Elektromobily
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeOjeté Tesly Model 3 mají další problémy. Téměř čtvrtina jich neprošla STK
79 komentářů
Ozzman
Po zkušenosti s TM3 a její kvality výroby a povýrobní péče, vůbec se nedivím, no tak hlavně že nám tady půjde někdo vysvětlovat, že má stovku za 5s, co je nejduležitější 😁
@Ozzman Tak ta cena sa musi niekde prejavit a zrychlenie a papierovy vykon je jedine, cim vie ev momentalne zaujat
@Ozzman tak ono to sice v clanku vlastne zazniva, ale je treba to zduraznit. Problem neni v tom ze je Tesla nekvalitni auto. Problem je v tom ze vyrobce zamerne vede majitele k zanedbani servisu. To je sice supr pro jednoduchy jedince jako je DonVito, kteri pak vyrvavaji do sveta jak Tesla nebo EV obecne nepotrebuje kazdy rok servis jako ICE, ale ona to neni pravda. Pokud bude majitel Tesly kazdy rok delat servisni kontrolu kde se proveri stav podvozku a pripadne nejake dily vymeni a rozhybou a namazou zatuhle brzdy, tak ta auta nebudou mit na STK zadne problemy stejne jako kazde jine servisovane auto. Tj ne chyba auta nebo nekvalita, ale zanedbany servis je pricinou takovych mizernych vysledku.
@ryccardo urcite, uz len to nam chyba, kazdy rok menit diely na aute
@xxc Bavím se o každoroční kontrole v servisu, ne že se každý rok má na autě něco měnit a faktem je, že brzdy potřebují nejpozději jednou za 2 roky rozebrat vyčistit, rozhýbat a namazat zatuhlé třmeny. A tady není problém u ročních aut, ale na první STK, která rozhodně není po 1 roce. Prostě koupíš auto, tak se o něj musíš starat. To platí i pro Teslu a EV obecně. Vymlácené tyčky stabilizátoru, čepy a silentbloky a brzdy nejdou opravit on-line aktualizací a není ostuda, že vyžadují servis. Jen to musí pochopit i sojovolatéčkový pozéři s Teslou.
Caterhem
A ako sa dari Tesle na akciovom trhu?
A najvacsiemu europskemu vyrobcovi bateriek Northvolt?
EV is future.
Or the past?
A najvacsiemu europskemu vyrobcovi bateriek Northvolt?
EV is future.
Or the past?
@Caterhem no jak... je nejhodnotnější automobilkou světa
@Emel Ale asi jen tím, že do ní investoři napumpovali peníze a stejně rychle o ně mohou přijít...
@ericn Upřímně neznám snad nikoho, kdo investuje do akcií a neměl by Teslu. Ti lidi to kupovali buď na základě jakési iracionální víry v Elonovu genialitu a nebo si to prostě pletli s Bitcoinem s tím, že výkyvy nevýkyvy stejně to půjde nahoru, protože někde čeká ještě spousta takových, jako jsou oni sami, co akcie Tesly ještě nekoupili, ale nakonec po nich taky zatouží. To poslední co se řešilo bylo P/E a ekonomika firmy vůbec...
@Emel Ufff,ani nevies aky velky kamen mi padol zo srdca,ze este stale je Tesla najhodnotnejsia automobilka sveta a akcionarom vobec nevadi,ze prisli o obrovske peniaze.
@Emel - myslím, že díky poslednímu měsíci o 1/2 hodnoty už přišla a denodenně upisuje další procenta. Nevím, zda jak dlouho to akcionáři budou chápat. Elon má v Tesle jen 13%, možná mu MAGA a Trump slíbili více, když vybije federální zaměstnance, tak ho to nemrzí.
Arese
Tak tato jobovka může "překvapit" leda tak Svědky Muskovi. Jinak každý dávno ví, že tyto fašizoidní zkratowageny jsou totální kvalitativní odpad, navíc s velmi problematickými servisními službami! 😊
@Arese
a masivnim pribehem. Jak sem tu byl pokazdy lyncovanej kdyz sě poukazal na nejakej tesli podvod...
a masivnim pribehem. Jak sem tu byl pokazdy lyncovanej kdyz sě poukazal na nejakej tesli podvod...
Stejsn
Trošku ta bublina v poslední době splaskává. Ale mám takový pocit, že to bude takhle u spousty elektromobilů z rychlokvašených fabrik.
Th0r
Co to tam mají za STK? U nás projdou v pohodě i 20 let starý shnilý vraky. Pche žabaři. U nás se je nedaří odtáhnout z parkoviště, kde v klidu hnijou, protože ji máj platnou.
@Th0r Tak asni na niektorych STK najde techik vo vyfuku 100€ bankovku zrolovanu 😊 A Tesla? Nema vyfuk....
Ale je pravda ze STK sa sprisnila, aj ked kolegu co sedi vedla mna v praci pustili cez STK z nefuncknou bocnou smerovkou
Ale je pravda ze STK sa sprisnila, aj ked kolegu co sedi vedla mna v praci pustili cez STK z nefuncknou bocnou smerovkou
traveldrive
Na Teslu vždy konkurencia pozerala s dešpektom a mnohí novinári túto rétoriku prebrali. Odkedy je Musk v politike s Trumpom, tak je z Tesly fackovací panák.
@traveldrive no upřímně ani se nedivím, je to záplava zpráv každý den, druhý den je to všechno jinak a třetí se spouští světová válka s někým s kým si údajně rozumím.
Pokud se někdo s tímto identifikuje tak, se automaticky stává méně stravitelným a on se toho aktivně účastní, dokonce otevírá dealerství před bílým domem, je to směšný.
Ale nemyslím si že, je to od té doby, já si myslím, že to přišlo s CT. Místo aby šli do masového trhu a dokázali že to dokážou vyrobit laciněji tak si postaví něco co váží 3.5 tuny a bude se to prodávat jen v USA. Jako kdyby si to někdo nespočítal. Od té doby to jde z kopce.
Navíc ten zbytek, to co dokáže Tesla dokáží ostatní taky. Teda až na FSD, ale naprat sloup umím taky a nemusím za to platit 10000 USD nebo kolik.
Pokud se někdo s tímto identifikuje tak, se automaticky stává méně stravitelným a on se toho aktivně účastní, dokonce otevírá dealerství před bílým domem, je to směšný.
Ale nemyslím si že, je to od té doby, já si myslím, že to přišlo s CT. Místo aby šli do masového trhu a dokázali že to dokážou vyrobit laciněji tak si postaví něco co váží 3.5 tuny a bude se to prodávat jen v USA. Jako kdyby si to někdo nespočítal. Od té doby to jde z kopce.
Navíc ten zbytek, to co dokáže Tesla dokáží ostatní taky. Teda až na FSD, ale naprat sloup umím taky a nemusím za to platit 10000 USD nebo kolik.
@psel
Ja tiež netlieskam každému Muskovmu kroku a nechválim nekriticky Teslu. Ale vždy ma štve, pokiaľ niekto kritizuje Teslu len preto, že je to Tesla. Rovnako ako som zvykol hájiť Renault proti obviňovaniu z nekvality a poruchovosti, pričom som s Renaultom od novoty 10 rokov jazdil a to auto bolo úplne bezproblémové.
Ja tiež netlieskam každému Muskovmu kroku a nechválim nekriticky Teslu. Ale vždy ma štve, pokiaľ niekto kritizuje Teslu len preto, že je to Tesla. Rovnako ako som zvykol hájiť Renault proti obviňovaniu z nekvality a poruchovosti, pričom som s Renaultom od novoty 10 rokov jazdil a to auto bolo úplne bezproblémové.
Pepa_007
Že je vždy nutné zmínit, že Tesla a Musk jsou kontroverzní.... 🤣 Kontroverzní je dnes kde kdo.
"... .. Tesla nepředepisuje pravidelné servisní prohlídky.... Přenesením odpovědnosti na majitele si sice Tesla ušetřila práci, ale schopnost posouzení rozsahu preventivní údržby běžným uživatelem je diskutabilní...... "
Aha. Takže když výrobce předepisuje dvouleté servisní prohlídky tak má zodpovědnost za závady on? A ne provozovatel? Co to je za blbost. Vždy zodpovídá za technický stav provozovatel / majitel auta.
"... .. Tesla nepředepisuje pravidelné servisní prohlídky.... Přenesením odpovědnosti na majitele si sice Tesla ušetřila práci, ale schopnost posouzení rozsahu preventivní údržby běžným uživatelem je diskutabilní...... "
Aha. Takže když výrobce předepisuje dvouleté servisní prohlídky tak má zodpovědnost za závady on? A ne provozovatel? Co to je za blbost. Vždy zodpovídá za technický stav provozovatel / majitel auta.
@Pepa_007 tak v záruce dva roky to jde za výrobcem, někteří dávají dokonce záruku 5 let, takže vás to mrzet nemusí, proto asi ty pravidelné servisní prohlídky.
@Pepa_007 jo zodpovídá provozovatel, ale po 100 leté zkušenosti s provozovateli normální automobilky došly k závěru, že provozovatel auta toho není schopen. A že bude jednodušší, když něco takového předepíši aby jednak předešli zbytečnému umírání svých zákazníků na silnicích a druhak něco od zákazníků zinkasovali po prodeji vozu. To vše za slib, že se prodlouží záruka v nějakém rozsahu a že je jistota, že je auto nějak zkontrolováno a že je vyšší pravděpodobnost že další rok dva dá.
topten
tesla splnila svoji historickou ulohu tim, ze rozhejbala trh s EV
ted ale prichazej klasicky automobilky, ktery maj s vyrobou aut letite zkusenosti
a tesla muze s hrdosti odjet na srotiste dejin
bez smradu a ramusu
i se svym podivinskym sefem
ted ale prichazej klasicky automobilky, ktery maj s vyrobou aut letite zkusenosti
a tesla muze s hrdosti odjet na srotiste dejin
bez smradu a ramusu
i se svym podivinskym sefem
@topten Typický progresivistický postup - vyžmýkať, čo sa dá a potom odkopnúť, a ešte to zabaliť do hlúpych rečí o hrdosti... Kam dnešný svet pri takýchto spôsoboch speje...
Andrej Gregorovic
No osobne si myslím, že za tým z väčšej časti bude aj v článku zmieňovaná informácie o "nepotrebe" pravidelného servisu. Väčšina ľudí dnes bežne netuší, že treba ísť pravidelne do servisu s autom, resp. ak tušia, tak čakajú na výzvu od auta a potom idú. A majiteľmi tesiel sú obvykle ľudia, ktorí o autách nič netušia (po technickej stránke) a ak si niekde prečítali, že to auto servis nepotrebuje a ani po nich nevyžaduje, tak proste do servisu nejdú. Tesla je všeobecne a aj veľkou časťou majiteľov kade-tade prezentovaná ako auto bez nutnosti servisu (že tam sa nemná čo pokaziť - /keďže pod servisom si predstavujú tak akurát olej o ktorom vedia, či sa domnievajú, že ich auto nič také nemá a neobsahuje/) a tak k tomu pristupujú. Proste nie suú zvyknutí vnímať to auto ako stroj, ktorý každý potrebuje primeraný spôsob zaobchádzania a servisu - údržby. A tak len jazdia a potom sa divia.
Toto je podľa mňa najväčší problém prečo na TK prepadnú. (Ne)kvalita potenciálna tam tiež môže hrať rolu, ale ak by autá boli "nútene" pravidelne servisované dalo by sa tomu predísť.
Toto je podľa mňa najväčší problém prečo na TK prepadnú. (Ne)kvalita potenciálna tam tiež môže hrať rolu, ale ak by autá boli "nútene" pravidelne servisované dalo by sa tomu predísť.
@Andrej Gregorovic No jsem majitel jedné TM3, kterou jezdí žena a který o technice cosi tuší a neměl bych problém auto preventivně servisovat, ale problém je, že servisy Tesla prakticky neexistují, tedy alespoň v tom slova smyslu na který jsme zvyklí u jiných značek. Odletí kamínek a rozbije ti přední okno, takže se s autem nedá jezdit, ano vyměníme, ale až objednáme a dovezou nám ho. V reálu 6 týdnů bez auta. Ňouma nedobrzdí v pražské koloně a podívá se ženě do kufru, ano opravíme, ale trvalo to 4 měsíce a kvalita opravy zoufalá, do kufru dodnes teče. Žena trefila obrubník, ráfek k pytli, ano objednáme, ale dva měsíce nejezdíte. Začali klepat a vrzat přední ramena, běžnou montpákou jsem si sám zjistil, že jsou v kloubech a uložení zoufalé vůle, ofiko zastoupení vůbec nezvládlo (trvalo mu dva měsíce než měl díly a vyměnil je za nové o po měsíci tloukli znovu), takže jsem si sám sehnal náhradu od německého výrobce a namontoval sám v garáži a geometrii nechal seřídit v nejbližším pneuservisu. Na tohle prostě nemám nervy a věřím, že méně technicky zdatní už vůbec ne, takže se tomu hodnocení technického stavu vůbec nedivím. TM3 je na prodej a je mi jasné, že ztráta hodnoty bude enormní. No a po této zkušenosti a poté co se z Muska vyklubal nácek Tesla nikdy více. Dnes už je hromada lepších EV u kterých je třeba výměna předního skla nebo nový disk záležitost na hodiny, protože takové banality (kterým se ovšem motorista nevyhne, pokud skutečně intenzivně používá auto) zvládá od Mercedesu po Dacii každá značka.
@Ham. No mne to len potvrdzuje, čo som písal. Prístup automobilky len podporuje neservisovanie a navyše je arogantný. Z môjho pohľadu. Ale musk je v tomto génius, už 25r. ťahá všetkých za nos, že má skvelý produkt, výnimočný vo všetkom aj v neservisovaní a neskutočne na tom zarobil. Na druhú stranu - keď mu to ľudia "žerú" - tak to je ich problém a jeho šikovnosť. Ak som niekdy v pomätení mysli uvažoval teoreticky o tesle, tak ma proste odradil ich prístup vo všetkom. Nie je si kde vyskúšať naživo, v kľude, vlastne ani poriadne objednať, vyzdvihnúť a servisovať. Ak by to stálo 1000€ - celé auto chápem. proste šunt na pár použití. Tak ale držím palce pri predaji.
@Ham. Servisna siet dobehne kazdy startup a nechapem nadsenie z cinskych automobiliek. ako pises, mainstream dobehuje teslu a aspon to mas kam odniest, ked je problem.
@ptr078 Souhlas, jenom technická, Tesla vznikla v roce 2003, dnes je tedy 22 let stará, tedy žádný startup a jestliže za tu dobu nevybudovala síť podpory zákazníků, tak je jasné, že už nevybuduje.
@Ham
Je evidentné, že nie všetko vzali za správny koniec. Popravde z toho istého mám obavu u čínskych značiek, ktoré sa do Európy tlačia, a trochu mám obavu aj z niektorých modelov tradičných značiek, ktoré sú označované ako globálne, ale k nám prichádzajú až potom, čo roky fungujú mimo Európu. Servisná sieť je skrátka základ, pri zložitých a drahých výrobkoch, akými autá nepochybne sú, je to nevyhnutnosť.
Je evidentné, že nie všetko vzali za správny koniec. Popravde z toho istého mám obavu u čínskych značiek, ktoré sa do Európy tlačia, a trochu mám obavu aj z niektorých modelov tradičných značiek, ktoré sú označované ako globálne, ale k nám prichádzajú až potom, čo roky fungujú mimo Európu. Servisná sieť je skrátka základ, pri zložitých a drahých výrobkoch, akými autá nepochybne sú, je to nevyhnutnosť.
Dušan Trnka
Skôr to vyzerá na cielenú kampaň proti Muskovi ! Ešte donedávna to bol " Boh " a nekritizovatelná ikona budúcnosti . Zrejme niekomu šliapol na pätu. Ostatné automobilky nemali problémy ? A ešte aké ! Klamali a podvádzali vlastných zákazníkov ...
@Uživatel_5905896
Přečti si, co píše HAM o vlákno výše, ty "kampani"...
Přečti si, co píše HAM o vlákno výše, ty "kampani"...
@lukas13
A? To sa vôbec nevylučuje. Ham písal o nedostupnosti servisu, nie o tom, že Tesla je poruchové auto.
A? To sa vôbec nevylučuje. Ham písal o nedostupnosti servisu, nie o tom, že Tesla je poruchové auto.
@traveldrive taky psal o tom, jak co dlouho trvá opravit. Tj je jedno jestli se porouchalo nebo ho někdo napálil zezadu, případně manželka rupla ráfek. Jde o to, že když se ti něco stane, tak ta oprava trvá měsíce… To je na tom to strašný 👎
@ericn
Žiadna možnosť nevylučuje (ani nepotvrdzuje), že môže ísť o kampaň proti Muskovi.
Žiadna možnosť nevylučuje (ani nepotvrdzuje), že môže ísť o kampaň proti Muskovi.
@lukas13 Ja som v jednej takej eu automobilke svetového dosahu pracoval vyše 20 rokov ! Nie som " odborník " z internetu . Väčšina verejnosti nemá šajnu aké priesery a nekvalitu európske automobilky zatajujú . A nejedná sa len o lacné autá . Čo sa dá sa utají ...
Michal220
Ahoj,jestli by Martin mohl někdy vyzkoušet zatím jsem o tom jen četl že Tesly hodně kecají v ujeté vzdálenosti vs reálné kilometry jako že v gps je to 90 ale auto ukazuje 100km.Samozřejmě pokuď by to tak bylo tak si s tímto trikem snižují spotřebu a zvyšují celkový dojezd.
rohYpnol
No, tohle pro mě a pro všechny, kteří se o auta aspoň trochu zajímají, není žádná novinka.
Nějak to nesedí na ty bláboly hujeříčků o tom, jak jsou BEV spolehlivější 😁
Greendeal gameover 2025! 😉
Nějak to nesedí na ty bláboly hujeříčků o tom, jak jsou BEV spolehlivější 😁
Greendeal gameover 2025! 😉
@rohYpnol no ono BEV není jen Tesla, a s tou agitkou běž do Prčic.
@psel
To není agitka. To je realita.
To není agitka. To je realita.
@rohYpnol ne to je agitka. Realita to může být až to řekne víc než polovina voličů. Za 4 roky budou ty BEV tak daleko a za takovou cenu, že to ani za agitku stát nebude.
@psel
Voliči rozhodli, že nechtějí Leyenovou a její zelenorudé poskoky. Výsledek je ten, že EU je díky své nefunkčnost na pokraji vlastního rozpadu. Protože jediné co má jsou prázdná slova o síle a jednotě... zatímco v čele EK sedí stále zkorunpovaná gynekoložka.
Voliči rozhodli, že nechtějí Leyenovou a její zelenorudé poskoky. Výsledek je ten, že EU je díky své nefunkčnost na pokraji vlastního rozpadu. Protože jediné co má jsou prázdná slova o síle a jednotě... zatímco v čele EK sedí stále zkorunpovaná gynekoložka.
@rohYpnol voliči rozhodli a a jejich reprezentanti potvrdili komisi jak je. Tečka.
Je to stejné jako dřív volba prezidenta, volil jsi strany do parlamentu a ti volili prezidenta. Taky jsi mel smůlu když jsi dal hlas partaji která volila prezidenta kterého bys ty nevolil.
Pokud chceme být jednotní, musíme umět akceptovat takto zvolené vedení. A za 4 roky ohodnotit ve volbách.
A shazovat někoho kdo je přes 20 let v politice a opakovaně zvolen jako gynekoložku je nechutné.
Za mě furt lepší než Turkovo praktické středisko výuky 😄.
Je to stejné jako dřív volba prezidenta, volil jsi strany do parlamentu a ti volili prezidenta. Taky jsi mel smůlu když jsi dal hlas partaji která volila prezidenta kterého bys ty nevolil.
Pokud chceme být jednotní, musíme umět akceptovat takto zvolené vedení. A za 4 roky ohodnotit ve volbách.
A shazovat někoho kdo je přes 20 let v politice a opakovaně zvolen jako gynekoložku je nechutné.
Za mě furt lepší než Turkovo praktické středisko výuky 😄.
GeekStar
Moment, takže připouštíte, že existuje automobil s názvem Tesla Model 3?
Já jen, že je to jeden z nejprodávanějších EV u nás a test nikde.
Já jen, že je to jeden z nejprodávanějších EV u nás a test nikde.
@GeekStar musíš napsat guru aby dal k dispozici auta novinářům na testy. To Tesla nikdy nedělala, jak je to teď nevím.
EKOLO VEGR
Testy vozidel Tesla provedla řada novinářů včetně českých. Jen si je vyhledat. Vozidla poskytli jejich majitelé. Trochu o tom vím.
STK smutná lotéria; servisná sieť pre opravy po havárii veľmi problematická; rastúca konkurencia; dosť staré modely (síce s FL, ale bude to stačit?); predpovede výrazného poklesu predaja. A k tomu Elon na tripu, sľubujúci zázraky čo neplní, všetko vie najlepšie a nebojí sa rázne vyjadriť k hocičomu či už tomu rozumie, alebo nie.
Už sa dostal z kadejakej problematickej situácie. Ale osobne by som si akcie a ani auto od Tesly aktuálne nekupoval.
Navíc je to další bod pro všechna auta od "neautomobilek" protože jde kupující do rizika náhradních dílů a opravitelnosti auta.
Navíc se všichni shodnou na tom, že na největším trhu na světě, v Číně, z těch 100 automobilek na konci bitvy o tržní podíly zbyde méně než 10.
Co pak bude na STK dělat majitel s těmi méně šťastnými 90% značek z Číny dělat je jasné, bude recyklovat 😄.
On někdo bere bezne auto za investici? Auto je spotřební zboží davno.
Světla / Podvozek / Brzdy by mohli už tenkrát v roce 2020 dát ne?
Je ale fakt, že už jsem neslyšel nic o tom, že by z nich něco odpadávalo, nebo že by někomu volant zůstal v ruce.
Za to FSD to dokáže pěkně naprat do sloupu, ale to je pro všechna auta (co se jim to nestane) updatovatelné.
Pri tých počtoch vyrobených áut... S ohľadom na kvalitatívne ukazovatele sme "neautomobilkou" mohli nazvať každú jednu značku v socialistických krajinách, a myslím si, že aj dnes je vcelku dosť výrobcov, ktorí produkujú horšie autá ako je Tesla, v Číne, v Indii, v Malajzii a tak podobne.
Je vidět, že vůbec nechápeš Čínu. Hlavních výrobců je pár. To, že jeden výrobce pak má třeba 3 značky, to je věcí jinou. Takže vůbec nejde o nějaké startupy. Ale naopak o výrobce, kteří vyrábí ve výrazně větších sériích než automobilky v Evropě. Takže v Číně těch ND bude hodně.
A kolik ND bude v Evropě?? No to je úplně podobné jako třeba ameriky. Taky tu díly nejsou a člověk si je musí objednat... A pokud se prodeje čínských aut rozběhnou, budou tu i díly.
A to jsou výrobci, ne značky. Třeba geely má v Číně 16 značek, ty známé jako volvo, polestar, Smart, zeekr a link &co. Takže je jich fakt dost.
Pokud tu chceš prodávat auta musíš tu mít ND. Jinak si to auto nikdo normální nemůže koupit.
A Elon k tomu navyše dodáva tú druhú polovicu - X Factor 😉.
Myslím, že by automobilke výrazne prospelo, ak by si dal digitálny detox.
https😐/www.auto.cz/…ky-z-ciny-141717
k nam jezdej normalni spalovaci malou dodavkou, neco jako caddy
mozna na plyn
elektrika urcite ne
zeptam se, jestli budu doma
.
trochu me zarazi, ze poberou jen asi 15 nakupu a jedou s tim pres pul republiky a pak zpet
uplne eco mi to neprijde
ale manzelka odmitla dal chodit nakupovat a rvat se s duchodcema o posledni osahanej rohlik v regale a tohle je vysvobozeni
Pokud ti zmizí dodavatel tak musíš doufat že to dojezdí 😄.
Třeba to za 4 roky recyklují.