Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

33 let s vyhraným peugeotem: A vítězem se stává…!

26 komentářů

Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ano, přesně o tomhle to bylo a je. Auta byla "méně dostupná", jenže byla mnohem poctivěji vyrobené. Tehdy se prostě snažili dělat lepší a lepší auta, u vývoje přemýšleli protože tehdy auto nebylo běžnou spotřební věcí a opravovalo se.

33 let, auto v krásném stavu, které může dál bez problémů sloužit.

Zatímco dnešní BEV půjdou do šrotu po 10ti, 15ti letech... To je ta ekologie, to je ta TCO podle zelenorudých ideologů...
ryccardo
@rohYpnol taky se to dalo normalne opravit. Ne jako nova auta, kde litaji za opravy leckdy astronomicke castky
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Je to přesně naopak, na to jak bylo toto auto primitivní, tak se pokazilo mnohem dříve než dnešní auta. Jen na zadní nápravu byly firmy, které se živily jen jejich opravami.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@KANKUNEN
A ještě ta cena. 702tis v době, kdy průměrná mzda byla 4600. Člověk vyna to musel šetřit 150 měsíců, tj. skoro 13 let. Jo tehdy bylo vše lepší. Sice se to kazilo ještě rychleji než dnes, přesně jak píšeš, ale bylo to lepší.
DonVito
@Mikesus

Porovnejme klasický Peugeot 405 SRDT z roku 1988 s moderní Toyotou Corolla Sedan Active 1.8 Hybrid (2025), která se cenově pohybuje kolem 723 900 Kč.

---

### ⚙️ Technické specifikace

| Vlastnost | Peugeot 405 SRDT (198😄 | Toyota Corolla Sedan Active 1.8 Hybrid (2025) | |
| ------------------------ | ----------------------- | --------------------------------------------- | ------------------------------------------ |
| Motor | 1.8 l turbodiesel | 1.8 l hybridní (benzín + elektromotor) | |
| Výkon | 66 kW (90 k) | 103 kW (140 k) | |
| Převodovka | 5stupňová manuální | Automatická e-CVT | |
| Pohon | Přední kola | Přední kola | |
| Zrychlení 0–100 km/h | 12,2 s | \~9 s | |
| Spotřeba | \~6,1 l/100 km | \~4,5 l/100 km (kombinovaná) | |
| Objem kufru | 470 l | 471 l | |
| Hmotnost | \~1 083 kg | \~1 350 kg | |
| Emise CO₂ | \~191 g/km | \~102 g/km |

Bezpečnost a výbava
Peugeot 405 SRDT (198😄😒br /> * Základní bezpečnostní prvky (bez airbagů, ABS)
* Manuální klimatizace
* Žádné elektronické asistenty
ryccardo
@KANKUNEN ta naprava byl hroznej vynalez, ale ona vydrzela fakt dlouho. Taky jsem se toho na 306 bal a ve finale to najezdilo jen v mym podani asi 150 tis a nebyl s tim problem.
kesumb
@rohYpnol

a mame tu dalsi panadolovu predikci bez jakyhokoliv podkladu!

Realita je opet uplne nekde jinde, co dneska najezdi trojkova ofce 1,4tsi, o tom se nezdalo ani w124...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@kesumb
No, aspoň by jsi při hodně velké snaze mohl pochopit, že se bavím o DNEŠNÍ produkci. Ona se vyrábí O3???
A neplatí nic 100%, VAG na tom třeba ve srovnání se Stellantis je stále dobře.

A kdyby jsi byl extra schopný, což už asi nedáš, tak by jsi pochopil že to není jen o nájezdu, ale i o stárnutí a opravitelnosti a udržitelnosti. Ta w124 bude jezdit a jezdit třeba dalších 50 let a co se pokazí opravíš. Zatímco na nových autech už se s opravitelností spoustu věcí prostě vůbec nepočítá.
kesumb
@rohYpnol

no tvoje klasicky kecy. Jak chces hodnotit zivotnost neceho co je na trhu tejden. Nicmene tvuj vyblitek o ev neni pravda viz olitany tesly s obrostly mechem co s pul milionem na hrbu jezdej. A ofce iv je mechanicky skoro stejna jako 3, je pravdepodobny pokud tam vw nedal nejakej klasickej svuj zamrd ze vydrzi stejne. Opravitelnost w124 je tvuj sen, delat tu ofci je mnohem snazsi. Pouze tvoje dojmy a predstavy vic nic
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@kesumb Některý jezděj, některý mají baterii na repasi. Záleží na konkrétním kusu. Rozhodně bych nesázel na to, že budou 10-15 leté Tesly se statisícovými nájezdy podobné držáky jako průměrná OIII.
kesumb
@twisted

to ja taky ne, mam teslu za nalestenej prd. Ale je nesmysl tvrdit ze driv auta vydrzely vic. Kdy si naposled na auto 2010 a novejsim resil nejakej podvozkovej dil pred 200tkm...
Lempl Klaun
Tak si představte, že Zdenda z vedlejšího baráku neukradl, nezdědil, ani nešmelil ale vyhrál auto. Ano, opravdu. V soutěži. Modrý Peugeot 405 SRDT. No a co udělal český národ? Začal hledat, kde je háček.

Jedna sousedka říkala, že to určitě byla soutěž jen pro zaměstnance. Druhý soused tvrdil, že si to „nějak zařídil“. A třetí se už rovnou šel zeptat, proč to auto nemůže vyhrát někdo slušnej. Nejlépe on.

A co Zdenda? Ten jen tiše zaparkoval, sundal stírátka (aby mu je někdo nezlomil), a přemýšlel, jestli neměl radši vyhrát balík toaletního papíru. To by aspoň nikomu nepřekážel.
Man Ký
@Lempl Klaun pamatuji někdy kolem roku 2005 historku, kamarád měl známého spolužáka z gymplu, byl z něho právník, ten ho oslovil, jestli by nechtěl vyhrát auto. že za to dostane deset tisíc. auto "vyhrál", vzápětí ho odevzdal, dostal deset tisíc, auto našlo svého výherce😊
sám jsem jedno takové auto koupil v bazaru, mělo najeto sto km, pocházelo z výherní soutěže Synotu, cena cca půl milionu pod cenu nového, protože nemělo odpočet DPH...
Karel Štolař
Nezbývá než popřát ke krásné a hodnotné výhře která přinesla svůj užitek a po 30 letech bude sloužit dál! 405 byl držák. V roce 1992 měl i můj táta Peugeot a to 605, ovšem ten zrovna 2x kvalitní nebyl měl ho jen rok a půl a kvůli častým závadám musel rychle pryč. Například klimatizaci tehdy neuměl opravit nikdo. Navíc bylo těžké se ho tehdy zbavit. Za to ten prostor a jízda... To bylo něco.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Uz vidim ako dnesne 2 tonove eko obludy vydrzia 20 ci nedajboze 30 rokov... vivat ekologia ( hlavne ze ekobiznis frci ... o to tu predsa ide... nejaka ta zachrana planety je v tomto smere ehm ... no vieme kde ) ...
Avatar - Mikesus
Mikesus
@3_diamanty
A proč by nevydrezly? Tech tehdejších aut taky moc nevydrželo. Bude to úplně stejné
Mr.Murphy
Dedovi preju pevne zdravi.... krasny pribeh 😄 No a diskusi tady tezko komentovat.... jste fakt na hlavu 😄 Prepocteno na paritu kupni sily by to auto stalo dnes tak 2 miliony a prezilo jiste jen proto, ze bylo garazovane a starali se o to (klobouk dolu). Dnes si za 700 kupte Corollu a kdyz se k ni budete chovat slusne, vydrzi to taky a mate mega rezervu na servis. Ale samozrejme nikdo dnes auto 30 let nedrzi.... protoze mame na to koupit si novejsi a lepsi.
Arese
@Mr.Murphy Tvoje úvaha, že novější auto automaticky lepší, je neuvěřitelně naivní. Doby, kdy jsme se napjatě těšili na automobilové novinky, je totiž už dávno pryč! Skoro každý nový model v posledních několika letech se totiž vyznačuje horším výběrem motorizací (často zprzněnými hybridizací a zrušením manuální převodovky!), větším ošizením kvality, více debilními otravnými jízdními asistenty a omezením možnosti si naspecifikovat výbavu. Jo, a samozřejmě je kvůli ekovýpalnému mnohem dražší...
kesumb
@Arese
je levnejsi
je vybavenejsi
je rychlejsi
nemusis kvedlat jak student (a ano mam na rozdil od tebe doma v3s i zetor bez synchronu...)

a je plny otravnejch asistentu, nejlepsi auta pro ridice byly posledni s olejovym posilovacem, tzn 2010.
Mr.Murphy
@Arese tocim ve firme aut dost na to abych si udelal nazor. VSECHNY auta co jsem mel jako funglovky (asi 😄 doted jezdi.... Ten nejstarsi Fiat je rok 2008 a porad mu nic neni, i kdyz je v rodine ktera auty nezije a servis to asi moc nedostava....

Je to jen o udrzbe a chovani k tem vecem.... Mam tu Octavii co ma 300 najeto a je jak nova atd atd.... Naivni je predstava ze by tohle vydrzely auta z roku 1980 atd.... Mozna Mercedesy apod. Ale kdyby to byly bezna auta tak ve 300 tkm maji za sebou generalky motoru atd a navic budou shnile....
kesumb
@Mr.Murphy
w124 pokud nebyla v kamnech 300nedala. Prevodovku jsem na r129 generalkoval nekde na 110tkm vcetne novyho menice. Jsou to historky..
Tycoon
Nepřestává mě fascinovat ta česká malost. Srovnávat se s bídou a bít se v prsa, že se máme lépe. Proč si nedáváme vyšší cíle?

Na konci 80. let byla průměrná hruba mzda v Německu kolem 3000 DM. Peugeot 405 GRi 1.9 stál 26000 DM. Za přibližně 9 měsíčních mezd si Němec mohl koupit francouzský sedan střední třídy.

Kdy si bude moci průměrný Čech koupit za 9 měsíčních mezd auto střední třídy. Za 4 roky, jak slibuje Fiala? Za 100 let, jak by odpovídalo platům v Babišově Penamu?

A to raději nemluvme o USA. V roce 1965 si průměrný Američan mohl za 14 měsíčních hrubých mezd koupit Cadillac Coupe De Ville 7.0 V8 (250 kW při 4600 rpm) s automatickou převodovkou a volitelným celokoženým interiérem dostupných v mnoha odstínech od bronzové po tyrkysovou.
kesumb
@Tycoon
prumer bude u nas 50, tzn 450 za 9 mesicu, oktavka stoji 570. Takze 11 mesicu. Neni to stredni trida, neni to 9 mesicu ale taky to neni na to vecny knuceni co tu nekteri predvadej. A srovnas s 3 nejvetsi hdp ekonomikou sveta a 4-5 v kupni sile..
Nerozumim co bys chtel

edit prumerna mzda 2019 byla 35 tis kc, oktavka 1,5tsi 490 (active). Tzn 14 platu, takze timdle tempem je ti za 4 roky tech 9 platu (za nizsi stredbi) A panadol pojd mi to vysvetlit!
Tycoon
@kesumb

Ano, ale srovnávám to, jak si tam žili před 40 lety a jak my dnes. Měli bychom si přiznat, že jsme na tom prostě špatně.

Jen pro pousmání. Škoda 105 L stála 8400 DM. Průměrný Němec na ni vydělávál necelé 3 měsíce. Průměrný Čech v komunistickém ráji na to vydělávál 20 měsíců plus čekání v pořadníku.
Arese
Čtyřistapětka byl jeden z nejhezčích a nejpovedenějších Peugeotů vůbec. A těch verzí motorizací ! Když to člověk srovná se současnou zoufalou nabídkou této automobilky, je opravdu smutné, do jakých sra- -k se design a výrobní program dnešního Peugeotu propadl! 😟😟😟🤮👎
Avatar - Stejsn
Stejsn
Strejček vypadá pořád skoro stejně 😊