Testy
ericn
4
@jam2015 no rozhodně víc než za zbytečný a velmi drahý PHEV. Ten se v podstatě nikdy slušně neprodával 😋
Přejít do diskuze
@del42sa jo škoda je, že tohle auto nedostalo 1.6PT 132kW jako mild hybrid. No snad se Stellantis ještě probere 😋
Este ze maju aspon tu 1,2ku.... co ine by tam dali... ved uz vsade pchaju len tento 3 valcovy zazrak na 50 roznych sposobov
Kdeze su casy ked znacka pezot bol ozaj automobilovym pojmom... inak mam citak za aj citroen ( vecna to "dvojka" po boku pezota ) dnes uz taha za dlhsi koniec stellantistickeho lana... nova C3 uz tu podivnu 208 poraza snad vo vsetkom a nepotrva dlho a dojde aj na dalsie leviky... ono uprimme aj take MG v eu uz dnesne polomrtve levy bohate nahradi.. ale to uz je zase na inu debatu
Kdeze su casy ked znacka pezot bol ozaj automobilovym pojmom... inak mam citak za aj citroen ( vecna to "dvojka" po boku pezota ) dnes uz taha za dlhsi koniec stellantistickeho lana... nova C3 uz tu podivnu 208 poraza snad vo vsetkom a nepotrva dlho a dojde aj na dalsie leviky... ono uprimme aj take MG v eu uz dnesne polomrtve levy bohate nahradi.. ale to uz je zase na inu debatu
Chýba tom 1.6T 133w a 2.0HDi 133 kw ,je to dôsledok arogantnej – politiky bývalého šéfa Stellantisu Carlosa Tavaresa. Bol jednoducho presvedčený, že ľudia musia kupovať také autá a motory, aké im automobilka ponúkne a nie, že by sa automobilka mala snažiť vyrábať to, čo ľudia chcú. Tento prístup viedol v uplynulom roku k výraznému prepadu predaja značiek, patriacich do koncernu Stellantis a napokon aj stál jeho šéfa miesto.
@Arese
Ostatni vyrobcovia uz pochopili, ze vzdavat sa dalsieho vyvoja spalovacich motorov a spoliehat sa na par zostavajucich 3-valcov je chybou. Aj Peugeot na to casom pride...
A co sa tyka i-cocpitu, to je typicky francuzske vitazstvo dizajnu nad ergonomiu a zdravym rozumom.
Ostatni vyrobcovia uz pochopili, ze vzdavat sa dalsieho vyvoja spalovacich motorov a spoliehat sa na par zostavajucich 3-valcov je chybou. Aj Peugeot na to casom pride...
A co sa tyka i-cocpitu, to je typicky francuzske vitazstvo dizajnu nad ergonomiu a zdravym rozumom.
Ten titulek ve zkratce krásně vystihuje současný hlavní problém značky Peugeot - katastrofální nabídku motorizací. Druhý v pořadí je příšerný i-Cocpit s minivolantíkem mezi stehny... (nebo si ho můžete zvednout, to zase nevidíte na přístrojový štít, jedno blbější než druhé).
@Ozzman Bral jsem základy, ale další porovnání je snad ještě méně milosrdné
https😐/zeperfs.com/…l12927-10540.htm
https😐/zeperfs.com/…el12927-9211.htm
https😐/zeperfs.com/…el12927-8632.htm
https😐/zeperfs.com/…l12927-10540.htm
https😐/zeperfs.com/…el12927-9211.htm
https😐/zeperfs.com/…el12927-8632.htm
jako základ to ujde, ale do takového auta patří silnější motor než jen 100kW a bohužel další jednotka je jen jediný plugin-hybrid 1,6l se systémovým výkonem 195k/143kW (z toho spalovák sám o sobě 110kw) ...
Dnes jsem tento vuz dostal jako sluzebni, schvalne pisu bohuzel, nebot nahrazoval predchozi generaci Peugeotu 5008. Vozim 3 male deti, kazde ve vlastni autosedacce s operadlem, do puvodni 5008 se krasne vesly, protoze mela 3 samostatna stejne velka sedadla s ISOFIXem, ale tady do teto nove generace je nedam. Zklamani jako hrom, nejstarsi musi sedet na podsedaku a hlava ji leta ze strany na stranu, ne zrovna bezpecne. A ze Peugeot marketing napise blabol, ze radeji udelali dve krajni sedacky pohodlnejsi, protoze plnou kapacitu malokdo u predchozi generace vyuzival? Proboha to si dovolte u 4008, 508 apod., ale ne u rodinneho MPV, nebo SUV, kde naopak lidi tato auta chteji a 3 sedacky dovnitr potrebuji nacpat. Zaroven ale nechteji kupovat krabicoidni Traveler. No a 2 povinne sedacky v kufru, ktere v minule generaci zmizeli v podlaze a kufr byl obri, tak tady jsou napevno a variabilita s prepravni kapacitou utrpeli velikou ranu. Pisu toto z pohledu rodiny kde nas je 5, tak to tak prosim berte, ale prave pro nas jsou tato auta urcena, kdyz nechceme jit volbou malych nebo vetsich dodavek, tak na to priste prosim navrhari a designeri myslete.
@Ozzman
Ked sa bavime o Pume ta ma 75% za posadku a nema stredovy airbag v predu, YC ma airbag a 86%.
Na Kuge je zaujimave, ze obyc verzia ma priserny vysledok pri naraze na tyč a PHEV ho ma naopak velmi dobry... 😁
Ked sa bavime o Pume ta ma 75% za posadku a nema stredovy airbag v predu, YC ma airbag a 86%.
Na Kuge je zaujimave, ze obyc verzia ma priserny vysledok pri naraze na tyč a PHEV ho ma naopak velmi dobry... 😁
@ericn Stellantis v Itálii předělává fabriku původně určenou na baterky na výrobu dvouspojkových převodovek eDSC6 a eDSC7 pro hybridní vozidla se spalovacím motorem 😋
https😐/www.reuters.com/…ture-2025-01-29/
https😐/www.media.stellantis.com/…france-and-italy
https😐/www.reuters.com/…ture-2025-01-29/
https😐/www.media.stellantis.com/…france-and-italy
@Ozzman Tvl asi to budu muset ještě udělat, ten můj stárne a není ho za co jiného vyměnit… Přemýšlel jsem o Multivanu T7, ale doma jsem dostal stopku, že z dodávkou nikdo jezdit nebude 🤣🤣🤣
Škoda, že VW nepřemýšlel a neudělal nový busík i jako full hybrid s 1.5TSI… to je velikostně někde mezi a pohon by byl adekvátní…
Škoda, že VW nepřemýšlel a neudělal nový busík i jako full hybrid s 1.5TSI… to je velikostně někde mezi a pohon by byl adekvátní…
Tvůj touran je MPV, MPV jsou mrtvá, ale pro rodinu vhodná 😁 Co víc k tomu říct, jasně, že pro 3 děti tahle auta nejsou, ale to většina konkurence ne 😊 Jako upřímě, cestoval jsem několikrát s 3 lidmi v středně třídních autech typu Superb/Monde👋Passat a vždy to bylo dost na nic, mačkání a nekomfort..@ericn
@Ozzman Nejde až tak o 3 dětské sedačky, ale třeba o kombinaci puberťák + menší dítě + sedačka 😋 Můj Touran to dává jen tak tak a má 3 samostatné sedačky a šířku vzadu 1530mm (tedy o dost větší než Pug), ale to chce vyzkoušet…
@Ozzman
Pro rodinu je nejlepší volbou Mpv. A nejen pro ni, ale pro všechny kteří chteji (potřebují) variabilitou velkého vnitřního prostoru
Pro rodinu je nejlepší volbou Mpv. A nejen pro ni, ale pro všechny kteří chteji (potřebují) variabilitou velkého vnitřního prostoru
To je ale hrubá chyba, protože Ford to udělal fakt dobře, nemít přímé srovnání s Toyotou, chválím to tady do nebes, největší problém je, že to nezastavěli do kombíku, tedy pro mě, ale Kuga mne mile překvapila a to i prostorem a zvláště vzadu, ještě jsem tam vezl jen jedno děcko, ale příště už zkusim dvě, třetí si kdyžtak pro ericna pujčim abych to otestoval 😁 @lamal
Předně chci říct, že se mi to auto vlastně líbí, čím jsem starší a trh se zužuje a mizí určité kategorie aut, tím víc začínám chápat volbu SUV, protože na některé věci, jako je třeba rodina, je to lepší, než všelijaké crossovery či nízká kombi.
Za 800 tisíc je to velké auto, nebo alespoň velké působí, ale taky bych se bál motorizace. Bylo by fajn třeba udělat nějaké srovnání dynamiky a variability s konkurencí v této podobné cenové, napadá mne základní Tiguan, nějaký korejec, Corolla Cross , Kuga. To vše se dá sehnat od 8-9 set
Za 800 tisíc je to velké auto, nebo alespoň velké působí, ale taky bych se bál motorizace. Bylo by fajn třeba udělat nějaké srovnání dynamiky a variability s konkurencí v této podobné cenové, napadá mne základní Tiguan, nějaký korejec, Corolla Cross , Kuga. To vše se dá sehnat od 8-9 set
Otázka na všechny kdo tu odsuzují i-kokpit a malý volant😒br />
Už jste za tím seděli? Už jste s tím najeli alespoň tisíc km?
Pokud ne tak se raději zdržte komentářů, protože vůbec netušíte, jak dobře se to používá.
Pokud ne tak se raději zdržte komentářů, protože vůbec netušíte, jak dobře se to používá.
Jsem vlastníkem tohoto mild hybridu. Teď je otázkou, zda mé zkušenosti po 5 tis.najetych km přijmete. Výkon 100 kW úplně bohatě postačí. Svět je již trochu rozmazlený a už jsme zapomněli kolík měla Škoda 105 (33.1 kW). Na křižovatkách od 0 do 50 km díky elmotoru slušný odpich. Všechny vidím v zrcátku. Na běžné denní trase sestávající se z okresky 13 km (50), silnice 4km (90) a dálnice 4 km si vezme od 4.8 do 5.4 l/100 km ( dle provozu). Jízda na dálnici při dodržení 130 cca 6.9 l/100. Ale pro piráty to fakt není. Pokud jste zvyklí opírat pedál o podlahu, hledejte jinou motorizací. Pokud hledáte pohodlné, pohodové auto pro rodinu můžu jen doporučit.
@jam2015 to asi jediné. Lebo 208 dizajnom je uz roky neotrasitelna jednotka. Zatial co nova C3 vyzera strasne...
@JirkaVejrazka
Nevím jak na SR, ale v CR to je cca 50/50. V RD ma možnost nabíjet snad každý. V panelaku ten ,který ma garážové stání, takže se poměr ještě zvedne ve prospěch tech ,co můžou. Do toho na sídlištích sice není dostatek, ale wallboxy veřejné už taky jsou.
Nevím jak na SR, ale v CR to je cca 50/50. V RD ma možnost nabíjet snad každý. V panelaku ten ,který ma garážové stání, takže se poměr ještě zvedne ve prospěch tech ,co můžou. Do toho na sídlištích sice není dostatek, ale wallboxy veřejné už taky jsou.
@kari.laz
Jako ty super důvěryhodné stránky, kde má hybrid od Toyoty namereno zrychleni na 200?
https😐/zeperfs.com/…y-2-5-hybrid.htm#…
Jako ty super důvěryhodné stránky, kde má hybrid od Toyoty namereno zrychleni na 200?
https😐/zeperfs.com/…y-2-5-hybrid.htm#…
@matuS Kdyz jsem na to naposledy koukal, tak to vychazelo skoro presne pul na pul - bytovky, panelaky a podobne "spolecne" bydleni vs. rodinne domy a podobne.
@Meky 60-70% obyvateľov ČR (aj SR) žije v obciach. Drvivá väčšina v rod.domoch. Časť obyvateľov miest žije v obytných domoch - novostavbách, ktoré majú garážové státia.
Určite viac ako polovica vodičov nemá mať problém wallbox.
Určite viac ako polovica vodičov nemá mať problém wallbox.
@Frfla Ak si to niekto plánuje kúpiť ako rodinné auto a bude v tom jazdiť s celou rodinou v lete k moru alebo v zime na lyžovačku, tak pri diaľničných 130 resp. 140 km/h bude ten motor pracovať na hranici svojich možností ak nie aj cez - tak ako sa píše v článku. Pri diaľničných stúpaniach to asi bude mať problém udržať zvolenú rýchlosť, resp. ak tak iba za cenu podradenia a vysokých otáčok motora. Aká bude spotreba a najmä životnosť takéhoto motoru sa ani nepýtam.
@matuS Hlavne neni vubec potreba, s plug-in hybridem se da v pohode zit, i kdyz ma clovek jen 230V zasuvku.
Ten trumfne délkou prodeje snad i ASX první generace 😁 Za chvíli to bude hezky Youngtimer co koupíš novej 😁 @ericn
Jak myslíš bezpečnostní výbavu? NCAP má 5 hvězd, má tam stejné asistenty jako má Toyota, musíš si tedy koupit navíc paket technology k nižším výbavám, ale je to tam. Pokud nedáš do Kugy 3 děti dozadu, nedáš je ani do Tiguana a Tucsona, naopak proti nim mne přijde i vzdušnější interiér. Jinak politiku Fordu nekomentuju, to je kapitola sama pro sebe a jen bych se rozčílil @lamal
Jestliže elektřině příliš nevěříte nebo zkrátka nemáte k dispozici parkování s wallboxem (asi jako naprostá většina řidičů),
Wall box by ale nemal byť problém ak ho človek chce.
Wall box by ale nemal byť problém ak ho človek chce.
@Ozzman
Ak ma byt Kuga jedina, myslis ze to Fordu staci ? Focus s litrom je pre okrajovku, Puma nema tiez hybrid a napr nema ani taku bezpecnostnu vybavu nez Yaris Cross.
A nie som si isty, ze Kuga moze bezpecnostnou vybavou konkurovat najlepsim a tym myslim aj napr. Tiguan, Tucson a pod. Ked k tomu priratas, ze sa ozaj nevojdu 3 deti do zadu, nizka cena a super hybrid nemusi stacit ani Kuge vo vysledku.
Ak ma byt Kuga jedina, myslis ze to Fordu staci ? Focus s litrom je pre okrajovku, Puma nema tiez hybrid a napr nema ani taku bezpecnostnu vybavu nez Yaris Cross.
A nie som si isty, ze Kuga moze bezpecnostnou vybavou konkurovat najlepsim a tym myslim aj napr. Tiguan, Tucson a pod. Ked k tomu priratas, ze sa ozaj nevojdu 3 deti do zadu, nizka cena a super hybrid nemusi stacit ani Kuge vo vysledku.
No záleží jaký, obecně tři autosedačky vedle sebe snad nedáš nikam, já bych se bál i té P5008, ale já mam děti dvě a víc neplánuju 😁 @ericn
@Ozzman
Tento mild 1.2 ma 136k chova sa isto inac, pretoze zakladom je turbo a pevne radenie stupnov prevodovky. Myslim, ze v hrubej dynamike to bude zrovnatelne, Corolla Cross bude mat na vrch do 100kmh, ale sprintovat asi nepotrebujes s takym autom.
Kuga nema konkurenciu za tie love, no asi nie kazdy chce Forda. Teda skoro nikto 😒
Tento mild 1.2 ma 136k chova sa isto inac, pretoze zakladom je turbo a pevne radenie stupnov prevodovky. Myslim, ze v hrubej dynamike to bude zrovnatelne, Corolla Cross bude mat na vrch do 100kmh, ale sprintovat asi nepotrebujes s takym autom.
Kuga nema konkurenciu za tie love, no asi nie kazdy chce Forda. Teda skoro nikto 😒
Corolla Cross s inovovanou 1.8 i na dálnici nejede vubec zle na to, jak jela ta 90kw verze, přijemě mne překvapila, byť je to pořád "základní" motor, ale plně použitelný, pokud to pojede stejně, asi to smysl má, ale reálně za ty peníze je HEV Kuga, sice je z exteriéru kratší, ale uvnitř prostorná, zajímalo by mne srovnání. Dynamicky je taky o řád jinde. H/K HEV je ještě o trochu rychlejší, má o 50k navrch @lamal