Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Adam Feňo
1
Ako to vyzerá s chystaným 140 koňovým motorom na LPG?
honzams
Je Bigster skutecne BIG?Zajima me, zda je Bigster alespon vpredu vhodny pro lidi 200 čm, nebo napr. 130 kg, nebo oboje. Sedacky pro Big lidi, prostor pro nohy i nad hlavou, stejne tak sirka sedadel. Diky mocca tesim se na odpoved …
@honzams
Pamatam mojho instruktora autoskoly... mal skoro 2m ale nemal problem sadnut ani za volant toho prveho maleho yarisu... vsade mal kopec miesta ... to bol rok 2000... dnes sadnes aj do velkeho auta ale si v nom doslova stiesneny... ale predpokladam ze predsa len bigster musi byt pre vodica priestornejsi ako povedzme sandero ktore pojme skutocne aj dlhanov... treba si to vyskusat... napr na papieri aj krabica up/citigo ma na sirku v kabine viac miesta ako predposledna generacia pola ci ibizy ktore su o triedu vyssie.. a predavali sa v tom istom case ako up/citigo... proste to mas tak... treba si to vsetko vyskusat...
Pamatam mojho instruktora autoskoly... mal skoro 2m ale nemal problem sadnut ani za volant toho prveho maleho yarisu... vsade mal kopec miesta ... to bol rok 2000... dnes sadnes aj do velkeho auta ale si v nom doslova stiesneny... ale predpokladam ze predsa len bigster musi byt pre vodica priestornejsi ako povedzme sandero ktore pojme skutocne aj dlhanov... treba si to vyskusat... napr na papieri aj krabica up/citigo ma na sirku v kabine viac miesta ako predposledna generacia pola ci ibizy ktore su o triedu vyssie.. a predavali sa v tom istom case ako up/citigo... proste to mas tak... treba si to vsetko vyskusat...
@honzams Stejné jako v Duster, přes zaoblení střechy pomalu nejde nastoupit. Proti Tucsonu, Karoq, Sportage výrazně méně místa ve všech směrech. A navrch absolutní idiocie s panelem vnitřního zrcátka, které zabírá 1/3 okna a na křižovatce se ti za něj schová autobus, akorát většina dobře narostlých novinářů se k tomu z mnou nepochopitelných důvodů raději nevyjadřuje (týká se většiny aut se stejným problémem). A přitom si na to stěžují i menší postavy, jelikož kvůli tvaru kapoty si musejí zvedat sedačku aby viděli, kde kapota končí. Zvláštní, když tě potom péruje policie kvůli držáku telefonu nebo kamery na skle.
@lada 2102 Dekuju za info, take jsem zkousel stary duster a katastrofa. Bigster jsem jeste nemel moznost.
traveldrive
1. Rozdiely voči Dusteru. Nakoľko je to rovnaké a v čom (okrem kufru) odlišné auto.
2. Elektronickí asistenti - jak sú výrazní, nakoľko otravní, ako sa vypínajú, či ich stačí vypnúť raz alebo pred každou jazdou.
3. Hrúbka laku - je to lepšie ako u ázijskej konkurencie? Poslednou dobou testéri často poukazujú na extrémne tenké vrstvy laku. Plus pohľad na spodok auta - krytovanie, ošetrenie podvozkových častí, vystriekanie dutín.
4. Dynamika a spotreba pod záťažou, pri plne naloženom aute.
5. Variabilita interiéru. Sklápanie, posúvanie, demontáž sedadiel, osvetlenie kufra, USB zásuvky, elektrické zásuvky.
6. Vetranie a klimatizácia - poslednou dobou výrobcovia na zákazníkoch šetria a nenamáhajú sa viesť vzduch dozadu k druhej rade sedadiel, ako je na tom Bigster?
7. Čo najlacnejší model Bigsteru? Čo vo výbave má a naopak čo v nej chýba - má zmysel o základnej výbave vôbec uvažovať?
8. Nájazdové uhly, schopnosti v teréne, na klzkom povrchu, v blate.
9. Vyskúšať umývačku - kam kefy nedočiahnu.
10. Alternatívy - konkurenti, porovnanie ponuky za peniaze, predností, ceny.
2. Elektronickí asistenti - jak sú výrazní, nakoľko otravní, ako sa vypínajú, či ich stačí vypnúť raz alebo pred každou jazdou.
3. Hrúbka laku - je to lepšie ako u ázijskej konkurencie? Poslednou dobou testéri často poukazujú na extrémne tenké vrstvy laku. Plus pohľad na spodok auta - krytovanie, ošetrenie podvozkových častí, vystriekanie dutín.
4. Dynamika a spotreba pod záťažou, pri plne naloženom aute.
5. Variabilita interiéru. Sklápanie, posúvanie, demontáž sedadiel, osvetlenie kufra, USB zásuvky, elektrické zásuvky.
6. Vetranie a klimatizácia - poslednou dobou výrobcovia na zákazníkoch šetria a nenamáhajú sa viesť vzduch dozadu k druhej rade sedadiel, ako je na tom Bigster?
7. Čo najlacnejší model Bigsteru? Čo vo výbave má a naopak čo v nej chýba - má zmysel o základnej výbave vôbec uvažovať?
8. Nájazdové uhly, schopnosti v teréne, na klzkom povrchu, v blate.
9. Vyskúšať umývačku - kam kefy nedočiahnu.
10. Alternatívy - konkurenti, porovnanie ponuky za peniaze, predností, ceny.
@traveldrive Díky za spoustu tipů - bohužel, většinu z nich na dynamické prezentaci, kdy na auto máme omezený čas, zjistit nepůjde, a např. výbava už je známá z ceníku, ale při klasickém týdenním testu se k tomuto seznamu vrátíme.
K asistentům - aby bylo cokoliv bráno jako standardní výbava, musí to být zapnuté při každém startu vozu, takže ve všech nových autech jsou všechny asistenty při každém startu zapnuté a je třeba je vypnout, pokud je člověk nechce používat.
K asistentům - aby bylo cokoliv bráno jako standardní výbava, musí to být zapnuté při každém startu vozu, takže ve všech nových autech jsou všechny asistenty při každém startu zapnuté a je třeba je vypnout, pokud je člověk nechce používat.
Doupik
Jak jsou na tom materiály a měkkost styčných ploch v interiéru v porovnání s vozy Škoda, Hyundai, MG atd.? Na eSalonu jsem byl nepříjemně překvapen, za těch 10 % ušetřených by mi to nestálo.
Karel Štolař
Zajímá mě vše o novém LPG motoru 1.2 tce. Zjistěte a podrobně popište jeho funkci. Jak je řešeno vstřikování LPG. Jaká je spotřeba benzinu při jízdě na LPG popřípadě jak je řešeno vypínání benzinových vstřikovačů při jízdě na LPG.
@Karel Štolař
tohle tipuji na obrovský průšvih a ostudu u zakazníků!
už nyní jsou plná diskuzni fora nespokojenych zakazniků s motorem 1.0 TCE LPG kdy motor na benzín škube,chcípá atd
Tato novinka 1.2 TCE LPG má navíc přímé vstřikování,což jsem zvědavý jak bude fungovat v praxi a hlavně počkat třeba rok až ty auta budou v provozu a zkušenosti uživatelů
Protože Přímé vstřikovaní! je nesmyslné z hlediska ekonomiky provozu,kdy jak sám zminujete chlazení benzínových vstřikovačů Tohle je právě řešeno tak,že motor na LPG spotřebovává i určitý poměr benzínu Tím padem tam není taková uspora jako u nepřímeho vstřikování kdy je tam až 50% oproti přímému vstřikování které je velice sporné ,ale okolo max 30% Proto taky nejsou rozšířené přestavby LPG u přímovstřikových motorů Dále pak extremní servisní náročnost na seřízení, kdy tohle málokdo má zkušenosti,praxi opravovat Určitě bych tuto variantu nevolil ze začátku a počkal rok,dva co ukáže praxe
tohle tipuji na obrovský průšvih a ostudu u zakazníků!
už nyní jsou plná diskuzni fora nespokojenych zakazniků s motorem 1.0 TCE LPG kdy motor na benzín škube,chcípá atd
Tato novinka 1.2 TCE LPG má navíc přímé vstřikování,což jsem zvědavý jak bude fungovat v praxi a hlavně počkat třeba rok až ty auta budou v provozu a zkušenosti uživatelů
Protože Přímé vstřikovaní! je nesmyslné z hlediska ekonomiky provozu,kdy jak sám zminujete chlazení benzínových vstřikovačů Tohle je právě řešeno tak,že motor na LPG spotřebovává i určitý poměr benzínu Tím padem tam není taková uspora jako u nepřímeho vstřikování kdy je tam až 50% oproti přímému vstřikování které je velice sporné ,ale okolo max 30% Proto taky nejsou rozšířené přestavby LPG u přímovstřikových motorů Dále pak extremní servisní náročnost na seřízení, kdy tohle málokdo má zkušenosti,praxi opravovat Určitě bych tuto variantu nevolil ze začátku a počkal rok,dva co ukáže praxe
@Flai mám podobný názor, u motoru 1.0 tce bych volil také spíš benzínovou verzi a nechal ji sám přestavět na nějaký osvědčený systém například elpigas na který jsou levné díly a servis. Co se týče nového motoru mám taktez stejný názor lepší vyčkat. I já pochybuji že to bude hned zkraje bezproblemový motor
@Karel Štolař 1.0 tce mam již třetí, s dvěma. Prvními jsem najel 100 tisíc přesně (do.zaruky ) . U jednoho se měnil na záruku nějaký díl za pár stokorun. Ten starší v loganu 2 necukal vůbec, nový v loganu 3 mírně pocukaval na benzin když byla zima prvních asi 500 metrů. Odhadují přísnější verze emisní normy, Sandero z roku 2025 má o kousek vyšší spotřebu na LPG. Jinak jsem spokojený
@ Jan díky za zkušenost, upřímně si myslím že 1.0 tce je výborný motor a jak píšeš, problém bude spíš v řízení motoru a přísnejší euronormě. Možná by se tedy vyplatilo skutečně koupit nějaké Cli👋Captur z počátku výroby a dát si do něj systém LPG dle vlastního uvážení. Řešili jste doposud někdo vymezení ventilových vůlí?
Jbvhb
Dobry den, zajima me😒br />
- Kdy se v Bigster nebo Duster objevi Automaticka prevodovka pro pohon 4x4
Dekuji Petr Kaspi
Dekuji Petr Kaspi
Ondřej Dráb
Zajímalo by mě, jaký má motor zátah do kopce. Zejména z pohledu možného tahání obytného přívěsu. Papírově lze až 1,5 t, ale motoricky to tomu nenasvědčuje.
Jak to vypadá se spotřebou při plném zatížení a v terénu?
Jak to vypadá se spotřebou při plném zatížení a v terénu?
gil54
Zajímají mě projevy jednotlivých motorů (akustické, případné vibrace, kontinuita průběhu - případné turbodíry) při volnoběhu, klidné ustálené jízdě 90 a 130 km/h a při využití maximální akcelerace a subjektivní pocity, zejména mezi tříválci a čtyřválcem.
(Pokud byly v testu k dispozici všechny varianty.)
(Pokud byly v testu k dispozici všechny varianty.)
Václav Mareš
Je Bigster celkově vhodné auto i na časté a delší cestovní?
- ergonomie a pohodlí sedaček
- komfort interiéru
- spotřeba
- projev motorů
- atd.
- ergonomie a pohodlí sedaček
- komfort interiéru
- spotřeba
- projev motorů
- atd.
@Václav Mareš
Není, protože to je lowend každým coulem. A nikdo asi nechce trávit hodiny v hlučným autě s měkkými sedadly a tvrdými plasty.
I když... na rozdíl od BEV tohle aspoň pojede a nebude stát u nabíječky 😆
Není, protože to je lowend každým coulem. A nikdo asi nechce trávit hodiny v hlučným autě s měkkými sedadly a tvrdými plasty.
I když... na rozdíl od BEV tohle aspoň pojede a nebude stát u nabíječky 😆
Martin Petrák
Dobrý den,
zajímá mě především varianta Eco-g (lpg).
-srovnání s Dusterem (celková/zpracování/odhlučnění atp., progres v jízdě, komfortu/jízdní vyspělosti nejen na 18'/19' kolech..). Případně kde a jak se šetřilo.
(Ne)-komfort a jízdní stabilita v dálničních rychlostech (a výkonová rezerva) ve vyšších rychlostech u 1.2 Eko-g
-spotřeba varianty na plyn. Město-mimo m.-vyšší rychlosti/dálnice (pokud bude na prezentaci), případně později v testu
- bude verze pro 7 cestujících.. případně kdy?
Děkuji M.P.
zajímá mě především varianta Eco-g (lpg).
-srovnání s Dusterem (celková/zpracování/odhlučnění atp., progres v jízdě, komfortu/jízdní vyspělosti nejen na 18'/19' kolech..). Případně kde a jak se šetřilo.
(Ne)-komfort a jízdní stabilita v dálničních rychlostech (a výkonová rezerva) ve vyšších rychlostech u 1.2 Eko-g
-spotřeba varianty na plyn. Město-mimo m.-vyšší rychlosti/dálnice (pokud bude na prezentaci), případně později v testu
- bude verze pro 7 cestujících.. případně kdy?
Děkuji M.P.
Lempl Klaun
Dobrý den, zajímá mě proč Bigster není čistě BEV?
Děkuje a zdravím,
LK
Děkuje a zdravím,
LK
topten
zajima me porovnani bigstera s nejakym obdobnym novodobym ruskym zigulem
co 7x lidnatejsi rossia nabizi a jak dlouho na to vydelava normalni celovek v rossii
co 7x lidnatejsi rossia nabizi a jak dlouho na to vydelava normalni celovek v rossii
Prezivkynetreba
Mňa by seriózne zaujímalo či v Dacii už počuli o protikoróznej ochrane. Pretože Duster čo nemá ani 3000 km a odspodu je hrdzavejší ako 20 ročná Octavia tak to je úžas. Nehovoriac o tom, že ten Duster má hrdzavé ešte aj skrutky na kolesách čo je už naozaj bizár. A nepochybujem o tom, že tento model na tom bude rovnako (keďže to je v podstate nafúknutý Duster)
@Prezivkynetreba
Kastle možná neshnije Ale podvozkové díly, šrouby, výfuk ... jo, bída...
Podle mě se dnes Dacia dávno nevyplatí. Za tyhle ceny lze koupit např. KGM, nebo fakt raději roční nebo dvouletou Škodu a vydrží to dýl a víc jak Dachna...
Kastle možná neshnije Ale podvozkové díly, šrouby, výfuk ... jo, bída...
Podle mě se dnes Dacia dávno nevyplatí. Za tyhle ceny lze koupit např. KGM, nebo fakt raději roční nebo dvouletou Škodu a vydrží to dýl a víc jak Dachna...
@rohYpnol taky mi přijde že než nová dachna tak je lepší fabka 2023/24, to co jsem cetl na dacia foru mě dost odradilo si to pořídit, cukání motoru, každý rok dojebaná geometrie, prej na to ty Dácie trpí. Nevím no...
@Allo
Já si Dachny furt vážím. Jako jedna z mála ještě dělá normální auta pro normální lidi.
Ale sám bych si ji asi nevzal. Mírně jeté VAG prostě za mě je mnohem rozumnější volbou. Ale pokud někdo trvá na novém...
Já si Dachny furt vážím. Jako jedna z mála ještě dělá normální auta pro normální lidi.
Ale sám bych si ji asi nevzal. Mírně jeté VAG prostě za mě je mnohem rozumnější volbou. Ale pokud někdo trvá na novém...
Allo
Škoda že automat je jen v hybridu, kde ta cena je vysoká, chtělo by to 140tce klidně 2wd a dct.
rohYpnol
Větší kastle. Větší vnitřní prostor. Nejspíš ale stejné odhlučnění jako Duster... Tj. vyšší hlučnost?!