Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Více než polovina nově prodaných aut v Evropě je elektrifikovaných. Roste i Česko

225 komentářů

Jon Bon Novy
EV ako priblizovadlo na jazdenie okolo komina alebo na "kazdodenne" dochadzanie do 30-40 km vzdialeneho mesta za pracou je celkom fajn.
Ako 2. alebo 3. auto do rodiny, preco nie?
Ale do 70-80 km vzdialenej prace uz treba spalovaci motor. Samozrejme, predpokladam ze za nejakych 10 rokov technologia pokroci a baterie potom umoznia aj to.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Jon Bon Novy
Proč na 80km je potreba spalovaci motor? Já s tím ujel na otočku 300km bez nabíjení a nebyl problem. Praha-Cheb a zpět.
Jon Bon Novy
@Mikesus
Ked zvyraznim slovo kazdodenne, neznamena to jednorazovu jazdu.
Oznacenie WLTP 300 km, znamena, ze v laboratornych podmienkach spoteny bez klimy a bez radia dam 250 km. V zime 180-200 km. Po dialnici 120 km.
Ked chcem bateriu setrit a vyuzivat iba 60% z nej (od 20-do 80), idem hodit do kalkulacky, kolko je 60% zo 120 km.
A Jihlava-Brno kazdodenne po dialnici v zime proste nedam. Iba jednorazovo nabitim na 100% a bzucanim 80 km rychlostou po dialnici a s modlenim sa, aby nebola obchadzka.
To by chcelo drahe EV s nic nehovoriacim oznacenim WLTP 600, aby som mohol dochadzat 80 km.
Samozrejme neriesim cestou rychlonabijanie. Nechcem nicit bateriu a pri tej cene za rychlonabijanie radsej Jeep V8.
traveldrive
@Jon Bon Novy Neviem, odkiaľ máš tie nájazdy v zime a po diaľnici, ale si trochu mimo. WLTP 300 km má dnes máločo, a pokiaľ chceš jazdiť po diaľnici dlhšie trasy, tak asi nebudeš blbec a nekúpiš si najmenšiu baterku. Do práce vzdialenej 70-80 km vpohode BEV stačí, a stačil by, aj keby si to mal 120 km. A mohol by stačiť, aj keby si to mal ešte viac, v mnohých firmách máš už dnes možnosť počas pracovnej doby dobíjať.
Svoje argumenty varíš z vody, to čo píšeš, by nebol žiadny problém. Keby si spomenul cenu BEV voči spaľováku, to by som bral, ale keď potrebuješ nutne V8, aj to je nerelevantné. Tak ostáva jediný argument potreby auta okrem denného dochádzania do práce aj na dlhé a rýchle diaľničné presuny. Ale to si nespomenul. 😉
Jon Bon Novy
@traveldrive
V8 som spominal spotrebou, nie cenou auta (ojazdeneho vraku).
12-14 litrov benzinu ma stoji cca 20 eur na 100 km.
Myslene ako rozdiel, kolko ma stoji 100 km na EV pri pomalom nabijani doma a pri nesetrnom rychlonabijani, ktore nici bateriu?
Ak nabijam doma, jazdim lacno a setrim bateriu. Ak nabijam na rychlonabijacke, pripravujem sa o cenu pri predaji EV s horsou bateriou.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Jon Bon Novy
Ze tech zničených baterii je hromada tedy. Skoro všude vidím v inzerátech SoH 90% a vic. Jak psal traveldrive, varis z vody bez reálných argumentu, jen své domněnky.
A cena nabíjení? Doma za 4-6kc, na 22kw za 6kc, na 50kw za 12kc, takže to máš na 100km od 60 do 180kc pri spotrebe 15kwh, ktera je realna v provozu, coz ty zajiste mas vyzkoušeno, tedy v eurech to je cca 2.5-7.5 eura.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Jon Bon Novy
A co je problém s každodenním? Nabiju doma, v práci. Vzdy vyjíždíme s plnou i když za den vyjedu vše.
hrtlik1
@Jon Bon Novy zapsal jste dobu asi o 15 let. Dneska můžete s EV jezdit napříč Evropou bez problémů.
Jon Bon Novy
@hrtlik1
Napisal som o 10 a nie o 15.
Napriec Europou sa jazdi po dialnici, kde je trochu ina spotreba.
Vyuzivanim 60% novej, rokmi nedegradovanej baterie (v pasme nabitia 20-80) sa dostavame asi na 25-30% udavaneho dojazdu. Teda z udavanych 300 km povedzme na realnych 80-90 km max.
Cize kazdych 60 km sa uz pomaly obzerat po moznosti dobijania.....
To akoze naozaj mozem realne brazdit Europou s beznym EV?
hrtlik1
@Jon Bon Novy napříč Evropou se jezdí ucpanými dálnicemi s milionem rekonstrukci, kdy jedete v jednom pruhu. Jestli mi to budete rozporovat, tak asi bydlíte v jiné Evropě než já 😁 Auta s větší baterkou jako Elroq nebo Tesla vám 300km dálnice dají s přehledem. Rychlonabijecky na západě jsou každých 30km, i v ČR se to lepší.
ptr078
@hrtlik1 Nedela rano, venlo smer calais, ani jedna praca na ceste, stretol som asi jeden kamion a 5 aut.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@ptr078
Každý jezdi v neděli ráno. je to poznat na te dalnici, ze tam je neskutečný provoz.
ptr078
@Mikesus Ale drz pi..., nebol by den, keby si tu neprezentoval svoju nekonecnu stupiditu. pisal, ze vsade su zapchy a praca na ceste... nie su... ste len mudraci co nevystrcili *** z vesnice na dalekom vychode. Tak sa zdrz komentov, ked hov... o tom vies blbecku
Jon Bon Novy
@hrtlik1
Ved to, ze kazdych 30 km. Teda po 50-60 prejdenych km uz nejaku musim hladat a nesmiem ju na dialnici prepasnut...... inak smola - vozba zdarma na odtahovke.

Inak EV nabijat zasadne len doma.
A pre cenu rychlonabijania sa EV vobec neoplati kupovat.
hrtlik1
@Jon Bon Novy Musíte nabíjet po 300-400km ne po 60km. Dnešní průměrný spalovák mimochodem ujede 650km. To už není velký rozdíl.
Jon Bon Novy
@hrtlik1
300 km po dialnici? To vazne?
S akym EV do 30.000 eur na uver?
Vazne nemam na mysli auta za 80 az 100 tisic.....
Ale bezne EV ........ Tolko som zatial este nenakradol a to pracujem 35 rokov .....
hrtlik1
@Jon Bon Novy krást nemusíte. S teslou to dáte, ale nová stojí 40000 a víc, ojetou Long range seženete pod 30 určitě. Ty super levné EV o tom ani nepřemýšlejte, to jsou skutečně auta, ze kterých se rodí ty EV mýty.
Jon Bon Novy
@hrtlik1
Tak teraz vazne. Myslel som auto od automobilky, nie od nejakeho Startupu. Automobilku, ktora vie vyrobit auto s brzdami, zavesenim kolies, kde funguju zamky na dverach .... atd. Automobilku, ktora vyraba auta uz niekolko generacii a tie stare jazdia a prechadzaju cez STK. Cinske ani americke a ine radobyautomobilky nepatria k mojim prioritam. Nie som laboratorna mys na testovanie novych vzoriek vyrobkov, pod ktore zatial este pocitam aj nejaku Teslu.
hrtlik1
@Jon Bon Novy tohle je přesně ta mentalita, která Evropu dělá skanzenem. Pokud zase čekáte, než vám někdo naserviruje všechno pod nos, tak vždycky budete hrát druhou ligu.
Holt si ho nekupujte a máte klid, nikdo vám ho nenutí.

Jinak já mám Taycana a bylo tam asi 5 svolavacich akci na mechanické části. 14 dní zpátky mi měnili krátké brzdové hadičky 😊
Tesla už dnes funguje velmi dobře a vepředu má lichobeznik, ne mcpherson jak ostatní auta ve stejné cenové kategorii.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Jon Bon Novy
Takže jsme u toho. Nemam na to, takže to budu kritizovat a vymyslet si nesmysly. Jo kyselé hrozny jedou.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@hrtlik1 300-400 km bez omezování, v rozmezí 10-80 % při opakovaném dobíjení? To zvládnou jen velmi dobrá EV. Určitě ne něco typu Mégane E-Tech, Tesla Y LFP, e-3008. Spalovák to zvládne nez ohledu na kategorii a doplnění dojezdu bude 5minutová záležitost. Není důvod to obkecávat.

https😐/www.garaz.cz/…ropadla-21014191
hrtlik1
@twistedTSD ale vy si můžete nabít trochu víc a 300 dáte i s těmi menšími baterkami. Nesmíte akorát nechat auto stát nabité týden v kuse na 100% nebo 3%.

Ano, spalovák to zvládne, ale už nezvládne jezdit bezemisně a nabíjet se při obědě, nákupu, výletě, schůzce apod.

Podivejte se na Bjorn Nyland 1000km testy https😐/docs.google.com/…37kwgjE/htmlview#…

A lepsi elektra jsou pomalejší na 1000km než spalovák o cca hodinku. Ty horší o hodinu a půl. A to je umělý test, kde jenom jede v kuse. V reálu na dovolenou jíte, stavíte, odpočívate, takže jak jsem říkal v předchozím příspěvku, pokud si umíte zavázat tkanicky, cesta s EV bude podobné rychlá jako se spalovákem.

Mno a pokud ho nechcete, tak si ho nekupujte, takhle jednoduchý to je.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@hrtlik1
Ty lidi jsou zasekli před 15 lety. Vůbec netusi, ze nabijet na 100 nevadi, kdyz se jede dál.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@Mikesus Neplácej. Mluvil jsem o opakovaném dobíjení.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@hrtlik1 Ano, nepřekvapivě jsme došli k tomu, že každý pohon má svá pozitiva. Problém je, že jeden z nich má být zakázán.

Na spalováku je krásné to, že pauzu dělám kdy chci, kde chci a na jak dlouho chci. Neplánuji.

Nemusíme zacházet do nějakých extrémů typu dovolená v Chorvatsku. Já někdy chci otočit 300-360 km převážně po dálnici. Zastávky do 5 min. Jak je vidět z mého odkazu, pro velkou část moderních EV je to výzva. A to se nebavím o Renaultu 5, Koně, Elroqu 50, Insteru a podobných "sockách", jejichž cenovkami se tu ohlašuje cenová parita. O 300 tisíc levnější spalovák neřeší nic.
hrtlik1
@twistedTSD Já s EV dělám taky zastávky kdy chci, jak dlouho chci a taky skoro neplánuji. Co děláte, když vám dochází benzín, to neplánujete zastavit? Jistě ano, mno tak to děláte i s EV. Průměrný dojezd nových spalováků v Americe je dnes 650km, to už není tak velký rozdíl. O evropě jsem data nenašel.

Lidé s levnými auty daleko nejezdí a když, tak na určitě na chatičce mají elektřinu.

Zakázány nejsou, mohou jezdit na syntetická paliva, na jejichž výrobu bylo použito 90% čisté energie - jádro, OZE.

Největší problém spalováků je právě to spalování. Dekarbonizaci berte něco jako zrušení otroctví nebo zavedení povinné školní docházky. Když se rušilo otroctví, ekonomika se kompletně proměnila a trvalo to desítky let, než zase všechno šlapalo. Mno a kdyby byl dnes každej línej udělat něco pro dekarbonizaci, tak holt budoucí generace se budou přizpůsobovat počasí tak, že jim to kompletně zničí životy. Mně naopak přechod na EV výrazně život zlehčilo.

Test už je starší, dnes máte navíc několik modelů, které by v tabulce bodovaly - A6 etron, Elroq s velkou baterkou, refresh ID3, ID7. Bude tu BMW Neue Klasse, Mercedes CLA, BYD atd.

Vůbec hysterii kolem EV nechápu, se spalovákem prakticky dneska můžete dožít, když EV prostě nechcete.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@hrtlik1 "Lidé s levnými auty daleko nejezdí a když, tak na určitě na chatičce mají elektřinu."

Lidi, kteří si nemohou dovolit lepší auto než Korando, Kamiq, Ceed, naopak od auta potřebují univerzálnost a běžně s ním jezdí na dovolené, na chalupu, za rodiči. Ne vždy je v cíli čeká nabíječka.

Zrušení otrovtcví, tvl...

Elroq = Enyaq. Neue Klasse, CLA je trochu jiná cenová hladina než třeba Korando.

Tlak na elektromobilitu už dnes omezuje nabídku ICE. Že půjde se spalovákem dožít, je při současném politickém vývoji prakticky nereálné. Na implementaci do českého práva čeká návrh na zdražení paliv a ty šrouby se zaručeně budou utahovat čím dál víc.

Mně jsou EV docela jedno. Klidně si jedno koupím, když mi to bude dávat smysl. Nesnesu ale násilné tržní zasahy ze strany nevolených byrokratů.
hrtlik1
@twistedTSD půl roku zpátky byly volby 😊

Představte si, že pro zrušení otroctví taky bojovali ti "nikým nevolení libtardi"...

Znovu opakuju, že EV není téma na dalších 20-30 let, je to hlavně mediální téma a jeho reakce na něj skvělý obraz společnosti. České diskuze o EV jsou ta největší žumpa oproti zahraničním.

Vámi vyjmenované modely skutečně nyní mají dražší alternativy s menšími baterkami, ale brzy tomu tak nebude a hlavně ty lidi si ty EV nikdo nenutí kupovat. 1kwh LFP baterky se dá dnes sehnat za 50 USD na Alibabě. Až kupci Koranda za 15-20 let budou vybírat nové auto, dostanou Korando EV s 80kwh baterkou za 900k (s inflací), takže to bude skvělá koupě.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@twistedTSD
No a jak zvladne spalovak jizdy do 10km, které jsou mnohem častější nez nejake dlouhe cestovani chudáků po dálnici? Uplne tragicky a dokonce ho to i ničí.
ericn
@Mikesus Úplně v klidu, kolik už si tak zničil aut? Já ani jedno a že jsem jich měl za 30 let dost 😄
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@Mikesus Můj spalovák o tom asi neví, že se ničí. Prostě jezdí a skoro nic nechce.
Avatar - sachs800
sachs800
@Jon Bon Novy Je třeba si to vyzkoušet v reálu, pak nebudete psát takové nesmysly.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@sachs800
Presne. Pak si člověk nemá myslet něco o tech ,co odmítají ev. Zkusenosti nula, znalosti nula, ale vi přesně všechno o vsem.
DonVito
@Jon Bon Novy

Tak tomu rikam perla diskuze

Vyuzivanim 60% novej, rokmi nedegradovanej baterie (v pasme nabitia 20-80) sa dostavame asi na 25-30% udavaneho dojazdu. Teda z udavanych 300 km povedzme na realnych 80-90 km max.
😀😀

Dlouho jsem se takto nepobavil.
Hochu, misto psani do diskuzi a vypoctu se radeji nekdy elektromobilem projed!
Jon Bon Novy
@DonVito
Skus mi to teda vyratat.

Cisla mam z realnej prevadzky Skoda Enyaq a Kia Soul, oboje s mensou predavanou bateriou. Dojazd "vraj" 300 az 320 km u noveho.
Obidve 4- rocne, zdravie baterie 96 a 98 %, najazd cca 45 a 25 tisic km.

Prosim, pouc ma.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Jon Bon Novy
No napsla jsi blábol. Tohle z realu fakt není. EV jsem projel dost, bz4x, rz, ev9, ev6, ioniq5, soul ev, enyaq a fakt to nema takový malý dojezd. Leda mne napadá, že nerozumíš rekuperaci a jezdis jak prase a ne clovek. Ale spíš tipuji na to, ze to jsou z tvé strany pohadky.
DonVito
@Jon Bon Novy

Enyaq ma novy dnes v nabidce nejmin 60kWh.

I kdybych pristoupil na tvych 60% tak mas 36kWh.

Kdybys na 36kWh chtel ujet 80km odpovida to spotrebe 45kWh/100km.

To je kravina, sorry.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@DonVito
Ze s tim trollem z vychodu vůbec ztracis čas. Ale on si to vyzkoušel, ze na půlku baterky ujede 80km v enyaqu.
Ostatní si to taky zajiste vyzkousi, třeba jak se s ev9 da dojet po půl republice a budou vědět reálnou spotrebu. Ostatní, co jsou jen tlučhubové si to stejne ani nepůjdou zkusit.
Avatar - praptak
praptak
@Jon Bon Novy Mimochodem, na dálnici se dá ušetřit nejvíce "paliva" bez ohledu na druh pohonu. 😉
Jon Bon Novy
@praptak
Samozrejme, jazdou na odtahovke
Avatar - Mikesus
Mikesus
@praptak
Jak ušetřím nejvíc paliva na dalnici? Myslel jsi asi objemove, ze jedeš kratší trasu a rim pádem ve vysledku vyuzijes méně paliva, než kdybys jel podle dlanice, kde najedes větší vzdálenost, byt třeba s menší spotrebou. Takhle jsi to myslel?
Avatar - Michal Opluštil
Michal Opluštil
@Jon Bon Novy Je vidět že e máte jen teorii. Nikdy jste v tom neseděl a nikdy tím nikam nejel. Jinak by jste tyhle úplné blbosti nepsal. Vysvětlovat jak a do kolika při čem se nabíjí vám vůbec nemá smysl.
Lempl Klaun
@Michal Opluštil

Nekrmte trolla. 🤡
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Jon Bon Novy
Když se jede dál, může se nabit klidně na 100. To uz je opravdu pravěk v bateriich. Zaostalost tak 15let.
ptr078
@hrtlik1 Napriec europou sa da ist aj peso, ked nemate nic lepsie na praci.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@ptr078
Nebo se dá trollit na zahanicnich webech na temata, se kterymi nemaji trollove z vychodu zadne zkusenosti. Kazdy ma nějakou uchylku.
ptr078
@Mikesus Pokial viem na vychode si ty eastern european tosser 😂 a tvoja uchylka je denne tu klamat a prezetovat tvoju prazdnu vesnicku hlavu
Ludvík LOHR
@Jon Bon Novy Já s tím jezdím a nyní zvírazním "každodenně" 100 tam a 100 nazpět a je to naprosto v pohodě.
Jon Bon Novy
@Ludvík LOHR
Hmmm..... v zime a po dialnici? Bzucis tam ledva povolenych 80 km/h alebo aj vyse 100 km/h? So zakladnou bateriou a vyuzivanim cyklu 20-80? Fyzika nepusti......

Alebo autom za 100.000 eur s dojazdom 600 km?
Ludvík LOHR
@Jon Bon Novy Jezdím Teslou Y LR AWD. Ano jezdím i v zimě a nejezdím 80km/h. Dost často tak 2x do měsíce jezdím Praha-Brusel-Praha 950km tam 950km na zpět. Těch 950km jezdím do 9 hodin včetně nabíjení. Loni jsem stěhoval dceru do Plymouthu ve Velké Británii, tedy na otočku celkem 3500km za 34hodin bez čekací doby na trajektu a bez 20hodinovou pauzou v Plymouthu, ale včetně nabíjení. (Trasa Praha-Plymouth-Praha). To že by byla EV auta jen kolem baráku už dávno neplatí. Byl jsem na jihu Španělska, Francie, v zimě ve francouzských Alpách (Chamonix, Les Arcs), v Norsku a .... Jsou tu tací, kteří ovšem ježdí s EV nadovolenou až do Maroca. To co píšete už dááávno neplatí.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Ludvík LOHR
Není nad reálnou zkusenost. Tady ten slovenskej troll nebude mit co odpovědět a vsadím se, že buď se zde už raději neukáže, bude roro ignorovat, nebo bude tvrdit, že to jsou výmysly.
Kdo to vyzkousi, ma určitě povědomí za kolik se v realu jezdi.
ptr078
@Ludvík LOHR
ptr078
@Ludvík LOHR S tym uk kecas, za 34 hodin to na tesle s prestavkami a nabijanim nedas. Rad sa s tebou stavim. Google pise jednu cestu bez trajektu cca 18h za idealnych podmienok. Mam to tam prejazdene z kazdej strany asi 30x, za 34 to nedas na dotovanej nafte nieto na evcku
Ludvík LOHR
@ptr078 sama tesla ti to tak spocita. Pak uz je to jen o tom se drzet toho planu. Nevim jak bych te presvedcil, mam to nafocene. Uz to ale nikdy neudelam, bylo to dost o hubu a byl jsem dost vystavenej.
Ludvík LOHR
@Jon Bon Novy jezdím třeba Praha - Klínovec - Praha cca 300km. Tuto trasu jezdím s nabitím na 90%. nikde není napsáno, že se nedoporučuje nabíjet více jak 80%. Na 90 či 100% nabíjím až těsně před cestou. Pokud nabiji na 90%, tak z takové cesty se vrátím s cca 15-20% v baterii. Na Klínovci nenabíjím. Ono když se jede do kopce, tak se musí i z kopce.
Ludvík LOHR
@Ludvík LOHR " zvýrazním"
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Jon Bon Novy

Je to prosté. U BEV se majitel přizpůsobuje autu.
U dieselu nebo benzinu auto slouží majiteli.

Pokud někdo tvrdí, že není rozdíl mezi tím 2x za měsíc mít do 5ti minut natankováno a mezi tím neustále řešit nabíjení BEV, buď po kazdém zaparkování doma, nebo každé dva, tři dny na rychlonabíječce trávit 0,5+ hodiny, tak je zkrátka lhář.
hrtlik1
@rohYpnol nabíjením trávíte min času než tankováním pokud jste nepodstoupil lobotomii. Nabíječek jde už dnes v Evropě víc jak benzinek.

Pálení fosilních paliv se chceme vyhnout.

Fosilnímu autu se neustále přizpůsobujete počas jízdy. Šlápnete na plyn a čekáte a čekáte. A furt to nejede. O zimě ani nemluvím, to ty auta mají 70% výkonu, než se zahřejou.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@hrtlik1
Takže opět jen lži.
Dobíjením BEV zcela prokazatelně nelze trávit méně času, protože každých 300 km znamená 0,5h na nabíječce, zatímco u dieselu/benzinu každých 800 až 1000 km 5 min na benzince.

90 minut je méně než pět minut, a žádný hujeříček tohle nezmění a nepopře i kdyby svoji lež opakoval 1000x.

Zajímavé, u spalováku šlapu na plyn, jede hned a na nic nečekám. Blbý co? Auto je zahřáté během prvních 5ti km jízdy, a naopak v zimě je jízda se spalovákem o mnoho komfortnější než s BEV, protože auto je zahřáté celé a telepný komfort je o mnoho lepší.
hrtlik1
@rohYpnol děláte z majitelů EV, jak kdyby předchozích 20 let nejeli ve spalováku.

Dobíjením lze trávit méně času, protože dobíjíte, když auto nepoužíváte. Ale ano, pokud jste podstoupil lobotomii nebo jste volič SPD, Motoristů nebo ANO bude to trochu těžší. Ale pořád jednodušší než si zavázat tkaničky.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@hrtlik1

Dobíjením lze trávit méně času, protože dobíjíte, když auto nepoužíváte.

Viz www.auto.cz/diskuse/97143/1#…

Jsi lhář. 90 minut je VÍC než 5 minut.
hrtlik1
@rohYpnol vy to budete mít dalších 30 let hodně těžký. Mějte se.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@hrtlik1

Jistě, lži hujeříčků jsou "pohodlnější".
DonVito
@hrtlik1

On nepochopi, ze muj a tvuj cas straveny nabijenim doma (90%? nabijeni) obnasi pripojeni a odpojeni AC konektoru, coz jsou radove sekundy.

A i na dlouhych cestach 30 minut nabijeni nemusi byt nutne ztrata, ale treba obed.

On to nepochopi, potoze to chapat nechce.
Protoze dik tomu je EV na kratke trasy do 200km s domacim nabijenim JEDNOZNACNE lepsim autem. Snad ve vsem!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito
Jistě. Doníček obědvá 4x denně ... víme.

Opět lžeš. Polovina obyvatel bydlí na sídlišti. Takže ujede 200 km a co? Bude dobíjet kde??? Opět jsi lhář, pro 200 km trasy není BEV lepším řešením!!!
hrtlik1
@rohYpnol a kde nabíjí v Číně, Norsku, Švýcarsku, Dánsku a dalších zemích, kde je už dnes vysoký podíl EV?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@hrtlik1

Smolík hujere, neodpověděl jsi. Čekám na odpověď!!!
hrtlik1
@rohYpnol Vy té odpovědi stejně nebudete věřit, takže alespoň odpovězte vy.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@hrtlik1

Smolík hujere, neodpověděl jsi. Čekám na odpověď!!!
Jon Bon Novy
@DonVito
Suhlas. Na kratke trasy s pomalym nabijanim lacno doma, nie je co riesit.
Ani LPG sa cenou nechyta.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Jon Bon Novy
Jak to má doma dobíjet polovina obyvatel, co bydlí na sídlištích?!? Stále čekám na odpověď hujeříčků!!!
Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol
Tak zase lhář rohypnol. Za tyden a cca 800km s RZ jsem strávil nabíjením méně nez za stejnou dobu a vzdalenost u stojanu na benzin. Nabíjením jsem neztratil ani minutu. Tankováním a zajetim na benzinku minimálně 10minut.
ptr078
@hrtlik1 Mohli by sme sa vyhnut paleniu fosilnych paliv na vyrovu elektrickej energie, to mate pravdu
Avatar - Mikesus
Mikesus
@ptr078
Nejlepší by bylo, abychom se vyhnuli spotřebě energie zoufalcema, co plytvaji energii. Takze nejjednodušší způsob, zrusit možnost neefektivního způsobu spotřeby energie.
ptr078
@Mikesus Mozes zacat od seba blbecku
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@hrtlik1 Je opravdu nutné propagovat EV tak demagogicky? Ano, výhodou EV je ihned dostupný točivý moment a absence převodovky. U svého ICE mám výkon dostupný téměř hned poté, co podřadím. 70% výkonu za studena jsem si nikdy nevšiml - byť se pochopitelně snažím za studena plný výkon neždímat. U EV/PHEV zase automobilky rády omezují výkon dle jízdního režimu, stavu nabití a samozřejmě teploty baterie.

Nabíjením tráví méně času ten, kdo nabíjí doma/v práci a nejezdí dlouhé trasy. V opačném případě samozřejmě stráví času u nabíječky více. K tomu, aby bylo AC nabíjení široce dostupné i na ulicích je ještě velmi daleko, proto logicky spoustě lidí elektromobilita smysl nedává.
hrtlik1
@twistedTSD jak demagogicky? To auto je jízdně mnohem lepší, život s ním je taky mnohem lepší, když je infrastruktura. Bohužel elektrická Fabia za 350 tu zatím není, zatím. Komu to smysl nedává, ať si ho nekupuje. 50% obyvatel žije v domech, tam je to vyřešené, já ziju na sídlišti, kde mám veřejné nabíječky blíž než svoji garáž a jsou u nákupáků. Pokud si umíte naplánovat nabíjení s nákupem, tak skutečně trávíte nabíjením víc času. Ale jak říkám, pokud si umíte zavázat tkaničky, jistě zvládnete i ten nákup.
V zemích s vysokou penetraci si lidé na sidlistich nabijeji na rychlostanicich tak jako si tankují u benzinky. Holt když každý čechacek je tak chytry, tak se ptam proč máme 35 let po revoluci poloviční platy než Němci? A tak je to se vším. Zrovna EV byla věc, která z téhle země mohla udělat druhé Švýcarsko, máme tu dokonce i těžiště kvalitního lithia a manganu a nejvíce vyrobených aut per capita. A tak je to tu se vším.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@hrtlik1 No tak jezdi s EV, když ti tak vyhovuje. Bráním ti? Já si chci svobodně vybrat, jestli budu jezdit benzínovým hot hatchem, elektromobilem, nebo obojím. EV lobby vybrala za mě.

Poloviční platy než Němci fakt nemáme kvůli inteligenci.
hrtlik1
@twistedTSD Máme, ono totiž něco vypovídá o národu, který byl vždycky jenom vazalský, pak se nebránil Němcům a pak si zvolilo komunisty a dnes se opět vehementně bráníme čistšímu prostředí, takže ve světě jsme zase za exoty s nejvyšším počtem vyrobených fosilních aut per capita když je rok 2025 druhým nejteplejším rokem za poslední 2 miliony let. Ten první byl vloni.

A já chci svobodně dýchat a mít stabilní klima. Takže až si výfuk strčíte do kabiny a budete mít carbon capture systém nebo budete jezdit na syntetická paliva, tak mi je to taky jedno. Do té doby, budu volit strany, kteří volají pro omezení spalování, protože ve měste už nejde jít ani vedle silnice.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
@rohYpnol Jednou potrebujes casto jezdit trasy 1000+ km bez zastavky, podruhe tankujes 2x za mesic. Tak uz se rozhodni, ktere sve pravdy se budes drzet...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@JirkaVejrazka
Jsou snad možné obě varianty, že.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@JirkaVejrazka
Dobrej postřeh. On už ani nevím co si vycucal z prstu.
I kdybychom vzali jako fakt, že da 1000km na jednu nádrž, porad to některá auta zvládnou, tak je to 1x tankování na cestu tam a 1x tankování na cestu zpět. Zbytek měsíce už sedi doma na zadku s prázdnou nádrží v aute. Ale jezdi ty cesty často.
psel
@Mikesus jo sedí na zadku a cpe se do všech diskuzí o autech které nechce, a hlavně kritizuje GD a EU a naší vládu. Kdyby šel makat, třeba by takhle neblbnul.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@psel

Hele, a tebe nenapadlo, že se mám tak dobře, že si můžu klidně celý dny psát do diskuse když se mi zachce? To je na tebe moc velká myšlenka, viď... _😁
Hendly
@rohYpnol
Nesmysl. EV v kombinaci s FVE dava prave svobodu.
To ty se spalovakem koukas na to, ktery diktator ve svete co provede a budes zebrat aby stat zajistil at mas na co jezdit.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Když budeme jezdit na ropu, zbude dost elektřiny na běžný život.
Ale já chápu, že pro tebe je vzorem komunistická Čína nebo totalitní KLDR, kde je vše na příděl a chceš aby i u nás byla elektřina na příděl a automobil výsadou bohatých. Protože jsi komouš.
Avatar - Jenik3
Jenik3
@Jon Bon Novy
Pro mestsky a primestky provoz je EV ideal. Ve meste clovek nabijecku najde, pokud nema svoje dobijeni.
Cena noveho EV vozidla na mestke jezdeni je na muj vkus ponekud vysoka, ale ojetiny na trhu jsou od 400 tis Kč.
Avatar - Michal Opluštil
Michal Opluštil
@Jon Bon Novy Číst tyhle obsoletní názory v roce 2025 už není ani vtipné 😕 Březen Enyaq RS, Krkonoše Berlín na jedno nabití. To je sakra veliký komín.
Jon Bon Novy
@Michal Opluštil
Skusal si aj citat s porozumenim?
Nie Enyaq RS, nie likvidovat baterku z 100 na 0 %. Nikoho nezaujima jednorazovy nahodny dojazd. Ale denny, pri setreni baterie.
A pre mensie elektromobily ..... Aj ked hlavnu skusenost mam s Enyaqom s mensou bateriou.
Myslene pre 80% beznych ludi, ktori su schopni si z nasetrenych penazi a na uver mozno nejaky EV aj fyzicky kupit, Nie drahe EV na firmu s odpoctom DPH. Jasne ze za riadne palky su aj ine EV, ktore zvladnu aj 400-500 km, ale len pre 1% vyvolenych.
To nie je u nas zrovna statisticka vzorka .....

C3, R5, Kia Soul, Niro, Elroq, Inster, pripadne ID3 - najlacnejsie EV s mensou bateriou. Na vacsiu bateriu drtiva vacsina ludi nema. Nepocitam Daciu Spring, to je samozrejme cinsky odpad.
Ake mam prakticke vyuzitie s takym elektrovehiklom?
Napriek tomu mi pre zenu take auto dava zmysel ..... ma to do prace 11 km.
Ale cestovat s takym nestastim po Europe? Trmacat sa po dialnici mini autom za 35 tisic, ked mam napriklad za 10 tisic eur dieselovy Passat?
Mam snad na cele napisane, ze som blby?
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Jon Bon Novy
Takže jsi nám vlastně tímto chtěl říct, že závidíš, nemáš na nové auto, ale chtěl bys ho a radeji bude sobtezovat a omezovat ostatni než by ses náhodou omezil ty. A kdyz ti neumožní mít lepší auto levne, aby sis ho mohl dovolit, tak si vymýšlíš bláboly typu "kyselé hrozny".
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@Mikesus On třeba na nové auto má, ale nelíbí se mu, že by za auto se srovnatelnými užitnými vlastnostmi měl nově dávat dvojnásobek. Samozřejmě, můžeš ho za to nadále urážet, ale poukazuješ tím jen na vlastní primitivismus.
Lubo
Jasne, viac ako polovica. Tiež mám podľa štatistík elektrifikované auto, hybrid. 250 kW spaľovacích a 9 kW mHEV.

Reálne ale EV a PHEV rástli. 1-4/2025 majú v EU podiel 23,2%. Pred rokom za to isté obdobie 19,2%
Jon Bon Novy
@Lubo
Tak nech si pre mna-za mna zarataju aj mojho Golfa 4 ako elektrifikovaneho, ked sa im to tak na prstoch lepsie pocita.
Mam tam 12V bateriu a aj elektricke okna ....
Mildhybrid jak vysity .....
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Lubo
On nastetsi mhev se ve spoustě statistik už jako hybrid nepocita. Protoze to taky žádný hybrid není, ale jen rozšířený startstop. Na samotnou elektriku se to ani nepohne z místa.
Lubo
@Mikesus v štatistikách, z ktorých vychádza nadpis tohto článku sa mHEV počíta ako elektrifikované auto.
ptr078
@Lubo Vzdy sa to da upravit tak, aby cisla vyhovovali nasej teorii
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Lubo
To taky netvrdím ze tomu tak není. Jen říkám, že nastesti už se mhev dost často do hybridu nepočítají. Je to zase z hisptirckehodnuvodu, kdy evropske automobilky neumely udělat hybrid, tak se chtěly tvářit ze ho umí. No a jako hybrid prezentovali mhev. Dnes už jsou statistiky, ze mhev není mezi hybridy, nebo má vlastní kategorii. Ale to člověk musí koukat i na jiné tabulky než na jednom zdroji.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@Mikesus Některé se právě už i pohnou. Třeba ty nové Audi už mají desítky kW a kapacitu baterky skoro jako Toyoty HEV, takže už to zvládne třeba i zaparkovat v EV režimu. Je to holt složitý a statisticky ošemetný 😃
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
@Barry Lyndon jojo, marketing zvitezil nad technickymi udaji a dnes uz je podle popisu "mild hybrid" tezke poznat, ktere auto dokaze aspon po parkovisti jet na elektriku a ktere se neumi ani pohnout.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Barry Lyndon
Aha. A víš jaký je rozdil pri stejne kapacitě, kdyz jedno ma 48V a druhé 240V?
A ten vykon 18kw u nove audi, no to je super. Takovy vykon u toyoty není ani jako pomocný na zadní nápravě, kde je vic nez dvojnasobny a stejne se o něm mluví jako o slabém.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@Mikesus Netvrdím, že je to stejné, ale na popojíždění v šinoucí se koloně ve městě stačí (teoreticky) i 5 kW (a z kopce i míň 😃)
A nemyslel jsem kapacitu baterie v Ah (narážíš-li na to tím rozdílným napětím), nýbrž v kWh.
psel
Kapacita výroby v Číně je 60.000.000 aut. LOL
To bude masakr motorovou pilou až jim dojde cash.

Ty Číňani fakt zvládají geniálně vytvářet nadvýrobu.

Nejdřív byty pro 3 mld lidí a teď tam budou mít řidičák i kojenci aby to mohli někomu prodat.
Jon Bon Novy
@psel
60 milionov aut rocne je uboho malo pre miliardu vodicov.
Hlavne ak pocitame zivotnost cinskeho "skvostu" tak 2-3 roky.
Musia zdesatnasobit vyrobu, aby pokryli poziadavky vlastneho trhu s napodobeninami aut.
Nestihaju vyrabat doma a sem nam tie polotovary dovazaju ako keby ich tu niekto chcel....
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Jon Bon Novy
Když nestíhají vyrobu pro domácí trh, kde tedy berou ty nadbytky pro Evropu?
Jon Bon Novy
@Mikesus
Kto hovori o nadbytku?
Planovane hospodarstvo v 5-rocniciach nikdy nemalo nazvys.
Pre kazdu diktatorsku a/alebo komunisticku krajinu je odjakziva snom presadit sa na zapadnom trhu.
Svojim ludom nedam chlieb, ale traktor vyveziem, aby som mal devizy .... A aby si politbyro mohlo za devizy kupit nieco luxusne z Tuzexu, co doma nemaju.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Jon Bon Novy
Ty, kdo jiný.
Cituji
"Nestihaju vyrabat doma a sem nam tie polotovary dovazaju ako keby ich tu niekto chcel...."
Tak kdyz nestíhají, nebudou sem dovážet. Kdyz dovazi, tak stíhaji vyrábět a maji nadbytek.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
@Jon Bon Novy Vazne? Ona ma vetsina cinanu ridicak? To jsem byl asi v jine Cine, tam to vypadalo jinak.
psel
@Jon Bon Novy navíc tam čteš, že tak 60% z toho je to co zvládne pobrat čínský trh. Takže mají tak na 25M aut kapacitu, které nemají kde prodat. Jo, kolik že se prodá v Evropě, 15M 😁.

Furt stejný
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ano, nárůst díky ideologii a politice.
A když místo trhu rozhoduje ideologie, tak všichni inteligentní lidi vědí, k čemu tahle RVHP politika vede... Už jsme to tady měli!!!

Jsou lidi opravdu tak hloupí, že si to nepamatují??? Vždyť to není ani 40 let...!!!
Hendly
@rohYpnol
nesmyls.
Muzes si koupit co chces.
Je ale naprosto normalni, ze kdyz kupujes neco co skodi tak platis pokutu za negativni externality.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Opět lžeš.
Nemůžeš si koupit co chceš. V EU nekoupíš 2,2 crdi Santa Fe nebo Starii, nekoupíš 2,5 Tucson, nekoupíš 3,6 ani 5,7 Jeep atd atd.
Hendly
@rohYpnol
Jenze si to “nemuzes” koupit z ciste trzniho duvodu.
Proste znacka si nemysli, ze jich proda tolik, aby se to vyplatilo. Zadny zakaz neni.

Stale jen 24/7 pises pod kazdy clnek ty same nesmysle. Profesionální troll
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly

Nelži. Viz např. Rifter/Berlingo hdi apod. že...
Hendly
@rohYpnol

Je to ciste svobodne rozhodnuti dane znacky.
Muzes si klidne koupit V8 za super penize, ale ty misto toho děláš profesionálního trolla pod kazdym clankem a opakujes stale stejne a vyvracene argumenty ktere maji z velke casti spolecny zdroj.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Jistě. Svobodné rozhodnutí, proto pokuty za flotilové emise, že... To je svoboda... Jsi směšný.
Hendly
@rohYpnol

Bla bla.
Tak snadno dostupná V8 a ty tu misto toho stale slouzis 24/7 troll agende.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly

Jeep v EU nenabízí 3,6 ani 5,7. To je ta svoboda, co???

Gameover hujere!
Hendly
@rohYpnol
Protože to koupi par lidi a tak se to nevyplati.
Nebo jim to ma nekdo narizovat?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Opět lžeš. Nikdo naopak nekupuje ty jejich mrzáky co do toho cpou v Evropě dnes.

\zkrátka gameover hujere, opět jsi skončil jako lhář!!!
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Hendly
Ze se s ním bavis. On si plete rozhodnutí výrobce s legislativním nařízením.
Takové hlupaky lepší ignorovat. Lepší je na toho ubozaka nereagovat a napsat to mimo, ze je to rozhodnutí výrobce co bude nabízet. Proste trh to tady nechce, tak to nebudou nabizet. On si porad mysli, ze je sám pupkem světa a vsichni chteji ty pozlacený ho***a jako on.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@Hendly Pohádce o tom, že Suzuki Swift 1.2 hybrid škodí planetě víc než F-150 Lightning nebo M5, nevěří ani Ursula. Přesto je to právě segment malých/mini aut, který je nejvíc bitý emisními pravidly.
Hendly
@twistedTSD
A chces vedet jak to je?
Znacka radsi prodava velke auta na kterych ma nejvetsi zisk a na male kasle. Proto i treba Dacia ma uspech. A jestli ti prijde slusne vybavene Sandero za 7 prumernych platu v chudsi zemi EU jako drahe pak je otazka, kolik by tedy melo podle tebe auto stat? Lide co ho vyrabi taky potrebuju prijem.

Osobne bych byl taky rad, aby velka auta mela přísnější pravidla. Ale ty a dalsi by byli prvni, kdo by tady kricel.

Prestante stale verit nesmyslum pate kolony a podivej se kolem sebe.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Víš jak to je?

A platí, že elektromobily nevydělávají?

Elektromobily jsou pohledem restrikcí EU absolutně neutrální a je potřeba, abychom je měli. Nemáme na nich zisky, ale potřebujeme je, abychom neplatili pokuty, které platíme na ostatních autech.

2. 3. 2025 Povšík, ŠA

Blbý, co?
Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol
Ale prd. Zase jen PR kecy pro obecenstvo, aby mohly mít vysoké marže. Jak je tedy mozne, ze ŠA při menším objemu prodaných aut mají mnohem vyšší obrat i zisky? Protože na autě prodelava, ze jo? Nebo ze by to bylo pro hloupé obecenstvo, které zdražování bude házet na EU nebo lokální politiky?
Hendly
@rohYpnol
Tak v tom clanku je hlavně informace o zisku 150 tis na Kodiaqu .
Takze je velkem jasne, proc vyrobci nemaji zajem prodavat male auta.
Ale to samozrejme nebrani trollum obviňovat z toho EU…
Na co rozum kdyz ucel je dan z vychodu.
docela blby nevydělávat ve chvíli, kdy je Cina i pres 47% clo levnejsi.
Jestli se tim Povsik jeste chlubi tak to je opravdu na poklepani na celo.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly

Elektormobily vvyrobené v EU nevydělávají. Tečka. Jsi hlář. Gameover hujere!
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@Hendly Sandero je levný pekáč s ošulenými výztuhami, ale whatever. "kolik by mělo stát" - o tom nemám rozhodovat já a ideálně ani jiný jednotlivec.

Nech si kydy o páté koloně. Jsem konzistentní ve svých ekonomicky liberálních postojích a snad vždy budu. Že si EU kálí do vlastního hnízda oslabováním vlastní ekonomiky, zatímco na východní hranici zuří válka, není moje chyba.
Hendly
@twistedTSD
Takyno tom kolik stoji Sandero nikdo nerozhoduje. Rozhodne trh.

Ale to ze stoji 7 prumernych platu je uzasne.

Delas hiky by EU nebyla i CR. A jak si stoji. Clovek co podepsal za CR Greendeal ted vyhraje colby na tematu, že Greendeal je spatne.
Takze jako vzdy. Co si nejdrive uklidit doma nez madavat, nesmyslne, na nekoho jineho.
Avatar - Ham.
Ham.
Aneb statistika podle metodiky čáry máry fuk nebo simsalabim, když bude potřeba, tak rázem bude 100% prodaných aut elektrifikovaných (protože el. stěrače a startér má každé auto). Podle mě by nějakou vypovídací hodnotu mělo pouze to kdyby do elektrifikovaných aut byla započítána jen ta, která jsou schopná pohybu na elektrickou energii vyrobenou mimo vozidlo (tedy ne z ICE vozidla), tedy EV a PHEV, vše ostatní jsou jen statistické čachry.
ptr078
@Ham. Je to velmi bolestive, niekedy si len zo zaujimavosti chcem pozriet ako sa predava ev verzia nejakeho auta a samotni vyrobcovia mlzia a neudavaju predaje podla pohonu
Avatar - Petr Pinkas
Petr Pinkas
Je to super, ale český automobilový skanzen by mněl přidat.
V Polsku teď začali prodávat BYD Dolphin Surf (samozřejmě i s dotací) od 260 000 Kč. A to se vyplatí.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Petr Pinkas

Jistě. Je potřeba stát zadlužit a rozházet peníze na dotacích.
Avatar - Petr Pinkas
Petr Pinkas
@rohYpnol Znovu žádám ANI (umělou neinteligenci) ropného lobby, aby nereagovala na moje příspěvky. Děkuji
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Petr Pinkas

Nevím koho žádáš, každopádně máš smůlu.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Petr Pinkas
Se slusnym vychováním proti hulvatum neuspejes. Nevychovanec zůstane nevychovancem.
V Polsku jsou dotace ještě?
ptr078
@Mikesus Povedal ten, co tu kazdemu nadava a uraza ako prvy 😂
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@Petr Pinkas Na český skanzen je potřeba aplikovat spíš systém biče než cukru. Místo dotací na dluh nízkoemisní zóny ve městech a ono už se to nějak vytříbí 😊
Avatar - Petr Pinkas
Petr Pinkas
@Barry Lyndon Souhlasím i s tímto názorem. A hlavně by se měly zrušit dotace na výrobu spalinových aut a benzínu. O tom se nikde nepíše.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Petr Pinkas
Protože žádné dotace na výrobu spalovacích aut a benzinu u nás neexistují ty hujere.
Hendly
@rohYpnol
a ty danové prazdniny co tu dlouho bylo lakadlo pro automotiv? Srotovne?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
No, rozumím, že vysvětlit ti aby jsi pochopil nelze, když nepoznáš ani přítomný čas.
A daňové prázdniny?? Takže nižší dań je dotace?? Jasně, takže podle tvé ynteligence nám stát rozdává dotace na potraviny, že... Ty jsi vážně *.
Hendly
@rohYpnol
Danove prazdniny je samozřejmě druh podpory, stejne jako dotace je druh podpory.
A proc by mela vadit minulost? Jako kdyz se podporoval spalovak tak ok, ale ted uz je podpora spatne?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly

Jsi lhář. Nižší daň není dotace.
Gameover hujere!
Hendly
@rohYpnol

Kdyz dan pltit nemusis a konkurence ano je to jasna podpora dtejne jako dotce.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly

www.auto.cz/diskuse/97143/1#…

Usvědčený lhář hendlíček!!!
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Hendly
Jo to je jejich přístup. Jestli stát vybere 100tis a na dotaci da 20tis, je to horší nez kdyz sníží daň o 20% a tech 20tis vůbec nevybere. Protoze to je obrovsky rozdíl. To první je neakceptovatelné, to druhé je naprosto v pořádku. Sice stát v obou případech ma 80tis, ale je to přeci uplne jinak
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@Barry Lyndon Hezky se tu někteří vybarvujete. Hlavně co nejvíc buzerovat, zakazovat, prudit, dokud moje pravda nezvítězí.
Avatar - Petr Pinkas
Petr Pinkas
@twistedTSD Ne moje pravda, ale můj nárok na zdraví, stejně jako to je u kouření.
traveldrive
@Petr Pinkas Ak chceš, ab som nejazdil dieslom alebo benzínom, ponúkni mi výhodnejšiu alternatívu. A nie, že budem jazdiť na BEV z donútenia a ešte si to aj zacvakám...
Avatar - Mikesus
Mikesus
@traveldrive
Luxus je drahá věc. Nechtěl bys treba dovolenou na Bali kazdy mesic za cenu vstupenky do kina? Vlastnictví a provozování auta není povinnost, ale míra komfortu. Usnadní spoustu věcí, stejně tak jako každý jiný stroj. Ale nemůže být na úkor zdravi vsech ostatních.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Petr Pinkas
Tvůj nárok na zdraví výroba a provoz moderního spalovacího vozu nijak nekrátí.
NAOPAK až budeš třeba někdy sedět hrobníkovi na lopatě, tak tě možná zachrání rychlá záchranná. S dieselem pod kapotou!!! Bude moct přijet. Protože nebude čekat na nabíječce až se dobije!!!
Tycoon
@twistedTSD

Komunisti light.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@twistedTSD

Varuji před hujeříčky dlouhodobě. Mikešové, doníčci a spol, jsou jen komouši.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@twistedTSD
A co treba přestat ostatnim nicit zdravi. Kazdy zakaz je z duvodu bezohlednosti nejake skupiny.
To same kuřáci, nemají právo sotatnim nicit zdravi, tak byli vyloučení z veřejných prostor. Naprosto v pořádku, ať si v soukromí delaji co chteji, ale neobtezuji a neotravuji ostatni.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@Mikesus Myslím, že víc lidí otravuješ ty se svým spalovacím SUV v Praze než já se svým hatchbackem na vesnici.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@twistedTSD

Chodím jen pěšky a nějací zmetci v hybridních SUV narušují moje právo na výhled a čistý vzduch ve městě. Navíc auta zabíjí. A já mám právo na to, abych nebyl ohrožován jako chodec ve městě žádnými auty!
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@Petr Pinkas To je hezký, ale já ti auto platit nechci.
Hendly
@twistedTSD
to uz tady každý zapomněl co za podporu tu dostaval takrka kazdy vyrobce aut?
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@Hendly Jakou podporu?
Avatar - Mikesus
Mikesus
@twistedTSD
Proč je tedy nizsi dan na naftu? Taky nechci platit ostatnim provoz auta, kdyz na nej nemají.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@Mikesus Tak neplať, je mi to jedno.
Hendly
@twistedTSD
Srotovne, danove prazdniny?
To iz si nepamatujes?
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@Hendly To bylo stejné svinstvo jako dotace na nákup EV a nikdy jsem to nepodporoval.
Hendly
@twistedTSD
ale minimalne pro CR to bylo velice vyhodne a cerpame z toho dodneška.
Avatar - Jenik3
Jenik3
@Petr Pinkas
Dotace? A cemu to pomuze...akorat tak vetsimu poctu neznalku ve statni sprave.
Nedavno mi rikal kamarad "tak jsem se stal reditelem (v jednom urade) a ani nemohu vyhodit jedineho zamestnance".
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Jenik3
S dotacemi souhlas, resp. celkově s administrativou
Tycoon
@Petr Pinkas

A kolik sis jich koupil, když se to vyplatí?
Avatar - Petr Pinkas
Petr Pinkas
@Tycoon Já v Polsku nebydlím, ale BEV jsem si před rokem koupil a to bez dotace. A opravdu i tak se to vyplatí. Ticho, pohodlí a 40,-Kč/100 km.
PowerHouse
Máte zastaralé názory.

Je humorné sledovat,
že když napíšu, že lithium prudce zlevňuje, tady mně lidé odpovídají jenom to, že BEV budou zdražovat.

Prostě, tady nemohu ani napsat, že lithium zlevňuje.
Avatar - Petr Pinkas
Petr Pinkas
@PowerHouse Oni znají jediné heslo. "Když chceš psa bít, hůl si vždycky najdeš." Tak se nediv.
Tycoon
@PowerHouse

Co syntetický grafit, měď, hliník, nikl, fosfor a další materiály používané v bateriích? Také prudce zlevňují?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@PowerHouse

Napsat to můžeš. Ale i 3leté dítě ví, že BEV automobil není vyroben z lithia. To je ten rozdíl, víš.
Hendly
Stale stejne jmena, stale stejne nazory pod kazdym clankem.
Je jedno, ze tu nekolik let tvrdi jak kazdy mesic se zhrouti prodeje elektromobilů a stale se deje opak.

Znova a znova budou jako jeden muz (coz je nejspíš doslovne) psat ty same veci pod kazdym clankem o EV.
PS: kupodivu pod clanky o super krásných spalovacích autech je takrka prázdna diskuze.

Armada trollu v plne krase.
Lempl Klaun
@Hendly

Nový trol Jon Bon Jovi, co ho zase přivál vítr z Východu, byl úspěšně identifikován. 🤡
traveldrive
@Lempl Klaun Verím, že trolla spoznáš bezpečne. Ako sa hovorí, podľa seba súdim teba...
Avatar - Mikesus
Mikesus
@traveldrive
To s tebou souhlasim. On trolly pozna asi dobře, vi jak se chovají, mozna z vlastni zkusenosti. Tak by nám tu ty trolly mohl vyjmenovat, kdyz je dle tebe tak dobře pozná. Jednoho už identifikoval docela dobře
Tycoon
@Hendly

Kde vidíš nějaký článek o super krásném spalovacím autě? Rád si ho přečtu. Většina článků je o SUV a crossoverech, což je mimo můj zájem, nebo o vyloženě škaredých kreaturách jako včera Fiat Fastback a Kia K4.

BTW Tento článek je o elektrifikovaných autech.
Hendly
@Tycoon
Jsi tu 24/7 pod kazdym clankem kde je slovo EU a GD a nebo elektromobil, reagujes mnoha prispevky a nikdy si tu nevidel clanky o super autech?
Divny. Se misto nekonecneho sireni troll agendy zkus rozhlídnout.
Tycoon
@Hendly

Já se rozhlížím. Rád bych si například přečetl test Mazdy 3 Skyactiv-G 2.5 140k manuál. To je pro mě krásné i technicky zajímavé auto. Zatím jsem na jeho test na žádném českém ani cizím webu nenarazil. Ty ano?

Máme demokracii a tak se můžu vyjadřovat k tématům, která mě jako občana a daňového poplatníka trápí.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Tycoon
Takže tě jako daňového poplatníka zajiste trápí, že jsou zbytečné a obrovské výdaje ve zdrvaotnictvi, které by se mohly investovat jinde. Také ze jsou obrovské a zbytecne výdaje v sociální sféře, to tě zajiste take trápí, kdyz by se ty peníze mohly investovat jinde. Nebo to neni z pohledu daňového poplatníka, ale jen záminka?
Tycoon
@Mikesus

Jako sociálně citlivý člověk mám péči státu o staré a nemocné jako prioritu.

Trápí mě jiné výdaje státu.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Tycoon

Přesně tak. Třeba zvyšovat výdaje na zbrojení, když tahle vláda 5demolice není schopná transparentně utratit ani 2%...
Hendly
@Tycoon
Vidis, zajimave auto, ale i pres super cenu si ho stejne nekoupis.
Proc?
https😐/www.garaz.cz/…ba-cena-21014193
Misto toho 24/7 pises o zle EU. Te EU diky ktere si muzes za par nesicu vydelat na takove super auto.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly

A stále stejný hlupáček hujeříček hendlíček... viď.
Hendly
@rohYpnol
Koukam, ze tu mam specialni peci od ruských trollů.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly

"Doufám, že v tomto sále nejsou lidé, kteří stále doufají v nějaký zázrak nebo div, v nějakou bílou labuť, která přinese Ukrajině mír, hranice z roku 1991 nebo 2022 a poté velké štěstí," tlumočí Zalužného slova web Kyiv Post s odkazem na další ukrajinská média.

zpravy.aktualne.cz/…2180cc47ab5f122/

Sakra, proč ten chlap říká přesně to co já už asi 3 roky?!? Zřejmě to taky bude proruský troll, že... Jsi ubohý trapný hujeříček!
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@Hendly Od doby, co tu EV úderka roznáší jedinou pravdu + Čížek čížkuje jsou ty diskuse vesměs o ničem no.
Avatar - del42sa
del42sa
@twistedTSD bohužel .... 😡
Hendly
@twistedTSD

to mas trochu popletené. Jedinou “prevdu” tu jede 24/7 Rohypnol.
A pak tu mame Arese, Tycoon, Win, Ericn, Ryccardo, traveldrive a spousta dalších nick. Vse stejna agenda o zle EU atd.

Kdo tu pise o elektromobilech z mého pohledu realne?
Don uz tu skoro neni Mikeus a pak par jmen obcas.

Takze uderka je uplne jina nez pises.
Arese
Čistě spalovací, a tedy nijak neelektrifikovaný čtyřválcový pohon a manuální převodovka je pro mě při výběru nového vozu naprosto základní a nekompromisní požadavek! 🙂👍
Avatar - Jenik3
Jenik3
@Arese
Je dobré, když zákazník ví, co chce...
Arese
@Jenik3 Tak hlavně, aby to věděl výrobce a řídil se tím!
Tycoon
@Arese

Takových výrobců už bohužel moc není.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Arese

Bohužel trochu jinak. Aby měl možnost se tím výrobce řídit...
psel
@Arese asi pro ně nejsi zajímavá cílovka, když pro tebe ta auta nedělají 😁.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Jenik3
Ono jich zas tolik není, co tohle chteji. Mj proto to mizí z nabídky.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
@Arese Ty máš takové názory, jak z roku 85, nechápu, proč neposíláš příspěvky na korespondenčním lístku.
Tycoon
@KANKUNEN

Co je technicky či uživatelsky špatného na čtyřválcovém motoru s manuální převodovkou, že se snažíš vyvolat dojem, že jde o něco negativního? Pro mě je to také volba číslo 1.

Vem si, že dnes máš různé superslitiny, polymery, kompozity a kdo ví, co všechno, a přesto se spousta věcí stále dělá z litiny a oceli.
Hendly
@Tycoon
Kdyz zo koupis, tak to výrobce vyrobí.
Jenze skutecny zakaznik chce neco jineho.
Bych kupci penize neprinesou.
Tak jednoduché to je.
Tycoon
@Hendly

Koupil jsem si dvě auta. Obě s čtyřválcovým motorem a manuální převodovkou. A vybíral jsem auto mámě a vybral jsem ji totéž.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
@Tycoon No vidis, ja ted starsi pribuzne vybiram EV. Nejspis to bude Elroq, protoze na jeji jezdeni je to idealni auto a manualni prevodovkou uz bych ji v jejich letech fakt netrapil (prestoze je dobra ridicka).
Tycoon
@JirkaVejrazka

Ono záleží, no, kdo na tom je jak fyzicky a jakým způsobem využívá auto. Na řízení je BEV bezesporu jednodušší.

Zrovna moje máma je antitalent na učení se něčeho nového (což by pro ni bylo nabíjení, respektive hledání nabíječek) a učebnicový příklad úzkosti z dojezdu (jak ukazuje palivověr třetinu, tak už tankuje, přitom dojezd je ještě minimálně 200 km a benzínka je na každém rohu).
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
@Tycoon To chapu, ale netusim, proc ji v soucasne dobe trapit manualem. Zvlast, pokud jezdi casto po meste.

Pokud samozrejme neni hlavnim kriteriem cena nebo mama neni vasniva ridicka, co by bez manualu odmitla jezdit autem 😉
Tycoon
@JirkaVejrazka

Ona se do měst (semafory s tramvajema, hustý provoz, mnohoproudé křižovatky) bojí. Typicky třeba objíždí Prahu (to tam jede skoro 300 km a před Prahou sjede z dálnice a objede to po okreskách).

Jediné, na co si u starších aut stěžovala, byl chybějící posilovač, a později si začala stěžovat na chybějící klimatizaci.To tam teď samozřejmě má a je spokojená. A pak na to, že s Fabií dvakrát dostala na sněhu hodiny. Chtěla čtyřkolku, ale to jsem ji vymluvil (ESP bohatě stačí).

Samozřejmě, pro mě je jednodušší se jí o auto starat. Když mi volala, že ji auto nestartuje, tak se prostě auto ve dvou lidech roztlačilo.
Hendly
@Tycoon
Jasne, a podle tebe. Jednotlivce s extremnim nazorem ( velice pravdepodobne trolla) jiste budou nadnárodní firmy ridit nabidku.
Vedeni firem ma jasne data po cem je poptavka a co se kupuje a podle toho se ridi.
Tycoon
@Hendly

S Aresem jsme minimálně dva. V práci ve čtyřčleném kolektivu má 75 % z nás čtyřválec s manuálem. Ne, nepřipadá mi, že bych byl extrémní.

BTW Peklo zamrzlo? Hendly argumentuje tím, že se firmy řídí poptávkou zákazníků?
Hendly
@Tycoon
No kolik z tveho vzorku si tento rok koupilo auto?
“Mam stare suto a bych koupil…” opravdu penize firme neprinese.
Tycoon
@Hendly

Tento rok nikdo.

Ano, mé auto bude mít letos 8 let. Ale proč se zbavovat auta, které mi aktuálně vyhovuje, je nebourané, nemělo závady ani žádné servisní úkony nad rámec jednoduché základní předepsané údržby? Když jsem ho kupoval/konfiguroval, tak právě spolehlivost a jednoduchá servisovatelnost pro mě byly důležitým parametrem. A důležitý parametr to bude i u přístího auta. Tak jako čtyřválec s manuálem.

Samozřejmě, pro automobilky je výhodnější, pokud zákazník koupí složité auto, na kterém je velká marže, a pak ještě musí utrácet majlant za servis, a rychleji ta auta obměňovat. Jenže pak se stává, že ta auta začnou mít špatné renomé, a automobilka má problém, protože zákazníci začnou preferovat konkurenci. Stalo se to francouzským automobilkám na začátku tisíciletí. Došlo to tak daleko, že dnes je nejziskovější "francouzskou" značkou Dacia.
Hendly
@Tycoon
Tak zaver.
Auto sice nekupujes, ale rikas co maji delat inkdyz to stejne nekoupis.
A na druhé straně jsou zákazníci co kupuji a prinasi jim to zisk.
A ty chces, aby se delal auta podle tvé predstavy….
Tycoon
@Hendly

Narozdíl od tebe jim ani neříkám ani nenařizuju, co mají vyrábět. A ani jiným lidem neříkám ani nechci nařizovat, co si mají koupit.

Pouze zde prezentuju, co bude má volba. Auta podle mé představy neexistovala už před těmi více než 7 lety. Má volba je takový reálným minimem.
Hendly
@Tycoon
Nikdo nikomu nic nenařizuje.
Ty tu brecis jak jw malo vyrobcu co delaji takova a takova auta a pak stejne reknes, ze si ho nekoupis protoze ho nepotrebujes.
Jenze to je presne duvod proc ho nedelaji.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Tycoon
Protože cena třeba. Ovšem ani ocel, ani polymer nebo cokoliv dalsiho co jsi vyjmenoval, používáním nepoškozuje zdravi člověka. Obzvlast tech, kteří ani ten výrobek nepoužívají. A pokud ano, jsou zakázané, jako třeba azbest.
Tycoon
@Mikesus

Můj strýc nepoužíval litinu, ale rubal uhlí, že kterého se vyráběl koks pro výrobu litiny a oceli. Poté byl v invalidním důchodu. Posledních několik let sebou musel nosit podpůrný dýchací přístroj. Minulý rok zemřel v 66 letech. Nikdo z rodiny takhle brzo nezemřel.

Možná užíváš nějaký výrobek obsahující litinu nebo ocel vyrobenou z uhlí, které vyrubal strýc.

Ale chápu, tebe trápí čtyřválcový motor s manuálem, největší nepřítel lidstva.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Arese
Jojo, jsou i zákazníci, kteří by chtěli tocit klikou pri startování. Proste někdo iracionalne zůstane porad u zastaralé techniky. Ještě že vývoj tihle jedinci zastavit nedokáží. Uplne stejni nicili parní stroje v 19.stoleti. dnes píšou výrazy jako "elektrozkrat" nebo "zkratovůz". A jwste mají pocit, že když to chtějí oni, chteji to ostatni. A ono to už moc lidí nechce, proto to vyrobci vyřazují
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@Mikesus Výrobci naopak musí čím vál víc zařazovat ICE zpět do svých dlouhodobých strategií, protože ty *** zákazníci pořád chtějí. 😒
psel
@twistedTSD asi je jich málo
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
To je informace jako noha 😄 Já se svojí MHEV CX-60 jsem tedy ten dobrý, progresivní díky baterii a elektromotoru nebo ten špatný, fosil, zpátečník kvůli 6-válcovému motoru na naftu??? 😄 😄 😄
Man Ký
@WinDiesel jenom obyčejný tchurák😊
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Man Ký
Přesteň zírat do zrcadla.
Hendly
Jak se tu par nickum povedlo uplne odklonit debatu od podstaty clanku.
Prodej elektrických aut stále stoupá.
Tedy presny opak toho co zde tato jména x let tvrdi.

Divny Prece proc bych veril nekomu, kdo i pres dukaz jeho nepravdy nedokaze uznat, že se spletl?
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@Hendly Dokud se bude rozšiřovat nabídka EV (např. v C segmentu dodnes tristní), bude tam logicky potenciál k růstu. E😜erti jako Electrodad tvrdí, že do 5 let nebude zájem o nic jiného. Na to jsem opravdu zvědavý.
Avatar - del42sa
del42sa
@twistedTS jo, elektrodad, to je taky dobrej pošuk ... 😜
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@del42sa

Znám ho dlouho, a ten člověk má v hlavě nablito.
Hendly
@twistedTSD
a proc to zas odklanis jinam?
Podivej se na diskuzi dva tri roky zpet co zde hlasal Arese, Rycardo atd.
“Trh s EV se zhrouti, vse zkrachuje” atd.
Realita je opacna.
Jaka je dnes jejich reakce? Uznavaji chybu?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly

Podpora rodiny Kimů v KLDR taky stoupá. Brzo bude mít ve volbách 105% hlasů.