Testy

Zpět na článek

TEST Mazda CX-30 2.5 e-Skyactiv-G – Velký motor v malém autě

36 komentářů

Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Ten motor znám moc dobře a v takhle malém autě musí fungovat velice dobře. Ono nejde o absolutní hodnoty, ale v běžném provozu to bude fungovat moc dobře. Já bych si to čipnul pro případ potřeby dynamiky a motor otevřel až do šesti tisíc. Když neroste výkon, klesá krouťák a auto vadne.
Avatar - iudex
iudex
@KANKUNEN
Si v zlom roku, v r. 2025 je čiptuning motoru fakticky vylúčený.
Avatar - lamal
lamal
@iudex
Medzi pamatnikmi ide furt chipovanie, TSI, TDI svaty gral chipovania, ani atmosferam sa to nevyhne 😁
Podladena varianta ma urcite mensie ventily a ine vačky nez varianta z M6 s 200k, chip by tu podla mna nic moc neriesil iba to sprznil... ziaden "laik" to nenaladi lepsie nez vyrobca.
traveldrive
„...tam má japonský crossover docela malou obrazovku s úhlopříčkou 10,25“, který v docela masivní horní části palubní desky docela zapadá.“

Treba uznať, docela kvalitná štylistika docela profesionálneho docela novinára...
Krum Páč
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Sevca1
@Krum Páč ty máš opravdu velkej mindrak z něj co? Nějaký Slovák ti obšťastnil ženu? 😁
Avatar - iudex
iudex
@traveldrive
Jj, trošku slabá slovná oná, zásoba. Synomymá asi v redakcii nepoznajú.
traveldrive
@iudex
Aspoň sa trošku zasmejeme, ten tragéd nad tebou je skôr k plaču.
vecernicek2
Hmm, dobrý, takže po vzoru Subaru: uděláme motor 2.5, ale pojede jako 1.6 a žrát bude jako 3.5.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
@vecernicek2 To je divné, 9 je na ten motor nesmysl.
Harry.24
@KANKUNEN autor píše, že jezdil v lednu víceméně jen po městě (předpokládám v Praze). Jakou spotřebu by mělo jakékoliv auto v zimě při poskakování v koloně a denní trase například 2x 10 km? Za mě tedy test o ničem, jen se bude všude říkat, že Mazda jezdí za 9. 🤷‍♂️
lukas13
@Harry.24

Přesně 👍

Jako toto už je do nebe volající - autorovou obživou je testování aut a on se přizná, že je vlastně netestuje...

Sakra, pokud mám na test zapůjčené auto, tak s ním alespoň jednou vyrazím na nějakou referenční trasu!

Tohle je úpadek motoristické novinařiny.

Být importér Mazdy, už jim nic nepůjčím...
Avatar - iudex
iudex
@vecernicek2
Neviem, kde je chyba, či v Mazde, alebo u redaktora. V našej bývalej Mazde 6 s 2,5-litrom (väčšie auto, naviac motor s podstatne vyšším výkonom 143 kW a bez akejkoľvek hybridizácie) bola dlhodobá priemerka 7,3 l.
9 litrov je úplne mimo.
Avatar - Ringhofer
Ringhofer
@iudex Mám stejnou zkušenost (7,4 l/100)
traveldrive
@iudex
No však ekológia, no... Mazda 6 mala nejakých 1360 kg, toto má možno 150 kg viac. K tomu väčšia výška, iné prevody, pridusenému motoru musíš viac šlapať na krk aby šiel, tým pádom cez valce preženies viac benzínu.
Edit: Alebo, ako píše doktorbartollo nižšie, proste ťažká novinárska noha, aj to môže byť.
Avatar - praptak
praptak
@iudex To bude ono, v zásadě jiný motor a jiný řidič. 🙂
kesumb
@iudex
presne s tou jsem jezdi v automatu za 9, jelo to hur nez zakladni dizl v rodinnym mpv, porad to hrabalo predkem a jeste z toho nebylo videt. Nad 100 se to kupodivu i pohlo, ale zas v tom byl hluk. Zlatej superb a to rikam fakt nerad
Avatar - iudex
iudex
@kesumb
Tak jazdíš s tehlou na podlahe, inú možnosť nevidím. Dostať totiž tento motor na 9 litrov v priemere sa snáď ani nedá, to po 4 ročnej skúsenosti môžem povedať s plnou vážnosťou.
A pre ilustráciu z iného testu Ma3 s týmto motorom😒br /> "Kombinovaná spotreba sa po týždni a vyše tisícke najazdených kilometrov zastavila na 7,3 litroch/ 100km. A podotýkam, že bola úplne „surová“, keďže som ju na test preberal so 450km na odometri. Takže kto má ľahkú nohu (a pokojne môže byť aj kráľom ľavého pruhu na diaľnici), s prehľadom sa dostane aj na hranicu 6 litrov/ 100km."
doktorbartollo
@vecernicek2 Od februara 2025 to auto mam a take spotreby som nikdy nemal. Priemer za 8500km mam 6,2 litra. A ide naozaj paradne!!! Najviac ma bavi, ked na 3 stupni automatu zrychluje konstantne az do maxima otacok a nepreradi. Autor testu je asi oturbeny labuznik...
Avatar - xxc
xxc
@doktorbartollo mozno na to treba viac slapnut a spotreba bude este lepsia
houmer56
@vecernicek2
Akorát,že ta spotřeba je totální nesmysl. Na fóru MazdaKlanu s tím motorem jezdí cx-30 mezi 6-7l. Ten samý motor v M 3 jezdí kolem 6l. Nepodladěnou verzi mám v cx-5 s automatem a dlouhodobě mám 7.6l ve větším a těžším autě. Těch 9l je absolutně mimo.
Othello
Jsem trochu zmatený, autor zmiňuje mild-hybridní pohon který pomáhá vykrýt slabší pásmo spalováku v nízkých otáčkách. Ale o parametrech toho pohonu nebo přítomnosti akumulátoru není ani zmínka, a elektromotor tají i tabulka technických dat. Nebo to jezdí na setrvačník ?
Avatar - iudex
iudex
@Othello
A naviac ten bližšie nešpecifikovaný mildhybrid tiež "pomáha" k značne vyššej spotrebe než nehybridné 2,5ky. Zvláštny hybrid.
Avatar - Ham.
Ham.
Hm, malý crossover, který nejede, ale zato žere devět, dost smutný výsledek. A že nemá přímou konkurenci? Na trhu je těchto malých crossoverů tři prdky, to že nemají 2,5 litr není evidentně na škodu, ale k užitku, protože jezdí pod 7 a ještě tenhle dvaapůllitr dynamicky strčí do kapsy.
Avatar - idam.i
idam.i
@Ham. tiež sa divím tomu tvrdeniu.Že Mazda trvá na atmosfére v tom už nemá konkurenciu.Či je to najlepšie je otázka.Myslím si že pokrok nemožno zastavit,aj keď milovníci 1,9D trdili iné.😁
P.S.Moja bývalá Mazda 626 2,5 V6 by strčila tento motor do vrecka.
A to už bolo hodne dávno.🫢
Avatar - lamal
lamal
@idam.i
P.S. asi tazko, zrovnavat stare bačkory s novymi motormi nema zmysel. A nemysli si, stare (zachovale) bačkory mam rad 😄
Avatar - idam.i
idam.i
@lamal jasné len sa podivujem.
Bačkora mala 121kw a k tomu 221Nm a stovku zvládla za 8,5s.
Jasné keď váha bola 1275kg.
No búrať by som v tom teraz nechcel.🙂‍↔️
Avatar - lamal
lamal
@idam.i
Tak nejako, ved Mazda mala aj 200k verziu v M6, do konca obyc 2.0 sky mal 121kW... podladeny neznamena ze je to naj co vedia, podstatnych je tych 238nm a v tom je o dost lepsi nez bačkora 😄 O emisiach sa nebavme ...
Avatar - iudex
iudex
@Ham.
Ako som písal vyššie, tento motor nežerie 9 litrov v priemere nikdy, za žiadnych okolností a v žiadnom režime. Redaktor musel mať cementové topánky.
Všetci tomuto motoru namerajú okolo 7 litrov. Cit. z iného testu: "Kombinovaná spotreba sa po týždni a vyše tisícke najazdených kilometrov zastavila na 7,3 litroch/ 100km. A podotýkam, že bola úplne „surová“, keďže som ju na test preberal so 450km na odometri. Takže kto má ľahkú nohu (a pokojne môže byť aj kráľom ľavého pruhu na diaľnici), s prehľadom sa dostane aj na hranicu 6 litrov/ 100km."
Avatar - lamal
lamal
"Výkon dosahuje pouze 103 kilowattů, točivý moment pak 238 Nm Podobných hodnot dnes přitom dosáhnou i přeplňované tříválce"

Chapem nutkaniu vytrestat Mazdu s litrovymi trojvalcami, ten kontrast ma velky flame potencial, no nezaklada sa na pravde a to je este trestnejsie. Najviac nafuknute je 1.0TSi, ktore da 200nm, ostatne varianty ako TGDi su podstatne nizsie na 172nm podla verzii, ostatne napr FCA motory okolo 160nm.
Mazda ma 238nm, ked je autorovi 38nm, alebo 66nm malo tak neviem, to potom mozme mavnut rukou nad spotrebou 9l v meste a odpocitat z nej 30%. K spotrebe sa vyjadrili majitelia M6, ta jazdi bezne za 7,5 zo skusenosti, ktore mam k dispozicii ja.

K tejto motorizacii asi tolko, ze 2.5ka s manualom a s 238nm pri 3300ot je podobny parameter ako v GR86 a vsetci co presli z GT86 vedia aky obrovsky je ten rozdiel. Podla prvych videi co som sledoval, je motor vytecne pruzny a ano 1.5TSi 110kW sa v pruznosti nevyrovna, ale predci ju v kombinacii s manualom a gradaciou vykonu. Podladena 2.5ka neumiera na 4500ot keby si dakto predikoval podla tabuliek. Jedine co mne pride problem je velka hmotnost toho agregatu a 2.0 Sky so 163K bol podla mna najlepsi do modelov s 3.
Avatar - Ham.
Ham.
@lamal Proč by se nezakládal na pravdě? 1.0 TSI zdaleka není nejnafouknutější tříváleček (proč také, když má nad sebou 1.5 TSI), ale například 1.0 Ecoboost v Pumě má 160 hp, 248 Nm, stovku dává za 7,4 a valí přes 200.
Avatar - lamal
lamal
@Ham.
Myslis Forda, ktory nema nic ine nez 1.0 EB ? Autor spominal mnozne cislo, skus uviest dalsie priklady.
Avatar - Ham.
Ham.
@lamal
Volvo XC40 T3, 163 hp, 265 Nm,
BMW X1 20i 125kW, 280 Nm,
Stellantis třeba 2008 nebo 3008 1.2 MHEV 107kW, 230 Nm
Avatar - lamal
lamal
@Ham.
No vidis, ja som bral tie litre do uvahy... ale len o litri nepisal, pravda 😁
Anonym
Příspěvek podléhá schvalování.
Lukas Zubak
Priemerná spotreba v Mazde 3 s týmto motorom a manuálom je 6,1L/100km. Takýto priemer mám za 4000km. 9 je snáď možné len v meste na krátke trasy s vypnutým štart stopom.