Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesle se letos v Evropě nedaří. Čísla klesají i nejprodávanějšímu autu roku 2023

Tesla Model 3 Performance
Tesla Model 3 Performance
Tesla Model 3 Performance
Tesla Model 3 Performance
91 Fotogalerie
Ondřej Šámal
Diskuze (30)

Americká automobilka na několika významných trzích bojuje s vysokým propadem poptávky. Ten, zdá se, nezastavila ani modernizace nejprodávanějšího modelu, Tesla Y.

Když se za rok 2023 stala Tesla Model Y nejprodávanějším automobilem světa, jednalo se o první elektromobil, který tohoto titulu dosáhl. Americkému SUV se dařilo i v Evropě, kde s více než 250 tisíci exempláři nenašlo přemožitele. Jenže za tak krátkou dobu se stalo poměrně dost věcí.

Na veledůležitém (čínském) trhu se musejí zahraniční značky, Teslu nevyjímaje, bránit stále agresivnější domácí konkurenci. Prodeje amerického výrobce elektromobilů negativně ovlivnily také výstupy Elona Muska v posledním zhruba roce, kdy se stal jedním z nejbližších spolupracovníků Donalda Trumpa, kandidáta a pozdějšího vítěze prezidentských voleb ve Spojených státech.

Zatímco ve zmíněné Číně se prodeje Tesly v dubnu meziročně propadly o 6 %, v Evropě byl pokles mnohem vyšší. Zatímco loni v dubnu Američané na našem kontinentu prodali 14.696 vozů, letos to bylo pouze 7908 aut, což představuje pád o 46,2 procent. SUV Y loni v dubnu zaznamenalo prodeje ve výši 9704 kusů, v letošním roce se odbyt propadl na 4743 exemplářů (-51,1 %). Od začátku roku model Y na trzích Evropské unie, zemí EFTA a Velké Británie klesl o výrazných 48,4 %, SUV se přitom začátkem roku dočkalo tolik očekávané modernizace, která změnila nejen design exteriéru, ale zaměřila se též na kvalitu kabiny, naladění podvozku a další prvky.

Video placeholder
Martin Vaculík: Driftuje lépe BMW nebo Tesla? • Zdroj: auto.cz

Technicky spřízněná Tesla Model 3 v dubnu meziročně spadla „pouze“ o 35,1 procent (3094 vs. 4768 aut), trh s elektromobily přitom v Evropě roste. Odbyt elektromobilů letos roste o 28 %, špatně si nevedou ani plug-iny (+12 %) a klasické hybridy s 16procentním růstem.

Za poklesem ovšem nestojí pouze vystupování Elona Muska, ale také všeobecné zlepšení evropských automobilek v čele s koncernem Volkswagen, který po počátečních problémech (zejména s multimediálním systémem) šlape do plných.

Zdroj: Carscoops, video: auto.cz

Vstoupit do diskuze (30)