Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeVíce než polovina nově prodaných aut v Evropě je elektrifikovaných. Roste i Česko
225 komentářů
Lubo
Jasne, viac ako polovica. Tiež mám podľa štatistík elektrifikované auto, hybrid. 250 kW spaľovacích a 9 kW mHEV.
Reálne ale EV a PHEV rástli. 1-4/2025 majú v EU podiel 23,2%. Pred rokom za to isté obdobie 19,2%
Reálne ale EV a PHEV rástli. 1-4/2025 majú v EU podiel 23,2%. Pred rokom za to isté obdobie 19,2%
@Lubo
Tak nech si pre mna-za mna zarataju aj mojho Golfa 4 ako elektrifikovaneho, ked sa im to tak na prstoch lepsie pocita.
Mam tam 12V bateriu a aj elektricke okna ....
Mildhybrid jak vysity .....
Tak nech si pre mna-za mna zarataju aj mojho Golfa 4 ako elektrifikovaneho, ked sa im to tak na prstoch lepsie pocita.
Mam tam 12V bateriu a aj elektricke okna ....
Mildhybrid jak vysity .....
@Lubo
On nastetsi mhev se ve spoustě statistik už jako hybrid nepocita. Protoze to taky žádný hybrid není, ale jen rozšířený startstop. Na samotnou elektriku se to ani nepohne z místa.
On nastetsi mhev se ve spoustě statistik už jako hybrid nepocita. Protoze to taky žádný hybrid není, ale jen rozšířený startstop. Na samotnou elektriku se to ani nepohne z místa.
@Mikesus v štatistikách, z ktorých vychádza nadpis tohto článku sa mHEV počíta ako elektrifikované auto.
@Lubo
To taky netvrdím ze tomu tak není. Jen říkám, že nastesti už se mhev dost často do hybridu nepočítají. Je to zase z hisptirckehodnuvodu, kdy evropske automobilky neumely udělat hybrid, tak se chtěly tvářit ze ho umí. No a jako hybrid prezentovali mhev. Dnes už jsou statistiky, ze mhev není mezi hybridy, nebo má vlastní kategorii. Ale to člověk musí koukat i na jiné tabulky než na jednom zdroji.
To taky netvrdím ze tomu tak není. Jen říkám, že nastesti už se mhev dost často do hybridu nepočítají. Je to zase z hisptirckehodnuvodu, kdy evropske automobilky neumely udělat hybrid, tak se chtěly tvářit ze ho umí. No a jako hybrid prezentovali mhev. Dnes už jsou statistiky, ze mhev není mezi hybridy, nebo má vlastní kategorii. Ale to člověk musí koukat i na jiné tabulky než na jednom zdroji.
@Mikesus Některé se právě už i pohnou. Třeba ty nové Audi už mají desítky kW a kapacitu baterky skoro jako Toyoty HEV, takže už to zvládne třeba i zaparkovat v EV režimu. Je to holt složitý a statisticky ošemetný 😃
@Barry Lyndon jojo, marketing zvitezil nad technickymi udaji a dnes uz je podle popisu "mild hybrid" tezke poznat, ktere auto dokaze aspon po parkovisti jet na elektriku a ktere se neumi ani pohnout.
@Barry Lyndon
Aha. A víš jaký je rozdil pri stejne kapacitě, kdyz jedno ma 48V a druhé 240V?
A ten vykon 18kw u nove audi, no to je super. Takovy vykon u toyoty není ani jako pomocný na zadní nápravě, kde je vic nez dvojnasobny a stejne se o něm mluví jako o slabém.
Aha. A víš jaký je rozdil pri stejne kapacitě, kdyz jedno ma 48V a druhé 240V?
A ten vykon 18kw u nove audi, no to je super. Takovy vykon u toyoty není ani jako pomocný na zadní nápravě, kde je vic nez dvojnasobny a stejne se o něm mluví jako o slabém.
@Mikesus Netvrdím, že je to stejné, ale na popojíždění v šinoucí se koloně ve městě stačí (teoreticky) i 5 kW (a z kopce i míň 😃)
A nemyslel jsem kapacitu baterie v Ah (narážíš-li na to tím rozdílným napětím), nýbrž v kWh.
A nemyslel jsem kapacitu baterie v Ah (narážíš-li na to tím rozdílným napětím), nýbrž v kWh.
psel
Kapacita výroby v Číně je 60.000.000 aut. LOL
To bude masakr motorovou pilou až jim dojde cash.
Ty Číňani fakt zvládají geniálně vytvářet nadvýrobu.
Nejdřív byty pro 3 mld lidí a teď tam budou mít řidičák i kojenci aby to mohli někomu prodat.
To bude masakr motorovou pilou až jim dojde cash.
Ty Číňani fakt zvládají geniálně vytvářet nadvýrobu.
Nejdřív byty pro 3 mld lidí a teď tam budou mít řidičák i kojenci aby to mohli někomu prodat.
@psel
60 milionov aut rocne je uboho malo pre miliardu vodicov.
Hlavne ak pocitame zivotnost cinskeho "skvostu" tak 2-3 roky.
Musia zdesatnasobit vyrobu, aby pokryli poziadavky vlastneho trhu s napodobeninami aut.
Nestihaju vyrabat doma a sem nam tie polotovary dovazaju ako keby ich tu niekto chcel....
60 milionov aut rocne je uboho malo pre miliardu vodicov.
Hlavne ak pocitame zivotnost cinskeho "skvostu" tak 2-3 roky.
Musia zdesatnasobit vyrobu, aby pokryli poziadavky vlastneho trhu s napodobeninami aut.
Nestihaju vyrabat doma a sem nam tie polotovary dovazaju ako keby ich tu niekto chcel....
@Jon Bon Novy
Když nestíhají vyrobu pro domácí trh, kde tedy berou ty nadbytky pro Evropu?
Když nestíhají vyrobu pro domácí trh, kde tedy berou ty nadbytky pro Evropu?
@Mikesus
Kto hovori o nadbytku?
Planovane hospodarstvo v 5-rocniciach nikdy nemalo nazvys.
Pre kazdu diktatorsku a/alebo komunisticku krajinu je odjakziva snom presadit sa na zapadnom trhu.
Svojim ludom nedam chlieb, ale traktor vyveziem, aby som mal devizy .... A aby si politbyro mohlo za devizy kupit nieco luxusne z Tuzexu, co doma nemaju.
Kto hovori o nadbytku?
Planovane hospodarstvo v 5-rocniciach nikdy nemalo nazvys.
Pre kazdu diktatorsku a/alebo komunisticku krajinu je odjakziva snom presadit sa na zapadnom trhu.
Svojim ludom nedam chlieb, ale traktor vyveziem, aby som mal devizy .... A aby si politbyro mohlo za devizy kupit nieco luxusne z Tuzexu, co doma nemaju.
@Jon Bon Novy
Ty, kdo jiný.
Cituji
"Nestihaju vyrabat doma a sem nam tie polotovary dovazaju ako keby ich tu niekto chcel...."
Tak kdyz nestíhají, nebudou sem dovážet. Kdyz dovazi, tak stíhaji vyrábět a maji nadbytek.
Ty, kdo jiný.
Cituji
"Nestihaju vyrabat doma a sem nam tie polotovary dovazaju ako keby ich tu niekto chcel...."
Tak kdyz nestíhají, nebudou sem dovážet. Kdyz dovazi, tak stíhaji vyrábět a maji nadbytek.
@Jon Bon Novy Vazne? Ona ma vetsina cinanu ridicak? To jsem byl asi v jine Cine, tam to vypadalo jinak.
@Jon Bon Novy navíc tam čteš, že tak 60% z toho je to co zvládne pobrat čínský trh. Takže mají tak na 25M aut kapacitu, které nemají kde prodat. Jo, kolik že se prodá v Evropě, 15M 😁.
Furt stejný
Furt stejný
rohYpnol
Ano, nárůst díky ideologii a politice.
A když místo trhu rozhoduje ideologie, tak všichni inteligentní lidi vědí, k čemu tahle RVHP politika vede... Už jsme to tady měli!!!
Jsou lidi opravdu tak hloupí, že si to nepamatují??? Vždyť to není ani 40 let...!!!
A když místo trhu rozhoduje ideologie, tak všichni inteligentní lidi vědí, k čemu tahle RVHP politika vede... Už jsme to tady měli!!!
Jsou lidi opravdu tak hloupí, že si to nepamatují??? Vždyť to není ani 40 let...!!!
@rohYpnol
nesmyls.
Muzes si koupit co chces.
Je ale naprosto normalni, ze kdyz kupujes neco co skodi tak platis pokutu za negativni externality.
nesmyls.
Muzes si koupit co chces.
Je ale naprosto normalni, ze kdyz kupujes neco co skodi tak platis pokutu za negativni externality.
@Hendly
Opět lžeš.
Nemůžeš si koupit co chceš. V EU nekoupíš 2,2 crdi Santa Fe nebo Starii, nekoupíš 2,5 Tucson, nekoupíš 3,6 ani 5,7 Jeep atd atd.
Opět lžeš.
Nemůžeš si koupit co chceš. V EU nekoupíš 2,2 crdi Santa Fe nebo Starii, nekoupíš 2,5 Tucson, nekoupíš 3,6 ani 5,7 Jeep atd atd.
@rohYpnol
Jenze si to “nemuzes” koupit z ciste trzniho duvodu.
Proste znacka si nemysli, ze jich proda tolik, aby se to vyplatilo. Zadny zakaz neni.
Stale jen 24/7 pises pod kazdy clnek ty same nesmysle. Profesionální troll
Jenze si to “nemuzes” koupit z ciste trzniho duvodu.
Proste znacka si nemysli, ze jich proda tolik, aby se to vyplatilo. Zadny zakaz neni.
Stale jen 24/7 pises pod kazdy clnek ty same nesmysle. Profesionální troll
@Hendly
Nelži. Viz např. Rifter/Berlingo hdi apod. že...
Nelži. Viz např. Rifter/Berlingo hdi apod. že...
@rohYpnol
Je to ciste svobodne rozhodnuti dane znacky.
Muzes si klidne koupit V8 za super penize, ale ty misto toho děláš profesionálního trolla pod kazdym clankem a opakujes stale stejne a vyvracene argumenty ktere maji z velke casti spolecny zdroj.
Je to ciste svobodne rozhodnuti dane znacky.
Muzes si klidne koupit V8 za super penize, ale ty misto toho děláš profesionálního trolla pod kazdym clankem a opakujes stale stejne a vyvracene argumenty ktere maji z velke casti spolecny zdroj.
@Hendly
Jistě. Svobodné rozhodnutí, proto pokuty za flotilové emise, že... To je svoboda... Jsi směšný.
Jistě. Svobodné rozhodnutí, proto pokuty za flotilové emise, že... To je svoboda... Jsi směšný.
@rohYpnol
Bla bla.
Tak snadno dostupná V8 a ty tu misto toho stale slouzis 24/7 troll agende.
Bla bla.
Tak snadno dostupná V8 a ty tu misto toho stale slouzis 24/7 troll agende.
@Hendly
Jeep v EU nenabízí 3,6 ani 5,7. To je ta svoboda, co???
Gameover hujere!
Jeep v EU nenabízí 3,6 ani 5,7. To je ta svoboda, co???
Gameover hujere!
@Hendly
Ze se s ním bavis. On si plete rozhodnutí výrobce s legislativním nařízením.
Takové hlupaky lepší ignorovat. Lepší je na toho ubozaka nereagovat a napsat to mimo, ze je to rozhodnutí výrobce co bude nabízet. Proste trh to tady nechce, tak to nebudou nabizet. On si porad mysli, ze je sám pupkem světa a vsichni chteji ty pozlacený ho***a jako on.
Ze se s ním bavis. On si plete rozhodnutí výrobce s legislativním nařízením.
Takové hlupaky lepší ignorovat. Lepší je na toho ubozaka nereagovat a napsat to mimo, ze je to rozhodnutí výrobce co bude nabízet. Proste trh to tady nechce, tak to nebudou nabizet. On si porad mysli, ze je sám pupkem světa a vsichni chteji ty pozlacený ho***a jako on.
@Hendly Pohádce o tom, že Suzuki Swift 1.2 hybrid škodí planetě víc než F-150 Lightning nebo M5, nevěří ani Ursula. Přesto je to právě segment malých/mini aut, který je nejvíc bitý emisními pravidly.
@twistedTSD
A chces vedet jak to je?
Znacka radsi prodava velke auta na kterych ma nejvetsi zisk a na male kasle. Proto i treba Dacia ma uspech. A jestli ti prijde slusne vybavene Sandero za 7 prumernych platu v chudsi zemi EU jako drahe pak je otazka, kolik by tedy melo podle tebe auto stat? Lide co ho vyrabi taky potrebuju prijem.
Osobne bych byl taky rad, aby velka auta mela přísnější pravidla. Ale ty a dalsi by byli prvni, kdo by tady kricel.
Prestante stale verit nesmyslum pate kolony a podivej se kolem sebe.
A chces vedet jak to je?
Znacka radsi prodava velke auta na kterych ma nejvetsi zisk a na male kasle. Proto i treba Dacia ma uspech. A jestli ti prijde slusne vybavene Sandero za 7 prumernych platu v chudsi zemi EU jako drahe pak je otazka, kolik by tedy melo podle tebe auto stat? Lide co ho vyrabi taky potrebuju prijem.
Osobne bych byl taky rad, aby velka auta mela přísnější pravidla. Ale ty a dalsi by byli prvni, kdo by tady kricel.
Prestante stale verit nesmyslum pate kolony a podivej se kolem sebe.
@Hendly
Víš jak to je?
A platí, že elektromobily nevydělávají?
Elektromobily jsou pohledem restrikcí EU absolutně neutrální a je potřeba, abychom je měli. Nemáme na nich zisky, ale potřebujeme je, abychom neplatili pokuty, které platíme na ostatních autech.
2. 3. 2025 Povšík, ŠA
Blbý, co?
Víš jak to je?
A platí, že elektromobily nevydělávají?
Elektromobily jsou pohledem restrikcí EU absolutně neutrální a je potřeba, abychom je měli. Nemáme na nich zisky, ale potřebujeme je, abychom neplatili pokuty, které platíme na ostatních autech.
2. 3. 2025 Povšík, ŠA
Blbý, co?
@rohYpnol
Ale prd. Zase jen PR kecy pro obecenstvo, aby mohly mít vysoké marže. Jak je tedy mozne, ze ŠA při menším objemu prodaných aut mají mnohem vyšší obrat i zisky? Protože na autě prodelava, ze jo? Nebo ze by to bylo pro hloupé obecenstvo, které zdražování bude házet na EU nebo lokální politiky?
Ale prd. Zase jen PR kecy pro obecenstvo, aby mohly mít vysoké marže. Jak je tedy mozne, ze ŠA při menším objemu prodaných aut mají mnohem vyšší obrat i zisky? Protože na autě prodelava, ze jo? Nebo ze by to bylo pro hloupé obecenstvo, které zdražování bude házet na EU nebo lokální politiky?
@rohYpnol
Tak v tom clanku je hlavně informace o zisku 150 tis na Kodiaqu .
Takze je velkem jasne, proc vyrobci nemaji zajem prodavat male auta.
Ale to samozrejme nebrani trollum obviňovat z toho EU…
Na co rozum kdyz ucel je dan z vychodu.
docela blby nevydělávat ve chvíli, kdy je Cina i pres 47% clo levnejsi.
Jestli se tim Povsik jeste chlubi tak to je opravdu na poklepani na celo.
Tak v tom clanku je hlavně informace o zisku 150 tis na Kodiaqu .
Takze je velkem jasne, proc vyrobci nemaji zajem prodavat male auta.
Ale to samozrejme nebrani trollum obviňovat z toho EU…
Na co rozum kdyz ucel je dan z vychodu.
docela blby nevydělávat ve chvíli, kdy je Cina i pres 47% clo levnejsi.
Jestli se tim Povsik jeste chlubi tak to je opravdu na poklepani na celo.
@Hendly Sandero je levný pekáč s ošulenými výztuhami, ale whatever. "kolik by mělo stát" - o tom nemám rozhodovat já a ideálně ani jiný jednotlivec.
Nech si kydy o páté koloně. Jsem konzistentní ve svých ekonomicky liberálních postojích a snad vždy budu. Že si EU kálí do vlastního hnízda oslabováním vlastní ekonomiky, zatímco na východní hranici zuří válka, není moje chyba.
Nech si kydy o páté koloně. Jsem konzistentní ve svých ekonomicky liberálních postojích a snad vždy budu. Že si EU kálí do vlastního hnízda oslabováním vlastní ekonomiky, zatímco na východní hranici zuří válka, není moje chyba.
@twistedTSD
Takyno tom kolik stoji Sandero nikdo nerozhoduje. Rozhodne trh.
Ale to ze stoji 7 prumernych platu je uzasne.
Delas hiky by EU nebyla i CR. A jak si stoji. Clovek co podepsal za CR Greendeal ted vyhraje colby na tematu, že Greendeal je spatne.
Takze jako vzdy. Co si nejdrive uklidit doma nez madavat, nesmyslne, na nekoho jineho.
Takyno tom kolik stoji Sandero nikdo nerozhoduje. Rozhodne trh.
Ale to ze stoji 7 prumernych platu je uzasne.
Delas hiky by EU nebyla i CR. A jak si stoji. Clovek co podepsal za CR Greendeal ted vyhraje colby na tematu, že Greendeal je spatne.
Takze jako vzdy. Co si nejdrive uklidit doma nez madavat, nesmyslne, na nekoho jineho.
Ham.
Aneb statistika podle metodiky čáry máry fuk nebo simsalabim, když bude potřeba, tak rázem bude 100% prodaných aut elektrifikovaných (protože el. stěrače a startér má každé auto). Podle mě by nějakou vypovídací hodnotu mělo pouze to kdyby do elektrifikovaných aut byla započítána jen ta, která jsou schopná pohybu na elektrickou energii vyrobenou mimo vozidlo (tedy ne z ICE vozidla), tedy EV a PHEV, vše ostatní jsou jen statistické čachry.
@Ham. Je to velmi bolestive, niekedy si len zo zaujimavosti chcem pozriet ako sa predava ev verzia nejakeho auta a samotni vyrobcovia mlzia a neudavaju predaje podla pohonu
Petr Pinkas
Je to super, ale český automobilový skanzen by mněl přidat.
V Polsku teď začali prodávat BYD Dolphin Surf (samozřejmě i s dotací) od 260 000 Kč. A to se vyplatí.
V Polsku teď začali prodávat BYD Dolphin Surf (samozřejmě i s dotací) od 260 000 Kč. A to se vyplatí.
@Petr Pinkas
Jistě. Je potřeba stát zadlužit a rozházet peníze na dotacích.
Jistě. Je potřeba stát zadlužit a rozházet peníze na dotacích.
@rohYpnol Znovu žádám ANI (umělou neinteligenci) ropného lobby, aby nereagovala na moje příspěvky. Děkuji
@Petr Pinkas Na český skanzen je potřeba aplikovat spíš systém biče než cukru. Místo dotací na dluh nízkoemisní zóny ve městech a ono už se to nějak vytříbí 😊
@Barry Lyndon Souhlasím i s tímto názorem. A hlavně by se měly zrušit dotace na výrobu spalinových aut a benzínu. O tom se nikde nepíše.
@Petr Pinkas
Protože žádné dotace na výrobu spalovacích aut a benzinu u nás neexistují ty hujere.
Protože žádné dotace na výrobu spalovacích aut a benzinu u nás neexistují ty hujere.
@rohYpnol
a ty danové prazdniny co tu dlouho bylo lakadlo pro automotiv? Srotovne?
a ty danové prazdniny co tu dlouho bylo lakadlo pro automotiv? Srotovne?
@Hendly
No, rozumím, že vysvětlit ti aby jsi pochopil nelze, když nepoznáš ani přítomný čas.
A daňové prázdniny?? Takže nižší dań je dotace?? Jasně, takže podle tvé ynteligence nám stát rozdává dotace na potraviny, že... Ty jsi vážně *.
No, rozumím, že vysvětlit ti aby jsi pochopil nelze, když nepoznáš ani přítomný čas.
A daňové prázdniny?? Takže nižší dań je dotace?? Jasně, takže podle tvé ynteligence nám stát rozdává dotace na potraviny, že... Ty jsi vážně *.
@rohYpnol
Danove prazdniny je samozřejmě druh podpory, stejne jako dotace je druh podpory.
A proc by mela vadit minulost? Jako kdyz se podporoval spalovak tak ok, ale ted uz je podpora spatne?
Danove prazdniny je samozřejmě druh podpory, stejne jako dotace je druh podpory.
A proc by mela vadit minulost? Jako kdyz se podporoval spalovak tak ok, ale ted uz je podpora spatne?
@Hendly
Jsi lhář. Nižší daň není dotace.
Gameover hujere!
Jsi lhář. Nižší daň není dotace.
Gameover hujere!
@rohYpnol
Kdyz dan pltit nemusis a konkurence ano je to jasna podpora dtejne jako dotce.
Kdyz dan pltit nemusis a konkurence ano je to jasna podpora dtejne jako dotce.
@Hendly
Jo to je jejich přístup. Jestli stát vybere 100tis a na dotaci da 20tis, je to horší nez kdyz sníží daň o 20% a tech 20tis vůbec nevybere. Protoze to je obrovsky rozdíl. To první je neakceptovatelné, to druhé je naprosto v pořádku. Sice stát v obou případech ma 80tis, ale je to přeci uplne jinak
Jo to je jejich přístup. Jestli stát vybere 100tis a na dotaci da 20tis, je to horší nez kdyz sníží daň o 20% a tech 20tis vůbec nevybere. Protoze to je obrovsky rozdíl. To první je neakceptovatelné, to druhé je naprosto v pořádku. Sice stát v obou případech ma 80tis, ale je to přeci uplne jinak
@Barry Lyndon Hezky se tu někteří vybarvujete. Hlavně co nejvíc buzerovat, zakazovat, prudit, dokud moje pravda nezvítězí.
@twistedTSD Ne moje pravda, ale můj nárok na zdraví, stejně jako to je u kouření.
@Petr Pinkas Ak chceš, ab som nejazdil dieslom alebo benzínom, ponúkni mi výhodnejšiu alternatívu. A nie, že budem jazdiť na BEV z donútenia a ešte si to aj zacvakám...
@traveldrive
Luxus je drahá věc. Nechtěl bys treba dovolenou na Bali kazdy mesic za cenu vstupenky do kina? Vlastnictví a provozování auta není povinnost, ale míra komfortu. Usnadní spoustu věcí, stejně tak jako každý jiný stroj. Ale nemůže být na úkor zdravi vsech ostatních.
Luxus je drahá věc. Nechtěl bys treba dovolenou na Bali kazdy mesic za cenu vstupenky do kina? Vlastnictví a provozování auta není povinnost, ale míra komfortu. Usnadní spoustu věcí, stejně tak jako každý jiný stroj. Ale nemůže být na úkor zdravi vsech ostatních.
@Petr Pinkas
Tvůj nárok na zdraví výroba a provoz moderního spalovacího vozu nijak nekrátí.
NAOPAK až budeš třeba někdy sedět hrobníkovi na lopatě, tak tě možná zachrání rychlá záchranná. S dieselem pod kapotou!!! Bude moct přijet. Protože nebude čekat na nabíječce až se dobije!!!
Tvůj nárok na zdraví výroba a provoz moderního spalovacího vozu nijak nekrátí.
NAOPAK až budeš třeba někdy sedět hrobníkovi na lopatě, tak tě možná zachrání rychlá záchranná. S dieselem pod kapotou!!! Bude moct přijet. Protože nebude čekat na nabíječce až se dobije!!!
@twistedTSD
Varuji před hujeříčky dlouhodobě. Mikešové, doníčci a spol, jsou jen komouši.
Varuji před hujeříčky dlouhodobě. Mikešové, doníčci a spol, jsou jen komouši.
@twistedTSD
A co treba přestat ostatnim nicit zdravi. Kazdy zakaz je z duvodu bezohlednosti nejake skupiny.
To same kuřáci, nemají právo sotatnim nicit zdravi, tak byli vyloučení z veřejných prostor. Naprosto v pořádku, ať si v soukromí delaji co chteji, ale neobtezuji a neotravuji ostatni.
A co treba přestat ostatnim nicit zdravi. Kazdy zakaz je z duvodu bezohlednosti nejake skupiny.
To same kuřáci, nemají právo sotatnim nicit zdravi, tak byli vyloučení z veřejných prostor. Naprosto v pořádku, ať si v soukromí delaji co chteji, ale neobtezuji a neotravuji ostatni.
@Mikesus Myslím, že víc lidí otravuješ ty se svým spalovacím SUV v Praze než já se svým hatchbackem na vesnici.
@twistedTSD
Chodím jen pěšky a nějací zmetci v hybridních SUV narušují moje právo na výhled a čistý vzduch ve městě. Navíc auta zabíjí. A já mám právo na to, abych nebyl ohrožován jako chodec ve městě žádnými auty!
Chodím jen pěšky a nějací zmetci v hybridních SUV narušují moje právo na výhled a čistý vzduch ve městě. Navíc auta zabíjí. A já mám právo na to, abych nebyl ohrožován jako chodec ve městě žádnými auty!
@Petr Pinkas To je hezký, ale já ti auto platit nechci.
@twistedTSD
to uz tady každý zapomněl co za podporu tu dostaval takrka kazdy vyrobce aut?
to uz tady každý zapomněl co za podporu tu dostaval takrka kazdy vyrobce aut?
@Hendly Jakou podporu?
@twistedTSD
Proč je tedy nizsi dan na naftu? Taky nechci platit ostatnim provoz auta, kdyz na nej nemají.
Proč je tedy nizsi dan na naftu? Taky nechci platit ostatnim provoz auta, kdyz na nej nemají.
@Petr Pinkas
Dotace? A cemu to pomuze...akorat tak vetsimu poctu neznalku ve statni sprave.
Nedavno mi rikal kamarad "tak jsem se stal reditelem (v jednom urade) a ani nemohu vyhodit jedineho zamestnance".
Dotace? A cemu to pomuze...akorat tak vetsimu poctu neznalku ve statni sprave.
Nedavno mi rikal kamarad "tak jsem se stal reditelem (v jednom urade) a ani nemohu vyhodit jedineho zamestnance".
PowerHouse
Máte zastaralé názory.
Je humorné sledovat,
že když napíšu, že lithium prudce zlevňuje, tady mně lidé odpovídají jenom to, že BEV budou zdražovat.
Prostě, tady nemohu ani napsat, že lithium zlevňuje.
Je humorné sledovat,
že když napíšu, že lithium prudce zlevňuje, tady mně lidé odpovídají jenom to, že BEV budou zdražovat.
Prostě, tady nemohu ani napsat, že lithium zlevňuje.
@PowerHouse Oni znají jediné heslo. "Když chceš psa bít, hůl si vždycky najdeš." Tak se nediv.
@PowerHouse
Co syntetický grafit, měď, hliník, nikl, fosfor a další materiály používané v bateriích? Také prudce zlevňují?
Co syntetický grafit, měď, hliník, nikl, fosfor a další materiály používané v bateriích? Také prudce zlevňují?
@PowerHouse
Napsat to můžeš. Ale i 3leté dítě ví, že BEV automobil není vyroben z lithia. To je ten rozdíl, víš.
Napsat to můžeš. Ale i 3leté dítě ví, že BEV automobil není vyroben z lithia. To je ten rozdíl, víš.
Hendly
Stale stejne jmena, stale stejne nazory pod kazdym clankem.
Je jedno, ze tu nekolik let tvrdi jak kazdy mesic se zhrouti prodeje elektromobilů a stale se deje opak.
Znova a znova budou jako jeden muz (coz je nejspíš doslovne) psat ty same veci pod kazdym clankem o EV.
PS: kupodivu pod clanky o super krásných spalovacích autech je takrka prázdna diskuze.
Armada trollu v plne krase.
Je jedno, ze tu nekolik let tvrdi jak kazdy mesic se zhrouti prodeje elektromobilů a stale se deje opak.
Znova a znova budou jako jeden muz (coz je nejspíš doslovne) psat ty same veci pod kazdym clankem o EV.
PS: kupodivu pod clanky o super krásných spalovacích autech je takrka prázdna diskuze.
Armada trollu v plne krase.
@Hendly
Nový trol Jon Bon Jovi, co ho zase přivál vítr z Východu, byl úspěšně identifikován. 🤡
Nový trol Jon Bon Jovi, co ho zase přivál vítr z Východu, byl úspěšně identifikován. 🤡
@Lempl Klaun Verím, že trolla spoznáš bezpečne. Ako sa hovorí, podľa seba súdim teba...
@traveldrive
To s tebou souhlasim. On trolly pozna asi dobře, vi jak se chovají, mozna z vlastni zkusenosti. Tak by nám tu ty trolly mohl vyjmenovat, kdyz je dle tebe tak dobře pozná. Jednoho už identifikoval docela dobře
To s tebou souhlasim. On trolly pozna asi dobře, vi jak se chovají, mozna z vlastni zkusenosti. Tak by nám tu ty trolly mohl vyjmenovat, kdyz je dle tebe tak dobře pozná. Jednoho už identifikoval docela dobře
@Hendly
Kde vidíš nějaký článek o super krásném spalovacím autě? Rád si ho přečtu. Většina článků je o SUV a crossoverech, což je mimo můj zájem, nebo o vyloženě škaredých kreaturách jako včera Fiat Fastback a Kia K4.
BTW Tento článek je o elektrifikovaných autech.
Kde vidíš nějaký článek o super krásném spalovacím autě? Rád si ho přečtu. Většina článků je o SUV a crossoverech, což je mimo můj zájem, nebo o vyloženě škaredých kreaturách jako včera Fiat Fastback a Kia K4.
BTW Tento článek je o elektrifikovaných autech.
@Tycoon
Jsi tu 24/7 pod kazdym clankem kde je slovo EU a GD a nebo elektromobil, reagujes mnoha prispevky a nikdy si tu nevidel clanky o super autech?
Divny. Se misto nekonecneho sireni troll agendy zkus rozhlídnout.
Jsi tu 24/7 pod kazdym clankem kde je slovo EU a GD a nebo elektromobil, reagujes mnoha prispevky a nikdy si tu nevidel clanky o super autech?
Divny. Se misto nekonecneho sireni troll agendy zkus rozhlídnout.
@Hendly
Já se rozhlížím. Rád bych si například přečetl test Mazdy 3 Skyactiv-G 2.5 140k manuál. To je pro mě krásné i technicky zajímavé auto. Zatím jsem na jeho test na žádném českém ani cizím webu nenarazil. Ty ano?
Máme demokracii a tak se můžu vyjadřovat k tématům, která mě jako občana a daňového poplatníka trápí.
Já se rozhlížím. Rád bych si například přečetl test Mazdy 3 Skyactiv-G 2.5 140k manuál. To je pro mě krásné i technicky zajímavé auto. Zatím jsem na jeho test na žádném českém ani cizím webu nenarazil. Ty ano?
Máme demokracii a tak se můžu vyjadřovat k tématům, která mě jako občana a daňového poplatníka trápí.
@Tycoon
Takže tě jako daňového poplatníka zajiste trápí, že jsou zbytečné a obrovské výdaje ve zdrvaotnictvi, které by se mohly investovat jinde. Také ze jsou obrovské a zbytecne výdaje v sociální sféře, to tě zajiste take trápí, kdyz by se ty peníze mohly investovat jinde. Nebo to neni z pohledu daňového poplatníka, ale jen záminka?
Takže tě jako daňového poplatníka zajiste trápí, že jsou zbytečné a obrovské výdaje ve zdrvaotnictvi, které by se mohly investovat jinde. Také ze jsou obrovské a zbytecne výdaje v sociální sféře, to tě zajiste take trápí, kdyz by se ty peníze mohly investovat jinde. Nebo to neni z pohledu daňového poplatníka, ale jen záminka?
@Tycoon
Vidis, zajimave auto, ale i pres super cenu si ho stejne nekoupis.
Proc?
https😐/www.garaz.cz/…ba-cena-21014193
Misto toho 24/7 pises o zle EU. Te EU diky ktere si muzes za par nesicu vydelat na takove super auto.
Vidis, zajimave auto, ale i pres super cenu si ho stejne nekoupis.
Proc?
https😐/www.garaz.cz/…ba-cena-21014193
Misto toho 24/7 pises o zle EU. Te EU diky ktere si muzes za par nesicu vydelat na takove super auto.
@Hendly
A stále stejný hlupáček hujeříček hendlíček... viď.
A stále stejný hlupáček hujeříček hendlíček... viď.
@rohYpnol
Koukam, ze tu mam specialni peci od ruských trollů.
Koukam, ze tu mam specialni peci od ruských trollů.
@Hendly
"Doufám, že v tomto sále nejsou lidé, kteří stále doufají v nějaký zázrak nebo div, v nějakou bílou labuť, která přinese Ukrajině mír, hranice z roku 1991 nebo 2022 a poté velké štěstí," tlumočí Zalužného slova web Kyiv Post s odkazem na další ukrajinská média.
zpravy.aktualne.cz/…2180cc47ab5f122/
Sakra, proč ten chlap říká přesně to co já už asi 3 roky?!? Zřejmě to taky bude proruský troll, že... Jsi ubohý trapný hujeříček!
"Doufám, že v tomto sále nejsou lidé, kteří stále doufají v nějaký zázrak nebo div, v nějakou bílou labuť, která přinese Ukrajině mír, hranice z roku 1991 nebo 2022 a poté velké štěstí," tlumočí Zalužného slova web Kyiv Post s odkazem na další ukrajinská média.
zpravy.aktualne.cz/…2180cc47ab5f122/
Sakra, proč ten chlap říká přesně to co já už asi 3 roky?!? Zřejmě to taky bude proruský troll, že... Jsi ubohý trapný hujeříček!
@Hendly Od doby, co tu EV úderka roznáší jedinou pravdu + Čížek čížkuje jsou ty diskuse vesměs o ničem no.
@twistedTSD
to mas trochu popletené. Jedinou “prevdu” tu jede 24/7 Rohypnol.
A pak tu mame Arese, Tycoon, Win, Ericn, Ryccardo, traveldrive a spousta dalších nick. Vse stejna agenda o zle EU atd.
Kdo tu pise o elektromobilech z mého pohledu realne?
Don uz tu skoro neni Mikeus a pak par jmen obcas.
Takze uderka je uplne jina nez pises.
to mas trochu popletené. Jedinou “prevdu” tu jede 24/7 Rohypnol.
A pak tu mame Arese, Tycoon, Win, Ericn, Ryccardo, traveldrive a spousta dalších nick. Vse stejna agenda o zle EU atd.
Kdo tu pise o elektromobilech z mého pohledu realne?
Don uz tu skoro neni Mikeus a pak par jmen obcas.
Takze uderka je uplne jina nez pises.
Arese
Čistě spalovací, a tedy nijak neelektrifikovaný čtyřválcový pohon a manuální převodovka je pro mě při výběru nového vozu naprosto základní a nekompromisní požadavek! 🙂👍
@Arese
Je dobré, když zákazník ví, co chce...
Je dobré, když zákazník ví, co chce...
@Jenik3 Tak hlavně, aby to věděl výrobce a řídil se tím!
@Arese Ty máš takové názory, jak z roku 85, nechápu, proč neposíláš příspěvky na korespondenčním lístku.
@KANKUNEN
Co je technicky či uživatelsky špatného na čtyřválcovém motoru s manuální převodovkou, že se snažíš vyvolat dojem, že jde o něco negativního? Pro mě je to také volba číslo 1.
Vem si, že dnes máš různé superslitiny, polymery, kompozity a kdo ví, co všechno, a přesto se spousta věcí stále dělá z litiny a oceli.
Co je technicky či uživatelsky špatného na čtyřválcovém motoru s manuální převodovkou, že se snažíš vyvolat dojem, že jde o něco negativního? Pro mě je to také volba číslo 1.
Vem si, že dnes máš různé superslitiny, polymery, kompozity a kdo ví, co všechno, a přesto se spousta věcí stále dělá z litiny a oceli.
@Tycoon
Kdyz zo koupis, tak to výrobce vyrobí.
Jenze skutecny zakaznik chce neco jineho.
Bych kupci penize neprinesou.
Tak jednoduché to je.
Kdyz zo koupis, tak to výrobce vyrobí.
Jenze skutecny zakaznik chce neco jineho.
Bych kupci penize neprinesou.
Tak jednoduché to je.
@Hendly
Koupil jsem si dvě auta. Obě s čtyřválcovým motorem a manuální převodovkou. A vybíral jsem auto mámě a vybral jsem ji totéž.
Koupil jsem si dvě auta. Obě s čtyřválcovým motorem a manuální převodovkou. A vybíral jsem auto mámě a vybral jsem ji totéž.
@Tycoon No vidis, ja ted starsi pribuzne vybiram EV. Nejspis to bude Elroq, protoze na jeji jezdeni je to idealni auto a manualni prevodovkou uz bych ji v jejich letech fakt netrapil (prestoze je dobra ridicka).
@JirkaVejrazka
Ono záleží, no, kdo na tom je jak fyzicky a jakým způsobem využívá auto. Na řízení je BEV bezesporu jednodušší.
Zrovna moje máma je antitalent na učení se něčeho nového (což by pro ni bylo nabíjení, respektive hledání nabíječek) a učebnicový příklad úzkosti z dojezdu (jak ukazuje palivověr třetinu, tak už tankuje, přitom dojezd je ještě minimálně 200 km a benzínka je na každém rohu).
Ono záleží, no, kdo na tom je jak fyzicky a jakým způsobem využívá auto. Na řízení je BEV bezesporu jednodušší.
Zrovna moje máma je antitalent na učení se něčeho nového (což by pro ni bylo nabíjení, respektive hledání nabíječek) a učebnicový příklad úzkosti z dojezdu (jak ukazuje palivověr třetinu, tak už tankuje, přitom dojezd je ještě minimálně 200 km a benzínka je na každém rohu).
@Tycoon To chapu, ale netusim, proc ji v soucasne dobe trapit manualem. Zvlast, pokud jezdi casto po meste.
Pokud samozrejme neni hlavnim kriteriem cena nebo mama neni vasniva ridicka, co by bez manualu odmitla jezdit autem 😉
Pokud samozrejme neni hlavnim kriteriem cena nebo mama neni vasniva ridicka, co by bez manualu odmitla jezdit autem 😉
@JirkaVejrazka
Ona se do měst (semafory s tramvajema, hustý provoz, mnohoproudé křižovatky) bojí. Typicky třeba objíždí Prahu (to tam jede skoro 300 km a před Prahou sjede z dálnice a objede to po okreskách).
Jediné, na co si u starších aut stěžovala, byl chybějící posilovač, a později si začala stěžovat na chybějící klimatizaci.To tam teď samozřejmě má a je spokojená. A pak na to, že s Fabií dvakrát dostala na sněhu hodiny. Chtěla čtyřkolku, ale to jsem ji vymluvil (ESP bohatě stačí).
Samozřejmě, pro mě je jednodušší se jí o auto starat. Když mi volala, že ji auto nestartuje, tak se prostě auto ve dvou lidech roztlačilo.
Ona se do měst (semafory s tramvajema, hustý provoz, mnohoproudé křižovatky) bojí. Typicky třeba objíždí Prahu (to tam jede skoro 300 km a před Prahou sjede z dálnice a objede to po okreskách).
Jediné, na co si u starších aut stěžovala, byl chybějící posilovač, a později si začala stěžovat na chybějící klimatizaci.To tam teď samozřejmě má a je spokojená. A pak na to, že s Fabií dvakrát dostala na sněhu hodiny. Chtěla čtyřkolku, ale to jsem ji vymluvil (ESP bohatě stačí).
Samozřejmě, pro mě je jednodušší se jí o auto starat. Když mi volala, že ji auto nestartuje, tak se prostě auto ve dvou lidech roztlačilo.
@Tycoon
Jasne, a podle tebe. Jednotlivce s extremnim nazorem ( velice pravdepodobne trolla) jiste budou nadnárodní firmy ridit nabidku.
Vedeni firem ma jasne data po cem je poptavka a co se kupuje a podle toho se ridi.
Jasne, a podle tebe. Jednotlivce s extremnim nazorem ( velice pravdepodobne trolla) jiste budou nadnárodní firmy ridit nabidku.
Vedeni firem ma jasne data po cem je poptavka a co se kupuje a podle toho se ridi.
@Hendly
S Aresem jsme minimálně dva. V práci ve čtyřčleném kolektivu má 75 % z nás čtyřválec s manuálem. Ne, nepřipadá mi, že bych byl extrémní.
BTW Peklo zamrzlo? Hendly argumentuje tím, že se firmy řídí poptávkou zákazníků?
S Aresem jsme minimálně dva. V práci ve čtyřčleném kolektivu má 75 % z nás čtyřválec s manuálem. Ne, nepřipadá mi, že bych byl extrémní.
BTW Peklo zamrzlo? Hendly argumentuje tím, že se firmy řídí poptávkou zákazníků?
@Tycoon
No kolik z tveho vzorku si tento rok koupilo auto?
“Mam stare suto a bych koupil…” opravdu penize firme neprinese.
No kolik z tveho vzorku si tento rok koupilo auto?
“Mam stare suto a bych koupil…” opravdu penize firme neprinese.
@Hendly
Tento rok nikdo.
Ano, mé auto bude mít letos 8 let. Ale proč se zbavovat auta, které mi aktuálně vyhovuje, je nebourané, nemělo závady ani žádné servisní úkony nad rámec jednoduché základní předepsané údržby? Když jsem ho kupoval/konfiguroval, tak právě spolehlivost a jednoduchá servisovatelnost pro mě byly důležitým parametrem. A důležitý parametr to bude i u přístího auta. Tak jako čtyřválec s manuálem.
Samozřejmě, pro automobilky je výhodnější, pokud zákazník koupí složité auto, na kterém je velká marže, a pak ještě musí utrácet majlant za servis, a rychleji ta auta obměňovat. Jenže pak se stává, že ta auta začnou mít špatné renomé, a automobilka má problém, protože zákazníci začnou preferovat konkurenci. Stalo se to francouzským automobilkám na začátku tisíciletí. Došlo to tak daleko, že dnes je nejziskovější "francouzskou" značkou Dacia.
Tento rok nikdo.
Ano, mé auto bude mít letos 8 let. Ale proč se zbavovat auta, které mi aktuálně vyhovuje, je nebourané, nemělo závady ani žádné servisní úkony nad rámec jednoduché základní předepsané údržby? Když jsem ho kupoval/konfiguroval, tak právě spolehlivost a jednoduchá servisovatelnost pro mě byly důležitým parametrem. A důležitý parametr to bude i u přístího auta. Tak jako čtyřválec s manuálem.
Samozřejmě, pro automobilky je výhodnější, pokud zákazník koupí složité auto, na kterém je velká marže, a pak ještě musí utrácet majlant za servis, a rychleji ta auta obměňovat. Jenže pak se stává, že ta auta začnou mít špatné renomé, a automobilka má problém, protože zákazníci začnou preferovat konkurenci. Stalo se to francouzským automobilkám na začátku tisíciletí. Došlo to tak daleko, že dnes je nejziskovější "francouzskou" značkou Dacia.
@Tycoon
Tak zaver.
Auto sice nekupujes, ale rikas co maji delat inkdyz to stejne nekoupis.
A na druhé straně jsou zákazníci co kupuji a prinasi jim to zisk.
A ty chces, aby se delal auta podle tvé predstavy….
Tak zaver.
Auto sice nekupujes, ale rikas co maji delat inkdyz to stejne nekoupis.
A na druhé straně jsou zákazníci co kupuji a prinasi jim to zisk.
A ty chces, aby se delal auta podle tvé predstavy….
@Hendly
Narozdíl od tebe jim ani neříkám ani nenařizuju, co mají vyrábět. A ani jiným lidem neříkám ani nechci nařizovat, co si mají koupit.
Pouze zde prezentuju, co bude má volba. Auta podle mé představy neexistovala už před těmi více než 7 lety. Má volba je takový reálným minimem.
Narozdíl od tebe jim ani neříkám ani nenařizuju, co mají vyrábět. A ani jiným lidem neříkám ani nechci nařizovat, co si mají koupit.
Pouze zde prezentuju, co bude má volba. Auta podle mé představy neexistovala už před těmi více než 7 lety. Má volba je takový reálným minimem.
@Tycoon
Nikdo nikomu nic nenařizuje.
Ty tu brecis jak jw malo vyrobcu co delaji takova a takova auta a pak stejne reknes, ze si ho nekoupis protoze ho nepotrebujes.
Jenze to je presne duvod proc ho nedelaji.
Nikdo nikomu nic nenařizuje.
Ty tu brecis jak jw malo vyrobcu co delaji takova a takova auta a pak stejne reknes, ze si ho nekoupis protoze ho nepotrebujes.
Jenze to je presne duvod proc ho nedelaji.
@Tycoon
Protože cena třeba. Ovšem ani ocel, ani polymer nebo cokoliv dalsiho co jsi vyjmenoval, používáním nepoškozuje zdravi člověka. Obzvlast tech, kteří ani ten výrobek nepoužívají. A pokud ano, jsou zakázané, jako třeba azbest.
Protože cena třeba. Ovšem ani ocel, ani polymer nebo cokoliv dalsiho co jsi vyjmenoval, používáním nepoškozuje zdravi člověka. Obzvlast tech, kteří ani ten výrobek nepoužívají. A pokud ano, jsou zakázané, jako třeba azbest.
@Mikesus
Můj strýc nepoužíval litinu, ale rubal uhlí, že kterého se vyráběl koks pro výrobu litiny a oceli. Poté byl v invalidním důchodu. Posledních několik let sebou musel nosit podpůrný dýchací přístroj. Minulý rok zemřel v 66 letech. Nikdo z rodiny takhle brzo nezemřel.
Možná užíváš nějaký výrobek obsahující litinu nebo ocel vyrobenou z uhlí, které vyrubal strýc.
Ale chápu, tebe trápí čtyřválcový motor s manuálem, největší nepřítel lidstva.
Můj strýc nepoužíval litinu, ale rubal uhlí, že kterého se vyráběl koks pro výrobu litiny a oceli. Poté byl v invalidním důchodu. Posledních několik let sebou musel nosit podpůrný dýchací přístroj. Minulý rok zemřel v 66 letech. Nikdo z rodiny takhle brzo nezemřel.
Možná užíváš nějaký výrobek obsahující litinu nebo ocel vyrobenou z uhlí, které vyrubal strýc.
Ale chápu, tebe trápí čtyřválcový motor s manuálem, největší nepřítel lidstva.
@Arese
Jojo, jsou i zákazníci, kteří by chtěli tocit klikou pri startování. Proste někdo iracionalne zůstane porad u zastaralé techniky. Ještě že vývoj tihle jedinci zastavit nedokáží. Uplne stejni nicili parní stroje v 19.stoleti. dnes píšou výrazy jako "elektrozkrat" nebo "zkratovůz". A jwste mají pocit, že když to chtějí oni, chteji to ostatni. A ono to už moc lidí nechce, proto to vyrobci vyřazují
Jojo, jsou i zákazníci, kteří by chtěli tocit klikou pri startování. Proste někdo iracionalne zůstane porad u zastaralé techniky. Ještě že vývoj tihle jedinci zastavit nedokáží. Uplne stejni nicili parní stroje v 19.stoleti. dnes píšou výrazy jako "elektrozkrat" nebo "zkratovůz". A jwste mají pocit, že když to chtějí oni, chteji to ostatni. A ono to už moc lidí nechce, proto to vyrobci vyřazují
WinDiesel
To je informace jako noha 😄 Já se svojí MHEV CX-60 jsem tedy ten dobrý, progresivní díky baterii a elektromotoru nebo ten špatný, fosil, zpátečník kvůli 6-válcovému motoru na naftu??? 😄 😄 😄
Hendly
Jak se tu par nickum povedlo uplne odklonit debatu od podstaty clanku.
Prodej elektrických aut stále stoupá.
Tedy presny opak toho co zde tato jména x let tvrdi.
Divny Prece proc bych veril nekomu, kdo i pres dukaz jeho nepravdy nedokaze uznat, že se spletl?
Prodej elektrických aut stále stoupá.
Tedy presny opak toho co zde tato jména x let tvrdi.
Divny Prece proc bych veril nekomu, kdo i pres dukaz jeho nepravdy nedokaze uznat, že se spletl?
@Hendly Dokud se bude rozšiřovat nabídka EV (např. v C segmentu dodnes tristní), bude tam logicky potenciál k růstu. E😜erti jako Electrodad tvrdí, že do 5 let nebude zájem o nic jiného. Na to jsem opravdu zvědavý.
@twistedTS jo, elektrodad, to je taky dobrej pošuk ... 😜
@twistedTSD
a proc to zas odklanis jinam?
Podivej se na diskuzi dva tri roky zpet co zde hlasal Arese, Rycardo atd.
“Trh s EV se zhrouti, vse zkrachuje” atd.
Realita je opacna.
Jaka je dnes jejich reakce? Uznavaji chybu?
a proc to zas odklanis jinam?
Podivej se na diskuzi dva tri roky zpet co zde hlasal Arese, Rycardo atd.
“Trh s EV se zhrouti, vse zkrachuje” atd.
Realita je opacna.
Jaka je dnes jejich reakce? Uznavaji chybu?
Ako 2. alebo 3. auto do rodiny, preco nie?
Ale do 70-80 km vzdialenej prace uz treba spalovaci motor. Samozrejme, predpokladam ze za nejakych 10 rokov technologia pokroci a baterie potom umoznia aj to.
Proč na 80km je potreba spalovaci motor? Já s tím ujel na otočku 300km bez nabíjení a nebyl problem. Praha-Cheb a zpět.
Ked zvyraznim slovo kazdodenne, neznamena to jednorazovu jazdu.
Oznacenie WLTP 300 km, znamena, ze v laboratornych podmienkach spoteny bez klimy a bez radia dam 250 km. V zime 180-200 km. Po dialnici 120 km.
Ked chcem bateriu setrit a vyuzivat iba 60% z nej (od 20-do 80), idem hodit do kalkulacky, kolko je 60% zo 120 km.
A Jihlava-Brno kazdodenne po dialnici v zime proste nedam. Iba jednorazovo nabitim na 100% a bzucanim 80 km rychlostou po dialnici a s modlenim sa, aby nebola obchadzka.
To by chcelo drahe EV s nic nehovoriacim oznacenim WLTP 600, aby som mohol dochadzat 80 km.
Samozrejme neriesim cestou rychlonabijanie. Nechcem nicit bateriu a pri tej cene za rychlonabijanie radsej Jeep V8.
Svoje argumenty varíš z vody, to čo píšeš, by nebol žiadny problém. Keby si spomenul cenu BEV voči spaľováku, to by som bral, ale keď potrebuješ nutne V8, aj to je nerelevantné. Tak ostáva jediný argument potreby auta okrem denného dochádzania do práce aj na dlhé a rýchle diaľničné presuny. Ale to si nespomenul. 😉
V8 som spominal spotrebou, nie cenou auta (ojazdeneho vraku).
12-14 litrov benzinu ma stoji cca 20 eur na 100 km.
Myslene ako rozdiel, kolko ma stoji 100 km na EV pri pomalom nabijani doma a pri nesetrnom rychlonabijani, ktore nici bateriu?
Ak nabijam doma, jazdim lacno a setrim bateriu. Ak nabijam na rychlonabijacke, pripravujem sa o cenu pri predaji EV s horsou bateriou.
Ze tech zničených baterii je hromada tedy. Skoro všude vidím v inzerátech SoH 90% a vic. Jak psal traveldrive, varis z vody bez reálných argumentu, jen své domněnky.
A cena nabíjení? Doma za 4-6kc, na 22kw za 6kc, na 50kw za 12kc, takže to máš na 100km od 60 do 180kc pri spotrebe 15kwh, ktera je realna v provozu, coz ty zajiste mas vyzkoušeno, tedy v eurech to je cca 2.5-7.5 eura.
A co je problém s každodenním? Nabiju doma, v práci. Vzdy vyjíždíme s plnou i když za den vyjedu vše.
Napisal som o 10 a nie o 15.
Napriec Europou sa jazdi po dialnici, kde je trochu ina spotreba.
Vyuzivanim 60% novej, rokmi nedegradovanej baterie (v pasme nabitia 20-80) sa dostavame asi na 25-30% udavaneho dojazdu. Teda z udavanych 300 km povedzme na realnych 80-90 km max.
Cize kazdych 60 km sa uz pomaly obzerat po moznosti dobijania.....
To akoze naozaj mozem realne brazdit Europou s beznym EV?
Každý jezdi v neděli ráno. je to poznat na te dalnici, ze tam je neskutečný provoz.
Ved to, ze kazdych 30 km. Teda po 50-60 prejdenych km uz nejaku musim hladat a nesmiem ju na dialnici prepasnut...... inak smola - vozba zdarma na odtahovke.
Inak EV nabijat zasadne len doma.
A pre cenu rychlonabijania sa EV vobec neoplati kupovat.
300 km po dialnici? To vazne?
S akym EV do 30.000 eur na uver?
Vazne nemam na mysli auta za 80 az 100 tisic.....
Ale bezne EV ........ Tolko som zatial este nenakradol a to pracujem 35 rokov .....
Tak teraz vazne. Myslel som auto od automobilky, nie od nejakeho Startupu. Automobilku, ktora vie vyrobit auto s brzdami, zavesenim kolies, kde funguju zamky na dverach .... atd. Automobilku, ktora vyraba auta uz niekolko generacii a tie stare jazdia a prechadzaju cez STK. Cinske ani americke a ine radobyautomobilky nepatria k mojim prioritam. Nie som laboratorna mys na testovanie novych vzoriek vyrobkov, pod ktore zatial este pocitam aj nejaku Teslu.
Holt si ho nekupujte a máte klid, nikdo vám ho nenutí.
Jinak já mám Taycana a bylo tam asi 5 svolavacich akci na mechanické části. 14 dní zpátky mi měnili krátké brzdové hadičky 😊
Tesla už dnes funguje velmi dobře a vepředu má lichobeznik, ne mcpherson jak ostatní auta ve stejné cenové kategorii.
Takže jsme u toho. Nemam na to, takže to budu kritizovat a vymyslet si nesmysly. Jo kyselé hrozny jedou.
https😐/www.garaz.cz/…ropadla-21014191
Ano, spalovák to zvládne, ale už nezvládne jezdit bezemisně a nabíjet se při obědě, nákupu, výletě, schůzce apod.
Podivejte se na Bjorn Nyland 1000km testy https😐/docs.google.com/…37kwgjE/htmlview#…
A lepsi elektra jsou pomalejší na 1000km než spalovák o cca hodinku. Ty horší o hodinu a půl. A to je umělý test, kde jenom jede v kuse. V reálu na dovolenou jíte, stavíte, odpočívate, takže jak jsem říkal v předchozím příspěvku, pokud si umíte zavázat tkanicky, cesta s EV bude podobné rychlá jako se spalovákem.
Mno a pokud ho nechcete, tak si ho nekupujte, takhle jednoduchý to je.
Ty lidi jsou zasekli před 15 lety. Vůbec netusi, ze nabijet na 100 nevadi, kdyz se jede dál.
Na spalováku je krásné to, že pauzu dělám kdy chci, kde chci a na jak dlouho chci. Neplánuji.
Nemusíme zacházet do nějakých extrémů typu dovolená v Chorvatsku. Já někdy chci otočit 300-360 km převážně po dálnici. Zastávky do 5 min. Jak je vidět z mého odkazu, pro velkou část moderních EV je to výzva. A to se nebavím o Renaultu 5, Koně, Elroqu 50, Insteru a podobných "sockách", jejichž cenovkami se tu ohlašuje cenová parita. O 300 tisíc levnější spalovák neřeší nic.
Lidé s levnými auty daleko nejezdí a když, tak na určitě na chatičce mají elektřinu.
Zakázány nejsou, mohou jezdit na syntetická paliva, na jejichž výrobu bylo použito 90% čisté energie - jádro, OZE.
Největší problém spalováků je právě to spalování. Dekarbonizaci berte něco jako zrušení otroctví nebo zavedení povinné školní docházky. Když se rušilo otroctví, ekonomika se kompletně proměnila a trvalo to desítky let, než zase všechno šlapalo. Mno a kdyby byl dnes každej línej udělat něco pro dekarbonizaci, tak holt budoucí generace se budou přizpůsobovat počasí tak, že jim to kompletně zničí životy. Mně naopak přechod na EV výrazně život zlehčilo.
Test už je starší, dnes máte navíc několik modelů, které by v tabulce bodovaly - A6 etron, Elroq s velkou baterkou, refresh ID3, ID7. Bude tu BMW Neue Klasse, Mercedes CLA, BYD atd.
Vůbec hysterii kolem EV nechápu, se spalovákem prakticky dneska můžete dožít, když EV prostě nechcete.
Lidi, kteří si nemohou dovolit lepší auto než Korando, Kamiq, Ceed, naopak od auta potřebují univerzálnost a běžně s ním jezdí na dovolené, na chalupu, za rodiči. Ne vždy je v cíli čeká nabíječka.
Zrušení otrovtcví, tvl...
Elroq = Enyaq. Neue Klasse, CLA je trochu jiná cenová hladina než třeba Korando.
Tlak na elektromobilitu už dnes omezuje nabídku ICE. Že půjde se spalovákem dožít, je při současném politickém vývoji prakticky nereálné. Na implementaci do českého práva čeká návrh na zdražení paliv a ty šrouby se zaručeně budou utahovat čím dál víc.
Mně jsou EV docela jedno. Klidně si jedno koupím, když mi to bude dávat smysl. Nesnesu ale násilné tržní zasahy ze strany nevolených byrokratů.
Představte si, že pro zrušení otroctví taky bojovali ti "nikým nevolení libtardi"...
Znovu opakuju, že EV není téma na dalších 20-30 let, je to hlavně mediální téma a jeho reakce na něj skvělý obraz společnosti. České diskuze o EV jsou ta největší žumpa oproti zahraničním.
Vámi vyjmenované modely skutečně nyní mají dražší alternativy s menšími baterkami, ale brzy tomu tak nebude a hlavně ty lidi si ty EV nikdo nenutí kupovat. 1kwh LFP baterky se dá dnes sehnat za 50 USD na Alibabě. Až kupci Koranda za 15-20 let budou vybírat nové auto, dostanou Korando EV s 80kwh baterkou za 900k (s inflací), takže to bude skvělá koupě.
No a jak zvladne spalovak jizdy do 10km, které jsou mnohem častější nez nejake dlouhe cestovani chudáků po dálnici? Uplne tragicky a dokonce ho to i ničí.
Presne. Pak si člověk nemá myslet něco o tech ,co odmítají ev. Zkusenosti nula, znalosti nula, ale vi přesně všechno o vsem.
Tak tomu rikam perla diskuze
Vyuzivanim 60% novej, rokmi nedegradovanej baterie (v pasme nabitia 20-80) sa dostavame asi na 25-30% udavaneho dojazdu. Teda z udavanych 300 km povedzme na realnych 80-90 km max.
😀😀
Dlouho jsem se takto nepobavil.
Hochu, misto psani do diskuzi a vypoctu se radeji nekdy elektromobilem projed!
Skus mi to teda vyratat.
Cisla mam z realnej prevadzky Skoda Enyaq a Kia Soul, oboje s mensou predavanou bateriou. Dojazd "vraj" 300 az 320 km u noveho.
Obidve 4- rocne, zdravie baterie 96 a 98 %, najazd cca 45 a 25 tisic km.
Prosim, pouc ma.
No napsla jsi blábol. Tohle z realu fakt není. EV jsem projel dost, bz4x, rz, ev9, ev6, ioniq5, soul ev, enyaq a fakt to nema takový malý dojezd. Leda mne napadá, že nerozumíš rekuperaci a jezdis jak prase a ne clovek. Ale spíš tipuji na to, ze to jsou z tvé strany pohadky.
Enyaq ma novy dnes v nabidce nejmin 60kWh.
I kdybych pristoupil na tvych 60% tak mas 36kWh.
Kdybys na 36kWh chtel ujet 80km odpovida to spotrebe 45kWh/100km.
To je kravina, sorry.
Ze s tim trollem z vychodu vůbec ztracis čas. Ale on si to vyzkoušel, ze na půlku baterky ujede 80km v enyaqu.
Ostatní si to taky zajiste vyzkousi, třeba jak se s ev9 da dojet po půl republice a budou vědět reálnou spotrebu. Ostatní, co jsou jen tlučhubové si to stejne ani nepůjdou zkusit.
Samozrejme, jazdou na odtahovke
Jak ušetřím nejvíc paliva na dalnici? Myslel jsi asi objemove, ze jedeš kratší trasu a rim pádem ve vysledku vyuzijes méně paliva, než kdybys jel podle dlanice, kde najedes větší vzdálenost, byt třeba s menší spotrebou. Takhle jsi to myslel?
Nekrmte trolla. 🤡
Když se jede dál, může se nabit klidně na 100. To uz je opravdu pravěk v bateriich. Zaostalost tak 15let.
Nebo se dá trollit na zahanicnich webech na temata, se kterymi nemaji trollove z vychodu zadne zkusenosti. Kazdy ma nějakou uchylku.
Hmmm..... v zime a po dialnici? Bzucis tam ledva povolenych 80 km/h alebo aj vyse 100 km/h? So zakladnou bateriou a vyuzivanim cyklu 20-80? Fyzika nepusti......
Alebo autom za 100.000 eur s dojazdom 600 km?
Není nad reálnou zkusenost. Tady ten slovenskej troll nebude mit co odpovědět a vsadím se, že buď se zde už raději neukáže, bude roro ignorovat, nebo bude tvrdit, že to jsou výmysly.
Kdo to vyzkousi, ma určitě povědomí za kolik se v realu jezdi.
Je to prosté. U BEV se majitel přizpůsobuje autu.
U dieselu nebo benzinu auto slouží majiteli.
Pokud někdo tvrdí, že není rozdíl mezi tím 2x za měsíc mít do 5ti minut natankováno a mezi tím neustále řešit nabíjení BEV, buď po kazdém zaparkování doma, nebo každé dva, tři dny na rychlonabíječce trávit 0,5+ hodiny, tak je zkrátka lhář.
Pálení fosilních paliv se chceme vyhnout.
Fosilnímu autu se neustále přizpůsobujete počas jízdy. Šlápnete na plyn a čekáte a čekáte. A furt to nejede. O zimě ani nemluvím, to ty auta mají 70% výkonu, než se zahřejou.
Takže opět jen lži.
Dobíjením BEV zcela prokazatelně nelze trávit méně času, protože každých 300 km znamená 0,5h na nabíječce, zatímco u dieselu/benzinu každých 800 až 1000 km 5 min na benzince.
90 minut je méně než pět minut, a žádný hujeříček tohle nezmění a nepopře i kdyby svoji lež opakoval 1000x.
Zajímavé, u spalováku šlapu na plyn, jede hned a na nic nečekám. Blbý co? Auto je zahřáté během prvních 5ti km jízdy, a naopak v zimě je jízda se spalovákem o mnoho komfortnější než s BEV, protože auto je zahřáté celé a telepný komfort je o mnoho lepší.
Dobíjením lze trávit méně času, protože dobíjíte, když auto nepoužíváte. Ale ano, pokud jste podstoupil lobotomii nebo jste volič SPD, Motoristů nebo ANO bude to trochu těžší. Ale pořád jednodušší než si zavázat tkaničky.
Dobíjením lze trávit méně času, protože dobíjíte, když auto nepoužíváte.
Viz www.auto.cz/diskuse/97143/1#…
Jsi lhář. 90 minut je VÍC než 5 minut.
Jistě, lži hujeříčků jsou "pohodlnější".
On nepochopi, ze muj a tvuj cas straveny nabijenim doma (90%? nabijeni) obnasi pripojeni a odpojeni AC konektoru, coz jsou radove sekundy.
A i na dlouhych cestach 30 minut nabijeni nemusi byt nutne ztrata, ale treba obed.
On to nepochopi, potoze to chapat nechce.
Protoze dik tomu je EV na kratke trasy do 200km s domacim nabijenim JEDNOZNACNE lepsim autem. Snad ve vsem!
Jistě. Doníček obědvá 4x denně ... víme.
Opět lžeš. Polovina obyvatel bydlí na sídlišti. Takže ujede 200 km a co? Bude dobíjet kde??? Opět jsi lhář, pro 200 km trasy není BEV lepším řešením!!!
Smolík hujere, neodpověděl jsi. Čekám na odpověď!!!
Smolík hujere, neodpověděl jsi. Čekám na odpověď!!!
Suhlas. Na kratke trasy s pomalym nabijanim lacno doma, nie je co riesit.
Ani LPG sa cenou nechyta.
Jak to má doma dobíjet polovina obyvatel, co bydlí na sídlištích?!? Stále čekám na odpověď hujeříčků!!!
Tak zase lhář rohypnol. Za tyden a cca 800km s RZ jsem strávil nabíjením méně nez za stejnou dobu a vzdalenost u stojanu na benzin. Nabíjením jsem neztratil ani minutu. Tankováním a zajetim na benzinku minimálně 10minut.
Nejlepší by bylo, abychom se vyhnuli spotřebě energie zoufalcema, co plytvaji energii. Takze nejjednodušší způsob, zrusit možnost neefektivního způsobu spotřeby energie.
Nabíjením tráví méně času ten, kdo nabíjí doma/v práci a nejezdí dlouhé trasy. V opačném případě samozřejmě stráví času u nabíječky více. K tomu, aby bylo AC nabíjení široce dostupné i na ulicích je ještě velmi daleko, proto logicky spoustě lidí elektromobilita smysl nedává.
V zemích s vysokou penetraci si lidé na sidlistich nabijeji na rychlostanicich tak jako si tankují u benzinky. Holt když každý čechacek je tak chytry, tak se ptam proč máme 35 let po revoluci poloviční platy než Němci? A tak je to se vším. Zrovna EV byla věc, která z téhle země mohla udělat druhé Švýcarsko, máme tu dokonce i těžiště kvalitního lithia a manganu a nejvíce vyrobených aut per capita. A tak je to tu se vším.
Poloviční platy než Němci fakt nemáme kvůli inteligenci.
A já chci svobodně dýchat a mít stabilní klima. Takže až si výfuk strčíte do kabiny a budete mít carbon capture systém nebo budete jezdit na syntetická paliva, tak mi je to taky jedno. Do té doby, budu volit strany, kteří volají pro omezení spalování, protože ve měste už nejde jít ani vedle silnice.
Jsou snad možné obě varianty, že.
Dobrej postřeh. On už ani nevím co si vycucal z prstu.
I kdybychom vzali jako fakt, že da 1000km na jednu nádrž, porad to některá auta zvládnou, tak je to 1x tankování na cestu tam a 1x tankování na cestu zpět. Zbytek měsíce už sedi doma na zadku s prázdnou nádrží v aute. Ale jezdi ty cesty často.
Hele, a tebe nenapadlo, že se mám tak dobře, že si můžu klidně celý dny psát do diskuse když se mi zachce? To je na tebe moc velká myšlenka, viď... _😁
Nesmysl. EV v kombinaci s FVE dava prave svobodu.
To ty se spalovakem koukas na to, ktery diktator ve svete co provede a budes zebrat aby stat zajistil at mas na co jezdit.
Když budeme jezdit na ropu, zbude dost elektřiny na běžný život.
Ale já chápu, že pro tebe je vzorem komunistická Čína nebo totalitní KLDR, kde je vše na příděl a chceš aby i u nás byla elektřina na příděl a automobil výsadou bohatých. Protože jsi komouš.
Pro mestsky a primestky provoz je EV ideal. Ve meste clovek nabijecku najde, pokud nema svoje dobijeni.
Cena noveho EV vozidla na mestke jezdeni je na muj vkus ponekud vysoka, ale ojetiny na trhu jsou od 400 tis Kč.
Skusal si aj citat s porozumenim?
Nie Enyaq RS, nie likvidovat baterku z 100 na 0 %. Nikoho nezaujima jednorazovy nahodny dojazd. Ale denny, pri setreni baterie.
A pre mensie elektromobily ..... Aj ked hlavnu skusenost mam s Enyaqom s mensou bateriou.
Myslene pre 80% beznych ludi, ktori su schopni si z nasetrenych penazi a na uver mozno nejaky EV aj fyzicky kupit, Nie drahe EV na firmu s odpoctom DPH. Jasne ze za riadne palky su aj ine EV, ktore zvladnu aj 400-500 km, ale len pre 1% vyvolenych.
To nie je u nas zrovna statisticka vzorka .....
C3, R5, Kia Soul, Niro, Elroq, Inster, pripadne ID3 - najlacnejsie EV s mensou bateriou. Na vacsiu bateriu drtiva vacsina ludi nema. Nepocitam Daciu Spring, to je samozrejme cinsky odpad.
Ake mam prakticke vyuzitie s takym elektrovehiklom?
Napriek tomu mi pre zenu take auto dava zmysel ..... ma to do prace 11 km.
Ale cestovat s takym nestastim po Europe? Trmacat sa po dialnici mini autom za 35 tisic, ked mam napriklad za 10 tisic eur dieselovy Passat?
Mam snad na cele napisane, ze som blby?
Takže jsi nám vlastně tímto chtěl říct, že závidíš, nemáš na nové auto, ale chtěl bys ho a radeji bude sobtezovat a omezovat ostatni než by ses náhodou omezil ty. A kdyz ti neumožní mít lepší auto levne, aby sis ho mohl dovolit, tak si vymýšlíš bláboly typu "kyselé hrozny".