Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
KANKUNEN
No to je šílenost. To by musela pro Ferrari dělat ty motory přímo Honda. Jenže paradox je, že vysokootáčkové motory umí líp Ducatti než Honda.
@KANKUNEN Ducatti to umí díky desmodromickým rozvodům a ne díky stupidnímu tvaru pístů a válců.
Dušan Trnka
Prihláška nie je patent, k nemu vedie ešte dlhá cesta ! Je to len zverejnenie a patent treba platiť v každej jednej krajine osobitne ! A samozrejme bude nutná funkčná vzorka ...
Jan Zmrzlinar
Jasně, od osmdesátých let se technologie zlepsily, , ale i tak by na tom Ferrari prodělalo kalhoty. Ne nadarmo se hondě NR přezdívalo Never Ready
Pepa_007
doba takovým motorům nepřeje......
Doba by přála, ale EK jim nepřeje. EK nepřeje každému spalovacímu motoru.
Doba by přála, ale EK jim nepřeje. EK nepřeje každému spalovacímu motoru.
Nevýhody oproti klasickým kruhovým válcům jsou zřejmé
- výrobní náročnost, válců, pístů, kroužků
- těžko se zajistí rovnoměrný přítlak kroužků po celé jejich délce
- zhoršuje se poměr zdvihového objemu vůči povrchu spalovacího prostoru, což zákonitě zvýší tepelné ztráty a podobně jak u wankelu zhorší efektivitu
- vzhledem k většímu povrchu kluzné plochy pístů i kroužků bych dost pochyboval o tom deklarovaném snížení tření
- na rozdíl od tvrzení v článku si nemyslím, že snížení hmotnosti rotujících částí přináší vyšší výkon
Na prudkou změnu otáček už hmotnost vliv má.
Ale na maximální otáčky má vliv zejména zdvih pístu a jeho rychlost a hmotnost a především pak ovládání ventilů, kde od určitých otáček pružinové řešení nemá šanci.