Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
Othello
Proč dnes skoro všechny ty megadispleje vypadají, jak by původně v autě neměly vůbec být a nacpali je tam až dodatečně když už měli palubovku dávno hotovou ?
@Othello Oni tak nevyzerajú, oni ich tam skutočne " nacpali " pre úsporu nákladov dodatočne ...
Pepa_007
Zdá se jako fajn auto. Asi jediné prima co Ford zde nabízí. Vytkl bych jedině malou nádrž (10l navíc by bylo fajn) a to že to je SUV.
3_diamanty
Po tom poslednom facelifte je kuga zda sa vybrusena k dokonalosti... aj vyzorovo je to uz ine kafe ako pred faceliftom kedy mi pripiminala len akoby nafukly hatch ( focus ) ... ovsem mat len jeden uspesny model v eu nestaci... nissan s kaskajom vedia o tom tiez svoje... a kedze tento rok ford uz v eu zareze aj focus tak som velmi zvedavy na koncorocne cisla forda v eu... budu zrejme najnizsie v historii... a o rok to bude uz uplna potopa a aj MG ho v eu uplne zozerie to uz dnes niet pochyb ... tak vela stastia ford...
@3_diamanty po fl je to prasarna...před fl parada.
A to ford jinak fl umi nebo spiš uměl. Teď mi přijde, že je to jako u koncernu vw, kdy fl je spiš krok zpět než vpřed.
A to ford jinak fl umi nebo spiš uměl. Teď mi přijde, že je to jako u koncernu vw, kdy fl je spiš krok zpět než vpřed.
Lubo
Chválim konkrétne čísla - rozmery kufru, spotreby v rôznych režimoch. Ak to tu bude pri testoch pravidelne, verím, že to môže pomôcť popularite webu.
rohYpnol
Kuba má jedno negativum. Zato zásadní. A tím negativem je konkurence.
Pořád nevím, proč bych měl vybrat Kugu proti Tiguan/Kodiaq 2.0 tdi (případně do města 1.5 tsi pro toho kdo se z dieselu opupínkuje pro vlastní předsudky...) nebo kdo chce tyhle hybridní mrzáky tak RAV4. Proti té snad jedině cena...
Pořád nevím, proč bych měl vybrat Kugu proti Tiguan/Kodiaq 2.0 tdi (případně do města 1.5 tsi pro toho kdo se z dieselu opupínkuje pro vlastní předsudky...) nebo kdo chce tyhle hybridní mrzáky tak RAV4. Proti té snad jedině cena...
@rohYpnol
Kdo chce zaostalost a nekvalitu, vybere tiguan nebo kodiaq. Kdo chce moderní techniku, koukne sem a kdo chce ještě záruku kvality, půjde k toyote. Horší SUV než kodiaq jsem v D segmentu dlouho nepojizdel. Dost mne to zklamalo, měl jsem od něj vetsi ovekavani. Bouchajici zadni naprava, netlumici podvozek, nekultivovany motor, ucukana prevodovka a do toho ještě k tomu vyssi spotřeba ( uznávám, měl najeto jen přes 9tis km ) nez vetsi benzinovy hybrid při stejne rychlosti a s 50% podílem dalnice. A do toho tragicky malej kufr na velikost auta.
Kdo chce zaostalost a nekvalitu, vybere tiguan nebo kodiaq. Kdo chce moderní techniku, koukne sem a kdo chce ještě záruku kvality, půjde k toyote. Horší SUV než kodiaq jsem v D segmentu dlouho nepojizdel. Dost mne to zklamalo, měl jsem od něj vetsi ovekavani. Bouchajici zadni naprava, netlumici podvozek, nekultivovany motor, ucukana prevodovka a do toho ještě k tomu vyssi spotřeba ( uznávám, měl najeto jen přes 9tis km ) nez vetsi benzinovy hybrid při stejne rychlosti a s 50% podílem dalnice. A do toho tragicky malej kufr na velikost auta.
@Mikesus O jaké "zaostalosti" a "nekvalitě" v případě Tiguanu a Kodiaqu mluvíš? Právě proto, že tyto modely ve srovnání s konkurenty nabízí jakž takž slušné motorizace, jsou tak prodejně úspěšné! 😊
Protože TDI je o tolik dražší a v ničem mimo spotřeby na dálnici ve vyšších rychlostech není lepší verzi ani zdaleka ne v dynamice (jedou podobně i na dálnici nad limitem, zkoušeno). Takže pokud trávíš na dálnici většinu času, ano, kup si Tiguan/Kodiaq TDI... ve městě pak s tím 1.5TSI (hybridní mrzák s 2.5 😁 😁 haha) budeš tahat vždy druhé housle, protože za 4-5 na sto to jezdit v normálním provozu nebude, jako ta Kuga. A ano, já
v tom jel, co ty ? @rohYpnol
v tom jel, co ty ? @rohYpnol
@Ozzman vdaka, usetril si mi odpoved + ma realne tazne - v tomto je premiant triedy.
AWD Kuga by měla umět tahat taky slušnou porci na hybrid, má zesílené eCVT
edit: AWD má 2.1t na přívěs 😊 To už je docela použitelné @argejev
edit: AWD má 2.1t na přívěs 😊 To už je docela použitelné @argejev
@Ozzman Tak hlavně když si někdo vybere 4x4 SUV, jestliže tráví většinu času na dálnici, pak nemůže být normální.
@rohYpnol No ani se nesnaz na to přijít, tvá mentální kapacita to není schopná pobrat. Ale zkusím ti poradit, přečti si co psal Ozzman výše, tam je to zcela logicky vysvětleno bez nenávisti k tomu či jinému pohonu a jasně tam vysvětluje kde je a není výhoda. Takže zkus nenávist dát na stranu a jednou přemýšlet. Já nevím že by byl zbytek světa hloupější páč jezdí na benzín kromě pár státu v Evropě kde vládla nafta,ale už se to začíná srovnávat 😁
Tohle už panáček tahá na krev, Kuga fakt nemá moc objektivních slabin hlavně za to co stojí... a absenci nafty dost dorovnává i v tom tahání, navíc pro hatery eCVT Kuga virtuálně řadí 😁 Rohypnol se jen snaží a vaří z vody a nejvtipnější je posměch HEV i v kontextu 1.5TSI se suchym DSG.. @Sevca1
@Ozzman Tigi/Kodi mají mokrý DSG, ale jinak souhlas.
Tady je tabletka poněkud mimo se svým hejtem.
Tady je tabletka poněkud mimo se svým hejtem.
Aj, máš pravdu, už jste mi to tady psali, ok, to beru zpět, moje chyba 😊 Pak to TSI proč ne, ale ve městě se na HEV spotřebou nechytá 😊 @Ozzman
@Ozzman Nejenom spotřebou kraluje. Taky má výkon navíc. A především v čistě městském provozu přímovstřik zavání vždy průserem.
@rohYpnol Ještě dodatek znalce 😁 Jestli si myslíš že na poskakování po městě je primovstrikove tsi dobrý tak no comment. Zcela bez ideologie do města nejlepší Ev a hybridní auta, to nemyslím kvůli ekologii ale funkčnosti, znalce 😁
@rohYpnol Sorry, ale "to" ze sebe děláš naschvál???
Kuga stojí o půl míče míň, než Kodiaq/Tiguan TDI. To zaprvé.
Za druhé má nesmrtelný a blbuvzdorný pohon. Nemá se na tom co podělat. Žádný turba, spojky, přímovstřiky =karbon, žádná močka, atd.... Krom dálnice je všude úspornější. Není hlučnější, jen při plným plynu vytáčí motor, jinak simuluje řazení a nehučí, nápravy nebouchají, sedačky jsou super, jízdní vlastnosti taky. Matrixy se chovají líp než koncernový v Passatu, bohužel. Až HD Matrix jsou dál. (Touareg, Tiguan, Tayron) Dynamika a tažná síla verze 4x4 je srovnatelná. 8 vs 8,3s a 2,1t na kouli. Atd...
Jen kufr je citelně menší než v Kodiaqu a o fous menší než v Tiguanu.
Takže pro toho, kdo denně nevozí automatickou pračku po dálnici do Kolína nad Rýnem a zpět je Kuga rozhodně lepší volbou.
A to píšu jako koncernista a dýzldezolát.
Kuga je momentálně v mojí TOP 5.
Kuga stojí o půl míče míň, než Kodiaq/Tiguan TDI. To zaprvé.
Za druhé má nesmrtelný a blbuvzdorný pohon. Nemá se na tom co podělat. Žádný turba, spojky, přímovstřiky =karbon, žádná močka, atd.... Krom dálnice je všude úspornější. Není hlučnější, jen při plným plynu vytáčí motor, jinak simuluje řazení a nehučí, nápravy nebouchají, sedačky jsou super, jízdní vlastnosti taky. Matrixy se chovají líp než koncernový v Passatu, bohužel. Až HD Matrix jsou dál. (Touareg, Tiguan, Tayron) Dynamika a tažná síla verze 4x4 je srovnatelná. 8 vs 8,3s a 2,1t na kouli. Atd...
Jen kufr je citelně menší než v Kodiaqu a o fous menší než v Tiguanu.
Takže pro toho, kdo denně nevozí automatickou pračku po dálnici do Kolína nad Rýnem a zpět je Kuga rozhodně lepší volbou.
A to píšu jako koncernista a dýzldezolát.
Kuga je momentálně v mojí TOP 5.
Ten kufr je za mne asi největší mínus auta, já sám jsem ji chtěl a toto mne odradilo (a taky že je to SUV 😁 ), o to jsme si psali, ale táta si ji koupil, ještě jsem tam nenakládal kočár a takové blbosti, nicméně nad roletku je to hodně svažité a nic tam moc už nenaskládáš navrch. Jo, Kodiaq má lepší kufr, a to za mne měla i starší Kuga, byť měla menší půdorys. @Mokrous
@Ozzman Mě zajímá víc plocha a hloubka pod roletkou. Nerad vozím stohy do výšky. Ale samozřejmě víc místa se šikne vždycky.
@Ozzman
on ten kufr kodiaqu je taky docela o ničem k velikosti auta. To jsi mohl sám vidět.
on ten kufr kodiaqu je taky docela o ničem k velikosti auta. To jsi mohl sám vidět.
Futurista
Mně poslední Kuga přijde vizuálně jako krok zpět, ale doba si asi tyhle cucpatvary žádá (viz novej Kodiaq a Superb). Ten předek za mne neeee. 😒 Jinak technicky proč ne, jen jsem se malinko podivil nad tou spotřebou, ta mi přijde vysoká, na hybrid... Přes 6 litrů město i okresky, dálnice za 7,5??? No tak to teda ta Arkana Etech, co mám doma, město i okresky umí pod pět a dálnice Albánie a zpět (4 dospělí a plnej kufr) na hranici předpisů 5,8... A argument o čtyřkolce moc neberu, ještě bych pár deci pochopil, že je to silnější motor. A nakonec dát spotřebu do plusů? Ehm, k čemu ten hybrid teda pomohl?
Arkana je menší a mam pocit, že i nižší, pokud s Kugou jedeš klidně a předpisově, jsi taky na 5-6.@Futurista
@Ozzman Člověče, já na to koukal, Kuga je hlavně širší. Arkana je teda i lehčí, jen mě fakt zarazilo, že ten hybrid moc nešetří. Je pak otázka, co to přináší za výhody...
Starsi benzinova 1.5 eb a 1.6Eb jezdila sotva za 8 klidne, za 9-10 normalne 😊 a to s manualem a nizsim vykonem. Ale je to o ridici a celkově funkcnim pohonu, ja Arkanu jezdil, vis ze jsem fanousek Renaultu, ale je to o tridu mensi auto 😊 @Futurista
Ozzman
Nejlepší SUV segmentu v poměru cena / výkon
Dovolím si sepsat pár postřehů, protože ji od pulky ledna máme doma (respektive muj otec). Je to již třetí Kuga, takže mám i srovnání s minulými generacemi.
Máme Titanium FWD HEV 2.5 + příplatkové pakety na úroveň STX. Proč Titanium ? Protože měkčí komfortnější podvozek a je o 4cm kratší díky jinému nárazníku - nevešla by se nám jinak do garáže.
Prostornost je vynikající, toto je za mne jedno z mála SUV C segmentu (je to ještě Cčko?) kam se posadí 4 dospělí, kufr je slušný, ale velký fail je svažitost 5. dveří, u starších Kug lze skládat i nad roletku objemější náklad.
Interiér je strohý, ale funkční, ve předu měkčené plasty s tvrdými, vzadu tvrdé. Měkké komfortní sedačky, velké plus, ale ve předu kratší sedák, jako u Mondea.
Jízda ? Projel jsem toho hodně, ale Kuga jezdí supr, na příplatkových R18 (balony, né nízkoprofil) je skvěle komfortní i na dlažbě a kolejích, podvozek pevný a agilní, prostě Ford, tady je pořád vše jak má. Není to hothatch, ale i zatáčkách se nehoupe. Na dálnici je pak skvěle odhlučněna i ve vyšších rychlostech. V rámci konkurence samozřejmě.
Motor - dostatečně silný, eCVT virtuálně řadí, takže nehučí pro zdejší hatery dokud nedostane plný plyn. Negativum je, že plný plyn má trochu prodlevu proti HEV Toyoty (střídám 2 toyoty a toto a proto to poznám jinak si toho nevšimnete když znáte klasické automaty). Na běžnou jízdu je to ale velmi fajn. Spotřeba 4-7 a to máme teprve 2 tisíce km, i na dálnici jezdí kolem 7-8 ale to musíte valit nad dálniční tempo. Dynamika +/- jako Kodiaq2 TDI i ve vyšších rychlostech. Motor Mazda, nepřímý vstřik, řetěz, to chceš provozovat a né přímovstřik TSI se suchou DSG rohypnole.
Fordu už fungují asistenti, ale třeba adaptiv je proti adaptivu Toyot trochu "letargičtější", ale já přesedám, jinak vám to nepříjde.
- dost komplikovaný infotainment, základní ovládání ok, ale překlikat jízdní režimy..na druhou stranu se tak jako u Toyot neliší
- NEMÁ UKAZATEL BATERIE
Dovolím si sepsat pár postřehů, protože ji od pulky ledna máme doma (respektive muj otec). Je to již třetí Kuga, takže mám i srovnání s minulými generacemi.
Máme Titanium FWD HEV 2.5 + příplatkové pakety na úroveň STX. Proč Titanium ? Protože měkčí komfortnější podvozek a je o 4cm kratší díky jinému nárazníku - nevešla by se nám jinak do garáže.
Prostornost je vynikající, toto je za mne jedno z mála SUV C segmentu (je to ještě Cčko?) kam se posadí 4 dospělí, kufr je slušný, ale velký fail je svažitost 5. dveří, u starších Kug lze skládat i nad roletku objemější náklad.
Interiér je strohý, ale funkční, ve předu měkčené plasty s tvrdými, vzadu tvrdé. Měkké komfortní sedačky, velké plus, ale ve předu kratší sedák, jako u Mondea.
Jízda ? Projel jsem toho hodně, ale Kuga jezdí supr, na příplatkových R18 (balony, né nízkoprofil) je skvěle komfortní i na dlažbě a kolejích, podvozek pevný a agilní, prostě Ford, tady je pořád vše jak má. Není to hothatch, ale i zatáčkách se nehoupe. Na dálnici je pak skvěle odhlučněna i ve vyšších rychlostech. V rámci konkurence samozřejmě.
Motor - dostatečně silný, eCVT virtuálně řadí, takže nehučí pro zdejší hatery dokud nedostane plný plyn. Negativum je, že plný plyn má trochu prodlevu proti HEV Toyoty (střídám 2 toyoty a toto a proto to poznám jinak si toho nevšimnete když znáte klasické automaty). Na běžnou jízdu je to ale velmi fajn. Spotřeba 4-7 a to máme teprve 2 tisíce km, i na dálnici jezdí kolem 7-8 ale to musíte valit nad dálniční tempo. Dynamika +/- jako Kodiaq2 TDI i ve vyšších rychlostech. Motor Mazda, nepřímý vstřik, řetěz, to chceš provozovat a né přímovstřik TSI se suchou DSG rohypnole.
Fordu už fungují asistenti, ale třeba adaptiv je proti adaptivu Toyot trochu "letargičtější", ale já přesedám, jinak vám to nepříjde.
- dost komplikovaný infotainment, základní ovládání ok, ale překlikat jízdní režimy..na druhou stranu se tak jako u Toyot neliší
- NEMÁ UKAZATEL BATERIE
Ještě doplním, kdo srovnává s dieslem, Kuga AWD má 2.1t na přívěs, to už je použitelné, takže zbývá už jen výhoda o trochu nižší spotřeby TDI na dálnici 😊 A kdo se bojí ceny, běžte do Fordu, dávaj i jiné a velmi hezké slevy mimo konfigurátor, naše auto vyšlo skoro o 300 tisíc méně, než ceník, těžko se mu pak hledá konkurence 😊 @Ozzman
@Ozzman Co to? To jste jako dostali ještě další 3 kila dolů oproti akční ceně, která už platí dlouhé měsíce (včetně předfaceliftu) a sama je o cca 230-250 tis. nižší, než tzv. doporučená cena?
Ne, jen že to bylo ještě levnější proti akčnímu ceníku a na soukromníka 😁 ten rozdíl byl skoro 300 proti tomu puvodnímu, tzn větší sleva než mají v akci. Nejdou SZ, tak ti to napíšu veřejně, vycházelo to ještě výhodněji, než to co najdeš v konfigurtoru, dostali jsme asi 22,5 % z ceníku, z něco kolem 1,1M konfigurátor, platilo se 820 + za 5 tisíc předplacené 2 povinné prohlídky s výměnami oleje atd (2roky/30tisíc km) a záruka 5 let, 8 let na baterky nebo snad 150 tisíc tušim. Kdyžtak se ptej, co tě zajímá. Kupováno Ford kačmáček, mohu jen doporučit, skvělý přístup, to jsem u Fordu nikdy dřív nezažil 😁 Ale objednáno to bylo v září 2024, třeba je to už dnes jinak, jen doporučuji jít se optat na Ford. @Mokrous
Frfla
Chyba č.1 je vysoká cena. Pro mnohé nepřekonatelná překážka.
Uživatel_5508112
Tou modrou barvou všude na displejích a tlačítkách to zabili.
Až ji změní na červenou, bílou, nebo umožní nastavit, tak potom možná...
Až ji změní na červenou, bílou, nebo umožní nastavit, tak potom možná...
Cenove jsou bezkonkurenční. Kvalitou snad dohnali, to těžko říct, zjistíme časem, ale mají tam zdá se spolehlivou prevodovku, ne jako v jiných modelech, třeba (ne)poruchový (ne)ucukaný getarg DCT
Jo ono sa to principialne moze zdat Toyota, ale nepoznas kvalitu elektroinstalacie, riadiacich jednotiek alebo tej prevodovky.
Chvalim snahu o upresnenie spotrieb v teste.
Jo vím, že tohle si dělali už sami,narozdil od mondea HEV.
jj ozvem sa, niekto zo znamych ma kugu v hladaciku spolu s YC a HR-V tak mozno si uzrobim nazor.