Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Poslední pětistupňový manuál zmizel z USA. V Česku takovou raritou není

50 komentářů

Avatar - Mikesus
Mikesus
@Ja Prvni 123
protože ho lidi přestali chtít. Tak se přestal nabízet. Těch pár jedinců jim to nezaplatí. Výrobci se chovají čistě racionálně.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Rezna
Ne,lidi to prestali chtít. Kdyz by to chtěli, klidně si za to připlatí, ale to nechtějí. Takze výrobci jednají racionálně a kceldačku u běžných aut ruší.
kesumb
@Arese
presne, spravnej Ridic jedine s kvedlackou!
Avatar - Mikesus
Mikesus
@vencelín
Takze jak jsem psal, volba peněženky. A v realu než prumerny, natoz kvalitní automat lepší nikdy nebude co se tyce spotreby a emisí.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@vencelín
Tady je to hezky popsané
www.denik.cz/…ovky-202024.html

Manual berou lidi především pro nizkou cenu a nebo naopak ve sportovních autech. U těch jsou ochotni zaplatit za manual vic, u těch levných ne, tam si raději už vezmou automat, pokud stoji podobne. Nic složitého na tom není, o nákupu manuálu rozhoduje peněženka.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@vencelín
Volba je urcite vhodná, pokud jedna z nich není horší. Taky bychom mohli mít na vyber z nápojů, které jsou plné nebezpečných chemikálií a barviv, a není to tak. Nechal bych manuál taky k dispozici, ale samozřejmě by byl dražší, protoze je méně efektivní volba, coz lidi odmitaji platit a raději vezmou automat.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@praptak
Víceméně. Lidi nejsou ochotni zaplatit vic za to, ze znečišťují zbytečně vic prostředí, tak výrobci dane varianty omezují, protoze není o ne takový zájem, který by jim zaplatil náklady.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@KANKUNEN
přesně. A těch pár posledních jedinců jim vývoj nezaplatí.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
No, on ten "priklon Evropanu" k automatum je dan zejmena tim, jak casto ke konkretnimu sutu ci motorizaci vubec nejde manual koupit.
Miorolo
@Arese K tomu sitič, švihadla, manuální zpěťáky, automapa, ,...
vencelín
@Ja Prvni 123
Přesně tak, dnes je to same poblaznene dsg a možnost manualu nikde.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Oooo, zmizela černobílá televize.
traveldrive
@Mikesus Netrep hlúposti.
Sevca1
@Mikesus Jaký vývoj ,co chceš na manuální převodovce zázračného dále vyvíjet. To je to samé jako že je parita Karogu s Erlogem s pidi baterii a pak z tebe vypadne že není na dlouhé trasy na dálnici,že by si to koupil hlupák. No Karog to zvládá. Dále že řidiči EV na dlouhých trasách by neměli používat rychlonabijecku aby udělali bezpečnostní přestávku. Já teda nevím ale vždycky tam stráví cca půl hodiny. A propo kolik ujede standartní EV km po dálnici standartní rychlostí? 300 km když jede dál a jede režim nabíjení od 15 do 80% . Čili max dvě a půl hodinky jízdy. To je hrozně urvanej řidič. Profesionální řidiči 45 minut po 4,5 hodinách jízdy.😁 Jsi prostě h.l.o.u.p.o.u.c.k.ej
Arese
Pěti nebo šestirychlostní, na tom až tolik nesejde. Hlavně aby ta auta vůbec nějaký manuál nabízela! 👍🙂
Avatar - lamal
lamal
@ryccardo
a v USA je to cim, tiez dementnou EU ?
TuDu
@traveldrive Úplně nesmysl to není. Flotilová spotřeba nám u automatů (pouze u DSG) klesla o zhruba 0,5-1l/100km (podle velikosti auta) a to hlavně s nástupem 7q a když se naučily plachtit. Když s auty jezdí každý kdo má ruce/nohy, tak to potom tak vypadá a hlavně je to služební, takže se amortizace nějak neřeší. Navíc máme méně škodních událostí a do 150 tis. to zatím vydrželo vždy.

Toto neplatí pouze u vyježděných lidí, ale těch je obecně poměrně málo. Ale souhlasím, že u ostatních automatů je spotřeba vyšší.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@Mikesus 😁DDDDDDDDDDDDDDDDD
vencelín
@Mikesus
Srovnávat hrušky s chlebem.

Naopak manuál je z hlediska jízdy efektivnější a vykazuje vždy nižší spotřebu. Dále řidič má body řazení pod kontrolou a nedochází k postavení motoru a tedy nedochází k jeho nadměrnému opotřebení. Dále nevyžaduje takové servisní nároky jako automat.

U mne je preference manuální převodovky jasna.
Arese
@vencelín A to je odporný antizákaznický zločin! 😡
Rezna
@Mikesus
To není tím, že ho lid prestal chtít! Přestali to nabízet protože automat je papírově zelenější. A v realu je to přesně naopak.
Avatar - praptak
praptak
@vencelín Pokud se o auta zajímáte, zjistíte, že v Evropě pětikvalt zdaleka nezmizel, např. u levnějších aut.
vencelín
No že skončil 5kvalt no a co. Kolik je tam v nabídce 6 kvaltu, pane redaktore???
V Evropě už 5 kvalt taky není a nahradily jej 6 kvalty.
Miorolo
@Arese Kvedlání pákou je podle tebe komfortnější? 🤨
Avatar - lamal
lamal
@ryccardo
Presne tak, ten trend ale prichadza aj do EU, vies kolko mladych vodicov sa k manualu nedostane ani v autoskole ? Vsetky vyssie modely Skody uz s manualom nekupis a nebude to zaujmom o manual, Passika ani Kodiaqa asi kvoli manzelkam a kolonam uz nikto pomaly v manuale nechce.
Arese
@Miorolo Nikoliv, nic takového jsem nikdy neřekl. Komfortní prvky, které jsi jmenoval, požitek z jízdy po řidičské stránce zvyšují, nikoliv snižují, jako automat.
ryccardo
@lamal ano v USA je to lenost zákazníků a tradice. Tam se automaty do aut dávají běžně už od války. Tam to skutečně zákazníci chtějí, protože už v tom vyrostli jejich rodiče a prarodiče.
Man Ký
@twistedTSD to platilo než přišly převodovky s výrazně větším počtem rychlostních stupňů, které uměji reagovat na dálniční rychlosti daleko lépe...
ryccardo
@Rezna Přesně tak, takže jsme opět u té EU a dementních nařízeních úředníků.
ryccardo
@Mikesus Ne. Je to proto, že s automatem lze dosáhnout nižší papírové spotřeby. Kvůli nezájmu trhu to rozhodně není. Podívej se jak úspěšná je s manuálníma převodovkama taková Dacia.
ryccardo
@Arese přesně tak. On každý nemá náladu zůstat někde viset po poruše automatu a řešit nepojízdný auto respektive pak hlavně řešit ultradrahou opravu. Manuál bych v autě neměnil. Má to najetý 4 kila a furt to normální řadí. Olej jsem v tom měnil jednou a víc ta převodovka nepotřebuje. Hlavně vím, že to bude fungovat navěky a ne že se mi buď náhle vysype za 40 tis mechatronika nebo lehnou za 40 tis spojky. V lepším případě obojí.
ryccardo
@Mikesus Myslíš, že se někdo nadšeně rve o manuální 5 kvalt?
Avatar - kari.laz
kari.laz
@vencelín Porsche taky dělalo 7st manuál. Akorát obráceně, než u Bronca. Tam byla dlouhá sedmička na druhé straně
Rezna
@Mikesus

AI😒br />
ávěr😒br /> Zatímco v minulosti platilo, že manuální převodovka byla většinou úspornější a ekologičtější volbou, s nástupem a vývojem moderních automatických převodovek se tento rozdíl zmenšil, nebo se dokonce obrátil. Dnešní automatické převodovky jsou navrženy tak, aby maximalizovaly efektivitu a minimalizovaly emise, často lépe než průměrný řidič s manuální převodovkou. Trend je jasný: podíl automatických převodovek na trhu neustále roste a manuální převodovky se stávají spíše raritou, a to i kvůli tomu, že se snáze integrují s moderními technologiemi a pomáhají automobilkám plnit přísnější emisní normy.

Tedy kuli emisím to začalo.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@vencelín Zakladní motorizace Fabie mají pětikvalt.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@Mikesus Manuál je zpravidla úspornější než průměrný neelektrifikovaný automat, pokud ho neřídí netáhlo.
Sevca1
@Mikesus Čekám na odpověď? Nechce se ti do ní, neboj ještě tu ty tvoje perly několikrát napíšu ať všichni ví jak jsi h.l.o.u.p.o.u.c.k.e.j
vencelín
@traveldrive
Souhlasím, s automatem už mohu na sedadlo řidiče místo mě dát opicak a. Ten kvrdlat volantem dokáže taky.
traveldrive
@vencelín A prostý fakt, že mnohí šoférujú radi a jazdu s manuálom si okrem nutnosti presunu z bodu A do bodu B aj užívajú.
traveldrive
@vencelín S tou spotrebou je to samozrejme blbosť, automat môže mať lepšiu spotrebu leda tak v nejakom normovanom cykle.
vencelín
@Tycoon
Rozumím, v podstatě způsob zařazení podobný zpatecce.
Jo v Broncu to dává smysl, mimochodem je to prima auto i po vzhledově stránce.
Škoda že jich v Čechách tolik nejezdi
Tycoon
@vencelín

Převodovku vyrábí Tremec. Používá se v modelu Ford Bronco. Schéma řazení je jakoby normální, ale úplně vlevo dole je jeden "terénní" převodový stupeň lehčí než jednička, takže v principu je to vlastně dog-leg.
vencelín
@Mikesus
Se spotřebou zásadně nesouhlasím.
vencelín
@Mikesus
Neřekl bych že peníze jsou jediným aspektem. Jak jsem psal neméně důležitým aspektem je vyšší spolehlivost a trvanlivost a kontrola bodů řazení.
vencelín
@Tycoon
Jste si jist počtem převodových stupnu? Nebo počítáte i zpětný chod?
Kdo je výrobce takovéto zběsile převodovky, kam se dává a jaké je schéma řazení?
A není to náhodou robotizovana převodovka?
vencelín
@Arese
Taky raději preferuji to, když zákazník má možnost volby pohonu, převodovky, druhů karoserie atd atd. Bohužel dnešní doba tomuto nepřeje.
vencelín
@praptak
Dobře, cigo a podobní drbajzlici budiž.
Většina lidí používá vozy velikosti od astry či o ty výše a tam už těch 5 kvaltu moc není, pokud vůbec nějaký. Snad už i ve fabkach jsou 6 kvalty.
Arese
@kesumb Přesně tak! 🙂👍
Tycoon
Z USA zmizel poslední pětistupňový manuál. Na druhé straně jsou USA v současnosti jedinou zemí, kde se vyrábí auto se sedmistupňovým manuálem a je určené právě jen pro americké zákazníky. Zvláštní země.
Avatar - praptak
praptak
@Mikesus To je tedy logika, nabídka aut se spalovacím motorem se omezuje, protože je lidé přestávají chtít. 😮 Ne, vůbec.