Co mi potom, že Toyota má dobrou produktivitu, spolehlivost, techniku, vše je prostě ok. Jenže Auris ani Avensis nemají špetku šmrncu. Jsou to spolehlivé stroje pro používání místo autobusu. Moc jsem se těšil na novou Corollu, když jsem si četl články, že díky úspěchu Civicu pozastavili vývoj a oblečou jí do hezkého kabátu. Nakonec přifoukli starší Corollu a dali nový název. Jak dlouho se takové tvary vymýšlí, normálnímu člověku by to trvalo hodinu.
recall znamená, že jsou potenciální vady odstraněny dříve než tě nechají uprostřed polí ;-), čili jednoznačně dobrý krok, pokud se něco automobilce nezdá. Ostatní nesvolávají...nechají tě přivézt auto do servisu na odtahovce
Nějak jsem si nevšiml, že by ostatní nesvolávali. Prostě s nárůstem Toyoty do obludných rozměrů už dostává i ta spolehlivost na frak. Ovšem faktem je, že z téhle image bude Toyota ještě tak 10 let žít. Zrovna teď jsem četl v nějakém testu: Předností Aurisu bude jeho spolehlivost. Jak to sakra tester může vědět? 8-s:no: . U Toyoty je to těžké, auta jsou nudná, průměrna a bezpohlavní, tak co na nich sakra najdem dobrýho? No jooo, jsou spolehlivý. Fakt super... :-!
Svolávájí i ostatní (proporce odpovídá jejich tržnímu podílu). V EVropě se žádná masivní svolávačka nekonala - svolávačky se vždy týkaly USA nebo Japonska! Tedy v Evropě výraběné Toyoty si kvalitu drží, lze tedy předpokládat, že Auris bude kvalitní.
Netvrdím, že jsou Toyoty sypáky, jen že už to není takové terno jako dřív. Protože ale kloudně není toyoty za co pochválit, setrvačností se omílá furt to samé. Takže pokud bude dělat auta stejně jako dosud a bude ubírat na kvalitě, vlastně se nic dít nebude... ;-)
Toyota zažívá extrémní růst výroby, v posledních letech každý rok vyrobí o jeden milion aut více než v roce předchozím (severoamerické továrny jedou na 110-120% svých kapacit).. podle mě roste rychleji, než je "zdrávo" - proto se nebráním tomu, že zejména v USA může z tohoto důvodu dojít k určitému poklesu kvality.. nicméně svolávačky nesouvisí ani tak s poklesem kvality, jako s určitou módou v USA, kdy "každý žaluje každého" s vidinou velkého zisku - proto je v USA tolik svolávaček (nejen u Toyoty).. Toyota si postavila image na kvalitě - nemůže si tedy dovolit nějaký prohraný soudní spor v této oblasti, proto raději uspořádá masivní svolávačky - btw moc dobře vědí, že zákazníci to ocení (historická zkušenost).. co se týče Evropy, tak jsem žádnou masivní svolávačku nezaznamenal a co se týče modelů vyrobených Evropě, tak už vůbec ne - Evropa neroste tak rychle, podle mě problémy nehrozí.. Klidně si dovolím tvrdit, že bude Auris vynikat ve spolehlivosti (stejně jako autor) a to zejména proto, že: a) sesterský model Aurisu již 2 roky jezdí v Japonsku - pokud by vůbec byly nějaké chyby, už je odladili, b) věřím TPS a jeho principům, c) je to Toyota ;-)
S tou spolahlivostou a kvalitou by som to az tak vazne nebral. Po prve ked vyrabaju take hrozne kvantum aut,odrazi sa to aj na kvalite a po druhe sa to vyraba v Azii. To by som skor veril Volkswagenu :-)
S tou spolahlivostou a kvalitou by som to az tak vazne nebral. Po prve ked vyrabaju take hrozne kvantum aut,odrazi sa to aj na kvalite a po druhe to je azijske. To by som skor veril Volkswagenu :-)
Komplexnost - v pár věcech je nejlepší a ve zbytku maximálně nadprůměr, nemá žádnou výraznou chybu.. když chvi solidnou auto pro soukromé účely (případně auto do terénu), šáhnu pro Toyotě.. a to spolehlivost také není k zahození ;-)
Komplexnost je nesmysl. O co je já nevim - Nissan nebo Opel - méně komplexnější než Toyota? Co je komplexnost? Rozplizlý (ne)design, podprůměrně řazení, průměrný komfort, průměrné řízení, průměrná sedadla, průměrné podvozky, průměrné zpracování a nadprůměrné motory? Solidních aut jsou mraky, jasně, je to vidět na prodejích, z nějakého důvodu to táhne masy, asi dle hesla "Žerte honva! Miliardy much se nemohou mýlit", ale já od auta potřebuji víc než unylou komplexnost. I když musím říct, že poslední Celica a MR2 spolu se Suprou, budiž jim země lehká, se mi moc líbily, byť jsem neměl možnost je jezdit.
>:D ...za ty *** :yes: . Někdy to určitě ještě použiju >:-[]. Jinak...třeba od takového avensisu očekávám kvalitu a jistotu. Ale emoce ne, na to jsou pochopitelně jiná auta. Síla toyoty je v tom, že má kvalitní auta a všichni to vědí...
Když kupuješ nový auto "za svý", tak je pro 99% rozhodující cena, užitečná hodnota a kvalita - v tomhle Toyota exceluje :yes: K tomu přidá maximální bezpečnost, nadprůměrný motor a bezproblémový poprodejní servis. Zbytek je nadprůměr nebo průměr, ale (a to je zásadní) žádný průser! To je ta komplexnost o které píšu a kterou oceňuji. Tvou uvedený Opel a Nissan sráží právě neschopnost nabídnout po všech stránkách aspoň průměrné auto - nedokáží zajistit "uspokojivou" kvalitu - to je fakt zásadní problém a sráží je to k zemi, obdobně jako FIAT. Nové Bravo může být sebelepší, ale je to "jen FIAT" - tedy konečná pro rozhodování mnoha lidí. Navíc Toyota je plnoformátováý značka - v jejím portfóliu si vybere "každý" /// Toyota (až na výjimky) nenabízí auto pro sportovní nadšence, enthusiasty apod., ale "pro lidi" a v tom je sakra dobrá. /// Co se týče těch výkalů - v případě Toyoty se tom mluvit nedá, protože její "kouzlo" funguje všude po světě X srovnej s VW, kterému se daří zejména v Evropě, zejména tedy v pangermíánském prostoru + postkomunistických zemích.. ano pro takto uzavřenou oblasti se ta teorie o výkalech možná trochu hodí ;-) /// Osobněvnímám Toyotu prostřednictvím Land Cruisera a pak se zajímám o Lexusy, zbytek aut mě bere o trochu méně, ale jak říkám.. až budu jednou "za své" kupovat kombíka, tak se k Toyotě určitě půjdu podívat :-)
To chce klid a použít hlavu.. srovnával jsem Toyotu a VW! Kromě Číny se všude jinde prodává lépe Toyota! V Číně vede VW pouze díky "historicko-politickým" důvodům.. nicméně tato nevýhoda se Toyotě daří postupně eliminovat a díky rychlejšímu nárůstu prodejů do pár let VW předstihne :-!
Jo, máš pravdu, používat hlavu to chce!
Rusko 19 200 vozů
Čína 625 000 vozů
USA 235 000 vozů
Jížní afrika a jížní Amerika 571 000 vozů (rok 2006)
Tím netvrdím, že je lepší než Toyota, ale určitě je ve světě oblíbený?!! Nejenom v Evropě jak píšeš...
Neznám veškrá čísla Toyoty v jednotlivých kontinentech/zemích. Podívej se na to takto - existují 4 zásadní trhy, kde musíš uspět: 1) USA, 2) Evropa, 3) Japonsko, 4) Čína.. USA: Toyota dělá kolem 2.5 milionu aut ročně x VW 10x méně; Evropa: Toyota dělá 1.2 milionu aut x asi 3 mega (střelba od boku); Japonsko: Toyota prodá 50% všech aut - ročně asi 3 mega x VW prakticky nexistuje; Čína: Toyota je asi o 200,000 aut horší než VW (historicko-politické důvody).. Austrálie: Toyota je dlouhodobě číslo 1; Afrika: by jsem jen v pár zemích, ale Toyot je tam všude plno; Rusko: čím od Uralu dále na východ, tím více Toyot - třeba na Kamčatce běžně jezdí auta z pravostranným řízení - neřeší se to, auta se tam neofiko futrují rovnou z Japonska; když si to projdeš, tak zjistíš, že jediné místo, kde je VW lepší než Toyota, je Čína (nepočítám "domovskou" EU, kde je to přirozené) - v Číne to má historicko-politické pozadí (konkurenti, vzájemně se nesáší, válčili spolu apod.) /// Abychom to uzavřeli - netrvdím, že je VW neúspěšná firma nebo, že by si ve světě neškrtala - ale když přijde na srovnání s Toyotou, tak se holt musí vzít potaz fakt, že VW dělá 5 mega aut a Toyota 10 mega, také se musí vzít v úvahu, že se VW nedokáže prosadit v US, což je fatální záležitost
Pokud Chrysler na každém prodaném autě tratí, tak kdyby žádné nevyráběl, udělá vlastně líp, akcionáři by byli spokojenější :-)) . To nemluvím o tom, že by asi ani nikdo moc neplakal. ;-)
"Snižují ztrátu pokračováním ve výrobě".. řečeno polopaticky - pořád je pro ně lepší vyrábět se ztrátou než zavřít krám. Ale nechci otravovat ekonomickou teorií ;-)
Rok 1989 - japonská invaze do USA je v plném proudu, amíci jsou tlačeni ke zdi, co se týče tržních podílů, jsou na tom tři největší japonské automobilky relativně stejně.. americký autoprůmysl prodělává krizi - reaguje na ní vlnou resktruktualizací, která se podaří a emerika je opět v kondici.. s posílenou americkou konkurenci se ovšem neumí každý vyrovnat - třeba Nissan, který místo, aby dále rostl, sám upadá do problémů, které končí převzetím koncernu Nissan automobilkou Renault.. Honda, zdravá japonská firma, každým rokem pomalu zlepšuje své prodeje - resktruktualizace americké konkurence ji neohrozila a dále pomalu roste.. a pak tu máte šampiona, který v 80.tých letech plně implementoval TPS a začínám ekonomický masakr, který nemá v historii obdoby! Nissan se nedokázal přizpůsobit, padl na kolena a byl "převzat" jinou automobilkou. Honda se přizpůsobit dokázala, obstála a dále se í daří. Toyota - se přizpůsobovat nemusela, naopak ona je tím činidlem, který změny vytvářít, ona je tím, kdo určuje trendy - Toyota se nemusí přizpůsobovat změnám, ona je totiž vytváří! Ostatní automobilky musí nedobrovolně skákat, jak v Toyota City pískají.. není tedy divu, že je Toyota tam, kde je :yes: Rok 2007: Toyota stabilně předhání Ford a je druhou největší automobilkou na US trhu :yes: Navíc jniž třetím rokem roste dramatickým tempem přes 10% ročně.. MESS WITH THE BEST, CRY LIKE THE REST.. TODAY, TOMORROW, TOYOTA ;-)
Myslim, ze co se tyce spolehlovsti uz asi nai toyota nebude zase takovy etalon jako byval ale:
at se podivam, ka mse podivam, v prtfoliu kazde znacky se najde nejaky problemovy model, neli cele spektrum (napr renault, s tim kdyz se vybije baterka se vylozene bojim jezdit..plati pro lagunu i megana)
Uvazuju o koupi prvniho auta a asi to vyhraje 1. generace avensisu, koupil bych druhou, ale neni moc penez:)
sice se muzu mylit..ale cim vice lelektroniky..tim vice problemu okolo spolehlivosti.
na druhou stranu v praci (prodej mercedesu a toyot) skoro kazdy den koukam po priusu:) sice se prodava daleko min, nez ostatni modely..ale jeste jsem ho nevidel v servisus s necim rozbitym..pouze na garanccni prohlidky.
a co se tyce aurisu: ten me vylozene zklamal, pokud bych bral hatchback..klidne bych sahl po starsi corolle.. ta je totiz opravdu drzak.