Novinky
Autor opomenul jeden veľmi dôležitý fakt a síce, že vznik vyklápacích svetlometov si vyžiadalo plnenie technickej normy v USA.
V 60. rokoch 20. storočia bol prijatý Federálny štandard pre bezpečnosť motorových vozidiel (FMVSS) č. 108, ktorý stanovuje minimálnu výšku svetlometu od zeme 22 palcov (559 mm) , max. výška je 54 palcov.
Táto požiadavka bola neskôr v 70. rokoch revidovaná na minimálnu výšku 24 palcov (610 mm) od zeme.
V 60. rokoch 20. storočia bol prijatý Federálny štandard pre bezpečnosť motorových vozidiel (FMVSS) č. 108, ktorý stanovuje minimálnu výšku svetlometu od zeme 22 palcov (559 mm) , max. výška je 54 palcov.
Táto požiadavka bola neskôr v 70. rokoch revidovaná na minimálnu výšku 24 palcov (610 mm) od zeme.
Velké světlomety byly myslím nutné hlavně z důvodu přesnosti rozložení světelného paprsku, kdy limitem je velikost vlákna žárovky a výrobní tolerance. Čím větší je plocha optických prvků, tím menší roli hraje rozměr vlákna a případná nepřesnost jeho polohy. A druhým důvodem je samozřejmě i chlazení reflektoru, s větší plochou klesá teplota uvnitř.
Jinak sklopné světlomety měly i výhodu že zůstávaly čisté když byly schované