Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Volkswagen a Audi si spalovací motory udrží déle. Je o ně totiž stále velký zájem

79 komentářů

vencelín
To je ale překvapení....
Avatar - del42sa
del42sa
@vencelín https😐/fdrive.cz/…-roku-2035-14048

Francie zatím odmítla zákaz spalovacích aut od roku 2035
ericn
@del42sa že by konečně nějaký posun v myšlení západní Evropy?
vencelín
@del42sa
A to je jen a pouze dobře.
Sic zrovna Francouzští výrobci aktuálně nabízí motorizace tak akorát do motorových pil 😊
Arese
Samé dobré zprávy, jen tak dál! 🙂👍 Viď, horký (elektro)Rome! 😁
Tycoon
@Arese

Třeba se dočkáme i návratu manuálních převodovek do Golfu GTI, Audi S3 apod. Pokud chce koncern VW přežít, musí naslouchat zákazníkům.
ericn
@Tycoon to ale nejdřív musí majitelé koncernu vyházet všechny “zelené” manažery, aby se něco změnilo 😋
Nebo Nebo
@ericn Teď otázka, jestli jim za to zanedbatelné množství emisí stojí za to nenabízet manuál...

Stejně tak učinila i Tatrovka u Phoenixu, kvůli emisím nenabízí manuál.
ericn
@Nebo Nebo no nejspíš stojí, v tom počtu prodaných aut, to něco udělá. Nebavíme se o CO2, to je zanedbatelné, ale přepočteno na pokuty EU je to sakra hodně peněz 👎

Taky mám raději manuál, ale ten automat má taky něco do sebe 😋 Doma mám 2x manuál a 1x automat a třeba do auta typu Multivan nebo MBV bych manuál ani nechtěl… Do sportovních modelů naopak, tam automat nepatří…
Arese
@ericn Přitom u většiny modelů VW Group mají stejné motorizace s manuálem nepatrně nižší emise CO2, než verze DSG! Je to zcela absurdní!!!
ryccardo
@ericn Ryba smrdí od hlavy. Musíš to ještě vyčistit v Bruselu. Ačkoliv vyházet "zelené manažery" a být rebel by pro začátek asi stačilo.
ryccardo
@Arese hlavně je nesmysl tak úzkostlivě ty emise CO2 u aut řešit. Přináší to jen zlo a obrovské problémy. Jestli manuál vezme o 1 gram na km v měřícím cyklu navíc je totiž úplně nepodstatný. Stejně jsou ty testy zfixlovaný z cílem dosáhnout co nejnižších hodnot.
ericn
@Arese nezapomeň, že DSG jim přináší velký zisk navíc, který díky masivním investicím do iD řady potřebují. Tj, důvod nejspíš ryze finanční 🤢
vencelín
@Tycoon
Bylo by to fajn, mít na výběr v převodovkach i v karosarskych variantách jak tomu bylo tak cca do roku 2015.
Arese
@vencelín Jo, zisky navíc a zákazníky "na míň"! 😞((
vencelín
@arese
Můžete to rozvést?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
RohYpnol měl opět pravdu. Smůla co, doníčci, hendlíčci, mikešové??? 🤣🤣🤣
BEV nikdo nechce 🤣🤣🤣
9 z 10ti...
11 ze 17ti...

Greendeal gameover 2025! 🤣🤣🤣

P.S. Ukrajina se vyvíjí přesně jak jsem předpovídal!!! USA tvrdi a říká přesně to co tady tvrdím dávno... Blbý co, hujeříčci??? Trump je zřejmě proruský troll že.... 🤣🤣🤣
Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol
Tak že jejich EV padají není divu, kdyz patri k tem podprůměrným na trhu. Kdyz nekdo nechce nebo neumi nabídnout moderni techniku, tak jejich prodeje budou padat. Prodeje EV v loňském roce rostly na celém světě.
Ze zaostalá automobilka padá, je nepřekvapující, naopak.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mikesus
Co meleš za kraviny??
Tesla je zaostalá?!?
VW je zaostalý, proto patří mezi BEV k nejprodávanějším?!? Co???
Už ty tvoje lži fakt nejsou obhajitelné 🤣🤣🤣
Tycoon
@Mikesus

Ale no tak, přestaň aspoň na jeden den lhát, jo? Prodeje BEV v loňském roce celosvětově rostly, ale s jednou důležitou výjimkou a tou je EU.

Navzdory všem politickým cílům EU, miliardám dotací a multimiliardám přerozdělování klesly prodeje BEV v EU o 6 %. Auta se spalovacím motorem, která jsou multimiliardovým přerozdělováním uměle zdražována, naopak o 2 % rostla.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Tycoon klesly, kdyz byl rok po ukončení dotaci na největších evropských trzích. A klesly o 6%. Tak řekni, jake lhaní, kdyz prodeje globálně rostly o dost vice nez 10%. Evropský trh je uz spis skanzen než důležitý celosvetove.
Myslis tim mumtimiliardovym zvyhodnovanim spalovaku a záměrné zmirnivani emisních limitů s výmysly, ze to nelze splnit, kdyz po celém světě jsou přísnější a tam to jde.
Tycoon
@Mikesus

Další den a další lež? Dotace byly ukončeny v Německu. Ale na jiných velkých trzích, například v Itálii a Belgii, byly naopak dotace zahájeny.

Kdybys řekl, že v Číně se daří elektromobilům, neřeknu ani popel, jelikož se jim tam opravdu daří. Ale v EU to evidentně stagnnuje či dokonce mírně klesá.
ericn
@Tycoon souhlas, dobře ty 👍
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@Mikesus Růst můžou, ale tržní podíl vyšší než v EU ve většině světa nemají.
Arese
@Mikesus Dobře víš, že meleš hovadiny. Neatraktivita zkratowozů je dána jejich vrozenými vlastnostmi - nedostatky. 😊) Pokud by EV byly tak skvělé, žádné dotace na jejich pořízení by nebyly potřeba a dávno by spalováky převálcovaly, protože by už zákazníci automobilek nic jiného nechtěli! A vvvo tom to je! 😊)))
ryccardo
@Mikesus Ne jak to píšeš tak to není. Prodeje EV rostly v rámci světa. Ne na celém světě. A je to dáno tím, že propad v zemích kde skončili dotace vyplnil růst prodejů v zemích kde se EV neprodávaly do té doby vůbec nebo zemích kde se nákup EV dotuje. Jinak CZ padá EU padá. Do voleb rostlo i USA. Jak to bude v letošním roce se uvidí. Takže pro nás důležité regiony jdou do kopru a to je podstatné. My máme jedinou šanci a to nesankcionovat spalováky a prodávat to co si trh žádá.
vencelín
@ryccardo
Ono růst z nuly je něco jiného než růst z milionu prodaných kusů ročně.
Nehledě na to, že ten růst jde hlavně na vrub umělým pobidkam, na které spalovací motory (byt i třebas s Cng) nedosahly
ryccardo
@vencelín Růst táhne hlavně Čína, která si ovšem těží suroviny, vyrábí baterky do aut a je schopna zákazníkovi EV nabídnout fakt levně. Ono kdyby to EV stálo v Evropě polovinu toho co teď, tak se to taky prodává úplně jinak. Lidem by najednou tolik nevadilo, že si koupí něco co je horší pokud bude adekvátní cena. Problém vidím v cílech EU. Našimi cíli není zajistit si levné zdroje surovin a energie. Sejmout byrokratickou zátěž z firem, aby nemuseli financovat nesmyslné procesy související s GDPR, ESG, Compliance, CSR, dekarbonizací a další mraky nesmyslů. Cíle EU jsou naprosto zvrácené a proto si tu za přijatelnou cenu už nic nevytěžíme a nevyrobíme. A EV drahá jako prase se rozhodně masově prodávat nezačnou.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@rohYpnol Baví mě, jak lidi, kteří doteď šířili ruskou propagandu o proxy válce a loutkových evropských státech, hýkají blahem, když US administrativa narušuje transatlantickou vazbu a stýká za zavřenými dveřmi s ruskými zločinci, aby dojednávali novodobý Mnichov. Najednou je americký prezident mírotvůrce a Evropa by se do jednání o svém osudu neměla plést.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@twistedTSD
No ted si presne evorpske státy vyjidaji, co před 2.sv. spáchali v Mnichově. A kdo to podporuje, je bohuzel hlupak co nezna historii. Trump mezi ně patří bohužel, on historii ( i jen americkou ), prokázal, že vůbec nezna. Proto dělá co dela
https😐/www.independent.co.uk/news/world/americas/us-politics/trump-book-new-very-stable-genius-pearl-harbor-putin-modi-tillerson-a9285896.html
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mikesus

No, opět předvádíš totální demagogii. Opět dokazuješ tvoji totální dezorientaci v realitě.

S řešením války na Ukrajině musí souhlasit všechny strany. I Kyjev a Evropa, řekl Rubio po schůzce v Rijádu

https😐/www.e15.cz/…v-rijadu-1422410

Takže nějaké řeči o Mnichovu jsou zcela absurdní, lživé.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@twistedTSD
úplně nevím co jsi vlastně chtěl říct.
ryccardo
@twistedTSD Mnichov byl ale úplně jiný případ než je tomu teď s Ukrajinou.
ryccardo
@rohYpnol A Hamunasakrovi jak sklaplo 😁
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Výrobce autodílů Continental zruší další tisíce pracovních míst, škrtá i ve vývoji

https😐/www.e15.cz/…e-vyvoji-1422430

Další důsledek likvidační greendeal politiky EU...
Opět potvrzení mých slov v diskusích...
Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol
V pořádku. Kdyz nekdo odmítá modernizovat a nabizet moderni vyrobky, tak ať si vyžere co si sám způsobil.
Arese
@Mikesus Opět lžeš, až se ti od huby práší. A dobře to víš! Pokud by evropské automobilky mohly vyrábět a prodávat auta, o které mají Evropani skutečný zájem a za dřívější tržní ceny, evropský automotive by vzkvétal a rostl!!!
ericn
@Mikesus a těmi moderními výrobky myslíš elektromobily? 🙈
Avatar - del42sa
del42sa
@ericn

Velká změna! Škodovka prý zatrhla připravovaný nejdostupnější model, měl se vejít do půl milionu

https😐/www.garaz.cz/…rekvapi-21014283
ericn
@del42sa vůbec se jim nedivím, bylo by to jen vyhazování další velkých peněz oknem 😉
traveldrive
@del42sa
Ako je to možné? Veď cena bateriek už klesla o 90% !!!
ericn
@traveldrive no jo, mantra místních EV fans… ale pořád to jaksi na cenách nových EV není vidět. Proč asi? 😋
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mikesus

Proč opět lžeš? není ti to fakt už trapné???

https😐/www.continental.com/…ectric-mobility/
ryccardo
@Mikesus Zjevně ti uniklo, že prodeje spalováků frčí naprosto normálně. Co se moc neprodává jsou EV.
Arese
Arese
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Arese
Zase jsem se nechal nachytat na odpad novinariny a čekal něco informativního. A místo toho tam nejakej zoufalec vyblil svoje názory s informační hodnotou nula.
Avatar - Jenik3
Jenik3
Jak to, že lidi mají zájem o spalovací motory?
Ti jsou hloupí. Navíc to nebylo v unijním plánu.
ericn
@Jenik3 no jo no, tak se jim ta unijní “pětiletka” asi nepodaří splnit 😋 Ale prémie určitě budou 🤣
Arese
@ericn "Socialismus vždy skončí, až mu dojdou peníze těch druhých." Margaret Tchatcher
vencelín
@Arese
Železná Lady v tomhle měla setsakra pravdu. Škoda že není někdo u kormidla v dnešní době s pragmatickymi nazary jako ona. Bruselske lejno ji nesahá ani po kotniky
ryccardo
@ericn je to tam grupa prašivejch komoušů s tupou obstarožní blondýnou v čele. Tohle jejich plánovaný hospodářství Evropu akorát zničí.
Man Ký
Stokrát omílaná anekdota: když byl filtr pevných částic za příplatek, nikdo si ho nekoupil. Nikomu nezáleží na zdraví druhých. Nikoho netrápí, jestli jde z auta svinstvo, které škodí ostatním. Já sedím vevnitř, já jsem v pohodě.
Takže teď všichni oslavujete, že hurááááá filtr pevných částic zase nebude povinný, ušetřím, logicky je to tak správně, proč by měl někdo připlácet za to, že budeme mít lepší životní prostředí, to je přece absurdní, nechejme tomu volný průběh, ať si každý rozhodne, kde vyhodí odpadky, klidně na zem, jestli je to dobrá věc, prosadí se to samo😊
Arese
@Man Ký Co to meleš? Od kdy u současných moderních diselů v EU filtr pevných částic nebude povinný? Vždyť mi ho máme i u našeho benzinového Karoqu 1.5 TSI! (A je to jedině dobře) 😊))
Man Ký
@Arese Anekdota je vtipné vyprávění. Častým jevem je to, že se v andekdotě nachází ještě vtipnější pointa. Šíří se jako lidová slovesnost, zpočátku hlavně ústně.

Jsem rád, že jsi to pochopil. Hned jsem věděl, že to padne na úrodnou půdu.
Arese
@Man Ký Mě tedy na takových dezinformačních hovadinách nepřipadá vtipného vůbec nic. Místo rádoby vtipné anekdoty jsi vyplodil jen typický příklad zelenorudé demagogie,nic víc... 😞((
Man Ký
@Arese anekdota nemusí být ani moc vtipná. anekdota nemůže být dezinformace. slyšel jsi někdy slovo "podobenství"? snažil jsem se vysvětlit princip jásání nad pokračováním výroby škodlivého výrobku, pokud tedy připustíme, že spalovací motor škodí ovzduší.
Tycoon
@Man Ký

Pokud chceš povinnost katalyzátorů/filtrů pevných částic apod. dávat jako příměr k povinné elektromobilitě, tak to vůbec nesedí.

Emisní normy pro auta byly uzákoněny v Kalifornii v 60. letech 20. století, dávno předtím, než náš životní prostor zamořily zelenorudé ideologie.
Man Ký
@Tycoon já jsem asi natvrdlej, ale to nebylo kvůli životnímu prostředí?
Tycoon
@Man Ký

Ano, přesně tak, bylo to kvůli životnímu prostředí ... nikoliv kvůli ideologii.
Man Ký
@Tycoon a vo tom rozhoduješ předpokládám ty, kdy je to ideologie a kdy to dává smysl😊
Tycoon
@Man Ký

O tom rozhodují fyzikální zákony v kombinaci se zdravým rozumem.

Ale jestli chceš, zřídíme Meziresortní úřední komisi ústředního výkonného výboru životního prostředí evropského parlamentu ... a přijmeme 1000 úředníků, kteří to budou hodnotit a rozhodovat 😄
Man Ký
@Tycoon https😐/ct24.ceskatelevize.cz/…la-zprava-349635

ale předpokládám, že to popřeš😊
Tycoon
@Man Ký
Vždyť jsem psal, že ideologie není můj šálek kávy a ty mi pošleš odkaz na nějakou zprávu, kterou napsal novodobý Ústav marxismu-greendealismu-leninismu 😄
Man Ký
@Tycoon dřív jsi to celkem obstojně maskoval, ale poslední dobou nemám pochyb, že jste s Aresem jednobuněčná dvojčata...
vencelín
@Man Ký
Bylo. Ale nebuzerovalo se na kravina h a hlídali se nebezpečné složky (a to ne jako dnes kdy to je bezhlavě do extrému)
Man Ký
@vencelín a to jsou které? dle tvého názoru?
Lubo Vavrik
Příspěvek podléhá schvalování.
Kasprik
Ano, udrží si je ty automobilky co budou solit prachy za nedodržení emisí a následně budou bulet a propouštět. Plány automobilek na rok 2033 budou posunuty o dva roky na 2035, kde bude prodej spalováků úplně zakázán. Hurá zpátky do pravěku.
ryccardo
že by si konečně vedení VW vytáhlo hlavu ze zadku a přestalo jen podle těch zelených 5 letek? Je potřeba plány zahodit a vyrábět to co si žádá trh jinak je čeká krach a konec po vzoru soc. bloku.
Arese
Arese
Avatar - kuk
kuk
Vlhký sny, jakmile ještě víc klesnou ceny elektroaut, tak jsou spalováky odepsaný. 😜😂👎
Mimochoden nejprodávanějším autem na světě je už druhým rokem za sebou elektromobil Tesla Y. 🤷‍♂️😜😂
https😐/www.chip.cz/…z-prednich-pozic
ericn
@kuk no vidiš a v Evropě dostali lidi rozum (a Němci zrušili dotace) a TMY je až č.4 😋, 209tis ks krásných -17% dolu. Tj facelift nestačil ani na bednu, to auto už nemá trhu co nabídnout…

Bedna je Sandero 268tis ks / Clio 216tis ks / Golf 215tis ks. Co mě osobně překvapilo - Octavia č.8 / 180tis ks a pak propadák TM3 na 27 místě se 113tis ks 👍 Dále, že se nic z iD řady nedostalo ani do TOP 50 modelů…
Tycoon
@kuk

Obilí je levnější než maso a přesto lidé stále jedí výrobky z masa.
Man Ký
@Tycoon jakmile bude stát elektromobil míň než spalovací verze, český kolenovrt si spočítá, že jezdí za půlku a servisu je taky málo a nebude mít žádný problém...
Arese
@kuk Ano, elektrofašisté mají vlhké sny, že se v EU po r. 2035 nebudou smět prodávat žádné normální auta. 😊))
Avatar - kuk
kuk
A tu elektromobilitu v Číně, kde VW koncern ztratil 80 % svejch prodejů taky tlačej evropský politici a instituce? Ptám se pro kamaráda.

Teď koncernu hrozí další miliardová pokuta v Indii, pokud prohrajou soud o tom jak moc rozebraný auta tam dováželi. Přijít o další trh po krachu v Číně a zrušení trhu v russku už si opravdu nemůže koncern dovolit.
Arese