Ojetiny
Mi chování EV úplně učarovalo. Jako bys řídil hračku pro dospělé. Ale mé okolí to přijímá velice nelibě: Ty takový petrolhead a chceš šetřit planetu. Ale já nechci mít 300koňovou víkendovku, se kterou jedu 5x za rok, já chci mít 400 koní každý den. Snad aspoň někdo pochopí co chci říct. A taky chápu diesel, jen se projeďte 1,6 atmo a za stejné doby TD. To je jak nebe a dudy. Nejvíce to bylo poznat u Hondy Ufo Civic. 1,8i mrtvola, 2,2 jelo jak z praku. Oba motory 140 koní. Teď už není diesel nutný, nové turbobenzíny jedou super.
@KANKUNEN
Je to ironie a nebo to s EV myslis vazne?
Pamatuju, ze jsi byl spise proti EV. Pletu se?
PS: opravdu to nemyslim nijak zle.
Je to ironie a nebo to s EV myslis vazne?
Pamatuju, ze jsi byl spise proti EV. Pletu se?
PS: opravdu to nemyslim nijak zle.
@KANKUNEN
to bolo len tvoje vnimanie rychlosti, ze kope a huci = jede ako z praku. Realne je ta 1,8 o chlp rychlejsia😒br />https😐/zeperfs.com/…tch7912-1454.htm
to bolo len tvoje vnimanie rychlosti, ze kope a huci = jede ako z praku. Realne je ta 1,8 o chlp rychlejsia😒br />https😐/zeperfs.com/…tch7912-1454.htm
Tak to je smutne. Presne moje parametry koupe vozu: kombik s velkym kufrem v benzinu a pokud mozno automatem. Jo, konkurence poptavky je vysoka. Jsem bral to, ze uz vetsina bude chtit jen SUV v EV nebo HEV podobe, ach jo.
@Frfla Spoustě lidí by Elroq stačil, v bazarech toho ještě moc není. Kona by už šla, ale je tak hnusná, že bych to nechtěl ani za darmo.
@KANKUNEN To uz si videl elroq v bazare?
@ptr078
Jelikož je řeč o sauto, zkus si tam dát vyhledat elroq. On dnes chodi do bazaru aniz by se podival na internet a dostupna auta? Budeš prekvapen, kolik jich tam je. To totiž není jen o bazarovych autech, ale i predvadeckach a skladovkach.
Jo já zapomněl, ty jsi vlastně ptr078, tam je to asi trochu horší, podle těch prispevku co píšeš.
Jelikož je řeč o sauto, zkus si tam dát vyhledat elroq. On dnes chodi do bazaru aniz by se podival na internet a dostupna auta? Budeš prekvapen, kolik jich tam je. To totiž není jen o bazarovych autech, ale i predvadeckach a skladovkach.
Jo já zapomněl, ty jsi vlastně ptr078, tam je to asi trochu horší, podle těch prispevku co píšeš.
To jsou spíš skladovky hele, ty ojetiny jsou psány, že budou k odběru s tím nájezdem až za nějakou dobu @Mikesus
No, technicky skladovka není bazarovka 😁 I když AAA taky nabízí občas nová auta, ale už budeš vždy druhej majitel, překupují to, ale od dealera je skladovka statisticky nové auto 😊 Nicméně ano, stačilo se podívat na Sauto a Elroq si mužeš jet koupit ještě dnes @Mikesus
@Ozzman
Nevím jak je to definované, ale jakmile nejsi první majitel, je to pro mne bazarovka. Ale ještě lépe, když to nabízí bazar, je to bazarovka.
V tom ale beru, že můžu mít jiný pohled, já do bazaru nikdy koukat po autech nejezdil. Kdyz uz, tak jen takhle online, kde jsou všechny auta co nabízí, i skladovky.
Nevím jak je to definované, ale jakmile nejsi první majitel, je to pro mne bazarovka. Ale ještě lépe, když to nabízí bazar, je to bazarovka.
V tom ale beru, že můžu mít jiný pohled, já do bazaru nikdy koukat po autech nejezdil. Kdyz uz, tak jen takhle online, kde jsou všechny auta co nabízí, i skladovky.
@Frfla
Ja si myslím, že kombiky v bazarech budou stále poptávané. Přeci jen bazarový zakaznik chce co nejvetsi pridanou hodnotu za svoje penize, na to zakaznik noveho auta úplně nekouka. A to prostě nabídne kombik vic. Víc prostoru, vic praktičnosti, vic dynamiky, vic jistoty v zatáčkách a to vše za menší peniz.
Ja si myslím, že kombiky v bazarech budou stále poptávané. Přeci jen bazarový zakaznik chce co nejvetsi pridanou hodnotu za svoje penize, na to zakaznik noveho auta úplně nekouka. A to prostě nabídne kombik vic. Víc prostoru, vic praktičnosti, vic dynamiky, vic jistoty v zatáčkách a to vše za menší peniz.
Já si nemyslí, že se liší myšlení SOUKROMÉHO kupce nového a ojetého auta, oba chtějí co nejvíc za své peníze, jenže ten kupec ojetého většinou auto nemá v záruce a proto hlavně od auta až na určitou část sebevrahů chce, aby mělo nízké servisní náklady, když už se tam něco vysype a to SUV bývá dražší, jak karosářské práce, tak třeba i jenom výměna pneu 😊 @Mikesus
@Ozzman
Pokud by mysleni bylo stejně, soukromý kupec by nikdy nekoupil nové auto, sle treba predvadecku, protoze to máš hned lepší pridanou hodnotu, nebo treba roční ojetinu. Ale pořád tu jsou soukromé prodeje nových a tam to prostě musí být jiné hodnotící parametry než value/money co nejvetsi.
Pokud by mysleni bylo stejně, soukromý kupec by nikdy nekoupil nové auto, sle treba predvadecku, protoze to máš hned lepší pridanou hodnotu, nebo treba roční ojetinu. Ale pořád tu jsou soukromé prodeje nových a tam to prostě musí být jiné hodnotící parametry než value/money co nejvetsi.
Myslim, že kdyby automobilky držely více výbav a kusu skladem, tak se soukromníci rozhodnou pro levnější skaldovky vždy 😁 Ale někdy prostě ta auta nejsou, nebo jsou ve výbavách či motorizacích, které nechceš... @Mikesus
@Ozzman a o tom je presne ten bazar. Je jen to co mají a bud bereš nebo ne. Není to o poptávce, ale o nabídce. Nabídka bazaru urcuje poptávku po ojetinach. Nové auto si muzes nakonfigurovat jak chces automobilka se snazi co nejvíc prodat. Tak nabídku urcuje podle poptávky.
No to ano, ale ten kupec se chová v té omezení nabídce stejně = největší přidanou hodnotu za své peníze , stejně jako to chce kupec nového 😁 @Mikesus
No to Rohypnolek nelibě ponese benzín!!! Voe jedině nafta , ty lidi vůbec tomu nerozumí 😁
@Sevca1
Naštěstí vetsina lidi ma rozum a pod tíhou faktů od dieselu odchází nebo odešla. Jen ti natvrdlí ignorujici fakta nici zdravo všem okolo dal. A třeba tvrdi, ze do mesta s tím nejezdi a pak tu od nich člověk čte, jak stojí pravidelne v nějaké kolone v různých obcích na 1/35.
Naštěstí vetsina lidi ma rozum a pod tíhou faktů od dieselu odchází nebo odešla. Jen ti natvrdlí ignorujici fakta nici zdravo všem okolo dal. A třeba tvrdi, ze do mesta s tím nejezdi a pak tu od nich člověk čte, jak stojí pravidelne v nějaké kolone v různých obcích na 1/35.
@Mikesus
Aké fakty myslíš?
Aké fakty myslíš?
@traveldrive
Proc se ptáš pokaždé? Pak člověk si myslí, že chceš jen trollit. Nebo máš taky diesel? Pak by ta zapometlivost mohla odpovídat.
https😐/www.news-medical.net/news/20230124/Brief-e😜osure-to-diesel-exhaust-can-affect-human-brain-function.aspx
https😐/pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/36641507/
https😐/www.uclahealth.org/…sk-of-parkinsons
https😐/pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC7357183/
A dalo by se pokračovat i ve vlivu mimo mozek. Jako zásadní je snížení kognitivnich funkci, tedy např. chápání psaneho textu, porozumění souvislosti, paměť, myšlení. Pak tady majitele dieselu se ptají porad dokola na to samé
Proc se ptáš pokaždé? Pak člověk si myslí, že chceš jen trollit. Nebo máš taky diesel? Pak by ta zapometlivost mohla odpovídat.
https😐/www.news-medical.net/news/20230124/Brief-e😜osure-to-diesel-exhaust-can-affect-human-brain-function.aspx
https😐/pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/36641507/
https😐/www.uclahealth.org/…sk-of-parkinsons
https😐/pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC7357183/
A dalo by se pokračovat i ve vlivu mimo mozek. Jako zásadní je snížení kognitivnich funkci, tedy např. chápání psaneho textu, porozumění souvislosti, paměť, myšlení. Pak tady majitele dieselu se ptají porad dokola na to samé
Ale on má pravdu ! Nafta je nejvhodnější motorizace... do nákladních aut, dodávek, velkých SUV, co jezdí s vlekem či do aut, které musí jezdit vyšší desítky tisíc ročně vysokou rychlostí po dálnici..... přesně všechny typy aut, které splnují potřeby typické české, ale nejen vlastně české, jakékoliv rodiny 😁 Bez TDI na dálnici ani nezkoušej najet, ale bacha až jen od 140kw TDI..@Sevca1
@Ozzman
Presne, TDI pod 140kw se ani na dalnici podle rohypnola nedostane. Tak k čemu vlastně je, když ma být na dalnici a k ničemu jinému?
Presne, TDI pod 140kw se ani na dalnici podle rohypnola nedostane. Tak k čemu vlastně je, když ma být na dalnici a k ničemu jinému?
@Ozzman 😁, tak to jsem byl na půl cesty tím správným směrem neb předešlá auta co jsem měl v naftě měla 110 a 88 kW. Teď už benzín ale opět ne 140 kW, takže zase špatně 😁
Benzin je nevhodnej na dálnici, vubec tam s tim nejezdi, nestačí to na to 😉 Já ale byl skoro u té vysněné mety se na dálnici podívat, ještě před rokem, měl jsem diesel, dvoulitr, ale chybělo mu 8kw a navíc to nebylo TDI 😐 @Sevca1
@Ozzman
Tak teď už máš o 4kw vic, už na dalnici muzes. Ja mam vykonovou rezervu dost. Tak ne že budeš zdržovat jo? 🤣
Tak teď už máš o 4kw vic, už na dalnici muzes. Ja mam vykonovou rezervu dost. Tak ne že budeš zdržovat jo? 🤣
@Ozzman
Jo tak to já nepochopil. Ten diesel je nutná podmínka, já myslel jen těch 140kw a dynamika. Ze do 140kw vubec nic
Jo tak to já nepochopil. Ten diesel je nutná podmínka, já myslel jen těch 140kw a dynamika. Ze do 140kw vubec nic
@Mikesus😒br />
ty tam taky nemuzes protoze se jasne ukazalo ze hybrid na dalnici nesmi. A ja taky ne, protoze phev taha zbytecnej balast...
Jako co musis mit v hlave na tydle hesla...
Jako co musis mit v hlave na tydle hesla...
Hlavně NE tažné. Utahaný krám ze stavební firmy s vylágrovaným vším co jen jde. To se pak napucuje, pořádně i zespodu umyje a pak frr prodat.
@Jakub Nábělek V mnoha případech vídám tažné používat pouze pro nosič na kola párkrát ročně. Dokonce taky jsem už na tento systém přešel. Špinavé kola z trailů se mi nechce dávat do auta, navíc se mi vedle nich nechce spát/odpočívat a proč se tahat a dávat to na střechu? Nehledě na spotřebu. A jestli má auto 5 nebo 6 metrů, je mi jedno.
@Jakub Nábělek Když kupuji do firmy nová kombi nižší střední tak zásadně s tažným i když jej pro firemní účely vůbec nepotřebuji. Jednak to ocení technici co s auty jezdí (typicky kola na kouli a ten kdo bydlí na vesnici občas potřebuje něco odtáhnout od/z domu), protože je využívají i k soukromým účelům. A druhak (a to zajímá mě), takové auto když jde do frcu, tak se pak prodá daleko rychleji a za daleko lepší peníze než stejně vybavené auto bez tažného, prostě velká poptávka zvedá cenu.
@Ham.
Nikdy nebyl problém prodat auto i bez tazneho a ani na ceně to nebylo znát. A naším zaměstnancům nechybí tazne nikomu, dával jsem vsem možnost si vybrat. S taznym jsem skončil jediny já, kvuli kolům. A stejně jsem ho využil 3x za 3 roky, šlo by to i bez něj.
Nikdy nebyl problém prodat auto i bez tazneho a ani na ceně to nebylo znát. A naším zaměstnancům nechybí tazne nikomu, dával jsem vsem možnost si vybrat. S taznym jsem skončil jediny já, kvuli kolům. A stejně jsem ho využil 3x za 3 roky, šlo by to i bez něj.
nikdy nepochopim, k cemu 1/3 cechu potrebuje kouli na aute
asi nemaj ty svoje, tak si myslej, ze to vykompenzujou
asi nemaj ty svoje, tak si myslej, ze to vykompenzujou
@topten Lyžovat neumíš že, kolo tě neuveze a jsi líný si domů něco odvézt.
@KANKUNEN
lyzoval sem vcera - bylo krasne, v listopadu kazdej rok ledovec na tuxu, letos na jarni prazdniny val thorens, vloni wengen
loni na kole jen 1500km, nemel sem moc casu
ze zahrady nepotrebuju nic odvazet
travu neshrabuju ale necham lezet, kompostovatelne biologicke zbytky kompostujeme, vetve spalime na zahrade
jednou za 14dni nam odvezou polovinu popelnice se smesnym
tridime, papir, plasty, kov, sklo
strarou pracku a sucicku nam odvezli kdyz nam privezli novou
az to potka lednici a mrazak, bude to stejny
kdyz se sejde vetsi odpad, nalozim ho do auta a odvezu do sberneho dvora
stresni box mam na strese, kola taky, mam tak lepsi pristup do kufru
k cemu ja bych potreboval kouli?
a k cemu ji potrebuje 1/3 lidi ??
lyzoval sem vcera - bylo krasne, v listopadu kazdej rok ledovec na tuxu, letos na jarni prazdniny val thorens, vloni wengen
loni na kole jen 1500km, nemel sem moc casu
ze zahrady nepotrebuju nic odvazet
travu neshrabuju ale necham lezet, kompostovatelne biologicke zbytky kompostujeme, vetve spalime na zahrade
jednou za 14dni nam odvezou polovinu popelnice se smesnym
tridime, papir, plasty, kov, sklo
strarou pracku a sucicku nam odvezli kdyz nam privezli novou
az to potka lednici a mrazak, bude to stejny
kdyz se sejde vetsi odpad, nalozim ho do auta a odvezu do sberneho dvora
stresni box mam na strese, kola taky, mam tak lepsi pristup do kufru
k cemu ja bych potreboval kouli?
a k cemu ji potrebuje 1/3 lidi ??
@topten Mozno to svedci skor nieco o tebe. Gula zvysuje nasledne cenu pri predaji, da sa uz vatsinou skryt, ked ju nepotrebujes. V beznej premavke ti castokrat zachrani zadny naraznik a vraj ste narod kutilu, tak pri chaluparceni, prevoze vatsich predmetov, stavani je to na nezaplatenie. Ty asi len prdis do perin, ked mas take blbe otazky
@ptr078
das za kouli 30 litru, abys auto jednou prodal o 10 draz nez bez koule..
ty ses teda myslitel cobole
das za kouli 30 litru, abys auto jednou prodal o 10 draz nez bez koule..
ty ses teda myslitel cobole
@topten Si z toho vybral to najmenej podstatne, ale co od debila cakat. Mimochodom, mozes napriklat kupit skladovku, predvadzacku s gulou bez dostatocnej investicie
@ptr078
Predvadecka s kouli. Tak určitě. Tech je na každém rohu. A tam ta koule taky byla zadarmo a cenu neuvedla. Jestli je jediný/hlavní argument následná cena, tak to jen svědčí o tom, kdo tu ten debil, co zminuješ, je. A topten to nebude.
Predvadecka s kouli. Tak určitě. Tech je na každém rohu. A tam ta koule taky byla zadarmo a cenu neuvedla. Jestli je jediný/hlavní argument následná cena, tak to jen svědčí o tom, kdo tu ten debil, co zminuješ, je. A topten to nebude.
@Mikesus Debili si dali zraz pohonit ego. Nepisem, ze kazda skladovka ma gulu. Obcas sa najde aj balik, kde je gula za vyhodnu cenu. Kupil som dve skladovky kde bola gula, za ktoru som nevynalozil dodatocne investicie. Ked mas problem ako vzdy pochopit pisany text, vrat sa do zakladnej skoly, mna tvoj koko...tizmus naozaj nezaujima. Dnes uz 3krat pises pico..viny, ak sa nudis chod cuchat dizle kolo domu, nevidis rozdiel medzi bazarovkou a skladovkou, ty nepotrebujes gulu, tak je to hlupost a zbytocnost, ale rozumy tu budes rozdavat kazdy den pod kazdym clankom. Strc si ego do pr...le a hlavne die away from me dickhead
@topten
Co je nepochopitelného na tom, že kouli potřebuje ten, kdo chce táhnout přívěsný vozík nebo dát si dozadu nosič na kola?
Co je nepochopitelného na tom, že kouli potřebuje ten, kdo chce táhnout přívěsný vozík nebo dát si dozadu nosič na kola?
@Tycoon
1/ 3 ??
je to podobny jako s chrochtem pod kapotou jeste nedavno
bez chrochtra jsi v hospode nebyl opravdovej chlap
dnes pro tyhle pitomce nejsi opravdovej chlap bez koule
1/ 3 ??
je to podobny jako s chrochtem pod kapotou jeste nedavno
bez chrochtra jsi v hospode nebyl opravdovej chlap
dnes pro tyhle pitomce nejsi opravdovej chlap bez koule
@ptr078
Jo víme už, ze v tvé hospodě nejsi chlap, kdyz nemas kouli na autě nebo diesel pod kapotou. Normální lidi tohle nastesti nemusi řešit.
Jo víme už, ze v tvé hospodě nejsi chlap, kdyz nemas kouli na autě nebo diesel pod kapotou. Normální lidi tohle nastesti nemusi řešit.
@topten
Nechápu tu zášť vůči lidem, co chtějí kouli na auto. 1/3 to chce, ty patříš mezi ty 2/3, co to nechtějí. Nikdo ti přece nenutí ani nepřemlouvá, aby sis dal kouli na auto.
Jinak já třeba kouli na autě nemám, v případě potřeby si půjčím auto od mámy. Ano, máma si nechala na své auto namontovat kouli. Tak jako na všechna svá předchozí auta. To je překvápko, co? Tvůj příměr s chlapem v hospodě je prostě jen nenávistný výkřik.
Nechápu tu zášť vůči lidem, co chtějí kouli na auto. 1/3 to chce, ty patříš mezi ty 2/3, co to nechtějí. Nikdo ti přece nenutí ani nepřemlouvá, aby sis dal kouli na auto.
Jinak já třeba kouli na autě nemám, v případě potřeby si půjčím auto od mámy. Ano, máma si nechala na své auto namontovat kouli. Tak jako na všechna svá předchozí auta. To je překvápko, co? Tvůj příměr s chlapem v hospodě je prostě jen nenávistný výkřik.
@topten
nekoupim do firmy auto bez taznyho, nema ho u nas akorat etron a sere me to. 1/3 je odpovidajici, od kol az po vlek...
nekoupim do firmy auto bez taznyho, nema ho u nas akorat etron a sere me to. 1/3 je odpovidajici, od kol az po vlek...
Všichni se tu bijeme vždy v prsa při prodejích nových aut, jako by tu nikdo nekupoval ojetiny a hádáme se, jak to ukazuje to co lidi chtějí, jenže u ojetin je vidět co lidi chtějí a taky z čeho je vybírat. Zájem o SUV roste, protože zkrátka ubývá kombíků, taky u druhokupců dlouho vládla nafta a to hlavně proto, že byla v nabídce po firmách a že dlouhé roky přímovstřikových benzinů byla sázka do loterie. Nyní se situace trochu vylepšuje, ale než se tady strhne hejt na kupce nafty, uvědmote si, že pokud někdo na nové nemá a chce třeba trochu starší auto, i rodinné, tak ono opravdu není moc z čeho vybírat a je to zkrátka ekonomické rozhodnutí, kdy u řady benzinových aut mohou nastat daleko dražší výdaje a daleko dříve, než u nějakého povedeného naf´táku, na emise sni u ojeti nikdo nehraje. Osobně dnes brát ojetinu v té průměrné cenové,nebo spíše nejobvyklejší, což je 2-3 sta, tak se taky naftě bránit nebudu, protože to zkrátka ani nepujde jinak.
Ozzy, je smutné, že jsi tu sám mezi elektro dieslo extremisty.
@Ozzman
No ja ojetinu bych nekoupil v aktuální situaci a ani nekoupím. Radeji dam vic za nove auto a mam presne takove jake chci a moderní. Zároveň souhlasim, ze u ojetin je lépe vidět co lidi skutečně chtějí, ale zároveň je to zkresleno nabídkou, protoze presne zde je sektor, kde nabídka určuje poptávku, ne poptávka nabídku, jak to je běžné.
A kdyz kouknu co je za vraky v nabídce za 200-300, tak to bych radeji jezdil mhd tedy.
No ja ojetinu bych nekoupil v aktuální situaci a ani nekoupím. Radeji dam vic za nove auto a mam presne takove jake chci a moderní. Zároveň souhlasim, ze u ojetin je lépe vidět co lidi skutečně chtějí, ale zároveň je to zkresleno nabídkou, protoze presne zde je sektor, kde nabídka určuje poptávku, ne poptávka nabídku, jak to je běžné.
A kdyz kouknu co je za vraky v nabídce za 200-300, tak to bych radeji jezdil mhd tedy.
Jenže to je přesně ten duvod proč jsem psal ten příspěvek. Ty si mužeš nové auto dovolit, ale bez urážky, neumíš se asi do té situace vžít a nevěřím, že by si jezdil jen MHD byť by si ho využíval klidně více. Ojeté auto není žádná ostuda a drtivá většina lidí si prostě vybírat ani jinak nemůže a auto potřebuje či ho chce používat a nemužeme se za to zlobit. Sám jsem vždy měl jen ojetiny, takže vím, jaké to je. @Mikesus
@Ozzman
Ja to ale chapu a rozhodně to není něco méněcenneho. Ale musí počítat s potenciálními naklady na servis a udrzbu. Jinak takovej člověk je pro mne menecennej, kdyz si kupuje auto, neudrzuje ho a tim poškozuje všechny okolo. Bez ohledu, jestli jen chce nebo potřebuje.
Ale ne nekoupil bych takové auto právě proto, že kdyz bych na auto nemel, tak se s tim prostě musím smířit nebo něco s tím dělat. Bud mám na opici a užívám ji, nebo si ji neporizuju.
Ja to ale chapu a rozhodně to není něco méněcenneho. Ale musí počítat s potenciálními naklady na servis a udrzbu. Jinak takovej člověk je pro mne menecennej, kdyz si kupuje auto, neudrzuje ho a tim poškozuje všechny okolo. Bez ohledu, jestli jen chce nebo potřebuje.
Ale ne nekoupil bych takové auto právě proto, že kdyz bych na auto nemel, tak se s tim prostě musím smířit nebo něco s tím dělat. Bud mám na opici a užívám ji, nebo si ji neporizuju.
@Mikesus ja uz na novy dlabu. Bz4x bylo posledni co sem si koupil. Vytaci mi vsecky mozny i nemozny asistenti stejne jako předražený servisy, vytaci mi nepretrzity pipani vsech moznych zbytečných funkci. Az toyote dojdou baterky, jdu do mercedesiho diesela z 90 let. Uz sem mel tri a byly to nejlepsi auta. Porad jich je peknejch docela dost. A nemusim priplacet DPH
@Mikesus
posledni novy bylo iX a roky si ted novy nekoupim, nenecham se obtezovat asistentama co nechci. Kraksna co me nenecha najet v zatacce na krajni caru (a to dela vsecko vcetne HL kde to ale jeste slo vypnout drzenim na volantu) mi nesmi domu
posledni novy bylo iX a roky si ted novy nekoupim, nenecham se obtezovat asistentama co nechci. Kraksna co me nenecha najet v zatacce na krajni caru (a to dela vsecko vcetne HL kde to ale jeste slo vypnout drzenim na volantu) mi nesmi domu
@kesumb
Jak te nenechá najet na krajnice? Když se zatočí volantem, tedy je v něm odpor, tak se udržování v pruhu vypne a jen pipa, nijak nezasahuje. Možná ale nechápu konkretni situaci.
Mne nemají potřeba asistenti zasahovat a max občas zapipa. V toyote jedno pipnuti, v lexusu 3x decentní, nic co by bylo nějak otravne. Do řízení nemají potrebu zasahovat, kdyz to neni nezbytné ( třeba jsem netušil že pomáhá i volantem při vyhybacim manevru, to jsem zjistil až kdyz jsem potkal sebevrazednou srnku)
Jak te nenechá najet na krajnice? Když se zatočí volantem, tedy je v něm odpor, tak se udržování v pruhu vypne a jen pipa, nijak nezasahuje. Možná ale nechápu konkretni situaci.
Mne nemají potřeba asistenti zasahovat a max občas zapipa. V toyote jedno pipnuti, v lexusu 3x decentní, nic co by bylo nějak otravne. Do řízení nemají potrebu zasahovat, kdyz to neni nezbytné ( třeba jsem netušil že pomáhá i volantem při vyhybacim manevru, to jsem zjistil až kdyz jsem potkal sebevrazednou srnku)
Je to zradna svinje, taha za volant kdyz to nejmin cekam a i kdyz to je vypnuty. Na uzkych okreskach uplna hruza.
To ksme dva a ten nejchytřejší neví o co jde
To ksme dva a ten nejchytřejší neví o co jde
@Zetti
Nevím, protože mi to nedělá. Tak se ptám, kdyz s tím systémem uz mám najezdeno pres 200tis km. Obzvlast kdyz ten systém se v zatáčce vypina kdyz toci volantem clovek
Nevím, protože mi to nedělá. Tak se ptám, kdyz s tím systémem uz mám najezdeno pres 200tis km. Obzvlast kdyz ten systém se v zatáčce vypina kdyz toci volantem clovek
@Ozzman zhrnieme to jednoducho, ponuka v bazáre kopíruje odstupom času predaje nových vozidiel (neriešme pohon alebo typ karosérie) . Keď si ako kupujúci vyberám v nejakej cenovej a vekovej hladine, tak sa ľahko stane, že nájsť napríklad ten benzín bude hľadanie ihly v kopci sena, zatiaľ čo z dízlov si budem môcť vyberať a ľahšie nájdem kus v lepšom stave ako keď vyberám z veľmi malého množstva
Já se třeba dívám na Audi A4 protože nevěřím, že u auta které stálo nové mega, je možné mít jednozónovou klimatizaci a odporné látkové sedačky s krátkým sedákem. A těch je na inzerci drtivá většina.
@Michal Koutný Na druhej strane sa dal pri poslednej a4 kupit benzinovy dvojliter s manualom
To byl ten 110kw že ? Ten mne hodně zajímá, jak jede proti 1.5 TSI 110 @ptr078
@Ozzman Ano podladeny dvojliter, mam len kratku skusenost, ale v nizsich otackach je zivsi, nie je taky bezpohlavny ako 1.5 a zda sa mi vhodnejsi na dialnicu, pri rychlosti nad 130 uz ma lepsiu spotrebu ako 1.5ka.
Mimochodem: neroste zajem, ale nabidka.
Vzhledem k podilu SUV na nove prodanych autech je to logicke.
Jakkoliv nestastne.
Vzhledem k podilu SUV na nove prodanych autech je to logicke.
Jakkoliv nestastne.
Škoda, že nezkoumali i to, jaké převodovky zájemci hledají. Ale tipiju velkou převahu manuálních.
Kombík, benzín, manuál, koule. Prostě český standard.
No a podle tycoon a rphyonola to zase vypadá, ze většina bude vyhledávat diesel. A taky to není.
A můžeš rict, podle ceho si vyhodnotil, ze podle meho mají lidi vyhledávat EV? Já jen píšu, že v dieselech jezdici po meste jsou bezohledna prasata, co nici zdravi vsem okolo a kdyz auto, jakékoliv, neplní v provozu emise, nemá tam co dělat.
Ačkoliv je diesel o dost lepsi než před 2015, tak pořád je to asi tak 5-10x horsi v jedovatych emisích než benzin. Zejména NOx. Ale beru to ve vztahu ke koncernovym motorům, které jsou v tomto dost tragicke. Takze ano uznavam ze do jednoho pytle můžu hodit i ty, kteří se to snaží minimalizovat, a je to třeba jen 3x vic.
Ze se to zlepšilo, neznamená že to zmizelo. To spíš ty nevíš, co z toho realne jde.
Třeba tady, nová proace city, 1.5, NOX 48mg. Je to 8x vic nez moje větší krabice. A to nemusim ani zmiňovat další věci jako komfort, dynamika.
https😐/www.google.com/url?…
https😐/www.google.com/url?…
https😐/www.autolexicon.net/cs/articles/emisni-norma-eur👋
Podívej se kde jsme byli s úrovní škodlivých emisí před 20 lety a kde jsme dnes.
dnes sem jel kousek za asi 10 letym chrochtravym trojkovym baworakem
strasnej smrad
pak sem se zastavil pro svacu
pred kramkem stal nastartovanej chrochtavej focus
strasny, strasny, strasny
ten chlapek s toho fucuse smrdel na celej kramek
nejspis se od leta nemyl, takze tomu to je jedno
Takze kdyz jedno auto zbytecne vyda za 2 auta, tak při milionů je to jako být tu jezdilo o 2miliony vic aut. A to se bavíme jen o tech nejlepších, kde to je jen 3x vic. Ono to je třeba 8x vic, 10x vic. Takze najednou to není o 1M, ale jako by tu jezdilo místo jednoho milionu tech milionů 8.
prosim prestante sirit info, ze vyfukove plyny jsou zdravi neskodne.
Neni to pravda.
Zlepšení není vyřešení. Kdyz do jídla dostaneš 200mg ( ssmrtelna davka ) arsenu nebo jen třetinu, 65mg s poškozením zdraví. Zlepseni na 1/3 a porad to není vyreseni. Tak tu přestaň lhát a bagatelizovat skutečnost. Dle WHO je zdravotni riziko u NOx od 200 μg/m³ jednu hodinu, 25 μg/m³ jeden den a 10μg/m³ rok. No a díky těmto nadmíru vypouštění emisi je treba v praze i 60μg/m³ za den. Takze kdyby nebylo těchto jedometů, jsme na třetině a do denního zdravotně údajně nezavadneho limitu se vejdeme. Ale protože tu mame tyhle nevyřešené, i když zlepšené jedomety, porad máme nadlimitní emise. Stačí používat hlavu, ale pro dutohlavy je to tezke no. Ty vidi zlepseni a mysli si, ze to je vyřešené.
Co prach z brzdových destiček a pneumatik? Před tím se začnete tetelit strachy kdy?
realna mereni v Praze ukazuji, ze koncentrace na ulici naprosto bezne prekracuji limity.
DPF castice neresi, jen posunuji smerem k menším casticim.
A hlavne. Dnes nova auta budou za par let taky ojeta a budou to zas sazomety hako dnesni stara auta.
Ceny DPF jsou klidne pres 100 tis.
Kdo to do ojeteho auta investuje?
Ja ale nemluvim o hlavě ve výfuku, ale dlouhodobe mereni v ulicích. A to je prekroceno 3-5x než je zdravotni limit. Aha. Takze zaostalá generace ignorujici fakta. Ze vy jste to ignorovali neznamená, že se to má ignorovat dal. Nastesti doba, kdy neviditelné znamená neexistující už mizí a je tu jen par zaostalcu, kteří když nevidi kouř a neciti smrad, tak tvrdí ze z toho nic nevychazi
No a porad to je i s těmito komplikovanými vecmi to je až 10x horsi
pro servisy to je zlatej dul, nocni mura to je pro ty, co na dyzl naleteli
Nikdy jsem diesel neměl, ani jej nikdy mít nebudu, a třeba mámu jsem přesvědčil, ať nekupuje diesel.
Včera nebo předevčírem si tvrdil, že zájem o BEV celosvětově roste, ačkoliv skutečností je, že v EU zájem klesá. Tvůj optimismus ohledně BEV nekoresponduje s realitou.
Celosvetove roste. To chceš popřít? Stejně tak jako klesa poptávka po dieselech. Jestli jsem si to pomotal u tebe s dieselem, pak se omlouvám.
Ze v Evropě jsou prispevky na diesel vic nez na EV je bohuzel fakt, který je i ovlivnen zaostalosti Evropy v myšlení ohledně zdraví a i technologickem pokroku v automotive způsobeny právě talcenim dieselu.
Omlouvám se za chybu, nepsal si celosvětově (což by byla pravda), ale na celém světě (což není pravda). Ale netřeba dále slovíčkařit.
Jsem také odjakživa proti daňovému zvýhodňování motorové nafty.
Ale souhlasím, že tlačení dieselu před 20 lety ze strany EU byl stejný nesmysl jako tlačení EV teď. Za 20 let se tomu budeme smát a lomit rukama.
Kolik se nafte zvyhodnilo miliard za posledních 20 let v celé Evropě a kolik EV?
Jo to jsou všechno jedna sorta lidského odpadu
Ty si podej ruku s rohypnolem a ericnem. Ja osobně jsem zastáncem kombiku a budou mi chybět, ale takova je realita u nových aut, ze o ne zájem klesá. Ze na tom budou biti ti, co si nové auto nemůžou dovolit, to je bohužel smutná realita. Ale automobilky zajima zakaznik nového auta, ne toho olitaneho.
Zrovna tak mne chýba MPV, hlavne v kompaktnej triede. Vyšší posed, variabilita a priestranná kabína mi vyhovujú, klasika (napr. Octavia) mi už prestáva vyhovovať kvôli nepohodlnému nastupovaniu a vystupovaniu. Taký Grand Scenic alebo konkurent od Citroenu ideál. Škoda, že sa to už dnes nerobí, ale ktovie, možno o rok siahnem po nejakej slušnej jazdenke a pár kilometrami na počítadle.
Jo to je škoda, že takova auta zmizela. Místo toho dobytčáky vyrobené z dodávek, kdy přeprava člověka je na úrovni balíku od nějakého messengera a k tomu jedy otravujici vlastni deti. Nastesti když bude opravdová krize a nastane nedostatek prostorných aut s normálním motorem pro rodinu, pořád se dá dovezt z Ameriky Sienna apod.
Ono je to hodně dáno věkovou strukturou kupujících. V mnoha evropských zemích je průměrný věk člověka, co kupuje nové auto, 60 let, zatímco průměrný věk člověka kupujícího ojetinu je výrazně nižší. A tím pádem se rozevírají nůžky mezi poptávkou po SUV u nových aut a kombíků u ojetých aut.
Můžeš dat odkaz? Ten věk mi nějak nesedí. Jako že si koupi nove auto v průměru až v 60?
Odkaz bohužel nemám, zkus si to vygooglit sám. Ale pamatuju si, že v mnoha zemích je to opravdu kolem těch 60 let. Jde samozřejmě o privátní zákazníky, nikoliv fleetová auta.
Jasně, tak u fleetu a firmy tezko urcit vek kupujícího. 😁
Jako je to zajímavé a nijak nerozporuju. Ale upřímně, tak důležité pro mne to není abych to hledal. Možná někdy pro zajímavost. A samozřejmě, věková skupina rozhoduje zasadne.
Kolikrát se podívám na diskuzi, tam hádka mikesus týmu s rohypnolem na 70ti příspěvcích a ani to nečtu. Je to úplně zbytečné.
Ono nastetsi víme, že zrovna ty ten přehled nemas. A ten chybějící přehled doháníš lží. Uz jsi tu byl přistižen při lži velice podobne jako rohypnol.
Nejlepší je mít takové auto, které je spolehlivé a nemodlit se jako u treba u skodovky, aby aspoň záruku vydržela. Nebo podle toho se omezovat, protoze víš, že se to zaručeně vysype, jen proto, že neumí udělat kvalitní produkty.
A u té Škodovky máš tu výhodu, že potenciál vyřešit opravu levně je obrovský. Narozdíl od takové Toyoty, na kterou horko těžko něco seženeš a některé závady prostě ani neopravíš. Namátkou u toho Yarisu odešlo nastavování vnitřní cirkulace vzduchu a přestala svítit část displeje a to je prostě neopravitelný.
Ono je jich víc, ale skodovka/volkswagen mezi ně už tak 20 let nepatří.
A tech statistik ukazující VW na chvostu se najde mnoho.
https😐/www.visualcapitalist.com/…onsumer-reports/
Styska se ti?
“ Nejrychleji se v Česku z pohledu pohonu zvedá zájem o elektromobily”
Jiste, je to procentualni rust z maleho zakladu, ale je to trend.
Nabidka EV na trhu ojetin je velice uzka. I nabidka novych EV aut se tepreve rozšiřuje.
Je naprikld nejake EV kombi? No a i jen tohle ti vyrazuje podle tohoto článku EV z vyberu 48% zajemcu.
Proc to stale resis?
Cpe ti nekdo elektromobil?
Nevim kde zijes a co ti kdo dela, ale ziji v CR a nikdo mi elektromobil nenuti.
Článek není o nabídce, ale naopak o poptávce. Poptávka je něco, na co evropští politici a úředníci i diskutéři jako ty většinou zapomínáte.
Ano, cpe mi to platné znění evropské směrnice.
Jak poznám poptávku, kdyz se jedná o oblast trhu, kde poptávku určuje nabídka a ne opačně jak je to nejen u nových aut?
Tobe nejaka smernice cpe elektroauta pri nákupu ojetych aut?
To je právě to chybné uvažování vás, co chcete nadiktovat elektromobilitu.
Poptávka není určena nabídkou. Poptávka je to, co lidí chtějí. A když se nabídkou nestřetne s poptávkou, nenastane obchod a lidi se zpravidla zařídí jinak. To není jen teorie, to jsme zažívali za komunismu.
Ojetá auta lze obchodovat poměrně volně, takže když je po tom poptávka a nabídka je nedostatečná, tak lidi dovážejí ojetá auta z Německa apod. Naopak málo poptávaná ojetá auta se zase vyvezou někam jinam.
Takze vlastne rikas, že statistika z clanku neodráží realitu a zajemce o EV jde spise smer nemecko.
Proc furt těším elektromobily?
Nikdo ti je nenuti a uz vubec ne ojete.
Vidis, ze nabidka spalovaku je ohromna. Stejne tak mnozstvi clanku atd
Proc travis cas pod clanky o elektromobilech a neustalim opakovanim jak ti je nekdo nuti?
Tak si na tom Sauto neco vyber jsou tam super benzinova auta za par korun.
Neříkám. Statistika z článku odráží to, co lidé poptávají. A sám se můžeš na sauto podívat, co je naopak v nabídce.
No a pak je to o tom, jestli se nabídka a poptávka střetnou. A pokud ne, tak obchod neproběhne, nebo proběhne jinde či jinak.
Nemusí jít jen o dovozy a vývozy. Když kupříklad 3 % kupujících poptává LPG, ale nabídka LPG je méně než 1 %, tak lze předpokládat, že si koupí benzín a přestavbu na LPG si nechají dodělat po koupi (já jsem to kdysi při koupi ojetého auta udělal právě takto). Co udělá zájemce o BEV, když se jeho poptávka nestřetne s nabídkou, budeš určitě lépe vědět ty.
Proč? Protože se mi nelíbí, že mě EU dle aktuálního znění příslušné směrnice nutí od roku 2035 kupovat elektromobily. Nesouhlas nevyjadřuju jen tady, ale i ve volbách.
Vůbec jsi to nepochopil. Ojetých aut není nekonečno a nekonečné varianty. Kdyz to nikdo nekoupil nové, nebo neprodává, bazar si takové auto nevycuca z prstu, aby ho nabídl. Proto v bazaru je poptávka určena nabídkou. Nabídka určena poptávkou je u novych aut a je to tak v pořádku. Co lidi chtějí, to automobilky nabidnou.
Já chápu, jak to myslíš. Máš pravdu v tom, že autobazar nebo prodejce nových aut nemůžou nabízet něco, co nemají. Ale nemáš pravdu v tom, že poptávková strana ekonomiky se této situaci plně přizpůsobí. Přizpůsobí se jen částečně, ale jinak hledá cestu, jak poptávku uspokojit.
Když omezená nabídka aut nedokáže uspokojit to, co žádá poptávka, tak se často stane to, co třeba na Kubě, nebo nyní v Nizozemsku. Začne stárnout vozový park. A nemusíme chodit daleko. Vezmi si třeba, jak Stellantis kvůli plnění směrnice EU omezil prodeje svých dodávek a MPV se spalovacími motory. A lidi vzali útokem dealery Toyoty a ta má se svým Proace a Proace City doslova žně. Na druhé straně Toyota nenabízí v EU některé varianty Land Cruiserů. A využívají toho nezávislí dovozci, kteří to dovezou ze Saúdské Arábie. Když není nabídka aut na LPG, tak si to lidi nechají přestavět v nezávislých dílnách. Těch příkladů, kd si poptávka nakonec vynutí nabídku, je prostě hodně. Takhle prostě funguje ekonomika. Že to nechápou evropští politici, to je asi očekávané, ale že to přestali chápat i manažeři automobilek, to je opravdu zarážející.
Takze te ted trapi, ze v roce 2035, zedy za 10 let si nebudes moc koupit nove (ojetin o kterych je clanek se to vubec nedokne) auto na fosilni palivo. Spalovak na syntetiku si budes moci dal koupit.
Takze mas 10 let na to si neco koupit a pak 8 let bez obav jezdit.
Opravdu si myslis, ze se za 18 let elektromobil nikam neposune? 😀
Resit dnes co si koupis z 10 a vice let za auto… to jsou starosti…
Trápí mě už jen ten princip, že někdo chce nařizovat technologie. A samozřejmě mi vadí, že někdo mi chce za 10 let zakázat si něco koupit. Stejně bych protestoval, kdyby třeba vznikla směrnice, že za 10 let bude zakázáno koupit si rohlík s pařížským salátem.
Oba dva víme, že "spalovák na syntetiku" je falešná hra. Něco jako německé dotace na stavbu elektáren spalujících fosilní zemní plyn s příslibem, že v budoucnu se v tom bude spalobvat obnovitelný vodík. "Spalovák na syntetiku", pokud by jej někdo po roce 2035 povolil, bude schopen spalovat běžná fosilní paliva.
BTW Posune se elektromobil i spalovací auto. Od toho ten vývoj je.
Kratce.
Spalovak se zakazuje pro jeho skodlivost.
A vyvoj spalovaku.
Netvrdi se neustale, ze euro7 melo výt nesplnitelne?
U baterii nejsme ani na dohled limitů a uz dnes se testuji baterii ktere jsou vyrazne lepsi nez dnesni. Co je u spalovaku?
Já chci, aby auta škodila méně. Proto bych podpořil kompletní adaptaci americké normy EPA Tier 3.
Dnes EU povoluje prodávat auta plnící Euro 6e, která limituje emise škodlivých látek HC+NOx na 128 mg/km (v nejpřísnější kategorii) až po 215 mg/km (v nejmírnější kategorii).
USA je limit 12 mg/km (v nejpřísnější kategorii) až 100 mg/km (v nejmírnější kategorii), přičemž výrobce musí v roce 2025 dodržet průměr za všechna prodaná auta 18 mg/km (minulé roky to bylo mírnější, aby se výrobci mohli postupně adaptovat na cílovou hodnotu).
Mít 10krát přísnější limit na škodlivé látky by byl slušný vývoj, ne?
Skodlivost spalovaku je i CO2.
Jaky teda vidíš vyvoj u spalivaku?
EV maji aktualne mnoho zpusobu jak zasadne zlepsit a zlevnit baterie a mnoho už prodelava testy.
Vidis neco takoveho u spalovaku?
Ano, baterie se vyvíjejí, to je jasné. Budou lepší, levnější. Jenže elektromobily vyřeší jen část CO2. Tipuju, že elektromobily celosvětově dosáhnou na cca 1/3 trhu. A pokud tě opravdu trápí CO2, tak je potřeba vyvíjet řešení i pro ty zbylé cca 2/3 trhu, které bude pohánět spalovací motor. Zvyšování účinnosti pohonného řetězce i vývoj paliv s menší emisní stopou CO2 jsou nezbytností, pokud chceš zlepšit klima.
Ok staci si nastavit nepodlozene info o 2/3 a nemusis nic resit😀