlepší elektromobil na dálniční přesuny"! Tak ten byl dobrej, tento oximorón! 😊))))
Avatar - eLzyx
eLzyx
@Arese nic jiného než EV bych na dlouhé dálniční přesuny nechtěl. Proč? Protože je to příjemné, neunavující. A ano, i ta vynucená pauza je ve výsledku ku prospěchu věci.
Tycoon
@eLzyx

V čem je ten prospěch?
adamzprahy
@eLzyx vynucená pauza je vynucená pauza. Pokud je ku prospěchu tak není vynucená 😁

Nedávno jsem tu psal můj příklad z minulého týdne (mám podobné několikrát do měsíce 😁): Praha - Brno - Praha (cca 430 km). Když to provoz a počasí umožňovalo 130 - 180 km/h. Cesta tam zastávka na 3 min. U klienta řešení cca 3h. Cesta zpět bez přestávky. U klienta nebyla nabíječka. Jak by to dopadlo s dnešním BEV?

Musel bych jet pomaleji a i tak zastavit na 20+ min v hnusném počasí a zdržet se od další schůzky v Praze. Reálně 30+ min navíc. V čem je ten prospěch? 😁
topten
@adamzprahy
je celkem jedno, jestli delas tocvolanta ctyri hodiny, nebo o pul hodiny dyl
ptr078
@topten Ako si prisiel k tej polhodine
adamzprahy
@topten tvl jsem majitelem více firem, tak si nech svoje urážky. Tvoje "je jedno" znamená v přepočtu +12,5% času na cestách navíc, které můžu buď věnovat businessu, dalším schůzkám nebo rodině a odpočinku.

Na každý můj příspěvek o delších cestách autem mi píšeš podobné slinty.
kesumb
@adamzprahy
no tak musis jet tim eqs, to by tohle dalo...
Ale todle je na jednu pauzu s taycanem na 10minut, to se jeste da. Ale dej na to rakev a do italie do hotelu kam se velky auto nevejde do garazi. Nebo otoc Opavu s platakem. Za me nez jezdit kazdej den 200km spalovakem a snaset to tak radsi parkrat za rok tvrdnout par desitek munit na nabijecce. Ale necham si jeste nejakou dobu a vazne premejslim ze si koupim jeste jedno phev protoze na cesty nad 600km nebo s vlekem ty EV proste nejsou zadna radost
DonVito
@adamzprahy
adam, sef firem.
😀

co je neustale na cestach.
a kdyz ma na nabijecce 30 minut, tak nema co delat.

zvlastni

bez urazky, ale vazne nemuzes poslat mail, prohlidnout si podklady co ti lidi poslali nebo podepsat smlouvu na nabijecce?
nebo jen pises smsky jak babis, co neumi s pocitacem?

PS Proboha s tvym pristupem jezdi alespon do roku 2038 (snad kdyz ho koupis v roce 2035, tak tri roky vydrzi) spalovakem. Podle tvyho mysleni uz pak stejne budes davno v duchodu. Tak proc resis elektromobilitu, ktera se te vubec netyka??? 😀
Tycoon
@DonVito

Kde máme DonVitova srdíčka, jak nás má všechny rád?

Místo toho se nám tu odkopal jako člověk s bolševickým a asociálním myšlením.

Mám zkušenost, že manažeři a majitelé, kteří mají rodinu, mají u služebních cest jako hlavní prioritu čas. Až na druhém a třetím místě mají čas a čas.
adamzprahy
@DonVito já věděl že to tady nemam vůbec číst a už vůbec ne psát...ale zase mi to nedalo...tyhle vaše lži a keci si totiž člověk najde na internetu a zní to jako že víte o čem mluvíte, přitom melete nesmysly a jen oblbujete lidi. A to mi vadí.

Když člověk napíše něco k tématu a nehodí se Vám to, začnete tady urážet. Jak si tohle vůbec můžeš dovolit? V realnym životě jsi nějaká nula a máš keci za klávesnicí v anonymní diskuzi, gratuluju. Potkat mě osobně, čumíš do země a držíš hubu. Jinak v roce 2038 budu mít do důchodu stále asi přes 20 let, tak nevim co tady plácáš. Tohle nemam zapotřebí, mám rád auta, je mi popravdě jedno jaký pohon. Ale diskuze s tebou a podobnými jsou jen ideologické srance a jak dojdou argumenty, přijdou urážky. Tak si to užij ubožáku 😉
topten
@adamzprahy
jenom hejtis EV a brecis kvuli pulhodine ty multifirmo
pritom kazdej, kdo byl dal nez v pruhonicich vi, ze hodina sem, hodina tam
a jeste nedavno dojet do brna za 3 hodiny byl dobrej cas
a bylo jedno, jestli jedes oktavkou, a-sestkou, nebo teslou S. stali jsme tam vsichni
zalozit svoji obzivu na toceni volantem a brecet, ze stravis moc casu v aute, muze jenom pohadkar
adamzprahy
@topten opět lžeš a blábolíš. 3h do Brna? To se dělo snad jen když za dob rekonstrukce naboural v zúžení kamion. Jezdil jsem pár let zpět Praha - Vídeň a rekord byl pod 3h ze severu Prahy 😁

Já rozhodně nemám podnikání o tom že musim točit volantem, pár lidí ve firmě ano. Jezdím za klienty. Dřív jsem hodně létal, ale co mám klienty a obchodní partnery po Česku nebo v evropě mimo letiště (resp mimo přímé lety), tak musím víc autem. Pohodlné auto vyšší třídy v pohodě, ale nesmí to být BEV.

Píšu tu dlouhodobě že být baterky tak 150kwh (souhlas výše s kesumbem) tak by to mohlo být pro mě. Hejtím jen to jak se to vnucuje stylem jako píšeš ty: urážky + popírání rozdílu v čase (negativ obecně).

Když ti někdo něco naúčtuje za hodinovku a přidá tam automaticky 12.5%, tak je to taky jedno? Jakože za týden udělá práci každý den 7h a naúčtuje ti 7,875, takže za týden přijdeš o půl dne práce za který jsi zaplatil. A teď si představ že tě takhle odírají zaměstnanci a dodavatelé a je to krát 10. Takže ne, není to jedno.
Avatar - speedfred
speedfred
@DonVito

Nie každý obor podnikania ide robiť cez maily alebo net, trošku sa preber. To že niektorých naučil covid sedieť len doma alebo v kancelárii ešte neznamená že to tak majú všetci.
Však si bol u Vaculíka a trošku ťa prekvapilo že taká spoločnosť nemá nabíjačku na EV.
Avatar - speedfred
speedfred
@eLzyx Keď ideš so spaľovákom po diaľnici tak to je nepríjemné a unavujúce? Ja motor za jazdy fakt nepočujem a to ani pri hodne vyšších rýchlostiach.
Avatar - xxc
xxc
@speedfred Ano, je to tak, bezne spalovacie auta pre chudobu s malym vykonom su ovela neprijemnejsie a unavujuce, ako bezne elektricke auta pre chudobu. Tiez som si kedysi myslel, ze spalovacie auto je dobre akurat tak na dialnicu, ale nejazdim nim ani dlhe trasy, radsej po ceste nabijem a mam to prijemnejsie a menej unavujuce 😄
ptr078
@xxc Ktore ev je urcene pre chudobu? Enyak za 50k? 😂 inac sa mi zda, ze kecate alebo mate superusi. Pri rychlostiach cca 140km/h je aero hluk a hluk od kolies taky vyrazny, ze rozdiel v kabine medzi ev a ice bude minimalny. Zvlast, ked vatsina ev je suv/cross na velkych kolesach. Bude skor zalezat od vyrobcu, aku namahu si dal izolovatat kabinu a nie od typu pohonu.
Avatar - xxc
xxc
@ptr078 Bude, alebo rozdiel je minimálny? Áno, Enyaq za 50 000 je určený pre takú istú chudobu, ako kedysi scenic za 28 000. Pohodlie neporovnateľné, celkové náklady porovnateľné. Iné by to bolo s kompresorovou v8, ale to už nákladmi nie je určené pre chudobu. S tým porovnanie a skúsenosti nemám, to si bohužiaľ nemôžem dovoliť.
ptr078
@eLzyx Hlavne slabe brzdy vatsiny ev su na dialnici balzamom na dusu 😂 len tak namatkovo ma napada z novych elroq
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
A nejmravnejsi prostitutku uz nasli?
Arese
@Ja Prvni 123 No, pokud by ses ptal na nejmravnější matku, tak jo. Panna Marie prý počala bez soulože. Ale nejmravnější prostitutka? 🤔