Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Renault Espace dostal novou tvář a sedačky. Ale nebylo na facelift trochu brzo?

50 komentářů

Roman Vitásek
Dojezd 1100 km na jedno nabití - u fullhybridu ?
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@Roman Vitásek myšleno s plnou nádrží. 2kwh baterie není na samostatné ježdění.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Prosím napište nám článek, jak Renault má ta auta rozdělena. Já v tom mám guláš.
Avatar - lamal
lamal
@KANKUNEN
"Nejčerstvěji prošel omlazovací kúrou model Espace, tedy sedmimístná verze crossoveru Austral."

Je to tazke pochopit pre teba ?
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
@lamal Captur je Clio, pak je tam Kadjar, Rafale, Arkana, Symbióz, Scénic, no guláš
Avatar - lamal
lamal
@KANKUNEN
Renault to podobne ako BMW deli na SUV a SUV so splyvajucim zadkom...
Captur je male SUV, Arkana je male SUV so splyvajucim zadkom, Symbioz je SUV o nieco vacsie nez Captur, Austral a Espace vid vyssie a Rafale je vlajka Renaultu (zase SUV so splyvajucim...)
Captur asi skonci, takze tam zostane Symbióz.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@lamal
Zrovna Captur je asi nejhezčí Renault. Asi bych prekousl SUV styl. Designově, motorově je to tragedie.
Avatar - lamal
lamal
@Pepa_007
No co uz taka je doba, ty ako tradicionalista tam mas 1.33 4valec s turbom a 140k co je na čaptúra dost slusne. Ja viem vmax je OBMEDZENÁ na 180 😁 A na elektriku v podobe mild hybridu sa vyšer, tu dostanes aj s 1.5tsi + dsg.
Avatar - lamal
lamal
Auto fajn, pohon max na operák... skoda Renault.
Rasto
@lamal prečo? V čom je to horšie, ako ľubovolny priamovstrekový turbobenzín?
Avatar - lamal
lamal
@Rasto
Ako som pisal, neverim multimodovej prevodovke made in Renolt a hybridy konkurencie pouzivaju nepriame vstrekovanie, alebo kombinaciu, takze nebudu karbonovat ani riedit olej benzinom co je pri vecne studenom motore v hybride riziko.
Ked to budu vyrabat aspon 15 rokov a osvedci sa to, budem tomu doverovat, inac je to cisto teoreticke pre mna.
Rasto
@lamal si nejaký náročný😊
Ako jasné aj atmosfericky nepriamovstrekovy benzin za da posrat...

Nepriamovstrek/kombináciu ma iba toyota. Honda, Nissan aj koncern (plugin) majú priamovstrek.

A prevodovka je principiálne jednoduchá. Žiadna trecia spojka alebo menič. Len nejaká mechatronika. Ale to isté je v každom automate. Len tu je toho menej. Takže principiálne je to ok, a prevedenie je samozrejme otázka ale nebál by som sa toho viac ako riešenia od koncernu.
Avatar - lamal
lamal
@Rasto
Aj ine znacky napr. Ford, Mitsubishi, Nissan/Renault 1.6 hybrid, Suzuki 1.5 ma nepriame vstrekovanie, tusim aj MG...

Narocny, nenarocny, spolahlivost sa nepotvrdi dufanim. Koncernovy hybrid s dsg uz vobec, to je jasne.
Rasto
@lamal Tak ako súhlasím ak je priorita spoľahlivosť siel by som samozrejme k toyote. Zas večne studený motor by som netvrdil, práve naopak, motor sa asi zahreje rýchlejšie, lebo auto ho viac záťaži dobíjaním baterky. A v dnešnej dobe termomanagementu ti ani ten motor len tak nevychladne.
Avatar - lamal
lamal
@Rasto
S tym bohuzial nesuhlasim, mam zmerane teploty oleja aj chladiva v pravadzke hybridu a je to furt podchladene pokial nie je vonku +30 stupnov alebo -15 kedy sa kvoli vykurovaniu motor takmer nevypne okrem chvilkoveho stania.
Odporuje tomu aj fyzika, motor vysokoucinny co spotrebuje malo paliva, ma male odpadove teplo, pri castom vypinani spalovaka je to velmi vyznamne.
Rasto
@lamal na akom hybride?
Ja práve na bmw 5 mám motor priam zabaleny v nejakom koberci + aktivne klapky pred chladicom a chladiaca chladne naozaj velmi pomaly.

Ako znova neviem, ako to má urobene renault, len si myslím, ze sa to dá vyriešiť.

Ale je pravda, že napríklad Corolla vedela vychladnúť cestou z kopca😊
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@Rasto Já bych se teda bál, protože je nepravděpodobné, že by koncern nějak zásadně zprasil mokrou dvojspojku, zatímco u multimode E-Tech se už objevily informace o výměnách na záruku a řešit pozáruční výměnu/GO specifické francouzské převodovky je něco, co fakt nechceš.
ericn
Spíš to chtělo dodat slušný motor s větším obsahem, klidně hybridní 😄
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@ericn 1.6Turbo? Aby to mělo trochu odpich když to člověk naloží a i top speed nebude tragických 180. 😉 👍🏻
ericn
@Pepa_007 jj, klidně 1,6TCe z Clia RS nebo spíš ta 1,8TCe, co byla v minulém Espacu. Mild nebo Full hybridní 😉
Avatar - Jaros 00071
Jaros 00071
@ericn za mne do SUV patří DIESEL ‼️ nejlépe 2.0 dCi
ericn
@Jaros 00071 To nejspíš ano, ale v aktuálně dementní době green dealu je to dost nereálné. Tak raději větší hybridní benzin než ten 3hrnkový mixér, co tam Renault nacpal….
Avatar - del42sa
del42sa
@ericn no ale pořád je mi pohon Renaultu sympatičtější, než skladba pohonných jednotek u PSA/Stellantis. Renault má většinu aut buď čistě benzínových nebo to jsou full hybridy bez potřeby nabíjení a to je pro spoustu zákazníků zajímavější než jediná nedobíjecí 1,2 a pak drahý plugin, s těžkou baterkou
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Renault tápe.
Neví kudy kam.

To je celé.
Futurista
@rohYpnol Espace ani další modely mi nepřijdou jako tápání... Jel jsi s tím? Klidně bych ho bral domů, ale děti už mi odrostly a stačí mi menší auto. Ale když myslíš, asi tomu rozumíš víc. Ne každej potřebuje třílitr, maximálku 250km/h a 500 koní, ne každej si rád připlatí za emisní pokuty, jen aby si pak honil triko na ACZ. 😉
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@Futurista za mne by mu slušel 2.0 a maximalka jako 1.5ka Kodiaq 210.
Ale pravda, není to auto na lítání po dálnici v levém pruhu. Výkonově to nedá a spotřeba bude vysoká.
Futurista
@Pepa_007 Slušel, neslušel, prostě je tam jinej pohon , 200 koní je málo? Aha. Zase jsou ty německý kW silnější? Maximálka je omezená a ne, že motor by víc nejel, to asi pochopí i chovanec z chráněný dílny. A věřím, že klidnej řidič kolem 5 litrů na 100km jezdit bude. Do šesti, pokud budeš jezdit normálně. Stačí se kouknout na nějaký testy. Jestli to je vysoká spotřeba, za kolik bys chtěl jezdit? Já mám tenhle hybrid (podobnej a slabší, ať neslovíčkaříme) už dva roky v Arkaně, a bez hlídání limitů a šetření se do 5 vejdu... Dálnice za 5,5 až 6 v plnym obsazení 4 dospělých (Albánie a zpět). Ohledně spolehlivosti jsem ještě nic neřešil. A ani nevím, že by byly nějaký problémy.
Rosta Jež
@Futurista U nehybridů jsou ty kW opravdu o dost použitelnější, protože jsou k dispozici VŽDY a nejen tehdy, když je nabitá baterka. A to je docela zásadní rozdíl. Na co je vám výkon až 200 koní, když je nemáte k dispozici zrovna v okamžiku, kdy je potřebujete.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@Futurista
200HP na hodně těžké auto. Důležité jsou také Nm. Spotřeba, někde byl test a jezdilo to tam za 3,5-11l. A přesně, klidná jizda po městě, okrsce. Vs dynamická po dálnici.

BTW, jsem rád, že jsi pochopil že maximalka je omezená. Já to vím uz dávno.
Avatar - lamal
lamal
@Futurista
S tym by som suhlasil, vykonovo je to ok, ale ako hodnotis dlhodobe uzivanie tj vyhlad pre spolahlivost ?

Konkurencia Ford, Honda, Mazda, Subaru, Toyota vsadila na velke atmosfericke benziny prevazne s nepriamym vstrekovanim a uziva prevodovky, ktore uz ma vyskusane... oproti tomu je tento 1.2 hybrid s GDi, turbom a cisto novovyvinutou prevodovkou Renaultu vzdialeny od istoty.
Futurista
@lamal Jak jsem psal vejš, mám to dva roky v Arkaně, jsem spokojenej, nic jsem neřešil a o nějakých problémech s tímto pohonem ani nevím. Je to tichý, jezdí to fakt úsporně, v zimě to hned topí, nikde nemusím nabíjet a těch 850 až 900 km na nádrž udělám normálně. Jistotu nemáš u ničeho, podívej jaký problémy měly TSI, jak se řeší TDI, a to je tady na ACZ záruka jistoty. Já bych ani jeden z těchto nechtěl, mám s nima nalítány desetitisíce s každym, a děkuju, 1,8 TSI ani zadarmo, 2,0 TSI už byl lepší, chrochtáka kadlekadle už raději ne.

Takže co je dnes jistota? Víš o nějakých problémech u Renaultu? Já ne. Všechno je jednou nový a až historie ukáže. A za mne: raději tenhle systém, než PHEV.
Avatar - xxc
xxc
@Futurista Veď už vaculik niekde hovoril, ako v tých renaultoch pribúda benzín v oleji. Jasné, pri dennom jazdení do Albánska sa to asi neprejaví.
Avatar - lamal
lamal
@Futurista
Multimody mali na zaciatku problemy v hybridoch 1.6, to nie je tajomstvo, jedneho Renaulta vlastnim a aj napriek tomu im neverim v prevodovkach... Francuz no, ale mozno prekvapia. (okrem Renaultu mam skusenosti aj s Peugeotmi a tam tie prevodovky tiez neboli OK, takze pochyby su objektivne)

"Jistotu nemáš u ničeho, podívej jaký problémy měly TSI, jak se řeší TDI, a to je tady na ACZ záruka jistoty. Já bych ani jeden z těchto nechtěl" - jop tu sa zhodneme
Ako dlho si chces nechat Arkanu ?
Avatar - praptak
praptak
@lamal Máte TSI, s kterými nebyly žádné větší problémy od počátku.
Avatar - idam.i
idam.i
@futurista,s hodnotením motora po dvoch rokoch by som bol opatrný.
Pamätám si nadšenie s 1,2Tce.
Dnes sa tvária trochu inak.
https😐/auto.pravda.sk/…sa-citi-nevinna/
Avatar - lamal
lamal
@idam.i
1.2TCe uz prekonali, od vtedy prislo zopar dalsich pohonov s turbom a zatial funguju. Na novych GDI motoroch s turbom vidis integrovane zvody v hlave valcov.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@Futurista Logicky je méně pravděpodobné, že budeš řešit drahé opravy u downsizingového přímovstřiku s velmi specifickou převodovkou než u atmosférického nepřímovstřiku s převodovkou na ověřeném a jednoduchém principu. Prostě je tam toho víc, co se mohlo při vývoji pokazit, přičemž pro Renault byly hybridy donedávna neprobádané území. A nespolehlivé přímovstřiky vůbec nemusíš chodit hledat ke koncernu, Renault si taky užil svoje.
ericn
@Futurista je to přehršel různých crossoverů bez slušného motoru… Renault úplně rezignoval a chrlí vše možné, jen ne to, co chce trh. Čestnou stráž drží Clio, Captur a Kangoo, zbytek portfolia jsou naprosto nezajímavé modely…
Avatar - PETR ŠTĚPÁNEK
PETR ŠTĚPÁNEK
Trapíci, ať se podívaj k Toyotě jak se dělá hybrid hlavně u aut za mega a více, rozhodně ne s motorem do sekačky.
vencelín
Pokud vezmem v úvahu to, že Espace, byl prvním Mpv v Evropě, je tento vytvor s totožný jmenem naprostý výsměch danému jmenu. Variabilita v porovnání s klasickým Espace tragická. A ty motory..... Kde je evoluce výtečného 2,0 dci, kde je 2,0, 2,2, či 3,0 V6?

Ach jo Espace se musí v hrobě obracet spolu s jeho původním tvůrci od Matry.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Ta nova tvar renaultu je akasi nijaka... mat to logo hondy tak je to honda... ono by to mohol byt aj seat ... ci ford alebo dokonca pezo ...maska ani face nema ziadne charakteristicke crty ... mazda je jasna... aj bmw skoda ci opel atd... este aj mitsu colt ma masku s jasnejsou identitou ako samotne clio a vyzera viac mitsu ako clio renaultom... to iste ASX... kto v sucasnosti je dizajnerom renaultu? ... pride mi ze co sa dizajnu tyka zacinaju byt bezradni a tapaju... kym naopak citroen s novou C3 pekne zapracoval pri hladani identity... nemam nic proti renaultu aj ked nikdy nebudu moja salka kavy ... ale ich sucasne auta uz zacinaju byt nudne ako audiny... zrazu maju vsetky rovnaky sterilny face aj celkovo su uz akesi az nefrancuzsky nezaujimave ...
Avatar - radolaco
radolaco
@3_diamanty Naopak si myslim, ze teraz je to spolu s Tayronom najkrajsie SUV v triede. A na interier sa nechyta nikto. Dizajner je uz nejaky cas ten co odisiel z Peugeotu. Aj to jasne vidiet
https😐/i.ibb.c👋395wK7zv/image.png
Inak ale tu vidiet aka je dizajn subjektivna vec. Tebe sa paci C3, podla mna vyzera uplne ze hrozne z kazdeho uhlu. Male a vysoke jak kybel, detaily uplne nepekne, neuhladene.. Jedine interier je ok.
EDIT: kks to co porobili s tym nahradzovanim znakov? Ved uz nejde zadat link
Rasto
Face-lift tomu moc pomohol. Zaujímavy pohon, vydrž sa uvidi, ak sa inspirovali 1.33tce q nie 1.2tce tak byvto aj mohlo byť v pohode
Rasto
@Rasto inak ten pohon má mizerné zrýchlenie 0-100 asi z dôvodu, že sa to rozbieha do 40-50 iba na výkonovo skromný elektromotor, ale následne to zrýchľuje lepšie ako silnejší TDI Kodiaq.

https😐/zeperfs.com/…l11139-12254.htm

Takisto aj pružnost to má lepšiu ako ten Kodiaq. Takže výkonovo to pôsobí absolútne dostatočne. Kultúra chodu bude tiež lepšia ako 2.0tdi. A spotreba tiež.

Jediné čo chyba je možnosť 4x4.
ericn
@Rasto 3hrnek (byť dopovaný elektrikou) do takového auta prostě nepatří...
Rasto
@ericn ale kvôli čomu?
Ako včom je to horšie ako 2.0TDI pre typického použivateľa (teda keď nerátame ťahanie ťažkých prívesov)?

Ten trojhrnek je isto kultivovanejší ako TDI (hovorim ako vlastník TDI).

A keby som chcel lietat po diaľniciach nekúpim si na to SUV...
Avatar - del42sa
del42sa
@Rasto

stejne nemáš moc na výběr protože na SUV vlně jedou všichni výrobci aut a normální vůz aby jeden pohledal ....
Rasto
@del42sa
Passat, superb, camry, prémia prípadne aj octavia, corolla... akonje toho menej, ale stále sa niečo vybrať dá...
Avatar - del42sa
del42sa
@Rasto no tak třeba u Renaultu ten výběr nemáš a u zbytku francouzských automobilek také ne ...
Rosta Jež
@Rasto A to pružné zrychlení bude lepší, resp. aspoň normální, i když se vybije baterka ? A že se v nějakém delším dálničním stoupání vybije.. to pak bude ta 1.2 kvílet aby aspoň udržela rychlost 🙂