Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Volkswagen ID.Every1
Volkswagen ID.Every1
Volkswagen ID.Every1
Volkswagen ID.Every1
68 Fotogalerie

Ford Fiesta se možná vrátí jako levný elektromobil s technikou VW

Michal Dokoupil

Ford v Evropě opustil segment menších aut a dnes prodává hlavně SUV. Prodeje ovšem klesají, a tak možná dojde na oživení starších jmen. Pravděpodobný je návrat Fiesty, jako elektromobilu vyvinutého ve spolupráci s Volkswagenem.

Ford má v Evropě spolupráci s Volkswagenem, v jejímž rámci obě značky spolupracují na vývoji. Volkswagen tak od Fordu získal pick-up Amarok a dodávku Transporter T7 a naopak Ford menší dodávku Tourneo Custom a platformu MEB, na které postavil své elektrické modely Explorer a Capri. S výsledky je Ford natolik spokojený, že možná nezůstane jen u toho.

Nové modely Ford rozhodně potřebuje, v Evropě se mu totiž poslední dobou moc nedaří. Fiesta a Mondeo už skončily, Focus se rozloučí brzy, a v portfoliu tak zůstanou pouze SUV, užitkové vozy a Mustang. Elektrickým modelům se také nějak zásadně nedaří, a Ford dokonce omezil plánovanou výrobní kapacitu Exploreru i Capri.

Martin Sander, šéf prodeje a marketingu společnosti Volkswagen, však v rozhovoru s britským webem Auto Express řekl, že spolupráce na elektromobilech je pro obě automobilky velmi úspěšná a že „nevylučuje další budoucí možnosti sdílení technologií“. Martin Sander mimochodem ještě před rokem byl generální ředitel Ford of Europe.

První část dohody podle něj umožnila VW dosáhnout lepší ekonomiku rozsahu, tedy snížit náklady na jednotlivé vyrobené kusy. Což je podle něj „něco, co by teoreticky mohlo být zopakováno s druhým kolem menších, efektivnějších rodinných aut.“

Do hry tedy vstupují menší elektrické modely Volkswagenu, například ID.1 a ID.2. Tedy modely, kde se na snížení nákladu opravdu hledí a u kterých by podobná spolupráce mohla pomoci. Volkswagen ostatně už dříve zvažoval spolupráci s Renaultem, právě za účelem vývoje nejlevnějších malých elektromobilů.

Nakonec se tak můžeme dočkat znovuzrození Fiesty, postavené na základě Volkswagenu ID.1 nebo ID.2. Produkční varianta ID.1 vyjede na nové variantě platformy MEB, s pohonem předních kol. Elektromotor má výkon 70 kW a auto se s ním rozjede na maximálních 130 km/h. Velikost baterie Němci neprozradili, ale dojezd má být kolem 250 kilometrů.

Video placeholder
Ford Transit Connect PHEV • Zdroj: Ford

Zdroj: Auto Express, Zdroj foto: Volkswagen, Zdroj videa: Ford