Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Pepa_007
Jo Ford...... R. I. P.
del42sa
co nový model od Fordu, to rána naprosto mimo terč .....
Svět se fakt pod zelenou diktatůrou EU úplně zbláznil a ideologie je postavená nad zdravý rozum. Tohle nedopadne dobře
Svět se fakt pod zelenou diktatůrou EU úplně zbláznil a ideologie je postavená nad zdravý rozum. Tohle nedopadne dobře
@del42sa zdravý rozum znamená nesmrdět a v osobní dopravě nevytvářet zbytečné emise, když už to jde jinak. A navíc ta nízká spotřeba energie …
Chápu že na to zatím nemají všichni, že se nedá všude nabíjet, ale tvrdit o tom, že je to zelená diktatura EU je stejná kravina jako tvrdit že spotřeba 6l nafty (60kWh) na 100 je zdravý rozum.
Zdravý rozum je těch mých 19kWh v ročním průměru. A jsem rád že tu EU máme, protože to v Evropě vidí většina správně.
Chápu že na to zatím nemají všichni, že se nedá všude nabíjet, ale tvrdit o tom, že je to zelená diktatura EU je stejná kravina jako tvrdit že spotřeba 6l nafty (60kWh) na 100 je zdravý rozum.
Zdravý rozum je těch mých 19kWh v ročním průměru. A jsem rád že tu EU máme, protože to v Evropě vidí většina správně.
@psel nevytvářet zbytečné emise jde mnoha způsoby, centrálně ovládaná ekonomika a křivení trhu dotacemi a povolenkami vede vždycky do pekla, ale možná se EU vzhlédla v komunistické Číně a žene se za stejným ideálem.
Já tomuhle tede nefandím a rád bych aby zvítězil přirozený vývoj a dávám přednost vzdělání a racionální úvaze před fanatizmem a kecy o uhlíkové neutralitě.
Já tomuhle tede nefandím a rád bych aby zvítězil přirozený vývoj a dávám přednost vzdělání a racionální úvaze před fanatizmem a kecy o uhlíkové neutralitě.
@del42sa
Ono stačí ostatním nenicit zdraví zbytečnými a jedovatymi emisemi a cerejnych peněz bude dost. Výdaje ve zdravotnictví a sociální rapidně ubydou. To je správná cesta. Pokud někdo bude línej a neschopnej se přizpůsobit novým možnostem, bude mít smůlu.
Ono stačí ostatním nenicit zdraví zbytečnými a jedovatymi emisemi a cerejnych peněz bude dost. Výdaje ve zdravotnictví a sociální rapidně ubydou. To je správná cesta. Pokud někdo bude línej a neschopnej se přizpůsobit novým možnostem, bude mít smůlu.
@del42sa tak se pochlub jakými?
Za mě povolenky za emise a subvence nízkoemisních technologií jdou dohromady.
Nevím jak to má Čína s povolenkami, tak hluboce jsem se tím nezabýval, ale nemáš-li fosilní energií a jsi závislý na jejich dovozu tak rozhodnutí přejít na zelenou energii ze solárů a větrníků je logická cesta. Ano v Číně to dělá ta jejich vedoucí úloha strany jednoduší, protože kdo je proti tak má smůlu, ale to nic nemění na tom, že je to logické a racionální rozhodnutí.
A za mě dotace na zateplení, tepelná čerpadla, soláry, větrníky a BEV k tomu patří. Snižovat spotřebu energie je cíl.
Ale třeba sem přidáš něco hodné Nobelovky co jasně ukáže že povolenky a subvence při přechodu na udržitelnou energii jsou zbytečné.
Za mě povolenky za emise a subvence nízkoemisních technologií jdou dohromady.
Nevím jak to má Čína s povolenkami, tak hluboce jsem se tím nezabýval, ale nemáš-li fosilní energií a jsi závislý na jejich dovozu tak rozhodnutí přejít na zelenou energii ze solárů a větrníků je logická cesta. Ano v Číně to dělá ta jejich vedoucí úloha strany jednoduší, protože kdo je proti tak má smůlu, ale to nic nemění na tom, že je to logické a racionální rozhodnutí.
A za mě dotace na zateplení, tepelná čerpadla, soláry, větrníky a BEV k tomu patří. Snižovat spotřebu energie je cíl.
Ale třeba sem přidáš něco hodné Nobelovky co jasně ukáže že povolenky a subvence při přechodu na udržitelnou energii jsou zbytečné.
@psel
Evropské emisní povolenky jsou skvělý nápad. Říká to 10 z 10 spekulantů a podvodníků.
Například majitel Liberty Sanjeev Gupta si nechal přidělit povolenky na další rok zdarma, prodal je do Rumunska a vyhlásil bankrot. To samé udělal třeba Tameh, který dodával Liberty elektřinu. Snadný zisk má i Tomáš Pitr a jeho Teplárna Ústí nad Labem.
www.seznamzpravy.cz/…asi-vyhne-268140
www.seznamzpravy.cz/…rodal-cez-269890
www.seznamzpravy.cz/…-teplarny-275500
Horší to je pro seriózní průmyslové podniky. Zdražuje to výrobu, která se stává méně konkurenceschopnou a ztěžuje to plánování, protože neví, kolik povolenek dostane zdarma a kolik a za jakou cenu si jich bude muset koupit.
Evropské emisní povolenky jsou skvělý nápad. Říká to 10 z 10 spekulantů a podvodníků.
Například majitel Liberty Sanjeev Gupta si nechal přidělit povolenky na další rok zdarma, prodal je do Rumunska a vyhlásil bankrot. To samé udělal třeba Tameh, který dodával Liberty elektřinu. Snadný zisk má i Tomáš Pitr a jeho Teplárna Ústí nad Labem.
www.seznamzpravy.cz/…asi-vyhne-268140
www.seznamzpravy.cz/…rodal-cez-269890
www.seznamzpravy.cz/…-teplarny-275500
Horší to je pro seriózní průmyslové podniky. Zdražuje to výrobu, která se stává méně konkurenceschopnou a ztěžuje to plánování, protože neví, kolik povolenek dostane zdarma a kolik a za jakou cenu si jich bude muset koupit.
@Tycoon jo, vždycky se najde nějaký ojeb a pak to končí takhle. Je otázka jestli máme něco lepšího a pokud ne tak upravit způsob fungování tak, aby to nevedlo k takovým excesům. Nechci to shazovat tím že když někdo udělá úvěrový podvod tak přece nezrušíme úvěry ale nic jiného mě teď nenapadlo. Takže pokud se shodnou státy EU na reformě tak super ale zrušení by bylo vylití vaničky i s dítětem ne?
Otázka zněla jestli je nějaký jiný způsob jak snížit emise, když se koukám na kvalitu ovzduší u nás na vesnici v zimě tak mi nic moc nenapadá. Ty lidi co tu smrdí to navíc dýchají taky a stejně je jim to šumák.
Otázka zněla jestli je nějaký jiný způsob jak snížit emise, když se koukám na kvalitu ovzduší u nás na vesnici v zimě tak mi nic moc nenapadá. Ty lidi co tu smrdí to navíc dýchají taky a stejně je jim to šumák.
@psel
Tak asi je niekde sakramentská chyba, keď sa dajú vo veľkom robiť také machinácie. To neospravedlní argument, že nič lepšieho nie je.
Riešenie je. Ideálne zrušiť emisné povolenky, alebo minimálne zakázať s nimi kupčiť. Ale na tom bi si nikto nenaplnil vrecká, že... Samozrejme, že je blbé, ak fabrika v jednej krajine dopláca na ekológiu miliónmi, a v inej krajne sa na to kašle a veselo sa špiní ďalej. Kým to nebude celosvetový trend, nie je to k ničomu. Iba ak lokálne, ale tam by sa mal vo väčšej miere uplatňovať zdravý rozum a nedevastovať vlastný priemysel a ekonomiku do takej absurdnej miery, ako sa to robí dnes.
Tak asi je niekde sakramentská chyba, keď sa dajú vo veľkom robiť také machinácie. To neospravedlní argument, že nič lepšieho nie je.
Riešenie je. Ideálne zrušiť emisné povolenky, alebo minimálne zakázať s nimi kupčiť. Ale na tom bi si nikto nenaplnil vrecká, že... Samozrejme, že je blbé, ak fabrika v jednej krajine dopláca na ekológiu miliónmi, a v inej krajne sa na to kašle a veselo sa špiní ďalej. Kým to nebude celosvetový trend, nie je to k ničomu. Iba ak lokálne, ale tam by sa mal vo väčšej miere uplatňovať zdravý rozum a nedevastovať vlastný priemysel a ekonomiku do takej absurdnej miery, ako sa to robí dnes.
@travel ano, to je pravda, ale ty se dají dělat vždycky, jen se podívej na to kolik peněz v jakých kauzách kam zmizelo a zjistíš, že většina nebyla za povolenkami. Já si třeba vzpomínám na topné oleje 😄.
Prostě pokud to někdo zneužívá a není to marginální je potřeba to napravit.
Jo, my se těžko dohodneme tady v Evropě, celosvětové dohody jsou ještě o řád těžší, a pak si někde zvolí oranžového krále nebo papeže a je zase dohoda všech na hony vzdálená.
Ale znamená to, že bychom to měli vzdát? Fakt?
Prostě pokud to někdo zneužívá a není to marginální je potřeba to napravit.
Jo, my se těžko dohodneme tady v Evropě, celosvětové dohody jsou ještě o řád těžší, a pak si někde zvolí oranžového krále nebo papeže a je zase dohoda všech na hony vzdálená.
Ale znamená to, že bychom to měli vzdát? Fakt?
@psel
To je filozofická otázka, vzdať to alebo nie. Záleží, čo vzdať a čo nie. To, čo bojuje EU (alebo sa tak tvári), je márny a zbytočný boj, ktorý je nutné vzdať a začať používať rozum.
To je filozofická otázka, vzdať to alebo nie. Záleží, čo vzdať a čo nie. To, čo bojuje EU (alebo sa tak tvári), je márny a zbytočný boj, ktorý je nutné vzdať a začať používať rozum.
double
Krum Páč
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
@traveldrive
potrefená husa zakejhala. Kdyby to nebyla pravda, pak by toto každý ignoroval a mavl by nad tim rukou, predevsim ze v tom neni zadne sdeleni. Jenže ty jsi měl nutkavou potřebu znovu něco dokazovat, až jsi to potvrdil. Takze děkujeme za tvé potvrzení, že ten nesmysl, co napsal troll nahoře, vlastně je pravda.
potrefená husa zakejhala. Kdyby to nebyla pravda, pak by toto každý ignoroval a mavl by nad tim rukou, predevsim ze v tom neni zadne sdeleni. Jenže ty jsi měl nutkavou potřebu znovu něco dokazovat, až jsi to potvrdil. Takze děkujeme za tvé potvrzení, že ten nesmysl, co napsal troll nahoře, vlastně je pravda.
@del42sa Spíš Evropský Ford se zbláznil, z úspěšného výrobce velmi dobrých aut do dostal do pozice "generického" výrobce - vyrábí auta na základu VW a žalostně mu to nejde... Ford udělal tak do roku 2015 spoustu špatných rozhodnutí a to teď sklízí...
@ericn no, ale ale proč je tomu tak ? Protože se Evropské vedení Fordu zbláznilo a najelo na "zelenou" utopistickou vlnu elektroaut a výsledek je, že jsou tak finančně v pr*deli, že jim nezbývá než nabízet překapotované VW ( i když ani tahle strategie nenese ovoce ) Navíc se ukazuje, že žádný výrobce na výrobě elektromobilů není schopen vydělávat, naopak všichni na výrobě prodělávají doslova kalhoty, ale nikdo není schopen se vzepřít se dikatuře uředníků a radši jim polezou do zadku klidně za cenu vlastního krachu.
Zkrátka přesně podle hesla: "kupředu lévá, zpátky ni krok "
Jediný kdo ještě uvažuje normálně je vedeni Toyoty
Zkrátka přesně podle hesla: "kupředu lévá, zpátky ni krok "
Jediný kdo ještě uvažuje normálně je vedeni Toyoty
@del42sa Ale houby, těch chyb byla spousta a ještě v dobách kdy Musk chodil tak akorát na základku 😄.
Co takhle třeba Scorpio 😄
Co takhle třeba Scorpio 😄
@psel Scorpio bylo v první generaci ještě v pohodě, ale pak přišel “klaun” Mk.II a bylo v pr…. 👎
@Ericn mě to povídej, já jich měl několik za sebou a byla to super auta. Co přišel ten žabí design s americkým zadkem tak jsem utekl.
@psel: s designem Scorpio II souhlasím, ale to sis vybral jako příklad jeden jediný nepovedený model s rádoby americkým designem, ale to co předvádí Ford posledních 10 let v Evropě to je zkrátka tragédie a je to tím, když se do vedení firmy dosadí podobní pošuci jako Tavares, Jim Farley, Diess nebo Jim Rowan z Volva. Všechny je spojuje "láska" k elektromobilům a všichni se až příliš upnuli na elektrizující vizi budoucnosti vlastních podniků, kterým šéfovali a také všichni jmenovaní svým firmám způsobili obrovské škody a všichni se v podstatě chovali jako smyslu zbavený človek. To je vizitka, kterou za sebou zanechávají.
@del42sa promiň koukni na Mondeo ...
Teď caknou fokuse. Mají problémy s motory...
No srovnávat to s VW snad ne, VW je s podílem na trhu stejně, dokonce jim mírně roste.
VW dokázal za stejného emisního rámce své motory zvládnout a navíc postavit elektrickou platformu která je dnes spolehlivá a funguje. A navíc jí používá Ford a Mahindra.
Proč to nezvládl Ford a VW ano?
A to byl ve VW Diess a jeho sázka na odlišného zákazníka co chce touch, je mu jedno že, auto uvnitř vypadá jak PET lahev? Ano, start BEV se mu nepovedl ale výsledek je to co se počítá.
Teď caknou fokuse. Mají problémy s motory...
No srovnávat to s VW snad ne, VW je s podílem na trhu stejně, dokonce jim mírně roste.
VW dokázal za stejného emisního rámce své motory zvládnout a navíc postavit elektrickou platformu která je dnes spolehlivá a funguje. A navíc jí používá Ford a Mahindra.
Proč to nezvládl Ford a VW ano?
A to byl ve VW Diess a jeho sázka na odlišného zákazníka co chce touch, je mu jedno že, auto uvnitř vypadá jak PET lahev? Ano, start BEV se mu nepovedl ale výsledek je to co se počítá.
@psel tak je pravda, že facelift BEV od VW, hlavně iD.3, dost pomohl. Neodstranil úplně vše, ale kvalita interiéru a utlumení se hodně zvedla. Letos odstranili i ten debilní dotykový volant a se 77kWh baterií je to alespoň trochu použitelné auto. Ještě srazit cenu o 250-300tis Kč a mohlo by to být i zajímavé…
@ericn a to ten pořádný facelift teprve přijde příští rok.
Já si ale myslím že ta cena je ale OK, protože kdo ti dá takhle velké BEV za cenu o 250k - 300 Kč lacinější? Navíc tedy pořád tu máme baterku s moduly, ve druhé polovině roku ukážou MEB CTP baterku a pak se uvidí jak se trh posune a s ním i cena, výkony nabíjení a kapacita.
Navíc teda nevím jak moc je cinknutá cena ze strany importéra, bývalo to oproti ceně v DE dražší...
To co si myslím, že by pomohlo jsou ty operativní leasingy, to VW v Německu umí, a mít ID3 s velkou baterkou pod 6500Kč měsíčně a sosat si baterku ze soláru je něco co by mohlo fungovat.
Já si ale myslím že ta cena je ale OK, protože kdo ti dá takhle velké BEV za cenu o 250k - 300 Kč lacinější? Navíc tedy pořád tu máme baterku s moduly, ve druhé polovině roku ukážou MEB CTP baterku a pak se uvidí jak se trh posune a s ním i cena, výkony nabíjení a kapacita.
Navíc teda nevím jak moc je cinknutá cena ze strany importéra, bývalo to oproti ceně v DE dražší...
To co si myslím, že by pomohlo jsou ty operativní leasingy, to VW v Německu umí, a mít ID3 s velkou baterkou pod 6500Kč měsíčně a sosat si baterku ze soláru je něco co by mohlo fungovat.
Ja Prvni 123
To radeji at se nevraci.
@Ja Prvni 123 Jen další díra na peníze, jako by ji Ford neměl už dost 😄
@ericn
Ťažko posudzovať, keď nemáš všetky informácie a ukazovatele ako oni. Keby si bol úplne v obraze, aj tvoje posúdenie by asi bolo iné.
Ťažko posudzovať, keď nemáš všetky informácie a ukazovatele ako oni. Keby si bol úplne v obraze, aj tvoje posúdenie by asi bolo iné.
@traveldrive To mi řekni jak v Evropě vydělávají? EV se neprodavají a ostatní osobní auta si zrušili sami 😋 Poslední je Puma a Kuga jen dožívá… Tj nad vodou je drží maximálně dodávky….
@ericn Možno majú viac starostí s rozhodovaním, či má alebo nemá zmysel vrážať peniaze na európsky vývoj a držanie európskeho trhu.
@traveldrive třeba tímto způsobem přijdou na to, že se jim nevyplatí vyrábět pro Evropský trh a naopak díky Trumpově politice bude výhodné prodávat mimo Evropu, protože tam nebudou omezovaní debilními zelenými regulacemi a nebudou muset platit takové množství emisních povolenek .-)
Nakonec to co tady nabízí stejně nestojí za řeč a až skončí Puma a Kuga, tak to bude konečná.
Nakonec to co tady nabízí stejně nestojí za řeč a až skončí Puma a Kuga, tak to bude konečná.
Sevca1
@Mikesus : opět perlis, to že nemáš rád Rohypnolka věřím. Ale psát kecy o útěku lidí z vesnic kvůli sousedům je ubohé, lidé když v těch lokalitách není práce jdou za prací ne kvůli sousedům. Prostě jsi mentální mrzáček. Dále kdo chce malé auto zadarmo? Proč si nám koupit malé Ev za 600 tisíc, když můžu mít fosil za 400?????? Nic mi to nepřinese, návratnost nula u městského vozu s malým nájezdem. Takže dutá hlavo o to tu běží, ano Ev je drahé, zadarmo to nikdo nechce, koupí si fosil pá
Lempl Klaun
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
@Lempl Klaun těši mne, děkuji za představení. Víceméně nerozumím tomu proč mí o sobě píšeš. Je ti smutno, chceš s něčím poradit? No to se omlouvám u mne nepochodis, více času ti věnovat nebudu, zkus zaklepat na dveře jinde 😁 pá
To @Sevca1
Díky za tvou pozornost a citlivost, připomínáš mi nádražní reproduktor, taky se ozve jenom tehdy, když po něm nikdo netouží. Chápu, že empatie není tvoje silná stránka, stejně jako porozumění psanému textu. Ale nic si z toho nedělej, i květák má větší společenský přesah než tvé věty. Tak drž se, a hlavně, nepokoušej se být víc, než jsi. 🤡
Díky za tvou pozornost a citlivost, připomínáš mi nádražní reproduktor, taky se ozve jenom tehdy, když po něm nikdo netouží. Chápu, že empatie není tvoje silná stránka, stejně jako porozumění psanému textu. Ale nic si z toho nedělej, i květák má větší společenský přesah než tvé věty. Tak drž se, a hlavně, nepokoušej se být víc, než jsi. 🤡
@Sevca1
No zde vsichni vidíme, že mu lezeš do zadku. Potrefená husa, my vime. Zkus příště reagovat ve vlákně at aspoň si to člověk může dát souvislosti dohromady. Nebo reagovat ve stejném vlakne je už potřeba trochu vzdelani? Naopak, je to tu děsně udělané, alespoň se pozná trocha inteligence.
Jinak znám několik takových lidí, kteří nechtěli cuchat ten smrad z komínů a aut a proto se odstěhovali pryc.
No zde vsichni vidíme, že mu lezeš do zadku. Potrefená husa, my vime. Zkus příště reagovat ve vlákně at aspoň si to člověk může dát souvislosti dohromady. Nebo reagovat ve stejném vlakne je už potřeba trochu vzdelani? Naopak, je to tu děsně udělané, alespoň se pozná trocha inteligence.
Jinak znám několik takových lidí, kteří nechtěli cuchat ten smrad z komínů a aut a proto se odstěhovali pryc.
@Mikesus Brouku nebudu reagovat zvlášť na každý tvuj slint. Napsal jsem to najednou v jednom. Nejsem první ani poslední. Takže opět jsi vypustil z úst smrad a pič....nu. Dále jsem s panadolem byl několikrát ve velké rozepři,lehce dohledatelné takže opět lžeš. Jo lidé utíkají z vesnic kvůli sousedům a chtějí zadarmo auto do města co? To neodpovíš. Mrzacku ani se nesnaz více času ti věnovat nebudu pá
Krum Páč
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
@Sevca1
Přesně tak. Pak jsi nejspíš začal chápat souvislosti, ve kterých píšu. A z neshod je i poměrně častá shoda 😁
Přesně tak. Pak jsi nejspíš začal chápat souvislosti, ve kterých píšu. A z neshod je i poměrně častá shoda 😁
@Mikesus Ano, jistě, lidi se stěhují z vesnic do měst, protože smrad z aut. 😁 Ty už žiješ ve vlastním světě.
Krum Páč
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
@twistedTSD
Je to tak. Přitom kdysi se s ním dalo normálně komunikovat. Ale dnes??...
Každý kdo má diesel je vrahem, na vesnicích je ekologický armagedon, kdy se smogem musiš prokrájet, kdo vydělává míň jak 50 měsíčně je neschopný líný nemakačenko, jediný hodnotný život vede pražská smetánka... Prostě mu hráblo...
Je to tak. Přitom kdysi se s ním dalo normálně komunikovat. Ale dnes??...
Každý kdo má diesel je vrahem, na vesnicích je ekologický armagedon, kdy se smogem musiš prokrájet, kdo vydělává míň jak 50 měsíčně je neschopný líný nemakačenko, jediný hodnotný život vede pražská smetánka... Prostě mu hráblo...
@twistedTSD hlavně že si ta EV úderka nakliká palečky, asi jim to má dodat na větší seróznosti 😁
@del42sa On někdo ještě na palečky kouká? Od té doby co si tu Hamuna udělal dalších x nicků nemají žádnou vypovídající schopnost. Zaplevelil diskusi vším možným, občas si povídá sám se sebou a ostatní ho ignorují. Jen mu to pořád nedochází…
No, když se EU rozhodla zničit evropský průmysl, tak v téhle třídě bude řešením Dongfeng Box nebo BYD ATTO2 😆
Všichni budou zaměstnání v byrokracii a budeme všem rozdělovat sociální dávky, dotace, právníci budou psat nové a nové zákony a regulace
EU, budeme řešit politilogické otázky zásadního charakteru jestli je 50 nebo 51 pohlaví a v kolika letech kdo o pohlaví jednotlivce má právo rozhodnout, protože rodič nemá právo vychovávat dítě jako chlapce nebo dívku ... 😅
A nemyslíš náhodou, že by stát měl vytvářet podmínky pro to, abychom museli méně jezdit? Takže v případě ČR konec pragocentrizmu po 50ti letech . Podpora regionů, podpora digitalizace atd. ?!?
Podpora dostupnosti sociální, zdravotní péče v regionech? Co?
Řekni to svým linym lidem v okolí, ze maji zůstat na vesnicích, nabizet tam služby. Pokud se z dané oblasti stěhují lidé pryč, asi ví co tamtije kolem nich za sousedy a raději utečou. Nedivím se, ze jsi v oblasti, která se kolemtebe vylidnuje. Tam, kde lidi nemají takové sousedy, tam zůstávají a mají i dane služby, co potřebují. Nejen ve mestech.
Líní lidi z okolí co znám jsou vyjimkou. Takže smůla, nemám komu co vyřizovat.
Ale zřejmě lidem chybí na venkově dieslový kouř, proto se stěhují do Prahy aby mohli být tráveni každý den jako ty 🤣🤣🤣
Ten tam převažuje. Ve mestech jsou trochu inteligentnější a bev, phev a hev jsou tu ve větším zastoupení než ty vraky.
Někdy kolem roku 2010 jsem byl po dlouhé době v Praze a co mě tehdy nejvíce překvapilo, bylo velké zastoupení dieselů v centru města (při čekání na přechodu pro chodce to nešlo neslyšet), zatímco já jsem byl z vesnice zvyklý na ty "vraky" (benzínové nebo plynové Felicie, Fiaty, Citroeny atd).
To tam tehdy lidé nebyli inteligentní?
a je to tu zas, stat by mel..
A co jako? Jaká je podle tebe asi funkce státu? Vybírat daně a házet je do černé díry a jen netransparentně kupovat zpraně pro Ukrajinu?
Dongfeng Box stojí aktuálne od 514000,-Kč, s Atto 2 si sa sekol úplne, ten sa predáva za ceny cez 700000,-Kč...
Každopádne k malému autu za cenu 500 tisíc Kč a viac sa prívlastok "levný" nehodí, bez ohľadu na typ pohonu.
Nesekl. BYD Atto2 je 30 tis. €, ale je cca +18% clo.
BYD’s $10,000 Seagull EV was its top seller last month and now it’s headed overseas
Tomu rikam levne EV.
Kdyz se k tomu priblizime v evropskem podani, mame vyhrano.
👍
A ne, male vozy skutecne nezmizi.
Mala EV davaji smysl.
👍👍👍
Ano male ev ma smysl. Do města jak dělané. Ale musíš pochopit, že tu jsou lini zoufalci, kteří chtějí vše jako ostatní, a zadarmo, tak křičí, jak je vše drahé. Místo aby začali u sebe, chtějí vše po ostatních.
A pak uz nebude na co nadavat.
Resp. bude. Obvinovat EU z vlastni neschopnosti vydelat si na auto...
PS Ne, cenova parita v nizkych segmentech jeste nenastala.
Súhlas. Byť eC3 za cenu 16-17 tisíc €, bude ich v mestách plno. Napriek pár drobným nedostatkom a relatívne nemodernej technike s čínskym pôvodom. Tam sme ešte nedošli, ale už to nebude trvať dlho. Malé EV dávajú najväčší zmysel. Aj keď ekologický rozmer BEV môže byť všeobecne diskutabilný, prínos v meste sa dá ťažko odškriepiť. Neprítomnosť výfuku a významne nižšia hlučnosť mestskému prostrediu prispievajú dosť pozitívne.
eC3 a aktuální technika BEV od stellantisu dělá pro BEV jen medvědí službu.
Předražené i na BEV, drahé, cenová parita ani na dohled, mizerná technika. Prvomajitele BEV zklame a naučí, že BEV je krám a další BEV chtít nebudou.
Jo cenová parita, ta už u normálních rodinných aut je dávno. Teď pomalu se musi dostat i do malých segmentů. Další kámen úrazu je, že z bev není moc na výběr. Je jich pár, skoro vše suv. Kdyz nekdo chce kombik nebo sedan, nemá skoro z čeho vybírat. Kdyz chceš sedan nebo kombik se spalovakem, máš na výběr desítky různých modelů.
Teď co jsem vybiral auto pro mamku, tak definitivně to bude RZ. Levnější nez RX, o hodně, dokonce levnější nez mensi a mene vybavene NX. A oba rodiče prohlásili, že chtějí RZ, ze to je nejlepší pohon se kterým kdy jeli ( a to jezdili vše, od benzinu, přes diesel, hev, phev i vodik )
Hujere hujere...
Malé EV nedávají smysl, protože sice pohon by smysl dával, ale o to míň dává smysl ekonomika i globální emise. Malé auto obvykle najede málo km, tudíž výhodnost globálních emisí jde do ztracena.
www.greenncap.com/…ry-winners-2024/
Dokaz sve tvrzeni!
Studie vychazeji jednoznacne ve prospech EV uz po par desitkach tisic km.
Jo ty zase varis z vody?
We hope that today’s results will help buyers make clearer decisions concerning the environmental impact of a wide range of cars available on the market in 2024. Green NCAP understands that it is not only the environmental attributes that attract buyers to greener or electric but also their kudos, driving performance, and power.
👍👍👍
Whilst testing, we also saw different attributes that are of interest to consumers. In Green NCAP’s new rating to be released later this year, all stages of testing will include a Life Cycle Assessment,
👍
and we will offer information about vehicles’ different charging behaviour and capabilities, cold weather performance, driving range, and more details on energy efficiency. We know this will improve the quality and understanding of the real value of electric cars.
Dr. Aleksandar Damyanov, Technical Manager Green NCAP
PS Ano, koupit si auto a najet s nim 30.000km za 20 let je waste (emise / km) at uz u ICE nebo BEV. To je tvuj manipulativni zcela absurdni argument.
👎
Doníčku hujeříčku, mě nezajímají nějaké teorie a tabulky v excelu. Já žiju v reálným světě. A v tom platí realita. Malé městské auta najedou reálně málo km, spousta z nich bude mít krátký život kvůli nehodám, a BEV pravovat nikdo příliš nebude právě proto že baterka.
V reálným srovnáí BEV v našem energetickém mixu dvakrát skvostně nevychází. Výroba elektromobilů, zejména baterií, je energeticky náročnější a produkuje více emisí než výroba spalovacích vozidel. Tento "uhlíkový dluh" je vyrovnán obvykle po ujetí 70 000 km, v závislosti na energetickém mixu používaném k nabíjení. LCA of different types of cars in Czech Republic, Ing. Kamil Jaššo, Ph.D.
Smolík hujere.
👍👍
Logo
Logo
Kamil Jaššo: Pokud porovnáme vozidla důkladně a spravedlivě, je téměř nemožné, aby byl elektromobil v České republice méně ekologický než konvenční automobily
18. listopadu 2024
Toto tvrdi tebou citovany autor.
😉
www.cistadoprava.cz/…ncni-automobily/
GAME OVER
Doníčku hendlíčku, opět nejsi schopný pochopit psané slovo, viď?
Takže znovu - je vyrovnán obvykle po ujetí 70 000 km.
Zvládneš tohle pochopit? Takže gameover hujere!
Nechapu hak jinak se da chapat tento text, nez ze EV je ekologictejsi nez ICE.
A ano, kdyz najedes 0km vyjde lip spalovak. Az budes mit statistiku, ze male vozy najedou za svou zivotnost mene nez 70.000km, tak
se ozvi. Do ty doby zalez. 😉
Průměrný nájezd malých vozů za jejich životnost se obvykle pohybuje mezi 200 000 až 300 000 km. U dobře udržovaných vozů to ale může být i více, například až 400 000 km, zejména u spolehlivějších značek jako Toyota, Honda nebo Škoda.
Trolle!
GAME OVER
m.aaaauto.cz/…zy/skoda/citiGO/?…
Na stránce AAA AUTO je aktuálně k dispozici široká nabídka ojetých vozů Škoda Citigo, včetně modelů s benzínovým i elektrickým pohonem. Celkem je v nabídce 46 vozů, z toho 35 s benzínovým motorem a 11 elektromobilů.
Jen 13 vozů ze 46 má najeto méně než 70.000km.
👍
Závěr?
I u těch 13 aut s nájezdem nižším než 70.000km je minimalní pravděpodobnost, že budou vyšrotovaný dříve než najedou 70.000km.
Takto se pracuje s daty, rohypnole.
😉
Já i Kamil Jaššo s čísly a daty pracovat umíme.
Ty se tu chytáš stébla ve formě důchodcovského auta bez nájezdu. Realita je ale jinde!
Doníčku hujeříčku, krásně sis opět naběhl na vlastní vidle.
Naopak prokazuješ, že s daty vůbec netušíš co děláš.
Průměrný roční nájezd u mini vozů (A-segment - v Česku i obecně v Evropě
přibližně 8 000 až 12 000 km ročně.
Takže první majitel = žádný ekologický přínos...!!!
A to nehovořím o tom, kolik aut skončí předčasně ve šrotu kvůli bouračce, takže těch 70 tis. km opravdu nikdy nenajednou!!! 10–20 % vozidel má za sebou vážnější havárii (např. deformace nosných částí)!!! U městských aut jich bude logicky víc, protože až 60–70 % všech evidovaných dopravních nehod se stane v obcích...
Blbý co? Hujere! Ty vůbec netušíš!!!
Životnost vozu segmentu A (malé městské vozy, např. Fiat Panda, Toyota Aygo, Hyundai i10) závisí na několika faktorech, ale obecně lze říci
Průměrná životnost: cca 150.000 až 250.000 km nebo 10–15 let.
👍
To ostatně zhruba koresponduje s tebou uváděným ročním nájezdem...
Každopádně je to mnohem mnohem víc než 70.000km.
😀😉
Kamil Jaššo
Jaké jsou klíčové zjištění vaší studie?
Asi nejzásadnějším zjištěním bylo, že při spravedlivém srovnání těchto vozidel je téměř nemožné, aby elektromobil vyšel z hlediska emisí skleníkových plynů hůře. Musím se přiznat, že jsem v naší studii sám nebyl zcela spravedlivý a záměrně jsem v případě elektrického vozidla počítal s horšími scénáři pro různé emisní zdroje (např. vysoké nabíjecí ztráty) a zároveň jsem kvůli nedostatku kvalitních zdrojových dat nezohlednil ztráty během životního cyklu paliva ani emise vznikající při údržbě vozu. V důsledku toho jsem spalovací vozidla trochu zvýhodnil. Nicméně výsledky výpočtů vyšly i přesto lépe ve prospěch elektromobilů, a to i v případě Polska se špatným energetickým mixem.
Rohypnole, snad nejsi tak tupej, abys tohle nepochopil!
😀
Tenhle odstavec pochazi od tebou citovaneho zdroje.
Nedelej ze sebe saska!
je téměř nemožné, aby elektromobil vyšel z hlediska emisí skleníkových plynů hůře
👍👍👍👍👍
G A M E O V E R
Ty jsi fakt naprosto hloupý.
Takže znovu - je vyrovnán obvykle po ujetí 70 000 km.
Zvládneš tohle pochopit? Vím, že nezvládneš...
Spousta aut těch 70 tis. km nenajede nikdy. Opravy BEV jsou problematické, proto ten podíl aut do šrotu u malých BEV bude vyšší.
Malé auto obvykle najede málo km, tudíž výhodnost globálních emisí jde do ztracena. Tohle jsem napsal, tohle je naprosto správně. Typický prvomajitel prostě žádný přínos pro ekologii z pohledu globálních CO2 nepřináší!!!
Smolík, gameover hujere!!!
Temer KAZDE auto najede za zivotnost vic nez 70.000km.
Chytas se vyjimek a nehod.
Trolle.
Sbohem
600 za vůz, který nejede rychleji jak 130 kmh, dojezd má real max 200 km, nemá vyhřívanou baterii ani tepelné čerpadlo, odveze maximálně 4 indy a dobíjí se stejně rychle jak páteční kolona v Dejvicích... jo, tomu říkám trefa... 🤣🤣🤣
Mimochodem, 3 největší faily u eC3 považuji
1) nerozebiratelná a neopravitelná baterie!!!
2) při nabíjení vozidlo nedokáže hřát interiér!!!
3) nedokáže zobrazit spotřebu!!!
Jo, prodávat se to samozřejmě nějak bude, protože Francie, protože dotace, protože ESG, protože EU to lidem vnutí navzdory tomu, že nikdo BEV necche.
Nedostatky eC3 nejsou vymoženosti, ale zcela základní věci. Pro BEV v podstatě nezbytné.
O tom by sa dalo polemizovať, čo je nutné a čo nie, malé približovadlo sa zaobíde bez mnohých vecí, na druhú stranu by tomu mala zodpovedať aj cena. S jednou výnimkou - pre Mikesusa by som nechal aspoň 50% prirážku, aby sa necítil trápne, že si kupuje lacné auto pod svoju úroveň.
Neteoretizuj. Neopravitelná baterie je fakt úplně špatně a zde není vůbec o čem diskutovat. Takhle prostě NE.
Prax ukáže.
To není že prax ukáže. To se ví již dnes!
Proto baterii stellantis konstrukčně upravuje, aby byla opravitelná. Prostě opět přišli do výroby s totálním nedodělkem a zmetkem.
Samozřejmě že se to ví. Protože taková je jejich zvolená technologie!!!