Novinky
Naprosto nechápu praktičnost té výměny baterií - jakože pojedu do itálie a třikrát si sjedu z dálnice do servisu na výměnu Takže si zajedu pokaždé třeba půlhodinu abych ušetřil 25 minut? Nabíjení je přece díky normovaným konektorům univerzální pro všechny, zatímco baterie jsou u každé značky jiné. tohle měnit zní jako pěkná blbost.
@Germanec Tak logicky to vyžaduje určitou unifikaci baterií a výměnná stanice jen bleskově zacvakne novou. Nicméně mi to přijde jako slepá ulička, ve výsledku to zákonitě bude strašně drahé.
Perfektní. Klekne mi baterka, tak zavolám a přijede pro mě náklaďák na naftu, odveze mě, vymění mi baterku a pak si budu muset cestu prodloužit o odjezd z baterkovny a zase mi klekne baterka, i když jiná. Geniální a hlavně “eko”. 😂
Len priznali že udávaný dojazd je podvod. Namiesto nabíjania hľadanie a státie v servise. Totálna blbosť.
o tohle reálně nikdo nestojí. Jen teoretici "co by si to určitě koupili, kdyby ..."
Ono si stačí zjistit, co stojí pronájem baterie a dát si to do souvislosti s náklady na vlastnictví ojetého vozu. Představa, že by někdo chtěl mít 10 let staré auto s baterkou, kterou musí pořád platit, jako by byla nová, je nesmyslná. Za 100kWh chtějí asi 4200Kč měsíčně. A to je cifra bez nabíjení. Takže baterka + náklady na elektriku a jsme na 6000Kč měsíčně? To je 171 litrů nafty, což většině lidí stačí na dva, tři měsíce.
Nesmysl.
Resp. dokázal bych si to představit u užitkových VW. Caddy, Transporter atp. To jsou auta, která se dříve upoužívají, než aby u nich někdo řešil cenu pronájmu baterie u ojetiny.
Ono si stačí zjistit, co stojí pronájem baterie a dát si to do souvislosti s náklady na vlastnictví ojetého vozu. Představa, že by někdo chtěl mít 10 let staré auto s baterkou, kterou musí pořád platit, jako by byla nová, je nesmyslná. Za 100kWh chtějí asi 4200Kč měsíčně. A to je cifra bez nabíjení. Takže baterka + náklady na elektriku a jsme na 6000Kč měsíčně? To je 171 litrů nafty, což většině lidí stačí na dva, tři měsíce.
Nesmysl.
Resp. dokázal bych si to představit u užitkových VW. Caddy, Transporter atp. To jsou auta, která se dříve upoužívají, než aby u nich někdo řešil cenu pronájmu baterie u ojetiny.
@eLzyx
Je to proste nezmysel. Ale ktovie, možno má VW v rukáve nejaké eso a mýlime sa.
Je to proste nezmysel. Ale ktovie, možno má VW v rukáve nejaké eso a mýlime sa.
@traveldrive pokud to někdo chce použít tak jen v Číně, ale imo i to je to blbost. Se solid state bude nabíjení trvat < 10 minut, lepší než cpát peníze do swap stations je lepší je nacpat do vývoje solid state baterek. Protože po solid state to přestane dávat smysl vůbec a všechno budou muset odepsat.
Reálně automobilky mluví o 2030, za 5 let postavit a amortizovat swap station imo nejde.
Reálně automobilky mluví o 2030, za 5 let postavit a amortizovat swap station imo nejde.
@eLzyx
Jenže u 10 let starého auta mít za 4.200,- měsíčně možnost mít bez rizika baterii ve stavu odpovídající nové baterii, to vůbec není špatné, že.
A kupovat ojeté BEV bez rizika drahé závady na baterii taky není vůbec blbé, že?
Jenže u 10 let starého auta mít za 4.200,- měsíčně možnost mít bez rizika baterii ve stavu odpovídající nové baterii, to vůbec není špatné, že.
A kupovat ojeté BEV bez rizika drahé závady na baterii taky není vůbec blbé, že?
@rohYpnol dá se to brát i obráceně. Jako kupující nového vstupuji do rizika, že dostanu zdegradovanou baterii, třeba hned po první výměně. A z mojí 100kWh bude rázem třeba jen 85, což je 100km dojezdu rozdíl.
1) Vyměnitelná baterie řeší dlouhou dobu nabíjení.
2) Vyměnitelná baterie je ideální pro koncept rozdílného vlastnictví automobilu a baterie.
3) Rozdílné vlastnictví auta bez baterie a baterie může vést k tomu, že si zákazník nebude baterii kupovat, což by pořizovací cenu BEV skutečně dostalo na úroveň ICE.
4) Navíc by odpadl strach a obavy z poruchy baterie a drahé opravy.
5) Zároveň by sjednocení typu baterie a vyměnitelnost mohlo vést k dlouhodobé dostuonosti těchto baterií, možnosti náhrady již vysloužilých, nebo možnost upgrade.
6) Zároveň bych mohl běžně přes týden jezdit na malou baterii, ale na dovolenou si dát velkou baterii.
7) Nemusela by se budovat neudržitelná, nesmyslná absurdní neufinancovatelná síť dobijecich stanic všude.
Nevýhoda? Z pohledu zákazníka snad žádná krom psychiky, kdy člověk reálně vlastní něco, co není schopné jet...
a opet ses vedle😒br /> 1) takze misto 25 minut to bude 5, za to ale tvrde zaplatis
2) a o tohle stoji kdo? V souctu si to nechaj automobilky zaplatit
3) zaplatis si najem baterie a auto zvlast, levnejsi to nebude
4) blbost drahej spanek
5) blbost s ohledem na vyvoj
6) jasne a mezitim budes jak debil jezdit to nekam menit
7) nabijecka je hromada medi pripojena k velkymu trafu, vymenna stanice bude totez plus vse potrebne k vymene. Kde je podle tebe uspora? Krom toho je celej tendle bod pitomost je snazsi budovat nabijecky nez benzinky
Zkráceně - nejde o to co je levnější. Vesměs jde o cashflow v čase.
Zvyk je železná košeľa. Postupne si zvykneme aj na nabíjanie EV, ktoré, kým budú EV cenovo dostupnejšie pre širšie masy, sa podľa mňa ešte skráti na nejakých 15-20 minút. Chceš-nechceš, elektromobilom sa skrátka nevyhneš, akurát by teraz ten prechod na elektrinu mohol nabrať rozumnejšie tempo.
A pro uživatele co si tu baterku vymění a pak si zajdou odskočit to časově vyjde nastejno.
Same nevýhody.
Reálně píšeš nesmysl. Výměnná baterie nemá důvod být těžší v míře, která by stála za úvahy.
Trakční baterie dnes běžně drží třeba na 4 šroubech a není technicky problém je z auta sundat. Je to o konkrétním technickém řešení.
Nezmysly píšeš ty.
1. U batérie nejde len o montáž. V prípade výmeny ide predovšetkým o manipuláciu, kde treba znížiť riziko poškodenia - a preto potrebuje podstatne masívnejšiu konštrukciu ako trvale namontovaná baterka. Bude teda ťažšia aj drahšia.
2. Použiteľná baterka musí mať kompaktné rozmery kvôli manipulácii a skladovaniu. Možno by nakoniec muselo ísť o menšie typizované bloky. Opäť to bude drahšie ako pevne zastavaná baterka,
3. Pevne zastavaná batéria má pevné svorkovnice, ktorými počas životnosti proste nehýbeš. U vymeniteľnej baterky je to iná káva. Výmena bude náročná na kvalitu pripojenia vodičov, plus špeciálna svorkovnica, ktorú bude nutné udržiavať vo vynikajúcom stave, čiže cena ide opäť hore.
Psel má pravdu.
Nečteš.
Já neříkám že nebude těžší. Já říkám, že nebude natoik těžší, aby to mělo smysl řešit. Nějakých 15, 20 kg fakt nemá smysl řešit.
Nechytaj ma za slovíčka. Bude ťažšia o dosť. Pri dnešných rozmeroch bateriek, pokiaľ tam dorobíš nejakú oceľovú klietku, tak podľa mňa naberie na váhe aj 50 kg a viac. 15-20 asi nie.
Mimochodom, to je jediný protiargument? Tých nevýhod je viac, s nimi asi súhlasíš bez výhrad. 😉
To všechno navíc musí fungovat v crash testech a nevyletět ven a váží to čtvrtinu celého auta.
Navíc pak pro každý formát vozu jiná velkost baterky, a líbí se to na trhu tak že mají v Německu 19 stanic. Prodáno mají za 2024 398 aut. Je to trhák.
Svorkovnice nebo jak to nazveš... ano. Souhlas.
Všechno má + a -. Proto taky není BEV lepší proti ICE 😉
Tady máš váhy výměnných baterií Nio😒br />
70 kWh baterie: původní standardní baterie s hmotností přibližně 525 kg.
75 kWh baterie: aktualizovaná verze s hmotností kolem 535 kg.
100 kWh baterie: s hmotností přibližně 555 kg.
150 kWh semi-solid-state baterie: tato pokročilá baterie váží přibližně 575 kg, což je o 20 kg více než 100 kWh verze
Kolik váží baterie VAG pro MEB...?? Přesné čísla jsem nedohledal, ale bude to obdoba.
Nevyhoda? Všechny body co jsi napsal. Protoze realita je prakticky presne opačně nez pises.
tak jako obvykle, vyjjimkou je ekonomika, tam je to proud nahodnejch slov
Ale stejně to imho nemá šanci se prosadit, protože síť výměňoven nebude dost hustá, takže si lidi nekoupí ta auta, takže nebude co vyměňovat, takže se síť nerozšíří (klasický problém slepice/vejce). Levné by to taky nebylo, bylo by to dražší a je otázka kolik by si lidi byli ochotní připlatit, když dnešní rychlonabíjecí stanice jsou už fakt dost rychlé...
Ale abych jen nekritizoval, pořád to dává pro osobní auta větší smysl než vodík.
Vodík aj vymeniteľná batéria sú rovnaké nezmysly.