Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Přijdou konečně elektromotory v kolech? Velké plány s nimi má Alpine

48 komentářů

DonVito
Zajimave.

Principielne nejsem uplne fanousek tohoto reseni a myslel jsem si, ze u R5 turbo doslo k chybe v prekladu.
Tak asi nedoslo.

PS Pro srovnani jsem slysel informaci, ze oba motory Audi Q6 Etron vazi mene nez 1.0 tsi.
stopel
@DonVito PSM pre BMW 140kW vazi zhruba 100kg
Othello
@stopel
To je hmotnost samotného motoru, nebo celého hnacího agregátu včetně převodů a elektroniky ?
stopel
@Othello cely hnaci agregat, t.j. elektromotor, diff, inverter...
Othello
@stopel
dík
ericn
@DonVito No a pak je tu hmotnost baterie vs. hmotnost plné nádrźe. A je vymalovàno 😋
DonVito
@ericn

Odpruzena hmota je normalnimu cloveku ukradena.

Dulezita je spotreba a naklady. Vyssi hmotnost s nizkym tezistem nema (pro obycejneho ridice) vyznamn vliv na jizdni vlastnosti.
Arese
Ha ha, automobilky, které by toto nesmyslné řešení skutečně použily, zřejmě neznají termín "neodpružená hmotnost" a jak devastační vliv má na jízdní komfort a vlastnosti, pokud je příliš vysoká! 👎
Avatar - Zetti
Zetti
@Arese devastace to bude celyho auta. Uplne si představuju jakou pecku to bude dostávat na silnici s nejrůznějšími retardery, cumicimi kanaly a pozimnimi dírami. Od odlehčování kol jednotkama gramu pujdeme opacne, jako se vším v posledni dobe

Urcite bych si něco takovyho nekoupil
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Zetti Souhlas, viz já 11:08
psel
@Arese ne neznají a musí počkat až jim to nějaký Arese napíše v nějaké diskuzi na auto.cz . Tak se koukni na BMW a jejich 18000Nm demo auto a pak hodnoť.
Za mě je dobře, že zkouší co jde, odsuzovat pokus může jen hlupák.
A pokud se to dostane z testu ven, tak se nám určitě rádi pochlubí s tím, jak to je a proč to je jak to je.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@psel No jasně, to je přesně to, co potřebujou všichni lidi, co bydlí na vesnici. Vosumsetšedesátdevěttisíc ňůtnmetrů na každým kole a vymlácený všechny zuby k tomu.
Hranice mezi genialitou a šílenstvím je tenká a dnes se čím dál víc ztenčuje jak tak sleduju nápady soudobých inženýrů.
Ale to nevadí, třeba se jízda v novodobém žebřiňáku příznivě projeví na hustotě kostí, díky impaktní zátěži skeletu.
Rezna
@Mokrous
Ti vaši "lidi na vesnici" nepotrebuji Alpinu, a ani na ni nemají. Lidi majici na Alpinu můžou bydlet kdekoliv.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Rezna asi jsi moc nepochopil o co tu jde, že? Za prvé nejde o Alpinu, ale o debilitu mít všechnu hmotu v kole, což znamená absurdní neodpružené hmoty, problém s chlazením, s utěsněním, s vibracemi atd. atd. Prostě totální 𝛑čovina, jako obvykle u podobných genitálních nápadů.
A ti vesničani mohou mít naopak víc peněz než maloměšťáci, akorát nemají dokonale hladké silnice, co jsou jako vyžehlené kluziště před MS v hokeji a proto by tam tyhle veledementní inovace moc nefungovaly.
psel
@Mokrous já tě chápu, to že ty si nedovedeš něco představit neřkuli vyřešit nějaký problém neznamená že ho někdo jiný nevyřešil.
Takže ještě jednou, koukni na ta videa toho dema a v klidu počkej až s tim vyjdou ven a někdo to otestuje. Pak se o tom pobavíme.
Kdo kolik Nm potřebuje nech na kupujících, ti si to vyřeší sami.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@psel Nebudu trávit čas hledáním nějakých demo 𝛑čovin na webu, když ani nedáš odkaz.
Každopádně si nemusím nic představovat. Od počátku věků tu máme disciplínu, co se zove fyzika a ta si s kravinami vždycky poradila a poradí i v budoucnu.
A že pár movitých blbečků potřebuje ke svému žití nekonečný příval Nm a nestačí mu dnešní Nm, které i bez těchto číčovin umí vykouzlit 0/100 za 2s a přitom i 7-9s je čas naprosto v pohodě a v drtivé většině případů se lidstvo rozjíždí tempem cca 15 a více s z 0/100, to mě fakt nechává chladným. Jako lidstvo i jako motoristé máme úplně jiné starosti, než honbu za Nm na kolech. Na to u EV stačí 2st. převodovka.
psel
@Mokrous deepdrive.tech, 25kg včetně brzd ty kravino.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@psel To je moc.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@psel Haha, lžeš jako když tiskne. 25 kg je bez ložisek a brzd a platí to pro nejmenší a nejslabší 16" verzi co má 1.250Nm.
Musíš umět číst, když už tu chceš poučovat.
Z webu deepdrive😒br /> "01 incl. inverter, excl. bearing and brake"

Mimochodem takový 2.0 TSI ve slabší variantě má na kolech "Peak torque" přes 5.000Nm. To jen tak pro srovnání.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Arese Přesně tak. Moje reakce 11:08.
Tycoon
Zdá se, že se s elektromotory na kolech vrátí nejen do diskuzí, ale i do článků v motoristických médií "krouťákové náboženství", které už známe z dob, kdy byl některými glorifikován 1.9 TDI.

Citace z článku
Dohromady dávají výkon 400 kW, točivý moment je ohromných 4.800 Nm, údajně je však elektronicky krocen na úroveň, která neusmaží zadní
pneumatiky.

Hnací hřídele mého auta přenáší na přední pneumatiky točivý moment přes 2000 Nm a to bez elektronického krocení. Mám se bát usmažení předních pneumatik?

Teď vážně. 4800 Nm na kolech je nic neříkající údaj, pokud neznáme otáčky kola, při kterých je uvedený moment na kolo posílán.
Othello
@Tycoon
otáčky nejsou až tak důležité a můžeš si je snadno spočítat z výkonu.

Důležitější je velikost kola, teprve moment spojený s jeho poloměrem dává představu o hnací síle.
Kolu o poloviční velikosti stačí pro stejnou hnací sílu jen poloviční moment

Mimochodem, Škoda 120 měla na hnací nápravě moment cca 1500 Nm.
Tycoon
@Othello

Ty otáčky kola se spočítají právě z té velikosti kola.
Othello
@Tycoon
ano určitě se dají počítat více způsoby, nicméně ta hodnota není moc významná
Třeba z parametrů 400 kW / 4800 Nm vyplývá, že ten moment vydrží do necelých 800 otáček. Plyne z toho něco zajímavého ?
Tycoon
@Othello

Z údajů v článku nevíme, jestli se ta momentová a otáčková maxima protínají, nebo ne. Ten moment může klesat už dřív.

Pokud by to bylo těch 800 otáček, tak by to při běžné velikosti kol bylo cca 100 km/h.
Othello
@Tycoon
ano
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Tycoon Hlavně chlapci je tu problém neodpružených hmot, viz kluci vejš a já 11:08.
Tycoon
@Mokrous

S tím souhlasím. Ale je to tak jasné, že jsem se do toho vlákna ani nezapojil.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Tycoon Tak to potom jo. 🤓
Hendly
@Tycoon
opravdu bez elektronickeho kroceni?
Tycoon
@Hendly

Řekněme, že v širším slova smyslu nějaké nastat za určitých podmínek může.
Hendly
@Tycoon
tak minimálně ASR uz maji auta dlouho.
Tycoon
@Hendly

Ano, mají. Měl jsem ABS/EDS už ve Fabii a výjezd od domu na silnici, kdy trakci má víceméně jen jedno kolo, to na sněhu a ledu značně zlepšuje.

Ale když se vrátím zpět, tak nemám zase tak silné auto, aby na kvalitním asfaltu, s kvalitními pneumatikami Goodyear s šíří 225 mm, na suchu muselo zasahovat ASR při 25 nebo 30 km/h na první převodový stupeň.
gil54
Ano ta neodpružená hmotnost...

Ale elektromotoru jistě prospějí i soustavné nárazy a otřesy, voda, sůl - dobře, nějak to utěsníme - potom se to ale bude o to lépe chladit a v pneuservisu na to budou koukat jako puci. Rezerva bude mít jenom dojezdovej elektromotor 😄.

Takže v kole bude motor a co brzdy? Taky? No tak ať tam ještě dají i baterie a budou mít ještě víc místa pro nohy a posouvání sedadel.

Baterie v kolech - zítra bude zřejmě ohlášen patent Stellantisu nebo je předběhne Renault? Teď, teď tu byl, museli jste se potkat...
Avatar - Mokrous
Mokrous
@gil54 😅👍 Viz já 11.08
psel
@gil54 tak jako to je vtip? Utěsněni elektromotoru je problém ? Pneumatika součástí motoru? Kde jsi to vytáhl?
traveldrive
@psel Pri umiestnení v kolesách to môže byť problém, ako dostanú zabrať ložiská, tak svoje môžu schytať aj tesnenia. Pneumatika nie je súčasťou elektromotoru, ale ak je elektromotor v kolese, asi ho v pneuservise tiež uvidia pri demontáži disku, nie? Nemusíš byť hneď taký vzťahovačný. Trochu nadsádzky občas neuškodí, aj zasmiať sa treba. 😉
Avatar - Mokrous
Mokrous
Kdypak asi naši slovutní yngenýři přestanou vytahovat na světlo boží tyhle ultramega𝛑čoviny jdoucí proti přírodním zákonům a vědám. Každej z nich by potřeboval denně omlátit hlavu ekvivalentem neodpružené hmoty na jednom kole jejich výtvoru.
Avatar - eLzyx
eLzyx
pokud vím, tak v produkční verzi to má akorát česká automobilka LukaEV. I když produkční ... no.
Nicméně je to nesmysl, který pořádně nefunguje ani v elektrických motorkách. I tam bych raději motor umístěný ve spodní části rámu, tak, aby se dobře chladil. Protože chlazení je největší problém u těchto motorů.
traveldrive
@eLzyx Problémy s tým boli vždy 😉
www.sdetmi.com/…4091302571-n.jpg
Avatar - Mikesus
Mikesus
Dokud neudělají něco s hmotností, vidím v tom více nevyhod než vyhod. Navic i životnost motoru, který se bude natrasat, nebude asi úplně ideální. Pokud mají pocit, že to zvládnou vyřešit, jen ať to zkouší. Diesel taky zkouší vylepšovat a pořád se jim to nedaří, protože fyzika.
Ale přijde mi, že v diskuzi se znovu objevil hamuna. Polovina diskuze zaspamovaná příspěvky "viz já 11:08"
traveldrive
@Mikesus Nevýhod bude viac bez ohľadu na to, či niečo s hmotnosťou urobia alebo nie.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Konečně téma, kde se všichni (od dieseldezolátů po elektrohujery) shodneme, že je to blbost 😃
Tycoon
@Barry Lyndon

Nevídaná shoda. Takže tipuju, že to marketéři Renaultu budou chtít dostat do výroby/prodeje stůj co stůj.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Tycoon 😂😂😂👍
traveldrive
Mnohokrát je dokázané, že je to blbosť. Konštruktéri sa desaťročia snažia o čo najľahšie kolesá, aby neodpružená hmotnosť bola čo najnižšia, a teraz niekoho napadne opäť oprášiť prastaré riešenie a opäť strčiť motory do kolies? Kravina jak vráta.
psel
@traveldrive motor váží 25kg, vyvíjeli to s conti a dostalo to inovaci roku 2023. Deepdrive.tech
Zjisti si kolik to váží dnes a zjistíš že to takový průšvih není.
Proto tu píšu že odsuzovat něco o čem ví tady každý prd a navíc to jako produkt není finálně venku jen ukazuje omezenost každého takového pisatele.
Až to bude venku hotové a budou k tomu testy tak se o tom pobavme do jaké míry je nebo není váha problém.
Ten test řešení BMW, resp to demo je fakt zajímavé.
traveldrive
@psel 25 kg neodpruženej hmoty na kolese naviac nie je "průšvih"? Znamená to citeľné zhoršenie trakcie, dlhšiu brzdnú dráhu, menej agilné a citlivé riadenie, väčšie opotrebenie pneumatík, výraznejší prenos vibrácií a pohybov podvozka do karosérie a tým nižší komfort. Kto o tom vie prd, budeš zrejme ty, keby si mal trochu radšej fyziku, ktorú samozrejme neoklamú, nevýhody tohto riešenia by ti už dávno docvakli; tak ako väčšine tunajších technicky mysliacich ľudí. Ak to chce niekto skúšať, tak prosím, nech objavujú dávno objavené, je to ich vec. Ja nevidím jediný dôvod, prečo o takomto riešení pohonu vôbec uvažovať, nie že preferovať, alebo v ňom vidieť niečo prevratného.