Novinky
Elektromobil mám od února 2020 - takže ano, už šestým rokem drze ignoruju benzínky, výměny oleje, silniční daň a placení dálničních poplatků.
Brzdové destičky? Kotouče? Téměř netknuté, díky rekuperaci skoro jen leští disky.
A co parkování zdarma? No, kdo by si nechtěl připadat každý den jako VIP, že?
Peníze, které jsem díky tomu ušetřil, už ani nepočítám - ale kdybych byl naftový romantik, už bych měl místo účtu v bance jen účtenky z čerpacích stanic.
Jediné, co mě trochu trápí, je, že místo zvuku motoru poslouchám ticho. A to ticho je tak návykové, že jsem přestal poslouchat i lidi, co tvrdí, že elektromobilita nedává smysl.
The Future Is Now. And It’s Electric 👍
Brzdové destičky? Kotouče? Téměř netknuté, díky rekuperaci skoro jen leští disky.
A co parkování zdarma? No, kdo by si nechtěl připadat každý den jako VIP, že?
Peníze, které jsem díky tomu ušetřil, už ani nepočítám - ale kdybych byl naftový romantik, už bych měl místo účtu v bance jen účtenky z čerpacích stanic.
Jediné, co mě trochu trápí, je, že místo zvuku motoru poslouchám ticho. A to ticho je tak návykové, že jsem přestal poslouchat i lidi, co tvrdí, že elektromobilita nedává smysl.
The Future Is Now. And It’s Electric 👍
@Horký Rom vyborne, takze to mas to EV uz 5 let. Co je to za auto a kolik te stalo?
@Horký Rom Kamaráde, jak to jen děláš? Stačí, abys napsal jeden kultivovaný příspěvek do diskuse o parkování pro BEV v Praze, a během chvíle máš v síti tři ubohé a primitivní trolly. Kolikrát už jsem si říkal, jestli to vlastně není jeden a ten samý zoufalec, co tu roky rozsévá neshody a chaos.
P. S. Ano, tento týden jsem si už konečně objednal nové BEV, jako náhradu za GTE. Zbytek při setkání. Trolly samozřejmě krmit nehodlám.
P. S. Ano, tento týden jsem si už konečně objednal nové BEV, jako náhradu za GTE. Zbytek při setkání. Trolly samozřejmě krmit nehodlám.
@Jean Reno
Skvělá zpráva👍
Ano, už několikrát jsem se obrátil na trolla vystupujícího pod přezdívkou rohypnol s prostým a slušným požadavkem, aby nereagoval na mé příspěvky.
Bohužel, zdá se, že úroveň jeho intelektu neumožňuje pochopit ani tak základní formu slušnosti. Na základě toho jsem se rozhodl nereagovat na žádného z trollů – a věř mi, žít se s tím dá naprosto bez obtíží 😊
Ale v tomto případě nejde ani tak o tyto komediální postavičky – nýbrž o individuum, které zareagovalo na Tvůj příspěvek a vystupuje nyní pod přezdívkou Horký Hrom. Neuvěříš, ale tento uživatel byl po dlouhou dobu na auto.cz známý pod přezdívkou Barrichello. Jelikož však vůči mně choval zjevnou osobní zášť, rozhodl se při svém “novém zrození” přijít s jinou identitou.
A co je na tom nejpikantnější? Jakmile jeden z diskutérů odhalil jeho skutečnou identitu, v historii jeho příspěvků se zcela záhadně změnil jeho nick– z Barrichella se stal Anonym a z loga Dodge se stalo cosi nedefinovatelného, co má snad připomínat supersport: auto.cz/diskuse/94822/1
Domnívám se, že tento uživatel není jen tak ledajaký diskutér, ale pravděpodobně patří do úzkého okruhu těch, kteří mají v rámci fóra určitá privilegia. Připomíná to postavičku zvanou KANKUNEN, která se opakovaně prozradila tím, že mimoděk zmínila konkrétní přezdívky diskutérů, kteří údajně “hlásili nevhodné či urážlivé příspěvky redakci”.
Nakonec platí jednoduché pravidlo: čím víc někdo křičí zpoza anonymní masky, tím méně toho skutečně má co říct. A čím častěji mění nicky, tím zoufaleji hledá pozornost, kterou si neumí získat obsahem.
Skvělá zpráva👍
Ano, už několikrát jsem se obrátil na trolla vystupujícího pod přezdívkou rohypnol s prostým a slušným požadavkem, aby nereagoval na mé příspěvky.
Bohužel, zdá se, že úroveň jeho intelektu neumožňuje pochopit ani tak základní formu slušnosti. Na základě toho jsem se rozhodl nereagovat na žádného z trollů – a věř mi, žít se s tím dá naprosto bez obtíží 😊
Ale v tomto případě nejde ani tak o tyto komediální postavičky – nýbrž o individuum, které zareagovalo na Tvůj příspěvek a vystupuje nyní pod přezdívkou Horký Hrom. Neuvěříš, ale tento uživatel byl po dlouhou dobu na auto.cz známý pod přezdívkou Barrichello. Jelikož však vůči mně choval zjevnou osobní zášť, rozhodl se při svém “novém zrození” přijít s jinou identitou.
A co je na tom nejpikantnější? Jakmile jeden z diskutérů odhalil jeho skutečnou identitu, v historii jeho příspěvků se zcela záhadně změnil jeho nick– z Barrichella se stal Anonym a z loga Dodge se stalo cosi nedefinovatelného, co má snad připomínat supersport: auto.cz/diskuse/94822/1
Domnívám se, že tento uživatel není jen tak ledajaký diskutér, ale pravděpodobně patří do úzkého okruhu těch, kteří mají v rámci fóra určitá privilegia. Připomíná to postavičku zvanou KANKUNEN, která se opakovaně prozradila tím, že mimoděk zmínila konkrétní přezdívky diskutérů, kteří údajně “hlásili nevhodné či urážlivé příspěvky redakci”.
Nakonec platí jednoduché pravidlo: čím víc někdo křičí zpoza anonymní masky, tím méně toho skutečně má co říct. A čím častěji mění nicky, tím zoufaleji hledá pozornost, kterou si neumí získat obsahem.
@Horký Rom Je to tak. Místo účtu v bance účtenky od benzínek. A elektřinu za tebe hradí obecní úřad viď. Určitě až budeš ten elektromobil prodávat a odečteš cenu pořizovací tak zjistíš jak moc se ti vyplatil.
@Petar69
Myslis jako, že lidi neumi počítat? Já TCO počítám u každého auta, ktere peojde firmou. Jak to pocitas ty, kdyz ani nevíš za kolik to auto prodas?
Myslis jako, že lidi neumi počítat? Já TCO počítám u každého auta, ktere peojde firmou. Jak to pocitas ty, kdyz ani nevíš za kolik to auto prodas?
@Petar69
Žiju v tiché uličce v řadovém domku na Zahradním Městě. Nemám soláry, nemám chytrý dům, ale mám zásuvku. Klasickou, 230 V. Do ní každou noc zapojím svůj elektromobil, a ten si v poklidu cucá 2,3 kW jako kojenec. A mě to stojí 1,20 Kč za kilometr. No neber to. V téhle době je to skoro jako meditace 👍
Žiju v tiché uličce v řadovém domku na Zahradním Městě. Nemám soláry, nemám chytrý dům, ale mám zásuvku. Klasickou, 230 V. Do ní každou noc zapojím svůj elektromobil, a ten si v poklidu cucá 2,3 kW jako kojenec. A mě to stojí 1,20 Kč za kilometr. No neber to. V téhle době je to skoro jako meditace 👍
V Praze
- Zakazat vjezd vsech vozidel nesplnujicich normu EU6.
- Do centra povolit vjezd pouze BEV a FCEV.
- Neplati pro slozky IZS a MHD.
- Podporovat lokalne bezemisni vozy.
Hned by se nam tu dychalo lepe.
- Zakazat vjezd vsech vozidel nesplnujicich normu EU6.
- Do centra povolit vjezd pouze BEV a FCEV.
- Neplati pro slozky IZS a MHD.
- Podporovat lokalne bezemisni vozy.
Hned by se nam tu dychalo lepe.
@MihiCZ
Souhlasím. Nevím jestli být hned tak extrémní, ale proč ne. A jeste bych zpoplatnil vjezd euro6 diesel podle hodnot nox v coc.
Souhlasím. Nevím jestli být hned tak extrémní, ale proč ne. A jeste bych zpoplatnil vjezd euro6 diesel podle hodnot nox v coc.
@Mikesus Schvalne jsem se poplatkum vyhybal, protoze se to muze nepekne zvrhnout, napr. jako v NYC.
Spis bych byl rad, kdyby policie dohlizela na technicky stav vozidel, aby EU6 nebylo jen na papire a ve skutecnosti oblak dymu.
Spis bych byl rad, kdyby policie dohlizela na technicky stav vozidel, aby EU6 nebylo jen na papire a ve skutecnosti oblak dymu.
@Mikesus jeste ze takovi troubove muzou rozdavat rozumy jen v dikuzi a na vas nazor se nehledi 😁
@ryccardo
No naštěstí takovým troubum jako ty se nehledí. Za chvíli bude stk po roce, větší zdanění fosilních paliv povolenkami. Inspekce silnicni dopravy bude kontrolovat ty vaše vraky taky vic. Parkovani pro ev se nezrusilo. Takze nastesti se rozhoduje zdravím rozumem a ne názorem troubů.
No naštěstí takovým troubum jako ty se nehledí. Za chvíli bude stk po roce, větší zdanění fosilních paliv povolenkami. Inspekce silnicni dopravy bude kontrolovat ty vaše vraky taky vic. Parkovani pro ev se nezrusilo. Takze nastesti se rozhoduje zdravím rozumem a ne názorem troubů.
@Mikesus STK po roce nevyřeší vůbec nic pražský osle. Jen že to pětikilo navíc za přimhouření očí budu dávat každý rok a nebo každé dva roky. To finančně přežiju 😁
Zdanění fosilních paliv žádné razantní nečekej, protože ti vzdělanější než ty chápou, že na fosilních zdrojích stojí a padá naše ekonomika a nemůžeme si ji podkopnout jinak nás zbytek světa zašlape do země. Vůbec se nebojím, že mě inspekce silniční dopravy zakáže jezdit s mým autem, který nijak nehulí a je od pohledu v pohodě a jestli odstraní ze silnici skutečné vraky, které jsou nebezpečné svému okolí, tak to bude jedině dobře. Nicméně množina toho co ty považuješ za vrak a co je skutečně vrak je něco diametrálně odlišného. Parkování pro EV je mi úplně ukradené. Dělejte si v tý Praze co chcete. Zbytek republiky to nezajímá.
Zdanění fosilních paliv žádné razantní nečekej, protože ti vzdělanější než ty chápou, že na fosilních zdrojích stojí a padá naše ekonomika a nemůžeme si ji podkopnout jinak nás zbytek světa zašlape do země. Vůbec se nebojím, že mě inspekce silniční dopravy zakáže jezdit s mým autem, který nijak nehulí a je od pohledu v pohodě a jestli odstraní ze silnici skutečné vraky, které jsou nebezpečné svému okolí, tak to bude jedině dobře. Nicméně množina toho co ty považuješ za vrak a co je skutečně vrak je něco diametrálně odlišného. Parkování pro EV je mi úplně ukradené. Dělejte si v tý Praze co chcete. Zbytek republiky to nezajímá.
@MihiCZ
Takže na venkově zakážeme vjezd BEV, protože není ekonomické a smysluplné tam pro ně budovat infrastrukturu ... bravo, a nevymyslímeještě nějaké zákazy?? Jen tak, třeba zákaz v sudé dny nosit světlé barvy???!!!
Takže na venkově zakážeme vjezd BEV, protože není ekonomické a smysluplné tam pro ně budovat infrastrukturu ... bravo, a nevymyslímeještě nějaké zákazy?? Jen tak, třeba zákaz v sudé dny nosit světlé barvy???!!!
@rohYpnol Přesně tak. Nebo po severokorejském vzoru povolit jen 6 druhů účesů! 😊
@MihiCZ Když tě to tak sere v Praze, přestěhuj se na venkov.
@MihiCZ Retardov je stále dosť...
@rohYpnol @ryccardo @traveldrive atd.
Chapu, nikdo vam nebude nic zakazovat.
Musite si ale uvedomit, ze osobni svoboda v demokratickem state konci tam, kde svym jednanim prokazatelne ublizujete ostatnim. V tomto pripade jim nicite zdravi.
Nastesti mnoho lidi na vlivnych postech v EC si to uvedomuje a tak EU kraci spravnym smerem.
Pokud si to uvedomujete, ale je vam to jedno, tak to nema ani smysl komentovat.
Chapu, nikdo vam nebude nic zakazovat.
Musite si ale uvedomit, ze osobni svoboda v demokratickem state konci tam, kde svym jednanim prokazatelne ublizujete ostatnim. V tomto pripade jim nicite zdravi.
Nastesti mnoho lidi na vlivnych postech v EC si to uvedomuje a tak EU kraci spravnym smerem.
Pokud si to uvedomujete, ale je vam to jedno, tak to nema ani smysl komentovat.
@MihiCZ
To je tak ,kdyz bezohledni jedinci ignorují fakta a vadí jim, že dal nemuzou ostatnim nicit zdravi. Jeden inhaluje smrad z dieselu snad i v ložnici, jinak si to člověk nedokaze logicky vysvětlit, druhej jezdi vrakem od VW, ktery i kdyz benzin, má vyšší emise nox než ten moderni diesel, a treti, pokud nejezdi s vykuchanym dpf, tak se zmohl možná tak na osla, podle toho co tu predvadi.
To je tak ,kdyz bezohledni jedinci ignorují fakta a vadí jim, že dal nemuzou ostatnim nicit zdravi. Jeden inhaluje smrad z dieselu snad i v ložnici, jinak si to člověk nedokaze logicky vysvětlit, druhej jezdi vrakem od VW, ktery i kdyz benzin, má vyšší emise nox než ten moderni diesel, a treti, pokud nejezdi s vykuchanym dpf, tak se zmohl možná tak na osla, podle toho co tu predvadi.
Když mám na elektromobil, tak parkování ani dálnici zdarma nepotřebuju!! Vždyť to nedává vůbec logiku!!
@Lukáš NoJGi
Dalnice zdarma je blbost. Navic tech par korun nikoho nezabije kdo ma na auto. Parkování dejme tomu, je to kvůli ovzduší pro všechny.
Dalnice zdarma je blbost. Navic tech par korun nikoho nezabije kdo ma na auto. Parkování dejme tomu, je to kvůli ovzduší pro všechny.
@Mikesus Nie je to blbost, je to super vec. Ani nie kvoli peniazom, ale ide o zjednodusenie zivota.
@xxc Jo lidé tvého ražení jsou většinou neprakticti lidé. Já vím koupit známku jednou ročně, popřípadě 3 krát za rok zabere na telefonu hrozně času 😁 a tím pádem bys měl těžký život 😁 Ty jsi naozaj naozajstny ***
@Sevca1 Naopak, som velmi prakticky a je velmi vyznamne toto neriesit. Dement vsak nepochopi a radsej kupuje znamky, kupony, parkovacie listky z automatu a pod. Raz za 10 rokov idem na tu cesku dialnicu, tak je to velmi vyznamna pomoc, ze sa to dalo poriesit jednorazovo.
@xxc
No, dement jezdí desetitisíce km ročně v malém nepohodlné Citigu iV místo pohodlné Octavie... sorry, řekl sis o to 😉
No, dement jezdí desetitisíce km ročně v malém nepohodlné Citigu iV místo pohodlné Octavie... sorry, řekl sis o to 😉
@rohYpnol A? Ja za to nemozem, ze to auto neurobili pohdlne, ale s velkostou som v meste velmi spokojny. Urcite sa to do mesta a okolia hodi viac, ako nejaka octavia. Len cisty dement moze snivat a spominat nejaku octaviu, ked existuje kratsi, priestornejsi, pohdlnejsi enyayq.
@Lukáš NoJGi
Samozřejmě že to nedává žádnou logiku.
Dálniční známku platíme za to, že využíváme nějakou silniční infrastrukturu. A tu infrastrukturu využívá úplně stejně jako řidič BEV, tak řidič benzínu, tak řidič dieselu.
Parkování platíme za zábor a využívání veřejného prostranství. A ten zábor je úplně stejný jak pro řidiče BEV, tak pro řidiče benzínu, cvak pro řidiče dieselu.
Všechno ostatní je jen a pouze ideologie. Když bude dieselový mercedes měsíc stát v Praze, tak vypustí i lokálně méně emisí než PHEV co denně jezdi po Praze.
Je to opět jen ideologie. Která navíc opět přináší socialismus naruby, kdy chudí dotují bohaté!!! Prostě je to zvěrstvo.
Samozřejmě že to nedává žádnou logiku.
Dálniční známku platíme za to, že využíváme nějakou silniční infrastrukturu. A tu infrastrukturu využívá úplně stejně jako řidič BEV, tak řidič benzínu, tak řidič dieselu.
Parkování platíme za zábor a využívání veřejného prostranství. A ten zábor je úplně stejný jak pro řidiče BEV, tak pro řidiče benzínu, cvak pro řidiče dieselu.
Všechno ostatní je jen a pouze ideologie. Když bude dieselový mercedes měsíc stát v Praze, tak vypustí i lokálně méně emisí než PHEV co denně jezdi po Praze.
Je to opět jen ideologie. Která navíc opět přináší socialismus naruby, kdy chudí dotují bohaté!!! Prostě je to zvěrstvo.
@rohYpnol
Akorát ten diesle nebo benzin a dojede a zhorsi ovzduší v zastavěné oblasti. Neni to obtom, ze se platí za zábor, ale ze se motivuje nezhorsovat zivotni prostředí. Ale klidně at se to zruší, a zavede se nizkoemisni zona a poplatek za vjezd podle emisí. Urcite by to bylo spravedlivější a radnice by možná vybraly vic. A tak by to víc pomohlo ovzduší, ušetřilo by se nasobne vic na zdravotnictví a nemocenskych.
Akorát ten diesle nebo benzin a dojede a zhorsi ovzduší v zastavěné oblasti. Neni to obtom, ze se platí za zábor, ale ze se motivuje nezhorsovat zivotni prostředí. Ale klidně at se to zruší, a zavede se nizkoemisni zona a poplatek za vjezd podle emisí. Urcite by to bylo spravedlivější a radnice by možná vybraly vic. A tak by to víc pomohlo ovzduší, ušetřilo by se nasobne vic na zdravotnictví a nemocenskych.
Trochu zbytecne hlasovani. Elektromobilisti jsou v mensine, tak nemuzou vyhrat. Dal to nemuzu posoudit, vyhodil bych vyhodu treba pro prahu jedna a ostatnim bych to nechal. Vymezil bych to na rezidenty s bydlištěm Praha. Asi proto ze tam taky bydlim
@Zetti
To je diskutabilní. Co je primární cil? Zlepšit ovzduší v praze? Pokud ano, tam chceš, aby do Prahy dojizdela jen BEV a po Praze se jezdilo mhd. Tedy rezidenti do mhd a cizí parkovani pro bev a zbytek zpoplatnění vjezdu. Jinak to nedává moc smysl.
To je diskutabilní. Co je primární cil? Zlepšit ovzduší v praze? Pokud ano, tam chceš, aby do Prahy dojizdela jen BEV a po Praze se jezdilo mhd. Tedy rezidenti do mhd a cizí parkovani pro bev a zbytek zpoplatnění vjezdu. Jinak to nedává moc smysl.
@Mikesus do mhd s pytlem cementu na zádech, todle napadne jenom inkousta
@Zetti
Jako že každý vozi pytel cementu po Praze sem a tam? Vska jsem nepsal, ze bys nesměl autem. Proto říkám, ze to je diskutabilní.
Jako že každý vozi pytel cementu po Praze sem a tam? Vska jsem nepsal, ze bys nesměl autem. Proto říkám, ze to je diskutabilní.
Snazil sem se ti naznacit, ze vetsina lidi jede autem protoze nekam neco veze. A pak je tu dalsi problem, to ty keste neznas. Budes chtit nabit a na nabijecce bude plno. Na uvolnene misto budes cekat kde?
Budes chtit platit za cekani? Todle elektromobilitu zabije. Ja vim ze tebe se to netýká ty si elektromobilni zvanil
Pro prahu jsou problemem elektricky stredocesi co Dojíždí do prahy do prace a pujcovny aut.
Budes chtit platit za cekani? Todle elektromobilitu zabije. Ja vim ze tebe se to netýká ty si elektromobilni zvanil
Pro prahu jsou problemem elektricky stredocesi co Dojíždí do prahy do prace a pujcovny aut.
@Zetti
Ano, jsem EV zvanil, mám s EV najeto zatím jen kolem 5tis km. Nicmene další už do firmy jdou, neboj se. Svoje vlastní bych taky vyměnil hned, ale není za co zatím, není z čeho vybírat, je jich tka strašně málo a malých.
Ano, jsem EV zvanil, mám s EV najeto zatím jen kolem 5tis km. Nicmene další už do firmy jdou, neboj se. Svoje vlastní bych taky vyměnil hned, ale není za co zatím, není z čeho vybírat, je jich tka strašně málo a malých.
Nikdy nebude za co. Sou to doslova auta na baterky s omezenym pouzitim a omezenou zivotnosti. Todle je moje prvni eauto a zaroven posledni. Zruseni volneho parkovani v praze je poslední kapka. Zustan u hybridu, udelas to nejrozumnější. Jenom blbec nezmeni nazor
@Zetti
Ale bude. Uz mam vyhlidnute, vím i předběžný termín představení a jen čekám na uvedení na trh doufám, že to neposunou z nejakeho důvodu. Hybrid je fajn, super kompromis, to souhlasím. Ale bev je proste lepší už teď na těch mých 35-40tis rocne.
Ale bude. Uz mam vyhlidnute, vím i předběžný termín představení a jen čekám na uvedení na trh doufám, že to neposunou z nejakeho důvodu. Hybrid je fajn, super kompromis, to souhlasím. Ale bev je proste lepší už teď na těch mých 35-40tis rocne.
@Mikesus EV v současné podobě není lepší a dokud někdo nepřijde s baterií se stejnou funkčností spojenou s nízkou hmotností jako je naplněná nádrž a s tím rychlé doplňování energie s podobným dojezdem, tak ani nebude 😉 Smiř se s tím...
@ericn
S čím se mam smířit? Ze neumíš organizovat čas? Že nejsi schopen nabíjet kdyz děláš něco jineho? To je tvůj problem. A s tim se smirim, ze proste takovi chudaci jsou. To neni ovsem problém auta. Najel jsem zatím jen cca 5000km a strávil jsem nabíjením méně casu, než tankováním jedne nádrže.
Ev ma lepší vlastnosti, energie ulozi zlomek toho co spalovak, to je pravda, ale v dnešní době spousty nabijecek a dojezdu 500km to fakt není problém.
S čím se mam smířit? Ze neumíš organizovat čas? Že nejsi schopen nabíjet kdyz děláš něco jineho? To je tvůj problem. A s tim se smirim, ze proste takovi chudaci jsou. To neni ovsem problém auta. Najel jsem zatím jen cca 5000km a strávil jsem nabíjením méně casu, než tankováním jedne nádrže.
Ev ma lepší vlastnosti, energie ulozi zlomek toho co spalovak, to je pravda, ale v dnešní době spousty nabijecek a dojezdu 500km to fakt není problém.
@Mikesus zas plácáš nesmysly 😋 Chtěl bych tě vidět ujet, s jakýmkoliv dostupným EV, reálných 500km stejným způsobem jako se spalovákem 🤣
Btw proč bych měl řešit dobíjení, když benzin doplním i s placením za 5 minut? A narozdíl od tebe jedu hned dál…. Ty se na to musíš vyspat, aby si měl “plnou”, ale to mít nikdy nebudeš, protože do 100% se prostě nenabíjí 😉
Btw proč bych měl řešit dobíjení, když benzin doplním i s placením za 5 minut? A narozdíl od tebe jedu hned dál…. Ty se na to musíš vyspat, aby si měl “plnou”, ale to mít nikdy nebudeš, protože do 100% se prostě nenabíjí 😉
@Zetti
Zdravotně postižení jsou také v menšině a přesto většina z nás bude hlasovat proto, aby jim stát dal co nejvíce výhod.
Zdravotně postižení jsou také v menšině a přesto většina z nás bude hlasovat proto, aby jim stát dal co nejvíce výhod.
@Tycoon Super přirovnání, zkratomobily jsou pro své vrozené konstrukční a provozní neduhy taky takovými invalidy! 😊 Na rozdíl od těch živých si ale žádné úlevy rozhodně nezaslouží!
Za mne by bylo idealni parkovani pro rezidenty zdarma, pro abonenty též, pro cizí zvýhodněné P+R. Phev dat se slevou, bev a fcev zdarma. Naopak zvýšit poplatek pro starší než euro6d diesely a starší než euro5 benziny. A cim starší, tím vyšší poplatek za parkovani/vjezd, za nadměrné znečišťování ovzduší. Byl by to aspoň drobný příspěvek těmi, kdo nici zdrvai všech ostatních a musi se kvůli nim vynakladat miliardy ve zdravotnictví.
@Mikesus Fajn, tak pak taka napařit speciální poplatek zkratosráčům za zvýšené ničení silnic kvůli jejich nadváze!
Ať to mají klidně zdarma, ale jen v místě svého bydliště. Nechápu proč mají parkovat zdarma ve všech zónách. Jinak bych I zrušil zvýhodnění pro sdílená auta. Také mohou parkovat ve všech zónách za pár stovek. Každý podnikatel platí nasobně vyšší poplatek a za každé další auto platí ještě více. Proč tedy zvýhodňovat toto podnikání?
@Koumes V mieste svojho bydliska asi parkujem na svojom parkovacom mieste, tam je dost zbytocne mat nieco zdarma
@xxc
Jo, dost lidí to tak má a dost ne. Uprostřed sídliště máš svoje parkovací místo?
Jo, dost lidí to tak má a dost ne. Uprostřed sídliště máš svoje parkovací místo?
@Mikesus Verejny priestor je pre kazdeho, tam by mali platit rovnake pravidla pre vsetkych. Vzdy ma udivuje, ako sa mesta snazia redukovat dopravu v mestach, ale prave najviac aut tvoria miestni "rezidenti". A ano, ja mam uprostred sidliska svoje parkovacie miesto.
Jasny clickbait.
A parkovani zdarma pro EV by melo byt samozrejme.
Kazde auto co nesmrdi lidem primo pod nos je plus.
A parkovani zdarma pro EV by melo byt samozrejme.
Kazde auto co nesmrdi lidem primo pod nos je plus.
@Hendly Bože ty jsi zase pobavil, to jako myslíš že až tu bude většina Ev že město si nechá ujít příjem za parkování. Ty naivní blazinku.
@Sevca1
Samozřejmě že se to v nějaký okamžik zrusi. Pak přijde budou platit všichni a ti co smrdí, snad budou vic. Ideální stav.
Samozřejmě že se to v nějaký okamžik zrusi. Pak přijde budou platit všichni a ti co smrdí, snad budou vic. Ideální stav.
@Hendly
“Když už ho nezakážeme, aspoň mu znechutíme život.“
(oddělení podpory elektromobility, Brno). 🤡
“Když už ho nezakážeme, aspoň mu znechutíme život.“
(oddělení podpory elektromobility, Brno). 🤡
@Hendly
Jasné, hujeříčkek bude hájit socialismus naruby, kdy chudí dotují bohaté!!! To je ten evropský socialismus!!!
Jasné, hujeříčkek bude hájit socialismus naruby, kdy chudí dotují bohaté!!! To je ten evropský socialismus!!!
@rohYpnol Přesně tak, je to naprostá zvrácenost, stejně jako zvýhodnňování těžkých aut nižšími emisními pokutami proti těm malým, úsporným a lehčím!
@rohYpnol
MHD je plne dotovaný projekt. Chces ho snad zrušit?
I vy trollové.
MHD je plne dotovaný projekt. Chces ho snad zrušit?
I vy trollové.
@Hendly
MHD je dotovaná. Ano, taky to podle toho vypadá. Jedna korupční kauza za druhou, jedna předražená zakázka za druhou...
MHD je dotovaná. Ano, taky to podle toho vypadá. Jedna korupční kauza za druhou, jedna předražená zakázka za druhou...
Z principu nemám rád jakékoliv nátlakové skupiny, ať už si říkají Elektromobilní platforma, AutoMat nebo jakkoliv jinak.
No hujeříčci, zabere... zatím nějak vede Brno!!! 🤣 67% 😁
@rohYpnol
A nemělo by mít ev jen 5% podle trhu? Nebo to je jinak a i mezi milovníky aut jsou inteligentni lidi a chápou přínos EV? Proti jsou jen zavistivi hlupaci, kteri by nejraději všechny své soused otravili, jen aby náhodou sousedi neměli vic nez maji oni sami.
A nemělo by mít ev jen 5% podle trhu? Nebo to je jinak a i mezi milovníky aut jsou inteligentni lidi a chápou přínos EV? Proti jsou jen zavistivi hlupaci, kteri by nejraději všechny své soused otravili, jen aby náhodou sousedi neměli vic nez maji oni sami.
@Mikesus
To by platilo, pokud by každý dával jeden hlas jako ve volbách. Ale vezmi si, kolik účtů má třeba Hamuna a věřím, že hlasoval pod všemi.
BTW Všiml sis, že ať napíšeš příspěvek o čemkoliv do jakékoliv diskuze, dostaneš většinou cca 10 až 15 lajků? To samé ostatní příznivnci elektromobilů.
To by platilo, pokud by každý dával jeden hlas jako ve volbách. Ale vezmi si, kolik účtů má třeba Hamuna a věřím, že hlasoval pod všemi.
BTW Všiml sis, že ať napíšeš příspěvek o čemkoliv do jakékoliv diskuze, dostaneš většinou cca 10 až 15 lajků? To samé ostatní příznivnci elektromobilů.
Vzhledem k tomu, že EV ve městě neprodukuje žádné zdraví poskozujici jedovaté emise z výfuku a ani černý prach z brzd, a jsou méně hlučné, měli by být ve městech maximální měrou zvýhodněny. Co je přednější než zdraví ? (mám Fiat 500e)
@Jan Čeřovský
Dobrý večer, pane Jane,
mám nyní v hledáčku tento elektrický Fiatek, který by nám s manželkou, jelikož jsme pouze dva, zcela postačoval pro pohyb ve městě, a to i ve třídveřové verzi (ne 3+1).
Měřím 192 cm, a nejsem si jistý, zda se do vozu pohodlně vejdu. Pokud byste měl chvilku a mohl se se mnou o tuto zkušenost podělit, byl bych Vám velmi vděčný.
Předem Vám děkuji za odpověď a přeji spoustu šťastných kilometrů s Vaší pětistovkou. 🍀
Dobrý večer, pane Jane,
mám nyní v hledáčku tento elektrický Fiatek, který by nám s manželkou, jelikož jsme pouze dva, zcela postačoval pro pohyb ve městě, a to i ve třídveřové verzi (ne 3+1).
Měřím 192 cm, a nejsem si jistý, zda se do vozu pohodlně vejdu. Pokud byste měl chvilku a mohl se se mnou o tuto zkušenost podělit, byl bych Vám velmi vděčný.
Předem Vám děkuji za odpověď a přeji spoustu šťastných kilometrů s Vaší pětistovkou. 🍀
@Max Headroom
Stačí zajet od fiatu a vyzkouset ne?
Stačí zajet od fiatu a vyzkouset ne?
@Mikesus
Ano, souhlasím s Vámi. Měl jsem možnost si tento vůz vyzkoušet minulý rok na e-Salonu a přiznám se, že si stále nejsem úplně jistý. Například v Corse-e se mi sedělo o něco lépe, ale s přibývajícím věkem začínám více oceňovat vyšší posed, který Fiat 500e nabízí, nastupování a vystupování je díky tomu znatelně pohodlnější, což bych bral jako příjemný benefit.
Zároveň mě velmi zajímá názor někoho, kdo tento vůz skutečně používá v běžném provozu a má s ním reálné zkušenosti, ne jen pár minut za volantem při testovací jízdě.
Děkuji za pochopení.
Ano, souhlasím s Vámi. Měl jsem možnost si tento vůz vyzkoušet minulý rok na e-Salonu a přiznám se, že si stále nejsem úplně jistý. Například v Corse-e se mi sedělo o něco lépe, ale s přibývajícím věkem začínám více oceňovat vyšší posed, který Fiat 500e nabízí, nastupování a vystupování je díky tomu znatelně pohodlnější, což bych bral jako příjemný benefit.
Zároveň mě velmi zajímá názor někoho, kdo tento vůz skutečně používá v běžném provozu a má s ním reálné zkušenosti, ne jen pár minut za volantem při testovací jízdě.
Děkuji za pochopení.
@Max Headroom ev od stellantisu mají problém s nabíjením (jednotka nabíjení). V aplikaci se také nedá nastavit maximální stav nabití. Vyhledejte si to na internetu a ve skupinách na fb.. kdyby jste si kupoval ojeté po záruce a odešla vám ta jednotka nabíjení je to dost drahé. Hodně štěstí při výběru 🤞
@Samuel Zámožný
Děkuji Vám srdečně za velmi zajímavé a podnětné informace. Přiznám se, že slovo „překvapení“ ani zdaleka nevystihuje mou reakci, byl jsem skutečně překvapen.
Momentálně stále zvažuji model DS3 Crossback E-Tense, který je mým velkým favoritem, byť už méně uvažuji o jeho „sourozenci“ Opelu Mokka-e. Ano, samozřejmě, vše je to Stellantis.
Model Tesla 3 je pro nás už příliš rozměrný vůz a v cenové relaci, za kterou lze pořídit tříletý vůz koncernu Stellantis s nájezdem kolem 20–30 tisíc kilometrů, má Tesla v nabídce obvykle vozy s nájezdem přes 150 tisíc.
Proti Hyundai/Kia nic zásadního nemám, ale srdce mi při pohledu na jejich designy zkrátka nezaplesá.
Zcela naopak, velkou slabost mám pro Renault Zoe, zejména kvůli skvělému AC nabíjení 22 kW a famóznímu a nadčasovému designu exteriéru a interiéru. Bohužel však má také citelný nedostatek, DC nabíjení max. 50 kW, což je dnes limitující. Mégane E-Tech je zase už v úplně jiné cenové lize.
A pak je tu samozřejmě koncern VW se svými ID.3/ID.4. Měl jsem však tu čest vlastnit několik nových vozů této značky, a opakující se problémy s řídicími jednotkami a softwarem mě zcela odradily. Jen pro ilustraci: v autorizovaném servisu mi sdělili, že řídicí jednotka odpovědná za mou nefunkční vestavnou navigaci by stála okolo 80 tisíc Kč, a to bez práce.
Závěrem bych Vám rád upřímně poděkoval za Vaše byť občasné, přesto však vždy mimořádně trefné, přínosné a vtipem prodchnuté příspěvky na tomto fóru. Sleduji je s potěšením už delší dobu.
S úctou a přáním klidného sobotního večera,
Max
Děkuji Vám srdečně za velmi zajímavé a podnětné informace. Přiznám se, že slovo „překvapení“ ani zdaleka nevystihuje mou reakci, byl jsem skutečně překvapen.
Momentálně stále zvažuji model DS3 Crossback E-Tense, který je mým velkým favoritem, byť už méně uvažuji o jeho „sourozenci“ Opelu Mokka-e. Ano, samozřejmě, vše je to Stellantis.
Model Tesla 3 je pro nás už příliš rozměrný vůz a v cenové relaci, za kterou lze pořídit tříletý vůz koncernu Stellantis s nájezdem kolem 20–30 tisíc kilometrů, má Tesla v nabídce obvykle vozy s nájezdem přes 150 tisíc.
Proti Hyundai/Kia nic zásadního nemám, ale srdce mi při pohledu na jejich designy zkrátka nezaplesá.
Zcela naopak, velkou slabost mám pro Renault Zoe, zejména kvůli skvělému AC nabíjení 22 kW a famóznímu a nadčasovému designu exteriéru a interiéru. Bohužel však má také citelný nedostatek, DC nabíjení max. 50 kW, což je dnes limitující. Mégane E-Tech je zase už v úplně jiné cenové lize.
A pak je tu samozřejmě koncern VW se svými ID.3/ID.4. Měl jsem však tu čest vlastnit několik nových vozů této značky, a opakující se problémy s řídicími jednotkami a softwarem mě zcela odradily. Jen pro ilustraci: v autorizovaném servisu mi sdělili, že řídicí jednotka odpovědná za mou nefunkční vestavnou navigaci by stála okolo 80 tisíc Kč, a to bez práce.
Závěrem bych Vám rád upřímně poděkoval za Vaše byť občasné, přesto však vždy mimořádně trefné, přínosné a vtipem prodchnuté příspěvky na tomto fóru. Sleduji je s potěšením už delší dobu.
S úctou a přáním klidného sobotního večera,
Max
@Jan Čeřovský To sú zase výmysly, čierny prach z bŕzd... EV nemá brzdy? A nespomenul si prach z pneumatík, EV sú ťažšie, takže ho produkuje viac - vjazd do mesta by mu mali preto zakázať!
@traveldrive
Tobě rekuperace nic neříká co? Ale nedivím se. Jen pro tvoji informací, BEV využívá brzdy mnohem méně než spalovak a ma mnohem menší jejich opotřebení. U nev vydrží brzdové destičky a kotouče nasobne déle než u spalovaku.
Zkusím to úplně jednoduše, jeslti pochopíš, nebo budeš plácat porad tenhle nesmysl dokola
brzdy jsou u EV využívány méně než u spalovacích vozidel díky regenerativnímu brzdění, což přináší benefity v podobě nižšího opotřebení
Tobě rekuperace nic neříká co? Ale nedivím se. Jen pro tvoji informací, BEV využívá brzdy mnohem méně než spalovak a ma mnohem menší jejich opotřebení. U nev vydrží brzdové destičky a kotouče nasobne déle než u spalovaku.
Zkusím to úplně jednoduše, jeslti pochopíš, nebo budeš plácat porad tenhle nesmysl dokola
brzdy jsou u EV využívány méně než u spalovacích vozidel díky regenerativnímu brzdění, což přináší benefity v podobě nižšího opotřebení
Všem stejně, EV zabírá stejnou plochu jako normální auto. Není důvod ke zvýhodnění 😋
@ericn
Souhlasím, všem stejne. Spalovak produkuje mnohem vyšší emise, takže platit podle vypoustenych emisi.
Souhlasím, všem stejne. Spalovak produkuje mnohem vyšší emise, takže platit podle vypoustenych emisi.
@Mikesus opět si pleteš pojmy a dojmy, bavíme se o místě na parkování ve městě 😉
Emise platíš už v palivu, 55% spotřební daň, tj očekával bych spotřební daň na za každou spotřebovanou kWh pro jízdu ve stejné výši, plnou dálniční známku a pro podnikatele silniční daň v plné výši 😄 Ještě bych zavedl hmotnostní koeficient, čím těžší elektro, tím vyšší daň…
Ať je to teda fér...
Emise platíš už v palivu, 55% spotřební daň, tj očekával bych spotřební daň na za každou spotřebovanou kWh pro jízdu ve stejné výši, plnou dálniční známku a pro podnikatele silniční daň v plné výši 😄 Ještě bych zavedl hmotnostní koeficient, čím těžší elektro, tím vyšší daň…
Ať je to teda fér...
@ericn
Ano a na to parkovací místo musíš dojet. Auto se tam nezjevi. Amusis tma dojet městem. Takte platit za ty emise a pak se nemusí platit za parkovani a bude to všem stejné. Kdyz by se neplatilo emise a všichni platili za parkovani, byly by spalovaky zvyhodnovany. A to ty přece nechceš.
Ano a na to parkovací místo musíš dojet. Auto se tam nezjevi. Amusis tma dojet městem. Takte platit za ty emise a pak se nemusí platit za parkovani a bude to všem stejné. Kdyz by se neplatilo emise a všichni platili za parkovani, byly by spalovaky zvyhodnovany. A to ty přece nechceš.
@ericn
A co tak spojit rozne politiky na zaklade toho, co tym vlastne chceme dosiahnut?
Za samotny vjazd (vpustenie) do mesta/mestskej casti platit podla produkovanych emisii - chceme dosiahnut cistejsie ovzdusie.
Za samotne parkovanie (zaber velkosti miesta) platit podla dlzky vozidla - chceme dosiahnut spravodlive spoplatnenie zabratej plochy.
Za prejazd mostov, tunelov a dialnic (otrasy, nicenie pouzivanim) platit podla hmotnosti - chceme dosiahnut spravodlivy podiel vodicov na oprave porusenej infrastruktury).
A co tak spojit rozne politiky na zaklade toho, co tym vlastne chceme dosiahnut?
Za samotny vjazd (vpustenie) do mesta/mestskej casti platit podla produkovanych emisii - chceme dosiahnut cistejsie ovzdusie.
Za samotne parkovanie (zaber velkosti miesta) platit podla dlzky vozidla - chceme dosiahnut spravodlive spoplatnenie zabratej plochy.
Za prejazd mostov, tunelov a dialnic (otrasy, nicenie pouzivanim) platit podla hmotnosti - chceme dosiahnut spravodlivy podiel vodicov na oprave porusenej infrastruktury).
@Jon Bon Novy
Jo. Tkahle by to bylo nejsoravedlivejsi. Ale zase by se objevili ti sami, kteří by křičeli, ze mají za vjezd platit vic a ze nemaji suv, tudíž jejich auto je delší ale má menší odpor vzduchu, tak produkuje nižší emise atd atd. Tohle nechtějí reseni, ti chtej jen aby sousedovo koza chcipla.
Jo. Tkahle by to bylo nejsoravedlivejsi. Ale zase by se objevili ti sami, kteří by křičeli, ze mají za vjezd platit vic a ze nemaji suv, tudíž jejich auto je delší ale má menší odpor vzduchu, tak produkuje nižší emise atd atd. Tohle nechtějí reseni, ti chtej jen aby sousedovo koza chcipla.
Namísto zvýhodněného parkování EV zvýhodnit MHD pro všechny. Praha má nejlepší MHD na světě 1) ceny nízké, ale ty stejně zasahují citelně do rozpočtu. Když podporu něčeho rozumného, pak MHD. EV mohou zůstat na parkovištích úplně stejně, jako ostatní, aby se centrum vyautilo.
1) s výjimkou počtu homeless, tady má Praha a MP co redukovat
1) s výjimkou počtu homeless, tady má Praha a MP co redukovat
vsichni platit, zdarma pouze opravdovy elite co svejma ofcema tdi cistej vzduch, mozna slevu pro ridice s suv v manualech!
@kesumb
A jeste zrušit mhd, protoze občas je tam nějaká korupce.
A jeste zrušit mhd, protoze občas je tam nějaká korupce.
@kesumb
Krása. Pochopil jsi jak je to zvýhodnění zcela absurdní.
Nikdo tohle zvýhodnění naruby pro diesely nechce. Kdybych byl na úrovni hujerských komoušů, tak budu prosazovat právě zvýhodnění dieselů jak jsi satiricky naznačil 🤣🤣🤣
Krása. Pochopil jsi jak je to zvýhodnění zcela absurdní.
Nikdo tohle zvýhodnění naruby pro diesely nechce. Kdybych byl na úrovni hujerských komoušů, tak budu prosazovat právě zvýhodnění dieselů jak jsi satiricky naznačil 🤣🤣🤣
No,
1391 hlasů, 63% zrušit zvýhodnění...
Procenta už zůstávají stabilní.
Je mi líto, hujeříčci, doníčci, hendlíčci, mikešové...
ale rohYpnol měl opět pravdu 🤣🤣🤣
1391 hlasů, 63% zrušit zvýhodnění...
Procenta už zůstávají stabilní.
Je mi líto, hujeříčci, doníčci, hendlíčci, mikešové...
ale rohYpnol měl opět pravdu 🤣🤣🤣
@rohYpnol nechci to opakovat, ale přesto to udělám. Na to že je podíl BEV 5% je to vynikající výsledek, kdyby to bylo 95% byl by to průser.
Jsem zvědav co s tím provedou radní, jaké budou hlasovací poměry tam.
Za mě ideální stav je to co spustili v Bavorsku, tj 4 hodiny zdarma a to všude. To pak dlouhodobě žádná místa neblokuje.
Mají to i na PHEV, což si nemyslím že je správně, ale oni to vidí jinak.
Jsem zvědav co s tím provedou radní, jaké budou hlasovací poměry tam.
Za mě ideální stav je to co spustili v Bavorsku, tj 4 hodiny zdarma a to všude. To pak dlouhodobě žádná místa neblokuje.
Mají to i na PHEV, což si nemyslím že je správně, ale oni to vidí jinak.
Když se na to podíváme čistě racionálně, bezemocí a ideologií, tak zvýhodnění parkovacích sazeb by nemělo být podle pohonu, ale podle toho, kolik cenného místa auto zabírá (kolik veřejného statku čerpá), čili podle velikosti.
Ale je samozřejmě na obyvatelích Prahy, ať si rozhodnou o tom, že chtějí jiný způsob zvýhodnění. Pokud jim vyhovuje současný systém parkovacích sazeb, tak ať si ho ponechají.
Ale je samozřejmě na obyvatelích Prahy, ať si rozhodnou o tom, že chtějí jiný způsob zvýhodnění. Pokud jim vyhovuje současný systém parkovacích sazeb, tak ať si ho ponechají.
@Tycoon
Naopak když použijeme "úvahy" hujerů a zelenorudých lobotomů, tak naopak dieselové auto by mělo být v poplatcích za parkování nejvíce zvýhodněno a dokonce nepřímo úměrně, tj. čím dýl stojí, tim méně platí. Protože auto, které stojí, neprodukuje žádné emise. Ty produkují auta, která jezdí.
Takže týden stojící Mercedes v dýzlu je emisně méně zatěžují než PHEV na EL značkách co denně jezdí.
Naopak když použijeme "úvahy" hujerů a zelenorudých lobotomů, tak naopak dieselové auto by mělo být v poplatcích za parkování nejvíce zvýhodněno a dokonce nepřímo úměrně, tj. čím dýl stojí, tim méně platí. Protože auto, které stojí, neprodukuje žádné emise. Ty produkují auta, která jezdí.
Takže týden stojící Mercedes v dýzlu je emisně méně zatěžují než PHEV na EL značkách co denně jezdí.
@Tycoon
Určitě je to taky způsob. A jak se zohledni vypoustene emise při cestě na to parkovaci místo?
Určitě je to taky způsob. A jak se zohledni vypoustene emise při cestě na to parkovaci místo?
Anketa je jasná. Full price 63%.
@Pepa_007
Blahopřeji! Je to velká škoda, že já zase nebudu platit parkovné v Praze do konce roku 😢
Blahopřeji! Je to velká škoda, že já zase nebudu platit parkovné v Praze do konce roku 😢
@Pepa_007
Zajiste hlasovali jen prazaci, kteří si rozhodujou o dění ve svem meste. Nebo do jejich rozhodování o svém meste a okolí maji pokrytecky kecat lidé odjinud? Ať si brnaci platí za všechno a číchaji ten smrad dal. Nikdo jim v tom nebrání.
Zajiste hlasovali jen prazaci, kteří si rozhodujou o dění ve svem meste. Nebo do jejich rozhodování o svém meste a okolí maji pokrytecky kecat lidé odjinud? Ať si brnaci platí za všechno a číchaji ten smrad dal. Nikdo jim v tom nebrání.
Mimochodem, jestliže podle logiky hujeříčků se EL hodi do města a proto mají platit méně, tak v tom případě na dálnici mají mít zvýhodnění diesely, a naopak nejdražší dálniční známku EL. Protože EL se na dálnici vůbec nehodí zatímco diesel je tam zcela namístě 🤣
Sobota je tu, 63% zrušit, 1334 hlasujících...
Tak komentuj 🤣🤣🤣
Zkrátka, roYpnol měl opět pravdu 🤣🤣🤣
Pro tebe v tom není rozdíl, stejně jsi neuměl číst 😆 pá
EV ma mít nějaké zvyhodneni ve meste. Ale zdarma pakrovani ne, řekněme třeba polovinu. Pořád muze jezdit mhd. A diesel an dalnici ok, určitě. Ale také by měl naopak platit vysoké mýto za vjezd do města. Tma naopak nici ovzduší ze všech nejvíc, kdežto na dalnici EV žádné ničení ovzduší nezpůsobuje. A taky nema vyšší spotřebu na dalnici jako diesel. Diesel si vezme 6l, to je 60kwh, to při 130 nemá žádné EV. Takze vlastně ani není dubov diesle na dalnici zvyhodnovat, není tam nijak lepší.