Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářePorsche končí s expanzí bateriové divize. Z Číny možná stáhne elektromobily úplně
49 komentářů
Frfla
Copak, copak? Elektro nám už nevoní? A při tom ve sportovních vozech by se elektru mohlo dařit. Jj, akumulátory jsou holt těžké, co? A ten důvod, proč kupovat sportovní auto - pro požitek, u sterilních BEV taky chybí. Nechme je pro malá městská autíčka do ceny 350k, až teda někdy "brzy" přijdou. Tam to má opravdu smysl.
@Frfla frfláš jak kdyby všichni jezdili v Porsche a ty nám brali. EVčka jsou úplně v pohodě pro auta na každodenní ježdění, tedy tzv. primární auta rodiny. Nemusí to být jen nákupní tašky.
A ano, souhlasím s tím, aby Porsche zůstalo Porsche, tedy plochý šestiválec, co nejnižší hmotnost, spousta zábavy. Osobně to vnímám tak, že pokud by všichni výrobci sportovních aut přešli na EV, tak se vytratí unikátnost každého modelu a zážitku s ním.
A ano, souhlasím s tím, aby Porsche zůstalo Porsche, tedy plochý šestiválec, co nejnižší hmotnost, spousta zábavy. Osobně to vnímám tak, že pokud by všichni výrobci sportovních aut přešli na EV, tak se vytratí unikátnost každého modelu a zážitku s ním.
@eLzyx BEV je specifické k použití. Zvyky ze spalovacího nefungují. A chce to mít dům a velkou FVE na střeše. Jinak je BEV trápení.
Krum Páč
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
@Pepa_007 souhlas, zvyky ze spalováků nefungují.
Ale FVE nemám (pravda, nahrazuji to free Sueprchargingem). Jednu dobu jsem to provozoval na veřejných nabíječkách, protože jsem neměl auto upravené na CCS konektor (nešlo využít ani V3 superchargerů) a neměl jsem ani nabíječku na domácí nabíjení. A dalo se (přes CHademo, tedy 50kW DC) .
Měl jsem cirka 350km dojezd, 50km denní nájezd. Takže pracovní týden pokrytý na jedno nabití. Stačilo mi tedy zastavit u nějakého obchoďáku a jít si prostě nakoupit. To bylo vše. Výlet o víkend? Něco tam zbylo z pracovního týdne, takže se někam dojelo, šlo se na kávičku, procházku, mezitím se auto nabylo ...
Dnes se už dají koupit ojetá EV za rozumnou cenu do 500k Kč s dojezdem kolem 500km.
Ano FVE se hodí pro lepší ekonomiku provozu. Ale ne nezbytně. Na ČEZ se dá přes paušál nabíjet za 11Kč/kWh, což při 17kWh/100km je 1,87Kč/km. Což je zhruba jako jezdit s benzinem o spotřebě 5,3L/100km a ceně 35Kč/L. Jak moc je to reálné je na zvážení každého. Někdo za tolik umí jezdit, jiný ne. Jeden jezdí jen po ČR, takže může vychytat lepší ceny. Jiný jezdí i Německo, Itálii, kde jsme na 1,75€ resp. 1,72€ což je 42Kč/litr.
A opačně, někdo umí vychytat nízké ceny nabíjení, aniž by mu vadilo dlouhé nabíjení. Já třeba v Praze nabíjím za 5Kč/kWh. Ano, na AC. Dojdu si na jídlo a pohoda párek ... tedy spíše stejk.
Ale FVE nemám (pravda, nahrazuji to free Sueprchargingem). Jednu dobu jsem to provozoval na veřejných nabíječkách, protože jsem neměl auto upravené na CCS konektor (nešlo využít ani V3 superchargerů) a neměl jsem ani nabíječku na domácí nabíjení. A dalo se (přes CHademo, tedy 50kW DC) .
Měl jsem cirka 350km dojezd, 50km denní nájezd. Takže pracovní týden pokrytý na jedno nabití. Stačilo mi tedy zastavit u nějakého obchoďáku a jít si prostě nakoupit. To bylo vše. Výlet o víkend? Něco tam zbylo z pracovního týdne, takže se někam dojelo, šlo se na kávičku, procházku, mezitím se auto nabylo ...
Dnes se už dají koupit ojetá EV za rozumnou cenu do 500k Kč s dojezdem kolem 500km.
Ano FVE se hodí pro lepší ekonomiku provozu. Ale ne nezbytně. Na ČEZ se dá přes paušál nabíjet za 11Kč/kWh, což při 17kWh/100km je 1,87Kč/km. Což je zhruba jako jezdit s benzinem o spotřebě 5,3L/100km a ceně 35Kč/L. Jak moc je to reálné je na zvážení každého. Někdo za tolik umí jezdit, jiný ne. Jeden jezdí jen po ČR, takže může vychytat lepší ceny. Jiný jezdí i Německo, Itálii, kde jsme na 1,75€ resp. 1,72€ což je 42Kč/litr.
A opačně, někdo umí vychytat nízké ceny nabíjení, aniž by mu vadilo dlouhé nabíjení. Já třeba v Praze nabíjím za 5Kč/kWh. Ano, na AC. Dojdu si na jídlo a pohoda párek ... tedy spíše stejk.
@eLzyx
..."šlo se na kávičku, procházku, mezitím se auto nabylo"...
Nabylo? Jako že zvětšilo svůj objem? 😄😄
..."šlo se na kávičku, procházku, mezitím se auto nabylo"...
Nabylo? Jako že zvětšilo svůj objem? 😄😄
@gil54 - zkouška, jestli ty moje kydy někdo čte 😁
(kecám, tohle mi uteklo).
A u některých EV opravdu může dojít k nabytí. Když se ta baterie nafoukne ...
(kecám, tohle mi uteklo).
A u některých EV opravdu může dojít k nabytí. Když se ta baterie nafoukne ...
Robert Hlavatý
Tak to že je u Porsche prodej BEV hodlně velký průšvih si vrabci na střeše cvrdlikají alespoň dva roky... Ty ztráty peněz do toho nalitých budou obrovské, ziskovost a prodeje jdou a půjdou ještě dolů.
Porsche už začalo pracovat na obratu, ale bude to chvíli trvat než ten kolos otočí kormidlem. Každopádně rok 2025 bude ekonomicky jeden z nejhorších v historii Porsche.
Porsche už začalo pracovat na obratu, ale bude to chvíli trvat než ten kolos otočí kormidlem. Každopádně rok 2025 bude ekonomicky jeden z nejhorších v historii Porsche.
@Robert Hlavatý : a přitom stačilo tak málo, nezbavovat se dieselů a vylepšovat spalovány ...
rohYpnol
Tak co, doníčci, hendlíčci, hujeříčci...
Proč měl rohYpnol opět pravdu?!?
Podpora BEV = podpora Číny!!!
Kde jsou ty kecy o zaostalosti evropských BEV, které měly být tím důvodem neúspěchu v Číně?!? Co? Porsche je rozhodně TOP mezi BEV celosvětově!
Proč Porsche hodlá dál nabízet v Číně ICE?!?
Blbý co? Opět se potvrzují moje slova!
Proč měl rohYpnol opět pravdu?!?
Podpora BEV = podpora Číny!!!
Kde jsou ty kecy o zaostalosti evropských BEV, které měly být tím důvodem neúspěchu v Číně?!? Co? Porsche je rozhodně TOP mezi BEV celosvětově!
Proč Porsche hodlá dál nabízet v Číně ICE?!?
Blbý co? Opět se potvrzují moje slova!
Krum Páč
@Krum Páč
Tak proč jsi na mě reagoval?!? 😁 Chudáčku, zase ses sám odepsal...
Tak proč jsi na mě reagoval?!? 😁 Chudáčku, zase ses sám odepsal...
@rohYpnol problém je v tom, že Porsche rozhodně není leader elektromobility a je velice zaostalé. Má problémy s bateriemi, nenabízí takové nabíjecí výkony jako čínská konkurence.
@eLzyx
Povídej, jaké problémy s bateriemi...
Povídej, jaké problémy s bateriemi...
@rohYpnol
zkraty a riziko požáru: Byly hlášeny případy, kdy může dojít ke zkratu v modulech vysokonapěťové baterie, což zvyšuje riziko přehřátí a požáru. Tento problém vedl k několika svolávacím akcím, například v letech 2020–2024 bylo v USA svoláno přes 27 000 vozů a celosvětově až 80 000 Taycanů. Porsche doporučuje omezit nabíjení na 80 % kapacity, dokud není nainstalována aktualizace softwaru nebo vyměněny vadné moduly.
Přehřívání při nabíjení: Podle whistleblowera z roku 2021 má 60 % dodaných Taycanů problémy s řízením nabíjení kvůli levnému palubnímu nabíječi, který nedokáže dostatečně kontrolovat proces nabíjení. To může vést k přebití některých článků, jejich přehřátí a deaktivaci, což snižuje kapacitu baterie a může způsobit požár (přibližně 1 % z postižených vozů mělo požár nebo doutnající problém). Tyto problémy se projevují zejména při nabíjení na pomalých AC nabíječkách do 7,5 kW.
Degradace baterie a snížený dojezd : Někteří majitelé hlásí výrazné snížení dojezdu, například z 400 km na 250 km během krátké doby. To může být způsobeno deaktivací vadných článků, které Porsche někdy nahrazuje odemknutím rezervní kapacity, aniž by majitele informovalo.
Aktuálně běží zdržovací svolávačka, kdy majitelé byli informováni o tom, že nemají auto nabíjet na více jak 80%, protože vyvíjí lepší SW na detekci problémů. A majitelé mají každých 60 dní navštívit servis, aby provedl diagnostiku baterie. Více viz svolávačka ARB6
zkraty a riziko požáru: Byly hlášeny případy, kdy může dojít ke zkratu v modulech vysokonapěťové baterie, což zvyšuje riziko přehřátí a požáru. Tento problém vedl k několika svolávacím akcím, například v letech 2020–2024 bylo v USA svoláno přes 27 000 vozů a celosvětově až 80 000 Taycanů. Porsche doporučuje omezit nabíjení na 80 % kapacity, dokud není nainstalována aktualizace softwaru nebo vyměněny vadné moduly.
Přehřívání při nabíjení: Podle whistleblowera z roku 2021 má 60 % dodaných Taycanů problémy s řízením nabíjení kvůli levnému palubnímu nabíječi, který nedokáže dostatečně kontrolovat proces nabíjení. To může vést k přebití některých článků, jejich přehřátí a deaktivaci, což snižuje kapacitu baterie a může způsobit požár (přibližně 1 % z postižených vozů mělo požár nebo doutnající problém). Tyto problémy se projevují zejména při nabíjení na pomalých AC nabíječkách do 7,5 kW.
Degradace baterie a snížený dojezd : Někteří majitelé hlásí výrazné snížení dojezdu, například z 400 km na 250 km během krátké doby. To může být způsobeno deaktivací vadných článků, které Porsche někdy nahrazuje odemknutím rezervní kapacity, aniž by majitele informovalo.
Aktuálně běží zdržovací svolávačka, kdy majitelé byli informováni o tom, že nemají auto nabíjet na více jak 80%, protože vyvíjí lepší SW na detekci problémů. A majitelé mají každých 60 dní navštívit servis, aby provedl diagnostiku baterie. Více viz svolávačka ARB6
Kasprik
Hlavním problémem je cena Porsche, která je proti čínské konkurenci minimálně dvojnásobná. Čína už umí vyrobit podobné auto jako Porsche ve stejné kvalitě a výkony, ale s hodně nižší cenou. Proto tam je nezájem.
@Kasprik : omyl, hlavní hodnotou je u Porsche image, za tu se platí a zákazníci nemají problém. Problém mají jen s elektrickými Porsche. Ty nemají dostatečnou image aby za ně Mandaríni solili.
@WinDiesel
No vždyť o tom je ten celý článek ? Já mluvím o baterkách Porsche. Spalováky nehodnotím. Když to nechápete, tak Vaše věc.
No vždyť o tom je ten celý článek ? Já mluvím o baterkách Porsche. Spalováky nehodnotím. Když to nechápete, tak Vaše věc.
Hendly
Nokia?
Nove neumime prodat, protoze samotná znacka uz netahne a stare umira…
Nove neumime prodat, protoze samotná znacka uz netahne a stare umira…
@Hendly
Nokia. Sázka budoucnosti celé firmy na řešení, o které mezi zákazníky nebyl zájem (Windows Phone). Žádná alternativní strategie.
Management Porsche evidentně nechce jít cestou Nokie a snaží se najít alternativní strategii tak, aby obstál u zákazníků.
Nokia. Sázka budoucnosti celé firmy na řešení, o které mezi zákazníky nebyl zájem (Windows Phone). Žádná alternativní strategie.
Management Porsche evidentně nechce jít cestou Nokie a snaží se najít alternativní strategii tak, aby obstál u zákazníků.
@Tycoon
pamatuju si to s Nokia trochu jinak.
Nezachyceni trendu chytrych mobilu a pak marna snaha dohnat trh kde uz byl zajem zakazniku uplne jinde…
Kdy zacal prvni Iphone a kdy Nokia zacla s Win?
pamatuju si to s Nokia trochu jinak.
Nezachyceni trendu chytrych mobilu a pak marna snaha dohnat trh kde uz byl zajem zakazniku uplne jinde…
Kdy zacal prvni Iphone a kdy Nokia zacla s Win?
@Hendly
To si pamatuješ špatně.
První iPhone přišel v roce 2007, ale prodával se jen na několika trzích. Celosvětový prodej byl od roku 2008 s iPhonem 3G.
V roce 2010 prodala Nokia 100 milionů smartphonů s operačním systémem Symbian (plus 350 milionů obyčejných telefonů) a byla jedničkou na trhu se smartphony. Apple prodal 48 milionů iPhonů.
Tehdy začal rychlý nástup oblíbenosti Androidu. Ale Nokia se v roce 2011 rozhodla, že svou budoucnost spojí s Windows Phone, o který však nebyl mezi zákazníky moc velký zájem.
V roce 2013 prodala Nokia pouze 20 milionů smartphonů s operačním systémem Windows Phone a propadla se někde do druhé desítky. A tak Nokia prodala divizi telefonů Microsoftu.
Porsche nechce udělat stejnou chybu jako Nokia a rozhodlo se řídit svou strategii podle zájmu zákazníků. A ti se více zajímají o tradiční spalovací motory než o elektromobily.
To si pamatuješ špatně.
První iPhone přišel v roce 2007, ale prodával se jen na několika trzích. Celosvětový prodej byl od roku 2008 s iPhonem 3G.
V roce 2010 prodala Nokia 100 milionů smartphonů s operačním systémem Symbian (plus 350 milionů obyčejných telefonů) a byla jedničkou na trhu se smartphony. Apple prodal 48 milionů iPhonů.
Tehdy začal rychlý nástup oblíbenosti Androidu. Ale Nokia se v roce 2011 rozhodla, že svou budoucnost spojí s Windows Phone, o který však nebyl mezi zákazníky moc velký zájem.
V roce 2013 prodala Nokia pouze 20 milionů smartphonů s operačním systémem Windows Phone a propadla se někde do druhé desítky. A tak Nokia prodala divizi telefonů Microsoftu.
Porsche nechce udělat stejnou chybu jako Nokia a rozhodlo se řídit svou strategii podle zájmu zákazníků. A ti se více zajímají o tradiční spalovací motory než o elektromobily.
@Tycoon
sam to pises: “ plus 350 milionů obyčejných telefonů”….
V momentě kdy konecne pochopila co se deje uz byl trh nekde jinde a jeji klenot, dokonaly tlacitkovy telefon, uz skoro nikdo nechtěl.
Ja v tom proste vidim jistou analogii nejen tohoto clanku.
sam to pises: “ plus 350 milionů obyčejných telefonů”….
V momentě kdy konecne pochopila co se deje uz byl trh nekde jinde a jeji klenot, dokonaly tlacitkovy telefon, uz skoro nikdo nechtěl.
Ja v tom proste vidim jistou analogii nejen tohoto clanku.
skejpa
Tak samozřejmě, že se jim tam nedaří, když domácí automobilky nabízí modernější vozy za poloviční peníze 😁
@skejpa : za pár let to budou miliony "modernějších" šrotů. Stačí se podívat na nářky ruSSáků kteří teď kupují čínská auta ve velkém ..... a ihned by se vrátili k západním značkám, kdyby mohli.
PowerHouse
Mohou to zabalit
Důvod - Elektromotory mají vyšší výkon než jejich spalováky.
Třeba Xiaomi bude nabízet auto přes 2000 koní. Tomu spalovací motory nemohou čelit.
Ale zatím se musíme smířit s tím, co máme dnes.
Dnes Xiaomi : Porsche
Xiaomi SU 7 - 1548 koní, za 1,9 s na 100 km/h
Porsche Taycan Turbo GT - 1108 koní, za 2,1 s na stovku.
Jak to bude s jízdními vlastnostmi v budoucnu, zatím nevíme. BEV má výhodu v tom, že lze ovládat každé kolo. ICE jsou lehčí.
Důvod - Elektromotory mají vyšší výkon než jejich spalováky.
Třeba Xiaomi bude nabízet auto přes 2000 koní. Tomu spalovací motory nemohou čelit.
Ale zatím se musíme smířit s tím, co máme dnes.
Dnes Xiaomi : Porsche
Xiaomi SU 7 - 1548 koní, za 1,9 s na 100 km/h
Porsche Taycan Turbo GT - 1108 koní, za 2,1 s na stovku.
Jak to bude s jízdními vlastnostmi v budoucnu, zatím nevíme. BEV má výhodu v tom, že lze ovládat každé kolo. ICE jsou lehčí.
Pepa_007
No, Čína už nás (Evropu) nepotřebuje. Jen potřebuje mít kde prodávat.
Konec automotiv průmyslu v EU se blíží. 😥😳🙄
Konec automotiv průmyslu v EU se blíží. 😥😳🙄
Krum Páč
rohYpnol
A další jobovka...
Němci mluví o automobilové katastrofě. VW klesl čtvrtletní zisk o 41 %, podobně je na tom i Mercedes
www.echo24.cz/…e-nez-40-procent
Jo, rohYpnol měl opět pravdu, greendeal se začíná projevovat!
Němci mluví o automobilové katastrofě. VW klesl čtvrtletní zisk o 41 %, podobně je na tom i Mercedes
www.echo24.cz/…e-nez-40-procent
Jo, rohYpnol měl opět pravdu, greendeal se začíná projevovat!
Krum Páč
@rohYpnol
Ostatní státy své automobilky podporují, my v Evropě jim podkopáváme nohy Green Dealem.
Ostatní státy své automobilky podporují, my v Evropě jim podkopáváme nohy Green Dealem.
@Tycoon
Porsche a dalsi hori jak papir v Cine protoze nedokazi konkurovat svyma EV.
Cina legislativne i financne mohutne a dlouhodobě podporuje EV.
A zaver trollu?
Porsche a dalsi hori jak papir v Cine protoze nedokazi konkurovat svyma EV.
Cina legislativne i financne mohutne a dlouhodobě podporuje EV.
A zaver trollu?
@Hendly
Závěr trollů? Přitvrďme Green Deal, zakažme spalovací auta v EU od roku 2035, předstírejme, že Čína nespaluje více než 4 miliardy run uhlí ročně, a můžeme prohlásit, že jsme zachránili planetu a celý svět nás má za vzor.
Závěr trollů? Přitvrďme Green Deal, zakažme spalovací auta v EU od roku 2035, předstírejme, že Čína nespaluje více než 4 miliardy run uhlí ročně, a můžeme prohlásit, že jsme zachránili planetu a celý svět nás má za vzor.
@Hendly : Porsche hoří v Číně jen s elektromobily, elektrotrolle, spalovány se prodávají dobře. Prostě ev nemají známku punku !!!!!!!!! Bzučivá nuda.
@Tycoon
ochrana životního prostředí nebyla v tvem prispevku. Tam slo o podporu automotiv a tam Cina jede v oblasti EV daleko vetsi bomby.
Ale jestli myslis i na CO2. tak si myslim, ze nenicit si svou budoucnost je dobry napad. Duben , po teple zime letni pocasi… a články o tom kolika nasobne prekonala Cina Evropu v istalaci OZE.
ochrana životního prostředí nebyla v tvem prispevku. Tam slo o podporu automotiv a tam Cina jede v oblasti EV daleko vetsi bomby.
Ale jestli myslis i na CO2. tak si myslim, ze nenicit si svou budoucnost je dobry napad. Duben , po teple zime letni pocasi… a články o tom kolika nasobne prekonala Cina Evropu v istalaci OZE.
S timto souhlasim.
A to je nejdulezitejsim sdelenim clanku.
Uprimne s vykony uz neni prilis kam stoupat. Resp. podle me je jedno, jestli ma auto 600kW nebo 700kW.