Ojetiny
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeSpolehlivější, než si myslíte: Testy dvou tisícovek baterií elektromobilů
94 komentářů
Michal800
Těmto podvodníkům nevěřím ani slovo
Zetti
Hmm. Fakt je ze nase toyota bz4x ma za sebou treti zimu a zadny vyrazny posun v mensim dojezdu necitim. Asi uz neni kam 😄. Ojety elektroauto bych nekoupil, kdyz nevim, jak s nim (s baterkou) kdo zachazel, jak ji nabijel. Toyota s nama uz zustane dokud nekam dojede. Cenovy pad elektroauta nedovoli ji vymenit za novy
@Zetti
Ojety auto vubec nekupuj.
Vybral jsi spatne i novy.
🤣
Ted vazne. Kupovat ojety elektromobil je mensi riziko nez ojety spalovak.
Ojety auto vubec nekupuj.
Vybral jsi spatne i novy.
🤣
Ted vazne. Kupovat ojety elektromobil je mensi riziko nez ojety spalovak.
@DonVito naopak. na MOJE potreby je toyota vyborna, nevidim jinou alternativu. Ojetiny nakupuju dal a vidim v nich mensi riziko, nez v elektroautech. Spalovaky ti spousta lidi zna do posledniho sroubku, to e o elektroautech rict neda. Maji casto citelnou historii. V bazarech je nenakupuju
@Zetti to s tím do posledního šroubku už ale dávno neplatí 😄. Spíš do posledního čipu a firmware 😄.
Máš tam stejné hafo elektroniky jako v elektromobilech a o PHEV to platí dvounásob, tam máš elektroniku pro oba pohony.
Máš tam stejné hafo elektroniky jako v elektromobilech a o PHEV to platí dvounásob, tam máš elektroniku pro oba pohony.
Tak to je dobrej kec... ojetej EV nemuže bejt po totálce, zbastlenej či jinak upravenej ? 😁 To přeci vubec není o pohonu... @DonVito
Co je na tom za hate ? Já chápu, že musíš pokaždé všude za každou cenu EV prosazovat, ale tohle je už očividný nesmysl co píšeš. Největší problém ojetin je manipulace se stavem auta a nejasný původ a manipulovat se dá s jakýmkoliv autem. Zkus jednou diskutovat normálně prosím... @DonVito
@Ozzman
Neprosazuji EV za kazdou cenu!
Trolle.
Chovej se slusne.
Nejsem zvedavy na tve urazlive (co si to dovolujes, psat ze kecam???, jsi stejny jako rohypnol) a povysene prispevky!
Nechci diskuzovat se zaslepenym haterem EV.
Co vis o EV??
Ukaz mi zmanipulovanou Teslu.
Treba co se tyce km je to mnohem slozitejsi u vetsiny EV.
Tve argumenty vychazeji pouze z nenavisti.
V diskuzi o baterkach nemas nic prinosneho. Jen siris nenavist.
Sbohem
❤️
Neprosazuji EV za kazdou cenu!
Trolle.
Chovej se slusne.
Nejsem zvedavy na tve urazlive (co si to dovolujes, psat ze kecam???, jsi stejny jako rohypnol) a povysene prispevky!
Nechci diskuzovat se zaslepenym haterem EV.
Co vis o EV??
Ukaz mi zmanipulovanou Teslu.
Treba co se tyce km je to mnohem slozitejsi u vetsiny EV.
Tve argumenty vychazeji pouze z nenavisti.
V diskuzi o baterkach nemas nic prinosneho. Jen siris nenavist.
Sbohem
❤️
Chováš se jako zaslepenec, napsal jsem ti relevantní věc, že s auty se manipuluje, Tesla nemuže být po bouračce ? Nebo jiný EV ? Po vytopení ? Vždyť i v ČR už se otevírají dílny, kde se EV opravují. A EV není jen Tesla (tu sem taháš jen když se ti to hodí, ale že je to verk co neprojde STK, to najednou už není jedný EV co? 😁), mužeš mi prosím napsat, co je na tom za EV hate ? Proboha Done, vždy se pak jak malej kluk urazíš a píšeš mne soukromě ublížené zprávy, ale já ti tady jen napsal, že EV je pořd auto a čím jich bude více, bude přibývat i podvodníků, kteří manupulovali se spalováky, budou to dělat i s EV. Ojetina není menší riziko dle typu pohonu, ale dle typu prodejce, kterej s tím kšeftuje, co je na tom za EV hate ? Hele tohle je poslední snaha o slušnou formu komunikace a diskuze z mé strany, protože reaguješ jak ženská s menstruací na cokoliv, co se ti nehodí do tvého vidění světa... @DonVito
@Ozzman
kupovat ojety elektromobil je z technického hlediska menší riziko než ojety spalovák
kupovat ojety elektromobil je z technického hlediska menší riziko než ojety spalovák
@Ozzman Pán Vito nemá své dny. Tady máš jasný důkaz co dokáže udělat z normálního člověka fanatismus. On hrozně nerad argumentuje když začíná pokulhavat jeho tvrzení. Když si je jistý tak je geroj
kruskar
Není test jako test a SoH není jediný parametr, který se dá na akumulátoru zkoumat a měřit. Hlavně si myslím, že pokud se Áčka chystají s elektromobily ve velkém obchodovat, tak snad ani nemohou napsat, že testy akumulátorů vyšly na h.vno.
KANKUNEN
Celé to je o kvalitě managmentu baterie, pokud to nebude baterku přebíjet, podbíjet a přehřívat, tak za deset let ztratíš 5% baterky.
@KANKUNEN
To suhlasim, ale pochybujem, ze aj niekto s ustalenymi zvykmi /napr. doma-praca-mesto-doma+nabijanie 20-80%/ sa takto bude chovat vzdy. Nie je mozne po dobu tolkych rokoch si to usledovat.
Aj k spotrebicom sa tak chovame. Prve tyzdne tutu-mutu, daval som si pozor na pravidlene nabijanie vsetkeho mozneho, potom uz to slo mimo mna, ked bolo treba bolo proste treba. Samozrejme netvrdim ze mobil=EV, ale zvyky su zvyky.
To suhlasim, ale pochybujem, ze aj niekto s ustalenymi zvykmi /napr. doma-praca-mesto-doma+nabijanie 20-80%/ sa takto bude chovat vzdy. Nie je mozne po dobu tolkych rokoch si to usledovat.
Aj k spotrebicom sa tak chovame. Prve tyzdne tutu-mutu, daval som si pozor na pravidlene nabijanie vsetkeho mozneho, potom uz to slo mimo mna, ked bolo treba bolo proste treba. Samozrejme netvrdim ze mobil=EV, ale zvyky su zvyky.
@sargis
Neni problem nastavit limit nabijeni 80%.
Pak uz staci jen nevybijet k nule.
Pri normalnim daily neni problem...
Neni problem nastavit limit nabijeni 80%.
Pak uz staci jen nevybijet k nule.
Pri normalnim daily neni problem...
@sargis Ale spotřebitel nic neovlivní, to řeší auto samo. Jedině co ovlivníš je množství rychlonabíjení, ale stejně pokud tu baterii SW nepovolí přehřát, tak se nic nestane.
@KANKUNEN jo souhlas, a je to dobře že to uživatel neovlivní, protože zodpovědnost a záruku nese výrobce.
BMS je zodpovědné za baterku a každý kdo BEV má zná omezení svého vozu, směrem ke snížení výkonu nebo rekuperace v nízkých teplotách a SOC, to samé k nabíjení.
BMS je zodpovědné za baterku a každý kdo BEV má zná omezení svého vozu, směrem ke snížení výkonu nebo rekuperace v nízkých teplotách a SOC, to samé k nabíjení.
@KANKUNEN Aha, tak proto ztrácí hafo EV po 3 letech a 50 tisících km třeba 8% kapacity 🤓 a bazary jsou toho plný.
rohYpnol
No, vytahovat spolehlivost ve vztahu k 80% SOH je dost diskutabilní samo o sobě.
Dokonce si myslím, že úžasná EU tady opět zaspala. Spalovací auto musí splňovat emise, výkon... PO CELOU DOBU ŽIVOTNSOTI (PŘINEJMENŠÍM ZÁRUKY).
Zatímco BEV může uvádět kapacitu, dojezd, která je jen u nového vozu...
Proč výrobce nemá povinnost uvádět takovou kapacitu a dojezd, kterou vůz bude splňovat přinejmenším po dobu záruky?!?
Dokonce si myslím, že úžasná EU tady opět zaspala. Spalovací auto musí splňovat emise, výkon... PO CELOU DOBU ŽIVOTNSOTI (PŘINEJMENŠÍM ZÁRUKY).
Zatímco BEV může uvádět kapacitu, dojezd, která je jen u nového vozu...
Proč výrobce nemá povinnost uvádět takovou kapacitu a dojezd, kterou vůz bude splňovat přinejmenším po dobu záruky?!?
@rohYpnol Co to vymýšlíš za blbosti, sám výrobce si nemůže dovolit dělat baterku na tři roky, protože by u zákazníků skončil.
@rohYpnol
..."Pro všechny výše uvedené emise je též stanovena minimální doba životnosti, po kterou mají vozidla tyto limity splňovat."
od 2014 - euro 6 - 100 tis. km nebo 5 let
od 2027 - euro 7 - 160 tis. km nebo 8 let
ne naveky panadole
zase mimo
..."Pro všechny výše uvedené emise je též stanovena minimální doba životnosti, po kterou mají vozidla tyto limity splňovat."
od 2014 - euro 6 - 100 tis. km nebo 5 let
od 2027 - euro 7 - 160 tis. km nebo 8 let
ne naveky panadole
zase mimo
@topten
👍👍👍
rohypnol se opet dovzdela
❤️
👍👍👍
rohypnol se opet dovzdela
❤️
@topten
Opět jsi dokázal vlastní naprostou tupost. Já jsem psal o to, co musí splňovat BEV a deklarovaných parametrech!!!
Opět jsi dokázal vlastní naprostou tupost. Já jsem psal o to, co musí splňovat BEV a deklarovaných parametrech!!!
@rohYpnol
"Norma Euro 7 zavádí minimální výkonnostní požadavky na životnost baterií. Tyto mají činit 80 % 5 let od začátku životnosti nebo 100 tis. ujetých km (co nastane dříve) a 72 % 8 let od začátku životnosti nebo 160 tis. ujetých km"
.
je to jen o odstavecek vyse v te norme
"nedopatrenim" jsem to "zapomnel" zkopirovat
.
ma spalovak nejaky minimalni vykonnostni pozadavky po 5 vs 7 letech nebo 100 vs 160tis ujetych km?
nema
jen nesmi moc smrdet, jinak nesmi na silnici
.
nabeh sis na vidle tupacku
na ostry vidle
fakt bavis
"Norma Euro 7 zavádí minimální výkonnostní požadavky na životnost baterií. Tyto mají činit 80 % 5 let od začátku životnosti nebo 100 tis. ujetých km (co nastane dříve) a 72 % 8 let od začátku životnosti nebo 160 tis. ujetých km"
.
je to jen o odstavecek vyse v te norme
"nedopatrenim" jsem to "zapomnel" zkopirovat
.
ma spalovak nejaky minimalni vykonnostni pozadavky po 5 vs 7 letech nebo 100 vs 160tis ujetych km?
nema
jen nesmi moc smrdet, jinak nesmi na silnici
.
nabeh sis na vidle tupacku
na ostry vidle
fakt bavis
@topten
Tvoje tupost a blbost je fakt bezrozměrná. Doteď jsi vůbec nepochopil co jsem napsal!!!
Tvoje tupost a blbost je fakt bezrozměrná. Doteď jsi vůbec nepochopil co jsem napsal!!!
@topten
V době záruky BEV klesne SOH na 80%, auto bude podle EU zcela vpořádku. Zákazník si koupil 100kWh baterii, výrobce mu dodal 80kWh a vše je vpořádku.
x
V době záruky u spalováku klesne výkon motoru ze 100 koní na 80 koní. Výrobce nesplnil deklarovanou vlastnost prodávaného produktu a zákazník má právo na reklamaci.
Proto výrobci deklarují 100 koní i když motor reálně má třeba 110 koní.
I tupec vidí naprostou nevyváženost přístupu k zákazníkovi.
V době záruky BEV klesne SOH na 80%, auto bude podle EU zcela vpořádku. Zákazník si koupil 100kWh baterii, výrobce mu dodal 80kWh a vše je vpořádku.
x
V době záruky u spalováku klesne výkon motoru ze 100 koní na 80 koní. Výrobce nesplnil deklarovanou vlastnost prodávaného produktu a zákazník má právo na reklamaci.
Proto výrobci deklarují 100 koní i když motor reálně má třeba 110 koní.
I tupec vidí naprostou nevyváženost přístupu k zákazníkovi.
@rohYpnol
Spalovak ma naopak s emisema nejvetsi problem.
Edit😒br /> Koukam, ze uz to tu lidi pisi.
Spalovak ma naopak s emisema nejvetsi problem.
Edit😒br /> Koukam, ze uz to tu lidi pisi.
Michal800
Příspěvek podléhá schvalování.
Lubo
Nič nehovoriace výstupy.
Vítam, že to testujú a snažia sa dať nejaké informácie. Otázka je, akú veľkú otvorenosť si môžu dovoliť keď ich predávajú.
- Autá v AAA prechádzajú predselekciou. Boli testované autá, ktoré vykúpili, alebo zahŕňajú aj tie odmietnuté. Z článku sa mi zdá, že platí to prvé.
- Testovali ročné, 2 ročné, 3 ročné autá? Tie nájazdy nie sú vysoké. Nejaké bližšie informácie o štatistikách a závislostiach na veku, počtu nabíjacích cykloch, atď?
- Pri výkupe im možno detaily prieskumu pomôžu, ale reálne chýba nikto nevie ako sa bude správať batéria a zostatková hodnota týchto áut po 4-10 rokoch (ojazdené auto si väčšina nekupuje na rok/dva).
Bez bližších detailov to podľa mňa nebude mať veľký efekt na nerozhodnutých ľudí. Priaznivci EV budú oslavovať (super výsledok), ľuďom, ktorých EV nepresvedčili toto nepomôže (aj pri starostlivo vyberaných autách je to lotéria, a to aj u auta s nízkym nájazdom).
Vítam, že to testujú a snažia sa dať nejaké informácie. Otázka je, akú veľkú otvorenosť si môžu dovoliť keď ich predávajú.
- Autá v AAA prechádzajú predselekciou. Boli testované autá, ktoré vykúpili, alebo zahŕňajú aj tie odmietnuté. Z článku sa mi zdá, že platí to prvé.
- Testovali ročné, 2 ročné, 3 ročné autá? Tie nájazdy nie sú vysoké. Nejaké bližšie informácie o štatistikách a závislostiach na veku, počtu nabíjacích cykloch, atď?
- Pri výkupe im možno detaily prieskumu pomôžu, ale reálne chýba nikto nevie ako sa bude správať batéria a zostatková hodnota týchto áut po 4-10 rokoch (ojazdené auto si väčšina nekupuje na rok/dva).
Bez bližších detailov to podľa mňa nebude mať veľký efekt na nerozhodnutých ľudí. Priaznivci EV budú oslavovať (super výsledok), ľuďom, ktorých EV nepresvedčili toto nepomôže (aj pri starostlivo vyberaných autách je to lotéria, a to aj u auta s nízkym nájazdom).
@Lubo
...protože článek není o "Spolehlivější, než si myslíte: ...", ale jenom reklama na konkrétní autobazary.
Data pro nějakou seriózní argumentaci nula.
Cokoliv si koupíte u nás je v cajku. 😀
...protože článek není o "Spolehlivější, než si myslíte: ...", ale jenom reklama na konkrétní autobazary.
Data pro nějakou seriózní argumentaci nula.
Cokoliv si koupíte u nás je v cajku. 😀
@Lubo určitě zahrnují i ty odmítnuté. Pochybuji, že by vykoupili ten s 25% SoH. Podle mě nejdříve kouknou na vizuál, nájezd (ten hádám limitují) a následně provedou test baterie.
@eLzyx znie to logicky, ale nikto nevie akú mali metodiku pri výkupe, či sa s tým autom dialo po prípadnom výkupe, atď.
Všetci sa učíme a niektorí sa snažíme k tomu dohľadať nejaké objektívne informácie. Tých je veľký nedostatok, a tento článok medzi ne fakt nepatrí.
Všetci sa učíme a niektorí sa snažíme k tomu dohľadať nejaké objektívne informácie. Tých je veľký nedostatok, a tento článok medzi ne fakt nepatrí.
Pepa_007
Aha, takže použití BEV pro obyc člověka který bude nabíjet pouze veřejně (a logicky rychle) je nesmysl. Chybí mi stále v ČR tak půl milionu veřejných nabíječek schopných nabíjet pomalu celou noc.
@Pepa_007
vetsina nabijecek ma sotva 50kW
tedy nerychle
a pochybuju, ze nekdy prevladnou ty rychly, tedy z dnesniho pohledu 200kW+
pro vetsinu pouziti je 50kW az az i pro lidi z kralikaren
rychly hlavne na dalnicich
vetsina nabijecek ma sotva 50kW
tedy nerychle
a pochybuju, ze nekdy prevladnou ty rychly, tedy z dnesniho pohledu 200kW+
pro vetsinu pouziti je 50kW az az i pro lidi z kralikaren
rychly hlavne na dalnicich
@Pepa_007 to je pravda, chybí. Prozatím se to ale asi nikomu nevyplatí stavět. Paneláčníci se holt musí postarat sami. V malých městech koupí garáže a nabíjet tam. Ve velkých holt využívat DC u obchodních center.
@eLzyx
Nebo AC v blizkosti bydliste, pripadne nabijet v praci.
To ze u tovarny dnes nejsou AC nabijecky neznamena, ze tam nebudou v roce 2045.
To je asi tak doba, kdy si delnik na sidlisti koupi slusny ojety EVcko.
Nebo AC v blizkosti bydliste, pripadne nabijet v praci.
To ze u tovarny dnes nejsou AC nabijecky neznamena, ze tam nebudou v roce 2045.
To je asi tak doba, kdy si delnik na sidlisti koupi slusny ojety EVcko.
Arese
Nezájem.
P.S. Testy spolehlivosti a životnosti palivových nádrží na benzín či naftu vůbec nemusíte dělat. Životnost těch moderních, plastových je prakticky neomezená a jejich hmotnost je jen zlomek těch batériovych mnohometrákových oblud. Přitom palivová nádrž pojme několikanásobek energie a její naplnění trvá pár minut. Nucené zavádění zkratomobilů je proto opak pokroku! 🤮👎
P.S. Testy spolehlivosti a životnosti palivových nádrží na benzín či naftu vůbec nemusíte dělat. Životnost těch moderních, plastových je prakticky neomezená a jejich hmotnost je jen zlomek těch batériovych mnohometrákových oblud. Přitom palivová nádrž pojme několikanásobek energie a její naplnění trvá pár minut. Nucené zavádění zkratomobilů je proto opak pokroku! 🤮👎
@Arese ty máš fakt dost.
@psel Vše, co jsem výše napsal o palivových nádržích, je čirá pravda. Co se ti na tom nelíbí? 🙂
@Arese tak pojďme srovnat životnost spalovacích motorů a automatických převodovek vůči elektromotorům a redukčním převodovkám.
@Arese
Elektromobil nemusi chodit na emise, resit rozvody ani ucpany filtry.
Asi tak k tvymu komentu, ze nadrz fosilu je spolehliva.
Elektromobil nemusi chodit na emise, resit rozvody ani ucpany filtry.
Asi tak k tvymu komentu, ze nadrz fosilu je spolehliva.
DonVito
www.novinky.cz/…klatora-40513664
Všichni víme, že ten trh dorazí, vozidla jsou teď na silnicích, ale životnost baterií je mnohem delší, než se očekávalo. Baterie, které dnes přicházejí na trh, budou následovat dobu životnosti vozu,🤫 která je v Norsku obvykle 18 let. Zpozdila se tedy doba, kdy se baterie dostane k recyklaci,“ řekl Enger v rozhovoru pro agenturu Bloomberg.
👍👍👍
Všichni víme, že ten trh dorazí, vozidla jsou teď na silnicích, ale životnost baterií je mnohem delší, než se očekávalo. Baterie, které dnes přicházejí na trh, budou následovat dobu životnosti vozu,🤫 která je v Norsku obvykle 18 let. Zpozdila se tedy doba, kdy se baterie dostane k recyklaci,“ řekl Enger v rozhovoru pro agenturu Bloomberg.
👍👍👍
@DonVito
životnost baterie je 10 let, max 20 let.
životnost plastové palivové nádrže je kolik? 1000 let?
životnost baterie je 10 let, max 20 let.
životnost plastové palivové nádrže je kolik? 1000 let?
@rohYpnol
Ne, zivotnost baterie skutecne NENI deset let. Doporucuji vice vzdelavani a mene hloupych a nepravdivych prispevku v diskuzich.
Baterie, které dnes přicházejí na trh, budou následovat dobu životnosti vozu.
Ne, zivotnost baterie skutecne NENI deset let. Doporucuji vice vzdelavani a mene hloupych a nepravdivych prispevku v diskuzich.
Baterie, které dnes přicházejí na trh, budou následovat dobu životnosti vozu.
@DonVito
Nauč se číst. Znovu!
životnost baterie je 10 let, max 20 let.
životnost plastové palivové nádrže je kolik? 1000 let?
Nauč se číst. Znovu!
životnost baterie je 10 let, max 20 let.
životnost plastové palivové nádrže je kolik? 1000 let?
@DonVito
"životnost baterie je 10 let, max 20 let"
jestli chces slovickarit, mel jsi napsat
"zivotnost baterie je 10 az 20 let"
to co jsi vyplodil je kravina
protoze ja cist umim,
problem je v tvem textu
😀
"životnost baterie je 10 let, max 20 let"
jestli chces slovickarit, mel jsi napsat
"zivotnost baterie je 10 az 20 let"
to co jsi vyplodil je kravina
protoze ja cist umim,
problem je v tvem textu
😀
Jeste vysvetleni tveho textu😒br />
Co znamena
životnost baterie je 10 let, max 20 let?
Tento údaj znamená, že očekávaná životnost baterie je 10 let, 👎 ale za ideálních podmínek může vydržet až 20 let.
10 let je typická doba, po kterou baterie funguje spolehlivě, než začne výrazně ztrácet kapacitu.
20 let je maximální možná životnost, pokud je baterie správně používána, pravidelně udržována a provozována v optimálních podmínkách (např. správná teplota, nabíjecí cykly, kvalita nabíjení).
Po 10 letech se tedy může výkon baterie postupně snižovat, ale nemusí to nutně znamenat, že přestane fungovat.
Toto bylo vysvetleni chatgpt.
Samozrejme ze to je kravina.
Ocekavana zivotnost baterie NENI deset let.
Ale mnohem vic.
životnost baterie je 10 let, max 20 let?
Tento údaj znamená, že očekávaná životnost baterie je 10 let, 👎 ale za ideálních podmínek může vydržet až 20 let.
10 let je typická doba, po kterou baterie funguje spolehlivě, než začne výrazně ztrácet kapacitu.
20 let je maximální možná životnost, pokud je baterie správně používána, pravidelně udržována a provozována v optimálních podmínkách (např. správná teplota, nabíjecí cykly, kvalita nabíjení).
Po 10 letech se tedy může výkon baterie postupně snižovat, ale nemusí to nutně znamenat, že přestane fungovat.
Toto bylo vysvetleni chatgpt.
Samozrejme ze to je kravina.
Ocekavana zivotnost baterie NENI deset let.
Ale mnohem vic.
Podobné statistiky spolehlivosti mají jeden nedostatek. Nereflektují nejvážnější závady. Je to jak u statistik spolehlivosti ADAC. S nefunkční žárovkou na německou technickou dojedete a taková závada se pak dostane do statistiky. S potkaným motorem tam nedojedete. Podobně nedojedete do Áček s nefunkční baterkou.
Souhlas.
"Většina baterek odejde stářím, nikoliv počtem nabíjecích cyklů."
Zdroj?
Odejde vekem, po kolika letech??
Ale no tak, neříkej, že neznáš strýčka Gůgla, aby sis nějaký zdroj nenašel. Tak třeba první relevantní odkaz
How Long Do Lithium Batteries Last?
www.renogy.com/…m-batteries-last
To jsem si mohl myslet.
Nez pouzijes prvni odkaz z googlu, zkus premyslet.
Battery Type Typical Applications Lifespan (years)
Lithium-Ion (Li-ion) Portable electronics, electric vehicles 2-10
V tvem odkazu je max 10 let.
Neni ti divny, 10 let dava Toyota na baterky zaruku?
😀
Zkus to znovu.
😉
Naproprve jsi se zesmesnil.
Sorry.
PS Jestli vis o tematu tuzku, zeptej se rovnou chatgpt😒br /> The lifespan of batteries in modern electric vehicles (EVs) typically ranges from 10 to 20 years, depending on various factors such as battery chemistry, usage patterns, climate, and charging habits.
To, že neumíš chápat kontext textu, nebo že si přečteš první tři věty a nikoliv zbylý text a na tom pak stavíš své argumenty, není moje chyba.
Sám visíš, že tam je 10 až 20 let, takže řekneme v průměru 15 let. Jenže to je polovina života běžného spalovacího auta v ČR. Co se bude dít po těch 15 letech? Majitel ojetiny si má koupit novou baterku, která je několikanásobně dražší než auto? Nebo se dá auto na vrakáč? No jo, ale když to udělají všichni, tak nebude čím jezdit. Domýšlel si někdy ekologické a sociální aspekty nařízené plošné elektromobility?
Poskytnu ti odpoved jen na posledni otazku.
Ano
EV jsou a hlavne BUDOU pro socialne slabsi mnohem lepsi volbou.
Vzhledem k nizsi porizovaci cene (v roce 2035 kazdopadne) , nizsim provoznim nakladum a vyssi spolehlivosti.
Odpověď z tvojí strany je správně ne, protože ty nedokážeš myslet.
Kdyby to, co říkáš, byla pravda, tak by teď do šrotu mířila 30 let stará auta, tedy z roku 1995. Tzn. že by se nyní začala šrotovat auta jako Escorty, první Mondea, první Brav👋Brava, Renaulty 19/první Megane, Primery P11, Vectry B, první Laguny,... Přitom tato auta ze silnic ve větším zmizela už skoro před 10 lety a nyní jejich šrotování nezačíná, ale spíše končí posledních pár zbývajících kusů.
To je samozřejmě pravda, průměr je dost zavádějící. Na druhou stranu ne každé staré auto jde na vrakáč, některá z nich se vyvezou ještě dále na východ a tam žijí další část svého života, která už se v našich statistikách neprojeví. Ale to není až tak důležité.
Jde hlavně o to, že u nás se 15-letá auta, což je rok výroby 2010, běžně dál používají. Pro mnoho lidí jsou levná starší ojetiny jedinou možností individuální mobility. Když nařídíme elektromobily, kterým po 15 letech odejde baterka za půl milionu, čím budou jezdit?
Já mám na tu poslední otázku přesně opačnou odpověď. Nařídit BEV znamená omezit možnosti individuální mobilitu pro příjmově chudší část společnosti. Kdo z těch, co jezdí ojetýma Fabiema, může dovolit u 15 nebo 20letého auta výměnu baterie za půl milionu? Nikdo. A i ten, kdo by si to mohl dovolit, dá auto na vrakáč.
Sorry.
Lidi co si dnes kupuji ojete spalovaky si budou kupovat ojeta EV a nebudou potrebovat zadnou vymenu baterky.
Nebudou potrebovat pul milionu! To ostatne nepotrebujes uz ani dnes!
Natozpak za dvacet let, kdy teprve zacnou dochazet spalovaci ojetiny...
Btw. vymena baterie stoji 130.000Kc, ne pul mega!!!
www.hybrid.cz/…toji-130-000-kc/
Zkus premyslet trochu realisticky, prosim!
❤️
www.greentecauto.com/…del-3-ev-battery?…
Tesla Model 3 EV Battery
$8,999.00 – $14,500.00
Shrnovacka😒br />
1) Baterii neni potreba menit, je konstruovana na zivotnost vozu
2) I kdyz bude potreba vyenit ((zavada, nehoda atp.) nestoji pul milionu ani dnes, natoz za dvacet let
Ty individualni mobilito.
Nez se zacnes ohanet socialne slabsimi, napis mi radeji, jak budes omezen sam.
Ja jezdim leta s EV bez omezeni...
Vzal sis Leaf, tedy auto s nejmenší baterkou, se kterou nikam nedojedeš, s americkou cenou bez DPH a bez jakéhokoliv pomocného materiálu, montáže apod. A je z toho DonVitův budovatelský sen o dostupné elektromobilitě pro méně majetné.
A teď se vraťme do české reality. Baterka běžného elektromobilu (Enyaq), cena včetně DPH, pomocného materiálu a montáže. A jsi na půl milionu.
To, že ne každé auto končí na vrakáči, je sice pravda, ale je to značná většina (myslím, že to bylo okolo 75-80 😖
Ty baterky budou většině aut stačit do konce životnosti. Však už i ty Modely S, které mají jeden z nejhorších typů baterek s ohledem na životnost, i po 10+ letech ve většině jezdí stále s původní baterkou (mění se především ty s šíleným nájezdem nebo chybovými). S novými typy akumulátorů s větším počtem cyklů, delším dojezdem (tedy méně cykly na stejnou vzdálenost),... se to bude spíše jen zlepšovat.
Nejaky zdroj pro tve domnenky 8-12 let??
www.thisismoney.co.uk/money/electriccars/article-13860185/EV-batteries-20-years-thats-better-petrol-engines-new-report-claims.html
EV batteries should last 20 years or more - and that's better than petrol engines, new report claims
👍👍👍👍👍
Toyota a treba Ssangyong maji 10 let zaruku!
"Základní údaje modelu Torres EVX
Záruka na baterii: 10 let / 1 milion km (platí pro vysokonapěťovou baterii, pokud kapacita baterie klesne pod 70 Kombinovaný dojezd 462 km (dle WLTP)"
Pro uplnost 70% ze 462 je 323km.
To je pomerne propastny rozdil k tebou uvadenym 150km.
🤣
PS Vetsina baterek se samozrejme po deseti letech 70i procentum ani nepriblizi, jinak by mel vyrobce obrovsky problem. Resp. 70i procentum SoH se priblizis jen pri najezdu milion km.
😀
To jsi asi nevedel...
❤️
Už by si mohol prestať s tou Toyotou ...v rodine sme mali 3 Toyoty Hybrid ....sám som to propagoval...až kým mi práve v 11 roku neodišla baterka na Aurise ..... pri kúpe rozprávky o tom ako v Priusoch 400 000 a nič .... mne odišla v 11 roku a auto malo cca 200 000tis..... pri kúpe nového tvrdili ,že ak by odišla tak nová cca 1300 ....po jednástich rokoch .....v servise povedali , že nová 2000 ...ale , že to vedia spraviť cez repas za 1000 - 1500 ...a že to robia pravidelne majú s tým skúsenosti...dnes som rozprával s kolegom v lexuse menil baterku za 6000 😁 a to sa bavíme o hybridných ..... baterkách ....to bude sranda až to začne po 10-11 rokoch odchádzať tie dnešné elektrá so s 100kw/baterami ...... to budú pekne straty hodnoty na autách 😊 baterka je príliš drahá....príliš degraduje .... a je príliš tažká....je to totálny nezmysel .... my na použitie čisto do mesta..... to mi ale netreba ... po meste nejazdím 😊 po meste sa prechádzam a 1x až 2x za týždeň to zvládne aj diesel ..... 😉
Víš o tom, ze nemusíš měnit celou baterku, ale jen vadné moduly? Do aurisu stoji nova baterka u nas 40tis ( tedy bylo to pred 6 roky, kdyz jsem se ptal ) a to je celá nová. U EV je obzvlášť výhodnější měnit vadný modul než celý pack. Ale to jistě jsi věděl, že celý pack měnit není potřeba.
Ano viem ..preto vravím , že ponúkajú repas ......aj tak to stálo cca 1300 € ..... co je cena novej baterky keď sa kupovalo auto ..... vyše 50% článkov bolo vadných ..... Ďakujem nikdy viac ...neviem si predstaviť opravu baterky na EV .....všetci sú vysmiaty kým sú články OK.....a kým je dojazd OK ....akonáhle to klesne pod 250 km po dialnici , je to na nič .... a cena padáááá a padááá 😊 Pri tom prepade hodnoty to sme na nákladoch ako na fajnom R6 diesli ...a do toho počítam aj servis a opravy 😉 Nie ja niesom odporca 😉 ako som písal mali sme 3 Toyoty 😊 1,8 HSD , 2,5 HSD a 2,0 HSD :...Posledne 2 este sú v rodine😊 Mimo mesto jazdim na E400D +1 liter max rozdiel vs Toyota Auris 1,8 HSD 😁 ....minule rovnakú trať .... kolega na Aurise 1,8 HSD 5,0 ja 5,1 ...rozdiel vo výkone ked ho potrebujem 3x Toyota 😊...prestal som v hybride vidiet zmysel 😉 a ci si kupim za 38 000€ novú Corollu alebo 3 rocnne E-cko so 100 000-150 000 je u mna jasna volba 😊 po skusenostiach s oboma 😊 Ale OK ja nepotrebujem auto do mesta 😊 ...ak niekto potrebuje auto len okolo komina tak hybrid je fajn ....ale elektro je zase trosku predrazene na to aby som chodil s autom na nakupy alebo do prace 😉 Áno viem si predstaviť na cesty v okolí EV...neviem si ale predstaviť , že kúpim jazdenku....najazdiť ďalších 100 000 a potom to predávať 😊 .... ten prepad hodnoty za to nestojí 😉
pri uklidu jsem v praci narazil na krabici lion 18650 z roku 2013
netknuty, jeste ve vyrobnim baleni
napeti 3.6V, tedy samovybiti za tech minimalne 12 roku nulanulanic
parkrat jsem je ocykloval - zadnej ubytek kapacity jsem nezaznamenal
necekal jsem to
nechavam je pro vnitrni potrebu a dalsi dlouhodoby testovani
snad se doziju toho, az umrou
Jakou kapacitu v mAh si změřil v roce 2013 a jakou nyní, smím-li se zeptat? Jaké máš cut-off napětí?
odpovidalo to katalogovym udajum
typ ti muzu poslat az prijedu do prace
v prodeji uz neni
Jak si predstavujes end of life?
Katalogový údaj myslíš co? Hodnotu mAh, které jsou napsané na obalu? To je nominální kapacita. Klidně můžeš naměřit, že kapacita po x letech je vyšší než nominální kapacita.
Musíš znát skutečnou kapacitu nové baterky a to brát jako 100 %.
vychazi se z nominalni kapacity
chces tvrdit, ze tenhle test 2tis aku co je v clanku vychazel ze skutecne kapacity z doby vyroby?
jak a kde se k tem udajum dostanes??
testujes snad vykon motoru u novyho auta???
ja ne, ty mozna jo
.
ty zminovany aku
samsung
oznaceni od vyrobce ICR18650-26F
koupeno v kvetnu 2013
.
katalog
nov. 2009
nominal capacity 2600mAh (0.2C, 2.75V discharge)
minimum capacity 2550mAh (0.2C, 2.75V discharge)
discharge cut-off voltage 2.75V
.
jakou mas konkretni zkusenost jak se lisi skutecna a nominalni kapacita ?
chcet tvrdit, ze vyrobce napise 10Wh, ale ve skutecnosti je treba 15 Wh??
U Li-Ionek se nadkapacita dává málokdy, ale záleží na výrobci. Výrobci však NIKDY nedodávají Li-Ion na trh plně nabité, takže nechápu, jak mohla být po vybalení z krabice po 12 letech plně nabitá. Taky mi přijde divné, že plně nabitá má 3,6 V. To by vypadalo na nějaké LFP, ale to se v té době snad ani komerčně nedělalo a rozhodně ne u Samsungu. Taky je neuvěřitelné, že by si po 12 letech zachovala všechnu původní kapacitu. Celkově mi to přijde divné. Proto se ptám, v čem je zakopaný pes.
Ale nene.
Tycoonovi se znicil clanek starnutim uz po deseti letech.
Wait...
Baterie vydrží 20 let a víc jak auto a baterie v EV je úplně jinde, než ta v notebooku a blablabla...
A pak se stačí podívat do bazarů a tam kopa aut, co mají po 3 letech SoH 90-94% s nájezdy pod 50 tisíc km.
No po 3 letech má můj MacBook Pro M1 16" SoH 98% a dostává kouř každej den a nemá žádnej vyspělej battery management a chlazení, buffery a limity nabíjení atd...
Takže velký houno pánové. Baterka je prostě baterka a stačí párkrát neideální podmínky a nazdar.
Baterka v notebooku je něco úplně jiného než baterky v elektromobilu. Poslední auto, které mělo stejnou baterku, jakou mají notebooky, byla první Tesla Roadster a pár elektrických Smartů.
4.3V je pro lion smrtici
Repas baterka do stareho Leaf stoji 30 tis + , DPF na diesel stoji klidne nasobky…
Nebal bych se toho
Ja bych se toho taky nebal.
Resp. ja se toho nebojim.
Jezdim EV ktery jsem koupil ojety uz par let a s baterkou zatim zadny problem.
A degradace minimalni.