Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Tycoon
Myslím si, že čínské automobilky mají velké oči. S výjimkou MG zatím na evropském trhu paběrkují. A přesunutí výrobních závodů do EU jim moc nepomůže, protože sice obejdou cla, ale zvýší si výrobní náklady. A to při celkově malých prodejích, takže ty výrobní závody budou značně neefektivní.
Většina čínských automobilek totiž zatím nepochopila specifika evropského trhu, náročnost a zkušenost evropského zákazníka, nutnost budování značky apod. Navíc místo aby hledaly prázná místa na trhu a začaly s levnými auty, mnoho z nich se snaží začít tím, že jde přímo do nejnabitějšího segmentu středních SUV nebo rovnou do prémiového segmentu. Což je pro ně prakticky předem daná prohra. To vše dává evropským automobilkám čas připravit na to, že do deseti let může být čínská konkurence opravdu tvrdý oříšek.
Většina čínských automobilek totiž zatím nepochopila specifika evropského trhu, náročnost a zkušenost evropského zákazníka, nutnost budování značky apod. Navíc místo aby hledaly prázná místa na trhu a začaly s levnými auty, mnoho z nich se snaží začít tím, že jde přímo do nejnabitějšího segmentu středních SUV nebo rovnou do prémiového segmentu. Což je pro ně prakticky předem daná prohra. To vše dává evropským automobilkám čas připravit na to, že do deseti let může být čínská konkurence opravdu tvrdý oříšek.
@Tycoon
Hele, jestlize to bude jak rikas, jedine dobre pro evropsky automotive.
Bohuzel ti musim doplnit par podstatnych informaci.
Predne BYD je vyrobce spickovych LFP baterek, blade cell mozna znas...
Dale ma unikatni cell to pack/body.
To z BYD cini v low-costu pomerne bezkonkurenciho vyrobce.
Tomu se bohuzel neumi treba VW ani priblizit - ani za dva roky...
Proto tu neustale pisu o potrebnych investicich do vyvoje BEV.
Jinak nas Cina prevalcuje.
Hele, jestlize to bude jak rikas, jedine dobre pro evropsky automotive.
Bohuzel ti musim doplnit par podstatnych informaci.
Predne BYD je vyrobce spickovych LFP baterek, blade cell mozna znas...
Dale ma unikatni cell to pack/body.
To z BYD cini v low-costu pomerne bezkonkurenciho vyrobce.
Tomu se bohuzel neumi treba VW ani priblizit - ani za dva roky...
Proto tu neustale pisu o potrebnych investicich do vyvoje BEV.
Jinak nas Cina prevalcuje.
@DonVito
Evropské automobilky nikdy nebyly, nejsou a ani nebudou chemickými továrnami. Baterie/moduly/články budou vždy kupovat (maximálně budou dělat finální montáž bateriové packu). Stejně jako nikdy nebyly ocelárnami a ocelové plechy si prostě kupujou. Narozdíl od asijských automobilek, které mají své vlastní ocelárny (Toyota, Hyundai).
Takže VW a spol. musí najít dodavatele baterek, které se vyrovnají těm, co si vyrábí BYD. A hlavně nezapomenout ani na své tradiční zákazníky, kteří elektromobilům moc neholdují.
BTW VW nebude chtít konkurovat low-costu.
Evropské automobilky nikdy nebyly, nejsou a ani nebudou chemickými továrnami. Baterie/moduly/články budou vždy kupovat (maximálně budou dělat finální montáž bateriové packu). Stejně jako nikdy nebyly ocelárnami a ocelové plechy si prostě kupujou. Narozdíl od asijských automobilek, které mají své vlastní ocelárny (Toyota, Hyundai).
Takže VW a spol. musí najít dodavatele baterek, které se vyrovnají těm, co si vyrábí BYD. A hlavně nezapomenout ani na své tradiční zákazníky, kteří elektromobilům moc neholdují.
BTW VW nebude chtít konkurovat low-costu.
@Tycoon to ale není pravda. Všechny automobilky se do baterek musí pustit, obvykle s nějakým partnerem.
Článek je to, čeho v autě bude do budoucna velké množství, navíc jsme stále na začátku cesty a už jen změny v technologii výroby (zbavení se procesu sušení) a pak až solid state baterky, to je něco kde se mohou automobilky dále odlišit od konkurence.
Pokud budou všichni používat BYD long blade, protože jsou nejlevnější, tak nemají jak se odlišit.
Podívej se na to s kým pracuje VW, BMW a MB a bude ti jasné že oni to vidí jinak. Těch inovací tam bude ještě dost.
Článek je to, čeho v autě bude do budoucna velké množství, navíc jsme stále na začátku cesty a už jen změny v technologii výroby (zbavení se procesu sušení) a pak až solid state baterky, to je něco kde se mohou automobilky dále odlišit od konkurence.
Pokud budou všichni používat BYD long blade, protože jsou nejlevnější, tak nemají jak se odlišit.
Podívej se na to s kým pracuje VW, BMW a MB a bude ti jasné že oni to vidí jinak. Těch inovací tam bude ještě dost.
@psel
Ano, VW a spol. to vidí jinak. Myslel si, že dvacetiletý vývoj Japonska, Koreji a Číny doženou za pár let. Nejdřív nasypal peníze do Northvoltu. Výsledek nula. Pak založil vlastní dceřinou společnost a nasypal peníze do ní. Už asi tuší, že výsledek bude opět nula. Takže oznámil, že jde do kooperace s největším výrobcem článků na světě (CATL).
Ono je to jednoduché. Kdo neumí vyrobit ani tradiční Li-Ion článek, těžko zvládne vyrobit pokročilou generaci článku bez sušení nebo s pevným elektrolytem.
Ano, VW a spol. to vidí jinak. Myslel si, že dvacetiletý vývoj Japonska, Koreji a Číny doženou za pár let. Nejdřív nasypal peníze do Northvoltu. Výsledek nula. Pak založil vlastní dceřinou společnost a nasypal peníze do ní. Už asi tuší, že výsledek bude opět nula. Takže oznámil, že jde do kooperace s největším výrobcem článků na světě (CATL).
Ono je to jednoduché. Kdo neumí vyrobit ani tradiční Li-Ion článek, těžko zvládne vyrobit pokročilou generaci článku bez sušení nebo s pevným elektrolytem.
@DonVito A co je nám do nějakých baterek, když naprostá většina Evropanů elektrozkraty odmítá? 🙂
@Arese proč zas tak agresivně. Ano zatím se prodává víc spalováků než BEV, ale mnoho spalováků se bez baterky neobejde už dnes, a i jejich podíl mezi spalováky roste. A prodej BEV je docela velká část trhu už dnes a bud ejich přibývat. Na tom ani tvé odsuzující označení BEV nic nezmění.
@Tycoon
Za normálního stavu trhu a chování automobilek by jsi měl pravdu. Jenže Čína vstupuje na nezdravý přeregulovaný trh v EU.
Mentální bariéru nekoupit si čínský auto zbořily pro jistotu samy evropské automobilky s vydatnou pomocí Tesly. Takže už dnes koupit si čínský auto je vklidu.
Např. Stellantis jde cestou, kdy v EU začíná nabízet techniku pro rozvojové trhy. Renault pomalu paběrkuje a začíná žít z lowend Dacie... Evropský zákazník je tlačený díky eurohujerské politice EU do kouta. Tím vším směřuji k jedinému - mýliš se, že činské automobilky tady budou mít malé prodeje. Takže i výrobní náklady budou rozmělněny. A v EU budou navíc jen montovny celků, tj. díly budou z Číny v krabici, a tady se to jen seskládá. Dávno tak jede CF moto a další...
V EU díky šílené zelenorudé komoušské politice greendealu nezbude nic, vyjma možná prémie. A i ten Mercedes a BMW hodně rychle pochopí, že jejich fabriky v USA a Mexiku jsou mnohem profitabilnější než závody v EU.
EK v čele s Leyenovou a lidi jako Pexa, Kolaja, Nerudová, Gregorová, Zdechovský a další pohřbívá evropský automotive v přímém přenosu.
Za normálního stavu trhu a chování automobilek by jsi měl pravdu. Jenže Čína vstupuje na nezdravý přeregulovaný trh v EU.
Mentální bariéru nekoupit si čínský auto zbořily pro jistotu samy evropské automobilky s vydatnou pomocí Tesly. Takže už dnes koupit si čínský auto je vklidu.
Např. Stellantis jde cestou, kdy v EU začíná nabízet techniku pro rozvojové trhy. Renault pomalu paběrkuje a začíná žít z lowend Dacie... Evropský zákazník je tlačený díky eurohujerské politice EU do kouta. Tím vším směřuji k jedinému - mýliš se, že činské automobilky tady budou mít malé prodeje. Takže i výrobní náklady budou rozmělněny. A v EU budou navíc jen montovny celků, tj. díly budou z Číny v krabici, a tady se to jen seskládá. Dávno tak jede CF moto a další...
V EU díky šílené zelenorudé komoušské politice greendealu nezbude nic, vyjma možná prémie. A i ten Mercedes a BMW hodně rychle pochopí, že jejich fabriky v USA a Mexiku jsou mnohem profitabilnější než závody v EU.
EK v čele s Leyenovou a lidi jako Pexa, Kolaja, Nerudová, Gregorová, Zdechovský a další pohřbívá evropský automotive v přímém přenosu.
Jakub Nábělek
A taky mají opravdu podmínku mít tu fabriku přes státní místní firmu,jako to měly automobilky v Číně, když chtěly vyrábět a brát součástky na montáž z "místních zdrojů"??? Tady se to pojme "aby byla konkurence".... Tak dovezeme lidi z Číny co v automotive nebudou stávkovat, mzdy tak 10 000, v Bolce max za 20 000 a bude.
@Jakub Nábělek Toho bych se nebál, pár jich sem určitě dorazí, ale že by sem importovali většinu pracovní síly si nemyslím. Navíc to budou určitě chtít co nejvíce automatizovat, takže to budou pěkně drahé investice a bez vytížení těch fabrik se to zaplatí jen těžko. A za čínské platy v režimu 996 jim tam nikdo pracovat nebude.
Arese
",Milí" Číňané, strčte si ty své fabriky třeba do análu! Na vaše automobilové výtvory tady v Evropě opravdu nejsme zvědaví! 🤮👎
Avantime
Nepodceňoval by som BYD, zrejme vedia čo robia. U nás sa na tie elektro stále inak pozeráme, ale stačí si zobrať takého dílera ako Auto-Impex. Prvý a najväčší predajca Nissanov a Fiatov na Slovensku. Lenže čo dnes majú predávať, keď sú obe značky zaspaté? Kašlať na nich, išli do MG a teraz pridávajú aj BYD. Nemajú pri tých značkách také náročné dílerské podmienky, ani ich to teda veľa nestojí a zjavne niečo chcú predávať. Tak isto aj Motorpartner, ktorý už predáva viac Dongfengov ako Citroenov. Pokiaľ európske automobilky nepridajú, tak tie čínske ich zvalcujú a buďte si istí, že im tu má kto otvárať dvere k novej sieti dílerstiev.
@Avantime
Práve som dostal do e-mailu skvelú ponuku na nový Citroen Berlingo Go! "len" za 23.990,-€... Podobnú akčnú výbavu som pred necelými piatimi rokmi dostal za 16.450,-€. Za 5 rokov stúpla cena o cca 45%. Kde sa stala chyba, súdruhovia? Číňania cítia veľkú šancu a idú do toho po hlave. Ani sa im nečudujem, aj keď čínske autá naozaj nemusím.
Práve som dostal do e-mailu skvelú ponuku na nový Citroen Berlingo Go! "len" za 23.990,-€... Podobnú akčnú výbavu som pred necelými piatimi rokmi dostal za 16.450,-€. Za 5 rokov stúpla cena o cca 45%. Kde sa stala chyba, súdruhovia? Číňania cítia veľkú šancu a idú do toho po hlave. Ani sa im nečudujem, aj keď čínske autá naozaj nemusím.
@traveldrive Je to smutné a ešte to auto aj dodžubali novým softvérom.
@Avantime
O tom som zatiaľ nepočul. O čo ide konkrétne?
Inak ani tá výbava Go! za veľa nestojí, k vyhrievaniu predných sedadiel síce pridali aj vyhrievanie volantu, ale klíma je už len manuálna jednozónová a v zadných dverách len vyklápacie okná namiesto elektrických sťahovacích. Citroen už slušnú výbavu skrátka nemá, keby som také auto chcel, musel by som ísť k Toyote do výbavy Family, a tá stojí s benzínovým trojvalcom cez 27 tisíc...
O tom som zatiaľ nepočul. O čo ide konkrétne?
Inak ani tá výbava Go! za veľa nestojí, k vyhrievaniu predných sedadiel síce pridali aj vyhrievanie volantu, ale klíma je už len manuálna jednozónová a v zadných dverách len vyklápacie okná namiesto elektrických sťahovacích. Citroen už slušnú výbavu skrátka nemá, keby som také auto chcel, musel by som ísť k Toyote do výbavy Family, a tá stojí s benzínovým trojvalcom cez 27 tisíc...
Protoze BEV od BYD jsou v Cine skutecnymi lidovymi vozy... Dnes.
carnewschina.com/…its-predecessor/
Velká část evropských automobilek apelovala na Evropskou komisi, aby cla nezaváděla. A čínské automobilky zvolily logickou cestu, jak cla obejít, tzn. lokace výrobních závodů tam, kde evropská cla neplatí.
Protoze se boji, ze by nemohly vyvazet do Ciny.
Resp. ze by jim Cina pripravila peklo s tamejsi vyrobou, prodejem etc. 😀
Evropské automobilky vždy vyvážely po celém světě, takže celní války jsou pro ně nevýhodné. Vysoká cla na auta zavádějí většinou země bez vlastního automobilového průmyslu, méně rozvinuté země, nebo země s automobilkami, které nedokáží vyvážet a chtějí si alespoň zajistit domácí trh.
Takhle presne jim to v EU nastavili prave temi cly, rekli jim “pojdte to vyrabet k nam”.
To amici jim udelali to samy, ape s tim malym dodatkem, ze nesmi dovazet veci jako baterky z ciny, jinak smolicek. Takze BYD tu fabriku v Mexiku odpiskali.
Nic takového EU neřekla. Když čínské automobilky vyrobí auto v Turecku nebo Maroku a vyvezou do EU, bude clo nulové. Když v nějaké třetí zemi, bude se platit clo zavedené pro tu třetí zemi. Je to prostě úplně jiný přístup než mají USA, které zavedly cla i na Mexiko a Kanadu, se kterou mají podepsanou dohodu o volném obchodu, takže tuto dohodu tím vlastně porušují. Ono se spíše zdá, že se EU snaží motiovat evropské automobilky, aby nepřesunovaly výrobu do Číny.
Tak už sis konečně i ty začal všímat, že EU nám jen ničí životy a dělá jedno špatné rozhodnutí za druhým?!? Že současná EK jedná proti naším zájmům a je nutné se jí politicky co nejdřív zbavit, včera bylo pozdě...?!?
EU jsme my!
EU neni nas nepritel narozdil od ruska.
Priste pis rovnou o spatnem Zapadu a nesnaz se maskovat rusackou propagandu.
www.respekt.cz/…imi-euroskeptiky?…
Mne EU zivot nenici, mam se skvele.
To ze se mas blbe nehazej na EU.
😉
Zpet k veci. Zrejme jsi vubec nepochopil muj prispevek.
Je o tom, ze zdejsi automobilky maji vice investovat do BEV a mene do ICE.
PS Chci aby EU automobilky dohnaly v elektromobilite ty cinske. Podporuji evropsky prumysl, ne cinsky!
Ne. My EU nejsme. My jsme součástí EU, a nemáme na EU žádný výzamný vliv.
Mimochodem, jak je EU pokrytecká, dokazuje Maďarsko. EU se neshodne, tak EU není ochotna respektovat malou zemi a její veto a místo toho, aby EU hledala řešenéí, které podpoří i Maďarsko, tak jen Maďarsko obejde... To je ta "jednota" EU. To je to "právo slabšího". EU je naprosto disfunkční model.
To, že si tady otevřou fabriky nijak nevadí, spíš se divím, že při těch prodejích vůbec staví tu první.
Prodej v Německu 2900ks v roce 2024, což byl pokles o 30% oproti 2023. To je míň než co předváděl v druhé polovině 2024 Enyaq každý měsíc.
A jestli prodali všech modelů 50.000ks v Evropě, tak na to se dvě fabriky určitě vyplatí 😄.
Zivoty nám nici hlupaci, kteri otravuji vzduch jedovatym dieselem. Jediné jak za to může EU, ze to tem dezolátům toleruje a nezprisnuje emisni normy.
ja si myslim ze panadol ma uz davno teslu a nabiji ji z fve a tady jenom vysira!
Máš hodně krátkou paměť hujeříčku. Ty diesely propagoval kdo??? Franice, Německo, Španělsko, Itálie... tj. lídři EU!!!
Kde se u nás vzaly diesely??? Z valné většiny jde o dovozy z Itálie, Německa!!!
Takže ano, EU nám ničí naše životy. I tobě!
Propagoval to hluapci, kteri byli voleni předtím, naštěstí přišla vzdelanejsi generace, která si váží zdraví víc a dokáže lepe filtrovat lživé informace od těch pravdivých. Stačí se podívat, kdo je náchylný na hoax a řetězové emaily a nedokáže si ověřovat informace z dostupných zdrojů. Takze ne, nicili nam to hlupaci, kteri tyto hlupáky volili, hlavne opakovaně.
EU stanovila mírnější emisní limity pro diesely. A když výrobci podváděli a jejich diesely vypouštěly mnohonásobně více zdraví škodlivých emisí než dle těch mírnějších norem, EU nechala tato auta jezdit v provozu. EU dále stanovila minimální spotřební daň u nafty nižší než u benzínu. Ale můžou za to dezoláti, to je jasné.