Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeAlfa a Maserati jsou v problémech. Plán na záchranu se chystá, skončit může prodejem
89 komentářů
del42sa
na co Stellantis šáhne to zničí .... a většina toho se stala za úřadování Taverese ( teď myslím ještě u PSA ) a když se stal CEO Stellantisu, tak tu zkázu značek jenom dovršil a ještě za to dostal královsky zaplaceno 👎👎 neskutečný ....
jenom někde vidím xicht toho zmr..da tak se mi otevírá kudla v kapse ... 😡
jenom někde vidím xicht toho zmr..da tak se mi otevírá kudla v kapse ... 😡
Stejsn
Lancie, Alfy a Maserati nikdo nekupuje ani jako italské, jsem zvědavý jak je bude kupovat čínské. Na druhou stranu, zkušenost s MG ukazuje, že i úplně mrtvá a zapomenutá značka jde v čínských rukou úspěšně vzkřísit. A takového Volva se změna majitele vlastně ani moc nedotkla.
@Stejsn Ano. Ale k čemu je záchrana "tradiční" značky, např. MG, když s tou britskou historií nemá vůbec nic společného? Máte rád britské tradiční značky? A koupil byste současné MG jenom proto, že se jmenuje MG? Já nikoliv, o MG v čínských rukou nemám nejmenší interes.
Pokud by měly být značky A.L.F.A. Romeo a Maserati "zachráněny" čínskou cestou, asi to bude důležité pro čínský trh. Možná, nevím. Třeba to zvyšuje cenu takto badgeovaných aut. Ale pro zvýšení prodejů a dosažení ziskovosti v Evropě těžko, přetěžko.
Pokud by měly být značky A.L.F.A. Romeo a Maserati "zachráněny" čínskou cestou, asi to bude důležité pro čínský trh. Možná, nevím. Třeba to zvyšuje cenu takto badgeovaných aut. Ale pro zvýšení prodejů a dosažení ziskovosti v Evropě těžko, přetěžko.
Pavel M
Věřím, že je to pro Itálii nepříjemné. Je škoda těchto automobilových ikonických značek, které skončily v rukou neschopných manažerů Stellantis. Podobně je na tom Jeep s auty do terénu nebo Chrysler s osmiválcem HEMI. Do vedení firmy by se musel vrátit někdo s technickým vzděláním. Tomu ale nevěřím... No nic, koupíme si BYD nebo NIO.
@Pavel M Článek důvody poklesu prodejů Maserati, nenastartování prodejů Alfy nijak nerozebírá. Odkud máte informace o neschopnosti manažerů Stellantis? Prosím můžete je uvést?
@Ringhofer Tam by pomohli len extra výnimočné schopnosti a výnimočné investície, ktoré by sa snáď na vzostupe značiek nejako podpísali, ale to sa nekonalo. Vzkriesiť značku prakticky z klinickej smrti je nesmierne ťažké.
@Ringhofer Ja si úplne viem predstaviť, že tam jednoducho talianske ego nevie stráviť, že sa im do toho montujú Francúzi, hoci oni tie značky dostali do takej situácie, že spojenie s PSA bolo až nevyhnutným riešením. Roky žili zo starých modelov a teraz sa čudujú keď sa nedarí.
@Avantime Tak před Stellantisem to pan Účetní spojil s Chrysler Corp. Už tam se těžko hledaly nějaké synergie. Lancia to zkoušela, ale pohořela. Za Stellantisu to jiní účetní propojují po linii Maserati - Jeep, opět bez úspěchu (pro Maserati). Mezitím klesají prodeje Jeepu v USA (zatím jsem zachytil jen zprávu, že chybou byla cenová politika u Grand Wagoneeru, který ovšem nemá střeva sdílená s nikým jiným, ani s Dodgem).
Víte, na co se ptám: Proč se dokonce navzdory úspěšnému snižování nákladů nedaří udržet a zvýšit prodeje klíčových značek koncernu (FIAT, Peugeot, Citroen, Jeep) tak, aby uživily i méně klíčové (Maserati, Chrysler, DS)? Jsou současné Alfy, Fiaty, Peugeoty a Citroeny opravdu tak špatná auta?
Víte, na co se ptám: Proč se dokonce navzdory úspěšnému snižování nákladů nedaří udržet a zvýšit prodeje klíčových značek koncernu (FIAT, Peugeot, Citroen, Jeep) tak, aby uživily i méně klíčové (Maserati, Chrysler, DS)? Jsou současné Alfy, Fiaty, Peugeoty a Citroeny opravdu tak špatná auta?
@Ringhofer
Myslím, že Avantime to už naznačil - talianske ego a vyhradzovanie sa voči Francúzom. Tiež je možné, že francúzsku techniku pod talianskou značkou nemusí podstatne väčšia skupina potenciálnych zákazníkov. Druhá vec, ktorú Avantime tiež spomenul, je zanedbanie vývoja a predaj zastaraných modelov. Pod Stellantisom tiež nič zaujímavého neprichádza - v podstate ide o predaj rovnakých modelov pod rôznymi značkami, za nie vždy prívetivé ceny - to ťažko vytiahne z blata dlhodobo zanedbané stagnujúce značky. Autá na sebe vzájomne kanibalizujú - už Citroen s Peugeotom si boli v niektorých prípadoch príliš podobné, čo ešte, keď sa k nim zaradili ďalšie mainstreamové značky. Podobné starosti nemá Stellantis sám. Aj VW má na čele dosť vrások od starosti, ako dostatočne vyprofilovať a odlíšiť autá svojich značiek - najmä VW, Škodu a Seat/Cupru.
Myslím, že Avantime to už naznačil - talianske ego a vyhradzovanie sa voči Francúzom. Tiež je možné, že francúzsku techniku pod talianskou značkou nemusí podstatne väčšia skupina potenciálnych zákazníkov. Druhá vec, ktorú Avantime tiež spomenul, je zanedbanie vývoja a predaj zastaraných modelov. Pod Stellantisom tiež nič zaujímavého neprichádza - v podstate ide o predaj rovnakých modelov pod rôznymi značkami, za nie vždy prívetivé ceny - to ťažko vytiahne z blata dlhodobo zanedbané stagnujúce značky. Autá na sebe vzájomne kanibalizujú - už Citroen s Peugeotom si boli v niektorých prípadoch príliš podobné, čo ešte, keď sa k nim zaradili ďalšie mainstreamové značky. Podobné starosti nemá Stellantis sám. Aj VW má na čele dosť vrások od starosti, ako dostatočne vyprofilovať a odlíšiť autá svojich značiek - najmä VW, Škodu a Seat/Cupru.
@Traveldrive VW group skúsil etablovať Cupru a hejtov bolo požehnane.
Zatiaľ ako tak idú,no až čas ukáže či to prežije.
Zatiaľ ako tak idú,no až čas ukáže či to prežije.
@idam.i
Áno. VW má podstatne menej značiek ako Stellantis, a tiež mu to dáva zabrať, konkrétne so Seatom sa doteraz zapotil dosť a aj s Cuprou sa podľa mňa ešte dosť potrápi. Nebolo to vždy ľahké ani so Škodou, nabrala tempo a matka ju musela neraz brzdiť v obave, že kvôli Škode klesnú predaje niektorých Volkswagenov.
Áno. VW má podstatne menej značiek ako Stellantis, a tiež mu to dáva zabrať, konkrétne so Seatom sa doteraz zapotil dosť a aj s Cuprou sa podľa mňa ešte dosť potrápi. Nebolo to vždy ľahké ani so Škodou, nabrala tempo a matka ju musela neraz brzdiť v obave, že kvôli Škode klesnú predaje niektorých Volkswagenov.
@Ringhofer Pokud je neznáš, nevíš o dění v evropském autoprůmyslu v posledních letech zhola nic. Být tebou, tak by se s tím tady nechlubil, je to ostuda.
@Arese Je zajímavé, Arese, jak hloupě odpovídáte. Než takto hloupě reagovat, to už je lepší mlčet.
Dříve jsem si Vás vážil za znalosti, dnes nemůžu než si uplivnout. To ten Covid?
Dříve jsem si Vás vážil za znalosti, dnes nemůžu než si uplivnout. To ten Covid?
@Ringhofer proč mu vykáš? nech toho ať si nezvyká. ještě si bude myslet, že ho někdo bere vážně😊
@Arese Pro Ringhofera: Sorry, ale dávat sem takové žádosti o notorických a léta trvajících problémech výše uvedených značek a celkově Stellantisu je v dnešní informační době prostě vůči diskusním partnerům na automobilovém webu neuctivé. To si jako myslíte, že vám tady na to téma bude někdo dělat rešerše nebo psát přednášku? Tak málo si ceníte času těchto lidí? Podle mě se tady snažíte takovými "žádostml" jen trapně provokovat.
@Arese Nemusí byť každý taký macher ako ty, čo má vo všetkom úplne jasno...
Ostudu robíš skôr ty, svojimi neustálymi hlúpymi výkrikmi proti elektromobilite a nezmyslami, ktoré často používaš ako argumenty. Trochu sebareflexie neublíži.
Ostudu robíš skôr ty, svojimi neustálymi hlúpymi výkrikmi proti elektromobilite a nezmyslami, ktoré často používaš ako argumenty. Trochu sebareflexie neublíži.
@Ringhofer preco tu zbytocne spamujes ked nepoznas ani zakladne data historie ako Alfy tak Maserati. Pozri si historiu, ktore modely im vysli, co ich tahalo, co malo uspech. Na tvoju copypaste otazku je velmi jednoducha odpove😜 Alfu aj Maserati topi neznalost manazmentu hodnot ktore obe znacky predstavuju. Zla modelova politika a absolutne zle prepojenie koncernovych platforiem. To su uz tri klince do rakvy. Osobne si myslim, ze Maserati nedopadne dobre, caka ich agonia podobna ako Saab. Alfu mozno kupia Cinani a mozno VW ako ju kedysi, vcelku nedavno este velmi chceli. Alfa sa urcite da este lepsie rozbehnut. Podobne ako Volvo. To nebolo zrovna v dobrej kondicii ked ho Geely kupovalo. A dnes je prikladom v mnohych oblastiach, dokonca aj v oblasti SW, konektivity a podobne. Cinskeho vlastnictva by sme sa nemali bat, ved im uz patri kus sveta tak ci tak.
Michal Ježek
Copak? Elektrifikace u značek zakládajících si na sportovní jízdě netáhne? Divný. Sarkasmus.
@Michal Ježek Alfa a Maserati jsou v problémech už asi tak deset let.
@Man Ký Jenže od doby, kdy je začali zločinně hybridizovat a elektrizovat už je to volný pád! A pokud příští Giulie nebude sportovní sedan, ale nějaký odporný hybridní crossover, se plývavou zádí, je s Alfou definitivní konec!!!
@Man Ký omnoho dlhsie...ale ze omnoho. nejde o to ze teraz robia zle auta a pred tym robili ikonicke. ide o to, ze boli financne zle na tom hadam 3 dekady a celu dobu ich niekto zachranoval.
@Man Ký Maserati a Alfa je v problémoch odkedy si pamätám.
A bohužiaľ pamätám si celkom dosť.☹️
A bohužiaľ pamätám si celkom dosť.☹️
Frfla
No auta bez motoru se blbe prodavaji. Prechod na sterilni eko se nepovedl. AR sice moje krevni skupina neni, ale 159 kombi byla skvela.
@Frfla To je vtipný, vzpomínkový optimismus v plné nahotě. Pokud jsi chtěl 159 v benzínu, musel jsi počkat na 1.75, jinak ty předchozí motory byly velmi špatné. Nafty ušly, ale to má teď i Giulia, v podstatě jediný schopný motor. 159 nebyla skvělá, byla jen pěkná, jinak malá a těžká na platformě Saabu. Konkurence dělala vše lépe a to platí i dnes, alfisti jsou bychaři.
@honzaHK Naprostý souhlas, 159 byla všechno, jen ne skvělá AR. Obludně těžké auto s metrovým předním převisem a nic moc designem. Zlatá 156, i se všemi svými nedostatky, to byla z hlediska jízdních zážitků i designu ještě skutečná Alfa!
Arese
Slavné sportovní italské značky, jejichž image je po mnoha desetitelí postavena na emocích a skvěle znějících spalovacích motorech, chtějí za pomocí čínských zkratotechnologiií proměnit na elektrošroty. No to je opravdu "geniální" plán na záchranu! 😞
@Arese kdyby měli v nabídce samé skvěle znějící sportovní modely, zkrachovali by už před deseti lety... ale to takoví tlučhubové jako ty /by kupoval kdy by by😊 určitě vědí.
@Man Ký Svoji 156ku mám nepřetržitě od r. 2002 a pokud by Giulii 2.0 nabídli s manuálem, už mě dávno stojí v garáži. Co tam máš dál?
@Arese Tu 156ku jsi určitě kupoval jako funglovku. To totiž určuje, jestli automobilka přežije, ne kupci ojetin. A Giulia začíná někde kolem milionu. To je přesně tvoje cenová kategorie😊
@Man Ký
Já si naopak myslím, že i zájem o druhotný prodej určité značky má pozitivní vliv. Když vím, že ojetinu dobře, rychle a bez potíží prodám, rád si koupím nové auto opět téže značky, má-li pro mě vyhovující model v nabídce.
(Pokud ovšem příspěvek neměl být jen záminkou pro urážky.)
Já si naopak myslím, že i zájem o druhotný prodej určité značky má pozitivní vliv. Když vím, že ojetinu dobře, rychle a bez potíží prodám, rád si koupím nové auto opět téže značky, má-li pro mě vyhovující model v nabídce.
(Pokud ovšem příspěvek neměl být jen záminkou pro urážky.)
@Arese Pro Man Ký Nikoliv, Giulia s (nejslabším) dieselem a automatem pro mě opravdu není nic přitažlivého. 😞
@Arese chtěl bych sportovně laděný sedan a proto jsem si koupil nesportovně laděné SUV za polovinu peněz, které moje nároky splňuje daleko lépe. takže si se.ru do huby a vůbec mi to nevadí, protože ta moje to snese.
@Arese: pro fajnšmekry jako ty je tam ten zběsilý šestiválec. Jsem rád, že jsi jasně odpověděl na moje konstatování, byla to stejně jen řečnická otázka😊
@Gil: takže kdyby se teď prodaly všechny ojeté Alfa světa, fabriku by to zachránilo, že😊
@Gil: takže kdyby se teď prodaly všechny ojeté Alfa světa, fabriku by to zachránilo, že😊
@Man Ký
Pointa ovšem nebyla v tom, aby se prodaly všechny ojeté Alfy světa, ale aby si všichni ti, co je ohodili si zase koupili novou Alfu. A to by jí pomohlo, i když asi ani to nezachránilo.
Ale pokud víc než pochopit mojí poznámku se chceš hádat, budiž.
Pointa ovšem nebyla v tom, aby se prodaly všechny ojeté Alfy světa, ale aby si všichni ti, co je ohodili si zase koupili novou Alfu. A to by jí pomohlo, i když asi ani to nezachránilo.
Ale pokud víc než pochopit mojí poznámku se chceš hádat, budiž.
@Gil pointa je v tom, že nejdřív se musí prodávat nová auta, aby potom byli ojetiny, žádané ojetiny. A ze mizerných nových aut žádané ojetiny nebudou.
@Man Ký
Hmm, ok ...ale to jen píšeš to, co já jsem psal už ve 12:24 ...."rád si koupím nové auto opět téže značky, má-li pro mě vyhovující model v nabídce."
(Pro příště... "aby potom byly ojetiny"...)
Hmm, ok ...ale to jen píšeš to, co já jsem psal už ve 12:24 ...."rád si koupím nové auto opět téže značky, má-li pro mě vyhovující model v nabídce."
(Pro příště... "aby potom byly ojetiny"...)
@gil nejdřív jsem napsal nějaký text, pak jsem ho zeditoval a zjevně mi to uniklo. ale může být, klidně si můžeme myslet, že nezvládám shodu podmětu s přísudkem. a abychom to nějak ukončili, osud automobilky závisí na tom, jestli prodává nové auta. žádná ojetina s tím nemá co dělat. není žádná ostuda nemít na nové auto. ale je lhaní si do kapsy, že automobilka nenabízí takové auto, jaké bych chtěl a proto jsem si koupil o polovinu levnější a to mi vyhovuje /SUV s manuálem a základním motorem, v případě pošuka Arese.
@Man Ký
Zase tolik rozdílný názor nemám, protože souhlasím - od začátku - s tím, že podstatné jsou prodeje nových vozů. Stále si ovšem myslím, že když bude - hypoteticky - známo, že je tato konkrétní značka jako ojetina obtížně nebo absolutně neprodejná, může to negativně ovlivňovat zákazníka při rozhodování o výběru značky při koupi nového auta. O nic víc mi nešlo.
Vysvětlení o chybě v i/y přijímám, stane se, jako se stane, že se člověk netrefí do "m", ale do vedlejšího "n" a místo podmět napíše podnět. 😃
Zase tolik rozdílný názor nemám, protože souhlasím - od začátku - s tím, že podstatné jsou prodeje nových vozů. Stále si ovšem myslím, že když bude - hypoteticky - známo, že je tato konkrétní značka jako ojetina obtížně nebo absolutně neprodejná, může to negativně ovlivňovat zákazníka při rozhodování o výběru značky při koupi nového auta. O nic víc mi nešlo.
Vysvětlení o chybě v i/y přijímám, stane se, jako se stane, že se člověk netrefí do "m", ale do vedlejšího "n" a místo podmět napíše podnět. 😃
@Arese 😃 Emoce nejak vyprchaly a z Alfy zbyl jen Peugeot (nebo Opel? Cert, aby se v tom vyznal).
gil54
Vidím to tak, že jako jsme uronili slzu třeba nad MG ( a je jedno, že si potom Číňan koupil ten osmiúhelníček a dvě písmenka) a nad Saabem, tak nezbyde, než brzy uronit slzu i nad Lancií, Alfou a Maserati. A vzápětí možná i nad Fiatem.
GTR1
Škoda že Alfu nechcú kúpiť Nemci, ako Ducati, alebo ponúkajú málo. Nech žije Alfa Romeo Quadrifoglio manuál MT6
Ham.
Vinit ze současného stavu Stellantis je dětinské. Stellantis je pouze důkazem, že spojením úpadkových značek žádné zlato nevznikne, resp. lze jenom dočasně vykouzlit nějaký dočasný zisk (to přesně udělal Tavares), ale pak to o to rychleji celé spadne do problémů. Stačí vzpomenout co za "materiál" vstupovalo do Stellantisu, PSA po vleklých problémech a záchranné injekci z Číny hledalo kudy z konopí, Chrysler měl v US velké problémy, řadu let hledal s kým by s spojil (Daimler který měl finanční sílu jej vytáhnout z kopřiv usoudil, že to nemá smysl a včas vycouval) a spojil se s Fiatem, který měl pro změnu haldu problému v EU. Jestliže se spojí tři slaboši, kteří sami neumí plavat, těžko mohou zahraňovat pátého nebo šestého, který se topí (a Alfa i Mase se topily už dávno před vznikem Stellantisu), protože záchrana takových značek vyžaduje masivní investice a na to prostě Stellantis nemá, kde by na to také vzal, když nemá žádnou dojnou krávu o kterou by se mohl opřít, ale jen samé chřadnoucí a pajdavé kusy. Jediný zdravý kus, který vydělával/vá bylo Ferrari, ale to majitelé včas prozíravě oddělili od toho slintavkou napadeného stáda, protože správně tušili, že by tu dojnou krávu, tak velké stádo nakažených také zničilo.
Hame Úplně přesně. Akorát mám pocit, že to jejich jedno kuře 100x jinak se může vypracovat. Kromě toho mohou Alfu obléct do nového kabátu, protože Stelvio ani Giulietta není třeba znova vyvíjet a když to zasypou chromem mají i DS.
milous
No co tak je koupí asi Číňané stejně jak za pár let WW a Škodovku
KANKUNEN
To je celkem k smíchu, když bazalka klub volá po starých dobrých italských autech, které přivedly celý Fiat k žebrotě. Alfa má takové jméno, že ji nikdo nechce. Jedny věci jsou kecy o sportovnosti a duši v diskuzi, ale jak jdeš pro auto, skončíš u Škodovky pro SUV.
@KANKUNEN je to klaun, je to klaun, burácely děti😊
@Man Ký Proč se tady pořád prezentuješ jako autoblb? P.S. Královsky se bavím, jak ti pořád leží v žaludku Karoq, se kterým jezdí moje manželka. Pomalu neplyne týden, abys ho tady nevytáhl a nekomentoval. Zřejmě trpíš nějakou duševní poruchou, patologickou nenávistí ke škodováckým SUV. Zřejmě po něm podvědomě velice toužíš, ale odmítáš si to přiznat. 😊
@Arese a čím jezdíš ty? takovej fajnšmekr, to mi určitě spadne čelist😊
nicméně pokud platí tvoje logika, potom ty podvědomě stonásobně toužíš po elektromobilu😊
nicméně pokud platí tvoje logika, potom ty podvědomě stonásobně toužíš po elektromobilu😊
@KANKUNEN
Jak píšeš, tuctový český člověk koupí SUV od Škodky. Protože to říkali v hospodě chlapi, že je to držák.
Fajnšmekr vzpomíná na skvělá auta co AR dělala. A marně hledá co by koupil, Škodku nechce a Citroën s logem AR taky ne.
Giulia je jediné skvělé auto AR, ale už na konci životního cyklu.
Jak píšeš, tuctový český člověk koupí SUV od Škodky. Protože to říkali v hospodě chlapi, že je to držák.
Fajnšmekr vzpomíná na skvělá auta co AR dělala. A marně hledá co by koupil, Škodku nechce a Citroën s logem AR taky ne.
Giulia je jediné skvělé auto AR, ale už na konci životního cyklu.
@Pepa_007 Tak to trefuješ úplně opačně než já. Giulia je asi ta nejlepší Alfa všech dob. Nejlíp to poznáš kolik stály 10 let staré Alfy v bazaru. Polovinu co Corolla.
@KANKUNEN Giulia je hlavně auto s prémiovou technikou, kterou nikdy Alfa nenabízela. Není Giulia na podvozku Ghibli?
3_diamanty
Ten nadpis nema chybu... to je ako napisat ze zem je gulata... je to presna ekvivalenta k alfe a maserati.. 2 vecnych problemovych kamaratov ktori neviem dokedy chcu este fungovat a takpovediac svojich fandov len zlostit ... byt fandom alfy mi uz totiz pride ako za trest .... no ale este ze to mame cierne na bielom ze alfa a maserati su v srajdach... uz som sa zlakol ze nedajboze sa im zacalo darit ... co je sice volovina... ale tak clovek nechce pri alfe ci maserati vzdy mysliet len negativne ale nskoniec stejne zisti ze inu moznost ani nema ...
A co lancia a fiat.. dalsi vecni marodi na dnesnej automobilovej mape sveta... to skor vyhram jackpot ( aj ked netipujem ) ako lancia bude uspesna... kua drat
A co lancia a fiat.. dalsi vecni marodi na dnesnej automobilovej mape sveta... to skor vyhram jackpot ( aj ked netipujem ) ako lancia bude uspesna... kua drat
@3_diamanty Souhlas, minimálně s tou Lancií. Tak totální selhání průzkumu trhu, resp. marketingu (a taky designérů), jaké nastalo v případě nové Ypsilonky, se jen tak nevidí!
@Arese
Sranda ale napr na corse vidim p208 podstatne menej ako na lancii y .. akoby to opel dokazal lepsie zamaskovat... a corse to aj akosi ladi... ale k y-nke mi ten pezotacky look aj skelet vobec nepasuje ... toto nemoze mat uspech ... tadial cesta nepojde
Kdeze su casy phedry lybry thesisu a pod...
Este pred nimi kappa.. kappa kombik... dnes uz take nieco nevznikne skoda...
Sranda ale napr na corse vidim p208 podstatne menej ako na lancii y .. akoby to opel dokazal lepsie zamaskovat... a corse to aj akosi ladi... ale k y-nke mi ten pezotacky look aj skelet vobec nepasuje ... toto nemoze mat uspech ... tadial cesta nepojde
Kdeze su casy phedry lybry thesisu a pod...
Este pred nimi kappa.. kappa kombik... dnes uz take nieco nevznikne skoda...
Lord Owl
Nadávání na Stellantis je na místě vždy... Jsou to .....!!!
I bez Setllantisu by tyto dvě automobilky samostatně nepřežily ani tak. Jejich nabídka aut má vždycky nějaká "ale", kdy ty kompromisy jsou prostě pro evropské zákazníky neakceptovatelné.
Např. Gulia - krásné auto, ALE manuál nedostaneš a prakticky ti nuceně nabídli spíše dieselové varianty.... Ty benzíny jsou cenově mimo....
evropský zákazník ale podle všeho nechce Alfu v dieselu....
I bez Setllantisu by tyto dvě automobilky samostatně nepřežily ani tak. Jejich nabídka aut má vždycky nějaká "ale", kdy ty kompromisy jsou prostě pro evropské zákazníky neakceptovatelné.
Např. Gulia - krásné auto, ALE manuál nedostaneš a prakticky ti nuceně nabídli spíše dieselové varianty.... Ty benzíny jsou cenově mimo....
evropský zákazník ale podle všeho nechce Alfu v dieselu....
@Lord Owl Evropský zákazník nechce už žádnou alfu. Ta značka už má tak špatnou pověst, že kupovat od ní cokoliv je hazard.
Prej milovnik aut….
Giulia.
Alfa ma super auto, jenze i pres ty nekonecny udoli slz jak milujete poradna auta tu Giulii nikdo nekupuje.
Asi tak. Fakt nerozumiem tomu, prečo sa vlastne Taliani postupne na všetko vykašlali a vpodstate rezignovali.
Učetní Marchionne měl také svoje mouchy, ale aspoň měl nějakou vizi ohledně Alfy Romeo i Maserati a dělal všechno pro jejich záchranu, byť to bylo na úkor jiných značek FCA
Stellantis žádnou vizi nemá, kromě toho, že by ( podle dnes už díkybohu bývalého CEO Tavarese) nejraději prodávali všechna auta na baterky a ještě za draho, není divu, že taková vize nefunguje.
Tavares a jeho tým EV hujerů (Jackson, Olivier François, Xavier Peugeot) pak tuhle vizi protlačovali bez ohledu na následky a to co se děje teď, je jen výsledek jejich snažení