Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Arese
Pěti nebo šestirychlostní, na tom až tolik nesejde. Hlavně aby ta auta vůbec nějaký manuál nabízela! 👍🙂
@Arese přesně tak. On každý nemá náladu zůstat někde viset po poruše automatu a řešit nepojízdný auto respektive pak hlavně řešit ultradrahou opravu. Manuál bych v autě neměnil. Má to najetý 4 kila a furt to normální řadí. Olej jsem v tom měnil jednou a víc ta převodovka nepotřebuje. Hlavně vím, že to bude fungovat navěky a ne že se mi buď náhle vysype za 40 tis mechatronika nebo lehnou za 40 tis spojky. V lepším případě obojí.
Ja Prvni 123
No, on ten "priklon Evropanu" k automatum je dan zejmena tim, jak casto ke konkretnimu sutu ci motorizaci vubec nejde manual koupit.
@Ja Prvni 123
protože ho lidi přestali chtít. Tak se přestal nabízet. Těch pár jedinců jim to nezaplatí. Výrobci se chovají čistě racionálně.
protože ho lidi přestali chtít. Tak se přestal nabízet. Těch pár jedinců jim to nezaplatí. Výrobci se chovají čistě racionálně.
@Mikesus To je tedy logika, nabídka aut se spalovacím motorem se omezuje, protože je lidé přestávají chtít. 😮 Ne, vůbec.
@Mikesus
To není tím, že ho lid prestal chtít! Přestali to nabízet protože automat je papírově zelenější. A v realu je to přesně naopak.
To není tím, že ho lid prestal chtít! Přestali to nabízet protože automat je papírově zelenější. A v realu je to přesně naopak.
@Rezna
Ne,lidi to prestali chtít. Kdyz by to chtěli, klidně si za to připlatí, ale to nechtějí. Takze výrobci jednají racionálně a kceldačku u běžných aut ruší.
Ne,lidi to prestali chtít. Kdyz by to chtěli, klidně si za to připlatí, ale to nechtějí. Takze výrobci jednají racionálně a kceldačku u běžných aut ruší.
@Mikesus
AI😒br />
ávěr😒br /> Zatímco v minulosti platilo, že manuální převodovka byla většinou úspornější a ekologičtější volbou, s nástupem a vývojem moderních automatických převodovek se tento rozdíl zmenšil, nebo se dokonce obrátil. Dnešní automatické převodovky jsou navrženy tak, aby maximalizovaly efektivitu a minimalizovaly emise, často lépe než průměrný řidič s manuální převodovkou. Trend je jasný: podíl automatických převodovek na trhu neustále roste a manuální převodovky se stávají spíše raritou, a to i kvůli tomu, že se snáze integrují s moderními technologiemi a pomáhají automobilkám plnit přísnější emisní normy.
Tedy kuli emisím to začalo.
AI😒br />
ávěr😒br /> Zatímco v minulosti platilo, že manuální převodovka byla většinou úspornější a ekologičtější volbou, s nástupem a vývojem moderních automatických převodovek se tento rozdíl zmenšil, nebo se dokonce obrátil. Dnešní automatické převodovky jsou navrženy tak, aby maximalizovaly efektivitu a minimalizovaly emise, často lépe než průměrný řidič s manuální převodovkou. Trend je jasný: podíl automatických převodovek na trhu neustále roste a manuální převodovky se stávají spíše raritou, a to i kvůli tomu, že se snáze integrují s moderními technologiemi a pomáhají automobilkám plnit přísnější emisní normy.
Tedy kuli emisím to začalo.
@Mikesus Ne. Je to proto, že s automatem lze dosáhnout nižší papírové spotřeby. Kvůli nezájmu trhu to rozhodně není. Podívej se jak úspěšná je s manuálníma převodovkama taková Dacia.
@Ja Prvni 123
Přesně tak, dnes je to same poblaznene dsg a možnost manualu nikde.
Přesně tak, dnes je to same poblaznene dsg a možnost manualu nikde.
@vencelín A to je odporný antizákaznický zločin! 😡
@Arese
Taky raději preferuji to, když zákazník má možnost volby pohonu, převodovky, druhů karoserie atd atd. Bohužel dnešní doba tomuto nepřeje.
Taky raději preferuji to, když zákazník má možnost volby pohonu, převodovky, druhů karoserie atd atd. Bohužel dnešní doba tomuto nepřeje.
@vencelín
Volba je urcite vhodná, pokud jedna z nich není horší. Taky bychom mohli mít na vyber z nápojů, které jsou plné nebezpečných chemikálií a barviv, a není to tak. Nechal bych manuál taky k dispozici, ale samozřejmě by byl dražší, protoze je méně efektivní volba, coz lidi odmitaji platit a raději vezmou automat.
Volba je urcite vhodná, pokud jedna z nich není horší. Taky bychom mohli mít na vyber z nápojů, které jsou plné nebezpečných chemikálií a barviv, a není to tak. Nechal bych manuál taky k dispozici, ale samozřejmě by byl dražší, protoze je méně efektivní volba, coz lidi odmitaji platit a raději vezmou automat.
@Mikesus
Srovnávat hrušky s chlebem.
Naopak manuál je z hlediska jízdy efektivnější a vykazuje vždy nižší spotřebu. Dále řidič má body řazení pod kontrolou a nedochází k postavení motoru a tedy nedochází k jeho nadměrnému opotřebení. Dále nevyžaduje takové servisní nároky jako automat.
U mne je preference manuální převodovky jasna.
Srovnávat hrušky s chlebem.
Naopak manuál je z hlediska jízdy efektivnější a vykazuje vždy nižší spotřebu. Dále řidič má body řazení pod kontrolou a nedochází k postavení motoru a tedy nedochází k jeho nadměrnému opotřebení. Dále nevyžaduje takové servisní nároky jako automat.
U mne je preference manuální převodovky jasna.
@vencelín
Takze jak jsem psal, volba peněženky. A v realu než prumerny, natoz kvalitní automat lepší nikdy nebude co se tyce spotreby a emisí.
Takze jak jsem psal, volba peněženky. A v realu než prumerny, natoz kvalitní automat lepší nikdy nebude co se tyce spotreby a emisí.
@Mikesus
Se spotřebou zásadně nesouhlasím.
Se spotřebou zásadně nesouhlasím.
@vencelín S tou spotrebou je to samozrejme blbosť, automat môže mať lepšiu spotrebu leda tak v nejakom normovanom cykle.
@traveldrive Úplně nesmysl to není. Flotilová spotřeba nám u automatů (pouze u DSG) klesla o zhruba 0,5-1l/100km (podle velikosti auta) a to hlavně s nástupem 7q a když se naučily plachtit. Když s auty jezdí každý kdo má ruce/nohy, tak to potom tak vypadá a hlavně je to služební, takže se amortizace nějak neřeší. Navíc máme méně škodních událostí a do 150 tis. to zatím vydrželo vždy.
Toto neplatí pouze u vyježděných lidí, ale těch je obecně poměrně málo. Ale souhlasím, že u ostatních automatů je spotřeba vyšší.
Toto neplatí pouze u vyježděných lidí, ale těch je obecně poměrně málo. Ale souhlasím, že u ostatních automatů je spotřeba vyšší.
@Mikesus Čekám na odpověď? Nechce se ti do ní, neboj ještě tu ty tvoje perly několikrát napíšu ať všichni ví jak jsi h.l.o.u.p.o.u.c.k.e.j
@vencelín
Tady je to hezky popsané
www.denik.cz/…ovky-202024.html
Manual berou lidi především pro nizkou cenu a nebo naopak ve sportovních autech. U těch jsou ochotni zaplatit za manual vic, u těch levných ne, tam si raději už vezmou automat, pokud stoji podobne. Nic složitého na tom není, o nákupu manuálu rozhoduje peněženka.
Tady je to hezky popsané
www.denik.cz/…ovky-202024.html
Manual berou lidi především pro nizkou cenu a nebo naopak ve sportovních autech. U těch jsou ochotni zaplatit za manual vic, u těch levných ne, tam si raději už vezmou automat, pokud stoji podobne. Nic složitého na tom není, o nákupu manuálu rozhoduje peněženka.
@Mikesus
Neřekl bych že peníze jsou jediným aspektem. Jak jsem psal neméně důležitým aspektem je vyšší spolehlivost a trvanlivost a kontrola bodů řazení.
Neřekl bych že peníze jsou jediným aspektem. Jak jsem psal neméně důležitým aspektem je vyšší spolehlivost a trvanlivost a kontrola bodů řazení.
vencelín
No že skončil 5kvalt no a co. Kolik je tam v nabídce 6 kvaltu, pane redaktore???
V Evropě už 5 kvalt taky není a nahradily jej 6 kvalty.
V Evropě už 5 kvalt taky není a nahradily jej 6 kvalty.
@vencelín Pokud se o auta zajímáte, zjistíte, že v Evropě pětikvalt zdaleka nezmizel, např. u levnějších aut.
Tycoon
Z USA zmizel poslední pětistupňový manuál. Na druhé straně jsou USA v současnosti jedinou zemí, kde se vyrábí auto se sedmistupňovým manuálem a je určené právě jen pro americké zákazníky. Zvláštní země.
@Tycoon
Jste si jist počtem převodových stupnu? Nebo počítáte i zpětný chod?
Kdo je výrobce takovéto zběsile převodovky, kam se dává a jaké je schéma řazení?
A není to náhodou robotizovana převodovka?
Jste si jist počtem převodových stupnu? Nebo počítáte i zpětný chod?
Kdo je výrobce takovéto zběsile převodovky, kam se dává a jaké je schéma řazení?
A není to náhodou robotizovana převodovka?
@vencelín
Převodovku vyrábí Tremec. Používá se v modelu Ford Bronco. Schéma řazení je jakoby normální, ale úplně vlevo dole je jeden "terénní" převodový stupeň lehčí než jednička, takže v principu je to vlastně dog-leg.
Převodovku vyrábí Tremec. Používá se v modelu Ford Bronco. Schéma řazení je jakoby normální, ale úplně vlevo dole je jeden "terénní" převodový stupeň lehčí než jednička, takže v principu je to vlastně dog-leg.
@Tycoon
Rozumím, v podstatě způsob zařazení podobný zpatecce.
Jo v Broncu to dává smysl, mimochodem je to prima auto i po vzhledově stránce.
Škoda že jich v Čechách tolik nejezdi
Rozumím, v podstatě způsob zařazení podobný zpatecce.
Jo v Broncu to dává smysl, mimochodem je to prima auto i po vzhledově stránce.
Škoda že jich v Čechách tolik nejezdi
@vencelín Porsche taky dělalo 7st manuál. Akorát obráceně, než u Bronca. Tam byla dlouhá sedmička na druhé straně
přesně. A těch pár posledních jedinců jim vývoj nezaplatí.