Novinky
@Othello Samozřejmě, že nižší hmotnost rotujících částí přináší vyšší výkon. Umožňuje totiž vyšší otáčky.
@KANKUNEN Ducatti to umí díky desmodromickým rozvodům a ne díky stupidnímu tvaru pístů a válců.
@Odokar1 Neřekl bych. Rotující součásti mohou být naopak klidně docela těžké a přesto se mohou točit velmi rychle.
Na prudkou změnu otáček už hmotnost vliv má.
Ale na maximální otáčky má vliv zejména zdvih pístu a jeho rychlost a hmotnost a především pak ovládání ventilů, kde od určitých otáček pružinové řešení nemá šanci.
Na prudkou změnu otáček už hmotnost vliv má.
Ale na maximální otáčky má vliv zejména zdvih pístu a jeho rychlost a hmotnost a především pak ovládání ventilů, kde od určitých otáček pružinové řešení nemá šanci.
Jasně, od osmdesátých let se technologie zlepsily, , ale i tak by na tom Ferrari prodělalo kalhoty. Ne nadarmo se hondě NR přezdívalo Never Ready
Prihláška nie je patent, k nemu vedie ešte dlhá cesta ! Je to len zverejnenie a patent treba platiť v každej jednej krajine osobitne ! A samozrejme bude nutná funkčná vzorka ...
Z hlediska čistoty konstrukce je podle mě takové řešení propadák, ostatně i u Hondy to byl jen krátkodobý výkřik.
Nevýhody oproti klasickým kruhovým válcům jsou zřejmé
- výrobní náročnost, válců, pístů, kroužků
- těžko se zajistí rovnoměrný přítlak kroužků po celé jejich délce
- zhoršuje se poměr zdvihového objemu vůči povrchu spalovacího prostoru, což zákonitě zvýší tepelné ztráty a podobně jak u wankelu zhorší efektivitu
- vzhledem k většímu povrchu kluzné plochy pístů i kroužků bych dost pochyboval o tom deklarovaném snížení tření
- na rozdíl od tvrzení v článku si nemyslím, že snížení hmotnosti rotujících částí přináší vyšší výkon
Nevýhody oproti klasickým kruhovým válcům jsou zřejmé
- výrobní náročnost, válců, pístů, kroužků
- těžko se zajistí rovnoměrný přítlak kroužků po celé jejich délce
- zhoršuje se poměr zdvihového objemu vůči povrchu spalovacího prostoru, což zákonitě zvýší tepelné ztráty a podobně jak u wankelu zhorší efektivitu
- vzhledem k většímu povrchu kluzné plochy pístů i kroužků bych dost pochyboval o tom deklarovaném snížení tření
- na rozdíl od tvrzení v článku si nemyslím, že snížení hmotnosti rotujících částí přináší vyšší výkon
@speedfred To je možné. O motorky už se nezajímám 18 let... Jen vím, že desmo řešilo mimo jiné i odolnost proti přetočení motoru. Umělo časovat/vracet ventily naprosto precizně, narozdíl od pružin.
@lyon667 To je sice pravda, ale řeč byla o rotujících součástech a určitě není potřeba se obávat roztržení klikovky, vačkové hřídele či ozubených kol z důvodu vysokých otáček. Tady jde fakt o pístové rychlosti, zdvihy pístů a vracení ventilů.
@Mokrous Kinetická energie je přímo závislá jak na rychlosti, tak na hmotnosti komponenty. Tedy nižší hmotnost znamená vyšší limit rychlosti při použití materiálů o stejné pevnosti.
Doba by přála, ale EK jim nepřeje. EK nepřeje každému spalovacímu motoru.