Původní projekt parního stroje nebyl úspěšný, co ale zůstalo bylo zaujetí pro dopravní prostředky a zkratka DKW (z originálního Dampfkraftwagen, čili vůz poháněn parou).
Nevím sice co hledáš, ale Dampfkraftwerk = DKW = parní elektrárna. Ještě k vzniku "Auto Union" = sdružení značek Horch, Audi, Wanderer a DKW v roce 1932. Rasmussen přišel s myšlenkou sjednotit výrobce a zajistit určitý řád v prostředí zvyšující se konkurence, kdy jednotlivé automobilky spolu víceméně soupeřily. Fakticky však vytvoření Auto Union bylo iniciativou Saské státní banky, která vlastnila většinu akcií jednotlivých automobilek. Sdružení Auto Union potom rozdělilo jednotlivým automobilkám jednotlivé třídy automobilů a tímto prakticky zamezilo tomu, aby dvě automobilky stály proti sobě v přímé konkurenci v rámci jedné třídy automobilů. Tento promyšlený systém, však byl narušen již během druhé světové války a hlavně po ní. Výsledek poválečné znárodňování měl za následek, že sdružení Auto Union ve své původní podobě přestalo existovat, a vzniklo sdružení nové, Auto Union GmbH, tentokrát však v Ingolstadtu. Na toto nové sdružení přešla i veškerá práva původního sdružení, mimo jiné i právo používat obchodní značku "Audi". Z tohoto důvodu byla automobilka Audi Zwickau přejmenována na "VEB Automobilwerke AWZ Zwickau". K tomuto přejmenování došlo však až v roce 1955. Ze stejného důvodu byla přejmenována i druhá cvikovská automobilka - Horch. Její nový název od roku 1957 zněl "VEB Sachsenring Kraftfahrzeug- und Motorenwerk Zwickau". Ještě před přejmenováním automobilek, čili na přelomu 40. a 50. let, došlo k onomu narušení rozdělení segmentů, které bylo zavedeno sdružením Auto Union a mimo jiné vycházelo z historické tradice. Automobilka Horch, dříve vyhlášený výrobce luxusních vozů, byla nucena vyrábět nákladní automobil /podle nerealizovaných plánů Auto Union, které byly uloženy právě v automobilce Horch!/ a dokonce i traktor s označením Pionier. Zaměstnanci automobilky Horch, zvyklí vyrábět luxusní automobily, proti tomu samozřejmě protestovali. Automobilka Audi, která si dříve mohla zakládat na vítězstvích v různých automobilových soutěžích a libovala si na neustálém vývoji nových modelů, najednou byla nucena stále vyrábět vůz F 8, zatímco nově připravený model F 9 byl vyroben jen v několika málo kusech a nakonec jeho výroba byla přesunuta do závodu v Eisenachu.
Dne 1. 5. 1958 došlo ke sloučení obou cvikovských automobilek /bývalé Audi a Horch/ v jednu - "VEB Sachsenring Automobilwerke Zwickau". V době sloučení obou automobilek se již delší dobu pracovalo na vývoji duroplastu a dokonce již několik měsíců existoval ve fázi prototypu první Trabant 500. Vývoj se od této doby defintivině začíná ubírat dvěma odlišnými směry. Ve Zwickau, státem řízené automobilce, která má za úkol vyrábět levné lidové vozidlo bez zásadních změn v průběhu několika dalších desetiletí a na druhé straně v Ingolstadtu, kde pokračuje tradice výroby v duchu Auto Union.
V roce 1949 vzniká v Ingolstadtu "Zentraldepot fuer Auto Union Ersatzteile GmbH". Vozy se vyrábějí především pod značkou DKW. V Duesseldorfu se rozjíždí výroba dodávkového modelu DKW "Schnell-Laster". Malé osobní vozy jsou též označovány DKW, větší vozy nesou označení "Auto Union". Od roku 1956 do roku 1968 je vyráběn i terénní vůz s označením "Munga", jehož název je zkráceninou od Mehrzweck- Universal- Gelaendefahrzeug mit Allradantrieb. V roce 1969 jsou k "Auto Union GmbH" připojeny "NSU Motorenwerke" a vzniká tak sdružení "Audi NSU Auto Union GmbH", které se v roce 1985 mění v dnes známé "Audi AG".
Nechci ti kazit radost. Ale to je pořád o tom samém. Tedy o interpretaci zkratka "DKW" ve spojení s Rasmussenem.
A/ DKW = Dampfkraftwagen: Tento název se vztahoval k automobilům poháněným parním motorem.
B/ DKW = Des Knaben Wunsch /překl. Chlapcovo přání/: Tímto názvem se označoval jednoduchý dvoutaktní motor, který byl zkonstruován Rasmussenem.
C/ DKW = Das kleine Wunder /překl. Malý zázrak/: Tento název se vztahoval k jednokoňovému pomocnému motoru bicyklu. Značka DKW coby "das kleine Wunder" se doslovně objevila v rýmovaném reklamním sloganu právě na tyto pomocné motory:
"DKW, das kleine Wunder, laeuft bergauf wie andere unter." /překl. DKW, malý zázrak, jezdí do kopce tak, jako jiní z kopce/
Takže tenhle je z nichž kvůli reklamě nejznámější.
No už som si to konečne pretíčal.
Ignostald sa teda naádzal v DDR?
A DKW sa vyrábalo v Západnom Nemecku.
"VýCHODNé DKW" malo názov IFA .Bolo však veľmi drahé a tak sa začal vyvíjať nový model.Po týchto aut prišiel TRABANT. ;-)
Inglstadt byl v SRN, tedy v "západním" Německu. Původní továrny značky DKW se nacházely ve východní části a byly po válce znárodněny. Pro autora: Kde jste vzal, prosím Vás, že byl Rasmussen Holanďan? Už jméno i s přeškrtnutým o, o příjmení nemluvě, Vám mohlo napovědět. Rasmussen byl Dán :o)
Veru já ako som si prečítal váš príspevok opäť som nahliadol do knihy, v ktorej som našiel skratku-DKW=das kleine wunder.
A naozaj:bolo tam, že sa narodil v Dánsku.Ale kto vie.Mohol sa tam len narodiť. ;-)