Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Tesla ji zavrhla, teď rychlou výměnu baterií chystá Volkswagen

32 komentářů

kesumb
@rohYpnol
a opet ses vedle😒br /> 1) takze misto 25 minut to bude 5, za to ale tvrde zaplatis

2) a o tohle stoji kdo? V souctu si to nechaj automobilky zaplatit

3) zaplatis si najem baterie a auto zvlast, levnejsi to nebude

4) blbost drahej spanek

5) blbost s ohledem na vyvoj

6) jasne a mezitim budes jak debil jezdit to nekam menit

7) nabijecka je hromada medi pripojena k velkymu trafu, vymenna stanice bude totez plus vse potrebne k vymene. Kde je podle tebe uspora? Krom toho je celej tendle bod pitomost je snazsi budovat nabijecky nez benzinky
Avatar - Zetti
Zetti
@rohYpnol v nasich podmínkách nerealizovatelne. Hodinová sazba operace vcetne dph by s amortizaci a nabíjením baterie přesahovala cenu plne nadrze benzínového auta. Mozna dvakrat nebo třikrát. Zafy nejsme v Číně, tady se dani kazdy prd
Germanec
Naprosto nechápu praktičnost té výměny baterií - jakože pojedu do itálie a třikrát si sjedu z dálnice do servisu na výměnu Takže si zajedu pokaždé třeba půlhodinu abych ušetřil 25 minut? Nabíjení je přece díky normovaným konektorům univerzální pro všechny, zatímco baterie jsou u každé značky jiné. tohle měnit zní jako pěkná blbost.
Avatar - sachs800
sachs800
@rohYpnol Každý bod je hloupost.
traveldrive
@twistedTSD
Myslíš, že pri 400 alebo 800V architektúre by to bolo len tak na zacvaknutie? O tom by som dosť pochyboval. To by lietalo veľa iskričiek a horelo veľa veselých ohníkov. Osobne by som mal pred tým rešpekt a asi by som také auto nechcel.
traveldrive
@rohYpnol
Nechytaj ma za slovíčka. Bude ťažšia o dosť. Pri dnešných rozmeroch bateriek, pokiaľ tam dorobíš nejakú oceľovú klietku, tak podľa mňa naberie na váhe aj 50 kg a viac. 15-20 asi nie.
Mimochodom, to je jediný protiargument? Tých nevýhod je viac, s nimi asi súhlasíš bez výhrad. 😉
traveldrive
@Barry Lyndon
Vodík aj vymeniteľná batéria sú rovnaké nezmysly.
traveldrive
@rohYpnol

Nezmysly píšeš ty.

1. U batérie nejde len o montáž. V prípade výmeny ide predovšetkým o manipuláciu, kde treba znížiť riziko poškodenia - a preto potrebuje podstatne masívnejšiu konštrukciu ako trvale namontovaná baterka. Bude teda ťažšia aj drahšia.
2. Použiteľná baterka musí mať kompaktné rozmery kvôli manipulácii a skladovaniu. Možno by nakoniec muselo ísť o menšie typizované bloky. Opäť to bude drahšie ako pevne zastavaná baterka,
3. Pevne zastavaná batéria má pevné svorkovnice, ktorými počas životnosti proste nehýbeš. U vymeniteľnej baterky je to iná káva. Výmena bude náročná na kvalitu pripojenia vodičov, plus špeciálna svorkovnica, ktorú bude nutné udržiavať vo vynikajúcom stave, čiže cena ide opäť hore.

Psel má pravdu.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@Germanec Tak logicky to vyžaduje určitou unifikaci baterií a výměnná stanice jen bleskově zacvakne novou. Nicméně mi to přijde jako slepá ulička, ve výsledku to zákonitě bude strašně drahé.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol
Nevyhoda? Všechny body co jsi napsal. Protoze realita je prakticky presne opačně nez pises.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@traveldrive

Tady máš váhy výměnných baterií Nio😒br />
70 kWh baterie: původní standardní baterie s hmotností přibližně 525 kg.

75 kWh baterie: aktualizovaná verze s hmotností kolem 535 kg.

100 kWh baterie: s hmotností přibližně 555 kg.

150 kWh semi-solid-state baterie: tato pokročilá baterie váží přibližně 575 kg, což je o 20 kg více než 100 kWh verze


Kolik váží baterie VAG pro MEB...?? Přesné čísla jsem nedohledal, ale bude to obdoba.
traveldrive
@eLzyx
Je to proste nezmysel. Ale ktovie, možno má VW v rukáve nejaké eso a mýlime sa.
dodo24
@jersey.se si sa udrel? Prečo by ti mal kamion voziť baterku? Pozri Youtube a zadaj tam "NIO Swap station". Keď niečomu nerozumieš, nemusíš to hneď zosmiešňovať
traveldrive
@rohYpnol
Zvyk je železná košeľa. Postupne si zvykneme aj na nabíjanie EV, ktoré, kým budú EV cenovo dostupnejšie pre širšie masy, sa podľa mňa ešte skráti na nejakých 15-20 minút. Chceš-nechceš, elektromobilom sa skrátka nevyhneš, akurát by teraz ten prechod na elektrinu mohol nabrať rozumnejšie tempo.
kesumb
@jersey.se
ti to panadol vysvetli!
kesumb
@Mikesus
tak jako obvykle, vyjjimkou je ekonomika, tam je to proud nahodnejch slov
Avatar - jersey.se
jersey.se
Perfektní. Klekne mi baterka, tak zavolám a přijede pro mě náklaďák na naftu, odveze mě, vymění mi baterku a pak si budu muset cestu prodloužit o odjezd z baterkovny a zase mi klekne baterka, i když jiná. Geniální a hlavně “eko”. 😂
psel
@rohYpnol tak výměnná baterka je blbost, bude vždy dražší a těžší než ta integrovaná. Navíc někdo musí zaplatit za ty baterky co jsou ve stanicích a taky někdo musí zaplatit ty stanice samotné. Ten někdo kdo to bude platit jsou zákazníci a ti nic chtít platit nebudou, zejména ti kteří furt hlásají že parita nenastala.
A pro uživatele co si tu baterku vymění a pak si zajdou odskočit to časově vyjde nastejno.
Same nevýhody.
Adam Štrauch
@rohYpnol Výměna baterie je blbost z tolika úhlů pohledu. Tam kde stojan na nabíjení stojí půl mega, bude tahle stanice stát desítky milionů. Jeden stojan nabije 2 až 4 auta za hodinu. Jedna stanice vymění možná 12 baterií za hodinu? Ale zabere prostoru jako 10 stojanů, co zvládnou 20-40 aut. Navíc rychlost nabíjení aut roste každým rokem a jak zrychlují, tak není potřeba měnit stojany, protože ty už jsou na to připravené. Každé zrychlení výměny baterie bude stát miliardy dolarů jenom na upgradu stanic pro výměnu. Možná to bude zajímavé u městských autobusů nebo náklaďáků, ale u osobní dopravy je to ekonomická černá díra.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@eLzyx

Sám víš že to co jsi napsal je úplná blbost. I KDYBY se to hypoteticky odehrálo, tak přijedeš a vymeníš za 3 minuty za jinou baterii!!!
Avatar - eLzyx
eLzyx
@rohYpnol dá se to brát i obráceně. Jako kupující nového vstupuji do rizika, že dostanu zdegradovanou baterii, třeba hned po první výměně. A z mojí 100kWh bude rázem třeba jen 85, což je 100km dojezdu rozdíl.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@eLzyx

Jenže u 10 let starého auta mít za 4.200,- měsíčně možnost mít bez rizika baterii ve stavu odpovídající nové baterii, to vůbec není špatné, že.
A kupovat ojeté BEV bez rizika drahé závady na baterii taky není vůbec blbé, že?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@traveldrive

Svorkovnice nebo jak to nazveš... ano. Souhlas.

Všechno má + a -. Proto taky není BEV lepší proti ICE 😉
psel
@traveldrive pokud to někdo chce použít tak jen v Číně, ale imo i to je to blbost. Se solid state bude nabíjení trvat < 10 minut, lepší než cpát peníze do swap stations je lepší je nacpat do vývoje solid state baterek. Protože po solid state to přestane dávat smysl vůbec a všechno budou muset odepsat.
Reálně automobilky mluví o 2030, za 5 let postavit a amortizovat swap station imo nejde.
psel
@dodo24 Máš jich 19 v Německu, ani tam na jedno nabití z Čech nedojedeš. A ze Slovenska už vůbec ne.
psel
@rohYpnol Jo, pokud se vybodneš na chlazení kapalinou a nevidíš rozdíl mezi konektorem co vydrží při 1000A 10 zasunutí a nebo 1000, mechanika není jen o 4 šroubech, kastle musí být taky pevnější (třeba do ENY bez baterky by se prý nemělo ani sednout a tady v tom klumpru musíš při výměně být vevnitř) tak pak je to jen 10kg 😄.
To všechno navíc musí fungovat v crash testech a nevyletět ven a váží to čtvrtinu celého auta.
Navíc pak pro každý formát vozu jiná velkost baterky, a líbí se to na trhu tak že mají v Německu 19 stanic. Prodáno mají za 2024 398 aut. Je to trhák.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@traveldrive

Nečteš.
Já neříkám že nebude těžší. Já říkám, že nebude natoik těžší, aby to mělo smysl řešit. Nějakých 15, 20 kg fakt nemá smysl řešit.
Avatar - eLzyx
eLzyx
o tohle reálně nikdo nestojí. Jen teoretici "co by si to určitě koupili, kdyby ..."
Ono si stačí zjistit, co stojí pronájem baterie a dát si to do souvislosti s náklady na vlastnictví ojetého vozu. Představa, že by někdo chtěl mít 10 let staré auto s baterkou, kterou musí pořád platit, jako by byla nová, je nesmyslná. Za 100kWh chtějí asi 4200Kč měsíčně. A to je cifra bez nabíjení. Takže baterka + náklady na elektriku a jsme na 6000Kč měsíčně? To je 171 litrů nafty, což většině lidí stačí na dva, tři měsíce.
Nesmysl.

Resp. dokázal bych si to představit u užitkových VW. Caddy, Transporter atp. To jsou auta, která se dříve upoužívají, než aby u nich někdo řešil cenu pronájmu baterie u ojetiny.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@rohYpnol V podstatě by se dalo souhlasit a přidal bych ještě jednu výhodu, ta výměňovna může jako vedlejší službu poskytovat i kapacitu právě nevyužívaných baterií ke stabilizaci sítě (když to zatím není možné skrze baterie v EV).
Ale stejně to imho nemá šanci se prosadit, protože síť výměňoven nebude dost hustá, takže si lidi nekoupí ta auta, takže nebude co vyměňovat, takže se síť nerozšíří (klasický problém slepice/vejce). Levné by to taky nebylo, bylo by to dražší a je otázka kolik by si lidi byli ochotní připlatit, když dnešní rychlonabíjecí stanice jsou už fakt dost rychlé...
Ale abych jen nekritizoval, pořád to dává pro osobní auta větší smysl než vodík.
laco tralala
Len priznali že udávaný dojazd je podvod. Namiesto nabíjania hľadanie a státie v servise. Totálna blbosť.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@kesumb

Zkráceně - nejde o to co je levnější. Vesměs jde o cashflow v čase.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@psel

Reálně píšeš nesmysl. Výměnná baterie nemá důvod být těžší v míře, která by stála za úvahy.
Trakční baterie dnes běžně drží třeba na 4 šroubech a není technicky problém je z auta sundat. Je to o konkrétním technickém řešení.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Vyměnitelná baterie může být řešením z mnoha a mnoha důvodů a divím se, že tohle krom Číny nikdo dál neprosazoval.

1) Vyměnitelná baterie řeší dlouhou dobu nabíjení.

2) Vyměnitelná baterie je ideální pro koncept rozdílného vlastnictví automobilu a baterie.

3) Rozdílné vlastnictví auta bez baterie a baterie může vést k tomu, že si zákazník nebude baterii kupovat, což by pořizovací cenu BEV skutečně dostalo na úroveň ICE.

4) Navíc by odpadl strach a obavy z poruchy baterie a drahé opravy.

5) Zároveň by sjednocení typu baterie a vyměnitelnost mohlo vést k dlouhodobé dostuonosti těchto baterií, možnosti náhrady již vysloužilých, nebo možnost upgrade.

6) Zároveň bych mohl běžně přes týden jezdit na malou baterii, ale na dovolenou si dát velkou baterii.

7) Nemusela by se budovat neudržitelná, nesmyslná absurdní neufinancovatelná síť dobijecich stanic všude.

Nevýhoda? Z pohledu zákazníka snad žádná krom psychiky, kdy člověk reálně vlastní něco, co není schopné jet...