Renault Espace dostal novou tvář a sedačky. Ale nebylo na facelift trochu brzo?
Největší renault v nabídce dostal novou příď v rámci sjednocování designového jazyka. Také má obří prosklenou střechu, umí rozpoznat řidiče podle obličeje a má být schopen jezdit za méně než pět litrů na sto.
Nový designový jazyk značky Renault se postupně dostává i na starší modely. Nejčerstvěji prošel omlazovací kúrou model Espace, tedy sedmimístná verze crossoveru Austral, a to po pouhých dvou letech od oficiálního představení.
Espace dostal novou příď s vertikálními světly denního svícení, hlavními světlomety designové blíže těm na vlajkové lodi Rafale, novou maskou chladiče a upraveným nárazníkem. Vzadu jsou nejvýraznější novinkou lampy s upraveným designem, opět podobným tomu na rafalu.
Změn v interiéru není mnoho, ta jedna velká je ale opravdu obří – espace dostal prosklenou střechu Solarbay s plochou téměř 2 m2. Stejně jako v jiných modelech, i zde je možné ho elektrochromaticky zneprůhlednit celé nebo na půlce plochy.

Jen o trochu menší změnou je nový systém rozpoznávání řidiče podle obličeje – kamera v A-sloupku zjistí, kdo nastoupil za volant, a podle toho zvolí uživatelský profil. Nové jsou také přední sedačky, které mají být lépe ergonomické. Automobilka slibuje také lepší odhlučnění a obecnou kvalitu v interiéru.
Základní výbava Techno dostala nové čalounění, které obsahuje tkaninu Egée vyrobenou z 98 % z recyklátu. Verze Esprit Alpine má alcantarové čalounění a vrcholné provedení Iconic je zase význačné obložením interiéru z jasanové dýhy. Je u něj také možnost volby mezi černým nebo pískově šedým čalouněním interiéru.
Druhá řada sedaček je lavicí posuvnou v podélném rozsahu 22 cm a s naklápěcím opěradlem do čtyřech různých úhlů. Podle jejího nastavení bude prostoru pro kolena v příplatkové třetí řadě. Tu tvoří dvě samostatné sedačky, které se vyklápějí z podlahy zavazadelníku. Podle technických dat je možné i v sedmimístné verzi mít rezervní kolo.
Renault Espace - objem zavazadelníku | ||
Konfigurace sedaček | Pětimístný model | Sedmimístný model |
Sedmimístná | - | 212 l |
Pětimístná | 692-943 l | 520-782 l |
Dvoumístná | 2.224 l | 2.054 l |
Pod kapotou zůstává hybrid E-Tech, který kombinuje zážehovou dvanáctistovku o 130 koních (96 kW) s 68k (50kW) elektromotorem v tzv. multimódové automatické převodovce. Kombinovaný výkon systému je 200 koní (147 kW) a točivý moment elektromotoru, nejdůležitější veličina pro rozjezd z nízkých rychlostí, je 205 Nm. Energii čerpá z 2kWh baterie o napětí 400 V.
Spalovací motor má maximum točivého motoru také 205 Nm ve svých 1.750 otáčkách. Startuje ho pomocný elektromotor, který nabízí 25 koní (18 kW) a 50 Nm a kromě startování tříválce se stará o srovnání otáček jednotlivých ozubených kol v převodovce za účelem změny převodu pro elektromotor či spalovací motor. Automobilka slibuje spotřebu 4,8 l/100 km a dojezd až 1.100 km na jedno nabití.
Ve výbavě zůstává systém natáčení všech kol 4Control a 32 různých bezpečnostních systémů, asistentů a hlídačů. Samozřejmostí je nastavitelný režim My Safety Perso, který se zapíná tlačítkem vlevo od volantu.
Novinka bude v prodeji ještě před začátkem letošního léta; výroba espacu zůstává závodu ve španělské Palencii. Ceny se do té doby jistě dozvíme.
Renault Espace - základní tech. data | |
Motorizace | E-Tech 200, full hybrid |
Nejvyšší výkon a točivý moment spalovacího motoru | 96 kW (130 k)/205 Nm |
Nejvyšší výkon a točivý moment elektromotoru | 50 kW (68 k)/205 Nm |
Kombinovaný výkon | 147 kW (200 k) |
Převodovka | multimódová automatická, 2 stupně pro elektromotor, 4 stupně pro spalovací motor |
Pohon | přední |
Přední/zadní náprava | pseudo-McPherson / víceprvková náprava bez 4Controlu, polopevná náprava s 4Controlem |
Zrychlení 0-100 km/h | 8,8 s |
Nejvyšší rychlost | 180 km/h |
Spotřeba (WLTP) | 4,8 l/100 km |
Délka × šířka × výška | 4.746 × 1.843 × 1.645 mm |
Rozvor náprav | 2.738 mm |
Rozchod předních/zadních kol | 1.590/1.585 mm |
Provozní/celková hmotnost | 1.598-1.706/2.077-2.364 kg |