Novinky
mám v živé paměti když se 1.4.07 objevila 1.informae o Fabii Green Line tak jsi všichni mysleli že to je vtip a ted to je skutečnost 😄 😄 , jinak je to bezva nápad jen za hodně velký peníze
Je to sice OT, ale to by bylo všude. Před pár dny se objevil článek, že Mazda CX-7 přijde na náš trh až na podzim. Už tehdy jsem chtěl napsat, že jsem ji viděl někde nedaleko, a nebyl jsem si tím úplně 100% jistý. Dnes jsem ji opět potkal a musím říct, že na živo a vypadá moc pěkně. Měl jsem sebou foťák, tak jsem ji blejsknul, jako důkaz, že nekecám. Škoda, že ji nepředvedou v Brně. [odkaz]
Micko, netahas nas tak trochu za nos? Nejsem odbornik, ale auto na me pusobi dost neprirozene. Navic asi v nem sedi poradne tezky ridic, kdyz je tak naklonene vuci silnici. Nenapada me ale proc by si nekdo daval tolik prace pro nic za nic.
proč jsi zamazal zastávku? každýmu přece je jasný, kde takovéhle "kóje" jako je ta v pozadí jsou 😄
Já vim, ale nechtěl jsem, aby se případný majitel zlobil, že jsem ukázal, kde to je přesně. Jasně že to je v Praze, ale přesný místo pozná jen ten, kdo to tam zná.
Dotaz...pro anonymitu ho zakóduji...jmenuje se ta čtvrť téměř jako jedna postava vlastenecké knihy (když přidáš háček)
Nevím, já Jiráska moc nečtu. >😒] >😒] >😒]
Chyba, měl bys číst české klasiky. Tak jo nebo ne? >😒]
Urva, já nevím, kterou postavu myslíš, chápeš to?!? 😉 😐 >😁 Mě nic nenapadá... F.L Věk? >😒] >😒] >😒] >😒] >😒]
Tak soudruh spisovatel Alois Jirásek... *Jirásko* >😒] >😒] V Praze žádnej Kozomín, Kozoněco není. Fakt nevim.
Ne Jirásko ani nikdo jiný ze tří hlavních zdrojů tradic naší lidově-demokratické armády ale Božena... 😉
>😒] >😒] >😒] :yes: :yes: Chytnul ses. Myslíš Němcovou, bo ten radiolokátor soudruh Jirásko nevymyslel. 😉 Pokud vím, tak snad žádný Němčice nebo tak v Praze nejsou.
Takze se nam skoda chce svezt na momentalne modni vlne ekologie. "nižší hmotnosti, upravené aerodynamice a úspornějších motorech" - kolik asi promile ta jejich uprava udela... Kdyby to mysleli vazne, tak za to vemou jinak. Tohle je jen populismus a ve svem dusledku spise zlehcovani problemu. Nehlede na to ze neni problem jen CO2. Zvlast na ten aerodynamicky packet a upravu hmostnosti jsem zvedav. Karbonove dily karoserie to asi nebudou, ze by hlinikove pedaly?
jj,soukromý podnik investuje miliardy,aby byl IN a svezl se na vlně ekologie...tos myslel vážně? O ekonomice pak víš opravdu hodně velké lejno :no: jinak,berou,stále berou chytré lidi,tak mazej a val do vývoje ve Škodě :-!
Tak povídej, vizionáři, jaképak úpravy to budou? O kolik kilo česká Superleggera zhubne? Místo kopání do názorů druhých zkus taky něco vyplodit. PS: co je ti nejasného na tom že ekologie dneska prodává? podívej třeba na Prius nebo to, že všechny velké automobilky plánují hybrida, pokud ho ještě nemají. proč asi...jen tak z volné chvíle to není.
...nebo to, že všechny velké automobilky plánují hybrida, pokud ho ještě nemají...
A teď ještě jednu O Karkulce sím.
Mimochodem - minuý týden Honda oznámila, že výrazně zredukuje produkci a nabídku hybridních aut. Není zájem.
A teď ještě jednu O Karkulce sím.
Mimochodem - minuý týden Honda oznámila, že výrazně zredukuje produkci a nabídku hybridních aut. Není zájem.
Nemate niekto na odkaz predajnosti novej Fabie v CR, na SK, alebo v Eu? Celkom by ma to zaujimalo, nakolko si nova fabia nezda nicim zaujimava, tak by som chcel vediet, ci sa dobre predava, alebo nie som sam, koho neoslovila.
Neměl ten motor bejt nová 1,2TSI? To se jako bude dávat do Octavie? Nebo to bude jinej motor? 1,6/1,5 TDI CR?
po úspěšných sériích Silverline,Sportline a Special line,přichází nová a kulatá,šchoda henlein >😁
Investovat do vyvoje benzinovych motoru je dnes nesmysl, maji malou ucinnost. Pokud dnes VW rika, ze ve skodovce postavi novou motorarnu na benzinove motory, je to jakoby rekl, ze skodovku odepisuje. Ekologickym motorem dneska je diesel, protoze ma mnohem lepsi energetickou ucinnost. Nicmene opravdu ekologickym motorem blizke budoucnosti bude nejspis vicepalivova keramicka spalovaci turbina na jedne hrideli s alternatorem, nebo linearni spalovaci motor, ktery bude vybaven linearnim alternatorem. Mensi LIPO akumulator potom spolu s elektromotory pro predni i zadni napravu umozni autu rekuperaci pri brzdeni, coz vyrazne zlepsi ucinnost. Spalovaci turbina ma navic v praxi temer dvojnasobnou ucinnost (cti polovicni spotrebu paliva) proti soucasnym dieselum, o petrolejovych motorech ani nemluve.
Benzinové motory jsou pořád špička a nikdy bych svou V6 ani V8 za disel nevyměnil. Uvidíme co ta turbína😄
turbina ma vyssi ucinnost az od cca 300kW, aspon tak se to rikalo driv, nejaka zmena?
turbina ma vyssi ucinnost az od cca 300kW, aspon tak se to rikalo driv, nejaka zmena?
Souvisi to s pracovni teplotou. Pokud bude moci byt keramicka, pujde ucinnost malych turbin dost nahoru. Problemem zustava teplota vyfukovych plynu - treba se zbytkove teplo dokaze jeste nejak smysluplne vyuzit - napriklad v malem parnim stroji, jak s tim e😜erimentuje BMW. 😉
Teoreticky by to mohla byt cesta, prakticky asi tezko, protoze keramicka turbina je zcela mimo dnesni prumyslove kapacity - mysleno - nejsou zkusenosti z konstrukci, hromadnou vyrobou, nejsou tovarny atd ... Zavadeni takove vyroby by bylo nesmirne drahe. Naproti tomu reseni akumulator + maly dobijeci spalovaci motor (pripadne v budoucnu palivovy clanek (ne nutne na vodik)) + plug-in do el. site je reseni pro ktere je jiz drtiva vetsina problemu vyresena a vyrobni kapacity existuji. Jen to poskladat dohromady.
Investovat do vyvoja benzinovych motorov vobec nie je nezmysel. Pred par dnami som cital nejaky clanok, ze prave vdaka dalsiemu vyvoju benzinovych motorov zacne klesat popularita dieselov. Kym dnes sa v EU predava cca. 50% vsetkych novych aut s dieslovym motorom, tak v roku 2020 by tento podiel mal klesnut na 25%, pretoze benzinaky by v tej dobe mali spotrebovavat uz len cca. o 10% viac nez diesle. T.j. budes musiet najazdit brutalny pocet km, aby sa ti diesel vyplatil. Ja osobne tento vyvoj len uvitam, nakolko vyvoj benzinovych motorov (okrem vylepsovania sucasnej techniky) bol automobilkami trestuhodne zanedbavany, namiesto toho nas zacali krmit vselijakymi traktormi.
To jako že když je auto zelené, tak je ekologické ? 😄
No já jim úspěch přeju, ale na tak drahé auto opravdu nemám. Ale konfigurátor mají na internetu podle mně nejlepší ...
No já jim úspěch přeju, ale na tak drahé auto opravdu nemám. Ale konfigurátor mají na internetu podle mně nejlepší ...
Myslim ze plukovnik Putin brzo panu Jahnovi vysvetli, ze stavet budoucnost sve automobilky na ropnych palivech nebo na zemnim plynu je fatalni omyl. A ta idilka s dobrou dostupnosti klasickych paliv skonci pres noc. To bude potom diveni a patrani kde jsme udelali chybu.
to je bohuzel presne
Neurazte sa, ale obidvaja ste smiešný!!!Veď do pekla to pár rokov potrvá kým nebude ropa do aut!!!Vy vari chete aby súčasná OCTAVIA alebo FABIA neboli poháňané ropu. Chcem vás poprosiť aby nepísali takéto hlúposti. Myslíte si snáď, že odrazu sa ropa prestane používať?!!Že vývoj je tak rýchli...???????? ;-\ ;-\ ;-\ ;-\
Nevim, co je smesneho na tom, ze nekdo vidi, jak ropa docela rychle dochazi a pritom se jeji spotreba neustale zvysuje. Pritom vlady nijak moc nepodporuji urychleni vyvoje nahradnich pohonu a v konkurencnim prostredi si to nemohou dovolit, zatim proste kdo chce byt uspesny, musi nabizet klasiku. Pokracovat v tomto trendu do dne D (ropa dojde) je silene. Ropu potrebujeme na X dalsich veci (temer na vsechno) a spalit si ji v SUV a offroadech je sebevrazedne. Jestli je neco opravdu smesne, tak to, ze predseda Evropske komise, ktera upne podivne a amatersky bojuje s CO2 a spol, jezdi v Touaregu. To jedine je fakt k smichu. Bylo by uz nyni potreba masivne investovat do zbaveni se zavislosti na rope. Je 5 minut po 12.
Zavrit kohoutek trva par sekund. Potom jeste par dni tece neco co zbylo v trubkach a pak nazdar. Nemecko si jiz dojednalo ropovod obchazejici stredni Evropu. Mozna ti to uniklo, ale pred par dny prosakly informace, ze potom muze byt ropovod Druzba uzavren. Takze vubec nemusime cekat leta az ropa sama dojde. Staci udelat neco, co se Rusku nebude libit. Poznali to uz na Ukrajine ci v Gruzii. Mne spise udivuje s jakou lehkosti se udrzujeme v plne zavislosti a optimisticky doufame, ze k nicemu neprijemnemu nedojde (a ono se zeleznou pravidelnosti kazdych 20-30 let k necemu dojde a pak se divime). A jeste vice mne udivuje, ze lide davaji mnohalete uspory za stroje ktere jsou touto zavislosti ohrozene a vubec po vyrobcich nepozaduji alternativu.
To je nejhezčí zelená, co jsem zatím viděl.
Kam se hrabou tuneři......... :yes:
Kam se hrabou tuneři......... :yes:
A nakoniec, pokial som si vsimol, tak cesky a slovensky trh existuje v Cechach a na Slovensku a zakaznikmi su Cesi a Slovaci - tak preco maju u nas Skodovky stat tolko co vo vyspelejsich ekonomikach....