Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Za volantem Fiatu Grande Panda Hybrid: Neohrožený druh

38 komentářů

Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Budoucí neúspěch.
Problém č 1 - technika Stellantis.
Problém č.2 - cena zcela mimo odpovídající o třídu většímu vozu.
Problém č. 3 - nefunkční hybridizace. Zjevně to funguje opět jen v tabulkách dle směrnic a nařízení EU, nikoliv v reálném životě. Spotřeba 6,3?!? To jako vážně??? Vždyť za nižší spotřebu jezdi 1.2 TSI i 1.0 TSI bez jakéhokoli hybridizace...

Jediné, co se relativně podařilo, je vzhled. Bohužel, i tam opravdu hodně jde znát technický rámec, kterého se bohužel museli držet. Ale v rámci možného, design dopadl dobře. Pro úspěch to ale podle mě stačit nebude.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
@rohYpnol
Opat suhlas defakto so vsetkym... este aj ten vzhlad je nalinkovovany tak ze vidiet ze to nie je cisty fiat... ale taka je dnes auto doba bohuzial ... vsetko uz moze byt vsetkym ... a aj tie loga na kapotach uz maju coraz mensiu moc

Fakt je ze za 6l jazdim aj ja s 1,2 tsi polom 90 koni bez akejkolvek hybridizacie ... dokonca aj pod 6 v lete sa da... tu nieco potom nebude v tej pande s kostolnym poriadkom uplne ok.. jedine tak na papieri ... v realite ( skutocny zakaznik v praxi ) tak opat raz prehral
Avatar - lamal
lamal
@3_diamanty
Lol a ty si tiez pozorne cital v akom rezime bola spotreba ? Si myslis, ze to bol test spotreby so zabehnutym motorom vo vsetkych rezimoch tj mesto, dialnica, okresky a kombinacia ?

Ale uz mate vy svoje hodnotenia, to je podstatne 😁
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@rohYpnol Jses mimo.
Na technice Stellantisu neni nic spatneho.
Obecne sice plati, ze je spatne, zeje vicemene jedina. Nicmene tady je zcela na miste.
A ta spotreba patri k urcitemu pouziti... takze nebude obecne platna.
Protoze prumerne jezdim levneji i s atmo 1.4 v Tipu.

Mimochodem, s pujcenou zanovni 600 se stejnou technikou jsem ujel cca 200 km se spotrebou 4.7, a asi neni ani jediny duvod, aby tohle v praxi jezdilo draz.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Ja Prvni 123
Novináři obecne jezdi s vyšší spotrebou u hybridů.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@Mikesus
To je fakt.
Dodnes si pamatuju jak jezdili tehdy Superbama pri predstaveni ve Vidni.

Vetsinou to bylo "auto bez ridice"... uplne neuveritelny.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Ja Prvni 123
Už tady aspoň je konečně opravitelná baterie u BEV??? Nebo stále ta, co nelze opravit... ? 😉
A 1 2 od Stellnatisu je proslulá svými problémy. Ano, můžu věřit tomu, že teď už to fakt zvládli... ale nevěřím.
Jak jsem psal, tyhle hybridy s 1.2 od Stellantisu za mě nepochybně maji jednu výhodu - nemůžou mě zklamat. Můžou opravdu jen mile překvapit...
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@rohYpnol Ja jsem si rikal, kde jsi vzal ten canc o baterkach... a ono to plati u Audi.

Šašku.

https😐/www.garaz.cz/…risniku-21014924#…
Avatar - lamal
lamal
@Ja Prvni 123
Rohacovi nevadi karbon v TSI, ale vadi mu baterka, ktoru vymenis ked dosluzi 😄
Arese
@rohYpnol Naprostý souhlas, na tom autě je skoro všechno špatně - místo moderních motorů Fiat FireFly Fiatu profláknutý tříválec PSA, místo čistého benzínu složitý a drahý hybrid (který stejně na spotřebě prd ušetří), místo manuálu drahý automat - a z toho všeho vyplívající nesmyslně vysoká cena. Obávám se, že tato generace Pandy žádný prodejní trhák nebude, z lidového minivozu udělali přerostlý a nesmyslně drahý B segment s technikou, o kterou žádný soudný zákazník nestojí. A upřímně - ani ten design mě příliš nenadchnul, byť samozřejmě není špatný...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Arese
K designu - ruší mě, že z toho jsou hrozně vidět ty proporce jako na nové C3. A to opravdu neni pochvala. A pak samozřejmě detaily jako ovladače atp.
Prostě tohle neni Fiat. Je to bohužel jen "Fiat"... I tak ale design je asi to jediné, proč tento model chtít.
Avatar - kosmonaut
kosmonaut
@rohYpnol nemáš peníze ani na něj ty "Fiate", tak dál přemoudřele datluj, abys tady za 10 let (a že tady ty své zbytečné "názory" ještě ventilovat budeš) mohl psát pravdy o posledním poctivém Fiatu...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@kosmonaut

Prosím o sdělení mého zůstatku na účtu. Děkuji, hujere 🤣🤣🤣
ericn
@Arese Souhlas, ten hybridní 1,2l 3 hrnek se tam měl dostat max jako jeden pohon z nabídky. Pro pandu měl zůstat 1,0FF 6M jako základ a mohl by být o 100tis Kč levnější = Panda se zajímavým kabátkem, ten design se mi celkem pozdává, by se stala i zajímavým autem. Tj prodávala by se slušně...
el sendador
@rohYpnol Ja si naopak myslim, ze to v EU uspesny model bude. Uvidime.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@el sendador

Ano, uvidíme. Skončí to jako obvykle tím, že rohYpnol měl opět pravdu 😁😉 Ale každopádně uvidíme.
Meky
@rohYpnol

este taky detail.. Nema adaptivny tempomat, nema bezklucove ovladanie.
A hlavne...
Nie je to ani Stellantis.

Je to nejaky Ind.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Ten cenik uz je teda k dispozici asi mesic na strance Fiata, ale jinak dobry.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Ja Prvni 123
Ceny sice asi o 100t. mimo, ale jinak nádhera... 😅

Pod v případě Pandy docela hezkou fazónou se bohužel skrývá laciné udělané auto na technickém základu z Indie upravené pro Evropu. A to vše za ceny citelně vyššínež u konkurence. To je bohužel smutná realita.

Kdo jiný než ty by měl být schopný se podívat tomu i trochu pod sukni... a Bohužel je to jen laciná, ale drahá spotřební plechovka.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@rohYpnol
To je tak strašně mimo, ze už bohužel nestojíš ani za diskuzi.

Skoda.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Ja Prvni 123

Jasně, tak mi napiš konkrétní fakta, v čem nemám pravdu a co z toho co jsem napsal tak není.
Avatar - lamal
lamal
@Ja Prvni 123
jj jeho karbonojuce 3 valcove TSi nekupi za 355tis kč, kedze ceny Pandy su 100tis mimo 😁
Postihnutie batériou je silné.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@lamal

Piš česky a srozumitelně.
Avatar - lamal
lamal
@rohYpnol
ty si vyber na co sa teraz sustredis ci na hnidopicha, alebo fakty ktore manipulujes podla potreby kydat na EU
Sevca1
@rohYpnol Chceš to přeložit? Jestli je to nad tvé síly já ti to přeložím
traveldrive
Premaľovaný Citroen C3, nič viac. Technická rozmanitosť sa vytráca, všetko je len bižutéria za drahé peniaze.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@traveldrive
"bižutéria za drahé peniaz"... bohužel velmi výstižné 👍
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
@rohYpnol
Panda este ako tak vizazou ujde ( aj ked tiez si myslim ze to stacit nemusi ) a ma svoju istu naturu .. ale povedzme nova frontera je dokonaly priklad dnesnej nemohucnosti tychto stellantisackych znaciek... to je uplne zbytocny model bez ducha bez akehokolvek vyzarovania na sposob copy paste...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@3_diamanty
To už mi přijde upřímnější politika "nech model jak je, vymeň logo"... Buď jak buď, současný stav je zoufalý výsledkem jak pro Citroën, tak pro Opel, tak pro Fiat...

Přitom Tipo, Brav👋Brava, Punto... auta roku... prostě nechápu, že tak skvělá automobilka dnes je tam kde je.
Avatar - wakantanka
wakantanka
@rohYpnol A že to iný koncern robí už 30 rokov viac-menej rovnako vám nevadí? To je proste koncernove zdieľanie platforiem a techniky. On to Fiat robil tiež tak podobne. Že to úplne nefungovalo je vec druhá. Ale zase v segmente úžitkových vozidiel im to ide krásne.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@wakantanka Jiný koncern to robí taky, ale má k tomu techniku, která za něco stojí a pokrývá potřeby všech segmentů. A unifikací Seatu a Škody evropský trh fakt o mnoho nepřišel. Fiat byl mimo jiné lepší motorář než Peugeot. Bude ho škoda.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@twistedTSD Jiste, motory TSI jsou skutecne vyhlasene... a maji skvelou historii.

A takove dsg stoji za prd dodnes.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Ja Prvni 123

TSI EA211 jsou velmi spolehlivé. EA111 dotáhli taky do dobré spolehlivosti. A DSG mokré jsou při nezanedbané údržbě taky ok. Suché dvouspojky nefungují snad nikde.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@Ja Prvni 123 Jojo, klasika. Problémy 1.2 PT pro tebe neexistují, ačkoli spolehlivost jeho poslední varianty je ve hvězdách, ale TSI je problémový vergl, ačkoli v posledních 10 letech vesměs patří k nejspolehlivějším turbomotorům. Logiku u tebe v tomto nemá smysl hledat. Fiat = good, VW = bad.

Jezdím občas s poslední DQ200 a na to, že preferuji manuál a mizerně fungující automaty nesnesu, k ní nemám skoro žádné výtky. Jen se jí někdy nechce vystartovat z místa.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@twistedTSD

Podstatné je, že problémy TSI opravdu JSOU řešitelné. I když má, nebo dnes už měl, někdo motor v problémové verzi, tak stačí vyměnit rozetu, napínací kladku a řetěz, případně jen to co je špatně. A zvládne to celkem běžný mechanik. Nové konstrukční řešení na původní verzni dát lze. Stojí to nějaké peníze, ale je to řešení.

Zatímco 1,2 PT žádné řešení nemá. A v poslední variantě zde jen slib, že teď už to konečně zvládli...
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@rohYpnol Pečlivou údržbou půjde i wet belt udržet ve funkčním stavu, ale prodraží se to. TSI s prakticky bezproblémovými rozvody přicházely na trh od roku 2012. Jak bude fungovat řetězový 1.2 PT (a ještě s hybridem), se teprve ukáže.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@twistedTSD

Renault jejich hybrid s 1,2 zjevně postavit nedokázal.
Podle mě budou "moderní" často hybridizované motory velmi nespolehlivé, protože prostě jsou překombinované a přetechnizované.

Navíc okud je např. elektromotor součástí převodovky, tak to prostě nikdo spravovat nebude. A za cenu ND zaplatíš víc než zústatková cena auta, takže to nikdo opravovat nebude. A budou se šrotovat auta, kterým jako celku nic nebude... Ale to je ta ekologie podle EU, že...
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Vysoká spotřeba. Vysoká cena. Ovládací prvky z citroenu v interiéru. Pouze automat.