Ekonomika
Velká Británie je ještě horší než EU a se svými zelenorudými komoušskými nařízeními vždy o půl kroku před EU.
A vždy je krásně vidět, jak RVHP a zelenorudá ideologie naprosto vůbec nefunguje!!!
Teď už povýšili vlastní ultra debilitu na kvadrát. Už ani neví sami co nařídili a jejich vlastní nařízení se jim vzájemně vylučují 🤣🤣🤣
A vždy je krásně vidět, jak RVHP a zelenorudá ideologie naprosto vůbec nefunguje!!!
Teď už povýšili vlastní ultra debilitu na kvadrát. Už ani neví sami co nařídili a jejich vlastní nařízení se jim vzájemně vylučují 🤣🤣🤣
@rohYpnol
Jedna možnost je, že je to debilita na kvadrát.
Druhá možnost je, že je to naopak vychytralý plán. Automobilkám nejdříve nařídíš, aby prodávaly minimálně 28 % elektrických aut, jinak dostanou pokuty. Pak zvedneš daň z elektromobilů. Takže máš jistotu, že buď vybereš peníze na dani od zákazníků, nebo na pokutách od automobilek.
Jedna možnost je, že je to debilita na kvadrát.
Druhá možnost je, že je to naopak vychytralý plán. Automobilkám nejdříve nařídíš, aby prodávaly minimálně 28 % elektrických aut, jinak dostanou pokuty. Pak zvedneš daň z elektromobilů. Takže máš jistotu, že buď vybereš peníze na dani od zákazníků, nebo na pokutách od automobilek.
Nevím, co si o tomto článku myslet. Pochybuji, že by člověka, který nemá problém pořídit si EV za 1,49 mil., odradilo pár tisíc daně od nákupu EV. Velmi nevěrohodné.
Je hezké, jak stejná sorta si poklepava na rameno za uplne stekne chování, které kritizujou. Souhlas s tebou, kdyz nemají co říct, lepší nepsat nic.
Nelze si nevšimnout, jak si někdo sám sobě (či svému druhému účtu) tleská za chování, které by u ostatních okamžitě napadl. Tady však nehovoříme o „sortě lidí“ - to by bylo příliš lichotivé.
Jde spíš o malý duet eg, která se v diskusním prostoru rozmnožila do více přezdívek a vydávají svůj šum za souhlas davu.
Stačí chvíli pozorovat a člověk zjistí, jak jedna a táž parta nicků neustále reaguje sama na sebe - jako orchestr, kde všichni hráči mají jen jednu tvář a stejný notový zápis.
Nelze také přehlédnout ten nejdůležitější motiv všech jejich příspěvků -jednotnou agendu: zákaz spalovacích motorů, nenávist k EU, bláznivý Green Deal, zášť vůči schopným, úspěšným a majetným lidem, nenávist k elektromobilitě, strach z nových technologií a možností a zároveň až nekritické oslavování hodnot, které už jsou v propadlišti dějin dávno přes 20–30 let.
Nelze přehlédnout především mentálně retardované jedince jako jsi ty.
Kdyby jsi nebyl mentálně retardovaným jedincem, tak by jis pochopil, že to není urážka, ale konstatování a zhodnocení tvých intelektuálních schopností.
Takže opět potvrzuješ pravdivost mých slov.
Ano, zapomněl jsem doplnit, že tento člověk - nebo spíše tato pozoruhodně vytrvalá dvojice - ve svých příspěvcích téměř pokaždé používá nadávky. Což je, pravda, jen stěží překvapivé u jedinců s nízkým původem a sociálním statusem.
No spíš to ukazuje na nevychovanost. Jedinci, kteří kvůli nesouhlasu se uchylují k výhrůžkam nebo nadavkam, to je odpad společnosti. Kdyz by meli argumenty, dalo by se diskutovat, jenže oni je nemaji a kdyz je člověk preargumentuje, nic než ty nadávky tomuto odpadu nezbývá.
😆
Zato ty jsi sázka na jisté diskusní dno 🤣
Řekl další z toho dna, super sebereflexe od tebe. Místo diskuze, nadávky.
Nezlevnujou?
V roce 2016, leaf s 24kwh baterkou za 730tis, s 30kwh za 858tis.
www.auto.cz/…oj-baterii-93958
Dnes? Elroq s 59kwh za 799tis.
Nebo enyaq. V roce 2020 za 62kwh a 132kw za 1.06M a 1.2M za 82kwh a 150kw.
Dnes 63kwh a 150kw za 1.01M a 82kwh a 210kw za 1.19M.
RS byl za 1.5M, dnes za 1.35M.
Muzes dat info kde to Skoda rika?
😀👍
"A platí, že elektromobily nevydělávají?"
"Nemáme na nich zisky, ale potřebujeme je, abychom neplatili pokuty, které platíme na ostatních autech.
Jaroslav Povšík, člen dozorčí rady Škoda Auto, rozhovor pro Seznam Zprávy, 12. 3. 2025
"Vstupy na výrobu elektrického auta jsou strašně drahé, kdo jede elektrickou vlnu, tak na tom prodělává – a vydělává se jen na tom, že se za elektromobily neplatí pokuty."
"Můžeme touto cestou dál jít, ale nebudeme vydělávat, a když se nevydělává, tak se musí firma zavřít."
Jaroslav Povšík, člen dozorčí rady Škoda Auto, rozhovor pro Novinky.cz, 5. 11. 2024
😁
Tohle opět nedá...
zajímavé info.
O zdrazovani spalovaku je kde info? Informace se vztahuje k vyrobe a nebo je to i o zisku z nasledneho servisu?
Edit: v rozhovoru je mimo jine:” Potřebujeme zlevnit baterie – pak lidé budou auta kupovat.”
a vztahu je se ke Kodiaq
´ V průměru ale na autě vyděláváme 6000 eur (150 000 korun, pozn. red.) po odečtení pokut.
Jsi usvědčený demagog. Takhle ty věci jsou. Z tohoto se opět nevykroutíš.
Ta poslední poznámka, co cituješ z toho rozhovoru, je velmi důležitá a dokresluje celkový kontext toho, jak jsou ceny deformovány.
Kodiaq vydělá 150 000 Kč a to už v tom je započítáno přerozdělení pokut Kodiaq-Enyaq. Předpokládejme, že přerozdělení je 50 000 Kč. Takže Kodiaq přináší firmě 200 000 Kč. Enyaq přináší ztrátu 50 000 Kč (a díky přerozdělení se dostane na nulu). Nákladový rozdíl mezi Kodiaqem a Enyaqem je 250 000 Kč.
Doufám, že teď už chápeš, proč když si mluvil o tom, že nastala cenová parita, já jsem mluvil o tom, že nenastala nákladová parita. Enyaq stojí zákazníka stejně jako Kodiaq. Avšak automobilku Enyaq stojí o 250 tisíc Kč víc. Tohle nemůže evropský automobilový průmysl nemůže dlouhodobě vydržet.
Přesně takto to vypadá, když politika a zelenorudá ideologie EU rozhoduje za trh...
Ano. A dlouhodobě neposlouchat tržní signály znamená jít cestou NDR.
Naprosto spatna uvaha. Zamerne?
Proc pises o ztrate na Enyaqu? Jak si na to prisel?
Realita je, ze o zadnem zdrazovani spalovaku se nepise. Pise se, ze na Kodiaq maji zisk 150 tis i kdyz z nej plati pokutu.
V neposlední rade Povsik neni členem Skoda, ale odborar
Jak jsem na to přišel? Z toho, co do novin prohlásil člen dozorčí rady Povšík. V době, kdy ty rozhovory dával, byl Enyaq jediným elektrickým autem, které Škodovka vyráběla a prodávala, takže musel mluvit o něm.
Výpis z obchodního rejstříku
Škoda Auto a.s., B 332 vedená u Městského soudu v Praze
člen dozorčí rady
JAROSLAV POVŠÍK
Den vzniku členství: 15. ledna 2023
BTW V dozorčí radě Škody Auto zasedají tři odboráři.
www.skoda-storyboard.com/…ych-zamestnanci/
Nic takoveho nerika.
Rika ze na spalovacim Kodiaqu maji zisk 150 tis i po tom co zaplatí pokutu.
Takze pravy opak toho ze zdrazuji spalovaky.
Ty tady pises o nejakem prodelku Enyaq a to je je. tva fantazie.
EV podle všeho nevydělá na následném servisu coz je pravé nejvetsi problém pro vyrobce.
Mimochodem, jestli jsou opravdu na nule, čemuž neverim, a stejne. edokazou cenou konkurovat Cine ktera ma 48% clo tak je to hodne spatne.
Tohle řekl v době, kdy byl Enyaq jediným elektrickým autem Škodovky
"Vstupy na výrobu elektrického auta jsou strašně drahé, kdo jede elektrickou vlnu, tak na tom prodělává – a vydělává se jen na tom, že se za elektromobily neplatí pokuty."
"Můžeme touto cestou dál jít, ale nebudeme vydělávat, a když se nevydělává, tak se musí firma zavřít."
Se servisem to nemá nic společného. Oni prostě prodělávají na tom, že Enyaq "musí" vyrábět a prodávat.
A Škoda je mezi mainstreamovými automobilkami jedna z nejziskovějších, spousta dalších horko těžko vydělává i na spalovacích autech a u elektromobilů mají o to větší ztráty.
Třeba Ford minulý rok zvěřejnil, že na každém prodaném elektrickém autě prodělal $132,000, čili skoro 3 miliony Kč.
edition.cnn.com/…rnings-ev-losses
Takže další nesmyslná debata s alter egem Rohypnola.
Povšík je odborář a kromě křesla v radě nemá není zaměstnancem Škoda. Už mnohokrát byl jeho názor velice kontroverzní.
O nějakém prodělávání na Enyaq nic neříká. To je tvá troll tvořivost.
Podle zisku na Kodiaq není o nějakém dotování EV ze spalováku a tím zdražování spalováku žádná řeč.
I Povšík mluví o EV budoucnosti.
Rozpočítávat ztrátu na auto jak děláš je nesmysl. Jde o rozpočítávání ceny vývoje.
Hendlyho obvyklý scénář. Nejdříve zpochybní výrok. Když se výrok prokáže, snaží se zpochybnit autora výroku.
Povšík pracuje ve Škodovce 48 let a 31 let je šéfem odborů a zároveň je 31 let členem dozorčí rady. Dále je členem Prezidia Evropské podnikové rady koncernu Volkswagen a zasedá ve Světové podnikové radě. Je držitelem státního vyznamenání (Medaile Za zásluhy I. stupně) a od města obdržel ocenění čestný občan města. Bezpochyby velká osobnost. Jeho vyjádření mají velkou váhu.
BTW Náklady na vývoj jsou fixní náklad, který se rozpočítává do prodaných výrobků. Tak prostě fungují podniky v kapitalismu. Ano, nepočítá se to na jednoroční bázi, ale na celý výrobní cyklus výrobku. Pokud Ford sníží fixní náklady a/nebo zvýší roční prodeje modelů, bude ztráta nižší.
Akorat ze vubec.
Prave ze puvodni vyrok se ukazal jako nesmysl. O žádném zdražování spalovaku se nemluvi a ty tu vymyslis troll pohadky o prodelku Enyaq.
Tvuj priklad s prodelkem Fordu je jasny priklad jak manipulujes.
= jsi troll. Vubec to nejde o to kde je pravda. Jen pak dakeym clankem jet troll agendu.