Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Němci hledali nejlepší elektromobil na zimní dálniční přesuny. Levné rozhodně nejsou

Mercedes-Benz EQS 450+
Mercedes-Benz EQS 450+
Mercedes-Benz EQS 450+
Mercedes-Benz EQS 450+
138 Fotogalerie
Roman Šitner

Zima a dálniční tempo autům do zásuvky nesvědčí. Němci tak zkusili otestovat, které jsou na tom nejlépe. Roli zde hraje kombinace dojezdu a rychlosti nabíjení.

Německý autoklub ADAC si vzal do testu desítky elektromobilů a hledal ten nejlepší na cestu lednovou cestu napříč Německem.

Měření neproběhlo na autobahnu, ale v laboratoři. Simulovala cestu z Berlína do Mnichova. Všechna auta tak měla naprosto stejné podmínky – teplota nula stupňů a provoz zcela bez zácp. Jelo se podle rychlostních limitů nebo maximálně 130 kilometrů v hodině.

Nejlépe dopadl Mercedes EQS, jeden z elektrických přeborníků v dojezdu. Těží z velké baterie, úsporného pohonu a svižného nabíjení. V testu měl spotřebu 20,4 kWh/100 km, o pětinu méně než na stejné trase například Škoda Enyaq. Za 20 minut u nabíječky tento mercedes doplní 304 kilometrů dojezdu. Tento vůz ale stojí víc než 2,5 milionu korun.

Test zimního dojezdu elektromobilů (ADAC 2025)
ModelVerzeZákladní cena (eur)Celkové skóre (méně je lépe)DojezdNabíjeníSpotřeba
1. Mercedes EQS450+109.5500,90,80,91,2
2. Porsche TaycanPerformance Battery Plus107.2251,41,70,61,5
3. Lucid Air Grand TouringAWD129.9001,81,61,82,1
4. Volkswagen ID.7Pro S58.8951,92,31,71,3
5. Nio ET5LR68.5002,22,52,12
dále jen vozy s cenovkou do 50.000 eur
6. Tesla Model 3LR RWD44.9902,22,42,61,4
11. Kia EV381.4 kWh43.69033,13,32,5
15. Xpeng G6LR47.6003,13,32,23,7
16. Škoda Enyaq8548.9003,23,433
18. BYD SealRWD44.9903,73,63,83,9

Druhý skončil podobně drahý elektromobil Porsche Taycan, který body získal za ještě rychlejší nabíjení, než má Mercedes, ztrácel ale vyšší spotřebou. První trojici uzavírá americký Lucid Air, který má v testu nejvyšší cenovku. V přepočtu stojí více než tři miliony korun.

Video placeholder
Volkswagen ID.7 • Zdroj: auto.cz

Mezi vozy s příznivější cenou – za hranici jsme zvolili 50 tisíc eur – vévodí Tesla Model 3, Kia EV3 a například Škoda Enyaq. Tyto vozy ale už nenabídnou takové nabíjecí rychlosti jako jejich násobně dražší konkurenti.

Na samotném chvostu testu skončily od konce MG4, Peugeot e-3008, Volvo EC40 a Toyota BZ4X. Výsledky testu včetně hodnocení konkrétních aut si můžete projít na webu ADAC.