Technika
Mikesus
3
@vencelín.tamze vlastně jakýkoliv druh používání ji nici. Nejlepší je se jednou rozjet a pak jet stabilně, aby neřadila, co jsem z toho pochopil. Takze v realu nemožné
Přejít do diskuze
@Jenik3 scala a kamiq jen suché spojky DQ200 a karoq v dieselu může mit DQ381 u 2.0tdi 110kw, i oktávka 2.0tdi 85kw má pouze dq200 proto má omezený kroutak oproti manuálu na 250Nm vs 300Nm.
Volkswagen oficiálně pro DSG převodovky proplach nedoporučuje, a to ani pro>
DQ250 (6stupňová, mokré spojky)
DQ200 (7stupňová, suché spojky)
DL501 (Audi 7stupňová S-tronic, mokré spojky)
A přijde mi že u dq 200 se nevyplatí ani ten olej měnit, spojky se stejně zničí většinou a je je potřeba měnit už po 100000km takže se to udělá s tím, nebo to prostě vydrží klidně 300tkm v pohodě...
DQ250 (6stupňová, mokré spojky)
DQ200 (7stupňová, suché spojky)
DL501 (Audi 7stupňová S-tronic, mokré spojky)
A přijde mi že u dq 200 se nevyplatí ani ten olej měnit, spojky se stejně zničí většinou a je je potřeba měnit už po 100000km takže se to udělá s tím, nebo to prostě vydrží klidně 300tkm v pohodě...
@lamal
Prudký rozjezd zas bude dle mého názoru více zatěžovat mechanicky jiné komponenty pohoneho řetězce a motoru a to i většími razy při řazení (klouby, komponenty rozvodu, hnací hřídele)
Prudký rozjezd zas bude dle mého názoru více zatěžovat mechanicky jiné komponenty pohoneho řetězce a motoru a to i většími razy při řazení (klouby, komponenty rozvodu, hnací hřídele)
@lamal Zaujimave, ja som zase cital a pocuval niektorych motoristickych novinarov, ktory hovorili ze praveze rychlejsi rozjazd (a teda menej preklzu pri rozbehu na 1ke) pomaha udrzat DQ200 v dobre kondicii. Tak ci onak, asi nie som uplne standardny sofer s DQ200, ale u mna ta prevodovka slape perfektne. Momentalne na tachometri ukazuje Passat 114t km, olej v prevodovke aj v mechatronike bol meneny pri ~65t km. Ziadne trhania, ale je pravdou, ze u nas to jazdi primarne dlhe trasy (dialnice so zaradenou 7kou), navyse sa k tomu spravam slusne. Rozhodne nemam pocit, ze by spojky odchadzali, tie daju kludne este dalsich 120t km bez nejakej vymeny.
Cakal by som informacie napr. ako neposkodit mechatroniku, ktora na DQ200 odchadza a olejom to nebude.
Udajne najviac skodi radenie medzi D a R ked auto 100% nestoji a taktiez prudke rozjazdy na 1rychl. stupen.
Udajne najviac skodi radenie medzi D a R ked auto 100% nestoji a taktiez prudke rozjazdy na 1rychl. stupen.
@BigFoot007 Asi na tom něco bude. Ve své Sportage mám DCT převodovku a přijde mi, že je schválně nastavena, aby zabírala rychle, aby tam nebyl moc dlouhý prokluz. U manuálu jsem byl zvyklý, že při svižnějším rozjezdu držím spojku déle, aby kola nezahrábla. Tady jakmile při rozjezdu dám více plynu, tu spojku velice rychle pustí a lehce zahrabou kola (předokolka). Vysvětluji si to tím, aby jim vydržela těch 150t km záruky i při tragickém zacházení, i když to pro řidiče není tak komfortní. Ale jinak řadí naprosto hladce a neznatelně.
@vencelín
Tento princip je popisovany pre powershift, ale tam bol problem s nejakymi plastovymi uchytkami, ktore sa vycukali... je to specificke podla konstrukcie, mozno to DSG nevadi, neviem.
Tento princip je popisovany pre powershift, ale tam bol problem s nejakymi plastovymi uchytkami, ktore sa vycukali... je to specificke podla konstrukcie, mozno to DSG nevadi, neviem.
Najlepsi sposob, ako odrovnat DCT je namontovat ju do 4x4 SUV, samozrejme v suchej verzii a ist sa s tym povozit mimo cestu. Po troche preklzu v blate, snehu, okamzite tie spojky horia a smrdia.
@BigFoot007
Pre zivotnost spojek je urcite lepsi kratsi preklz, prudky rozjazd som pisal k mechatronike, nie ku spojkam. Co sa tyka spojek najhorie su kolony a rozbiehanie bez plynu, tj. len odbrzdenim, alebo trapenie v terene ci pri parkovani do kopca...
Posledne 2 dni som siel v octaviach jedna O3 s 1.6 a DSG7 a druha O4 s 1.5 tsi a DSG7... prekvapilo ako O3 s dieslom pekne hladko a logicky radila a naopak v O4 to cukalo... nepochopíš, ale pamatam si aj O3 s 1.5TSI ked bol ten motor novinka a s nim DSG7 tiez cukala...
Nech ti sluzi.
Pre zivotnost spojek je urcite lepsi kratsi preklz, prudky rozjazd som pisal k mechatronike, nie ku spojkam. Co sa tyka spojek najhorie su kolony a rozbiehanie bez plynu, tj. len odbrzdenim, alebo trapenie v terene ci pri parkovani do kopca...
Posledne 2 dni som siel v octaviach jedna O3 s 1.6 a DSG7 a druha O4 s 1.5 tsi a DSG7... prekvapilo ako O3 s dieslom pekne hladko a logicky radila a naopak v O4 to cukalo... nepochopíš, ale pamatam si aj O3 s 1.5TSI ked bol ten motor novinka a s nim DSG7 tiez cukala...
Nech ti sluzi.
@Jenik3 jj a byl/je to jeden z důvodů proč si vybrat Polo GTI po FL, motor měl dq381 proti 6dsg před FL. Odpovídám i na komentář pod tim. 2.0tsi je zaprvy asi nejlepší motor co vyrobili a zadruhy má dq381