Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Toyota chce znormálnit i plug-in hybrid. Lidé si mají vybrat, co jim vyhovuje

81 komentářů

DonVito
Doporucuji cisty elektromobil.

Ne hybridni spalovak.
ptr078
@DonVito Vzhladom na to, ze o autach nic nevies je tvoje odporucanie skor kontraproduktivne a uplne zbytocne
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@DonVito Kup si ho a uzivej.

Ale nerikej mi, co mam chtit ja.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Jenik3
Jenik3
@DonVito
K jakemu ucelu?
ericn
@DonVito pořád vtipálek? 😉
ryccardo
@DonVito Doporučuji ať si každý vybere podle toho jak auto používá. Každý způsob pohonu má své pro a proti. A proto se žádný konec spalováků v dohledné době konat nebude a všechny způsoby pohonu budou existovat paralelně vedle sebe a zákazník si bude vybírat co chce.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@DonVito PHEV je dobrá cesta, jak si EV tak trochu vyzkoušet. Holt je to něco jako paroloď, co má pro sichr ještě i plachty 😄.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@Barry Lyndon No, tak trochu jo.

Akorat je to opacne: je to plachetnice, co ma pro sichr jeste taky parni stroj.
😄
ryccardo
@Barry Lyndon No a proč ne. Dává ti to možnost jet na plachty když fouká a když nefouká, tak se nemusíš trápit a zapneš motor 😉
Arese
@DonVito A koho taková blbost zajímá? 😄
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
@DonVito Ako byvaly majitel Toyota hybridu mozem povedat, ze je to super stara technologia, ktora sa iba kvoli zavahaniu konkurencie az prilis dlho tesila oblube, ale Honda e:HEV (ten aj vlastnim a Toyota hybrid je vyrazne horsi) a Nissan e-Power prekonali Toyotu a uznala to aj sama Toyota a ta zastavila akykolvek vyvoj hybridov a lepsiu hybridnu technologiu nakupi od BYD.
stopel
@.StenLi. 😁 😁 😁 tak ten bol dobry
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
@stopel Skus odovodnit svoj pocit nejakymi argumentami, lebo na toto je tazko reagovat 😉 . Ktory z uvedenych faktov ta pobavil? 😊
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
@.StenLi. Fakt? Kde se to o zastaveni vyvoje hybridu muzeme docist?

Ja nasel jen to, ze na cinskem trhu bude do svych aut davat hybridni system od BYD - napadaji me minimalne ctyri duvody, proc se k tomu Toyota mohla rozhodnout - a ani jeden neni "uznali, ze jina hybridni technika je lepsi".
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
@JirkaVejrazka Vyvoj Toyota hybridu je prakticky zastaveny uz poslednych 20 rokov, ak sa vyznas v konstrukcii tak vies ake minimalne zmeny tam boli urobene ci uz Toyotou, alebo Fordom. Asi neocakavas ze Toyota prizna zastavenie vyvoja ich cash cow, nemaju vlastne baterie a elektromotory tak v BEV pouzivaju BYD technologiu a 3 nove modely budu pouzivat BYD hybridnu technologiu, co by sa nestalo, keby Toyota vyvijala novy hybridny system. Ten s eCVT nedokaze konkurovat ani e:HEV, ani e-Power ani BYD, ktore pouzivaju lepsi system bez prevodovky. Toyota by musela vyrobit kopiu jedneho z tychto systemov, co sa im neoplati a preto ho kupi od BYD s ktorym uz maju joint venture, ale su reci ze chce pouzit svoj vlastny ICE, co by bol trochu nezmysel, lebo BYD ma vyrazne vyssiu tepelnu ucinnost svojich ICE.
https😐/www.youtube.com/watch?…
Pán Včielka
@DonVito podla mna bud benzin/nafta/benzin+lpg (jednoduchy a lacny servis), alebo elektrina - u hybridu sa vsetko komplikuje, clovek sa musi starat o obe pohony atd...
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
No, rika to dobre.

Jsou lidi, co je to pro ne vhodne.
Nevadi mi to, dokud je v nabidce reseni i pro nas, co se to pro nas nehodi.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
@Ja Prvni 123 Kamo, včera jsem jel za Grande Puntem. Nejde uvěřit, že už má 20 let. Neskutečný design.
Arese
@KANKUNEN Naprostý souhlas. Bohužel, přímý nástupce dosud nedorazil. Neuvěřitelné, nepochopitelné a neomluvitelné selhání FIATu! 😢👎
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Toyota samozřejmě dieselové pohony nabízí a prodává. A sakra jí to zvedlo prodeje!!!
Co se týká dieselů v osobních autech a SUV, problém Toyoty (a japonců obecně) byl, že oni se diesel vyrábět nikdy pořádně nenaučili. Tj dieselová osobní Toyota vyjma LC, Hilux apod. samozřejmě vždy byla nesmysl.
Hybridy od Toyoty bohužel nezvládají provoz typu dálnice, resp. pro tohle jsou prostě méně vhodné jak diesel.
Avatar - Jenik3
Jenik3
@rohYpnol
Co v praxi znamena, ze toyoti hybridy nezvladaji provoz typu dalnice?
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
@Jenik3 Nic, jen blaboli z neznalosti.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Jenik3
Nejdřív čti, pak se ptej.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@Jenik3 Mně připadá, že nejen pohonem, ale celkově jsou Toyoty stavěné spíš na americkojaponský dálniční provoz (rychlost 110-120 km/h) než k nám do Evropy. Jak to funguje v Lexusu, nevím, tím jsem nejel...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jak to myslíš ? Jak Toyota i Lexus zvládají vyšší rychlosti, projel jsem jich několik. Že je v nějakých Toyotách větší hluk na dálnici při vyšších rychlostech ? No to ano, ale to i v části jiných mainstreamových značek či modelů, ale že by se to auto chovalo ve vysoké rychlosti nebezpečně, či neovladatelně ? Ani Yaris ve 150 ti tak nepusobí, některé Toyoty jsou naopak velmi stabilní... defakto jediné moderní auto ve vyšší rychlosti, které mne přišlo nestabilní, byla Tesla 3 @Barry Lyndon
ryccardo
@Barry Lyndon Co se týče hybridu tak souhlas, ale jinak jsou Toyoty stabilní a rozhodně nemají problém frčet 150 po dálnici. Narozdíl od HTP Fabie to zvládne i takový Yaris. A v hybridu je v takové rychlosti holt už trochu řev. Jsem zvyklý na něco jiného, ale asi bych se s tím naučil žít, že holt co chvíli motor ječí 6000 ot/min. Když jedeš 110-120, tak s tím není problém a je to normální tichý auto.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@Ozzman & rycardo Beru to čistě z pohledu komfortu, aerodynamický hluk + hluk od podvozku (motor, to je jasné). Pokud jde o jízdní vlastnosti, mám zkušenost jen s dvoutunovou RAV4 PHEV a tam to není žádná hitparáda v žádné rychlosti, ale je to hodně specifické a poněkud přetížené vozidlo, takže z něj asi těžko soudit 😄
Avatar - Jenik3
Jenik3
@Barry Lyndon
To preci neni problem jet co Cz dalnici 120 kmh. Nikde neni psano, ze musi rucicka rychlomeru atakovat 135kmh.
ryccardo
@rohYpnol ale to ony to hybridy od Toyoty zvládají. Jen spotřeba je taková srovnatelná s běžným spalovákem a motor dost často zbytečně řve. Jinak není důvod, aby to nezvládalo dálniční tempo.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Řve při akceleraci, stejně jako jiný spalovák, co musí do otáček, ale třeba kdo muže říct, že ve 195km/h mu točí motor jen 1800 otáček 😁 Já s tím na dálnici jezdím a někdy i dost svižně a pokud ten hybrid má nějaký výkon, je to velmi svižné auto na svou výkonovou a cenovou kategorii a akceleruje velmi dobře až do omezovače, tzn když chceš, předjedeš v reálném provozu vše, stjeně jako s jiným autem stejného výkonu s čistým ICE... mám srovnání i s HEV jiného výrobce v SUV a taktéž jede stejně jako naftová/benzinová konkurence podobného výkonu a objemu motoru i nad dálniční limity... @ryccardo
ryccardo
@Ozzman No to není pravda. Řve víc, protože točí automaticky nejvyšší otáčky. S normálním autem se ti otáčky zvyšují jak se zvyšuje rychlost, ale hybridní Toyota při potřebě akcelerace nasadí 6000 otáček a drží to tam dokud nepřestaneš zrychlovat. A udělá to při každé prudší potřebě akcelerovat. S normálním autem, když chceš jen zvolna zrychlit nemusíš vyžadovat maximální výkon, takže nepodřadíš a necháš motor pomalu se roztáčet.

Jinak taková Oktávka 2,0 TDI má díky dlouhé sedmičce i v těch 190 krásně nízké otáčky, takže i v takových vysokých rychlostech je v tom ticho. Natož při běžnějších dálničních 150 ani nevíš, že se ti točí motor. To v hybridní Toyotě teda rozhodně víš. A to mám zkušenost jen s tím nejsilnějším co se do Corolly dává. Nechtěl bych vidět slabší motorizace 😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ta 1.8 po faceliftu už taky jede, nezaměnuj hluk a výkon, to že to zařve neznamená, že to nemá sílu, ale 2.0 je na dálnici znatelně živější, navíc máš zkušenost, ale s GR sportem, ten je opravdu hlučnější, než je běžné u toyoty 😊 Jo, samozřejmě při více plynu hodí nejvyšší otáčky, ale dá se na to zvyknout ,navíc proti té Oktávii je to aspon živější (jezdím s ní služebně, tedy ale s MT). Doporučuji vyzkoušet HEV Fordu, ten je lépe odhlučněn @ryccardo
ryccardo
@Ozzman No já nevím, ale těch 200 koní v Corolle mi teda nepřišlo úplně asfalt trhající. Rozhodně bych netipoval, že to má takový výkon. To když vezmeš takovou Oktávku RS v benzínu se 147 kW, tak je mnohem ostřejší a ten výkon fakt cítíš. Ale nechci tvrdit, že to nemá sílu. Co mě vadí, že to je tak slyšet a co chvíli to prostě vydává maximum co to umí a řve to kolem 5-6 tisíc a furt. Na to nejsem z normálního auta zvyklej. Nechci tvrdit, že je to špatně odhlučněný, ale při těch vysokých otáčkách je to takový akusticky nekomfortní. To CVT mi prostě není blízký, sorry. Já bych si to teda dobrovolně nekoupil.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Vůbec se neomlouvej, píšeš naprosto objektivně, jo, dvoulitrové TSI jede lepe, to jsem psal vždy, jen je taky většinou dražší, ale zase srovnatelně cenově RS Oktávku neseženeš, s tou to ale fakt nesrovnávám. Ja to nikomu nenutim, zkus ten Ford, tam by ti to mohlo více vyhovovat, ale reakce pohonu Toyoty je lepší (máme doma obě auta, tak mam přímé srovnání). Ono reálně když jedeš po dálnici 140-150 plynule tak o tom motoru skoro nevíš, když jedeš brzda plyn, tak ano, jo to je objektivně negativum, které beru a vůbec se o něm nepřu, reagoval sem na ty blbosti jako že se s tím nedá jezdit po dálnici 😁 . Ford navíc i v D režimu virtualně odřazuje (Corolla jen ručně), ale možná tam je i zakopaný pes v té rychlejší reakci Toyoty na plyn 😊 Ford je zase lépe odhlučněn, kam se na něj hrabe v té kategorii většina mainstreamu 😊 Já si to koupil, protože to bylo do cca 1 milionu vybavené, relativně dynamicky svižné a úsporné auto s vidinou solidní spolehlivosti, mne na té Corolle vadí jiné věci a to spíše střecha vzadu kvuli dětem, je to nízko a nemožnost připlatit za iAWD jako u Crossky, protože to dost hrabe na mokru, na třetím místě bych asi chtěl fordí odhlučnění, ale to už bych si vymýšlel moc blbostí 😁 @ryccardo
roger.cz
@Ozzman Zrovna přemýšlím nad obměnou staršího Focuse, líbí se mi ten nový kombík Active, nebo právě kombi Corolla GR Sport (známí mají hatch Selection, to je ta předfl verze s černou střechou) a líbí se mi 😊 Chtělo by to ale nakombinovat některé vlastnosti 😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Abych byl upřímný, já jsem exfordista, takže po Mondeu MK5 jsem koukal samozřejmě na Fokus, Active se mi taky líbí, ale nějak jsem se nechtěl spokojit s R3 1.0 a diesel je tam jen slabý. Kdyby existoval Fokus Active s motorem HEV z Kugy, mam ho pravděpodobně doma. Takhle u mě vyhrála i přes zmíněné nedostatky Corolla, jízdně Fokusu dost konkuruje, má super podvozek, zpětná vazba od volantu, jistota, komfort i na okresce. Fokus je trochu lépe odhlučněn. Takže Corolla je dobrá volba, ale jen pozor na ty GR sporty, nemá textil v podbězích kol a od silnice slyšíš mnohem více, než chceš. Já si vzal Style, ten tuhle "vymoženost" naštěstí má a je to co do komfortu a hlučnosti lepší volba a i tak jezdí agilně. Určitě si to projeď a pokud možno vyhni se GR sportu pokud ho opravdu cíleně nechceš, ten tě muže odradit hlukem (mne malem odradil, měl jsem ho na víkend). No a pokud hledáš za Fokuse a láká tě HEV, co ta Kuga ? Máme ji doma aktuálně skoro měsíc (takže syrové auto) a i když Corolla je živější, tak Kuga je velmi dobře jezdící SUV se spolehlivým pohonem. Nevím, jaký motor máš ve Fokusu teď a na co jsi zvyklý, ale líné auto to není, proti té Corolle to ale na dálnici už tolik síly nemá, to je fakt... 😊 @roger.cz
Avatar - Ozzman
Ozzman
Hele, co to je ta dálnice ? Že při svižnějším tempu 160-180 km/h vezmou o 1-2 litry více, než diesel ? Jo, to asi jo (více se stejně reálně jezdit moc soustavně nedá a to ani v Německu), ale to znamená, že nezvládají dálniční provoz ? 😲. Pokud se ale zařadíš do provozu v rámci limitů + občas přidáš , jezdí +/- jako adekvátní diesel s automatem. Já třeba svou odovolenkovou dálkovou dálniční trasu k moři s HEV jel o litr levněji, než s předchozím dieselme, oboje s rakví na střeše to podotýkám stejným tempem a včetně autobahnu.. @rohYpnol
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
@Ozzman Ja jsem jel dvakrat do Chorvatska po dalnici s a po navratu jsem mel spotrebu pod 4,3 litru v obou pripadech, ale to se tady asi nesmi psat 😉 Po ceste jsem svuj PHEV nikde nedobijel.

EDIT - par fotek z jedne z tech jizd do Chorvatska: https😐/moje.auto.cz/
https😐/moje.auto.cz/
https😐/moje.auto.cz/

Byl jsem hybridem (Sorento) v jihozapadni Anglii, take jsem si po ceste nejak nevsiml, ze by mel s dalnicemi problem.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak ty jezdíš jinak 😁 Já jezdil dálky s Mondeem TDCi za 6,9 (HR/IT) s rakví, stejná trasa do IT s Corollou za 6.0 a přiznám se, že vždy stejným stylem - spíše nad limity, V německu 130-190/180 u Mondea to víc nedalo s rakví (ale tam se trochu bojím letět s rakví, protože prý trestají překročení 130 = ohrožení, rakve jsou jen do 130ti), jen Rakousko jedu předpisově, tam se bojim všude 😁 Itoška pak 130-150 jako místní.. Co mohu s klidným srdcem říct, Corolla na dálnici opravdu jede hezky, zatáhne i ze 170ti docela znatelně, ale u ní hodně pomáhá i dobrá aerodynamika, je to placka nízká.....Takže pokud nezvládá takový hybrid dálnici, tak ho nezvládá ani Oktávka 2.0TDi o které by to asi nikdo neřekl.. @JirkaVejrazka
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Ozzman

TDI bude živější, tišší , akusticky příjemnější a úspornější. HSD prostě není vhodný na dálnice.
A vždy se mi líbí, jak někdo začne tvrdit opak a že když jedeš 110 až 120 tak je Toyota na dálnici příjmená 😁DD...

Jo, jenže na dálnici běžný provoz jede 140 až 150 kmh, že.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
@rohYpnol Kde? Ja jezdim po dalnicich 130 a rozhodne jsem mezi rychlejsimi auty.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jaké TDI ? Hele rohypnole, rok jezdím s HEV adekvátního výkonu k té TDI a zároveň TDI 2.0 ( s tou jezdím mnohem déle + jsem vlastnil či jezdil služebně několika dvoulitrovými nafťáky za poslední roky), ne, živější rozhodně takovéhle TDI neni, ani na okresce, ani na dálnici, ono by to chtělo se v tom jet projet namísto dojmů co si nabyl od monitoru. Mimo srovnání těchto dvou kombíků mám srovnání s Fordím HEV Kuga vs Škodovýcký Kodiaq 2 TDI a ani tam není TDI živější, obě auta nad 150 akcelerují volněji +/- stejně a to i v přímém porovnání. Proč pořád popíráš fakta jen proto, že cítíš tah turba. Smiř se s tím, že s takovym dvoulitrem prostě adekvátně motorizované Toyotě/Fordu a jsem přesvědčen i jinému hybridu podobného výkonu neujedeš ani kdyby si se postavil na hlavu. Jediný motor, který má lehce navrch je až 2.0 TSI 140 kw +.... Na dálnici se jezdí 140-150 jak kdy a jak kde, já s HEV jezdím běžně i rychleji, když to jde a jediný rozdíl je, že HEV při plném plynu více zařve, to výše vysvětlil ryccardo proč... ale to s dynamikou nemá co dělat. Pokud mne nevěříš, zvu tě na projíždku s HEV Toyoty či Fordu... A k té spotřebě to je tak litr navíc v průměru a to jen nad dálniční limit a ot ještě porovnávám nefér manuál TDI... Proč máš za potřebí popírat fakta a dělat z dieslu něco, čím není...? Jediný objektivní parametr je ten hluk při prudší akceleraci, ale dávej si bacha, protože pokud jezdíš nějakou takovou dvoulitrovou Oktávií, tak si s tebou nějaká hybridní toyota muže taky vytřít na dálnici..


p.s. sice to není TDI, ale před pár lety jsme zde publikovali srovnání dvou totožných aut HEV a dieslu, je to v blogu, tak hledej šmudlo, kde jsme měřili dynamiku na dálnici i spotřeby, auta totožného výkonu a ten rozdíl byl ve spotřebě menší, než bys čekal a v dynamice mělo HEV chvílemi i navrch a to podotýkám bylo HEV dnes již staré generace, které se nevyrábí.. a ten výsledek jsem tehdy popisoval jako majitel toho naftového auta, které srovnání vlastně prohrálo @rohYpnol
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Ozzman

Vzhledem k tomu, že neznám podrobnsoti, tak nemám jak na to co jsi napsal, reagovat.
Obecně ale, když budu srovnávat auta se stejným výkonem, tak asi při steným typu auta, rozměru a hmotnosti, bude dynamika podobná.
Jde ale i o jízdní projev, který právě popisuješ. A ten potvrzuje to, co jse mnapsal. Na dálnici je TDI vhodnější než nějaý HSD. A úspornější.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nelži, vždyť mluvíš o dynamice a na to reaguji, alespň si neprotimluv...a taky neříkáš, že TDI je vhodnější, ale že HEV "nezvládají" jízdu po dálnici, proboha jsi horší a prolhanější než Fiala... @rohYpnol
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Ozzman

Nijak si neprotiřečím. Jen neumíš číst.

Příklad - tady máš zmíněnou CH-R.
S 2.0 HSD má 145 kW, Vmax 180 kmh, 7,9s

Proti tomu např. T-Roc 2.0 TDI 140 kW, Vmax 218 kmh, 6,8s... I když je míň výkonná, přesto má dynamické parametry lepší, že...

Takže co tam máš dál??
Avatar - Ozzman
Ozzman
CHR teto generace neznam a o nich nemluvim, reagoval jsem obecne na tvuj obecny žvást, nicmene 0-100 a vmax nemusi hlavne u hybridnich aut vypovidat vse, ale auto co ma stovku pod 8s je nepouzitelne na dalnici ? Od kdy ? @rohYpnol
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Ozzman

Proboha, však to taky není o CHR. To byl jen příklad. Dal jse m ti zcela relevantní srovnání.

Od kdy je HSD 8s na dálnici nepoužitelné? Od té doby, co to má nějaký jízdní projev, nějakou hlučnost a nějakou spotřebu.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Dal si priklad fwd vs 4x4 kdy parametr 0-100 je timto ovlivnen, u Toyot to dela i 0,5s k dobru, takze tebea corolla cross awd ma 7.5s stovku s tim stejnym motorem, to jen na okraj (popravde mne dynamika CHR zarazila). Jak rikam, projed se s tim, nebo se projed s Kugou HEv, tam je na dalnici vetsi klid a komfort nez v ve vetsine VW… a nebo Es300h.. to je taky hybrid… nemuzes zobecnovat a hazet vse do jednoho pytle, spousty naftaku taky stoji za dve veci a takova oktavka na co komfortu a hluku je jeste horsi, mam s ni desitky tisic najeto.. a 6-7 na sto na dalnici je nepouzitelne ?! Nebo zankolik si myslis ze ty hybridy jezdi ?! Za to jezdi i vetsina dieslu v takovem tempu, maximalne litr dolu dle modelu…schvalne zvelicujes rozdily aby si potvrdil svuj nesmysl, že je něco o pár desetin vteřin pomalejší, má o trochu vyšší spotřebu = nepoužitelné (p.s. já jezdím denně do práce autem, co na dálnici lemtá 10-12 na sto a taky s tím jezdím 170-180 a neřekl bych, že je to nepoužitelné)… to nema smysl@rohYpnol
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Ozzman
Ach jo... ne, dal jsem příklad AWD vs. AWD. Proč musíš mlet kraviny...

Moje obecné žvásty jsem ti podložil zcela konkrétními údaji. A vyplývá z toho jediné - rohYpnol má opět pravdu 😉
Sevca1
@rohYpnol vůbec nerozporuji že na dálnice do Velkého!!vozu je nafta ok. Ale čísla mluví jasně, soukromé osoby kupují benzín, bavíme se o vozech Karog,Octavia a td. A prodeje Toyoty jdou pěkně nahoru
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Sevca1

Jenže jak sis jistě všimnul, tak prodeje Toyoty nejdou nahoru na úkor poklesu prodejů TDI 🤣🤣🤣
Ale roste Toyota a padá Stellantis a další s těmi jejich popelnicemi s R3... a já se tomu vůbec nedivím.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jak jsem psal, s nove CHR mas asi pravdu, nezkoumal jsem ho a ani s nim jeste nejel, ale je totalni blabol napsat, ze auto s 7.9s stovkou a 200k ke mebhodne ma dalnici a i kdyz ma tedy ten twbou vybrany VW (mimochodem se už nevyrábí a ja dohledal, že měl stovku za 7,2s, stejně jako 140kw TSI) rychleji stovku, realne by musel mit tech koni alepson 250, aby byl v provozu nejak vyrazne rychlejsi.. to je fakt. Nediskutuji o konkretnich autech, ale raguji na to co poses - pises o HEV obecne a to je proste blbost.. @rohYpnol
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Ozzman

Jasně, to co jsem napsal je obecně blbost, jen to je v případě CHR vs. TDI T-Roc naprostá pravda, že ... 😁DD
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ano, napsal si spousty kravin obecně o HEV , jak nejsou schopné jezdit na dálnici....si to proboha po sobě přečti... jediné co sedí je, že jedno konkrétní VW je o trochu rychlejší, než CHR na které si to vztáhl až když jsem tě chytil za ruku.... to je asi tak vše co na tom sedí. @rohYpnol
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Ozzman

Napsal jsem fakta a realitu.
TDI je vhodnější, dynamičtější a úspornější než HSD, které se na dálnici nehodí. Nic než pravda, kterou nechceš slyšet 😆
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ok v tom případě se nehodí na dálnici ani Troc s 110kw TDI a všechny ostatní auta s tímto motore, protože CHR je dynamičtější... 😁 chápu
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Ozzmam

Takže jsi zjevně nepochopil ale vůbec nic...
Začni číst znova co jsem napsal.

Nápověda - hlučnost, projev, spotřeba, dynamika.
Avatar - Emel
Emel
Nechci tu rohypnolit, ale to je to co jsem říkal - i když je hybrid výrobně levnější, tak kombinace emisní legislativy a WLTP metodiky může vést k tomu, že dodatečné náklady na emisní pokutu vyrovnají nákladovou cenu s pluginem... a pak je pro zákazníka lepší ten plugin.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Emel

Ano, ale na tomhle zvráceném principu je přeci založena celá zelenorudá ideologie elektromobility... 😉

Takhle se blíží ta cenová "parita". Spalováky budeme tak dlouho zdražovat, znevýhodňovat, až zákazníka DONUTÍME zvolit BEV...

To je to šílené zvěrstvo... To je to zlo. Když politik a ideologie diktuje trhu... Výsleden vidíme. EU se stává celosvětově bezvýznamnou nulou.
Petr Kozohorský
@rohYpnol Mílíte se. Pokud lidé nemají na EV, nebudou na něj mít ani po zdražení spalováků.
Arese
@rohYpnol Přesně tak! 👍
Avatar - lyon667
lyon667
@Emel Pro zákazníka ne, pro automobilku.
Avatar - Emel
Emel
@lyon667 pokud automobilka - pod tlakem emisní legislativy - nabídne zákazníkovi plugin za cenu obyč hybridu, pak je to lepší pro zákazníka - dostane větší baterku a možnost nabíjet "zdarma".
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Emel

Jenže realita je jiná. Výrobce nabídne hybrid za cenu pluginu 😁
Avatar - Emel
Emel
@rohYpnol četl jsi článek? CHR PHEV za +20t a má +25k... to už jsou drobné. A ne, fakt za tím není nějaká charita s cílem edukovat zákazníka.
Nebude to napříč trhem, bude to tam, kde bude potřeba optimalizovat průměrné emise...
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Ale máme tu 4.5 milionů bytů a jejich obyvatelé nemají kde nabíjet.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
@Pepa_007 Tem nikdo nebrani koupit si jine auto. Treba klasicky full hybrid, ktery nabijet nepotrebuje.

A sit nabijecich mist se porad rozsiruje. Treba budou mit kde nabijet za rok nebo dva.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@JirkaVejrazka Brani.

A v tom je ta pointa.

Kdyby nebranil, tak je mi to fakt jedno.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Ja Prvni 123
Kde brání koupit někomu HEV?
Avatar - Ham.
Ham.
@Pepa_007 Slušné PHEV dnes nabízí DC nabíjení, takže je lze nabíjet na libovolném nabíjecím místě pro EV.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@Ham. To ale nedává ekonomicky smysl. Při ceně DC nabíjení je levnější jezdit na benzin. Ono je ale i spousta AC nabíječek. V Praze i na sídlištích se začaly rojit jako houby po dešti, ale má to jeden ZÁSADNÍ HÁČEK, u těch nabíječek nejsou vyhrazená místa, takže tam parkují normálně ICE a EV/PHVE se tam nedotřou. Ta instalace jsou od PRE v tomto nedostupném módu naprosto vyhozené peníze.
ericn
Tak ceny CH-R byly a stále jsou hodně přestřelené, tj stále mají kde brát 😋
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@ericn
Je to tak. Toyota v cenách pro normálního běžného zákazníka v ČR v podstatě nemá co nabídnout. CH-R je normální pekáč formátu kompaktu co nedokáže ani naplnit funkci rodinného vozu. A za tohle dát 0,8-1M...?!? Šílené...
Základní cena tohoto je hodna aby začínala pětkou...
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
@rohYpnol
Povedzme Kaskaj bude sikovnejsi ako C- HR aj praktickejsi a dokonca je aj vacsi a lacnejsi... mne C- HR v portfoliu toyoty vedla nejakej daleko prakticjejsej corolly cross ( v defakto rovnakej xene ) ani velky zmysel nedava... uz predosle C- HR bol dost nezmysel ale toyota si aj taketo kusky moze dovolit kedze ma celkovo teraz velmi vydarene obdobie a dari sa jej na vsetkych urovniach
stopel
@3_diamanty v rovnakej cene? Ved C-HR stoji o 5000 euro menej
ericn
@stopel Nevím jak na Slovensku, ale QQ v Čechách začíná na 599tis Kč se 103kW 1.3T-Dig a CH-R 1.8 103kW v akci za 749tis Kč. Dost velký rozdíl bych řekl…
stopel
@ericn bavime sa v ramci Toyoty C-HR vs Corolla Cross
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@3_diamanty

Tak ono se výběr notně zúžil. Pokud člověk chce auto s normálním motorem, co má aspoň 4 válce, tak mu zbyl v podstatě VAG a Toyota, která to ovšem míchá s tím HSD...

Peugeot, Renault, Opel, Nissan... všecko pomalu mimo...
U Nissanu-Renault člověk musí chytnout za minutu dvanáct jedině skvělý 1,33 TCe...
ericn
@stopel jj už vidím, Topper na začátku příspěvku mluví o QQ, až níže o Corolle Cross. Ta je samozřejmě s cenou jinde, jde o model nad CH-R. Oba modely jsou ale pro rodinu nepoužitelné, jsou uvnitř malé s mini kufrem…