Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Nejprodávanější značky a modely v Evropě 2025: Škoda čtvrtá a propad Stellantisu

45 komentářů

Krum Páč
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@3_diamanty
fiat je mrtvej Tak 15-20 let už. Nikdo nechce zastaralý a poruchovy produkt.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Tycoon
Fiat je tragický minimálně od přelomu tisíciletí. Prodeje To dobře ukazují. Snažil se žít z historie místo aby přinesl neco moderního. Jel presne strategii, kterou tu hlásí hlupaci, ze se máme pokračovat v tom, co se dělalo pred nekolila desetiletími. Je to vidět I na dalších automobilkach, které se snaží zit z minulosti a ignorují vývoj nových technologií. Fiat, ford, Opel...
Krum Páč
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Tycoon
Tak opel je stejná kapitola jako fist. Nic nového, jen pokus zit ze sve historie, ale moderní technika nikde.
Tycoon
Nejvíce mě zaujal pokračující katastrofický propad Opelu a Fiatu.

Fiat kdysi běžně za jedno čtvrtletí dokázal prodat více než 100 tisíc Fiatů Uno na svém domácím italském trhu. Dnes prodá 77 tisíc všech svých modelů na všech evropských trzích dohromady.

Opel je na tom jen o něco lépe, ale i tak je to katastrofa. Reálně hrozí, že kdysi největší evropská automobilka bude přeskočena nejen několika korejskými a japonskými značkami, ale i čínským MG.
Arese
Velká gratulace patří především naší Škodě, která je v evropské hitparádě značek už na 4. pozici, před Peugeotem a Renaultem (o Fordu a Opelu nemluvě). To bylo ještě před pár lety naprosto nepředstavitelné! Bravo, Škoda!!! 😊 Kombinace ještě relativně slušné nabídky motorizací, líbivého evropského designu, nadprůměrné prostornosti a praktičnosti a zároveň velmi dobrých jízdních vlastností i úrovně dílenského zpracování prostě u Evropanů boduje! 😊
Tycoon
@Mikesus

Tvou myšlenku struktura prodejů Fiatu nepotvrzuje, spíše naopak. Nejprodávanějším modelem je stará Panda. Jde o auto vyráběné od roku 2011, přičemž používá platformu předchozí generace z roku 2003. Fiatu zoufale chybí nástupce Punta/Una. Je naprosto nepochopitelné, že dlouhá desetiletí nejprodávanšší modelovou přestal vyrábět. Místo toho si Italové kupují Dacie Sandero.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
RohYpnol měl opět pravdu, když opakovaně psal, že Stellantis vyrábí plechovky, které jsou sice možná podle přání zelenorudé EU, ale zákazníci takové předražené nekvalitni plechovky bez rozumných spalovacích motorů nechtějí 😆
Avatar - sorpersa
sorpersa
@Mikesus no technológie ani nie. Dacia jemu žiadne super technológie a je dnes najpredávanejším autom v Európe. Jednoznačne chyba, zarezane Punto, Tipo OK, ale zastaralý dizajn, neskorý príchod SUV a taka smakocinka 500l velru image nepomohol.A nastrelil tomu cenu jak dás. Marketing 0. Keď ja som dokázal kúpiť Toyotu Corollu v cene sandera, prečo to s cenou neurobí Fiat.
Tycoon
@Arese

Přesně tak. Fiat měl lepší motory i lepší platformy než PSA, ale musel se podřídit a převzít horší francouzskou techniku.

Ještě bych připomněl, že Fiat přestal prodávat LPG a CNG verze svých aut, které byly v domácí Itálii velmi populární. O to více se teď v Itálii prodává Dacií na LPG.
psel
@Johnn no ono to nějakou dobu trvá od výroby k přihlášení, navíc to vše najíždí do pro mě závratných čísel, to co hlásí odboráři z ŠA zní až neuvěřitelně.
psel
@Arese já se jen připojím s držením palců ohledně BEV, 17% výroby je velmi slušné číslo a to nám brzy ještě ukážou další dva kousky. Jsem zvědav kdy se jim povede těch 25%.
psel
@Arese zase přeháníte, jako obvykle.
1.8 pokles u Audi není nic katastrofického, mají teď už obměněné portfolio včetně PPE, uvídíme, co letos.
Seat - tady asi zapomínáte na Cupru, která jí nahrazuje. Ta roste 48% takže u Seat/Cupra žádný pokles není.
A zbývá Porsche, ano tam to problém je. Ale není to polovina značek jak tady tvrdíte ale jen jedna. Co je u nich ale problém je velký pokles v Německu a pak teda mimo EU v Číně.
Čína je specifická a domácí výrobci mobilů jsou schopni místní zákazníky přesvědčit, že jsou jejich prvotiny konkurencí Porsche za zlomek ceny. To že na tom prodělávají je jeden z bodů, který až v budoucnu ukáže jak moc dobře si to v Xiaomi spočítali.
Arese
@Krum Páč Opět si ve své idelogické zelenorudé zaslepenosti nic nepochopil. To už tady ale málokoho překvapí! 😊
Tycoon
@3_diamanty

Tady blízko nás je jedno malé dealerství Opelu (předtím Chevrolet a ještě předtím Daewoo). A už jsou asi opravdu zoufalí, protože začali prodávat i čínské SWM.
Avatar - sorpersa
sorpersa
@Mikesus poruchové? Synovia majú VW a Audi a mal som 5 fiatov, ale také problémy ako VAG nemal ani jeden.
Avatar - sorpersa
sorpersa
@Arese úplný súhlas. Ja som mal 1.0 firegly, bol to najlepší trojvalec na ktorom som jazdil.
Avatar - Emel
Emel
@idam.i důležitější jsou absolutní čísla než relativní změna. Škodovka na čtvrtém místě, na dostřel 3. BMW - to je úspěch.

PS: Octavia dle focus2move (tj. "velká" Evropa) je #9... zajímalo by mě, kde skončila dle ACEA
www.focus2move.com/…st-selling-cars/
Arese
@Tycoon Přesně tak. Stačí si například srovnat prodeje prastaré Lancie Ypsilon s tou novou, současnou. Spadly asi o 2/3!
psel
@Johnn ne, začali až v lednu, byla prosincová pauza. Navíc po rozjetí Elroqu byli v únoru na 760ks BEV denně a to určitě nedávali od počátku. 2Q uvidíme kolik toho bude po rozjezdu výroby Elroqu a po faceliftu Eny.
Logistiku nemám ponětí, ale vím že od data výroby v CZ to do Německa trvá klidně měsíc. Na čem to závisí nevím.
Avatar - idam.i
idam.i
@3_diamanty nezabudni MG zatlieskať.🤦‍♂️
Arese
@Mikesus Co to meleš za hnusné pomluvy?!! Který konkrétní Fiat, vyráběný v posledním dvacetiletí, byl poruchový? Jsi jen hnusný lhář!!!!!
Arese
@Mikesus Je to přesně naopak, jeho tradičně pojaté modely se skvělým poměrem cena/užitná hodnota (500 první novodobé generace, 500 X, 500 L, Panda III. gen., se prodávaly dobře a některé i výborně. Jenže ty už Fiat zařízl a modernější nástupce v tomto zákazníky žádaném duchu už nenabídl, jen nechtěnou franouzskou techniku, resp. její otrockou unifikaci. No, a výsledek se samozřejmě dostavil... 😞
Arese
@praptak Hybridy zásadně nebrat!
Arese
@Pepa_007 Přesně tak. Kdo si kupoval nové auto s takto zoufalou motorizací? Jako základ pro 208 ještě jakž takž O.K., ale oni to cpou všude a žádný větší, hybridizací nezprzněný motor vůbec nenabízejí! Jinak než prodejní katastrofou to samozřejmě skončit nemohlo, Evropani nejsou blbí...
Avatar - praptak
praptak
@3_diamanty Má, v hybridech.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
@Pepa_007
Maju este aj nieco ine okrem tej neslavnej 1,2ky? Alebo sa na to cele uz uplne vytoto.... ved nech pezot robi potom radsej kremese... ked o auta z nema zaujem.... nepochybujem ze zakusky by zvladol lepsie urobit ...
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
@Tycoon
Zhodou okolnosti pokukujem uz po niecom novsom... a opel ma u nas tolko skladoviek ako nikto iny.. a preco asi.. lebo nikto uz tie ich fr cirkusom dobabrane plecky a la opel nechce... astry 2 rocne na sklade... toto u toyoty ci skody alebo vw nezazijes... dnes uz opla nechcem .... ale v podobnych srajdach ako opel je aj fiat... dodnes u nich najdem aj 3 rocne akoze nove tipo ... opel za mna dnes uz nebrat a ani fiat...
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Stellantis.......? Sorry, ale 1.2 PureTech? Ne děkuji.
Avatar - Emel
Emel
@PavelK_ v součtu je to těch +5,7%. Značek je trošku víc než 6.
traveldrive
@Arese Prečo sa nechávaš vytáčať? Psi brešú, ale karavána ide ďalej.
traveldrive
@Tycoon Mnohé dílerstvá tradičných značiek už pribrali aj Číňana.
traveldrive
@Pepa_007
Prečo? Remeň v oleji nebol žiadnym ternom, na druhú stranu pri včasnej výmene oleja a remeňa bolo všetko OK. Naviac je to už minulosť, s týmito motormi sa stretneš už len v bazáre. Súčasná jedna-dvojka má, pokiaľ sa nemýlim, reťaz. Riedenie oleja pri studenom motore je nepríjemná vlastnosť snáď všetkých motorov s priamym vstrekom...
Samozrejme, motor spoločný pre 4 značky a hromadu modelov rôznej veľkosti a použitia, to je fakt nič moc nie je. Pchajú ho síce všade a mnohým to vadí, ale ako taký je normálne použiteľný, žiadna tragédia sa nekoná.
Arese
@idam.i Ano, přesně tak. Jedničková Insignia byla hrozně těžká, v měřítcích D segmentu dost stísněná a kombík měl příšerně řešené páté dveře...
Johnn
@psel Tak oni předtím nevyráběli? A po Evropě to není půl světa , jak když čekáš na auto z Japonska. Je takto logistika v pořádku?
Avatar - idam.i
idam.i
@Arese áno Insignia II. bolo posledné pod GM a veru sa vydarilo narozdiel od Insignia I.
Avatar - idam.i
idam.i
@Arese nie som si istý či matka v Nemecku bude až tak tlieskať.VW nárast cez 12 % oproti cca.2,5 %Škoda.
Koncern VW +5,7%,takže v rámci koncernu podpriemerny výsledok.
Johnn
@psel celkem by mne zajímalo, když je vyroba přes 40 000ks a prodej EU+UK+EFTA necelých 27 000ks, kam se vyráběl ten nemalý zbytek.
Arese
@PavelK_ Přesně toto mě taky hned napadlo! Tři značky z portfolia v poklesu určitě nejsou "POUZE"! 😊
Arese
@Tycoon Důvody jsou přitom naprosto jasné - po přechodu na techniku PSA ty auta naprosto ztratila svůj italský, resp. německý charakter. Co je to za Fiaty, když nemají fiaťácké motory?! Přitom Fiat je tradičně špičkový motorář a má dávno vyvinutou jejich novou generaci FireFly. Tu už ale používá jen v jižní Americe, a Evropanům cpe francouzské jebky! Absurdní!!! A to samé Opel - dokud používal techniku GM, bylo vše v pořádku. Proto je pro mě poslední Insignia poslední správný a poctivý Opel. Modely, které Opel představil po ní. už pro mě neexistují.
Arese
@3_diamanty No, Peugeot už od 19. století vyrábí stylové dřevěné pepřenky, resp. stolní mlýnky na pepř (takové velké, co se z nich pepř sype otáčením). Ten bych si od nich ještě koupil, ale auto už ani náhodou! Navíc si brutálně zužuje klientelu i cpaním šíleného i-Cocpitu do všech svých modelů. Naprosto příšerný je i skelet karoserie všech malých Stellantisových hatchbacků s absurdně kratkými zadními bočními dveřmi. Nejen že téměř poloviční délka zadních dveří proti těm předním strašně blbě vypadá (totální proporční nevyváženost na bocích auta), ale taky zbytečně komplikuje přístupnost zadního sedadla, když před okrajem zadního opěradla je asi 10 cm široký, a tedy velmi překážející pás karoserie (krásně vidět je to na fotce č. 8 u tohoto článku, na venkovní proporční disproporci je možné se podívat hned na uvodním čtyřsnímku, vlevo nahoře je 208. A tímto absurdním nedostatkem tak netrpí jen 208, ale i Corsa a nová Ypsilonka...
PavelK_
"Největším evropským výrobcem nadále zůstává koncern Volkswagen s 875.875 vozy (+5,7 %. V jeho případě se nedařilo POUZE Audi (-1,7 % ), Seatu (-18,7 % ) a Porsche s 19% propadem"
Dalo by si říct, že se nedařilo POUZE polovině portfolia značek 😁
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
@Tycoon
Je len otazka casu kedy MG zozerie aj opla.... daj mu 2 roky... to by mohlo stacit.... ono ten dnesny uz smejdacky opel sa nakoniec pod tym fr cirkusom porazi aj sam ... a fr cirkus ho uz len dorazi aby sa netrapil
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Pozeram ze MG je uz pred tou skostnatelou mumiou ... ehm chcel som povedat pred fiatom ( ani to dlho netrvalo ) ... a o rok si uz mozno da aj toho coraz kyslejsieho citrona ... to len bude pokoukanicko... 😁