Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Veterán

Zpět na článek

Renault 8 byl takové francouzské embéčko. V 60. letech to byl u nás hit

21 komentářů

Othello
V případě chladiče je porovnání se Š1000 chybné, u škodovky určitě chladič nebyl umístěný za motorem jako měla R8
A termosytič není předehřev nasávaného vzduchu

Co se týká R8 musel být dost úlet do něj montovat i tu třístupňovou převodovku. V kombinaci s kotoučema na všech kolech to vypadá fakt divně
traveldrive
@Othello
To vieš, bola iná doba. Pokrok nenastával skokovo, ale po kvapke. Citroen Traction Avant bol tiež pokrokový stroj - ale vypadal ako auto starého otca.
Predsa len, R8 má už vyše 60 rokov...
Porovnanie so Škodou 1000MB je celkom chybné. R8 bol posledným Renaultom koncepcie s motorom vzadu, Š1000MB bola prvá taká škodovka. Pre mňa je prechod na túto vtedy už značne zastaranú koncepciu dodnes trochu nepochopiteľný.
Othello
@traveldrive
tak zrovna ty kotouče na všech kolech byly pěkný skok v pokroku
traveldrive
@Othello
Určite, ale myslel som tým, že na jednom aute zas nebolo hafo takých noviniek. Brzdy boli pokrokové, prevodová skriňa zase nie. Z dnešného pohľadu to vyzerá divne tak ako si vyššie spomenul, ale vtedy ešte nevedeli, že dnes majú autá manuálne šesťkvalty a trojstupňová prevodovka bola OK.
Othello
@traveldrive
máš pravdu že na to koukáme dnešníma očima
tehdy to určitě viděli jinak
Arese
@traveldrive Přitom to rozhodnutí zvolit tehdy již zcela neperspektivní koncepci s motorem vzadu bylo bohužel osudové - pohon předních kol byl nerealizovatelný kvůli chybějící výrobě homokinetických kloubů a zachování tradiční klasické koncepce z Octavie se jevilo jako málo inovativní...😟
Avatar - Ringhofer
Ringhofer
Domnívám se, že embéčko bylo takový český Renault 8.
Arese
@Ringhofer Nikoliv, pro design embéčka se stal vzorem předchozí Renault Dauphine, R8 se stala designovým vzorem pro Š 100/110.
Avatar - Ringhofer
Ringhofer
@Arese Děkuji za upřesnění (já měl na mysli jen časovou posloupnost prací na zadomotorech ve škodovce a v Renaultu).
Arese
@Ringhofer Rádo se stalo. Smutné je, že design Š 100 měli v Česaně hotový už v roce 1964, v době zahájení výroby embéčka, ale vyrábět se začala až za 5 let... Prostě tehdy ve Škodovce nestíhali západoevropské designové trendy...
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
R8 nebyla v principu vubec spatne auto.
Jasne korodovalo v te dobe uplne vsechno.

Kdy uz nekdo rekne nahlas, ze na koncepci "vsechno vzadu" samotne neni vubec nic spatneho?

Jen neumoznuje stavbu petidvirka nebo kombika... takze "vsechno vepredu" je lepsi pro vyrobce.

Pokud chci sedana, tak vsechno vzadu muze fungovat vyborne.
traveldrive
@Ja Prvni 123
Naopak, "všetko vzadu" je lepšie pre výrobcu. Síce neponúkne veľa verzií, ale auto je výrobne podstatne jednoduchšie a lacnejšie.
Othello
@traveldrive
to nevím v čem je auto s "vše vzadu" o tolik jednodušší. Musí mít daleko náročnější chlazení, složitější topení, ovládací prvky spojka, plyn, řazení apod se vedou přes půl auta ´, nevýhodně vychází i kufr atd...
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@traveldrive V cem je jednodussi?

Snad jen homokineticke klouby.

Ale i dobre udelana "zadokolka" ma uhlovou napravu, takze homokineticke klouby potrebuje taky.
Avatar - Ringhofer
Ringhofer
@Ja Prvni 123 To je převelice jednoduché: když je koncepce vše vpředu o tolik výhodnější, není třeba jakkoliv opačnou koncepci chválit. Ta patří sportovním vozům (viz 911), ale i v tom případě je lepší řešení motor uprostřed. Vaše poznámka má jistě jiný smysl, jenže z ní nelze vyčíst, jaký.
Arese
@Ringhofer Podle mě je motor vzadu pro rodinné auto suverénně nejblbější koncepce. Zaplať pánbůh, že už se nepoužívá! 🙂👍
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@Arese No vidis, a ja bych si treba moderni auto rozumne velikosti s koncepci vsechno vzadu rad koupil.
Akorat, ze neni v nabidce.

Nikde jsem nenapsal, zetak maji delat vsechna auta.
Mrzi me, ze neni v nabidce.

Mimo baterkarny, ty jsou predem diskvalifikovany.
😉
Othello
@Ja Prvni 123
fakt bys chtěl vše vzadu v rodinném autě ? V čem vidíš výhody, můžeš uvést nějaký příklad, třeba i z minulosti co se ti v téhle koncepci líbilo pro takový účel ?
Arese
@Arese Pro Já První: však ještě nedávno se nabízela poslední generace Twinga odvozená od Smartu. A jediné, co na tom autě s motorem vzadu bylo možné pochválit, byl extrémně velký rejd a z toho plynoucí malý poloměr otáčení. Všechno ostatní ale stálo za starou bačkoru a tomu samozřejmě odpovídaly i jeho nevalné prodeje...😧👎
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@Arese Nevim proc, ale uz nemuzu dole odpovedet.
Jasne, Twingo je moc male a obecne spatne udelane.
To neni chyba koncepce.

@Othello nepsal jsem uplne o rodinnem aute.
Naopak jsem rikal, ze jsou auta, kde je ten predek lepsi.

Zadokolka se proste lepe ridi. Uz mam svoje roky a v aute jezdim sam, obcas ve dvou.

Jezdival jsem Skodovkou 130, a dodnes na ni vzpominam s naklonnosti.
Jakkoliv sama o sobe mela spoustu nedokonalosti.
Nicmene zhruba 4 metrove auto, s lehkym motorem vzadu, s vykonem kolem 100 koni, uhlove napravy vzadu, lichobeznik vepredu.
Predni kola jen na rizeni, nezatizene motorem a prenosem sil od motoru... to by bylo opravdu radost ridit.
Prvni Porsche sevtaky skoro nedalo ridit.
Jankovite pretacive.
Nerikam, ze chci zpatky 130.
Chtel bych moderni auto, rozumne velikosti a vykonu, s koncepci vse vzadu.
Idealne motor pred napravou, ale to uz je detail.
S uhlovymi napravami muze byt motor i "nad napravou".
Je to proste radost ridit.
Zkousel jsem i to Twingo.
Ale je moc male a neni dobre udelane.
Bohuzel cil vyvoje byl udelat to auto levne, nikoliv dobre.
Othello
@Ja Prvni 123
jo tak to je třeba KTM X-BOW. To určitě bude radost řídit ale jako auto je to samozřejmě k ničemu