Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Karel Štolař
6
Mě moc zajímá proč je to auto tak strašně drahý když vlastně nepřináší nic navíc, například při usednutí do toho vozu mě zaujaly absolutně odpudivé plasty v interiéru. Auto má též velice malý zavazadelník a jízdní vlastnosti? Prostě Stellantis nic víc. Takže proč ta cena...
Ota4
Dobrý den, vyřešila zadní víceprvková náprava nemastné neslané jízdní vlastnosti juniora? Nepočítám samozřejmě verzi veloce protože to je komplet jiné auto.
Pepa_007
Lze s Q4 driftovat na povrchu s nižší adhezí ( mokrá louka, snih, led)?
Jak moc je uvnitř Stellantis vidět? Ovládání oken je z 20 let starého citroena.
Lze vynutit pohon Q4 "na trvalo" a kolik km s tim je možné jet?
Jak moc je uvnitř Stellantis vidět? Ovládání oken je z 20 let starého citroena.
Lze vynutit pohon Q4 "na trvalo" a kolik km s tim je možné jet?
@Pepa_007 Pohon q4 lze na trvalo udržet pouze do 30km/h. Do 90km/h se pouze připojuje. Dále už nic
Arese
Proč místo hybridního či elektrozkratového crossoveru Alfa nepřišla s normálním, sportovně laděným hatchbackem s manuální převodovkou?!! 😡 (Skutečný pokračovatel parádní tradice: Alfasud, Alfa 33, Alfa 145/146, Alfa 147, Giulietta!!!)
@Arese Ano na giuliettu jsem čekal i já. Bohužel přišel tento malinký crossover nebo co to je?
@Ota4 Je to strasne tezky.
Mne se SUV, ani to "tak trochu" taky nelibi.
Ale automobilka musi prodavat.
Giulietta se prodavala posledni roky spatne, a dneska by se prodavala jeste hur.
😒
Ano, je mi to lito.
Ale nic s tim nenadelam.
Mne se SUV, ani to "tak trochu" taky nelibi.
Ale automobilka musi prodavat.
Giulietta se prodavala posledni roky spatne, a dneska by se prodavala jeste hur.
😒
Ano, je mi to lito.
Ale nic s tim nenadelam.
@Ja Prvni 123 Giulietta se prodávala poslední roky špatně jelikož ji Italové jak je u nich zvykem nechali vyhnít. Nástupce tu měl být už v roce 17 max 18
@Arese
Je dost naivní očekávat, že se Alfa pod vedením Frantíků vrátí ke svým kořenům. Kdo chce sportovně laděnou Alfu s manuálem, bude mít šanci jedině v bazaru.
Je dost naivní očekávat, že se Alfa pod vedením Frantíků vrátí ke svým kořenům. Kdo chce sportovně laděnou Alfu s manuálem, bude mít šanci jedině v bazaru.
@Arese Ja vim, ze jses na hybridy uplne alergickej.
Ale zkus o tom nekdy premyslet vecne😒br /> Dvouspojka prevodovka je efektivni zpusob, dokonce i u sportovniho auta - dokonce patrne zejmena tam.
Rychle meni rychlosti, bez ztraty vykonu na kolech... a to vsechno efektivne, bez prokluzu a ztraty energie, paliva.
Ma ale drastivkou nevyhodu: obtizne se s ni rozjizdi, zejmena podelne parkovani je peklo.
V praxi to znamena brzkou vymenu drahych spojek.
A tohle vsechno italske reseni s elektromotorem v te prevodovce vyresilo.
Rozjizdi se sametove, plizi se nehlucne a na centimetry... a to vsechno pri dramatickem prodlouzeni zivotnosti tech spojek.
Uprostred zblazneho sveta tady ten elektromotor dava smysl a funguje ucelne.
Ale zkus o tom nekdy premyslet vecne😒br /> Dvouspojka prevodovka je efektivni zpusob, dokonce i u sportovniho auta - dokonce patrne zejmena tam.
Rychle meni rychlosti, bez ztraty vykonu na kolech... a to vsechno efektivne, bez prokluzu a ztraty energie, paliva.
Ma ale drastivkou nevyhodu: obtizne se s ni rozjizdi, zejmena podelne parkovani je peklo.
V praxi to znamena brzkou vymenu drahych spojek.
A tohle vsechno italske reseni s elektromotorem v te prevodovce vyresilo.
Rozjizdi se sametove, plizi se nehlucne a na centimetry... a to vsechno pri dramatickem prodlouzeni zivotnosti tech spojek.
Uprostred zblazneho sveta tady ten elektromotor dava smysl a funguje ucelne.
@Ja Prvni 123
A co když Arese nechce auto, se kterým by se určil parkovat, ale se kterým by si užíval řízení auta?
A co když Arese nechce auto, se kterým by se určil parkovat, ale se kterým by si užíval řízení auta?
@Tycoon Pro mě už existuje jediná současná Alfa - Giulia. Ta ještě zaplať bůh hybridizací zprzněna nebyla. Musím se ale u ní smířit s automatem a to je pro mě velice těžké a smutné...😢
P.S. Elektrickou Alfu považuju za hodně špatný vtip a plivanec do tváře každého Alfisty...🤮
P.S. Elektrickou Alfu považuju za hodně špatný vtip a plivanec do tváře každého Alfisty...🤮
@Tycoon Pomaleji, ale jenom jednou, je mi to vlastne jedno😒br />
S dvouspojkou s extremne spatne parkuje, prestoze to umis.
I bezne Rozjezdy jsou vzdycky trochu trhane a castejsi pouziti ve mestech a v kolonach vede k extremne rychlemu opotrebeni tech spojek.
To vsechno elektromotor v prevodovce resi, cert vzal modni mereni CO2.
A z principu tohle auto spatne neni a je to Alfa.
Mel jsem nekolik let Alfu 33 Giardinetta 4x4, s 1.5 boxerem, a zase se to od tohodle mic nelisilo.
A jezdilo se mi s ni opravdu dobre.
Asi jedine misto, ktere se mi moc nelibi, a chtelo by si to na nej "zvyknout", je zadek. Neni spravne alfacky "sexy".
S dvouspojkou s extremne spatne parkuje, prestoze to umis.
I bezne Rozjezdy jsou vzdycky trochu trhane a castejsi pouziti ve mestech a v kolonach vede k extremne rychlemu opotrebeni tech spojek.
To vsechno elektromotor v prevodovce resi, cert vzal modni mereni CO2.
A z principu tohle auto spatne neni a je to Alfa.
Mel jsem nekolik let Alfu 33 Giardinetta 4x4, s 1.5 boxerem, a zase se to od tohodle mic nelisilo.
A jezdilo se mi s ni opravdu dobre.
Asi jedine misto, ktere se mi moc nelibi, a chtelo by si to na nej "zvyknout", je zadek. Neni spravne alfacky "sexy".
@Ja Prvni 123 O které dvojspojce tu je řeč? Mokrý DSG se rozjíždí naprosto hladce a parkovat s ním jde na milimetry bez škubání. To že to tady roznáší pablb Mikesus je známá věc, ale ostatní snad s DSG problémy nemají, ne?
@Arese mám dotaz. Kolik nových Alf jsi si koupil, děkuji
@Sevca1 Novou žádnou, přesto jsem Alfista tělem i duší. Co tam máš dál? 🙂
@Arese Jejda další alfista tělem i duší co jsi nikdy nekoupil novou Alfu. Jj radši koupíš Karog v manuálu co. No proto je Alfa tam kde je všichni ji milují a nikdo nekupuje. Dále můžeš kritizovat co dá Alfa za motory až si je budeš kupovat, jinak můžeš tak akorát mlít kecy na webu , protože nejsi jejich zákazník
@Sevca1 To zase ne, nemusis koupit nove auto, abys byl priznivcem znacky.
Ja jsem treba taky novou Alfu do vyroby nezadaval, vicemene nova byla jen jedna.
Ale mel jsem za zivot 14 vlatnich Alf, vetsinou zhruba triletych... a dohromady jsem s numa ujel bezmala milion kilometru.
Povazuji se za "Alfistu", prestoze uz nekolik let kupuju nove vyhradne Fiaty.
Popravde o tomhle Juniorovi vazne uvazuju.
Dulezita bude cena za ctyrkolku.
Pokud to prestreli, takmozna zjistim, ze ji az tak moc nepotrebuju.
No a v okamziku, kdy bude "na stole" jen jakk predokolka, vrati se otazka, jestli je za 740 tisic opravdu o tolik lepsi, nez Grande Panda za 470.
S vicemene stejnym pohonem.
Too cem jsem psal ale je, ze vetsina hybridu je vlastne malo uzitecnych, ale tady ne.
Ta uzitecnost je ale v odstraneni nevyhod dvouspojkove prevodovky, nikoliv v ekologii.
Nekteri lidi ale holt maji rudo pred ocima, a argumenty nechteji slyset.
Ja jsem treba taky novou Alfu do vyroby nezadaval, vicemene nova byla jen jedna.
Ale mel jsem za zivot 14 vlatnich Alf, vetsinou zhruba triletych... a dohromady jsem s numa ujel bezmala milion kilometru.
Povazuji se za "Alfistu", prestoze uz nekolik let kupuju nove vyhradne Fiaty.
Popravde o tomhle Juniorovi vazne uvazuju.
Dulezita bude cena za ctyrkolku.
Pokud to prestreli, takmozna zjistim, ze ji az tak moc nepotrebuju.
No a v okamziku, kdy bude "na stole" jen jakk predokolka, vrati se otazka, jestli je za 740 tisic opravdu o tolik lepsi, nez Grande Panda za 470.
S vicemene stejnym pohonem.
Too cem jsem psal ale je, ze vetsina hybridu je vlastne malo uzitecnych, ale tady ne.
Ta uzitecnost je ale v odstraneni nevyhod dvouspojkove prevodovky, nikoliv v ekologii.
Nekteri lidi ale holt maji rudo pred ocima, a argumenty nechteji slyset.
@Ja Prvni 123
Ty aspono te alfe uvazujes a taky si nestezujes co nabízí za motorizaci. Narozdil od areseho, který by o nové alfe ani neuvažoval.
Ty aspono te alfe uvazujes a taky si nestezujes co nabízí za motorizaci. Narozdil od areseho, který by o nové alfe ani neuvažoval.
@Ja Prvni 123 jo u tebe to beru u areska ne. Jasně miluje spousta lidí třeba Ferrari a nekoupi si ho. Tam je to dané cenou to je jasné ale Alfi je to jiné, ta je koupitelna a přesto ji fanoušci nekoupi
@Ja Prvni 123 No, já si svoji 156ku kdysi koupil jako tříletou a zatím ji pořád mám. Ale do budoucna vážně uvažuju o té Giulii 2.0. Taky by byla z druhé ruky, jako nová stojí pro nepodnikatele strašný ranec...
Ham.
Když vezmu do úvahy, že pohon i celá platforma jsou jedna k jedné převzaté z Peugeotu, tak se otázky nabízí automaticky.
Je převodovka ucukaná a váhavá jako v Peugeotu?
Tříválec dělá kravál, vibruje a třese celým autem jako v Peugeotu?
Rekuperace dělá stejný bordel jako v Peugeotu?
Je alespoň Alfa významně lehčí a tedy alespoň průměrně dynamická na rozdíl od těžké a líné 3008? Viz zdejší test 3008 se stejným pohonem.
Nezvládá podvozek na velkých kolech větší nerovnosti jako v 3008?
Je převodovka ucukaná a váhavá jako v Peugeotu?
Tříválec dělá kravál, vibruje a třese celým autem jako v Peugeotu?
Rekuperace dělá stejný bordel jako v Peugeotu?
Je alespoň Alfa významně lehčí a tedy alespoň průměrně dynamická na rozdíl od těžké a líné 3008? Viz zdejší test 3008 se stejným pohonem.
Nezvládá podvozek na velkých kolech větší nerovnosti jako v 3008?
@Ham. Tak ty placas uplne naprazdno.
Ta prevodovka je ryze italska, Peugeotem a Citroenem prevzata.
Ten retezec jsem zkousel v 600.
Jede krasne sametove.
Trivalec je poznat v opravdu nizkych a skutecne vysokych otackach.
Ani tam ale autem netrepal. Ani trochu.
Vetsinu casu o motoru nevis.
Jedina prvotni vyhrada byla k rekuperaci, fungovala dobre, ale az prilis brzdila.
Pak jsem zjistil, ze to chce se naucit pracovat s plynem.
Kdyz jsem podrzel "trochu plynu" pri jizde z mirneho kopce, tak rekuperace nebrzdila, ale zadna energie netekla = benzin motor vypnutej, a z baterky netekly zadny ampery k ekektromotoru.
Elektricky ostrikovac se taky pouziva jinak, nez se "pumpovalo balonkem".
Ta prevodovka je ryze italska, Peugeotem a Citroenem prevzata.
Ten retezec jsem zkousel v 600.
Jede krasne sametove.
Trivalec je poznat v opravdu nizkych a skutecne vysokych otackach.
Ani tam ale autem netrepal. Ani trochu.
Vetsinu casu o motoru nevis.
Jedina prvotni vyhrada byla k rekuperaci, fungovala dobre, ale az prilis brzdila.
Pak jsem zjistil, ze to chce se naucit pracovat s plynem.
Kdyz jsem podrzel "trochu plynu" pri jizde z mirneho kopce, tak rekuperace nebrzdila, ale zadna energie netekla = benzin motor vypnutej, a z baterky netekly zadny ampery k ekektromotoru.
Elektricky ostrikovac se taky pouziva jinak, nez se "pumpovalo balonkem".
@Ja Prvni 123 Ryze italská jako ryze "italský" Peugeot.
Převodovku i motor vyvinul Peugeot v roce 2022 v Sochaux a vyrábí se v Sochaux a jako první se objevily začátkem roku 23 v 3008/5008. Není nic lehčího než si to dohledat na internetu, je to uvedeno přímo v tiskových zprávách Stellantisu z přelomu let 22/23.
Převodovku i motor vyvinul Peugeot v roce 2022 v Sochaux a vyrábí se v Sochaux a jako první se objevily začátkem roku 23 v 3008/5008. Není nic lehčího než si to dohledat na internetu, je to uvedeno přímo v tiskových zprávách Stellantisu z přelomu let 22/23.
@Ja První 123 chceš snad naznačit, že Stellantis záměrně lže a zakrývá hrdinný partizánský vývoj Alfy? Tak to je bomba.
@Ham. Nemuzu odpovedet, tak tady.
Marketingove reci jsou marketingove reci.
Ta prevodovka vznikla upravou prevovky Getrag, viz odkaz.
Uprava byla zrealizovana Getragem a italskymi motorari.
Ze prvni verze mela nedodelane software ovladani a vyvoj byl dokoncen Stellantisem na veci nic nemeni.
https😐/www.greencarcongress.com/…0213-getrag.html
Marketingove reci jsou marketingove reci.
Ta prevodovka vznikla upravou prevovky Getrag, viz odkaz.
Uprava byla zrealizovana Getragem a italskymi motorari.
Ze prvni verze mela nedodelane software ovladani a vyvoj byl dokoncen Stellantisem na veci nic nemeni.
https😐/www.greencarcongress.com/…0213-getrag.html
@ Ja První 123 Já v tom odkazu vidím popis Getrag 7DCT300, kterou používá Renault. O italských motorářích tam není ani slovo, navíc je to klasická dvojspojka bez elektromotoru.
Getrag begins production of 7DCT300 dual-clutch transmission; hybrid versions in 2016
13 February 2015
Transmission specialist Getrag has begun production of the new seven-speed 7DCT300 dual-clutch transmission. (Earlier post.) Getrag will supply European customers with the new transmission from its plant in Neuenstein, Germany. For the Asian market, the transmission will also be produced in China starting in 2017. Initially, the modern automated transmission will be used in the new Renault Espace, and further models and brands will follow.
Based on a new, modular platform, the 7DCT300 is designed for a maximum torque of 300 N·m (221 lb-ft). Smart Actuation, an intelligent power-on-demand actuation system, adds to the high efficiency of the 7DCT300. Its use enables power consumption of under 40W to be achieved—less energy than a light bulb and 3.5% more efficient than second generation DCTs.
The 7DCT300 features a wet dual clutch, electro-mechanical gear actuation and new electro-hydraulic clutch actuation, enabling significant reductions in fuel consumption compared to earlier transmissions. The oil in the 7DCT300 is fill-for-life, which results in considerable advantages in terms of maintenance and running costs.
Hybrid versions of this transmission can be used in vehicles without major changes in installation space, starting in 2016. OEMs can therefore produce conventionally powered and hybrid vehicles on the same production line. Applications extend from 48V mild hybrids up to 360V plug-in hybrids.
The launch of the 7DCT300 for the Renault Espace is only the beginning. With already over 100 planned applications, the 7DCT300 has the greatest potential in our company's history. We are very happy that this initial launch is running so smoothly and completely to plan.
—Bernd Eckl, Getra
Getrag begins production of 7DCT300 dual-clutch transmission; hybrid versions in 2016
13 February 2015
Transmission specialist Getrag has begun production of the new seven-speed 7DCT300 dual-clutch transmission. (Earlier post.) Getrag will supply European customers with the new transmission from its plant in Neuenstein, Germany. For the Asian market, the transmission will also be produced in China starting in 2017. Initially, the modern automated transmission will be used in the new Renault Espace, and further models and brands will follow.
Based on a new, modular platform, the 7DCT300 is designed for a maximum torque of 300 N·m (221 lb-ft). Smart Actuation, an intelligent power-on-demand actuation system, adds to the high efficiency of the 7DCT300. Its use enables power consumption of under 40W to be achieved—less energy than a light bulb and 3.5% more efficient than second generation DCTs.
The 7DCT300 features a wet dual clutch, electro-mechanical gear actuation and new electro-hydraulic clutch actuation, enabling significant reductions in fuel consumption compared to earlier transmissions. The oil in the 7DCT300 is fill-for-life, which results in considerable advantages in terms of maintenance and running costs.
Hybrid versions of this transmission can be used in vehicles without major changes in installation space, starting in 2016. OEMs can therefore produce conventionally powered and hybrid vehicles on the same production line. Applications extend from 48V mild hybrids up to 360V plug-in hybrids.
The launch of the 7DCT300 for the Renault Espace is only the beginning. With already over 100 planned applications, the 7DCT300 has the greatest potential in our company's history. We are very happy that this initial launch is running so smoothly and completely to plan.
—Bernd Eckl, Getra
@Ham. Je to marny.
Hybridni prevodovka, o ktere mluvime VZNIKLA UPRAVOU PUVODNI viz odkaz.
Ale z principu je mi vlastne jedno, co si myslis.
Hybridni prevodovka, o ktere mluvime VZNIKLA UPRAVOU PUVODNI viz odkaz.
Ale z principu je mi vlastne jedno, co si myslis.
@ Ja První 123 Tak naposledy, dal jsi sem odkaz na sedmistupňovou převodovku DCT300, kterou používá koncern Renault, nikoliv na šestistupňovou DCS6, kterou používá Stellantis.
Všechny dvojspojky s elektromotorem vznikly úpravou původní dvojspojky.
DQ400e vznikla v roce 2014 z původní VW převodovky DQ400
e-DCS6 vznikla v roce 2022 z původní PSA převodovky DCS6. Podle tebe u Italů, podle Stellantisu u Peugeotu, já budu s dovolením věřit Stellantisu, nikoliv konspiračním teoriím.
Všechny dvojspojky s elektromotorem vznikly úpravou původní dvojspojky.
DQ400e vznikla v roce 2014 z původní VW převodovky DQ400
e-DCS6 vznikla v roce 2022 z původní PSA převodovky DCS6. Podle tebe u Italů, podle Stellantisu u Peugeotu, já budu s dovolením věřit Stellantisu, nikoliv konspiračním teoriím.
@Ham.
Dvouspojka, jakožto robotizovaná převodovka ovládající spojku, je z principu ucukaná. A je jedno kdo ji nabizi. At se jedná o "moderní" DQ381 v Kodiaqu, a kterým jsem jel před půlrokem, nebo DCT v i30n co jsem projížděl minulý týden, po powershift z ozzyho jiz byvaleho Moneda, prevodovka prostě cuká a rozjezdy, popjizdeni, nebo parkovani je děs. Cukani při přeřazení ještě clovek promine tomu i30n, kdy chce mít stále vykon a na komfort nehledí, ale u toho mondea nebo kodiaqu je to ostuda, aby auto řadilo jako nejaky student v autoškole.
Dvouspojka, jakožto robotizovaná převodovka ovládající spojku, je z principu ucukaná. A je jedno kdo ji nabizi. At se jedná o "moderní" DQ381 v Kodiaqu, a kterým jsem jel před půlrokem, nebo DCT v i30n co jsem projížděl minulý týden, po powershift z ozzyho jiz byvaleho Moneda, prevodovka prostě cuká a rozjezdy, popjizdeni, nebo parkovani je děs. Cukani při přeřazení ještě clovek promine tomu i30n, kdy chce mít stále vykon a na komfort nehledí, ale u toho mondea nebo kodiaqu je to ostuda, aby auto řadilo jako nejaky student v autoškole.
@Mikesus Tak si pujc a vyzkousej Fiat 600.
Jine realizace nejsou zatim k mani.
Brzo bude Citroen C3, ale ten jsem nezkousel, tak proste nevim jak jezdi.
Jine realizace nejsou zatim k mani.
Brzo bude Citroen C3, ale ten jsem nezkousel, tak proste nevim jak jezdi.
@Ja Prvni 123
Jo určitě zkusím. Bylo by fajn, kdyby někdo konecne dokázal něco s dvouspojkou, aby nečekala.
Jo určitě zkusím. Bylo by fajn, kdyby někdo konecne dokázal něco s dvouspojkou, aby nečekala.
@Ja Prvni 123 Jestli máte na mysli eDCS6 u hybridů o 100 nebo 136 koních s tříválcem 1,2 u malých a středních stellantisů, tak ta je k mání už dlouhou dobu i v peugeotech, citroënech a nejméně jednom opelu. Pokud je mi známo, Fiat jí jen říká eDCT6. Ostatně, 600 sdílí techniku např. s Peugeotem 2008 a hybridní ústrojí i s větší 3008 a 5008 nebo Opelem Grandland. Stejný hybrid dostane taky frontera, Citroën C3 a Fiat Grande Panda.
rohYpnol
Na téhle Stellantis plechovce mě nezajímá opravdu vůbec nic. I to jméno je špatně...
Aspoň že Italové věděli, proč na to nenechat nalepit italský název....
Aspoň že Italové věděli, proč na to nenechat nalepit italský název....
@rohYpnol
Neskutocne ako to vzdy vidim rovnako ako ty... uz leb to meno mu absolutne nesedi suhlas... zbytok skoda komentovat... proste cirkus stellantis
Neskutocne ako to vzdy vidim rovnako ako ty... uz leb to meno mu absolutne nesedi suhlas... zbytok skoda komentovat... proste cirkus stellantis
@3_diamanty
Fakt mě to mrzí. Jsou to značky které jsem měl opravdu rád.
Ale tyhle jejich poloindické globální platformy a současná technika a kvalita výroby je otřesné.
Navíc tahle Alfa opět není levná. A jejich odůvodnění že výrobou v Polsku zlevnili výrobu proti Itálii... Jen portvrzjue, že je to celé špatně. Už od samotného rámce, který vytváří zelenorudá komošská EU...
Fakt mě to mrzí. Jsou to značky které jsem měl opravdu rád.
Ale tyhle jejich poloindické globální platformy a současná technika a kvalita výroby je otřesné.
Navíc tahle Alfa opět není levná. A jejich odůvodnění že výrobou v Polsku zlevnili výrobu proti Itálii... Jen portvrzjue, že je to celé špatně. Už od samotného rámce, který vytváří zelenorudá komošská EU...
British
Jen doufám, že očekávané nové Stelvio nebude takto sprzněné auto, jako je Junior. Nebo už se vážně blíží konec Alfy Romeo. Jinuior je bída, laciný interier, neitalský design, navíc i celkem ošklivý a to nemluvím o odporné motorizaci PSA. Takže proč by toto vlastně někdo chtěl? Asi tak jako ty sra.... Peugeot a Citroen.