Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Tesle se letos v Evropě nedaří. Čísla klesají i nejprodávanějšímu autu roku 2023

27 komentářů

Lubo
Zaujímavý vývoj. Vyvracia to jednu z teórií zo začiatku roka, že ide len o krátkodobý pokles spôsobený prechodom na nový model.
Skôr to vyzerá, že prepad predaja sa zrýchľuje (acea štatistika za Q1/2025 EU + EFTA + UK pokles -37.2 percent (všetky modely).

PS: tie Vaše smajlíky v diskusiách zaručene zlikvidujú odkazy v komentároch. Nechcete to prehodnotiť? o / = 👋
www.acea.aut👋files/Press_release_car_registrations_March_2025.pdf
adamzprahy
@Lubo stále se to nedá říct, já nechápu proč se v žádném článku na ACZ (i jinde) jasně nenapíše klíčová informace, že "from January 22 to February 14" byli kompletně uzavřené továrny na výrobu Tesly Y a "January 26 to February 3." byla zastavena výroby TM3. Simultánně ve všech továrnách. To je hlavní důvod. A ano, přidává se k tomu konkurence a to zejména na čínském trhu.

Během toho jsou registrace doběhu předchozí Y a různých zásob TM3. Auta vyrobená po obnově výroby budou mít náběh asi spíš teď květen/červen? Nevim. Nejsem fanoušek Tesly, ale ta selekce informací mě šokuje.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@adamzprahy
Ta selekce informací je dle meho naprosto záměrná.
Lubo
@adamzprahy Máš spoľahlivý zdroj? Nenašiel som také informácie. A vôbec nerozumiem, aký by mali mať vplyv tieto udalosti zo začiatku roka na zrýchlenie prepadu v dubnu.

Tesla v oficiálnej správe za Q1/2025 investorom píše, že bol Ramp up v Šanghaji, kde za 6 týždňov nabehli na plnú kapacitu.
Nespomínajú úplné uzavretie všetkých závodov ako píšeš (odstávky na čínsky nový rok sú bežné, tak ako 2-3 týždňové odstávky v európskych závodoch okolo Vianoc a Nového roka a v lete).

digitalassets.tesla.com/…-2025-Update.pdf
adamzprahy
@Lubo najdeš to na internetu, dej do googlu třeba "tesla production pause in Q1 2025" a říkal to osobně Musk při nedávné prezentaci finančních výsledků za Q1 2025 kde jsem si to právě raději pustil po tom co mi nesedělo hodně věcí co se psalo zde na ACZ. Je to na jejich oficiálním Youtube.

Druhá věc, když se o tom tady tak psalo tak jsem si vždy otevřel konfigurátor Tesly a tam dlouho Y nešlo ani objednat, pak jen nějaká to úvodní edice. Neustále doprovázené informací že dodání duben/květen 2025. A až na konec standardní výbavové linie, které tam myslím že vidím dnes poprvé (naposled jsem koukal asi před měsícem) s dodáním údajně červen. Takže oficiální prohlášení Tesly sedí s tím co bylo vidět v českém konfigurátoru.

Celou tu dobu ale vycházeli na ACZ a jinde v ČR články o tom jak se projevuje politika Muska a o tom co se psalo v konfigurátoru a reálně se dělo s výrobou nebyla jediná zmínka. Takže já bych s hodnocením situace stále vyčkal a hledal jiné zdroje, protože to co se zde píše je bohužel dost nevěrohodné.
Lubo
@adamzprahy stále to nevysvetľuje zrýchlenie prepadu v dubnu.
adamzprahy
@Lubo dva měsíce po zavření továren nejprodávanějších modelů to nevidim statisticky jako vypovídají trend nebo ukazatel. Zásoby z před zavřením už nebyli a nové kusy nemuseli být plně dodávány. Nebo určitě to tak bylo s Y, protože jak jsem psal, duben se dodávala jen ta úvodní edice, která byla dražší. Standardní verze přišli později a duben, možná dokonce až květen jdou (alespoň v ČR) teprve objednat. Ale určitě nějaká ztráta bude v Číně, jak velký dopad to celé mělo se dozvíme tak za 6 měsíců.

A že jim to celé trvá je další věc a jejich mínus, otázkou zda to dokážou dohnat, to uvidíme.
Lubo
@adamzprahy tvrdia, že závody idú na plno. A zároveň ešte aj v Q1 keď mali ako píšeš odstávky vyrobili o 7,5% áut viac ako predali.

To tiež nič neznamená?
adamzprahy
@Lubo no neznamená, tak přece podle těch informací jela výroba naplno řekněme od března a dubnové registrace to stihnout nemuselo. Nevim jak teď funguje celá distribuce Tesly. Ale i BMW vyrobené pár set km od Prahy mi dodají reálně cca měsíc po výrobě. Tady to jde na celý kontinent nebo nevim kde všude a pro které trhy se Y vyrábí. Ale jak jsem psal, v březnu jsi mohl objednat pouze tu úvodní drahou edici. A minimálně u nás se až během dubna objevil konfigurátor na celý model. Tak nevim jak by se to mělo stihnout, respektive jak by nemohl být propad "prodejů" když to nešlo objednat.

Já mám třeba Jeep Wrangler - chápu jiná automobilka a situace - ale vyrobený byl asi o 8 měsíců než se dostal ke mně. A ve statistikách figuruje až když jsem ho převzal. Ano kupoval jsem jako skladovku, ale US automobilky to tak dělají a myslím že Tesla právě taky že jede ty jejich "mega" série ve velkém a konfigurátor má stejně jen pár options.
GS
@adamzprahy - atak so kladu otázku, proč ty fabriky zavřeli, Jedniné, co mě napadá, je ,že neměli odbyt, jinak to nejde zdůvodnit. Zavřená fabrika= poukázka k prodeji konkurence.
adamzprahy
@GS ne byli to nějaké plánované inovace, resp. optimalizace výroby + modelová výměna Y. Detaily neznám, Teslu až tak nesleduju.
Avatar - Ham.
Ham.
Z článku by jeden mohl nabýt dojmu, že hlavním problémem Tesly je propad v EU, ale daleko větší problém je její propad v Číně, ten byl sice v dubnu "jen" 6%, ale na trhu EV, který rostl přes 50%. Takže v Číně ztrácí Tesla tržní podíl daleko rychleji než v Evropě.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Ham.

A v Evropě začne ztrácet tržní podíl podobně rychle až sem přijdou čínské BEV. A až trh s BEV "poroste" díky centrálně plánované bruselské RVHP...
Richard76
ja jsem propady ospravedlnoval prichodem nove Y. Mylil jsem se 😒
adamzprahy
@Richard76 zatím to nelze tvrdit, viz já výše. Ale jako určitě podíl lepší konkurence hlavně v Číně na tom určitě bude.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Tak co hujeříčci?!? To bylo keců, jak všichni čekají na FL... a ono nic 🤣🤣🤣
ptr078
@rohYpnol No ved je to mozno pravda, cakali, videli a radsej nekupili alebo sli ku konkurencii alebo cakaju dalej na nove y
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Proč by Tesle prodeje neklesaly, když každý rok přijde na trh několik hezčích, ergonomičtějších a možná i technicky vyspělejších elektrických crossoverů? A ještě s tím, co předvádí pan majitel...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@twistedTSD
Problém Tesly je, ze veřejná vysledku dělá mnohem menší pokroky než konkurence.

Přestože modely prošly určitou evolucí a zdaleka to nejsou takové hrůzy jak zpočátku, a výrobou v Číně a v Německu se hodně zlepšila kvalita výroby, tak v zásadě pořád vyrábí to stejné.

Pro stávající zákazníky to je svým způsobem dobře, protože jejich 10 let stará Tesla vypadá pořád tak nějak stejně jak ta nová.

Ale proč si zákazník má kupovat nové auto, které vypadá jak 10 let staré.... tohle fungovalo u Audi, a skvěle. Ale tam to bylo o úplně něčem jiném, o konzervativnosti zákazníků, o tom že chtějí pořád to samé...

Zatímco Teslu si kupuje ten, který se chce cítit jako pokrokový lepšočlověk co zachraňuje planetu a díky němu může americký Globemaster kroužit nad Prahou jen tak aby spálil letecký benzin v nádržích... 🤣

www.novinky.cz/…-letoun-40436113
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Připomeňme si

www.auto.cz/diskuse/92499/1#…

😅
Lempl Klaun
@rohYpnol

Díky za připomenutí, vidím tam redakčního miláčka 👉 hodně anonymního Barrichella.
www.auto.cz/diskuse/92499/1?…

Cadillac - 2
Dodge - 9
Chevrolet - 3
Chrysler - 1
Lincoln - 1
RAM - 14
Tesla - 116
Avenger - 9
Renegade - 2
Compass - 19
Wrangler - 6
Gladiator - 10
Jeep nezařazeno: 3
E😜lorer - 2

Kterému protekčně vymázli i recenzi na jeho stařičký Rolls-Royce na moje.auto.cz/…richello-5132180

Co tam máš dál, šašku. 🤡
Tycoon
Je to smůla.

Tesla by mohla prodávat více, ale jednou uvízne loď v Suezském průplavu a chybí díly na výrobu. Podruhé sice lodě plují, ale gigafactory má odstávku. Potřetí plují lodě a gigafactory nemá odstávku, ale ekologové blokují příjezdové silnice. Počtvrté plují lodě, není odstávka, nejsou ekologové, ale zrovna je facelift, takže zákazníci vyčkávají.

Už se mohlo prodat několikanásobně více elektromobilů, nebýt té nekonečné smůly a překážek.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Tycoon
Přesně. A když zrovna celé Španělsko si chtěli objednat Teslu Y, tak prásk, blackout... 😉
Tycoon
@rohYpnol

A zrovna ve chvíli, kdy 10 milionů Španělů bylo na konci konfigurátoru a chystali se kliknout na objednávku. Další smůla.
Arese
@Tycoon 😆😆😆 Dnes se nám zvlášť poved nálev! Všechno vylejt! ?!! Nepřišly gumičky! Co na to Musk? Že mlčí?! 😂😂🤣🤣🤣😀😃
Renoo
Tak zase budou plné huby všemožných teorií, jak to vlastně vůbec nevadí a jak je všechno OK a že to vysvětlil sám bůh Musk.

Realita je čistě logická. Ten drive, který měla Tesla dřív, je pryč. Byla vždycky ve všem napřed a to už dávno není. Dnes jsou na trhu lepší a levnější. Sliby zůstaly nenaplněny. Cybertruck je průser, Highland je facelift bez zásadních technologických změn, 4680 stále není dotažena, jak dopadl FSD víme všichni, atd.
Důvod je jednoduchý, Musk ztratil spoustu času svým angažmá v Twitteru a ve vládě a na Teslu neměl čas. Možná se na ni vybodnul definitivně a jen ji nechá dojet. Byznys se SpaceX je jiná třída než se patlat s prodejem elektrohraček a zajišťovat si dostatek fanatiků.
gil54
Cybertruck se přizadrhl, tak to zachrání Semi... 😄