Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Influencer obvinil automobilku ze lži. Ta reagovala živým testem

15 komentářů

J J
Takze odpor vzduchu sa uvadza pre konkretnu rychlost? Tych 120 km/h je nejaky standard?
Krum Páč
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
ybalgin
@J J nevím jak v Číně, ale v Evropě bývá standard spíše 140 km/hod. Vtip je ale v tom, že součinitel aerodynamického odporu je velmi málo závislý na rychlosti. Rozdíly pro 120 a 140 km/hod budou marginální. To samozřejmě neplatí pro samotnou odporovou sílu.
Krum Páč
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@ybalgin
Je na to u nás nějaká norma? Nebo si to automobilky mohou měřit libovolne?
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@J J Nejsa fyzik ani technik tak vlastně moc nechápu, jak může být ten koeficient bezrozměrná veličina, tedy by měla být nezávislá na rychlosti. Čekal bych, že tvar, co je aerodynamický třeba pro 80 km/h už nebude dostatečně aerodynamický třeba při 800 km/h... Jak to teda vlastně je...? 😊
traveldrive
@Barry Lyndon Aj bezrozmerná veličina sa môže meniť; prúdenie vzduchu je pomerne zložitá veda, vzduch sa pri rôznych rýchlostiach (aj pri rôznych teplotách) po odraze od prekážky môže chovať inak, a závislosť takého typu inak ako úpravou koeficientu asi nevyjadríš... Najviac poznatkov v tomto smere majú asi vývojári aerodynamiky u F1 a leteckí špecialisti, ale u bežných áut a pri rýchlostiach či 120 alebo 140 km/h to musia byť zanedbateľné rozdiely.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Prosim opravte si... " byly poté vyměněny aerodynamická kola "
psel
Tesat do kamene ->
Podvody a šizení ostatně mají mezi čínskými firmami dlouhou a bohatou historii.
Číslům lze věřit jen když si je ověříš.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@psel
No tak to mají hodně společného s VW. Zajímalo by mne, kdo od koho se učil. Jestli Čína od VW nebo naopak, zda to do Číny přinesl už v roce 1985, nebo naopak se to tam naučil ve společném podniku se SAIC ( tehdy STAC )
psel
@Mikesus nepochopils.
Furt tu píšeš o dieselgate, ale to je jednotlivost, navíc poměrně hluboko ve firmware řízení motoru a někdo si myslel, že mu to projde. To, že to pak tutlali když už to bylo neudržitelné je věc druhá.
Tady jde ale o to, že čínská čísla v dokumentaci bývají často z marketingu a ne z měření, měření je pak ohnuté a dokonce když vidíš protokol tak je to na fotkách vidět.
Rozdíl mezi datasheetem a produktovým listem tak zcela splývá, protože se z čísel změřených až 100, stane 108, protože prostě jsou lepší než ta konkurence.
Já bych se vůbec nedivil kdyby dema byla cinklá, protože to že Číňan řekne megawatt, a to že čínský systém řekne jak v autě tak v nabíječce megawatt nic neznamená. Oba software píše jedna firma a co se ti tam ukazuje nemusí vůbec odpovídat realitě. A poznáš to až ti přijde divné že spotřebuješ daleko víc nebo ujedeš víc, než kolega co jede za tebou. Jo pozdrav všem Teslistům 😄.
Avatar - Dušan Trnka
Dušan Trnka
Robia to tak všetky automobilky už roky ! Súčiniteľ aerodynamického odporu je bezcenná veličina. Meria sa na upravených automobiloch. Použijú sa úzke pneumatiky, odmontujú sa vonkajšie zrkadlá a prelepia všetky škáry ...
psel
@Dušan Trnka to ano, však to taky říkají.
Tady někdo tvrdí 0.21 a asi to neřekl, navíc oni sami 0.21 nedosáhli po všech úpravách v jíma zaplacené laborce jsou blíž k 0.22. Kdyby řekli takhle jsme měřili a těch sedm tisícin jsme obětovali marketingu, tak by se tohle nestalo. Třeba se poučí.
traveldrive
@psel Aj tak je to skôr marketingový údaj ako relevantný technický parameter, koficient je len koeficient, ak má povedať niečo viac o konkrétnom aute, treba vziať čelnú plochu auta a vypočítať odpor vzduchu konkrétneho auta. Také číslo by už povedalo viac.
psel
@traveldrive tak to bezesporu ano, já jen rýpal do toho, že marketing očividně oříznul těch 0.007 aby to vypadalo líp. Protože 0.21 líp než 0.217 vypadá.
A Číňan ti na to odpoví klasicky, je tam v tom čísle 0.21? Je. Takže to tak je a basta.
A jednání automobilky že nepřizve toho kdo změřil něco zcela odlišného je taky klasická, nekušuj a sklapni. A většina Číňanů sklapne.
Buhví, co tam při tom testu cinkli.