Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Tesla Model 3
Tesla Model 3
Tesla Model 3
Tesla Model 3
25 Fotogalerie

Ojeté Tesly Model 3 mají další problémy. Téměř čtvrtina jich neprošla STK

Stanice technické kontroly se pro Teslu Model 3 stává noční můrou. Závady se objevují téměř po celém voze.

Automobily značky Tesla jsou stejně kontroverzní jako jejich stvořitel Elon Musk. Toho baví šokovat odvážnými výroky, ale také pokrokovou technikou. Vždyť jako jeden z prvních přivedl na silnice plně autonomní systém řízení, kdy se z řidiče stává pasažér, který jen dohlíží na konání vozu. O modelech Tesla se vedou diskuse týkající se nevalné kvality výroby, spolehlivosti a funkčnosti. To, že není vše v pořádku, ukazují i evropské statistiky.

Nedávno jsme vám přinesli informaci o nenadálém nouzovém brzdění v režimu autonomního řízení nebo při spuštěném adaptivním tempomatu. Případ se dostal až před německý soud a automobilka musí auto opravit. Stejný problém hlásí i několik dalších majitelů. A v Dánsku jdou problémy ještě dál.

Celou aféru spustily Tesly Model 3 modelového ročníku 2020, které se po čtyřech letech postupně dostávaly na dánské stanice technické kontroly. Z celkem 4668 prověřených jich neprošlo 1051, tedy 23 procent. Přitom podle Federace dánských motoristů je průměr v této kategorii kolem 9 procent.

Podle analýzy TÜV, vycházející z dat loňského roku, je Tesla Model 3 nejméně spolehlivé auto ve stáří do tří let. Kontrolou neprošlo 14,2 % vozů starých 2 až 3 roky a 19,7 % se stářím 4 až 5 let. Nejčastěji se objevovaly závady na světlech a uložení náprav. V Dánsku hlášené defekty se objevovaly kromě světel a podvozku také na brzdách a systému řízení. Očekává se, že s postupným stárnutím Modelu 3 bude podobných zjištění přibývat.

Nutno podotknout, že Tesla pro svá auta nepředepisuje pravidelné servisní prohlídky. Místo toho vydala jen doporučení pravidelně kontrolovat prvky běžného opotřebení, jako například brzdové obložení nebo klimatizaci. Přenesením odpovědnosti na majitele si sice Tesla ušetřila práci, ale schopnost posouzení rozsahu preventivní údržby běžným uživatelem je diskutabilní.

Pro zajímavost, loni Tesla na českém trhu registrovala 1998 Modelů Y a 1644 Modelů 3, čímž obsadila první dvě místa. S minimálním odstupem skončila se 1641 registracemi třetí Škoda Enyaq.

Video placeholder
Martin Vaculík a spol. vs. Tesla Model 3: Video, o které jste si tak moc psali! • Auto.cz