Němci hledali nejlepší elektromobil na zimní dálniční přesuny. Levné rozhodně nejsou
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz EQS 450+ • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Zima a dálniční tempo autům do zásuvky nesvědčí. Němci tak zkusili otestovat, které jsou na tom nejlépe. Roli zde hraje kombinace dojezdu a rychlosti nabíjení.
Německý autoklub ADAC si vzal do testu desítky elektromobilů a hledal ten nejlepší na cestu lednovou cestu napříč Německem.
Měření neproběhlo na autobahnu, ale v laboratoři. Simulovala cestu z Berlína do Mnichova. Všechna auta tak měla naprosto stejné podmínky – teplota nula stupňů a provoz zcela bez zácp. Jelo se podle rychlostních limitů nebo maximálně 130 kilometrů v hodině.
Nejlépe dopadl Mercedes EQS, jeden z elektrických přeborníků v dojezdu. Těží z velké baterie, úsporného pohonu a svižného nabíjení. V testu měl spotřebu 20,4 kWh/100 km, o pětinu méně než na stejné trase například Škoda Enyaq. Za 20 minut u nabíječky tento mercedes doplní 304 kilometrů dojezdu. Tento vůz ale stojí víc než 2,5 milionu korun.
Test zimního dojezdu elektromobilů (ADAC 2025) | ||||||
Model | Verze | Základní cena (eur) | Celkové skóre (méně je lépe) | Dojezd | Nabíjení | Spotřeba |
1. Mercedes EQS | 450+ | 109.550 | 0,9 | 0,8 | 0,9 | 1,2 |
2. Porsche Taycan | Performance Battery Plus | 107.225 | 1,4 | 1,7 | 0,6 | 1,5 |
3. Lucid Air Grand Touring | AWD | 129.900 | 1,8 | 1,6 | 1,8 | 2,1 |
4. Volkswagen ID.7 | Pro S | 58.895 | 1,9 | 2,3 | 1,7 | 1,3 |
5. Nio ET5 | LR | 68.500 | 2,2 | 2,5 | 2,1 | 2 |
dále jen vozy s cenovkou do 50.000 eur | ||||||
6. Tesla Model 3 | LR RWD | 44.990 | 2,2 | 2,4 | 2,6 | 1,4 |
11. Kia EV3 | 81.4 kWh | 43.690 | 3 | 3,1 | 3,3 | 2,5 |
15. Xpeng G6 | LR | 47.600 | 3,1 | 3,3 | 2,2 | 3,7 |
16. Škoda Enyaq | 85 | 48.900 | 3,2 | 3,4 | 3 | 3 |
18. BYD Seal | RWD | 44.990 | 3,7 | 3,6 | 3,8 | 3,9 |
Druhý skončil podobně drahý elektromobil Porsche Taycan, který body získal za ještě rychlejší nabíjení, než má Mercedes, ztrácel ale vyšší spotřebou. První trojici uzavírá americký Lucid Air, který má v testu nejvyšší cenovku. V přepočtu stojí více než tři miliony korun.

Mezi vozy s příznivější cenou – za hranici jsme zvolili 50 tisíc eur – vévodí Tesla Model 3, Kia EV3 a například Škoda Enyaq. Tyto vozy ale už nenabídnou takové nabíjecí rychlosti jako jejich násobně dražší konkurenti.
Na samotném chvostu testu skončily od konce MG4, Peugeot e-3008, Volvo EC40 a Toyota BZ4X. Výsledky testu včetně hodnocení konkrétních aut si můžete projít na webu ADAC.