Technika
Přihlásit pro přidání komentáře
Jenik3
Jaky typ automatické převodovky mají dnešní (2024, 2025) scaly, karoq, kamiq ?
@Jenik3 scala a kamiq jen suché spojky DQ200 a karoq v dieselu může mit DQ381 u 2.0tdi 110kw, i oktávka 2.0tdi 85kw má pouze dq200 proto má omezený kroutak oproti manuálu na 250Nm vs 300Nm.
Díky. Tedy pro benzinové motory dává výrobce 7q DSG se suchými spojkami?
@Jenik3 jj a byl/je to jeden z důvodů proč si vybrat Polo GTI po FL, motor měl dq381 proti 6dsg před FL. Odpovídám i na komentář pod tim. 2.0tsi je zaprvy asi nejlepší motor co vyrobili a zadruhy má dq381
lamal
Cakal by som informacie napr. ako neposkodit mechatroniku, ktora na DQ200 odchadza a olejom to nebude.
Udajne najviac skodi radenie medzi D a R ked auto 100% nestoji a taktiez prudke rozjazdy na 1rychl. stupen.
Udajne najviac skodi radenie medzi D a R ked auto 100% nestoji a taktiez prudke rozjazdy na 1rychl. stupen.
@lamal No ved si si odpovedal.
@lamal Zaujimave, ja som zase cital a pocuval niektorych motoristickych novinarov, ktory hovorili ze praveze rychlejsi rozjazd (a teda menej preklzu pri rozbehu na 1ke) pomaha udrzat DQ200 v dobre kondicii. Tak ci onak, asi nie som uplne standardny sofer s DQ200, ale u mna ta prevodovka slape perfektne. Momentalne na tachometri ukazuje Passat 114t km, olej v prevodovke aj v mechatronike bol meneny pri ~65t km. Ziadne trhania, ale je pravdou, ze u nas to jazdi primarne dlhe trasy (dialnice so zaradenou 7kou), navyse sa k tomu spravam slusne. Rozhodne nemam pocit, ze by spojky odchadzali, tie daju kludne este dalsich 120t km bez nejakej vymeny.
@BigFoot007
Pre zivotnost spojek je urcite lepsi kratsi preklz, prudky rozjazd som pisal k mechatronike, nie ku spojkam. Co sa tyka spojek najhorie su kolony a rozbiehanie bez plynu, tj. len odbrzdenim, alebo trapenie v terene ci pri parkovani do kopca...
Posledne 2 dni som siel v octaviach jedna O3 s 1.6 a DSG7 a druha O4 s 1.5 tsi a DSG7... prekvapilo ako O3 s dieslom pekne hladko a logicky radila a naopak v O4 to cukalo... nepochopíš, ale pamatam si aj O3 s 1.5TSI ked bol ten motor novinka a s nim DSG7 tiez cukala...
Nech ti sluzi.
Pre zivotnost spojek je urcite lepsi kratsi preklz, prudky rozjazd som pisal k mechatronike, nie ku spojkam. Co sa tyka spojek najhorie su kolony a rozbiehanie bez plynu, tj. len odbrzdenim, alebo trapenie v terene ci pri parkovani do kopca...
Posledne 2 dni som siel v octaviach jedna O3 s 1.6 a DSG7 a druha O4 s 1.5 tsi a DSG7... prekvapilo ako O3 s dieslom pekne hladko a logicky radila a naopak v O4 to cukalo... nepochopíš, ale pamatam si aj O3 s 1.5TSI ked bol ten motor novinka a s nim DSG7 tiez cukala...
Nech ti sluzi.
@lamal
Prudký rozjezd zas bude dle mého názoru více zatěžovat mechanicky jiné komponenty pohoneho řetězce a motoru a to i většími razy při řazení (klouby, komponenty rozvodu, hnací hřídele)
Prudký rozjezd zas bude dle mého názoru více zatěžovat mechanicky jiné komponenty pohoneho řetězce a motoru a to i většími razy při řazení (klouby, komponenty rozvodu, hnací hřídele)
@vencelín.tamze vlastně jakýkoliv druh používání ji nici. Nejlepší je se jednou rozjet a pak jet stabilně, aby neřadila, co jsem z toho pochopil. Takze v realu nemožné
@vencelín
Tento princip je popisovany pre powershift, ale tam bol problem s nejakymi plastovymi uchytkami, ktore sa vycukali... je to specificke podla konstrukcie, mozno to DSG nevadi, neviem.
Tento princip je popisovany pre powershift, ale tam bol problem s nejakymi plastovymi uchytkami, ktore sa vycukali... je to specificke podla konstrukcie, mozno to DSG nevadi, neviem.
@BigFoot007 Asi na tom něco bude. Ve své Sportage mám DCT převodovku a přijde mi, že je schválně nastavena, aby zabírala rychle, aby tam nebyl moc dlouhý prokluz. U manuálu jsem byl zvyklý, že při svižnějším rozjezdu držím spojku déle, aby kola nezahrábla. Tady jakmile při rozjezdu dám více plynu, tu spojku velice rychle pustí a lehce zahrabou kola (předokolka). Vysvětluji si to tím, aby jim vydržela těch 150t km záruky i při tragickém zacházení, i když to pro řidiče není tak komfortní. Ale jinak řadí naprosto hladce a neznatelně.
Jozko Mrkvicka
Najlepsi sposob, ako odrovnat DCT je namontovat ju do 4x4 SUV, samozrejme v suchej verzii a ist sa s tym povozit mimo cestu. Po troche preklzu v blate, snehu, okamzite tie spojky horia a smrdia.
DQ250 (6stupňová, mokré spojky)
DQ200 (7stupňová, suché spojky)
DL501 (Audi 7stupňová S-tronic, mokré spojky)
A přijde mi že u dq 200 se nevyplatí ani ten olej měnit, spojky se stejně zničí většinou a je je potřeba měnit už po 100000km takže se to udělá s tím, nebo to prostě vydrží klidně 300tkm v pohodě...