Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Volkswagen ještě letos přijde s prvním full-hybridem. Dostane ho model, u kterého byste to nečekali

73 komentářů

Avatar - jersey.se
jersey.se
Hybrid je jen velká lež do vlastní kapsy.
kesumb
@jersey.se
ale tvl cti nejdriv....
Krum Páč
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@jersey.se
To je tak problém, když někdo nepozná rozdíl phev, hev a mhev.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@jersey.se proč?
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@jersey.se Njn. Hybrid používá benzín. Správný vykuk ale jezdí na "dotovanou" naftu. Tím si do kapsy vůbec nelže, naopak si ji pěkně mastí 😃
stopel
Konečne.
kesumb
konecne, jeste se zbavit nafty a bude to ok!
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@kesumb Co ti vadí na tom, že si zákazníci můžou koupit naftu?
Avatar - Mikesus
Mikesus
@twistedTSD
Ze s tim jezdi do města, kde to má nadměrné jedovaté emise ,ktere se drží v uzavřené obydlené oblasti.
PavelK_
@Mikesus divil bych se, kdyby nafta zůstala v nabídce, i když se o ní píše... Nafta je u T-Rocu okrajová záležitost, obzvlášť v posledních letech a typické flotilové auto to taky není. Když se podívám na Sauto na faceliftové modely, tak jích je v nabídce 80 benzínových a dva naftové.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@PavelK_
To je dobře. Konečně lidi začínají mít rozum a chápou i něco jiného než svoji peněženku.
Freddka
@Mikesus Data mereni CO2 a NOx v nemecku po dobu kovidoveho lockdownu tuto teorii neprokazala, ku podivu vsech zucatnenych, zvlast tech, kteri to analyzovali a chteli to prokazat.
https😐/acp.copernicus.org/…es/21/3091/2021/

Jeste jsem rekl chatbotovi aby ti to zkratil

Ja
Nyni sesumarizuj zavery teto studie pro 12 lete dite v jednom odstavci (a nasledoval copy-paste z toho dokumentu nahore)

ChatGPT
Během lockdownu kvůli COVID-19 v Německu jezdilo mnohem méně aut, takže se do ovzduší dostalo méně škodlivých plynů. Vědci zjistili, že emise NOx (škodlivý plyn z aut) klesly mnohem víc než emise CO₂ (který vzniká i při topení nebo výrobě elektřiny). NOx se snížil asi o 60 %, zatímco CO₂ jen o 38 %. To bylo překvapivé, protože vědci čekali, že pokles bude podobný. Zjistili také, že ve městech se plyny jako NOx, NO₂ a ozón mění mezi sebou velmi rychle, což znamená, že méně aut neznamená automaticky mnohem čistší vzduch.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Freddka
Takže jsi jen potvrdil, že diesely a nox je spolu spojeno a snížení provozu přineslo snížení nox o 60%. Tedy je to hlavní zdroj znečištění. Co ma co2 společného s jedovatymi emisemi?
Freddka
@Mikesus
Naopak - tim se potvrdilo, ze diesely i benziny produkuji NOx MENSI MNOZSTVI, nez se predpokladalo
.
Ze s autama je vic emisi a bez nich min, to vi i muj petilety kluk, to nikoho nezajima.

Je to docela dulezite, protoze pokud se snazi ty emise snizit, je potreba vedet kolik jich kde snizime.

A hle - snizime jich o dost mene, nez s kolika pocitame - pokud se bavime o ekologii automobilu.

A zaroven tam ty emise jsou, takze nejakou VETSI cast z nich, nez se predpokladalo, produkuje neco jineho. Nejspise tedy prumysl a energetika, ze ano.

A to je taky dost podstatny, protoze to by znamenalo, ze podvadeji v udajich o svych emisich. A misto toho abychom si na ne posvitili, budeme mit auta o 30-50% drazsi kvuli tomu, ze zeleny mozky jsou tak hloupoucky, ze ve sve zaslepene horlivosti resi priciny jinde, nez kde skutecne jsou.
kesumb
@twistedTSD
nic, pokud by plnila stejny emisni normy jako benzin po dobu 100tis mil jako v USA. Tedy stejne jako to plnej benziny od euro 4 uz generace bez problemu. Pokud to ale jsou sajrajty co se do toho nevejdou ani jako novy a pak to smrdi u mikesusovy skolky nema to na silnici co delat
Avatar - Mikesus
Mikesus
@kesumb
Kdyby jenom u školky. Tam se dá dojít dřív než tyhle smrady přijedou.
MarekAbsolon
Není to příliš brzy?
Arese
@MarekAbsolon Taky si myslím. Raději nikdy! 🙂
Avatar - Mikesus
Mikesus
To tedy trvalo. To jim na to chybely peníze nebo až teď se jim povedlo udělat funkcni prototyp?
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@Mikesus Haha. Diess cíleně odmítal investovat do hybridů.
ericn
@twistedTSD no jo, už tu dávno mohly být. Ten blb to všechno nacpal do BEV a jak to dopadlo už víme 😋

Souhlas s Mikesusem “konečně” to VW došlo. Lidi prostě nechtějí dobíjet Plug-iny 👍
Arese
@ericn A taky většinově nechtějí hybridy!
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Arese
Ale chtějí. A prodeje to je ukazují, po celém světě.
ericn
@Mikesus spíš bych řekl, že je lidi snáze akceptují než Plug-Iny a BEV. Full hybridy totiž uživatele nijak neomezují a většinou jsou finančně přijatelnější😋
Avatar - Mikesus
Mikesus
@ericn
Takze je chtějí, ale nemaji na ne? Nebo je nechtějí, protoze si je nemuzou dovolit? Zatím tu slyšíme jen rozhodování podle peněženky, což je zatím zde podány jediný objektivní argument. Ale to pořád neznamená, že je lidi nechtějí. Rollse s V12 by chtěl taky každý, nebo ho nikdo nechce?
Beru ale fakt, že arese by nevzal hybrida ani zadarmo, kdyz by ho dostal. Raději by šel vysolit 750tis za manual v SUV.
ericn
@Mikesus na příkladu celkem dostupné Corolly je vidět, že lidi peníze mají a dají je, když to má smysl 😋 Což se nedá říci o PHEV a BEV, kde je užitná hodnota nízká a časem ještě klesající. Lidi obě tyto technologie omezují a v podstatě obtěžují 👍
Avatar - Mikesus
Mikesus
@ericn
A je to kvůli hybridu, spolehlivosti nebo ceně, ze berou corollu/Toyotu útokem? I yaris cross je dražší mezi konkurenci a je žádaný. Nebude to třeba tím, že corolla ani ten yaris nema EV sourozence, nebo dokonce C segment nema EV prakticky žádné.
Enyaq se prodává dobře, prodalo se ho vic nez superbů, uvidíme co elroq. Prostě zatím v těchto nejzadanejsich segmentech chybí nabídka a konkurenční boj.
kesumb
@ericn
marna slava, panadol te zatim valcuje!
ericn
@kesumb Mě? v čem a proč? 😄
ericn
@Mikesus prosim tě, co má Enyaq společného se Superbem? Spíš to porovnej s Kodiaqem 😄
Avatar - Mikesus
Mikesus
@ericn
Společného ma to, ze to jsou oba vozy D segmentu, vyrábí je skoda-auto, stoji podobné peníze. Rozdíly pak jsou, ze superb je praktičtější, nabízí 2 karoserie, několik druhů spalovacích motorů a přesto se prodává hůř než enyaq.
ericn
@Mikesus srovnávej srovnatelné, to je jako by si vzal Camry a srovnával ji s tvým Highlanderem a divil se. Jsou to rozdílné třídy, Enyaq je srovnatelný s Kodiaqem, ne se Superbem 😉

V Evropě je to 91tis ks Kodiaqu ku 68tis ks Enyaqu 😉
Avatar - Mikesus
Mikesus
@ericn
Až na to, ze camry je na srovnání s rav4, stejnej podvozek. Jako superb s kodiaqem. To jsi úplně minul třídu a velikost.
B segment, yaris a yaris cross
C segment corolla, corolla cross a chr
D segment camry a rav4
No a HL u nas se zaradi do velkých SUV, jelikož v této kategorii dlouho byly jen D3, tak bych presne označení raději za sebe vynechal. Dobře je to popsáno v USA, rav4 compact suv, HL o tridu vys, mid-size suv. Ale chapu, ze skodovka konci u kodiaqu, tak je problém se orientovat. Sam prodejce skodovky, kdyz jsme vedle sebe obecně auta postavili a zkoušeli jak se věci do kodiaqu vejdou, zkreslení uznal, že kodiaq je o teidu menší auto. On sám to přirovnal rozdílu mezi kodiaqem a karoqem.
To je jako bys srovnaval octavii s kodiaqem. Kdyz není EV varianta u každé karoserie tak jak to chceš srovnavat?
Je to stejná třída, stejná cena, je zadanejsi. S tím nic nenadelas. Tak mi řekni, jaký má superb u skodovky EV ekvivalent, kdyz to není enyaq?
ericn
@Mikesus - dej si to rozměry vedle sebe a zjistíš, že až na pár mm sedí, viz😒br />
www.autohled.cz/porovnavac?…

Navíc dle SDA jsou oba ve třídě SUV-C 😋 Víc k tomu asi psát netřeba… Superb je lifback a combi, ne SUV, pokud nejsi slepý. A naštěstí žádný EV ekvivalent nemá 👍
ryccardo
@Mikesus Nic z toho. Prostě je celý koncern VW vedený dementy, které by bylo třeba vymést z jejich pozic. Nejdřív zaspí dobu a neuvedou na trh HEV v době tak před 10 lety, kdy by to bývalo bylo ideální. Pak se nechají zblbnout zelenýma kecama z Bruselu a šmahem zahodí spalováky a nesmyslně nalejou všechno do čisté elektromobility, ačkoliv každému racionálně uvažujícímu je předem jasné, že to bude průser. Přitom kdyby v té době urychleně přišli se smysluplným HEV, kterým nahradí své úsporné naftové motory, tak vyhrají jackpot. Teď se konečně probrali ze zelenýho EV snu a pochopili, že by to ty hybridy fakt chtělo.

Jenže to bude zase takový kočkopes a nebude to fungovat jak znám koncernové výtvory. To vezmou choulostivý TSI motor, dají k tomu vypínání válců, složitou DSG převodovku, startstop a hromady dalších nesmyslů a ono se to bude jen sypat už od novoty.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@ryccardo
Tím posledním odstavcem jsi popsal VW posledních 20 let. To není žádná novinka, to už můžou jen vylepšit. Navic hybrid nepotřebuje vypínání válců, kdyz se vypne celej.
ryccardo
@Mikesus Technika složitá jak cukrovar a spolehlivost jde bohužel dolů. Už jejich plugin hybridy je překomplikovaná zoufalost. Toyota na to jde mnohem pragmatičtěji a taky s tím mají úspěch. Vezme primitivní motor a doplní ho o elektrický pohon. VW vezme přímovstřikovej karbonující turbomotor s variabilním dobíjením, elektrickou vodní pumpou atd a k tomu přidá nesmyslný interval výměny oleje. Pak jen řeší jak to udělat, aby to vydrželo aspoň do konce záruky a nežralo to moc oleje.

Ano hybrid potřebuje hlavně jednoduchou a spolehlivou konstrukci, aby to fungovalo a vydrželo neustálé zhasínání motoru. Chybějící dynamiku tomu má dodat elektromotor.
kesumb
@ryccardo
zadny benziny nezahodili porad delaj vsecko mozny od litru az po v8. A jestli to chces tak tu neknuc a kup si v12 maybach.
ryccardo
@kesumb ale zahodili. Přestali investovat do vývoje. Jak spalováků, tak třeba hybridů. Vsadili všechno naprosto nesmyslně na EV a teď zjistilo manažerstvo, že to byla fatální chyba.

https😐/www.garaz.cz/…-jineho-21012547

Nicméně takový Stellantis udělal stejnou chybu, takže nejsou pitomci jen ve vedení VW.
Nejdřív😒br />https😐/tn.nova.cz/…niceho-nic-konci

A potom😒br />https😐/www.autanet.cz/…ul-milionu-korun
Avatar - Mikesus
Mikesus
@ryccardo
Dávej ty odkazy bez https dvojtečky a lomítek. Jinak to hodí smajlika a nefunguje, i když se tváří ze jo.
ryccardo
@Mikesus bože to je systém fungování odkazů v týhle pitomý diskuzní platformě. Jak to fungovalo před tím bylo snad lepší.
Avatar - lamal
lamal
@ryccardo
Velmi vystizne napisane.
Avatar - kari.laz
kari.laz
S 2.0 TSI by to bylo zajímavější a ve všem větším než Golf i smysluplnnější. Ale díky bohu, že alespon trošku s křížkem po funuse s něčím přichází
Avatar - Ham.
Ham.
@kari.laz Proč, když PHEV mají vyvinuté s 1.5 TSI a udělat z toho HEV je úkol pro žáky průmyslovky (zmenší baterku, vyhází všechny komponenty kolem AC a DC dobíjení a mají hotovo, náklady blízké nule). Hybridní 2.0 TSI mají také vyvinutou, ale pro podélnou zástavbu v Audi a předělávat to na příčnou by byly zbytečné náklady navíc.
Mr.Murphy
@Ham. jen doplnim ze stara 1.4TSI PHEV funguje s vybitou baterkou (tedy vlastne v HEV rezimu) velmi dobre. Takze je duvod se na ten novy HEV celkem tesit.... 😉
ericn
@Mr.Murphy zkoušel jsem v Superbu a fungovalo to celkem pěkně 😋
ericn
@kari.laz tak i s 1.5TSI to bude fungovat dobře, je to slušný 4 válec 😋 Když podobnou hybridní kombinaci pošlou i do Tayrona, tak určitě vyzkouším a třeba i objednám. Na hybrid od VW tak trochu čekám 🤔
Arese
@ericn Diufám, že se tedy alespon ta hybridní verze zbaví vypínání dvojice válců! Protože sladit toto ještě se zapínáním elektromotorů je asi těžko proveditelné...
Avatar - Ham.
Ham.
@Arese Vypínání dvojice válců se 1.5 TSI zbavovat nemusí, protože v obou verzích PHEV už dávno válce nevypíná a proti benalové verzi má řadu dalších úprav.
ericn
@Arese tak to snad ano. Nedávalo by to moc smysl, když se ty dva válce vypínají většinou, když je motor bez zátěže, např. při dojezdu do křižovatky atd… Upřímně to ani moc nevnímám 😋
Avatar - Mikesus
Mikesus
@ericn
Tak u hybridu se snad rovnou vypne celý motor a ne jen půlka ne? To by fakt nedávalo smysl.
ericn
@Mikesus no jasně, proto vypínání půlky válců nedává smysl 😋
ryccardo
@kari.laz 2,0 TSI rozhodně ne. Naopak bych sáhl do historie pro nějaký 2,0 MPI. To nemá turbo, který musíš řešit, je to nepřímovstřik, takže žádný problém s karbonováním. Chybějící výkon a dynamiku by dodal elektromotor. Pro menší auta by mohl fungovat nějaký 3 válcový MPI motor. Emise zfixluješ tím, že tomu dáš dostatečně velkou baterku, takže většinu testovacího cyklu pojedeš na elektřinu. A máš na světě něco co by nemuselo stát nesmysl a mohlo by se to dobře prodávat.
Avatar - lamal
lamal
@ryccardo
No 2.0MPi 8V nostalgia, jeho krutiaci moment dolu a v strede by bol fajn... je moc tazky podla mna na takto novu aplikaciu a ktovie ci sa da lahko prestavat na nizke trenie a riedke oleje, ktore dnesne hybridne jednotky uzivaju. Nie som si isty ani rozmermi, dnes su tie motory dost hlboko kvoli tazisku, ci nie je vysoky, ma dlhy zdvih totiz.
psel
Spíš bych se zeptal o co dražší než MHEV ten HEV bude a co to skutečně přinese.
Aby se ve finále neukázalo že je to mnoho povyku pro nic.
A to ještě mají v koncernu MHEV+ kde teda používají nejen alternátor ale i další motor (PTG) pro jízdu. Kapacitu aku má stejnou jak třeba HEV u Hyundai, jen má ten HEV elektromotor větší výkon (2,5x) oproti MHEV+ Audi.
Tak nevím jestli MHEV+ není vlastně už HEV, protože jediný rozdíl je výkon elektromotoru.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@psel
Myslis jako ten mhev+, co má 48V a 18kw vykon? Hev pracuji přes 200V , toyota cca 220V, Hyundai 270V. Ano, Hyundai je poměrně slabý elektromotor, myslím že 44kw oproti 83kw v v corolle, ale baterka dokáže při 270V pobrat mnohem víc energie než při 48V. Takze jestli máš na mysli mhev+ s 48V, to ma do full hybridu hodne daleko, i když to dokáže chvíli plachtit při léhtání plynu.
psel
@Mikesus OK, jasně, mají pak nižší ztráty protože vyšší napětí. Ale 1.5kWh baterka má jen 1.5KWh ať je na 48V, 200 nebo 270 ne?
Jen z ní halt teče menší proud který způsobuje menší ztráty všude kudy teče....
Corolla má 1.3kWh dle google, takže taky nic moc.
Takže jde skutečně jen o ten okamžitý výkon motoru, který má HEV oproti MHEV+ vyšší.
adamzprahy
@psel větší problém než ztráty bude zahřívání. Aktuální vývoj BEV a PHEV na mě působí jako jeden velký závod o nejlepší termomanagement v kombinaci s kapacitou baterky a výslednou cenou. Prostě když zvýšíš napětí, eliminuješ zahřívání a celá soustava včetně kabelů se tím značně zjednodušuje.

S nadsázkou bys asi klidně postavil i celé BEV na 48v, jenom bys z toho auta musel mít jeden obří chladič 😁 A kromě vyšších ztrát pak máš navíc spotřebu na chlazení. Takže nesmysl.
psel
@adamzprahy jo ale BEV jede na elektriku furt, tohle má 1.5kWh, takže i když má elektromotor 90 kw, tak by jel naplno přesně 60 sekund 😄.
A za minutu toho uchladíš dost, protože pak už jaksi nemáš ani ň v baterce a na další ránu budeš mít fakt dost času vychladnout.
Ale jasný je, že proud je špatně a že na velké výkony je potřeba napětí, ostatně proto nám taky neteče 230V z elektrárny, že....
Avatar - Mikesus
Mikesus
@psel
No a pak tam máš rekuperaci. Proudy tam tečou prakticky porad jednim nebo druhým směrem. To není jen o 60s a vic nic. Mas i dobíjení, větší napětí ti umožní nabíjet větším výkonem, tedy snižovat ztráty při brzdění. Kapacita je super 1.5kwh, bohužel na 48V úplně k ničemu, stejně poslouží poloviční a rozdíl nebude znát. Ta 1.3kwh baterka v corolle taky v realnym provozu až na pár extrémních dlouhych sjezdu nejde nabít jízdou do plna. K čemu ti je pak kapacita, kdyz ji nemáš jak doplnit?
psel
@Mikesus Tak pokud minutu akceleruješ a minutu brzdíš tak pak ano, ale jinak to teda rozhodně neplatí. Protože proč bys používal elektromotor když plynule jedeš. Ten ti pomáhá tam, kde spalovák není efektivní a dával by jsi mu plný kotel.
Větší napětí ti nic samo o sobě neumožní, nevím kde jsi na tohle přišel. Na 48V máš 12 článků, na 200V 50 článků. Ten článek z 48V baterky má každý tak 120Ah, ten z 200V baterky má každý tak 30Ah. Z baterky 48V poteče 120A při 1C, z baterky 200V 30A.
Zapomeň na napětí, výkon je U*I a ten bude u 1.5kWh baterky stejný, jedno jestli 200V nebo 48V. Protože při stejné kapacitě baterky čím větší bude U tím menší bude I.
Jedinou roli to hraje při ztrátách do tepla, aby ty byly stejné, musí být všechny vodiče tlustší, aby byl jejich odpor menší.
Tepelná ztráta je R*I*I takže pokud mám jako v našem případě 4x větší proud, musím mít 16x menší odpor vodiče aby ztráty na činném odporu byly stejné.
Arese
Hybridy nebrat! 🤮👎 Je to dražší, složitější, těžší a potenciálně poruchovější. A méně řidičsky uspokojivé. A kromě mikro hybridu to likviduje možnost mít manuální převodovku a trojici pedálů!!! 😡👎🤮
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@Arese První Priusy fungují dodnes... Ale je fakt, že Toyota to udělala hodně blbuvzdorně...
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Arese
Víš o tom, ze hybrid lze i s manuálem, ale je to mnohem složitější. Navic třeba takový hybrid se najde na trhu, ze je X krát spolehlivější, mnohem jednodušší a zabavnejsi než tvůj zabavny karoq s manuálem.
Arese
@Mikesus Nikdy jsem netvrdil, že je Karoq nějaké extra zábavné auto. Jen jsem v jeho recenzí uvedl, že mě jeho řízení s manuální převodovkou více uspokojuje, než kdybych v něm měl automat (v tomto případě DSG). A za tím si plně stojím a platí to pro mě pro jakékoliv auto s výkonem do cca 300 k.
ericn
@Arese Spíš je to o tom, že když si chceš zařídit na okreskách a pro radost, tak je manuál správná volba, např u Golfu GTI. Ale když jedeš s rodinou na dovolenou do Alp nebo k moři s MPV - např. Multivan, tak tam je lepší na pohodu mít automat 😄
Avatar - lamal
lamal
@Mikesus
Honda mala CRZ hybrid s bateriami a myslim, ze sa k tomu chceli vratit... ale holt nie su prachy, manual je pre okrajovku dnes.
šofér
Prosím, čím se liší druhá generace T-Roc od té první, vyjma jiných nárazníků?
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@šofér Druhá generace není facelift první generace...
Avatar - hugino
hugino
Keď začne VW ponúkať aj HEV tak sa stane čo sa týka pohonu asi najkomplexnejšia značka z mainstreamu a tam si už ozaj bude z čoho vybrať . VW ide bomby ....
Nebo Nebo
No konečně, každý si vybere to, co chce... Teď jen by tl chtělo atmosférický čtyřválec a bylo by to ještě lepší, podobně jako to má např. Toyota.
Freddka
Bude to vysavac anebo to bude s DSG?