Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Ford Kuga Hybrid AWD
Ford Kuga Hybrid AWD
Ford Kuga Hybrid AWD
Ford Kuga Hybrid AWD
40 Fotogalerie

TEST Ford Kuga Hybrid AWD – Když se chyby těžko hledají

Marek Bednář

Třetí generace kugy, zhruba před rokem modernizovaná, stojí proti velmi silné konkurenci. Má ale nabito tak skvěle, až jsem na něm nedokázal najít žádnou velkou nevýhodu. Funguje parádně ve všech situacích, které před něj postavíte, včetně transportu čtyř dospělých s prostorem ještě na rozdávání, a nechce za to ani moc benzinu.

Design, interiér

Ford Kuga je v současné generaci na světě už tak dlouho, až se trochu stydím, že jsem s ním dosud strávil nanejvýš pár minut. Přitom je to vůz v důležitém segmentu středně velkých SUV, kde mají svá želízka snad všechny značky, na jejichž pořízení může řada normálních lidí alespoň pomýšlet.

Jen pár příkladů – Škoda tu bojuje s karoqem, Hyundai a Kia s tucsonem a sportage, BMW nabízí X1 a Cupra nový terramar. Některé jsou jen spalovací, jiné i různě hybridní až elektrické. Jak se tedy bude kuga snažit získat zákazníky na svou stranu? přemítám, když prvně ukládám tašku do kufru a sedám za volant.

Video placeholder
Ford Kuga zpoza volantu • Marek Bednář/Auto.cz

Upřímně, vnějším designem to nebude, alespoň u mě. Jednotlivé detaily kugy jsou zajímavé, líbí se mi třeba grafika světlometů, jejich spojení pod hranou kapoty, které svítí i když jedete „na denní“, nebo třeba 19“ kola. Jenže světlomety zasahující až nad přední kola jako by se snažily zamaskovat, kde je roh auta – totéž, co vzadu zkouší udělat absence optického, ba dokonce i pomyslného propojení bočních oken s tím v pátých dveřích.

Líbí se mi však, že ač jde o verzi Active X, designéři to tu nepřehnali s oplastováním. Černý matný plast kolem podběhů je dnes – mám ten dojem – skoro povinný u čehokoliv, co není supersport, ale snad až na zadní nárazník připomínající doby, kdy se muselo za lakování nárazníků do barvy připlácet, ho tu není příliš.

Taky cením párová a velmi dobře viditelná couvací světla v lampách. Z žádného úhlu zezadu se nestane, že by couvající vůz někdo přehlédl. Také přední mlhovky – Ford se tu drží klasiky – jsou docela vysoko, což pomáhá pocitově lépe vidět, když v noci jedete za hustého sněžení.

Místa a místa

Vnímaná neforemnost zvenčí může být vedlejším efektem jedné z největších výhod, které kuga oproti konkurenci má – je tady neskutečné množství místa, a to zejména za sloupky B karoserie. Nasedl jsem sice za volant, ale začnu o kus dál vzadu: když si sednu „za sebe“ se svými 184 cm výšky, pořád mám na zadní lavici před koleny ještě několik centimetrů místa. Můžu se pohodlně rozvalit, upravit si sklon opěradla a také svou část lavice podélně posunout, kdybych chtěl zvětšit zavazadelník.

Jak moc to jde? Mrkněte do tabulky úplně dole v této kapitole, metr na metr u podlahy je samozřejmost. Zvýšit světlou výšku pod platem sice už nelze, ale z nejlepšího důvodu – pod podlahou je rezervní kolo. Ano, i se čtyřkolkou a hybridem se sem vešla ještě rezerva.

Ford Kuga Hybrid AWDFord Kuga Hybrid AWD | auto.cz/David Rajdl

Prostornost předních míst ničím z řady nevyčnívá, místa je tu dost i do šířky v oblasti kolen i loktů a nemám si vůbec nač stěžovat. Ani se středovou konzolou, která vypadá, že by kolem startovacího tlačítka mohla zavazet pravému kolenu, není problém.

Obecně mám radost ze starosvětské kapličky přístrojů i celé palubní desky. Doby, kdy jsem nadával na uprostřed trčící tablety, jsou v dnešní módě fošen s displeji ty tam. Obří obrazovka kugy navíc nepůsobí jako dodatek, s jehož umístěním či zakomponováním do interiéru se nikomu nechtělo moc párat. Jen by se mi líbilo, kdybych si mohl pod displejem lépe opřít ruku.

Ergonomie bez velkých chyb

Ovládání klimatizace v displeji nevadí, má-li jako zde vlastní lištu, která zůstává na svém místě. Jasně, radši bych měl vlastní panel s tlačítky a otočnými knoflíky pro teplotu, ale to bych musel oželet panel se startovacím tlačítkem a knoflíkem pro hlasitost.

A hlavně – tlačítkem pro rychlé zapnutí kamerového systému kolem vozu. 360° výhled totiž často potřebuji zapnout bryskně, a tak si ho ukládám na konfigurovatelná tlačítka, je-li to možné a není-li k jeho zapnutí takhle snadná cesta.

Příjemné jsou také páčky pod volantem umístěné tak vysoko, že vidíte na jejich popisky, aniž byste museli natočit volant. Jen kdyby zapínání zadního stěrače nebylo na špičce té pravé, tak bych v každém testovaném fordu za ten týden stěrač párkrát nechtěně nezapnul.

Konečně – nemám rád otočné voliče převodovky, ale to je osobní preference. Naopak mám radost, že zvuková výstraha „eurohlásítka“ ISA se dá vypnout i zapnout podržením tlačítka LIM na volantu, že seřizování jasu displejů je snadno dostupné vlevo pod volantem hned vedle individuálních tlačítek pro mlhovky a že ovládání přístrojového štítu i tempomatu je díky hromadě tlačítek na volantu jednoduché a intuitivní Ford Kuga Hybrid AWDFord Kuga Hybrid AWD | auto.cz/David Rajdl

Jedinými reálnými nevýhodami uvnitř tak budiž horší výhled šikmo dopředu přes tlusté dolní konce sloupků A karoserie, krajně nespolehlivé bezdrátové připojení Androidu Auto, ale na tom má svůj podíl viny jistě i mobil, nebo velmi slabé nabíjení, když pro spojení použiju kabel. V bezdrátové nabíječce se telefon bohužel poměrně rychle začne přehřívat, má-li zároveň streamovat obraz na centrální displej.

Konečně stojí za zmínku vysoká bytelnost a dobrá kvalita materiálů na většině míst, na které člověk sahá. Sem tam potkáte levný plast, ale s tím se v dnešní době zasvěcené šetření i té poslední koruny musí počítat. Interiér ani v nejmenším nepůsobí lacině ani na to, že si za tuhle verzi Ford účtuje vysoko přes milion korun.

Rozměry zavazadelníku Fordu Kuga HEV AWD
Délka dole/pod platem843-1.009/688-913 mm
Max. délka za sedadlem spolujezdce1.962 mm
Šířka mezi podběhy1.045 mm
Výška pod platem/stropem437/748 mm
Šířka nakládacího otvoru1.101 mm
Výška nakládací hrany674 mm

Motor, jízdní vlastnosti

Interiér není špatný, to ani v nejmenším, ovšem kde je cena vozu vidět mnohem víc, je pohonné ústrojí a fungování auta jako celek. Ford se ve vývoji techniky pro hybridní kugu inspiroval Toyotou a Hyundai.

Coby základ hybridního ústrojí tu pracuje atmosférický čtyřválec o velkém objemu bez přeplňování, bežící v Atkinsonově cyklu. A hlavně, spojit ho s bezestupňovou převodovkou eCVT, která je planetovým soukolím. Stejně jako např. u RAV4 tady je velký elektromotor pro pohon vozidla a malý pomocný k synchronizaci otáček

Funguje to tak, že na korunové kolo, planety, unašeč planet i na centrální kolo, tedy „slunce“, je napojeno něco jiného – spalovací motor, hnací elektromotor, pomocný elektromotor a výstupní hřídel. Vzájemné poměry otáček upravuje řídicí jednotka pro nepřerušenou a hladkou dodávku točivého momentu na výstupní hřídel, tedy kola vozidla. Nejsou tu žádné brzdné pásy či spojky, všechno se řeší úpravou otáček jednotlivých komponent na vstupu.

O pohon zadních kol se nestará další elektromotor, nýbrž klasická kloubová hřídel. Je to možná méně efektivní co do snahy o šetření paliva, ale zadní kola můžou být poháněna stejným točivým momentem, jako ta přední. U hybridních čtyřkolek, které mají vzadu jen elektromotor, to nebývá pravidlem.

Na elektřinu jezdí často

Když už jsem nakousl tu efektivitu, pokračujme rovnou spotřebami v různých jízdních situacích. Začnu celkovým průměrem, který byl rovných 7 l/100 km za něco přes 900 ujetých kilometrů povětšinou, ale ne vždy dynamicky, a zčásti i s lehce naloženým nebrzděným přívěsem, a s ostatními hodnotami pomůže tabulka.

Spotřeby paliva Fordu Kuga HEV AWD
Celkový průměr za cca 900 km7 l/100 km
Pomalá jízda po okreskách6,1 l/100 km
Lehce naložený přívěs mimo město a po dálnici do 120 km/h8,5 l/100 km
Nenaložené auto po dálnici, 130 km/h +- 10 km/h7,6 l/100 km
Nenaložené auto městem vč. okruhu, dopolední provoz ve všední den6,3 l/100 km

Podle technických dat bych se měl být schopen dostat i pod šest litrů; věřím, že piloti zkušenější v ecorallye by to zvládli. Já považuji za úspěch i to, že jsem se s nejnižším číslem dostal o desetinku pod horní hranici normovaného rozsahu a že jsem úplně běžně vídal čísla začínající šestkou u auta, které má čtyřkolku, úplně všechnu výbavu, která vás pro tuhle třídu napadne, a váží skoro 1,8 tuny.

Tím spíš, že dojezd čistě na elektřinu bych tipoval spíš na stovky metrů než kilometry, a to ještě se zatížením pohonného ústrojí nanejvýš tak 10 %. Přesto, když mi vůz ukázal, jaké procento dané jízdy bylo na elektřinu, většinou jsem viděl číslo nad 50 a často i nad 60 procenty, pokud jsem se držel v rychlostech běžných ve městě či na klikatých okreskách Ford Kuga Hybrid AWDFord Kuga Hybrid AWD | auto.cz/David Rajdl

Mrzí mě, že vůz neukazuje, při jaké zátěži – tu ukazuje stupnice na levé straně přístrojového štítu – hodlá přepnout z elektrického pohonu na hybridní, abych věděl, jak můžu šlapat na pedál plynu, chci-li zůstat u elektrického pohonu. Tím spíš, že odhlučnění spalovacího motoru je tak špičkové, že jeho start vůbec nejde poznat nějakým přenosem vibrací a slyšet je jen tehdy, když máte vypnuté rádio.

Odhlučnění je obecně výborné a ticho, které na palubě panuje, se krásně snoubí s tím, jak šokujícím způsobem pohodlná dokáže kuga být na kvalitním povrchu. Člověku skoro přijde, že se auto nepohybuje; dobře by se tak za jízdy usínalo, takže pokud si vaše drahá polovička při cestování ráda zdřímne, kuga se jí bude líbit. Pohodlí pomáhají i sedačky s nepříliš tvrdým čalouněním, dostatečným bočním vedením na tuto kategorii auta a možností prodloužit sedák.

Dynamikou nezaostává

Držte si klobouky, chvála nekončí. Po dynamické stránce nemůžu proti kuze říci křivého slova – díky elektromotoru má pro rozjíždění dost síly a čtyřkolka znamená, že není třeba dodávku točivého momentu omezovat v obavě z proklouznutí předních kol, stačí zapojit do hry zadek.

Elektromotor tomu spalovacímu velmi pomáhá i při předjíždění a na státních silnicích se nestává, že by kuze došel dech. Na to je třeba jet až vysokými dálničními rychlostmi, kterými se u nás nejezdí. A díky výbornému odhlučnění se v žádné situaci nesetkáte se zvukovým projevem vysavače.

Kuga obstojně zvládá i svižnou jízdu v zatáčkách, je velmi stabilní a asfaltu se drží srdnatě. Netýká se jí odskakování kol, hlučnost ani přílišná tvrdost; zčásti jistě díky tomu, že 19“ kola obouvají pneumatiky s bočnicí, která stojí za řeč.

Ford Kuga Hybrid AWDFord Kuga Hybrid AWD | auto.cz/David Rajdl

Při jízdě v noci zase musím vyzdvihnout dálková světla, která jsou konečně – rozumějte, po několika autech, u kterých byly „dálky“ bludičky – dostatečně silná a s pořádně širokým kuželem. V noci je tak vidět naprosto perfektně. Matrixy také poměrně úspěšně nesvítí na dálnici do protisměru, ale když je před vámi nějaké jiné auto natočené stranou či rohem, systém ho neregistruje.

Líbí se mi také, že s denními světly svítí nejen vzadu obrysovkami, ale i linkou mezi předními světlomety. A všiml jsem si zajímavé fíčury, když jsem připojil vlek s bídně fungující elektroinstalací – pokud vám na přívěsu nebliká jeden blinkr, auto bliká kontrolkou na přístrojovém štítu s rychlou frekvencí, jako to dělala auta kdysi, když v jedné ze směrovek praskla žárovka. Zvenčí ovšem auto bliká standardní frekvencí; ta rychlejší je jen upozornění řidiči, že něco není v pořádku.

Musím zmínit i dvě nevýhody. Jízdního projevu se týká ta, že asistent při rozjezdu do kopce vůz drží dost silně, já musím poměrně hodně sešlápnout pedál plynu a stává se, že se vůz rozjede se škubnutím. Děje se to i s vypnutým autoholdem. A také, zmíněný kamerový systém, ke kterému je perfektní přístup tlačítkem, se při manévrování – tedy, když se aktivuje sám zařazením zpátečky – okamžitě vypíná při zařazení dopředného chodu.

Nejbližší konkurentiHyundai TucsonToyota RAV4
Motorizace1.6 T-GDI HEV2.5 Hybrid
Zdvihový objem [cm3]1.598 
Největší komb. výkon [kW/min]158163
Komb. točivý moment [N.m/min] 367-
Převodovka6st. aut.planetová e-CVT
Max. rychlost [km/h]186180
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,58,1
Komb. spotřeba [WLTP, l/100 km]6,3-6,75,6-5,9
Pohotovostní/celková hmotnost [kg]1.720-1.846/2.2501.720/2.225
Rozměry d × š × v [mm]4.510 × 1.865 × 1.6504.600 × 1.855 × 1.685
Objem zavazadelníku zákl./max. [l]616/1.795580/1.189
Rozvor [mm]2.6802.690
Cena od [Kč]889.9901.064.900
Srovnatelná výbava s test. vozemPremium 4×4Executive AWD
Cena od [Kč]1.054.9901.274.900

Závěr

Hybridní Ford Kuga se čtyřkolkou je fantastické auto, na kterém hledám nevýhody jen vážně těžko. Že kromě kol a některých detailů nejsem fanouškem jeho designu, je subjektivní věc, důležitější je, že za týden v mých rukou neprovedl nic, čím by mě naštval, neukázal žádný prvek, který by byl vyloženě špatně a nebyl by to detail.

Navíc, s touto motorizací pořídíte kugu dle aktuálního ceníku za něco přes 800 tisíc korun ve standardní výbavě Titanium, která už to nejdůležitější obsahuje, a verze Active X je pořád dost hluboko pod milionem na to, abyste si mohli přikoupit třeba ty skvělé matrixy a nedostali se na sedmimístnou částku.

Plusy

  • Naladění podvozku
  • Světlomety
  • Prostornost
  • Spotřeba paliva
  • Pohonné ústrojí

Minusy

  • Slabé nabíjení kabelem z předních portů USB-C
  • Nespolehlivý bezdrátový Android Auto
  • Omezený výhled přes sloupky A karoserie

Nejlevnější verze modelu649.900 Kč (Kuga 1,5 EcoBoost, 110 kW, 6st. man., Titanium)
Základ s testovaným motorem805.900 Kč  (Kuga 2,5 Hybrid AWD, 134 kW, eCVT, Titanium)
Testovaný vůz bez příplatků913.900 Kč  (Kuga 2,5 Hybrid AWD, 134 kW, eCVT, Active X)
Testovaný vůz s výbavou1.051.600 Kč  (Kuga 2,5 Hybrid AWD, 134 kW, eCVT, Active X)

Ford Kuga Hybrid AWD
Cena základní sestavy
913 900 Kč
Výbava základní sestavy
Sada TECHNOLOGY (adaptivní tempomat (ACC) s nastavitelným omezením rychlosti v rozpětí: 0-200 km/h pro automat / 30-200 km/h pro manuál, ukazatel rozestupu vozidel na displeji palubního počítače, Funkce Stop&Go s aktivním udržováním v jízdním pruhu pro automatickou převodovku, inteligentní asistent upravující rychlosti při detekci značky omezující rychlost, asistent vyhýbacího manévru, systém hlídání mrtvého úhlu s optickou signalizací ve vnějších zpětných zrcátkách (BLIS), varování před projíždějícími vozy při couvání z parkovacího místa (CTA) s aktivním brzděním (RBA), aktivní parkovací asistent, 360° parkovací kamera, chrániče hran předních a zadních dveří), SADA AUDIO 2 (rádio a systém SYNC 4 s 13,2" dotykovým displejem a konverzačním rozpoznáváním hlasu (v českém jazyce), prémiový audiosystém B&O s 10 reproduktory vč. subwooferu, online vzdálené aktualizace (OTA), navigační systém s online cloudovým připojením, rozšířený o aktuální informace o dopravě a bodech zájmů (předplatné Connected Nav je zdarma na 1 rok od počátku záruky vozu), bezdrátové připojení funkcí Android Auto nebo Apple CarPlay, Bluetooth® handsfree, 2 USB vstupy, příjem DAB+), Digitální přístrojový štít (12,3" barevný displej s konfigurovatelnou 3D grafikou palubního počítače integrovaný s multimediálním systémem SYNC 4), Přepínatelné jízdní režimy (Normal, Eco, Sport, Slippery (kluzký povrch) a Deep Snow/Sand (hluboký sníh/písek), Auto EV, EV nyní, EV později, Nabíjení EV navíc pro PHEV), Bezdrátové nabíjení pro kompatibilní mobilní telefony Klimatizace - automatická dvouzónová včetně vnitřní recirkulace vzduchu, Přední a zadní okna - elektricky ovládaná s jednorázovým otvíráním/zavíráním a globálním otevíráním/zavíráním dálkovým ovladačem, Akustická fólie skel předních dveří, Dětské pojistky zadních dveří (mechanicky ovládané), Vnitřní zpětné zrcátko s automatickým zatmíváním, Přední automatické stěrače s dešťovým senzorem a nastavitelným seřízením citlivosti, Automatické světlomety, Přední LED mlhová světla, Aktivace varovných světel při nouzovém brzdění, Systém KeyFree, Bezdotykové ovládání (otevírání/zavírání) pátých dveří, Aktivní parkovací asistent s nouzovým brzděním, 360° kamerový systém, Elektronická parkovací brzda s funkcí Auto Hold, 6 airbagů - 2x přední a 2x boční pro řidiče a spolujezdce, 2x stropní pro obě řady sedadel, Elektronický stabilizační systém ESC, Systém sledování bdělosti řidiče, Tempomat, Pre-Collision Assist (PCA) (snižuje riziko nehody s chodcem, cyklistou (5 km/h - 80 km/h) nebo jiným vozem (5 km/h - 130 km/h), výstraha v případě hrozícího nebezpečí, autonomní nouzové brzdění), Asistent pro jízdu v pruzích (varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu (LDW), systém pro automatické navrácení do jízdního pruhu (LKA)), Funkce rozpoznávání dopravních značek omezujících rychlost jízdy a zákazu předjíždění, Velur v kombinaci s vinylem s certifikací AGR pro zdravá záda (elektricky nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce ve 12 směrech včetně elektricky nastavitelné bederní opěrky, sedadlo řidiče s manuálně nastavitelnou délkou sedáku ve 2 směrech, opěrky hlavy předních sedadel nastavitelné ve 4 směrech, centrální výklopná loketní opěrka zadních sedadel s držáky nápojů, paměť nastavení sedadla řidiče (kromě bederní opěrky) včetně nastavení vnějších zrcátek), Přední sedadla sportovně tvarovaná, Zadní flexibilní posuvná sedadla dělená v poměru 60/40 vč. polohování sklonu opěrky zad, Zadní sedadla sklápěná pomocí madla v zavazadlovém prostoru (Easy Fold), Opěrky hlavy předních sedadel nastavitelné ve 2 směrech, Vnitřní ochrana prahů s nápisem ST-Line/Active, ISOFIX úchyty krajních zadních sedadel pro dětské sedačky, Ambientní osvětlení interiéru LED diodami, Osvětlení zavazadlového prostoru, Elektrická zásuvka na 12 V v zavazadlovém prostoru, ACTIVE exteriérová sada (nelakované spodní části vozu s ochrannými prvky v barvě matného chromu, detaily exteriéru v černé barvě, černě lakovaná střecha a kryty vnějších zpětných zrcátek (nedostupné pro barvu černá Agate), 2 velké lichoběžníkové koncovky výfuku), Střešní ližiny s černou povrchovou úpravou, Dvojitá 5G anténa ve tvaru žraločí ploutve v černém lesklém provedení, Vnější zpětná zrcátka v barvě karoserie (elektricky ovládaná a vyhřívaná se zabudovanými ukazateli směru, osvětlení nástupního prostoru pod zrcátky, elektricky sklápěná při uzamčení vozu), Zadní tmavě tónovaná skla Privacy, Aktivní mřížka chladiče pro maximální účinnost motoru a nižší spotřebu, Odpružení Active se zvětšenou světlostí podvozku, 18" x 7.5" kola z lehkých slitin D2UAJ v barvě černá Absolute s broušenou povrchovou úpravou, pneu 225/60 R18, Sada na opravu pneumatik, Systém monitorování tlaku v pneumatikách (TPMS), Prodloužená záruka FORD PROTECT
Cena testované sestavy
1 051 600 Kč
Výbava testované sestavy
metalický lak modrá Desert Island (+25.900 Kč), sada Winter Plus (vyhřívaná přední i zadní sedadla, čelní sklo a volant) (+20.000 Kč), sada Vision Plus (světlomety LED Matrix s prediktivním svícením, head-up displej, alarm s prostorovým a náklonovým čidlem) (+37.500 Kč), oboustranná rohož zavazadlového prostoru (+2.600 Kč), plně elektricky sklopné tažné zařízení, nejvyšší hmotnost přívěsu 2.100 kg (+28.700 Kč), 19” kola D2VBH v černé Absolute s broušenou povrchovou úpravou (+19.000 Kč), 17” ocelová dojezdová rezerva (+4.000 Kč)
Motor
Typ motoru:
zážehový
Válce / ventily:
4 / 4
Zdvihový objem (ccm):
2488
Nejvyšší výkon (kW / ot/min):
112 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min):
200 / 4500 - 0
Nejvyšší toč. moment elektromotoru (Nm / ot/min):
0 / 0 - 0
Nejvyšší výkon elektromotoru (kW / ot/min):
95 / 0
Nejvyšší výkon soustavy (kW / ot/min):
134
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h):
196
Zrychlení 0 - 100 km/h (s):
8.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km):
0 / 0 / 5.7
Emise CO2:
130
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l):
581 / 1530
Objem nádrže (l):
45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg):
1765 / 550
Ford Kuga Hybrid AWD schema
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm):
4645
b) šířka (mm):
1882
c) výška (mm):
1690
d) rozvor (mm):
2711
e) rozchod vpředu (mm):
0
f) rozchod vzadu (mm):
0
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm):
832 / 1058
h) podélný prostor vzadu min/max (mm):
700 / 958
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm):
1035
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):
960
k) šířka vpředu (mm):
1474
l) šířka vzadu (mm):
1431
délka sedáku vpředu (mm):
492
délka sedáku vzadu (mm):
433
výška opěradla vpředu (mm):
634
výška opěradla vzadu (mm):
636
místo vzadu pod předním sedadlem:
Ano