Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Volkswagen chystá prodlužovač dojezdu. Čtyřválec dostanou nejprve Američané

14 komentářů

šofér
Děláte si legraci vy, nebo VW?
Dyť tuto techniku už léta nabízí Nissan v modelu Qashqai i X- Trail . Říká tomu e-power.
A na velmi, velmi podobném principu funguje i nové MG ZX...

VW je ve vašich očích jednička, ale fakticky jen dohání to, co již jinde praktikují.
topten
@šofér
opel ampera
15 roku zpet
tehdy propadak
Othello
@topten
ampera měla myslím i mechanický přenos výkonu od spalováku na kola
Man Ký
@Othello myslím, že ne.
psel
@šofér no a? Nevím o tom, že by VW hlásal že jde o zcela novou technologii kterou nikdo na světě dosud nevymyslel.
Do doby, než tohle přijde na trh může být všechno jinak, třeba ten nissan už může být historií, pokud ho někdo nekoupí.
VW ve svém marketingu musí být vždy jednička nebo očekáváš od nějaké automobilky něco jiného?
Navíc teda jsem zvědav na rozdíl ceny, protože ten range extender bude výrobně dražší než ta baterka. A s horšími parametry. Uvidíme jestli s tím vůbec na trh přijdou.
Avatar - Ham.
Ham.
@psel A přitom by klidně mohli hlásat, že jsou vynálezcem této koncepce, viz. v článku citované Porsche-Lohner, které se po světě prohánělo už začátkem minulého století, kdy si jiní výrobci sériových hybridů hráli ještě v uhláku na horníky.
psel
@Ham. No vidíš, takhle do historie jsem nešel 😄, to má teda koncern mezery v marketingu...
šofér
@psel - spíše to tady hlásá ACZ...
ryccardo
@šofér Ano je to tak. Ale jestli to nebude tím, že vedení VW věří bezmezně zeleným kecům z Bruselu a teď pomalu začínají zjišťovat, že ty jejich dekarbonizační bláboly a EV only prostě nesmí brát vážně nebo zkrachují. Takže za mě supr, že je napadlo i toto řešení, které má proti klasickému HEV nebo PHEV spousty výhod. Nepotřebuje převodovku, spojku, turbo, motor může běžet v optimálních otáčkách a tím mít nízké emise a spotřebu a ve většině případů auto dokáže jezdit na elektřinu. Za mě supr řešení. Navíc celý motor může být jednoduchý a v podstatě můžou adaptovat nějaký starý MPI motor.
Speed
@šofér
A ještě Honda CR-V. Spalovací motor také dobíjí baterii o velikosti cca 1 kW. A také Mazda MX-30 používá Wankel jako prodlužovač dojezdu.
Speed
Fakt je takový, že evropské automobilky se tomuto řešení nevyhnou, budou li chtít splnit "emise". Ty se měří na prvních 100 km, takže v podstatě bude stačit splnit parametr jízdy na elektriku, aby byla litera normy naplněna. Pro běžné ježdění potom bude sloužít prodlužovač dojezdu ve formě spalováku
Man Ký
@Speed Nikdo normální to nebude zapínat, stejně jako se majitelé "dobíjecích" hybridů snaží jezdit pořád jenom na elektřinu a spalovací motor používají výjimečně.
Speed
@Man Ký
Nejde o to kdo co používá, ale jaké budou skutečné požadavky při homologaci. Jestli budeš stále dobíjet, tak lépe pro tebe. Ale realita, hlavně při trasách 300+ km je jiná
Allan Lorand
@Speed Podľa mna to nie je zlé riešenie, väčšinu času bude človek jazdiť na elektrinu a keď pôjde na dlhšiu trasu využije extender…