Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Dacia Spring Extreme – Vylepšený elektromobil pro nenáročné

52 komentářů

Avatar - pallas
pallas
oproti tomuto približovadlu je Citroen e-C3 plnohodnotné mestské auto
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
@pallas
Nebo nový Renault 5 E-Tech Roland-Garros, moc líbí 👍

www.renault.cz/…land-garros.html
Avantime
@Horký Rom Hej ale cenovo si tam už úplne inde.
ryccardo
@Avantime to ten pitomec neresi.
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
@ryccardo
Přesně tak, retardere 👍
Avatar - Emel
Emel
@pallas ...za +120t. To je asi fér, na obě strany...
Avatar - pallas
pallas
@Emel lenže mať v aute 48 resp 83 kW výkonu, a k tomu baterku 27 versus 44 kWh? A trikrát rýchlejšie nabíjanie?
A k tomu je Spring vnútri naozaj malý (zvonku o 30 cm kratší)
Avatar - Emel
Emel
@pallas jo, to je rozdíl třídy. 120t je ale taky rozdíl třídy.
Mně ten Spring přijde jako vyvážená nabídka - auto fakt do města a blízkého okolí... a pak nevidím problém ani v nabíjení, ani v baterce, ani v dynamice... ani v prostoru.
Avantime
@Emel Podaktorým to nevysvetlíš a radšej budú krútiť hlavou, že s tým nedajú trasu Bratislava - Košice na jedno nabitie.
traveldrive
@pallas Napríklad pre kuriéra s obedmi, pizzou, poštou či inými menšími vecami absolútny ideál. Mal som pred časom možnosť skúsiť jazdu po meste s predchádzajúcim modelom a treba uznať, že je to svižné a šikovné autíčko, ktoré na semaforoch koľkokrát nechá za sebou oveľa silnejšie autá. Na to žiadny luxus ani extra priestor nepotrebuješ. Na denné bzučanie do mesta paráda.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@pallas

Proti e-C3 je taková Fabia 1.0 mpi plnohodnotné městské auto.
Avatar - pallas
pallas
@rohYpnol benziňák vs. elektro? A navyše, pri mestskom použití oceníš vyšší posed v C3
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@pallas

Ve Fabii oceníš, že to je auto.
Avatar - pallas
pallas
@rohYpnol občas ma zvezie sused svojou zánovnou fabiou (2024) - žiadne mimoriadne nadšenie sa nekoná.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@pallas

Ano. A to je právě to nejvíc v dnešní době. Na rozdíl od ostatních se u Fabie nedostaví zklamání.
traveldrive
@rohypnol Tak to je skutočne tragická "výhoda"...
Avatar - praptak
praptak
@rohYpnol Souhlas. 👍
Krum Páč
Totalitní blábol, chatbote. @rohYpnol
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Krásný důkaz toho, jak jsou řeči o dostupných elektomobilech jen lží hujerů. Tohle auto se dá nazývat autem leda v Indii, už ani v té Číně ne...
Avatar - pallas
pallas
@rohYpnol a pritom je v ČR priemerný vek autoparku (osobáky) 16,5 roka..
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@pallas

No a co? Fabia z roku 2000 je proti téhle plechovce zázrak techniky.
Avatar - pallas
pallas
@rohYpnol no to jistě 😁

Aj keď, na auto.cz by určite vyhrala v každej porovnávačke .. aj 20 ročná
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@pallas

A víš proč? Protože Fabia 1 byla fakt extrémně dobře udělané auto. Tím jak precizně byla vyrobená a udělaná, předběhla dobu o několik generací. A dnes už tak kvalitně auto nikdo nevyrobí.
traveldrive
@rohYpnol
Riadne hlúposti pletieš...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@traveldrive

To nejsou žádné hlouposti. To jsou fakta a realita, pokud chápeš skutečný význam toho co píšu.
To neznamená, že Fabia byla prémie, ani to neznamená že byla prémiově spolehlivá, výkonná, vybavená, technicky komplikovaná...
Jde o to, jaké materiály, jak bytelně a jak poctivě to auto bylo udělané. A TOHLE bylo na úrovni prémiových vozů. Koneckonců, Fabie 1 při nezanedbané péči dodnes nemá problém sloužit a není ani omylem na konci životního cyklu.
traveldrive
@rohYpnol Píšeš, že voči Springu je Fabia zázrak techniky. Píšeš, že Fabia bola extrémne dobre urobená. že boli použité prémiové materiály. Ja tvrdím, že píšeš hlúposti a stojím si za tým, lebo neskutočne valíš.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@treveldrive

Ano, tohle tvrdím a je to tak.
traveldrive
@rohYpnol Leda v tvojej popletenej hlave.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@traveldrive

1) nevyvrátil jsi ani slovo, neuvedl jediný argument

2) na toto téma se vyjadřovalo spousta odborníků a zcela potvrzovali moje slova.

3) realita je, že ty auta jezdí, nemají problém s trvanlivostí. A realita je nejlepším měřítkem pravdivosti tvrzení.
traveldrive
@rohYpnol Fabií 1 už bohviekoľko nejazdí. Obvykle nie sú vo zvlášť dobrom stave. Nehnili síce, ale všetko ostatné je mainstreamová klasika so všetkými pozitívami aj negatívami. Dnes je to staré auto rovnako ako všetky konkurenčné. Nepredbehla nič a nikoho. Začínala s podobnou technikou ako konkurencia. Karoséria bola pozinkovaná a dosť tuhá - ale tam končili jej prednosti. Kabína dvakrát priestorná nebola, výhľad cez hrubé A-stĺpiky blbý. Nebola dostatočne odvetraná, akustiku neriešili vôbec - dunela. Priestorovo horšia ako Felicia. Základný motor MPi, potom HTP. Obyčajný mainstream, nič zvláštneho.
DonVito
Ano, porad to neni zadna láce.

Ale zrychleni 0-100 pod 14s je uz prijatelne.
A cena konstantne klesa.
👍

A ne, cenova parita porizovaci ceny zde v A segmentu JESTE nenastala.
Nicmene nezvratny trend zlevnovani EV nevidi jen imbecil...
😀
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito

Nezvratný trend zlevňování je vidět na Y Juniper nebo na Enyaqu...

Y Juniper žádné zlevnění nepřinesl.
Enyaq v základ užádné zlevnění nepřinesl.

Takže opět jen lžeš.
DonVito
Vývoj cen nových vozů Škoda Enyaq
2020: Základní model Enyaq iV 60 byl uveden s cenou přibližně 1 059 900 Kč.​
🤫
2024: Modernizovaná verze Enyaq Tour 50 s baterií 55 kWh začínala na ceně 899 000 Kč. Vyšší verze, jako například Enyaq 85x Clever s pohonem všech kol a baterií 82 kWh, byly nabízeny za 1 464 900 Kč. ​
Škoda Auto a.s.
2025: Aktuální modely Enyaq se pohybují v cenovém rozpětí od 899 000 Kč do 1 644 900 Kč v závislosti na výbavě a kapacitě baterie.

Edit😒br /> Data od AI. Nerucim za ne.
Enyaq za 899.000Kc se mi dohledat nepodarilo.
Avatar - Ozzman
Ozzman
To jsi fakt tak línej, že necháš s rohypnolem diskutovat Ai ? 😁 😁 😁 @DonVito
DonVito
@Ozz
jo
s rohypnolem je to ztrata casu tak jako tak, tak se ji snazim alespon minimalizovat...
akorat, nechci aby mi narknul ze lzi, tak jsem to radsi zkontroloval
😀
Cenikovy Enyaq je od 1.015.000Kc.
Nevim kde AI vzal/a/o 899...
Asi z lonska.

PS Kez by se nekteri naucili pouzivat umelou inteligenci a nahradili svou prirozenou... inteligenci. 😀
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Ozzman

Není tak líný, je tak hloupý a neschopný.
Avatar - Emel
Emel
@rohYpnol ani nemusel, protože tam už ta parita byla dřív.
Enyaq 60 Selection 1.015, Kodiaq Selection 1.5TSI 995t... a ano, oba vozy mají své kompromisy a je věcí priorit, které tě budou omezovat víc.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito


PS Kez by se nekteri naucili pouzivat umelou inteligenci a nahradili svou prirozenou... inteligenci.

Vyjímečně s tebou souhlasím. Jen to platí v prvé řadě pro tebe! Co napíše AI rozhodně není pravdivé, tj. pokud cituješ AI, tak to značí 2 věci😒br />
1) sám jsi neschopný vytvořit danou myšlenku, a potřebuješ AI, a
2) věříš tomu, co napíše AI a zcela postrádáš přirozenou inteligenci.

Čili mě je úplně jedno, co napíše chatGPT. Pro mě je podstatné ja kse věci mají.
Jak BEV zlevňují ukazuje Juniper i Enyaq, žádné zlevňování se nekoná. Naopak když si proložíš trend, tak je zjevné že zlevňování BEV se prakticky zastavilo.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol
opět lhář, zde srovnatelné modely a je vidět zlevňování. Když není zájem o ty základní, není důvod je nabízet.
Škoda Enyaq iV 80 (2021)
Výkon: 150 kW (201 koní)
Pohon: Zadní kola
Baterie: 82 kWh (77 kWh využitelná)
Dojezd (WLTP): až 548 km
Zrychlení (0–100 km/h): 8,6 s
Maximální rychlost: 160 km/h
Cena v ČR (2021): od 1 169 900 Kč
Škoda Enyaq 85 (2025)
Výkon: 210 kW (286 koní)
Pohon: Zadní kola
Baterie: 82 kWh (77 kWh využitelná)
Dojezd (WLTP): až 589 km
Zrychlení (0–100 km/h): 6,7 s
Maximální rychlost: 180 km/h
Cena v ČR (2025): od 1 130 000 Kč
Tesla Model Y v roce 2021
Dostupné varianty: Long Range AWD a Performance
Long Range AWD
Cena: od 1 724 490 Kč
Dojezd (WLTP): 505 km
Zrychlení 0–100 km/h: 5,1 s
Maximální rychlost: 217 km/h
Performance
Cena: od 1 874 490 Kč
Dojezd (WLTP): 480 km
Zrychlení 0–100 km/h: 3,7 s
Maximální rychlost: 241 km/h
V roce 2021 nebyla v nabídce základní verze s pohonem zadních kol.
Tesla Model Y v roce 2025
Dostupné varianty: Standard RWD, Long Range RWD, Long Range AWD, Performance
Standard RWD
Cena: od 1 099 900 Kč
Dojezd (WLTP): 500 km
Zrychlení 0–100 km/h: 5,9 s
Long Range RWD
Cena: od 1 204 900 Kč
Dojezd (WLTP): 622 km
Zrychlení 0–100 km/h: 5,6 s
Long Range AWD
Cena: od 1 299 900 Kč
Dojezd (WLTP): 586 km
Zrychlení 0–100 km/h: 4,8 s
Performance
Cena: od 1 358 900 Kč
Dojezd (WLTP): 514 km
Zrychlení 0–100 km/h: 3,7 s
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mikesus

Mikeši hujeříčku lháři, zase reaguješ úplně mimo to, co jsem napsal.
Napsal jsem, že na Tesle Y a Enyaqu je vidět, že BEV nyní již nijak podstatné nezlevňují, že tempo zlevňování se prakticky zastavilo.

Takže tvoje srovnání s 2021 je krásným důkazem buď toho, jak jsi hloupý, nebo toho jaký jsi lhář.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mikesus

Budeme opakovat, opakování matka moudrosti.

Provedení Enyaq Tour 85 začíná na částce 1 129 000 Kč,

Provedení Selection 85 začíná na 1.130.000 Kč

Ale, co to je, že? On tady opět někdo tak trochu manipuloval s názory a ignoroval zlevnění Enyaqu v červnu 2024, že...
DonVito
ChatGPT

Řekl/a jsi😒br /> jaky je trend ceny elektromobilu?
ChatGPT řekl😒br />
ChatGPT
Odpověď č. 1
Trend cen elektromobilů (EV) se v posledních letech výrazně mění, a to z několika důvodů. Tady je stručné shrnutí aktuálního vývoje😒br />
1. Pokles cen v posledních letech
Levnější modely: Díky větší konkurenci a masové výrobě začaly klesat ceny elektromobilů, zejména u základních modelů. Například Tesla snížila ceny některých modelů i o tisíce eur.

Levnější baterie: Cena baterií, což je nejdražší komponenta EV, dlouhodobě klesá, což tlačí dolů i celkové ceny vozidel.

2. Dotace a pobídky
V mnoha zemích jsou stále k dispozici státní dotace nebo daňové úlevy na nákup EV, což snižuje jejich konečnou cenu pro zákazníky.

3. Růst cen v některých segmentech
U luxusních a vyšších modelů mohou ceny stagnovat nebo i růst, zejména kvůli inflaci a nákladům na vývoj nových technologií.

Některé značky kvůli vysoké poptávce dočasně zdražily.

4. Výhled do budoucna
Střednědobě (do 2030) se očekává další pokles cen, zejména díky levnějším bateriím, větší výrobní kapacitě a silnější konkurenci (např. čínské značky jako BYD).

Dlouhodobě se elektromobily pravděpodobně stanou cenově srovnatelnými nebo levnějšími než spalovací auta, zejména pokud se zohlední náklady na provoz.

Odpověď č. 2
Trend ceny elektromobilů se v posledních letech mění zajímavým směrem😒br />
1. Dlouhodobý tren😜 Pokles cen
Cena baterií, která tvoří největší část ceny elektromobilu, klesá. Za posledních 10 let klesla více než o 80 %.

Hromadná výroba a rozšiřující se nabídka modelů pomáhá snižovat náklady a tím i cenu pro koncového zákazníka.

Noví hráči (např. čínské značky jako BYD nebo MG) přinášejí na trh cenově dostupnější modely.

2. Krátkodobý vývoj (2023–2024)😒br /> Ceny některých elektromobilů klesly – například Tesla několikrát zlevnila své modely, aby zvýšila poptávku.

Inflace a ceny surovin (např. lithium, kobalt) sice v minulých letech ceny baterií krátce zvedly, ale aktuálně se situace opět stabilizuje.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito
Je hodně smutné, když jsi tak duchem chabý, že ani nedokážeš vybrat lepší variantu, protože ti AI neporadila, která z nich je lepší...
Pochop, že hujeříčkovi jako jsi ty žádná AI nikdy nepomůže!

Valstně ano, moje chyba, ty to pochopit nemůžeš 😁 Musela by ti to dokázat vysvětlit AI 😁
Man Ký
@rohYpnol svíčková nikdy nebude stát to co bůček. máš pravdu, máš pravdu, máš pravdu😊
Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol no ona se aspoň AI učí narozdíl od tebe. ty na té nízké úrovni už asi zůstaneš.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mikesus
Je vidět, že vůbec netušíš jak algoritmy AI fungují.

Vědomostní databáze AI zůstává stále stejná a mění se až při aktualizaci verze AI. A to dokonce ne vždy směrem k lepšímu 🤣🤣🤣
Avatar - kruskar
kruskar
Vlastně je to yebka za půl mega, ale když nejste nároční.....
traveldrive
@kruskar Lacné to nie je. Ale môže dávať zmysel.
ericn
@traveldrive Za mě je lepší koupit za 300tis Kč Citigo-e než tuhle kapotovanou rikšu z Číny, ač má emblém Dacie. Když chce člověk malé elektrické auto na dojezd do práce. Dostaneš alespoň lepší auto 😋
traveldrive
@ericn
Nie každý chce jazdenku, a tobôž nie elektrickú. Spring vôbec nie je taká tragédia, ako tu podaktorí podsúvajú. Pochybujem, že v tom vôbec sedeli. Vrátane teba (?).
ericn
@traveldrive Spring jsem si prohlédl, ale ani mě nenapadlo chtít s tím jezdit… Když bych chtěl tahle malé elektro půjdu právě do jetého Citigo a ušetřit nějakou kačku… Ale chápu, že ne každý dá ojetinu…
traveldrive
@ericn Tak to je ten problém. Vyskúšaj a až potom hodnoť. Dovtedy je to len odhad a prípadne predsudky. Netvrdím, že je to nejaký zázrak, ale za tie peniaze, najmä v porovnaní s cenami iných EV, je to fajn ponuka.