Videa
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeMartin Vaculík a Fabia 1.0 MPI za 364.900 Kč: Stačí 93 Nm, nebo je to nebezpečné auto?
71 komentářů
Đawson
1
Ja si myslel že to stačí. Vzal si to na operak. Po roce sem to tuze rád vracel. ( Jezdil sem to ještě v menší F3 ).
traveldrive
2
@Đawson Záleží na použití a na náture vodiča. Pokojnému šoférovi, na cestu do supermarketu, k doktorovi a v nedeľu na futbal stačí. Na čokoľvek viac už stačiť nemusí a logicky asi nebude. Príplatok za silnejší motor nie je veľký, takže by možno stál za zváženie.
rohYpnol
Stačí či nestačí? Toť otázka. Ale úplně špatná.
Otázka která má smysl, protože koho je tenhle základ určen a na co všechno stačí.
Třeba proti Dacii Spring nebo proti Fronteře EV, které tady,hujeříčci vydávají za rodinné dostupné elektromobily, je Fabia 1.0 mpi hotová raketa 🤣🤣🤣
Otázka která má smysl, protože koho je tenhle základ určen a na co všechno stačí.
Třeba proti Dacii Spring nebo proti Fronteře EV, které tady,hujeříčci vydávají za rodinné dostupné elektromobily, je Fabia 1.0 mpi hotová raketa 🤣🤣🤣
@rohYpnol Zase trepeš blbiny. Udrel si sa do hlavy? Oba zmienené EV stratí Fabia MPi z dohľadu za prvým-druhým semaforom. Už nevieš, čo pletieš.
@rohYpnol Fabia na městský provoz úplně stačí ale proti těm Ev to raketa určitě není. Buď soudný
@rohYpnol
takova fabia presne dokazuje, proc je lepsi misto toho vyrabet elektro suv. Fabii 3 s timdle litrem mam ve firme kde nahradila jednickovou. A to auto neni vlastne v nicem lepsi. Hluk v tom je strasnej, interier do posledniho halire, lip nez htp to nejede, lepsi prevodovku to nema, podvozek taky ne. Takze akorat handsfree. Pokud vam to nekdo neda zadarmo je urcite lepsi ojetina nez todle novy. Zadnej vyvoj za generace v tom neni, tendle segment vymira a nahradej ho prave ve vsem lepsi ev
takova fabia presne dokazuje, proc je lepsi misto toho vyrabet elektro suv. Fabii 3 s timdle litrem mam ve firme kde nahradila jednickovou. A to auto neni vlastne v nicem lepsi. Hluk v tom je strasnej, interier do posledniho halire, lip nez htp to nejede, lepsi prevodovku to nema, podvozek taky ne. Takze akorat handsfree. Pokud vam to nekdo neda zadarmo je urcite lepsi ojetina nez todle novy. Zadnej vyvoj za generace v tom neni, tendle segment vymira a nahradej ho prave ve vsem lepsi ev
@kesumb tuhle myšlenku jsem nějak nechytl.
Fabia MPI je jasná budgetová volba do města. Pokud s tím potřebuješ pravidelně jezdit někam dál, no tak 1.0TSI je za minimální příplatek a dynamika je s HTP nesrovnatelná (a i ta převodovka byla lepší... u F4 už je to jedno). Výbava, kterou dneska dostaneš za těch 370, by v době Fabie 1 stála 600+.
Elektro SUV je cenou úplně jinde.
Fabia MPI je jasná budgetová volba do města. Pokud s tím potřebuješ pravidelně jezdit někam dál, no tak 1.0TSI je za minimální příplatek a dynamika je s HTP nesrovnatelná (a i ta převodovka byla lepší... u F4 už je to jedno). Výbava, kterou dneska dostaneš za těch 370, by v době Fabie 1 stála 600+.
Elektro SUV je cenou úplně jinde.
@Emel
aha, ja se spatne vyjadril, omlouvam se. Mel sem na mysli: Pro VYROBCE je lepsi vyrabet ev suv za 1-2 mil nez se snazit o zazrak za nejnizsi naklady. V ty fabii neni proste nic, je to do koruny a TSI resi jenom vykon
aha, ja se spatne vyjadril, omlouvam se. Mel sem na mysli: Pro VYROBCE je lepsi vyrabet ev suv za 1-2 mil nez se snazit o zazrak za nejnizsi naklady. V ty fabii neni proste nic, je to do koruny a TSI resi jenom vykon
@kesumb jestli tě dobře chápu s tím, že ve Fabii není nic... tak s tím nesouhlasím. Za mě je dneska Fabka (ale třeba i Sandero) celkem dospělý auto a v klidu zastane to, co dříve zastal kompakt.
Když se dneska podívám na tu 130 let edici, tak je to i velmi důstojně vybavené... za 400 máš auto s metalízou, kamerou, klimou, vyhřívanýma sedačkama a 70kW TSI...
Když se dneska podívám na tu 130 let edici, tak je to i velmi důstojně vybavené... za 400 máš auto s metalízou, kamerou, klimou, vyhřívanýma sedačkama a 70kW TSI...
Emel
Jako... no dobře, tak já na ten clickbait skočím 😄
Pokud si tady říkáme, že ten litr vcelku stačí, pak i 47kW HTP jako taková ta běžná motorizace jedničkové Fabie v té době musela stačit bohatě... a všechny 1.4 byly závoďáky.
(2.0MPI a RS byly okrajovky, ty nechme stranou... )
Pokud si tady říkáme, že ten litr vcelku stačí, pak i 47kW HTP jako taková ta běžná motorizace jedničkové Fabie v té době musela stačit bohatě... a všechny 1.4 byly závoďáky.
(2.0MPI a RS byly okrajovky, ty nechme stranou... )
@Emel
Jenže to není o těch 47 kW, ale to je nyní o těch 93 Nm... Zatímco HTP měly nějakých 103 Nm a prévě proto že měli dost Nm na svůj objem se s nimi jezdilo v rámci třídy dobře.
Jenže to není o těch 47 kW, ale to je nyní o těch 93 Nm... Zatímco HTP měly nějakých 103 Nm a prévě proto že měli dost Nm na svůj objem se s nimi jezdilo v rámci třídy dobře.
@rohYpnol no však to píšu 😊 - video začíná tím že fabie 1 byly podmotorované, ale přitom v nabídce byly slušně motory a i ten "lepší základ" byl ok.
@traveldrive můj oblíbený srovnávač hlásí 87kg. Nová má zase lepší aerodynamiku...
Problém tehdy byl, že po skončení Felicie combi hledal český národ nové rodinné auto a vzhledem k finanční situaci to poměrně často byla Fabia Combi HTP. A v téhle roli, plně naložená, třeba ještě s kolama na střeše...
Problém tehdy byl, že po skončení Felicie combi hledal český národ nové rodinné auto a vzhledem k finanční situaci to poměrně často byla Fabia Combi HTP. A v téhle roli, plně naložená, třeba ještě s kolama na střeše...
@Emel
HTP nebol žiadny zázrak, hlavne kým vychytali všetky jeho muchy, ale nakoniec sa z toho vykľul vcelku akceptovateľný pohon. Lenže v tej dobe boli aj nároky na auto iné, dnes ak to nedá stovku pod 10 sekúnd, je to pre mnohých nepoužiteľné...
Lepšia aerodynamika je fajn, vyššia váha nepoteší, hlavne v kombinácii s nižším krútiacim momentom to bude odspodu asi dosť lenivé, ak viac nepritlačíš plyn. O maximálku ani spotrebu sa nebojím, tieto autá si kupujú ľudia, ktorí nemajú veľké nároky a často zďaleka ani skromnú ponuku motora úplne nevyužijú.
HTP nebol žiadny zázrak, hlavne kým vychytali všetky jeho muchy, ale nakoniec sa z toho vykľul vcelku akceptovateľný pohon. Lenže v tej dobe boli aj nároky na auto iné, dnes ak to nedá stovku pod 10 sekúnd, je to pre mnohých nepoužiteľné...
Lepšia aerodynamika je fajn, vyššia váha nepoteší, hlavne v kombinácii s nižším krútiacim momentom to bude odspodu asi dosť lenivé, ak viac nepritlačíš plyn. O maximálku ani spotrebu sa nebojím, tieto autá si kupujú ľudia, ktorí nemajú veľké nároky a často zďaleka ani skromnú ponuku motora úplne nevyužijú.
_Teddy_
93Nm by mohlo stacit, ale vykon 59kW nie. Okrem toho, cenovy rozdiel medzi 1.0mpi/59kW a 1.0tsi/70kW je u tej akcnej verzie "130" len ~30 tisic Kc, takze o tom slabuckom motore nema zmysel ani uvazovat. Staci si vsimnut rozdiel v dynamike: zrychlenie z 0-100km/h pri 1.0mpi/59kW je 15.7s, s motorom 1.0tsi/70kw iba 10.7s...
@_Teddy_
Při posledních faceliftech prodělal změnu pouze TSI 85kW.
Takže si můžeš opět připlatit 20 000.
Při posledních faceliftech prodělal změnu pouze TSI 85kW.
Takže si můžeš opět připlatit 20 000.
@_Teddy_ Čo myslíš, ako dlho trvá radu vozidiel v meste zrýchlenie na 50 km/h zo semaforu? A auto podľa teba ťahá výkon, či krútiaci moment? Najprv si usporiadaj pojmy a dojmy, vyhneš sa omylom.
@_Teddy_ Ano, ten příplatek 30 tis. se jistě vyplatí, ale ne všem. Kdo jezdí převážně po městě a občas se v klidu potřebuje dostat po okreskách do sousedního města či na hřbitov, tak nepotřebuje ani 70 kw, ani přímý vstřik a hromadící se karbon při tomto jízdním režimu. 1,0 TSI potřebuje pravidelně delší trasy (min. 15 - 20 km) a pravidelně vyšší zátěž, aby fungoval bezproblémově. Důchodcovi či ženě dusící motor pod 2 tis. otáček je úplně na prd, naopak budou mít zbytečně vyšší servisní náklady.
rohYpnol
Tohle auto mě taky velmi zajímá a svým způsobem imponuje.
Přesto, nebo právě proto, bych měl pár dotazů.
1) Otázku bych zcela otočil. Tenhle 1.0 MPI má vzhledem k nepřímému vstřiku předpoklad dobré životnosti horní části motoru. Ale co 1.0 TSI? Jak velký problém je právě městský provoz? Moc se o tom nemluví, a každý mudrolín vykládá, jak jsou dnešní TSI i v režimu krátkých jízd bezproblémové...
2) Je správná informace, že tohle už má převodovku DQ 200 a nemá to mizernou DQ 180 co měla Fabia 3 a Citigo s 1,0 MPI?
3) Opravdu bude v krátkých jízdách zvlíšť v zimě, platit předpoklad dlouhodobé životnsoti? Já se dost obávám toho, že jelikož tenhle motor neohřívá rovnoměrně, tak prostě znovu přijdou do kurzu problémy s praskajícím blokem nebo písty nebo jinými díly. Protože už jen z principu prostě kov má nějakou tepelnou roztažnost a pokud jednu část ohřívám jinak než druhou, tak to podle mě z dlouhodobého hlediska a v ziních podmínkách nemůže dopadnout dobře.
Přesto, nebo právě proto, bych měl pár dotazů.
1) Otázku bych zcela otočil. Tenhle 1.0 MPI má vzhledem k nepřímému vstřiku předpoklad dobré životnosti horní části motoru. Ale co 1.0 TSI? Jak velký problém je právě městský provoz? Moc se o tom nemluví, a každý mudrolín vykládá, jak jsou dnešní TSI i v režimu krátkých jízd bezproblémové...
2) Je správná informace, že tohle už má převodovku DQ 200 a nemá to mizernou DQ 180 co měla Fabia 3 a Citigo s 1,0 MPI?
3) Opravdu bude v krátkých jízdách zvlíšť v zimě, platit předpoklad dlouhodobé životnsoti? Já se dost obávám toho, že jelikož tenhle motor neohřívá rovnoměrně, tak prostě znovu přijdou do kurzu problémy s praskajícím blokem nebo písty nebo jinými díly. Protože už jen z principu prostě kov má nějakou tepelnou roztažnost a pokud jednu část ohřívám jinak než druhou, tak to podle mě z dlouhodobého hlediska a v ziních podmínkách nemůže dopadnout dobře.
@rohYpnol
Ja to klidně na něco odpovím.
1. V bývalé firmě měla rekord fabia 2 s 380tis. Km. Už měla nižší tlaky, všechny fabky tsi nad 250k už meli pod 8 barů. Ale vím, že dekarbonizace by výkony zase vrátila. Už sem to komentoval na fb pod Vaculikem. U nás jezdí citigo co má teď už 730 tis. Km. S 1.0 mpi a mq100.
2. Dq 200 ma tsi od začátku. Misto mq100 manuálu co melo i citigo se u F4 přešlo na MQ200 jako u TSI.
3. S městem to nemá problém. Ale rychleji karbonuje. Do města rozhodně lepší mpi.
Ja to klidně na něco odpovím.
1. V bývalé firmě měla rekord fabia 2 s 380tis. Km. Už měla nižší tlaky, všechny fabky tsi nad 250k už meli pod 8 barů. Ale vím, že dekarbonizace by výkony zase vrátila. Už sem to komentoval na fb pod Vaculikem. U nás jezdí citigo co má teď už 730 tis. Km. S 1.0 mpi a mq100.
2. Dq 200 ma tsi od začátku. Misto mq100 manuálu co melo i citigo se u F4 přešlo na MQ200 jako u TSI.
3. S městem to nemá problém. Ale rychleji karbonuje. Do města rozhodně lepší mpi.
@Đawson jo, to je přesně ono... pokud to má být auto na krátký trasy, tak tě horizont 200tkm+ možná tolik netrápí.
@rohYpnol
Mám Fabii IV 1,0 TSI 81 kW, zpátečka nemá synchronizaci takže občas se mi ozvou zuby při zařazení zpátečky. Prý mám vždycky počkat, takže sešlápnu spojku, nastartuju, vyřadit a teprve potom zařadit opět zpátečku abych se tomu vyhnul. Zajímavé že to občas dělalo až po ujetých 3000 km. Jedničková Fabie tento problém neměla.
Mám Fabii IV 1,0 TSI 81 kW, zpátečka nemá synchronizaci takže občas se mi ozvou zuby při zařazení zpátečky. Prý mám vždycky počkat, takže sešlápnu spojku, nastartuju, vyřadit a teprve potom zařadit opět zpátečku abych se tomu vyhnul. Zajímavé že to občas dělalo až po ujetých 3000 km. Jedničková Fabie tento problém neměla.
xxc
Nestaci, tie auta su nebezpecne, nevedia sa bezpecne napojit na cestu a su nebezpecne pre svoje okolie. Aj ked psychopati v tom jazdiaci si mozno myslia, ze to staci 😄 Mozno im.
@xxc Nebezpečný okoliu je len blbec za volantom. Človek, ktorý vie jazdiť, zvládne bežné úkony aj so slabým autom.
@traveldrive
Řek bych, že spíš jsou okolí nebezpeční ti, co si autem honí ego, jezdí jako paka a předjíždění, kde nemají. Daleko důležitější, než o kolik auto překročí povolenou rychlost a jaký má odpich, je to, co z neho vypouští ten blb za sajrajty
Řek bych, že spíš jsou okolí nebezpeční ti, co si autem honí ego, jezdí jako paka a předjíždění, kde nemají. Daleko důležitější, než o kolik auto překročí povolenou rychlost a jaký má odpich, je to, co z neho vypouští ten blb za sajrajty
Na poskakování po městě, kdy max. rychlost nepřesáhne 80kmh...většinou jsi na 2-4 rychlostním stupni...stačí i tento motor s 93Nm.
Měl jsem k tomuto účelu Kiu Rio se 122Nm. Šikovný motor.
Měl jsem k tomuto účelu Kiu Rio se 122Nm. Šikovný motor.
@xxc to je auto do města ne na dálnici a na okresni silnice.To že ty máš slabé reakce a musíš to kompenzovat silným motorem je tvůj problém, hlavně ten problém je v tvé hlavě. Kdyby jsi to náhodou nepochopil jsi vůl
@Sevca1
To sem opravdu nepatří.
To sem opravdu nepatří.
@Jenik3 Už je s tím trapný, pořád dokola jak jsou slabý auta nebezpečný při připojování a td. Zajímalo by mne proč nejsou dennodenně havárie dle jeho logiky. Jak se připojuje kamion jehož váha když je naložený je 40 tun. Proti tomu je tato fabie stíhačka. Promiň ale je to vůl
@Sevca1 Presne o takychto psychopatoch pisem vyssie, co si myslia, ze oni su super a ostatni su voli 😄 Proste fyzika nepusti a havarie su kazdy den. Denne ludia chaosia pri pripajani, uhybaju vlavo, lebo psychopat chce vyjst a nema ako.
@xxc Prosím tě meleš blbosti to je o ridičich. Zajímavé že neslyším jak se stane spoustu nehod každý den když se připojují kamiony co? Dále kdyby měla auta rozestupy a nebyla nalepená na sebe tak se krásně připojí ne. Jinak inteligente statsticky většina nehod není při připojování a hodně v nehodách figurují fabie nebo silnější vozy, co? Běž spát, jsi unavený 😁 meleš blbosti , více času ti věnovat nebudu 😁 je to ztráta
@xxc Všetci sú psychopati, len ty si lietadlo. Som rád, že si z východu, aspoň ťa na ceste nestretnem. O jedno rizikové jelito menej.
@Sevca1 Kamion clovek vidi a vie predpokladat, ze sa to nepripoji. Aj pri kamione si s normalnym autom vie clovek vybrat, kde sa napolohuje a vytvori mu priestor, aby vysiel, s tymto motorom nema sancu, moze akurat tak brzdit. Nieco som so slabymi autami najazdil, mne netreba vysvetlovat, ako to funguje. Pri nebezpecnej situacii nemusi byt nutne nehoda, staci, ze auto musi ist na brzdy a uz je to nepriatelne pre sofera a zivotne prostredie.
3_diamanty
Pamatam ako som este jazdil feliciou 1,3 mpi 50kw 106Nm... a ono to aj celkom pekne islo ked sa s tym autom clovek uz zzil ( a hlavne ked s tym clovek jazdil sam 😄 ) .... lenze to auto malo nejakych len 900 kg a max kroutak 106 Nm v idealnych otackach 2600ot/min... nova fabia je ale uz o dost tazsia a ma este aj mensi kroutak ... normalne by som si ju rad vyskusal ako to (ne)slape ale predpokladam ze aj ta pomala felda bude voci nej nadalej zivsia a rychlejsia... ono felda skutocne nesla vobec spatne
@3_diamanty
Felda 1.3 MPI jezdila pěkně, pro takové to pohodové ježdění měla dobrý průběh výkonu.
Felda 1.3 MPI jezdila pěkně, pro takové to pohodové ježdění měla dobrý průběh výkonu.
@Tycoon
Ja som mal na nej aj sirsie 14tky... takze som jej to trosku este aj stazil ale ten stary zlaty ohv motor mal fakt genialny priebeh vykonu.... neviem uz presne v akom rozsahu ale v istom rozmedzi otacok kroutak nepada pod 100Nm... tusim uz od 2000 ot ma 100Nm... navyse ma 4 poctive valce... ten motor bol pre feldu v podstate ideal...
to uz taka 37 kw fabia 1 junior musela byt iny level... alebo 44kw octavia 1.... zrejme az pri nich clovek uz musel fakt pocitit ze to neslape.... no normalne by som si to 1.0mpi v novej fabii skusil ( len zo zvedavosti ) ... a hned by som vedel porovnat s feldou... jasna volba pre fabiu je vsak tsi motor... aj v mojom malom pole je to ideal.... a akokolvek mam ten feldacky mpi rad tak to tsi je uplne ina liga... dnes by som uz ziadne nepruzne male atmo nechcel.... nakoniec ved uz ani moc nie su( chvalabohu ) ...
Ja som mal na nej aj sirsie 14tky... takze som jej to trosku este aj stazil ale ten stary zlaty ohv motor mal fakt genialny priebeh vykonu.... neviem uz presne v akom rozsahu ale v istom rozmedzi otacok kroutak nepada pod 100Nm... tusim uz od 2000 ot ma 100Nm... navyse ma 4 poctive valce... ten motor bol pre feldu v podstate ideal...
to uz taka 37 kw fabia 1 junior musela byt iny level... alebo 44kw octavia 1.... zrejme az pri nich clovek uz musel fakt pocitit ze to neslape.... no normalne by som si to 1.0mpi v novej fabii skusil ( len zo zvedavosti ) ... a hned by som vedel porovnat s feldou... jasna volba pre fabiu je vsak tsi motor... aj v mojom malom pole je to ideal.... a akokolvek mam ten feldacky mpi rad tak to tsi je uplne ina liga... dnes by som uz ziadne nepruzne male atmo nechcel.... nakoniec ved uz ani moc nie su( chvalabohu ) ...
@3_diamanty
Dle tabulkových hodnot v test acz z roku 2022 dosáhne F4 179kmh. To je docela dost, pokud se nejednalo o překlep.
To Felda nedala ani s 1.6
Dle tabulkových hodnot v test acz z roku 2022 dosáhne F4 179kmh. To je docela dost, pokud se nejednalo o překlep.
To Felda nedala ani s 1.6
@Jenik3 právě, že 1,6 to vytáhne, sice ji to od néjakých 155km/h trvá, ale na 180 se zvládne dostat, stejně tak 1,3MPi natáhne špatně, mám takových aut víc a za Fabii bych v životě neměnil
Avantime
Mal som Fabiu s týmto motorom požičanú v Poľsku a zozačiatku to bolo príjemné prekvapenie, kým nedošlo na predbiehanie alebo na pripájanie sa na diaľnicu. Chápem, že to je o zvyku a majiteľ takejto motorizácie vie čo si môže dovoliť, ale mne teda trochu lepilo. Niekde na dovolenkovom ostrove v požičovni ok, ale nie tam, kde sa aj rýchlo jazdí a je hustejšia premávka. Tam mi takéto auto príde v požičovni nebezpečné. Áno, kedysi to bol normálny výkon, ale dnes sme zvyknutí na dynamickejšiu premávku.
Zároveň ale súhlasím, že na nejaké jazdenie po meste a na krátke vzdialenosti to MPI vo Fabii úplne stačí a asi je aj dobré keď pri takom používaní nie je turbo a priamy vstrek. Taký dôchodcovský motor. 😊
Zároveň ale súhlasím, že na nejaké jazdenie po meste a na krátke vzdialenosti to MPI vo Fabii úplne stačí a asi je aj dobré keď pri takom používaní nie je turbo a priamy vstrek. Taký dôchodcovský motor. 😊
@Avantime Ano přesně jsi to vystihl, vím o čem mluvím občas sedím v dědova Fiat Seicento, má úctyhodných 27 kW😁
@Avantime Asi tak. Môže vyhovovať a nemusí. Niečo také si možno na dôchodok kúpim (ak ešte niečo ako benzín bude existovať) 😄 V BA sa na diaľnicu beztak väčšina áut pripája max. šesťdesiatkou, a až potom im docvakne, že sú na diaľnici a zrýchlia na 80...
johny555
No, záleží na zpřevodování. Pokud by se úplně vykašlali na dálnici a zpřevodovali to auto hodně "nakrátko", tak teoreticky ve městě a na okreskák v jednom při vypnuté klimě to může být relativně i svižné auto.
Nicméně, dát za auto 365t, které prakticky nejede mi přijde blbost. I důchodci, který bych chtěl přejít ze staré Fábie bych stejně doporučil oturbenou verzi litru (ideálně 85kW verzi). Za 400t dostane plnohodnotné auto a to turbo ocení v každém kopci. Obzvláště jestli ten řidič nerad řadí.
A pokud bude mít nájezd třeba 10t km ročně a bude po roce měnit olej, tak jsem přesvědčen, že 15 let s ním nebude mít žádné větší problémy.
Nicméně, dát za auto 365t, které prakticky nejede mi přijde blbost. I důchodci, který bych chtěl přejít ze staré Fábie bych stejně doporučil oturbenou verzi litru (ideálně 85kW verzi). Za 400t dostane plnohodnotné auto a to turbo ocení v každém kopci. Obzvláště jestli ten řidič nerad řadí.
A pokud bude mít nájezd třeba 10t km ročně a bude po roce měnit olej, tak jsem přesvědčen, že 15 let s ním nebude mít žádné větší problémy.
@johny555 Auto za 365 tisíc nie je v dnešnej dobe blbosť, lacnejšie už dostaneš len Sandero. Niekomu pohoda s atmosférou proste vyhovuje a niekto možno nerád Daciu. Chceš-nechceš, Škoda je v týchto končinách stále pojem.
@johny555 Neradi řadí zejména řidiči TDI, ostatní ví a umí řadit, respektive z toho nemají trauma. Pokud někdo jezdí jen po městě či kolem komína (nákup, škola, doktor, hřbitov - jízdy do 15 km), tak 1,0 mpi je spolehlivá jistota a nejlevnější volba i na servis. TSI je třeba pravidelně zahřát (olej přes 80°C) a pravidelně mu dát zátěž (pokud někdo celý týden jezdí krátké trasy do 15 km, pak je třeba o víkendu alespoň 5 minut mu dát napít, aby se olej přehoupl přes 90 °C). Ano, zkrácený interval výměny oleje je pro tento režim vhodný (10 tis./1 rok), ale nezachrání vše. Rozhodně doporučuji držet otáčky mezi 2 - 3 tis. a občas to protáhnout (min. 20 km, olej min. 90°C).
MOJEJMENO
Pro lidi, kteří hledají vůz podobné kategorie dává mnohonásobně větší smysl koupě nepřímovstřikového Sandera 1.0TCE LPG. Nevidím jeden jediný podstatný důvod, proč dát přednost této Fabii před Dacií.
@MOJEJMENO Nové auto je i o emocích, prostě se vám musí líbit. Někdo si potrpí na značku, někdo na hezkou barvu, jiný na pěkný interiér, pohodlné sedačky, výhled z vozu atd. Zdaleka to není jen o penězích. Ale Sandero LPG dává velký smysl, na provoz velmi levný.
@MOJEJMENO
Těch důvodů je nespočet a naopak tohle srovnání ukazuje, že Dacia už není co bývala a moc smysl nedává.
Fabia není lowcost ani lowend na rozdíl od Dacie. Přitom cenový rozdíl je minimální a dokonce stejně vybavená možná bude Fabia i levnější. Jasně, Dacia má tu tovární LPG... otázkou ale nakolik to bude spíš problém, ohlasy jejich LPG nejsou zcela jednoznačné. Spousta majitelů Dacií si stěžuje na různé cukání, škubání atp.
Těch důvodů je nespočet a naopak tohle srovnání ukazuje, že Dacia už není co bývala a moc smysl nedává.
Fabia není lowcost ani lowend na rozdíl od Dacie. Přitom cenový rozdíl je minimální a dokonce stejně vybavená možná bude Fabia i levnější. Jasně, Dacia má tu tovární LPG... otázkou ale nakolik to bude spíš problém, ohlasy jejich LPG nejsou zcela jednoznačné. Spousta majitelů Dacií si stěžuje na různé cukání, škubání atp.
@rohYpnol
Znovu opakuji: Pro lidi, kteří hledají vůz podobné nenáročné kategorie platí trochu jiná kritéria než posuzování úrovně luxusu a prémiovosti. Navíc, krom toho veskrze bezproblémového LPG to oproti Fabii MPI i výrazně lépe jede a úspora na palivu též není zanedbatelná.
Zmiňovaný problém u LPG je stejný jako u benzinu a nafty. Záleží hodně na kvalitě a poměru butan-propan (-42 x -0,5°C)
Každopádně, tchán po více jak 50tkm nemá jedinou připomínku ohledně jakýchkoliv problémů....
Znovu opakuji: Pro lidi, kteří hledají vůz podobné nenáročné kategorie platí trochu jiná kritéria než posuzování úrovně luxusu a prémiovosti. Navíc, krom toho veskrze bezproblémového LPG to oproti Fabii MPI i výrazně lépe jede a úspora na palivu též není zanedbatelná.
Zmiňovaný problém u LPG je stejný jako u benzinu a nafty. Záleží hodně na kvalitě a poměru butan-propan (-42 x -0,5°C)
Každopádně, tchán po více jak 50tkm nemá jedinou připomínku ohledně jakýchkoliv problémů....
Man Ký
Stačí sedmimetrový bazén? Ne, pokud má hloubku dvacet centimetrů. Ten titulek je vážně dementní.
rohYpnol
Takže
Fabia 1.0 mpi
0-100 15.5s
Vmax 179
Dacia Spring 48 kW
0-100 13.7s
Vmax 125
Dacia Spring 33 kW
0-100 19,1s
Vmax 110
Jak říkám, Fabia 1.0 mpi je ve srovnání s EV zázrakem Dacia Spring hotová raketa 🤣🤣🤣
Fabia 1.0 mpi
0-100 15.5s
Vmax 179
Dacia Spring 48 kW
0-100 13.7s
Vmax 125
Dacia Spring 33 kW
0-100 19,1s
Vmax 110
Jak říkám, Fabia 1.0 mpi je ve srovnání s EV zázrakem Dacia Spring hotová raketa 🤣🤣🤣
Karel Štolař
To jako vážně tohle chválite? Vždyť to auto aby trochu za něco stalo, zaplatíte 430 tisíc. To auto jak je u ve videu ukázáno prostě nejede. Nejede. Za tu cenu už máme I30 DPI. Nic víc netřeba psát.
@Karel Štolař Za tu cenu I30 DPI rozhodně nemáte. I úplný základ s menší výbavou stojí více.
Tycoon
Kdo umí řídit, tak mu to stačit bude a pojede bezpečně.
Na druhou stranu, v roce 2025 asi málokdo chce, aby neustále sledoval rychloměr a otáčkoměr, cestu a provoz před sebou, a pak na základě neustálého přísunu těchto informací přemýšlel o tom, zda má zařazený správný převod a jaký převod má zařadit za 50 či 200 m.
Já bych takové auto nedoporučil nikomu. Pokud někdo chce levné a nenáročné přibližovalo, je z mého pohledu lepší volbou Dacia Sandero.
Na druhou stranu, v roce 2025 asi málokdo chce, aby neustále sledoval rychloměr a otáčkoměr, cestu a provoz před sebou, a pak na základě neustálého přísunu těchto informací přemýšlel o tom, zda má zařazený správný převod a jaký převod má zařadit za 50 či 200 m.
Já bych takové auto nedoporučil nikomu. Pokud někdo chce levné a nenáročné přibližovalo, je z mého pohledu lepší volbou Dacia Sandero.
@Tycoon
Proč Sandero?!?
Při srovnatelné výbavě je cena stejná jako u Fabie!!!
Ok, kdo se obejde bez klimy a dalších dnes základních prvků, tak může jít cenově níž.
Ale motor? 90 TCe je podle mě s turbem, atmosféru už pohřbili. Takže ano, určitě je dynamicky lepší Sandero, navíc stále má nepřímý vstřik. Ale je to celkově o dost horší auto než Fabia.
Fabia 1,0 mpi pri důchodce, nenáročné motoristy a do města ideál. Škoda že Fabia nemá to co Sandero, tj. nepřímý vstřik + turbo.
Proč Sandero?!?
Při srovnatelné výbavě je cena stejná jako u Fabie!!!
Ok, kdo se obejde bez klimy a dalších dnes základních prvků, tak může jít cenově níž.
Ale motor? 90 TCe je podle mě s turbem, atmosféru už pohřbili. Takže ano, určitě je dynamicky lepší Sandero, navíc stále má nepřímý vstřik. Ale je to celkově o dost horší auto než Fabia.
Fabia 1,0 mpi pri důchodce, nenáročné motoristy a do města ideál. Škoda že Fabia nemá to co Sandero, tj. nepřímý vstřik + turbo.
@rohYpnol
Ano. Za stejnou cenu jako u Fabie má Sandero 90 TCe. Turbo s nepřímým vstříkem, bez příplatku i verze LPG. Nenáročné jako Fabia, ale narozdíl od ní to normálně vyjede kopec. Zbytek auta sice horší, ale v motoru lepší minimálně o jednu třídu.
BTW Důchodci si dnes kupují skoro výhradně SUV. V nových Fabiích vidívám lidi středního věku a poměrně často i mladší ženy.
Ano. Za stejnou cenu jako u Fabie má Sandero 90 TCe. Turbo s nepřímým vstříkem, bez příplatku i verze LPG. Nenáročné jako Fabia, ale narozdíl od ní to normálně vyjede kopec. Zbytek auta sice horší, ale v motoru lepší minimálně o jednu třídu.
BTW Důchodci si dnes kupují skoro výhradně SUV. V nových Fabiích vidívám lidi středního věku a poměrně často i mladší ženy.
Michal Pištínek
Tak to že motor netopí do kabiny dokud není voda na 80°C v malém okruhu tak to by mě upřímně mrdlo, poslal bych to ze skály.
lister88
chybějící dojezdy oken jsou dneska běžné zlo 😐 přitom třeba i ta první fabia je měla snad vždy když měla okna v el. není třeba 4 polohy na spínač... stačí nahoru a dolů jako tehdy, a kdyz chci zastavit sjizdeni nebo zvedani, opět na něj ťuknu... ale to bych chtěl moc, aby měla každá auta dojezdy 😞 a na všech oknech, co maji elektriku
adam.bayer.90
Ten klíček do té přihrádky pasuje a není náhoda, že tam nezapadne celý (jak by ho pak člověk vyndal??). Zúženou částí zapadne dolů, nijak se tam nehýbe a jde snadno vytáhnout - řekl bych Simply Clever.